Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČEZ chce v příštích pěti letech investovat 300 miliard, většinu do ČR

Energetická společnost ČEZ plánuje investovat v příštích pěti letech celkem 300 miliard korun, z toho většinu v České republice. Mluvil například o stavbě uhelné elektrárny u východoněmeckých dolů MIBRAG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schima

CEZ

Ale je jinak smutné, že stále jedná o státní firmu (56%a akcií). Jelikož naši politici nejsou zrovna chytří, tak se nedívím, že je nenapadlo vytvořit firmu pro domácí distribuci elektřiny (jež by neobchodovala se zahraničím) a druhou pro export. Tím by jsme pravidla EU neporušovali. Ale to už by neměl ČEZ tak namaštěné kapsy a představenstvo firmy také :-/

0/0
16.5.2011 10:43

everlast

Re: CEZ

Nejdříve si ujasněte čísla a pojmy. Nejedná se o státní společnost a stát má v ČEZu rozhodně více než 56% podíl.

0/0
16.5.2011 10:55

schima

Re: CEZ

OK, oprava

Ministerstvo financí ČR - 69,369

Neříkám, že je celá státní, ale velkou většinu akcií, tudíž i možnost něco změnit má stát

0/0
16.5.2011 11:25

everlast

Re: CEZ

A jak byste tuto "změnu" (zřejmě nějaká forma znárodnění) vysvětlil minoritním akcionářům, kteří drží více než 30% podíl na ČEZ? Vězte, že majoritní vlastník nemůže jednat tak, aby ve prospěch svých vlastních zájmů poškozoval minoritní vlastníky.

0/0
16.5.2011 17:44

Delfínek

Re: CEZ

Distribucni spolecnosti nemohou prodavat elektrinu. Obchodnikum nemuze nikdo zakazat prodej elektriny do zahranici uz jen proto, ze existuji stovky obchodniku, co nemaji se statem nic spolecneho. Libovolny obchodnik tedy muze na burze nakoupit elektrinu a tu prodat kam chce. Pokud by existoval regulovany "statni obchodnik" se zakazem prodeje ven, potom ho ty nestatni obchodnici na burze preplati a statni obchodnik nebude mit co prodavat. Ani neresim, ze by tento postup narazil na pravidla EU o liberalizovanem trhu s elektrinou.

0/0
16.5.2011 11:36

vendis.j

Re: CEZ

S principem oddělení distribuce od prodeje máte pravdu (až na výjimky jako je Řecko, které unbundling doteď nezvládlo :-)

Co se týká pravidel EU o liberalizovaném trhu, ty jsou většině evr. států pro smích - 2/3 Evropských států si ať už skrytě či naprosto veřejně reguluje koncové ceny dál (myslím koncové ceny ne export).

Doporučuji se podívat na princip Tartamu ve Francii, podmínky dodávky poslední instance ve Španělsku, fungování AU v Itálii, nebo slevy z daně z elektřiny v Holandsku. Krásná ukázka toho jak jsou pravidla EU o liberalizovaném trhu v praxi neustále porušována. ČR je v tomto směru jednou z mála výjimek (G, A, SWE, FIN, GB ...)

0/0
17.5.2011 12:21

schima

Cez

Energetická společnost ČEZ plánuje investovat v příštích pěti letech celkem 300 miliard korun, z toho většinu v České republice. Mluvil například o stavbě uhelné elektrárny u východoněmeckých dolů MIBRAG  No ne ne ;-D;-D;-D;-D

0/0
16.5.2011 10:38

reactt

Kdyby,

alespoň tahle zlodějská firma také něco udělala pro ČR.. 300 miliard jsou docela slušné peníze a myslím, že by se tím alespoň mohla zachránit 02 Arena.. :)

0/0
16.5.2011 8:40

Scarlett from Scottland

Re: Kdyby,

a na co?

0/0
16.5.2011 10:46

jfb

Re: Kdyby,

přes 50 mld ročně do rozpočtu nestačí?

