Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do postkomunistických zemí se dovážejí horší potraviny než na Západ

Dovezené potraviny, které se objeví na českém, slovenském nebo bulharském stole, jsou horší než například v Německu. Slovenská asociace spotřebitelů přišla se skandálním zjištěním, že se do postkomunistických zemí dodávají potraviny horší kvality než na zbytek kontinentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Phantasm

Za kvalitnější potraviny je třeba si vždy připlatit, dokud..

toto lidi nepochopí, tak tady budou mít svinstvo, produkce biopotravin je možná soběstačná v Německu, ale to tady nehrozí a když už tak bude samozřejmě dražší(už jen díky dopravě atd.).

0/0
1.6.2011 9:18

Brigitte.B

a nejen jídlo

Je např. i známá věc, že prací prášky stejné značky prodávané v Německou perou mnohem lépe. Jinak samozřejmě, že s tím EU nic dělat nebude..jsme přeci hloupé stádo podlidí, s kterými si budou manipulovat, jak chtějí a že nám sem dávají nekvalitní výrobky, však to těm neandrtálcům stačí, myslí si. A to, že by byly výroky při stejném složení dražší je pěkná blbost, naopak už teď je to v zahraničí leckdy levnější...

0/0
29.5.2011 17:08

yuri8888

toxické šmejdy pre lúzu:-)

však preto aj zaviedli v SK obchodné reťazce aby

tu syndikáty mohli predávať šmejdi čo by doma nikdy nepredali,ale aj

ludia sú na vine lebo sú hlúpi dáju sa nalákať na levné šmejdi a naši

polohospodári a potravinári krachujú,je to na ludoch nie na vládach.

0/0
28.5.2011 18:18

cizinec je našinec

a není lepší

si místo uzeniny koupit flákotu?

0/0
27.5.2011 16:47

LaStrada

Re: a není lepší

je

0/0
27.5.2011 17:01

garii v21.0 (limited edition)

Nadáváte?

Nadávejte - ale nejlépe ve frontě u pokladny Kauflandu, kde jste koupili nejlevnější párky na trhu.

Dát o deset korun víc za české jídlo? Vždyť je to stejný, že jo?

Nebrečte.

+1/0
26.5.2011 10:34

jaanca

jo, dřív byly časy

Kde jsou ty časy, kdy jsme měli jedny z nejkvalitnějšch potravin, protože jsme měli nejpřísnější normy! To už není pravda. Teď jsme vděční za ty rádoby "potraviny", kterých je všude plno.

Se vstupem do EU mám pocit, že už nejsme nejen soběstační, ale ani snad svéprávní!? Copak je to normální, když se k nám budou dovážet i brambory?!

0/0
26.5.2011 8:10

Vsetín 1

Re: jo, dřív byly časy

R^R^R^ ano, jen obal mají krásný, barevný. Brambory z Egypta, Izraele - pekné, čisté, ale jinak asi krmné pro prasata- bez chuti;-) Prostě pro nás až moc dobrý. Já s vzpomínám, jak na Svobodné Evropě vytrubovali antikomunisti, jaké nekvalitní máme potraviny. ;-DCha, cha, cha.;-D Dobře nám tak!

0/0
26.5.2011 11:31

Marik admin 0:9

o víkendu jsem byl v Kauflandu

koupit buřty do leča..... Povídám který točeňák či buřty mají nejvíc % masa... Prodavačky se na sebe zoufale podívaly a když jsem dotaz opakoval řekly že neví ale že tyto špekáčky mají 67%. A co tento slovenský salám... P: to kolem masa jen proběhlo. Já: ok a tyto polopárky ? P:taky nic....samej tuk a mouka..Já : ok tak a maso je v nějakém ?

Znovu jsem se podíval nahoru kde byl název maso a uzeniny, už jsem se lekl že jsem jinde.... P: nooo nejvíc jen ve špekáčcích...67 % víc nedostanete zbytek točeňáků a buřtů je mouka voda sůl a tuky asem tam maso....

Poděkoval jsem ... a odešel naštvanej ....Ale hned po mne frajer bral kilo te slovenské mouky....a to slyšel že tam maso skoro vůbec není.... Můžeme se za to s části sami.....

