Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU uvalila cla na papír z Číny, bojuje proti tamní státní podpoře

Evropská komise uvalila vyrovnávací cla na dovoz křídového papíru z Číny. Podnikla tak první krok proti čínským státním subvencím průmyslovým výrobcům. Komise už dříve slíbila, že půjde po čínské státní pomoci, která dává čínským producentům nekalou výhodu nad evropskými firmami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mtmr

fotka

Ještě že je u článku ta fotka, jinak bych nevěděl o co jde...

(Opravdu musí být u každého článku fotka, i když k němu žádná není?)

0/0
16.5.2011 13:35

Manasinho

Re: fotka

Je to potom lákavější a oko si toho všimne jako nadpisu:-)

0/0
5.6.2011 16:04

/dev/null

:)

U té Indonéské papírny vyvážející do Evropy přes Čínu, ještě zapomněli napsat, že ji vlastní německý podnikatel, a kruh by se uzavřel.

0/0
16.5.2011 11:48

Své dukáty věnuji na chudé psy

EU se probrala z růžového snu?

Ale to měla udělat už minimálně před 10 lety!

Copak nikomu dodnes nedošlo, že boty za 2,50 Kč celní hodnoty nejde vyrobit ani v Číně?

0/0
16.5.2011 9:48

zrušený3x

Čína stějně všechno koupí.

Teď ve velké skupuje dluhopisy Řecka a Španělska. No a půjde se dál a za chvíli kúpí fšecko ;-D. Jen mám pocit, že ty totalitní režimy jsou nějaké efektivnější. 8-o

0/0
16.5.2011 8:39

jyyyj

Místo abychom kupovali levnější papír na záplavu nesmyslů k

státní maturitě, jak se ten ministr a čeho ještě je, jednou vložil a pak se složil Wewerka a neví co.

0/0
15.5.2011 22:09

jozko skocdopole

Na Cinu si nestezujte, to neni jejich vina.

Vina je na vsech evropskych statech ktere zavedly tzv. "free trade". I blbec vedel, jak to dopadne: ztrata vyroben v Evrope, ztrata prace, statni dluhy, krize, zatimco Cina prosperuje a zkupuje co se da ve svuj prospech.

0/0
15.5.2011 16:27

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Na Cinu si nestezujte, to neni jejich vina.

R^ I blbec to věděl, ale v Bruselu pane, to žádní blbci nejsou EU;-D

0/0
16.5.2011 9:52

loupeživý baron

Nejhorší by bylo, kdyby Číňané posílali své produkty zdarma

Na tak nehorázný dumping by EU musela tvrdě reagovat. Možná i vyhlášením války !!

0/0
15.5.2011 13:08

Strasak

Re: Nejhorší by bylo, kdyby Číňané posílali své produkty zdarma

R^

0/0
15.5.2011 20:29

kipu

NEUVĚŘITELNÉ

A co všechny ta cla, kvóty a dotační programy na podporu podnikání - to není podpora v rámci EU ?

Díky tomu jsou chudé státy v porovnání s vyspělými neustále chudší, protože za své produkty dostávají méně.

Bohatneme na úkor chudých zemí, volný trh je jen pro bohaté státy a chudým je upírán.

0/0
15.5.2011 11:41

Strasak

:-)

Blbej kdo dává, blbejší kdo nebere.

Tak Čína se rozhodla, že bude do Evropy dovážet papír levněji. A my (EU) místo abychom byli rádi, že můžem naše dřevo využít na něco smyslplnější a ještě že budeme mít levnější papír, tak ji v tom budeme bránit. 

To je jako by zákazníkovi nabídli cenu a on se rozhodl, že když dostane tu slevu, tak zároveň jim tam nějaký prachy nechá u pokladny, aby se mu to náhodou nevyplatilo.

0/0
15.5.2011 11:00

Inkvizitor Johny

Re: :-)

Vám do toho moc nechci kecat, ale ten papír je recyklovaný papírový odpad z EU, atd...V Číně zas tolik stromů není. Vítejte v globalizaci :)

0/0
15.5.2011 20:16

zrušený3x

Hurááá

v EU bude drahej papír;-D A týká se to i toaletního papíru ? 8-o

0/0
15.5.2011 10:51

jozko skocdopole

Re: Hurááá

Ja nepouzivam toaletni papir, ten je jenom pro zhyckane, ja pouzivam noviny (ktere se nesmi jmenovat).

0/0
15.5.2011 16:31

DRJ

PROFESIONALITA EU

zajímavé je, že existuje podobná struktura podpor v rámci EU

v té je důležitější prosazovat rozdíly uvnitř unie

dokonce i protikrizová opatření uvnitř unie jsou nedůvěryhodná - a česká? ty jsou ještě horší

celý svět nás ubije čepicema jestli se okamžitě nevzpamatujeme

0/0
15.5.2011 7:23

bezdukátů

Re: PROFESIONALITA EU

nás ne, CELOU DEBILNÍ EU

0/0
15.5.2011 14:29

wrah

Zlodějina

Opět další zlodějina, zaplatí to kupující.