0/0
16.5.2011 13:49

Krycyptoris

Re: Kdyby,

Myslíš, že by 300 miliard Hušákovi stačilo ??

0/0
16.5.2011 14:48

hrabě Artstetten

Kdyby za to tak postavili 5 GW jaderných elektráren.

To by mi snad ani pohled to usměvavé tváře tohoto špičkového manažera tolik nezvyšoval krevní tlak.

0/0
16.5.2011 8:40

hrabě Artstetten

Re: Kdyby za to tak postavili 5 GW jaderných elektráren.

...pohled DO ...

0/0
16.5.2011 8:40

vaclavj1

Re: Kdyby za to tak postavili 5 GW jaderných elektráren.

neni to priblizne kapacita onoho jaderneho tendru? neco pres 2GW v Temeline a opce na 3 dalsi reaktory, ktere by nejspis byly stejneho typu, takze dalsi 3+GW?

jinak snad se podili i na nejakych jadernych elektrarnach na jihu Evropy

0/0
16.5.2011 9:50

beachside

áááááá

bude zase zdražení.

0/0
16.5.2011 8:38

-robi-

investovat? NE! Vyždímat z lidí!

Autor článku poskytuje ČEZ krásnou neplacenou reklamu, která má bohužel daleko k pravdě. ČEZ nechce investovat, ČEZ chce částku daleko vyšší z lidí vyždímat a zdůvodňovat to, opět nesmyslně růstem cen energií všude na světě, růstem ega jeho managementu a dalšími nesmysly. Už dopředu vědí, jak velký bude jejich finanční přebytek a ještě jej zcela nestydatě publikují.

Kdysi bylo zvykem zloděje koupat v proutěném koši v řece. Myslím, že hromadná koupel by ČEZu jen prospěla.

0/0
16.5.2011 8:33

Delfínek

Re: investovat? NE! Vyždímat z lidí!

Investice CEZu do zdroju, nijak nezvysi cenu elektricke energie na stredoevropskem trhu. Trzni hodnota elektricke energie roste z duvodu snizeni nabidky na trhu, po ideologickem odstaveni jadernych elektraren v Nemecku.

0/0
16.5.2011 8:38

-robi-

Re: investovat? NE! Vyždímat z lidí!

Ten byl dobrej. Teď by to chtělo ještě nějakou pohádku. Zvládnete tu O Popelce?

0/0
16.5.2011 8:43

Delfínek

Re: investovat? NE! Vyždímat z lidí!

Neco konkretnejsiho nemate?

0/0
16.5.2011 8:52

pepcad

Re: investovat? NE! Vyždímat z lidí!

Samozrejmne, vsichni vime ze si cez protlacil pres mrtvoly praszskou buruz, ktera neslouzi k nicemu jinemu nez zlegalizovat nehorazne ceny...ano mate pravdu v tom ze diky blbosti nemcu mi budem platit vic.

Ale ceho je to dusledek? tohle je jasny dukaz toho ze firmy jako cez maji byt ve vlastnictvi statu, nebot se jedna o strategickou surovinu.

A jelikoz vsichni vi, ze cez uplaci kde koho, tak ani regulacni urad proti jeho prasackym praktikam nic nedela....

0/0
16.5.2011 9:28

Satan, vyslanec říše Vril

Re: investovat? NE! Vyždímat z lidí!

pokud vím, tak evropská energetická burza na které obchoduje mimo jiné i ČEZ je dítětem té tolik vychvalované socialistické EU a "perfektně" dojednaných přístupových dohod z roku 2002-2004. A vzhledem k tomu, že frantíci v tomto mají výjimku, tak je to jednoznačně chyba naší politické reprezentace.

0/0
16.5.2011 9:34

Delfínek

Re: investovat? NE! Vyždímat z lidí!

