Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naletěl podvodníkovi na Aukru, peníze mu může zachránit jen policie

Desítky zákazníků aukčního serveru Aukro naletěly podvodníkům. Kupující zaplatili za vydražené zboží, ale poštou ho pak nedostali. Řada z nich se už obrátila na policii, protože přišli o desetitisíce korun. Jestliže policie podvodníky obviní, Aukro peníze vrátí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jindra_S

Doporučuji si přečíst garanci Aukra

Všem, kdo kupují a předpokládají, že do 20000,- Kč jsou obchody pojištěny výrazně doporučuji přečíst si podmínky, za kterých Aukro tyto peníze garantuje. A pak se zamyslet, kdy mohou být vypláceny.

Jinak zkušenost s Aukrem a českými zákony: Koupil jsem notebook za 12 tisíc, Policie mi ho po 1 měsíci zabavila jako kradeny, Aukro od toho dalo ruce pryč (nevztahuje se ručení), notebook je vrácen původnímu majiteli, který peníze nechce vrátit. No a teď se budu soudit v občanskoprávním sporu - trestný čin prodávat kradenu věc to totiž není.

0/0
9.6.2011 8:53

Zingy

nemám zatím špatnou zkušenost

Nevím, možná jsem měl štěstí, ale zrealizoval jsem přes aukro nákupy za celkem cca 25 000,- a nikdo mne nepodvedl. Fakt je, že nakupuji jen u těch, kteří mají velké množství prodejí s potvrzením kupujících, že všechno proběhlo O.K. Jen v jednom případě se dodávka protáhla nad moji vnitřní toleranční laťku - 1 měsíc po zaplacení. Ale beru to jako svoje riziko. Faktem je, že se pojedete těžko hádat někam o tisícovku. Na druhou stranu, pokud se objeví někdo, kdo by chtěl udělat sérii podvodů, systém hodnocení to rychle podchytí a je možné podniknout kroky ke společné žalobě. Prostě chci říct, že v rámci reálných možností je aukro dobrý systém.

0/0
24.5.2011 15:15

dalnice

Prodej je také nebezpečný !!!

Z mé vlastní zkušenosti nejsou ohroženi jen kupující, ale i prodávající. Jeden vtipálek se zaregistroval (samozřejmě pod vymyšleným jménem a falešným tel.číslem) a pak vesele vyhrával aukci za aukcí. Tím samozřejmě prodejce poškodil, protože nejdřív marně čekali až se ozve vydraženou věc zaplatit a nakonec museli znovu dát věc do aukce, jenže už jí nikdo nechtěl, sehnali jí jinde. Takže i to se stává. Namísto toho, aby Aukro zabránilo nováčkům přihazovat do více aukcí najednou, mi sdělili, že mám smůlu.

0/0
24.5.2011 11:58

dalnice

Nové vs použité

Pravděpodobně maximum podvedených chtělo koupit NOVOU VĚC a ne použitou, ke které je Aukro hlavně určené. Už to nabádá k opatrnosti. Kupovat novou věc, jen protože je o půlku levnější než jinde na internetu je dosti pochybné. Nemusí jít zrovna o padělky, ale zboží není určené pro český trh se všemi důsledky. Samozřejmě spousta aukro eshopů je spolehlivých a Ti by měli posílat i na dobírku. Jenže ani dobírka vše neřeší, když Vám dorazí v krabici šutr.

0/0
24.5.2011 11:43

Leinad

Používejte hlavu

Poslat předem prachy na cizí účet je celkem odvážné. Osobní předání nebo dobírka také existuje.

0/0
24.5.2011 9:01

kodlik77

Re: Používejte hlavu

Jako prodejce, který by to nikdy neudělal, ti narovinu napíšu: Aby ses nedivil, až ti místo mobilu přijde čtvrtka cihly na tu tvoji dobírku.

0/0
10.6.2011 21:27

Leinad

Re: Používejte hlavu

Jasně, že se to stát může, jasně že monopolní společnost stejně bude chtít zaplatit(po předání balíku příjemci jej nevezme zpátky) ... ale pořád mi připadá otevírání balíku před svědkem nepatrně bezpečnější, než posílání peněz předem.

