Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výrobci začali hledat nové jméno pro pomazánkové máslo

Přestože boj s Evropskou unií o zařazení pomazánkového másla mezi tradiční speciality ještě neskončil, jeho výrobci už začínají přemýšlet, že výrobek přejmenují. Považují to ale za krajní řešení, jde jim totiž o zavedenou značku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kulikpc

reakce na Cesko jak je:neprofesionalni clanky a totalne zv

Tady nějaký "inteligent" obhajuje nesmysly z EU. Co je nějaké EU do toho, jak se u nás něco jmenuje? Až si angličani přejmenují třeba ananas (pineapple), tak se s nimi můžeme bavit o přejmenování pomazánkového másla. Pokud vím, tak ananas není ani borovice, ani jablko, ani borové jablko, ani nic takového. Takže, až si ho přejmenují, přejmenujeme pomazánkové máslo

0/0
29.5.2011 18:27

Divam se na Vas a zasnu

Cesko jak je:neprofesionalni clanky a totalne zvrhla diskuse

MFDNES by mela prestat oblbovat narod a hecovat ho proti EU. Skutecnost je, ze existuji svetove normy pro potraviny, Codex alimentarius, kterymi se ridi 180 zemi a vsechny zeme WTO. A Cesko proste tuto normu porusuje. Takze EU nemuze zadnou vyjimku povolit. Cesi proste musi pochopit, ze existuji urcite standardy, bez kterych by byla jinak anarchie (cesky chliv). Norma je nasledujici:

http://www.codexalimentarius.net/web/more_info.jsp?id_sta=170 . Doporucuji neco si o cele problematice nastudovat a pak zjistite, jak neuveritelne primitivni je ta disuse a vsechny ty clanky.

0/0
12.5.2011 15:11

fanda357

Re: Cesko jak je:neprofesionalni clanky a totalne zvrhla diskuse

??? a proč nás tedy nesoudí WTO? jestli to nebude tím, že si každý stát určuje normy sám ... a je na výrobci, jestli normy daného státu chce či nechce plnit ...

0/0
13.5.2011 8:22

Istus

Ven z EU!

Já byl z těch, co hlasovali pro vstup a upřímně toho lituji. Kdybych býval byl, pořádně informován, nehlasoval bych pro ani omylem. Vadí mi, do čeho všeho nám může EU kecat. Nelíbí se jí marmeláda musí to být džem, nelíbí se jí pomazánkové máslo, rakušákům zas smrděj naše syrečky a údajně u nich zamořují ovzduší (demence rakušanů). Pořád do něčeho rejpou, přito oproti evropě jsou všechny naše výrobky BIO, protože u nás používáme pouhá 4% masokostní moučky než ve zbytku evropy, také mi vadí, že jí vůbec musíme používat (pokud to není nezbytné), mám pocit, že než jsme jí začli přidávat do výživy pro zvířata, nebylo tolik nemocí jako teď.

0/0
12.5.2011 12:52

Svědomí národa

Re: Ven z EU!

Plne s Vami souhlasim, ven s Cechy z EU. Kdyz je nekdo neprizpusobily a nedokaze pochopit, ze si nemuze kazdy delat co chce, ale musi se respektovat spolecne normy, tak v tom spolecenstvi nema co delat. Jinak by mohl do Ceska vozit Polak "mleko", ktere zadne mleko neni, Bulhar do Nemecka "hovezi mlete maso", ve ktere je konske maso. Zadny rozumny clovek na svete nemuze pozadovat, aby se potravinarske normy prestaly dodrzovat a nahradily chaosem. A kdyz to nejaky primitivni kmen nechape, tak at se odstehuje ze spolecneho domu.

0/0
12.5.2011 14:49

fuozx

A "burakove maslo"

se smi i nadale pouzivat? Taky to neni maslo. Meli bychom si stezovat a domoci se zakazu, abychom ukazali absurditu cele EU.