0/0
25.5.2011 10:46

dudlop

Re: o víkendu jsem byl v Kauflandu

Ano-"výrobek" viděl maso z rychlíku..;-D. A lidi kupujou jak diví.. Ale bohužel i kvalitní potraviny se nenápadně ošizují-třeba vepřová konzerva, ve vl. štávě. V Penny mají vepřovku od PT Servis, 70%masa, skoro bez tuku.. bývala dobrá. Nyní stejný výrobce začal přidávat jakési éčka a kvalita šla dolů... Stejný obal, stejná cena-ale... Vepřovka od Hamé? Premium-taky 70% masa, ale tak tučné, že i moje děti ji nechtějí.. a to prosím v rizotu (rychlé rizoto:vepřovka, žampiony, hrášek, sýr a rýže;-)), kde se to "ztratí"..

0/0
25.5.2011 11:17

garii v21.0 (limited edition)

Re: o víkendu jsem byl v Kauflandu

No jo, v Kauflandu...

Ale do řeznictví nechodí skoro nikdo...

0/0
26.5.2011 10:36

Marik admin 0:9

Re: o víkendu jsem byl v Kauflandu

No pozor... byl jsem i v řeznictví ...jinej den a to samé ...ptám se kolik ty kuřecí řízky mají tuku a nic....

Potom jsem se zeptal na párky  a taky to paní nedaly.....

0/0
26.5.2011 11:49

socanský jelito

Napřed nám sem navezou sajrajt a pak se v Bruselu diví, že

je u nás nejvíc krebsu tlustýho střeva.

0/0
24.5.2011 23:33

socanský jelito

Dříve jsem jezdil do METRA kvůli vrácené DPH, dnes tam

jezdím nakupovat zboží v lepší kvalitě, než je v MAKRU

0/0
24.5.2011 23:24

Cder

Moc se toho nezměnilo...

Vypadá to, že od osmašedesátého se toho moc nezměnilo - poskomunistické země jsou stále odpadištěm zemí vyspělých (Francie, USA...) a těch, které si na vyspělé pouze hrají (Rusko)

0/0
24.5.2011 7:07

Mirnix

Komedie

No to je úžasné. A máme tady máslo, které vlastně není máslo. A co na to tanečky kolem názvů jako máslo , rum jogurt  když podstata je vlastně jiná. Celá EU si z nás dělá srandu.Rv

0/0
24.5.2011 6:21

Vlada_07

Re: Komedie

A proč do toho pletete EU ? Copak EU prodává mizernou kvalitu - nebo spíš obchodník Pepa nebo Lojza? Celé mládí jsem žil na biopotravinách a nevážil jsem si toho - jenom jsem to chudák ještě nevěděl:-))

Je fakt, že v Německu jsou poteraviny kvalitnější, ale je to dáno i tím, že Německo je v mnoha komoditách soběstačné. Na rozdíl od Čechů, kteří si nechali namluvit, že jídlo se přece dá xza ztv. pár šupů kdykoliv nakoupit. NO a tady je výsledek.

0/0
27.5.2011 21:08

cologne

JE TO O LIDECH

Vazeni, s velkym zajmem jsem si procital vase rekace na tento clanek a musim uznat, ze jsem se u nekterych opravdu zasmal, ale predevsim jsem byl pozitivne prekvapen, ze ne vsichni cesi uvazuji stale cesky :-)

Ma odpoved je kratka a strucna: JE TO VSE O LIDECH A PRISTUPU. Dokud si cesi porad budou nechavat sr..t na hlavu a konecne nezacnou aktivne zastavat sve potreby, naroky a pravo, tak to v Cesku bude jeste dlouho vypadat jak to tam vypada. Je treba se zamyslet co si cesi vsechno nechaji libit! Vsak se zamyslete sami nad sebou, kdy jste naposledy neco reklamovali v restauraci, v obchode, urade, v praci a tim branili sami sve zajmy. Vyjimky se najdou ale tech je opravdu malo. Proc  je to venku jinak? Protoze tam si lidi nenechaji nikdy nic takoveho libit. Kdyby  napr. v Nemecku a nebo na "zapade" vyslo najevo, ze nejaka Firma sidi lidi a prodava nekvalitni potraviny tak konci! Proto NEDEJTE SE a DURAZNE BRANTE SVE ZAJMY!

0/0
24.5.2011 2:26

sfs

JE TO nejen O LIDECH

Budete přesvědčen, že když Vám firma neuzná reklamaci výrobku za Kč1000, že uspějete u soudu.