Pred vznikem Prazske energeticke burzy PXE, byla cena urcovana formou aukce, kdy se zlomek celkove produkce vyclenil do tzv. virtualni elektrarny. Takto zobchodovany zlomek produkce urcil cenu i pro zbytek objemu dodavky. Protoze se obchodoval pouze zlomek, byl umele vytvoren nedostatek obchodovane komodity, tim byl vytvoren tlak na rust ceny. Soucasne obchodovani na burze je pruhlednejsi a daleko vice reflektuje vyvoj trhu. Jak si Vy predstavujete urcovani ceny elektriny?

0/0
16.5.2011 9:48

vaclavj1

Re: investovat? NE! Vyždímat z lidí!

ze by se zeptali pepcad-a, kolik chce platit, a podle toho to pak stanovili, ne?

0/0
16.5.2011 9:52

lolek77

Jakmile Německo vypne významný podíl jaderek

bude cena elektřiny závratně stoupat v Německu i u nás. Naše výroba půjde do Německa a všichni (tedy i my) budou investovat do záložních zdrojů, aby mohli elektřinu Němcům prodávat. Je to prostě byznys. Jedině se obávám, že naše vláda podlehne německým tlakům a místo investic ČEZ do tuzemských jaderek bude realizovat uhelné a plynové zdroje. Myšlení Němců je pro nás neštěstí a v koši by se měli koupat jejich Zelení. To je zdroj veškerého zla.

0/0
16.5.2011 8:46

marfin

300 miliard nebo milionu?

tak 300 miliard nebo milionů... potřeboval bych to vědět abych věděl o kolik mně tím opět zdraží proud

0/0
16.5.2011 8:28

zrušený3x

Jen vidít fotku toho ....

a stoupá mi tlak.

0/0
16.5.2011 8:00

Miri

Tak investovat by chtěli.

A tak to nám zase zdraží elektriku. Mají málo. Kdyby místo investic trochu ubrali, abychom to nemuseli platit.

0/0
16.5.2011 7:29

zrušený3x

Re: Tak investovat by chtěli.

Jasně , že zdraží. Nezapomeň, že Roman má obrovské podíly ve fotovoltaice. :-/

0/0
16.5.2011 8:01

Delfínek

Re: Tak investovat by chtěli.

A tuto informaci mate odkud?

0/0
16.5.2011 8:34

Delfínek

Re: Tak investovat by chtěli.

Zastaveni investic je vzdy nejkratsi cesta k upadku spolecnosti a v tomto pripade i k blackoutum. Jeste ze o tom nerozhodujete.

0/0
16.5.2011 8:31

Miri

Re: Tak investovat by chtěli.

další pod tlakem propagandy

0/0
16.5.2011 10:23

Delfínek

Re: Tak investovat by chtěli.

Chcete snad rici, ze pokud se nebude investovat do obnovy zdroju a siti, tak to nase elektrizacni soustava, resp. zakaznici nepoznaji? Zastaveni investic je to nejjednodussi reseni snizeni nakladu, ale ma nejvyssi dopady na budoucnost.

0/0
16.5.2011 10:30

pepcad

...

Jezis, uz ty investice v CR vidim....ze by jsme zmetku Romane meli vic polovojenskych jednotek SA??Presne ty same jednotky co vydirali a nutili lidi platit horentni sumy za udajny cerny odber elektriky....

Kdepak CEZ je zlodejska firma nejvyssiho kalibru......

0/0
16.5.2011 0:52

zrušený3x

Re: ...

R^

0/0
16.5.2011 8:01

computer

Chytří Němci.

My jim u nás postavíme elektrárnu, sice elektřinu budeme vyvážet zpět do Německa, ale vzduch si zasviníme sami. Jak je to od nich prozíravé. Proč si ji asi nepostaví sami?

0/0
16.5.2011 0:25

Tutti

Re: Chytří Němci.

Az na to, ze ta uhelna elektrarna ma byt v Nemecku. Takze opravdu chytri nemci, protoze nepisi reakce na clanek ktery ani poradne necetli.