0/0
15.5.2011 7:22

Liptacik

Spravodlivost

Svetovy obchod by mal byt rozdeleny na zony volneho obchodu, kde v kazdej zone su jednotne pravidla...cize dane, minimalna mzda a pod. Medzi zonami by sa malo obchodovat iba formou vymeny tovar za tovar bez penazi...Iba vtedy by tu mohol byt efekt volneho trhu, konkurencie a pod. a blahodarnost kapitalizmu. Dnesna globalna ekonomika uz je tak pokrivena plna defektov, ze hovorit o nejakej spravodlivosti a pod. je uletene. Kazdy kazdeho vydiera, zneuziva a pod. cez lacnu pracovnu silu az po dumpingy... Toto co vytyka EU Cine, tak uspesne realizuje v ramci Eurofondov, ktorych vysledkom je napr. u nas na Slovensku zlikvidovane polnohospodarstvo a pod.

0/0
15.5.2011 2:11

akuhtr

Re: Spravodlivost

Naopak, žádné dělení a ani žádná cla. Tržní prostředí donutí politiky zrušit dotace a křivení trhu a snížit daně. Problém je že oni mají moc i vytvářet cla a to je to zlo. Zla zrušit a dát to do ústavy a Čína nás už k pravici se dostat donutí. Jen je smutné že mi kteří jsme se sotva dostali z komunismu směle kráčíme zpátky do komunismu, ale ještě hůř jsme přímo v novém svazu... eurosvazu

0/0
15.5.2011 3:19

DRJ

Re: Spravodlivost

ANO!!!

ještě větší liberalizace!!!

i když vše z celého světa (ale i z prostředí EU) ukazuje, že liberalizace neexistuje.

všichni si chrání to svoje, jenom několik (???) se ideologicky zaseklo a neuzává realitu.

realita není to, co chci, ale to, co je!!!

0/0
15.5.2011 7:26

akuhtr

Skvělí krok!

Díky němu budou evropské výrobky dražší protože firmy si budou kompenzovat růst ceny papíru!!!

0/0
15.5.2011 1:20

loupeživý baron

Evropská komise bojuje proti evropským spotřebitelům

EU;-D;-D

0/0
15.5.2011 0:26

jesterkasploutvema

Re: Evropská komise bojuje proti evropským spotřebitelům

K čemu bude spotřebitelům levný papít, když díky nezaměstnanosti nebudou mít peníze ani na ten levný papír?

0/0
15.5.2011 10:45

Strasak

Re: Evropská komise bojuje proti evropským spotřebitelům

Nejdřív se podíejte na tohle a zkuste pochopit, jak to s tou prací je. Jediný co se stane je, že bude nižší životní úroveň.

http://www.mises.cz/videa/klam-rozbiteho-okna-6.aspx

Za peníze, co lidé v EU ušetří za papír, si mohou kopit něco, na co by normálně neměli a tím vzniknou pracovní míste , která se ztratí v papírnách.

0/0
15.5.2011 11:03

Bob-an

Zajímavé

číňani nám ze svých peněz dotují papír abychom ho měli levný a my jim v tom bráníme..... něměli bychom to spíš podporovat když nám v zásadě "dávají peníze"? Místo papíren vyrobíme něco jiného a pořád na tom budeme o tu jejich subvenci lépe...

0/0
14.5.2011 22:43

lejnok

Re: Zajímavé

jenže cílem našich vlád a EU není abychom my občané dostali něco zadarmo. Oni naopak potřebují abychom všechno draze zaplatili a museli o to víc pracovat aby nás mohli více okrádat na daních.

0/0
14.5.2011 23:04

Jeffy

Re: Zajímavé

Pánové vám bych doporučil zahrá si monopoly... ve zkratce: získej monopol, zdraž ceny - už vám to dochází?:-/

0/0
15.5.2011 0:25

loupeživý baron

Re: Zajímavé

Nedochází. Takový primitivní schématismus nefunguje teoreticky ani prakticky. Možná v nějaké dětské hře...

0/0
15.5.2011 0:31

akuhtr

Re: Zajímavé

Vám bych doporučil zase jistou petici výrobců svíček. Cla jsou zlo

0/0
15.5.2011 3:39

Jeffy

Re: Zajímavé

A nelezte na mě s nabídkou a poptávkou, tyhle pohádky jděte vyprávět pánům v googlu či microsoftu, ti se jednou za čas rádi zasmějí.

0/0
15.5.2011 0:31

loupeživý baron

Re: Zajímavé

?

0/0
15.5.2011 0:35

stepan.h

Protekcionismus

Protekcionismus EU všem vadí, ale v tomto případě je to pouze reakce na čínský protekcionismus.

Ale EU samozřejmě třeba v zemědělství dělá to samé co čína.

0/0
14.5.2011 22:02

Master_Raa

Skvělé!!! Hezky zpátky do jeskiní..