Budete se soudit? Těžko.

Spočítáte si ztrátu času a nervů, kterou Vám i v případě úspěchu u soudu nikdo nenahradí, a se zaťatými zuby mávnete rukou. Maximálně se zařeknete, že už u té firmy nic nekoupíte. Někdy byste si bohužel nafackoval, když si uvědomíte, že se Vám totéž stalo už před lety, a že jste na své předsevzetí zapomněl.

Pouze v případě, kdy byste měl šanci nejen na obhájení svého práva, ale i na satisfakci, šel byste do sporu. A to ještě za předpokladu, že by soudy u nás fungovaly v historicky únosných intervalech.

0/0
24.5.2011 9:12

cunt

Re: JE TO O LIDECH

Na západě neni všechno zlaté jak si myslíš kolegoRv

0/0
25.5.2011 15:55

garii v21.0 (limited edition)

Re: JE TO O LIDECH

Je to přesně tak. A přitom to umíme, když nám donesou pivo pod míru, tak se hádáme do roztrhání těla. Ale jinde jako by nic nebylo...

0/0
26.5.2011 10:37

Blucher

Jednoduché řešení

Jednoduché řešení. Výrobky, které nesplňují složení a receptury identické, jako v zemi výrobce označit:

"URČENO PRO POUZE ČR A OSTATNÍ ROZVOJOVOVÉ ZEMĚ."

0/0
23.5.2011 23:24

socanský jelito

Re: Jednoduché řešení

Ale vždyť přesně tak to funguje. Jestliže na výrobku je popsáno složení v jazycích Česka,Polska,Maďarska, Chorvatska, Litvy a dalších, může si být každý jist, že je to šunt určený pro Ost Block.

0/0
24.5.2011 23:29

garii v21.0 (limited edition)

Re: Jednoduché řešení

Na téměř všech to napsáno je...

0/0
26.5.2011 10:38

Rudick

Kroupa: Najednou EU nevadí složení toho, co jíme…

http://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/c/192367/Najednou-EU-nevadi-slozeni-toho-co-jime.html

0/0
23.5.2011 17:21

islandan

Divme se !

Tohle že je právní stát ? Ne, tohle je jen bordel 4.kategorie.

0/0
23.5.2011 10:04

Damik

můžeme si za to sami.

víceméně je to reakce na chování spotřebitele.   Např. algida zkoušela nahradit smetanu palmovým olejem. Na západě to lidi okamžitě přestali kupovat, v čechách se prodeje nezměnily. A od té doby kupujeme umělé blivajz zmrzliny zatímco na západě mají smetanové.  To není o tom, že by firmy nějak apriory odsoudily čechy k pojídaní umělohmotných zbytků. Ony to zkouší všude a v čechách jim to u zákazníků prošlo. Češi totiž umějí akorát tak remcat u piva, ale pak jdou do krámu a nakoupí ten odpad, místo toho aby se sháněli po něčem jiném.

+1/0
23.5.2011 10:02

ort

Re: můžeme si za to sami.

No máte pravdu. Na potraviny si dávám pozor ale kdyby měl člověk pročítat všechny složení potravin a pídit se po jejich původu, když vše je psáno skoro nečitelným písmem, tak je v obchodě od rána do večera. I když si potraviny hlídám, tak přece jen není člověk schopen vše zkontrolovat. Takový Kaufland nabízí některé potraviny, hlavně mléčné v té jejich kvalitě K-klasik a třeba dobrou šlehačku nebo smetanu Moravia či Olma nemá ve své nabídce vůbec.

0/0
23.5.2011 11:48

basniklidu

Ja si vzal z clanku tohle

1.Vyrobek urcite firmy s urcitym oznacenim muze mit v ruznych zemich ruzne slozeni a 2.EU je to jedno. ... 1.To je podle mne totalni nesmysl 2.EU by pak melo byt jedno jestli pomazankovym maslem nazyvame trebas kvasnicovou pomazanku ... vysledek podle mne je totalita kapitalu = tech co maji penize a na kterych zisku a odvodech tento system stoji. Toto je v po0dstate legalni korupce a system kde zakon nehraje prvni housle. Vyrobek s urcitym oznaceni od urcite firmy podle mne nesmi mit ruzne slozeni pro ruzne zeme jedine ze by alespon mirne obmenili nazev ... napr. nanuk Magnum v CR - Cesky Magnum a pod.