0/0
16.5.2011 6:03

tom003

300miliard nebo 300milionu

V nadpisu 300miliard v popisu pod fotografii 300milionu. Nula sem, nula tam :-) Podle popisu usuzuji, ze zrejme CEZ investuje 300miliard a prevaznou "vetsinu" tedy 300milionu do CRR^

0/0
15.5.2011 23:23

wotomtoje.

Re: 300miliard nebo 300milionu

Je to tam už tak dlouho a ani se neobtěžují to opravit! Rv

0/0
16.5.2011 7:31

veselabublinka

Roman?

Je vysmátej!!!;-D

0/0
15.5.2011 22:14

oracle29

Ten Roman to je ale dobrák - pánbůh mu to oplať

Klika že to nenalije do ukrajiny ;-D

0/0
15.5.2011 21:38

roca

Kontrolní otázka

Konntrolní otázka soudruzi !

Koho bude Čez podporovat v Německu a v Česku ve volbách ?

No přeci zelené - ty jim vydělají přeci spoustu peněz !!

0/0
15.5.2011 20:59

jahodove_ticho

pche

aby ne když ty ku..pííííp..vy nás donutili dělat za ně práci za ty samý peníze. Za chvilku skončej jak Telefonica..prázdnej barák plnej serverů, vedení a vrátnej. Všechna práce se přehází. Mluvim o ČEZ Distribuci. Parchanti.

0/0
15.5.2011 19:45

Delfínek

Re: pche

Ano, outsourcing je soucasny trend snizovani nakladu a rizik. Ma to sve klady i zapory.

0/0
15.5.2011 19:58

Bertak22

Re: pche

co je výhodného na ratu 18000/MD? prosím stručně

0/0
15.5.2011 23:50

RaPel

Re: pche

Je to polovina proti 36000/MD :-P

0/0
16.5.2011 6:55

Delfínek

Re: pche

Ano, na prvni pohled se muze outsourcing zdat drazsi. Je ale nutne videt i ty neprime naklady. Hlavni vyhodou outsourcingu je snizeni nakladu na vybaveni, snizeni mzdovych nakladu, nemusite resit nedostatek nebo prebytek lidskych zdroju, nemusite resit profesni rozvoj lidskych zdroju, naklady se daji dlouhodobe zasmluvnit, lze vymenit dodavatele sluzeb za levnejsiho, ...

0/0
16.5.2011 8:50

PK66

Re: pche

Okamžitě můžeš jít do parlamentu ... zasmluvnit RvRv  neumíš česky nebo co???? 8-o8-o

0/0
17.5.2011 11:37

nesnašimlobisty

prý většinou do ČR

Rád bych připomenul že investice v zahraničí nepřinesli žádný velký zisk nebot všechny vlády okolo mají zákony na ochranu spotřebitele tudiž nemůžou zdražovat elektřinu jako u nás. Necht se nadýmá cizím peřím jako monopolní výrobce elekřiny záměrně uvádím monopolní nebot vyrabí většinu a nikdo mu nemůže konkurovat. Takže Romane děkujeme za drahou elektřinu.!!

0/0
15.5.2011 19:08

Delfínek

Re: prý většinou do ČR

CEZ ma podil ve vyrobe elektricke energie na adekvatni (stredo)evropskem trhu cca 3-4%. Opravdu tedy monopolni?

60% navratnost zahranicnich investic behem tak kratke doby, neni v zadnem pripade neuspech.

0/0
15.5.2011 19:13

nesnašimlobisty

Re: prý většinou do ČR

asi nechápete že mě vůbec nezajimá středoevropský trh ale český a tady má monopol a diktuje ceny, za druhé kde jste vzal návratnost investic já považuji za úspěch to jak to dělají španělé ve vodárnách, francouzi v teplárnách kdy odváději domů tučné zisky a unás se vybere a ještě investuje do zahraničí nevidíme z toho ani korunu a ještě dotujeme elektriku v Bulharsku.!!

0/0
15.5.2011 19:27







Najdete na iDNES.cz