Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČSA jdou na Slovensko, Bratislava získá lepší spojení s Evropou

České aerolinie budou mít po Praze další základnu. Firma plánuje výrazně rozšířit nabídku letů z Bratislavy, přesune tam natrvalo jeden ze svých boeingů. Informovaly o tom ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blablalín

ČSA super akce :o)

A doufám, že to dají do "Special offers" za nějakou super cenu.

Stejně jako včera, kdy jsem se u ČSA snažil koupuit letenku do Bordeaux. Na netu na vás vyblikne super akce, kliknete na to a zjistíte, že zpáteční by měla stát - tuším 3 600,- včetně všech poplatků.

 Tak si říkám super, jedem. Zadám dvě osoby, přečtu si, že  letenka je NO REFUNDABLE / NO CHANGEABLE, dostanu na výběr nějaké datumy odletů, vyberu datum, všechno odkliknu tak jak má být a hle 8-o  Cena není původních 7 000 za dva lidi a něcvo, ale skoro 12 :-)  Tak tomu říkám opravdu super akce.  Inzerovat za 3 600 a prodávat za 6 000. Zkouším znovu a smůla. Večer už to ve speciálních nabídkách ani není ;-)

Takže tak ČSA.

0/0
13.5.2011 7:18

true.true

Konečně správný krok

Gratuluji vedení ČSA, že se k tomu konečně odhodlalo. Expanze na další letiště + dálkové linky je jediná cesta jak zvýšit výnosy a ČSA zachránit. Nicméně na dálková letadla teď ČSA nikdo nepůjčí, takže expanze je logický první krok.

0/0
12.5.2011 13:44

**v

Re: Konečně správný krok

;-D;-D;-D tak schvalne, jak dlouho jim to vydrzi? Co to je za bazi s jednim letadlem? Napovim - lowcostovy model ;-D;-D;-D Z Prahy nejsou schopni konkurovat svym "partnerum" z AF a KLM, tak snazi utect do Blavy? Ale no tak - z centra Blavy jsi na Schwechatu za 40 minut a na Bratislavskem letisti za 15. Kvuli 25 minutam pouzit firmu, ktera ma sluzby low costu a cenou drazsi nez velke aerolinky... To fakt ne..

0/0
12.5.2011 14:00

ales1979

Re: Konečně správný krok

Ne, logicky krok by byla prima dalkovka na vychod s nejakym poradnym letadlem a ne ta jejich sranda do Vietnamu s A319. Takze budeme doufat, ze se panum z CSA rozsviti a ten nakup ojete A332 zrealizuji a nasadi ji na par dalkovek.

0/0
12.5.2011 14:07

Kimko

Re: Konečně správný krok

Tak je fakt, že to asi není taková pecka, jako kdyby oznámili otevření dálkovky...nicméně třeba Aerosvit na tom byl před několika lety mnohem hůře a jak dneska otevírá jednu dálkovku za druhou...

0/0
12.5.2011 14:17

hinny

Re: Konečně správný krok

aby se to vyplatilo tak by museli mit alespoň 3 ! kdyby nenažraní socánci mysleli hlavou (je to blbost já vím) tak to Luftjarda vyjednal pri kontraktu na A32x - ale on to jen myslel upřímně ;-€

0/0
12.5.2011 17:39

stryke

A co dálkové lety?

Kdy už managementu konečně dojde, že jediné, co ČSA může zachránit jsou dálkové lety? Stačí se podívat na LOT (nejrychleji rostoucí leteckou společnost v Evropě). Místo toho budou létat z Bratislavy, kde už zkrachovaly Slovak Airlines, SkyEurope a LOT od tama odešel... Rv.

0/0
12.5.2011 13:31

**v

Re: A co dálkové lety?

to bohuzel nepochopi a na to taky dojedou, jako maly lokalni dopravce nemaji sanci - podobne jako Malev.

0/0
12.5.2011 13:55

Kimko

Re: A co dálkové lety?