0/0
22.5.2011 23:49

basniklidu

Re: Ja si vzal z clanku tohle

Hele iDnes redakce ... mohli byste prosim vas zabranit aby po opetovnem prihlaseni k internetu( odhlaseni a prihlaseni) a po osvezeni stranky nebyl opetovne odeslan muj byvaly prispevek? Dekuji.

0/0
22.5.2011 23:54

basniklidu

Ja si vzal z clanku tohle

1.Vyrobek urcite firmy s urcitym oznacenim muze mit v ruznych zemich ruzne slozeni a 2.EU je to jedno. ... 1.To je podle mne totalni nesmysl 2.EU by pak melo byt jedno jestli pomazankovym maslem nazyvame trebas kvasnicovou pomazanku ... vysledek podle mne je totalita kapitalu = tech co maji penize a na kterych zisku a odvodech tento system stoji. Toto je v po0dstate legalni korupce a system kde zakon nehraje prvni housle. Vyrobek s urcitym oznaceni od urcite firmy podle mne nesmi mit ruzne slozeni pro ruzne zeme jedine ze by alespon mirne obmenili nazev ... napr. nanuk Magnum v CR - Cesky Magnum a pod.

0/0
22.5.2011 23:10

p_n_2

Stačí se podívat do nějakého supermarketu třeba v Rakousku,

a je jasno. Zboží kvalitnější, ceny zhruba stejné (i když třeba pečivo je tam o dost dražší, ale zase to vyrovnají jiné položky). Téměř všechny výrobky, které jsou k dostání tam, se pro jejich trh vyrábějí v Rakousku nebo Německu, kdežto ten samý výrobek pro ČR téměř vždy pochází z Polska, Slovenska nebo ČR (Kraft, Henkel, Masterfood). Často za stejnou cenu vyšší gramáže výrobků. Chování personálu nesrovnatelné, kdy naposled mě u nás v Brně jen tak pozdravila prodavačka v libovolném obchodě? Tam každý...  prostě jsme díky mnoha faktorům pořád podřadný východ a tím zůstaneme ještě dlouho. Jsou tu sice výjimky, ale ty jen potvrzují toto smutné pravidlo.

0/0
22.5.2011 23:06

kverulant01@seznam.cz

Re: Stačí se podívat do nějakého supermarketu třeba v Rakousku,

Po přečtení článku,jsem šokována drzostí, pokud jde o nekvalitní výrobky-zejména potraviny zdůvodňovat,že by kvalitnější musely být dražší.Když jsme procestovaly téměř všechny evropské země,ověřili jsme si docela přesně,že ve většině vyspělých zemí EU-původní dvanáctky, jsou potraviny velice kvalitní,neobsahují žádné chemikálie a jsou i podle koupěschopnosti obyvatel i levnější než u nás.U nás totiž velkovýrobny mléka,masa ,pečiva  nejenže většinou používají t.zv. "éčka"ve vysoké míře, ale ještě navíc neustále snižují gramáž svých výrobků a požadují-resp.ještě si dovolí zvyšovat cenu.Mě připadá,že jde o docela  veřejně schvalované šizení spotřebitelů!Ještě v lednu byla zakysaná smetana v akci-15% za 8,90 Kč, nyní již je za 11,90Kč.Dříve jí bylo 200 gr-nyní je jen 180 gr!Totéž je u vážených,balených tvrdých bonbonů-dnes už je 10 dkg za 17,90 Kč,zkrátka u všeho!Ještě mi nikdo nevysvětlil,z jakých důvodů obsahují všechny druhy šunky jen 47% masa! Proč a co je ten zbytek do 100 %?

0/0
23.5.2011 9:41

VK CSc.

pokracovani

Cesko napriklad nema (na rozdil od zapadnich zemi) zadnou regulaci prodejni doby, takze si zlikvidovalo mensi obchody. Dale ma (zatim jeste jenom) pomerne vysokou DPH na potraviny. A bude hure, zvolili jste si strany, ktere chteji jednotnou sazbu. Takze ty slataniny, co pojidate, budou jeste drazsi. A takto se da pokracovat. Delat hlouposti je luxus a za luxus se musi platit. Takze se nezlobte, ale drahe potravinarske slataniny jsou vysledkem zdevastovaneho mysleni postkomunistickych narodu. Takze Vam nezbyva nez jezdit nakupovat jidlo tam, kde lide premysleji uplne jinak a proto se maji uplne jinak. Coz je naprosto spravedlive. Hlavne tam, prosim, nekradte. P.S. DPH na potraviny je ve VB 0%, v Nemecku 7% a nikdo nikdy nepremyslel o nejakem zvyseni (to je vysada Vychodoevropanu).