0/0
11.6.2011 0:32

wuwu

Podvod za třicet kaček oplatí se?

http://aukro.cz/z-cech-az-na-konec-sveta-i1607792758.html

http://aukro.cz/nonono-p-e-t-r-o-g-r-a-f-i-e-nonono-i1612126967.html

0/0
19.5.2011 21:14

Lanolin

Re: Podvod za třicet kaček oplatí se?

To je reklama, nebo o co má jít?

0/0
21.5.2011 9:37

jenyknovak

Nákupy na Aukru...???....ANO!!!

Ale, pouze předání z ruky do ruky. Proto si vybírám prodejce pouze ze svého okolí - Praha.

0/0
19.5.2011 14:25

tommix

Re: Nákupy na Aukru...???....ANO!!!

R^R^R^ přesně tak !!

0/0
24.5.2011 11:21

modrá straka kradačka

Hm., a když na Aukrátským fóru varujete ostaní před

konkretním chmatákem (a uvedete jeno nick), tak to smažou a bude li se to opakovat, tak vám  zablokují účet!!

0/0
19.5.2011 11:12

QuiQ

PCR stejne nepomuze

Pochybuju ze policie neco vyresi. Pred peti lety jsem taky naletel (ne na aukru)

Rekli, ze ma castka (3600,-) ja malo na to, aby si vyzadali jmeno majitele uctu.

Sam jsem si nasel dalsiho poskozeneho, ale to se mi zase vysmal statni zastupce, ze tyto dva pripady nemuze spojit, protoze mezi nimi byl asi mesic nebo dva.

Jinak podvodnik mel cislo uctu 1659751093/0800 ... kdyby nahodou

0/0
19.5.2011 10:31

mpixel

Vážení pletete si tu pojmy

na aukru nekupujete věci od aukra.  Tak jako když kupujete u alzy nebo u czc

To je celý problém.

0/0
18.5.2011 15:28

mpixel

Re: Vážení pletete si tu pojmy

prostě od aukra nic nekupujete. Aukro vám pouze sežene kupce.

0/0
18.5.2011 15:29

kazbundik

Re: Vážení pletete si tu pojmy

Je dobré říci, že za to "sehnání kupce" si aukro strhne několik procent z vaší vydražené částky. Takže to pro aukro rozhodně není prodělečný business a každého kupce by si mělo patřičně vážit.

0/0
21.5.2011 16:41

jitej

Re: Vážení pletete si tu pojmy

Což ovšem nedělá a klidně nechá podvodníky  lživými mstivými komentáři ty slušné  uživatele poškodit.:-(

0/0
10.6.2011 13:17

coolJ

Aukro je super

Můžete tam mimo jiné koupit i spoustu oblečení od Abercrombie & Fitch, které nikdy Abercrombie & Fitch nevyrábělo. To nejsou žádné napodobeniny, ale 100% originály. :-/

0/0
18.5.2011 15:04

sluni-sluni

Re: Aukro je super

zkuste tam napsat, že je to padělek.. i když mají údajně nějaký program na ochranu kupujících a padělky se prý u nich nesmí prodávat, tak vám odepíší:

- když si myslíte že je to padělek - tak to nekupujte

- prověřili jsme to, ale neřekneme výsledek...

- a za týden je ta "ověřená" věc na prodeji znovu...

chápu že jsou zprostředkovatelé, nicméně Rv

0/0
19.5.2011 9:11

luhru

Špatná zkušenost s Aukrem

Já musím připojit svou zkušenost s Aukrem. Před dvěmi léty mě okradl nejaký muž. Manželka objednávala povlečení za 250,-. Vše jsem ohlásil na Policii, bylo nás víc. Policie začala vše řešit. Společnost Aukro po mě chtěla celkem 5 ověřených kopií k tomu, abych získal peníze zpět. Tak jsem se na to vykašlal. Teď jen čekám až na český trh vstoupí EBAY.