LOT rozhodně není nejrychleji rostoucí aerolinkou v Evropě...tím byl loni Aerosvit, který přepravil o více než 37,5 procent cestujcícíh oproti roku 2009.

Naopak LOT sice s velkou pompou otevře nějakou linku, aby ji zase v tichosti zavřel...Bejrút, Damašek, Káhira a další...

A mimochodem LOT nikdy nebázoval v Bratislavě, ale měl tam jednu linku z Varšavy asi 3x nebo 4x týdně, tedy něco podobného jako má ČSA z Prahy do Bratislavy. Jenže někteří si tady pletou dojmy s pojmy...

0/0
12.5.2011 14:27

Kimko

Re: A co dálkové lety?

A mimochodem - LOT provozuje dálkovky převážně do USA a Kanady plus Hanoj a možná ještě něco do Číny, takže ta nabídka není kdovíjak pestrá a  je dána hlavně  tím, že v USA a Kanadě maká spousta gastarbeitrů z Polska, kteří ty linky využívají a tudíž je mohou provozovat...

0/0
12.5.2011 14:34

stryke

Re: A co dálkové lety?

Však já vím, že ta nabídka není nijak úžasná...starý letadla, omezený výběr navíc pro gastarbeitery.... ale i tak, je to krok. ČSA létali do New Yorku jako první společnost proudovým letadlem... a teď? Sloty jsou prodané, letadla A310 jsou prodaná a na nové není :-(.

0/0
12.5.2011 23:03

wIadin

skyeurope

jo to byly časy, kdy to vypadalo, že Slováci ve vzduchu převálcují nejmíň střední Evropu. Stačilo pár let a vše je jinak...

0/0
12.5.2011 13:31

Jozko

Re: skyeurope

Slovensko je totizto normalna kapitalisticka krajina - nemas zisk: skrachujes. U vas panuje nielen v leteckej doprave socializmus, statne firmy, molochovia s prezamestnanostou a drahymi nekvalitnymi sluzbami ovladanymi polomafianskymi lobistickymi skupinami naviazanymi na politikov. Preto to dlho nepotrva a budete sa Slovensku pozerat na chrbat

0/0
12.5.2011 15:13

joef

Re: skyeurope

Ale no tak, s charakteristikou ČR máte sice úplnou pravdu, ale SR bohužel není "normálna kapitalistická krajina". Ale přeji vám, abyste byli co nejúspěšnější. A krok ČSA v Bratislavě nikoho neurazí, ne?

0/0
12.5.2011 15:55

legnaw

Re: skyeurope

suhlas.... skusenosti s letmi z BTS su ale take, ze davame tomuto CSA hubu tak rok.... blizkost VIE je velmi obmedzujucim fucktorom na rozvoj....a zial CSA cenami austrianu konkurovat nevedia... a vyber destinacii... pomlcim...ale vidno ze nemeckym AirBerlin a Germanwings sa ani len na chvost nepozeraju....

0/0
13.5.2011 7:52

CCIR

Re: skyeurope

Slovensko je normálna kapitalistická krajina, o tom nemusíte pochybovať ani sekundu!  Prečo by nás mal krok ČSA v Bratislave urážať? Čo sme Česi? :-/

0/0
14.5.2011 19:31

**v

Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

Proc to radsi nezvrou rovnou? Strategie rozvoje zadna, z lukrativnich linek jsou vytlaceni i vlastnimi partnery, tak jdou souperit do Bratislavy, kde na zapad nemaji sanci konkurovat Ryanairu a kamkoliv jinam pak letum z Vidne. Rv

0/0
12.5.2011 12:52

hinny

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

jstě budete odborník na leteckou doprava (asi klasa jako Tvrdík - že by stejná partaj ;-D) - Víte ono to nemusí být špatný tah - pro koupaky, sporivky a pro studaky co smrdi korunou je Ryanair a spol  jiste jedinou volbou - další kteří budou koukat na čas , napojení na další spoje apod s Low Cost nepoletí a Viden je preci jen hodinu cesty - pokud CSA najdou spoje po kterych bude poptavka tak maji sanci prevzit obchodni klientelu a ta tvori podstatnou část tržeb - študaci a spořivci to nejsou ti ať si s batužkem mačkaji v Low Costech

0/0
12.5.2011 13:04

tyraelid

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

Zvanite nesmysly. Ryanair ma novejsi a lepsi letadla nez CSA a aleta dokonce presneji nez CSA. A mackat se v low costech? Maji stejna mista jak CSA.