0/0
22.5.2011 3:11

iSikorskii

Re: pokracovani

R^R^ naprostý souhlas

0/0
22.5.2011 15:08

kverulant01@seznam.cz

Re: pokracovani

Zn.VK CVSc.-samozřejmě že máte naprostou pravdu,jenomže hrozné na tom je skutečnost,že  v této zemi není žádná snaha něco vůbec měnit,pokud jde o kvalitu potravin.ady totiž jde jedině o to,že každý podnikatelský subjekt včetně velkovýrobců potravin se myslí,že musí nejméně do roka multimilionářem! A naši odpovědní-námi zvolení poslanci a vláda,těm je úplně jedno,co se v této zemi prodává pro občany!Když jsem slyšela s jedné diskuzi ministra obchodu Fuchsu,tak se mi z něho udělalo špatně.Takové bláboly a vůbec celý ten náš systém v potravinách-je děs!Když byla snaha zemědělců prodávat skutečně plnotučné mléko v mléčných automech,tak se to nelíbilo hlavnímu hygienikovi-dokázal to změnit tak,že zemědělci museli tento způsob zrušit.Napsala jsem mu to,že stačí toto mléko svařit a že mě překvapuje,že nevadí znehodnocování potravin těmi "ečky".Odpověď byla ,že je to prý neškodné a že to je pod kontrolou!A co křehčené kuřecí i vepřové maso,které je ošetřeno samou vodou,totéž se týká i šunky!

0/0
23.5.2011 9:52

VK CSc.

Problem je v mysleni postkomunistickych zemi

Legracni je, ze Cesi bojuji proti EU predpisum a kdyz se ukaze, ze dostavaji horsi potraviny, tak chteji pomoc od EU. V prvni rade musite chapat, jak funguje EU. Komise navrhuje zakony (smernice), ktere clenske zeme MUSI schvalit a ktere cl. zeme upravuji. Bez souhlasu ceske vlady tedy zadna smernice neni (v nekterych oblastech muze byt prehlasovana, ale zatim zadne dulezite prehlasovani neni znamo). Pokud tedy chcete mit napr. mlete maso jako v zapadni Evrope, tedy do 20% tuku, tak musite chtit po ceske vlade, aby nastavila tuto hranici v EU. Kdyz bude hranice 30%, tak budete mit na trhu mlete maso s tukem 30%, pokud ho samozrejme budete kupovat. A EU s tim nic neudela, protoze je to v ramci limitu. A to je druha strana problemu. Pokud ty levne nekvalitni vyrobky kupujete, budou na trhu. A ze ty nekvalitni vyrobky jsou na vychodnim trhu drazsi, nez kvalitni vyrobky v zapadni Evrope, je zase jenom cesky problem. Mate trzni prostredi, ktere jste si vytvorili.

0/0
22.5.2011 3:00

certik_bertik

cena

odpovídá kupní síle obyvatelstva. Za kvalitnější potraviny bychom si museli taky zaplatit pořádně

0/0
21.5.2011 20:25

Upir_Spike

Re: cena

No ale ty potraviny..stejné, ale jiné složení mají v cizině levnější než u nás...takže připlatit?pořádně? ale no tak

0/0
22.5.2011 18:28

certik_bertik

Re: cena

pár mážná jo, ale jinak jsou pořád dražší než tady. Souvisí to taky s velikostí a kapacitou trhu

0/0
22.5.2011 18:39

Vlada_07

Re: cena

A vysvětlil byste mi prosím, proč je cenová hladina na potraviny přibližně stejná jako v Německu ? Nezdá se mi, že bych tady měl vyšší ceny a kvalita určitě vyšší je.

0/0
27.5.2011 21:13

certik_bertik

Re: cena

pár položek možná, ale jinak je tady levněji

0/0
27.5.2011 21:16

ensing999

Kdo by neco podobneho predpokladal, ze??