0/0
12.5.2011 11:25

MiroTR

Re: A "burakove maslo"

Což o to, ale chudáci Bulhaři ! ;-D  Ti budou asi muset přejmenovat kdeco.  Oni píší "maslo" i na flašku oleje. ;-D;-D;-D

0/0
12.5.2011 12:07

Don_Alex

Re: A "burakove maslo"

tak si stěžuj ne? zbytečným blábolením na diskuzích to nevyřešíš....

0/0
12.5.2011 12:28

Yanky-HK

Jak poznat

Nejvetsi problem nevidím ve změně názvu. At se to jmenuje jak chce, ale problem je v tom ze dnes je na trhu spousta napodobenin (pomazánkový krém, pomazánkové, apod.), kterým se obloukem vyhýbám. Jak je poznám po té změně?Rv

0/0
12.5.2011 11:25

petr_stajm

Re: Jak poznat

Prokazal jste schopnost cist a psat. Prectete si slozeni.

0/0
12.5.2011 11:40

_xprim01_

Re: Jak poznat

Použití živočišného nebo rostlinného tuku se neuvádí.

0/0
12.5.2011 12:47

AAA2

Re: Jak poznat

samozrejme ze uvadi... pokud ne, kontaktuj COI a potravinarskou inspekci...

0/0
12.5.2011 13:45

JacekFiflen

zmena

Mam tri veci, ktere mi tak pred cca 15 lety chutnaly vice...Lednacek, Bonpari a prave pomazankove maslo...jeste dneska si vybavuju tu rozdilnou chut)))

0/0
12.5.2011 11:15

Chayele

Re: zmena

ano, a před třemi lety mi chutnala i (tehdy ještě) čokoláda Figaro, pak z toho udělali blivajs s rostlinným tukem;-O

0/0
12.5.2011 11:24

beertits

Re: zmena

Jó, pamatuju si, jak v devadesátých létech jezdil otec z Reichu a vozil mléčnou čokoládu Figaro, takovou v červenobílým obalu. Ta byla vynikající, jak krásně křupla, když jí člověk rozlomil...

0/0
12.5.2011 11:36

cernobila_televize

Re: zmena

nebyla to nestle 100g ta taky krupala, ta vetsi 200g nepraskala, ale mozna se mylim.

0/0
12.5.2011 18:05

fanda357

Re: zmena

figaro byla už za komoušů slovenská značka ... v čechách orion, na slovensku figaro ... kam že to ten otec jezdil?

0/0
13.5.2011 8:20

Don_Alex

Re: zmena

nedavno sem na necim podobnym taky premyslel, napadlo me ze by to ale mohlo byt tim, ze tenkrat to nebylo zas az tak s cim porovnavat a ta chut vic "vynikala", kdezto ted mas hromadu jinych alternativ a navic i chut se stale vyviji, takze to co ti chutnalo tenkrat uz nemusi ted, ikdyz to muze byt stejne... Co me spise stve, ze kdyz si koupim u nas napriklad Tictac, nebo Haribo medvidky, tak chutnaji jinak a bohuzel hur, nez ty co si koupim v zahranici

0/0
12.5.2011 12:36

sem-a-tam

V článcích o pomazánkových máslech jsem se

nikdy nedozvěděl, kdo ( osoba, stát či firma ) dal ten podmět tj. kdo nás prásknul ;-D té EU, aby se tím začala zabývat !! Nevíte to náhodou někdo ?;-)

0/0
12.5.2011 11:15

fuozx

Re: V článcích o pomazánkových máslech jsem se

Na konci clanku se pise:

Podle Havla nevadí název výrobku ani tak Evropské komisi, jako spíš slovenským mlékařům. Tamní výrobci totiž na rozdíl od České republiky název změnili už před lety. Poté, co je Češi nenásledovali, si stěžovali v Bruselu.

"V Evropské unii je zásada, že pokud si nikdo nestěžuje, tak se tím úředník nezabývá. Pak však přišel podnět ze Slovenska, že oni to odstranili, a mají tak konkurenční nevýhodu," vysvětluje Havel.

0/0
12.5.2011 11:28

fuozx

Re: V článcích o pomazánkových máslech jsem se

Vlastni blbosti se uvedli do konkurencni nevyhody a pak se rozhodli prusvih rozsirit na ostatni.