0/0
18.5.2011 14:21

budovatel socialismu

Nechápu souvislosti

na internetu nakupuje především mladá generace. A jak známo jsou to přeci samí vzdělaní, pravicoví, inteligentní lidé ;-D

0/0
18.5.2011 9:22

Sucipej Roznec

Re: Nechápu souvislosti

A jak ti inteligence pomuze nenaletet podobnym podvodnikum? Leda tak, ze budes mit vynosnou praci a navstivit bazar te ani nenapadne.

0/0
18.5.2011 9:44

budovatel socialismu

Re: Nechápu souvislosti

Inteligence a hloupost, se jak známo, vylučují. V přemlouvání prarodičů a ve zmodralém týmu to tak tvrdili.

0/0
18.5.2011 10:48

Viro

Re: Nechápu souvislosti

Jenom stranickej pomatenec může tahat svojí pokřivenou politickou orientaci pod článek o podvodnících.;-ORv

0/0
19.5.2011 8:18

houba_

Re: Nechápu souvislosti

opravdu nechapes - nejen souvislosti

0/0
18.5.2011 9:49

1911hajduk

Re: Nechápu souvislosti

;-DR^

0/0
18.5.2011 10:30

lubos65

dalsi podvodnici

SIce to sem nepatri ale na internetu jsou dalsi podvodnici.Stranka cesketelefony.cz prodavaji telefony ktere nejso určeny pro česky trh,neuznavaji reklamace jako me tim padem jsem přišel o 14tis..Kdo jim telefon vrati tak mu ani nevrati penize,na telefony nereaguji proste podvod nikdo   tam nic nekupujte.

0/0
18.5.2011 9:02

budovatel socialismu

Re: dalsi podvodnici

Musím se smát, další hloupej čecháček jež potřebuje za každou cenu kupovat co nejlevněji, místo aby si to pořídil u oficiálního dodavatele o pětistovku dráž.

0/0
18.5.2011 9:26

houba_

Re: dalsi podvodnici

podle stranek a OR je to ceske sro, rozhodne mas tedy moznost dovolani se (trestni oznameni, COI ... )

0/0
18.5.2011 10:02

Kayik

Re: dalsi podvodnici

pokud to chcete řešit, obraťte se prosím na pravni-zalezitosti@seznam.cz. uvidíme, co se s tím dá dělat.

0/0
18.5.2011 10:39

poznamka

Je to jen další šance pro podvodníky.

0/0
18.5.2011 9:01

radim36

Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Mně spíš připadá, že Aukro ukazuje nesmyslnost nabobtnalých českých předpisů takzvaně na ochranu spotřebitele, Které nekonkurenčně prodražují pro normální obchody  některé druhy dováženého zboží. Anebo ukazuje neschopnost českých obchodníků obchodovat. :-/

Aukro totiž, pokud má status bazaru, umožňuje nakoupit někde jinde v EU , třeba zrovna v Německu zboží, dovézt ho tady a tak, jak je, bez jakýchkoliv dodatečných úprav, ho tady legálně prodat. A najednou se objevuje, že i se ziskem toho dovozce a předpokládám zaplacenými daněmi a odvody ( Aukro už před nejméně rokem vydalo příslušné seznamy větších obchodníku úřadům) je toto zboží o 50 - 100 % levnější než za kolik se dá koupit v kamenných obchodech i v českých  internetových obchodech. Přirozeně jen některé, některé ne. Kdo nemá čas jezdit po EU, aby tam nakoupil zboží, které je citelně levnější než u nás, je Aukro vítaná varianta.

0/0
18.5.2011 8:57

Roman36a

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Je toto zboží o 50 - 100 % levnější než za kolik se dá koupit v kamenných obchodech i v českých internetových obchodech. ;-D Tak schválně. Když něco zlevníš o 100%, kolik to stojí? Plagiáty, čórky, výrobky odporující našim normám... a tak by se dalo pokračovat.

0/0
18.5.2011 9:06

radim36

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Měl jsem napsat o 25 - 50 % levněji, to mi v té rychlosti nedošlo.