;-D;-D

Britskej retezec Sainsbury's si zacal v Praglu delat 12ku pivo pod nazvem Czech lager a stoji 1.32. Hnedle vedle toho maji Plzen za 1.86 a Budwar za 1.68. Otazka, ktere pivo je z nich nejlepsi?? Vypil jsem uz hodne Plzni i Budvaru za tu dobu ce jsem v UK a to pivo Sainsbury's je JEDNOZNACNE!!!! nejlepsi a pro nas spotrebitele i nejlevnejsi. Tu odpadni vodu z Plzne uz ted nepiju..R^R^

0/0
21.5.2011 15:20

Titan no.1

Re: Kdo by neco podobneho predpokladal, ze??

Ona se někdy dala Plzeň pít? Některé oblasti mají holt smůlu na sortiment..

0/0
23.5.2011 7:48

_xprim01_

Vyrobci se vysmivaji spotrebitelum

Argumentovat jinou chuti, kdyz jde fakticky jen o snizeni kvality vyrobku, je opravdu trapna vymluva.Rv

0/0
21.5.2011 10:06

dzolendzo

Pistácie

Když jsem bydlel v německém Regensburgu...kupoval jsem si často pistácie a to ne z toho velkého pytlu, co si nabereš lopatkou...ale normálně balené....a rozdíl ??? krásne velké chutnejší a lepší cena...a ne jak ty malinké pecky II.kategorie v Lidlu....Prostě je to tak jsme občané té druhé kategorie pro zapadní svět;-O

0/0
21.5.2011 10:06

terezav

Re: Pistácie

dobrý, ale do Billy už se také dovážejí velmi dobré pistácie zn. Lorenz, jsou moc dobré, minimum prázdných či neotevřitelných skořápek; jenže stojí 63Kč a mám dojem, že je kupuju jen já a pár ostatních....... nejsem si jistá, kolik čechů je ochotno utratit za 10 deka pistácií 63Kč. Když člověk chce, tak kvalitu najde.... musí vědět kam. V Lidlu nenankupuju, prorože jejich paznačky jsou opravdu tak trochu jiné; mám třeba ráda jogurt Olma, ale bílý jogurt v Lidlu Pilos mi stačil jednou - nedá se to jíst; stejně tak je nutné vybírat pečivo.... jinak třeba Nowaco prodává cosi, co nazývá lososem, na černém tácku, ale je to přebarvený a jiný druh ryby. Ikdyž na obalu inzerují, že je s kůží, ta je záměrně stažená - proč asi, že? pak je na trhu ještě jeden typ lososů, který jako losos chutná, má lososí kůži; holt člověk musí vybírat; je pravda, že v rakousku mají lepší výběr ovoce a zeleniny, dají se koupit lišky, které nejsou přestárlé, mají lepší výběr cereálií; mají lepší pečivo.....

0/0
22.5.2011 22:22

Svědomí národa

Zkuste na Vychode uvazovat logicky

Sorry, Bulhari, Slovaci, Cesi atd. Co vlastne chcete? Ty potraviny pro Vase trhy splnuji EU normy. Chcete prisnejsi EU normy na zapadoevropskem standardu? Neni problem. Jenze nemuzete chtit mekke normy a zaroven si stezovat, ze Vam Evropa posila prave ty lacine sajrajty, ktere odpovidaji tem Vasim predstavam o normach a poptavce Vasich zakazniku. Slovan je obecne povazovan za iracionalni bytost a tyto hlouposti produkovane na Vychode jenom potvrzuji tyto predsudky.

0/0
21.5.2011 3:26

_xprim01_

Re: Zkuste na Vychode uvazovat logicky

Absolutne nechapete princip volneho evropskeho trhu. Pokud nejaky vyrobek splni normu v jakemkoli state EU muze se volne prodavat v cele EU. Ty vase reci o mekcich normach jsou absolutne mimo.

0/0
21.5.2011 10:09

Divam se na Vas a zasnu

Re: Zkuste na Vychode uvazovat logicky

Bohuzel nechapete prispevek. Ten klade otazku, zda vychodni narody chteji, aby se pritvrdily normy na uroven zapadniho standardu potravin. Normy jsou jenom jedny, nyni na mekke vychodni urovni. Kdyz se pritvrdi, tak ale Cech bude prvni, kdo bude rvat, protoze nebude moci levne kupovat nejake slataniny odpadu vydavane za potraviny.

0/0
21.5.2011 14:14







Najdete na iDNES.cz