0/0
12.5.2011 11:31

LUCKA.KOBRA

Re: V článcích o pomazánkových máslech jsem se

Slovensko

0/0
12.5.2011 11:30

Své dukáty věnuji na chudé psy

Dokud bude moci Danone a jiní výrobci

své škrobovité přeslazené dreky nazývat "jogurt", mohou výrobci pomazánkového másla klidně jako podtitul použít "Vyrobeno ze 100% smetany"

.

Bože, jsem to ale naivka, vždyť my v EU máme skvělý výdobytek v podobě nijak nezastírané korupce zvané lobbing. Takže na velké koncerny ze starých zemí EU se takováto restriktivní nařízení samozřejmě šít nebudou RvRv

0/0
12.5.2011 10:46

LUCKA.KOBRA

Re: Dokud bude moci Danone a jiní výrobci

R^

0/0
12.5.2011 11:31

VerneP

navrhuji ...

... "pomazankove ma-slon", jen doufam, ze neprijde narizeni, ze musi obsahovat aspon 39% slona.

0/0
12.5.2011 10:21

petr_stajm

prejmenovani

To se porad resi prejmenovani. Nech zvysi podil tuku na pozadovany limit triceti deviti procent a mohou vesele dal bouchat pomazankove maslo. Tolik povyku pro nic za nic.

0/0
12.5.2011 10:05

RumBum

pomazankove maslo nizkotucne

... nebo light :-).  Kdyz se muze jmenovat "mleko", nebo "jogurt" neco, co nema skoro zadny tuk ...

0/0
12.5.2011 10:01

Divam se na Vas a zasnu

Cech a EU

Ta cela diskuse je pohled do duse Cecha. Uplne jina logika, uplne jina kultura nez v civilizovanych zemich. V EU se nikdy nebudete citit dobre. Tak nebudte poserove a vystupte.

0/0
12.5.2011 9:58

Amanita phalloides erectus

Re: Cech a EU

ty ale nejsi v žádný civilizované zemi, viď ?

0/0
12.5.2011 10:02

luban12

Měli jsme jiné představy

Vstoupili jsme do EU s představou svobody a svobodného rozhodování a nyní nám z Bruselu chodí jedno nařízení za druhým.Zemědělci nesmí pěstovat co by chtěli,zakazují nám používat tradiční názvy pro naše výrobky,do EU přispíváme více než od ní dostaneme.EU  nás využívá jako překladiště pro východní trhy a u nás mizí stovky hektarů zemědělské půdy.Odpírají našim zemědělcům stejné podmínky (dotace),jako mají státy od nás na západ a snaží se naše zemědělství zničit.Co by si třeba v Německu nedovolili dát do prodeje navezou k nám Rv.Jediné co dobré,je volný pohyb po EvropěR^

0/0
12.5.2011 9:40

JZD

Re: Měli jsme jiné představy

Lidé chtěli do EU (potvrzeno referendem) protože si mysleli že budou mít zanedlouho životní úroveň jako na západ od nás. V 89. roce také cinkali klíči dělníci kteří si naivně mysleli že si koupí bavoráka když svrhnou Husáka a jeho železnou oponu. A dnes po 21 letech stojí frontu na pracáku, anebo dřou jak mourovatí u soukromníka za pár švestek a z výplaty jsou rádi když zaplatí astronomický nájem s fakturami od plynu apod.

0/0
12.5.2011 9:49

nesvazak2

Re: Měli jsme jiné představy

Nikdo nemusi drit jako mourovatej u sokromnika za par svestek, nebo stat frontu na pracaku. Staci udelat zivnostak/zalozit firmu, zajistit si zakazky, delat poradne praci kterou umi (coz je nejcastejsi problem techto "dricu"), vest ucetnictvi a nevolit socany, nebo si hledat zakazky u kolotocaru :-). Delnik nemuze platit astronomicky najem, urcite ne pokud si nezije nad pomery, ale to je individualni!