Tak tomu říka nápad! Když se člověk podívá na značkové věci předních firem vše made in china. S tuzemským platem jsme si mohli dovolit tak tuzemské klacky a kameny. Překupníci nakoupí za pakatel a prodávají dle místní kartelové ceny. Takže díky tomuto si i normílní lidé můžou koupit parkovací kamerový set do auta za 1500,- a nebo modelářské servo za 100,-. Dříve tady člověk nekoupil servo levněji než za 300,- dnes už v obchodech mají taky za 150,-... Takže jen tak dále a zase budeem mít nejdražší ceny v EU - samořejmě kartel není, nasi modří a fialoví komunisti nám vysvětlí že máme velké naklady a sníží platy a zvýší daně.. Hradní vašík nemá rád EU protože by rád zavedl vlatní cla ale to díky šengenu nejde..jinak by tady byla EU prosperita už davno a ceny jak emirátech

0/0
14.5.2011 20:34

m4!_luke

Nase hloupost nezna mezi

Az vam bude nekdo nabizet sve vyrobky za nizsi cenu nez je cena vyrobni, budete mu: a) trhat ruce nebo b) vyzenete ho?

0/0
14.5.2011 19:57

Generál Ugarte - inmortal

Re: Nase hloupost nezna mezi

Inu, papírenský průmysl zalobboval a platit bude spotřebitel.

0/0
14.5.2011 20:04

aamp

Re: Nase hloupost nezna mezi

Mr. Holman?

0/0
14.5.2011 22:21

hnusil VI. - věčný bojovník

EU

EU vede banda nesvepravnych pomatencu. Vzdyt cela EU ma zdeformovanou ekonomiku diky nesmyslnym podporam a najednou to vadi?

0/0
14.5.2011 19:38

Jdeto

Je pravda,

že by se měly zavést adekvátní cla na čínský dovoz, jako mají v Číně, když tam chcete výrobky dovážet a ne je tam vyrábět. Také by se mělo dávat pozor na dumpingové ceny. Dělali jsme ve firmě průzkum a dali do tamních oblastí nabídku na výrobu a dostali jsme od nich na to takovou cenovou nabídku, že u nás by jsme za to nakoupili tak akorát materiál a na výrobu by skoro nic nezůstalo.

0/0
14.5.2011 19:01

Carmel Tel

a cinstii papiernici nebudu mat co zraat

R^ Budu rady na toaletak ako ked zhorela za sociku cast fabriky a pravdou sa utierala:dukaty"? aj by som napisal na co sa pouziva ale prisiel by som o dukaty;-D

0/0
14.5.2011 18:55

Leinad

Ne že bych nesouhlasil

Ale socialistická eunie by si měla vidět i na vlastní nos, dotace zemědělcům, auta na kytky(biobenzin aby byla mouka drahá), cukerné kvóty,.... I když je hezké, že se aspoň stará o cizí. R^ Aby nám to Čína jednou nevrátila a nespravila za odměnu ten náš bordel.

0/0
14.5.2011 17:10

Viktor N.

A kdy EU uvalí sclo sama na sebe?

A kdy EU uvalí clo sama na sebe? Vždyť EU sama křiví ekonomiku a trh neustálými dotacemi a podporami nejen zemědělců…!

0/0
14.5.2011 17:07

__XXXX___

Jsem jenom

zvědav, kdy EU zakáže Německu a Francii dotovat farmáře ;-D

0/0
14.5.2011 17:06

Leinad

Re: Jsem jenom

Až Česko začne vyvážet cukr.

0/0
14.5.2011 17:11

bezdukátů

Re: Jsem jenom

až skončí celá EU, takže cca za rok

0/0
14.5.2011 21:59

Rudick

Takže teď budeme muset kupovat dražší papír?

Díky EU!

0/0
14.5.2011 15:49

pitrz

Re: Takže teď budeme muset kupovat dražší papír?

Jo. Misto toho nez by nas papirensky prumysl kvuli dumpingovym cenam zkrachoval, delnici byly propusteni a cena cinskeho papiru se pote zvedla 10x, protoze uz by nemela konkurenci.

0/0
14.5.2011 16:00

kunta_kinte

Re: Takže teď budeme muset kupovat dražší papír?

Pokud by pak cina 10x zdrazila, nevidim jediny duvod, proc by tu zase konkurence nemohla vzniknout. ( Teda vlastne vidim, EU by nemela produkci papiru naplanovanou do dalsi petiletky. :-P )

0/0
14.5.2011 16:11

pilmanka

Re: Takže teď budeme muset kupovat dražší papír?

Pokud se papirny zavrou, lidi se propusti a majetek fabriky se rozproda, tak se to dohromady da zase znovu dost tezko. To plati i o strojirnach, textilkach (OP Prostejov), hrackarctvi a dalsich odvetvich, ktere se u nas diky dumpingovym cenam cinanu polozily. Tohle se melo zavest uz davno a na veskery dovoz z Ciny.

0/0
14.5.2011 16:37

kunta_kinte - konzument psu

Re: Takže teď budeme muset kupovat dražší papír?

Kdyby tohle platilo, tak by zadna konkurence nemohla vzniknout.

0/0
14.5.2011 16:56







Najdete na iDNES.cz