Co se týká norem, máíme tady jednotný obchodní prostor Evropské Unie a v rámci tohoto prostoru nás nemusí zajímat, jestli kupované zboží plní normy české, nebo německé nebo třeba španělské. osvícení úředníci v Bruselu zajiští, že všechno takové zboží je bezpečné. To jen my čecháčci musíme mít nějaké důslednější normy navíc.

Ostatně velcí značkoví prodejci to už pochopili  a ve svých českých záručních opravnách obvykle bez problémů  akceptují i záruku výrobků nakoupených v jiných zemích EU než v Čechách.

0/0
18.5.2011 9:16

Roman36a

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Žádné normy navíc nemáme. Je logické že u nás musí být návod češtině, stejně tak u výrobků prodávaných ve Španělsku ve španělštině. Pak jsou normy elektrikářské. Například u nás nemůže být 4 plotýnková varná deska napojená na 230V. To ostatně ani mnoha jiných zemí, naopak v některých zemích EU ano. Stejné je to se zásuvkami. Jiné jsou u nás, jiné v Německu, jiné v UK.

0/0
18.5.2011 9:26

radim36

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Proč u nás stojí, kromě Aukra ovšem, třeba digitální fotoaparát, maflík, páječka na propan butan, nerezové hrnce, elektrický hoblík a já nevím co ještě o 30 - 50 % víc než stejné zboží v obchodě hned za hranicemi v Německu? A trošku taky v Polsku?

0/0
18.5.2011 9:44

Roman36a

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Proč? Protože chce na tom někdo vytřískat. Ceny jsou smluvní a pokud jsou naši kupující ochotni přistoupit na vyšší než jejich němečtí kolegové, tak zůstanou na své úrovni.

0/0
18.5.2011 10:12

radim36

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Tomu nevěřím. Žádný trochu rozumný obchodník nenastaví tak vysokou cenu že jeho zboží se stane neprodejné. Musí tam být rozdíly v nákladech nskrz v různých zemích odlišných podmínkách  a podobných. Ostatně indikátory mohou být supermarkety, které obecně fungují s poměrně malou marží a vysokým objemem a tam ty ceny jsou taky vyšší.

0/0
18.5.2011 10:33

Roman36a

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Mě je jedno čemu věříš. Pokud tě zajímá jak vysoké jsou kde daně, poplatky, mzdy, pronájmy nemovitostí a pod. máš možnost si to vygooglit. Stejně tak smáš možnost nakoupit zboží za stejných podmínech jako Němec, nebo Polák....

0/0
18.5.2011 10:40

radim36

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

A jestli se nepletu, není náhodou nesmyslná dvouletá záruční doba jen u nás , není jinde jen rok, případně ještě kratší? Nebo třeba to, že u nás je možné některé nakoupené zboží vrátit bez udání důvodu do 14 dnů? A že spousta zákazníků si z toho dělá půjčovnu zadarmo, zatímco prodejce tratí na takovém zboží, protože ho potom už musí prodávat jako použité nejméně o 20 % prodejní ceny? A tak musí příslušně k těm  nákladům navíc tu prodejní cenu nesmslně navyšovat?

0/0
18.5.2011 9:50

Roman36a

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Pleteš se. Dvouletá záruční doba je v celé EU a my jsme jí pouze přijali. Bylo to podmínkou pro přijetí. To samé se týká 14 denní lhůty na vrácení zboží. Přirozeně to má svoje omezení, nejedná se o běžné kamenné obchody.

0/0
18.5.2011 10:11

radim36

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Čtyřplotýnková varná deska má maximální proud podstatně větší než běžně povolované jisticí  okruhy 10 a 16 ampér, takže zapojit ji na jednu fázi nedovolí už logika.  Jestli někdo potřebuje normu na to, že na okruh s nějakým maximálním možným proudem nesmí zapojit spotřebič s proudem podstatně vyšším, tak je s prominutím on a úřad, který tuto normu vydal a uplatňuje, idiot.