0/0
12.5.2011 10:41

Nedos

Re: Měli jsme jiné představy

Referendum je k ničemu když jeho výsledek není závazný. Jako to třeba bylo v irsku(jestli se nepletu) kde by se referendum o vstupu do EU opakovalo tak dlouho dokud by se lidi nezlomili a neodsouhlasili to. Takže k čemu takový referendum

0/0
12.5.2011 11:18

1911hajduk

Re: Měli jsme jiné představy

nesouhlas, je tu spousta dalsich veci, o ktery se nemluvi a ve kterych je EU mnohem ucinnejsi, nez jednotlive samospravy, jako je rozpoctova a fiskalni politika, standardizace procesu v ramci legislativy apod. A co se tyce tech penez, porad dostavame vice nez davame, vcetne vsech grandu a dotaci nejen v ramci zemedelstvi a stavebnictvi, ale taky v oblasti vedy, skolstvi, mladeze apod. Je to trosku slozitejsi, nez samotne pomazankove maslo, bohuzel lidi vidi jen ta negativa, pozitivni veci se berou jako samozrejmost a vubec se o nich nemluviEU

0/0
12.5.2011 9:51

Své dukáty věnuji na chudé feny

Re: Měli jsme jiné představy

Haha, EU rozpočtová a fiskální politika právě přináší své ovoce Rv

A pokud jde o legislativu, bohužel pro normálního člověka jeou nejviditelnější právě všechny ty  nesmyslné předpisy, kterým i nás přebujelá bruselská byrokracie hojně zásobuje ;-(

0/0
12.5.2011 10:18

JZD

A je to pomazánkové máslo vůbec zdravé?

Vím že to má polovinu kalorií nežli originál máslo od kravičky, ale zase se musí na chleba namazat silnější vrstva aby to chutnalo. Takže to ve finále co se týče obezity vyjde nastejno. Mně by spíše zajímalo jak tomu výrobku dodávají příchuť. Jestli je to chemická tresť jako dnes téměř u všeho, anebo je to přírodní příchuť tím že tam např do toho paprikového doopravdy tu papriku nastrouhají.

0/0
12.5.2011 9:27

stefi_ul

Re: A je to pomazánkové máslo vůbec zdravé?

proc??? Ja si davam jen slabou vrstvu a na to treba nakou suncicku... kdyz mam chut na samotny, dam si silnejsi... Je to zdravi.

Kazdy jidlo je v pohode, jen lidi nesmej seden na zadku u televize a jen se cpat. Pak je problem. V jidle to fakt neni. Je to v lenosti.

Ja miluju bucky a podobny "zdravy" jidla. Cokolady, stavy, bombony, uzeny maso ve vsech podobach, bramburky... proste zdrava vyziva jak vysita. A sem tam se s stavim na pivko... A nemam s tim problem. NESEDIM ALE DOMA NA ZADKU, takze vsechy prebytecny veci se vyloucej ve forme energie pryc. A na nejaky karcinogeny si fakt nehraju. To bych musel zit nekde na ostrove daleko od civilizace a vsechno si sam chovat a pestovat a na to nemam cas ani naladu.

0/0
12.5.2011 9:39

JZD

Re: A je to pomazánkové máslo vůbec zdravé?

Já nemyslel problém obezity, ale množství chemie v tom pomazánkovém másle. Jestli je to vůbec zdravá poživatina, anebo je to další z dlouhé řady chemicky upravených sajrajtů jako jsou např dnešní jogurty plné umělých barviv aby na oko vypadaly jako že jsou např z jahod.

0/0
12.5.2011 9:52

luban12

Re: A je to pomazánkové máslo vůbec zdravé?

Co pomazánkové máslo obsahuje je napsáno na obalu,co je v másle v másle "od kravičky" je tam také napsáno.Jen bych přál všem kdo mají rádi máslo,aby jednou ochutnali opravdové MÁSLO a pak by se divili co pod tím názvem kupují v supermarketech.Pomazánkové máslo obsahuje:31% tuku,42%sušiny.Pasterovaná smetana,sušené odstředěné mléko,ochucující složka4%(křen 25%,pitná voda,jedlá sůl,zahušťovadlo,modifikovaný kukuřičný škrob,cukr,regulátor kyselosti,kyselina citronová,křenové aroma.)bramborový škrob,jedlá sůl,05%,smetanová kultura.