0/0
12.5.2011 13:14

hinny

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

Nezvanim - S Low Costem obchodni cestujici az na vyjimky nelitaji to te fakt - špatny servis, nulové záruky ze vás dopravi na určené místo, žádná návaznost linek - ale pokud obravdu obracíte kazdou korunu / euro tak je to jistě pro vás nutna volba - jinako letadlech to neni - btw vam nove A32x pripadá jako stare letadlo ? tak to tomu fakt rozumite ;-D

0/0
12.5.2011 13:27

Kimko

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

Ryaniar má sice novější letadla, ale doveze vás jen z bodu A do bodu B. Naproti tomu ČSA má mnohem kvalitnější palubní servis, v rámci jedné letenky je možno využít návazných spojů (o sbírání mil do věrnostního programu) a pokud sledujete ceny z Prahy, tak ty šly u destinací jako je Paříž, nebo Řím mnohem dolů a jsou už velmi zajímavé. Rozhodně si raději něco připlatím, než bych letěl s Ryanairem...

Navíc - Ryanair nelítá do Bruselu, ale do Charleroi, nelítá do Paříže, ale do Beuavais a do Říma lítá z Bratislavy na Ciampino, ne na Fiumicino.Takže snad s výjimkou Říma máte další dodatečné poplatky za transfery, které "levnou" letenku s Ryanairem prodaží...

A v neposlední řadě - z Bratislavy Ryaniar nelítá do Amsterdamu ani do Larnacy...

0/0
12.5.2011 13:30

legnaw

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

zapomels namisto Barcelony Gironu, namisto Milana Bergamo... (a Bratislava je taky propagovana jinde jako Viden)

0/0
13.5.2011 7:55

stryke

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

Ale ruku na srdce...ten servis je také opravdu hodně low! Asi jste ještě nikdy neměl problém k řešení z nějakou low cost společností. Chat s Indem přes jejich web je jedinou variantou komunikace se zákazníkem. Na to není žádný manager a vlastně ani obyčejný člověk zvědavý.

0/0
12.5.2011 13:35

hinny

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

R^

0/0
12.5.2011 17:40

dimple

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

jsem zvědavý na tu Larnacu. ČSA doposud PRG-LCA  cca za 9000,-  a z BTS přes PRG do LCA cca 6000,-

0/0
12.5.2011 13:19

**v

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

Ajeje, ze vy budete "expert" z CSA;-D? I business klientela leta low costem, pokud je to kratky let (nektere firmy do 90 minut, jine az do 180 minut) a cena je  nizsi nez jina spolecnost. V CSA 737-500 jsem ted nedavno letel a byla to totalni tragedie - stary interier a rozpadajici se sedacky (jak moje, tak dalsim minimalne trem upadavala podrucka).O jidel ani nemluvim, takze co ti vlastne CSA nabizi navic oproti Ryanairu? Upozornuji, ze Ryanair nenavidim! JInak z Prahy podstatnou cast business klientely prebrala Lufthansa a i kdyz lidi leteji s prestupem, tak radove levneji nez s CSA. CSA se opravdu ubira totalne spatnym smerem a jejich momentalni pokus o rozvoj nedava zadnou logiku...