0/0
18.5.2011 10:39

Roman36a

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Jo logika. ;-D Zkrátka nějaká hospodyňka si přece nekoupí varnou desku o příkonu 6 kW když má na chodbě jistič 20A. Já kuchyňskou techniku (mj.) prodávám a divil by si se co lidé chtějí. Jinak o proudu většina z nich nemá přirozeně ani páru. Dokonce vím o jedincích kteří požadovali výměnu jističe na 32 A.

0/0
18.5.2011 10:49

Darkman_06

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Moc nechápu smysl vašeho příspěvku a už vůbec pod tímto tématem. Zřejmě nám chcete říci, že zboží na Aukru je levnější než v obchodě. Prot má Aukra také 1mil. registrovaných uživatelů, ale to asi všichni ti uživatelé ví.

A rozdíly v cenách i v řádech desítkách % jsou u nás již přes 20let.

0/0
18.5.2011 9:36

radim36

Re: Přes Aukro jde zboží z ostatních zemí EU.

Ano, zboží u nás v různých kamenných a internetových obchodech je je v cenovém rozmezí desítek procent. Ovšem existuje spousta stejného nebo velice podobného  zboží, které je na Aukru jejich velkými prodejci evidentně pravidelně dováženo ze západních evropských států  a které je ještě výrazně pod tímto rozmezím , znatelně levnější. A to nemluvím o evidentních čórkách, které bývají cenově ještě výrazně níže a vedle skutečně hodně nízké ceny se v těch inzerátech objevují i další podezřelé znaky, ale o pravidelných dovozech pravděpodobně legálních aukrových prodejců.

0/0
18.5.2011 9:59

Milan Milhof

Vina není na AUKRO, ale na špatných českých zákonech

a jejich velmi často švejkovském výkladu ze strany Policie tak, aby měli co nejméně práce. A zbytek viny je na nás všech ostatních,a bychom požadovali důsledné dosledování a potrestání darebíků i když se jedná o pár korun. Prostě tak, aby se v Česku nevyplácelo krást. Zatím se to vyplácí a čím větší zloděj, tím větší státní ochrana. Nepřehledným financováním politických stran to začíná, přes úmyxslně špatné zákony a končí okrádáním národa zbytečně vysokými daněmi. Takže jaký stát chcete-chceme mít? Kde se dobře žije zlodějům a darebákům (jako teď) nebo slušným lidem? Tak do toho!

0/0
18.5.2011 8:38

Darkman_06

Re: Vina není na AUKRO, ale na špatných českých zákonech

Vina není na ŠPATNÝCH ČESKÝCH zákonech... ty umožňuji často daleko, daleko více než se říká. Jen chuť ho dodržet ze strany státu je vždy problém. A já říkám, že i často špatný zákon mající mezery umožnuje právě tyto mezery využít moci spravedlnosti. Ale proč si přidávat práci? Raději říkat, že zakon je špatný a není napsaný individuálně na "lumpa č. 235 865" a proto je třeba dodat zákon s č. 235 865.

0/0
18.5.2011 9:43

jogstr

Taky naletěl...

Naletěl redaktorovi na iDnesu a toho už nezachrání ani polycyje!

0/0
18.5.2011 7:54

Mirek29

Aukro nic nevyplácí, jen slibují

Před lety jsem na tom byl podobně. Podvodník ode mne vylákal skoro desítku. Aukro prohlásilo, že slibovanou částku 3000 Kč, kterou garantují poškozeným mi vyplatí, až bude ukončené policejní vyšetřování, ale to se táhlo, protože podvedených bylo asi 30, přes rok a po roce zástupce Aukra prohlásil, že možnost vyplacení oné slibované částky už "propadla" a když jsem si na toto jednání na fóru stěžoval, tak mi byl příspěvek smazán s tím, že je "nevhodný". Zkrátka support jedna báseň.

0/0
18.5.2011 7:20

Stanicio

Re: Aukro nic nevyplácí, jen slibují

Ac o by jste chtel po polske firme, komunikace nula ochota nula. Radeji nakoupim na jinem akcnim portalu, nez Aukru prave kvuli mim take spatnym zkusenostem s nimi.

0/0
18.5.2011 9:16







Najdete na iDNES.cz