0/0
12.5.2011 9:53

Don_Alex

Re: A je to pomazánkové máslo vůbec zdravé?

kdyz si dokazes rozumne odpovedet, z jakeho duvodu je nutne na chleba mazat jakykoliv tuk, tak potom muzes resit co je vlastne zdravejsi...

0/0
12.5.2011 12:33

stefi_ul

je to jednoduhy jak facka.

Uz se to resilo pred lety.

Grafiku nechat stejnou a jako nazev dat treba Pomazankova pochoutka, maslova pomazanka, nebo neco podobnyho. Lidi si to vyhledaj, pokud to budou chtit kupovat a neresil bych to.

Ikdyz... Pokud ma nekdo problem rozlisit nazvy MASLO a POMAZANKOVE MASLO, tak by se mohl vratit do skoly a cizinec by to mohl taky byt schopen rozlisit, pokud to tam v anglictine bude napsany. Zas tak slozity to neni.

0/0
12.5.2011 9:26

Titan no.1

Re: je to jednoduhy jak facka.

Je to složité, protože v angličtině pomazánkové máslo nemá význam toho našeho zázraku, který máslem vůbec není. Češi umí jen prznit světové názvy a pak se bránit narovnání stavu. Rum je nápoj z cukrové třtiny, tak nám vysvětlete, proč Češi začali vyrábět obarvené cosi a dali tomu název Rum?

Není to máslo, tak tam slovo máslo nemá co dělat!

0/0
12.5.2011 11:06

useknutahlava

.

co třeba "pomazánkové máslo2"?

0/0
12.5.2011 9:13

Jiřik

Jak to vyřešila Škodovka?

Když plzeňský koncern koupili Francouzi, musela se Škodovka taky přejmenovat. Vyřešili to fikaně - nový název zněl Akciová společnost, dříve ŠKODOVY ZÁVODY v Plzni. Přičemž to "ŠKODOVY ZÁVODY" bylo velkým písmem, "vPlzni" středním a ten začátek "Akciová společnost, dříve" bylo prťavoučkým písmem. A figurovalo to tak všude - na hlavičkovém papíře, na razítkách, na výrobních štítcích atd.

Tudíž navrhuji název "Máslová pomazánka, dříve POMAZÁNKOVÉ MÁSLO" R^;-)

0/0
12.5.2011 8:49

dropa

Re: Jak to vyřešila Škodovka?

R^

0/0
12.5.2011 9:17

stefi_ul

Re: Jak to vyřešila Škodovka?

R^R^[>-][>-]

0/0
12.5.2011 9:26

ingarchkrasa

Návrh

Vymýšlejí se ptákoviny   .. a přitom opravdu důležité věci se neřeší.

Tento výrobek přece není "máslo". Toto je "pomazánkové máslo".

Navrhuji s okamžitou platností zakázat používat termín "volské oko", neboť termín "oko" je vyhrazen pro označení orgánu zraku a nelze připustit označovat jím vaječné jídlo. Mohlo by dojít k záměně.

Za neuposlechnutí zákazu navrhuji přísné tresty, nejlépe doživotí, případně obnovit trest smrti.

0/0
12.5.2011 8:41

Scarlett from Scottland

Re: Návrh

tak pak to bude volské voko nebo spíše olské voko...... z vola to přece neni ;-D

0/0
12.5.2011 8:42

Jiřik

Re: Návrh

A já navrhuji vyvolat u soudního dvora při o názvy "burákové máslo" (je rostlinného původu) a "pleťové mléko" (s mlékem to krom barvy nemá nic společného).

A určitě by se toho našlo mnohem víc...

0/0
12.5.2011 8:51

stefi_ul

Re: Návrh

tyjo a to me taky nenapadlo... nojo, jenze to bysme museli mit schopny politiky... a jak to bylo v Kamenaku... taky si na zadnyho kloudnyho nemohli vzpomenout :-)

0/0
12.5.2011 9:28







Najdete na iDNES.cz