0/0
12.5.2011 13:36

hinny

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

ne z CSA nejsem a prevazne letam s LH nebo s nekterym jejich partneru - s ve cesty neplanuji dele nez tyden dva dopredu a vzdy jde o cas a kvalitu sluzby - CSA i LH apod maji obdobny servis - standarni check-in , salonky, garanci  ze vas v pripade problemu dopravi jinym trasovanim apod - nic z toho mi low cost nenabizi - co je skoro u low cost ale skoro jistota že poletim vedle uprděného nebo namazaného brita nebo našeho baťužkáře

0/0
12.5.2011 14:53

radio_svobodna_evropa

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

do jiste miry mate pravdu, ale jen do jiste. Mate snad pocit, ze obchodni cestujici je ten co zachranuje aerolinky a chudy student kdo je obtezuje? no to si snad delate srandu! Ja vam reknu ze chudy rozhodne nejsem (a student uz pres geenraci take ne), ale ryanem a  celkove lowcostama letam rad, a pak si dopreju v cilovem miste trochu luxusu jineho typu. Mam takovy pocit, ze jste strasne moc nad veci, protoze vam letenky od predrazenych csa plati zamestanavatel, ale verim tomu, ze kdyby jste casto cestoval a musel tahat penize z vlastni kapsy, pripadne nebyl zrovna dividendar, tak budete mluvit uplne jinak. Zkuste se nad tim zamyslet, vazeny!

0/0
12.5.2011 13:40

hinny

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

cestuji hodně za praci a na cestování si musím sám vydělat svou prací - do lowcostu bych nesedl vyjma pokud bych letěl na soukromou dovolenou

0/0
12.5.2011 17:42

Jan Sůra

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

Obchodní cestující obvykle požadují lety alespoň ráno tam a večer zpět, což ČSA nenabídne u BTS z žádné destinace, tím pádem budou muset linku bohužel plnit právě ty, co smrdí korunou:)

0/0
12.5.2011 15:20

hinny

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

vy uz jste videl letový řád - nejste věšec ? ;-D tak uvidíme

0/0
12.5.2011 17:36

Jan Sůra

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

České aerolinie začnou v červnu z Bratislavy operovat dvě týdenní frekvence do Barcelony, tři do Bruselu stejně jako do kyperské Larnaky, čtyři do Amsterdamu, pět do Říma a sedm do Paříže

Vidíte v tom někde dvě denní rotace?:)

0/0
12.5.2011 19:18

18XYZ

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

nesuhlasim..

Ryanair lieta na sekundarne letiska, Amsterdam vobec. Ked sa ma clovek rozhodnut, ci bude cestovat na letisko odletu (50km Schwechat) a nasledne letiet do CDG alebo letiet z BTS do nejakeho Beauvais a potom 70km ist do Pariza, tak je zrejme pre co sa rozhodne. Obzvlast obchodna klientela.

Ono hlavna vyhoda je v tom, ze CSA su clenmi Sky Teamu, kde je aj KLM, Alitalia, Delta... Cize je tu moznost nadvaznych long haul letov s prestupom v ich hubs...

0/0
12.5.2011 13:38

ales1979

Re: Dalsi tragikomicky krok managementu CSA

To je sice vsechno hezky, bohuzel realita a finalni ceny budou uplne nekde jinde. Uz leta plati, ze CSA nejenom, ze nejsou nejlevnejsi, ale s kvalitou sli hodne rychle dolu a tak kdyz je potreba, radsi si sednu s prestupem v MUC, nebo FRA na linky Lufthansy, ktera proste vi, jak se ma chovat k zakaznikum a stejne tak vi, jak se dela letecky business. A chape to nejen Lufthansa, ale taky zmineny LOT, ktery pochopil, ze jakakoliv zajimava, dalkova linka dokaze velice slusne zaplacnout ztraty z kratkych tras. CSA to ovsem i nadale delaji po svem, takze letat s nimi budeme mozna tak do Ruska a "Jugoslavie".

0/0
12.5.2011 14:05

tyraelid

Naprosty nesmysl.

Pri letech na zapad bude celit Ryanairu ktery nikdy nemuze porazit, pri letech na vychod zase letisti ve Vidni.Rv;-O;-€

0/0
12.5.2011 12:48

**v

Re: Naprosty nesmysl.

Ted koukam, ze vlastne jen opisuju :-)

0/0
12.5.2011 12:53







Najdete na iDNES.cz