Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kalousek ustoupil, krajům sebere jen část peněz na provoz vlaků

Provoz vlaků na regionálních tratích letos stát neomezí. Ministr financí Miroslav Kalousek ustoupil od plánu sebrat krajům dotace na jimi objednávané vlaky a pošle jim částku, s níž letos počítají. Příští rok chce ale regionům příspěvek snížit z 2,6 miliardy o šest set milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kurzepa.j

Zrušit své populistické sliby, jako je vození dětí

njn, kalouskovi se to říká, jeho haranti jezdí za naše limuzínou, on nepotřebuje ani vlak, ani slevu na MHD

0/0
21.5.2011 9:07

Sharkee okraden cenz0ry

kde na to vzít?

proč tedy kraje obešli zákony o výběrovkách a dali 10 letý monopol díře jménem ČD?

Kolik mohli ušetřit, kdyby byla vypsáná VŘ?

0/0
20.5.2011 19:27

109e

Re: kde na to vzít?

To je poněkud nereálné. Není tady nikdo připravený jezdit. Jančura je pohádkář a serioznější Leoexpres je treprve na začátku. Připomínám, jedná se o stovky a stovky spojů denně!

Kalouskovi ale nejde o ČD nebo bez ČD. Kalousek se mstí za stavebko a přenáší to na hejtmany.

0/0
20.5.2011 19:52

PepaK

Re: kde na to vzít?

No hlavní je, že Jančura by (ostatně tím se ani netajil) vyjel až tak 3 roky po podpisu smluv. A ˇškrty přicházejí daleko dřív, takže i kdyby ty smlouvy měl, tak by to na tohle vliv nemělo. Teda vlastně mělo - předpokládám, že kdyby se škrtli peníze po tom, co by měl podepsány smlouvy, tak by ty peníze požadoval soudní cestou. S ČD se kraje naopak vždycky umí nějak domluvit...

0/0
20.5.2011 21:07

109e

Re: kde na to vzít?

To je asi tak, kdybych řešil napouštění rybníku plecháčkem. To vážně nechápete, že Jančura nic nemá, čím by obsloužil kraj a že je to pohádkový vypravěč, že slibuje nesplnitelné ? Velký dopravce (např. DB) je něco jiného.

 Kalousek nezvládl rozhodnutí ústavního soudu, reagovalpod vlivem emocí (možná i něčeho jiného) a dost přestřelil. Nyní mu to došlo, co by způsobil a jak by se mu to vrátilo.

0/0
20.5.2011 21:24

Bery

Re: kde na to vzít?

Jenze DB se k nam za tu almuznu co plati kraje rozhodne nepohrnou. ;-D

0/0
20.5.2011 21:53

109e

Re: kde na to vzít?

Asi ne.

0/0
20.5.2011 21:58

Leinad

Re: kde na to vzít?

Kdyby šli do konkurzu Leo, Jančura a ČD, tak ČD s nějakou pravděpodobností vyhraje, nicméně by se musely snažit. A stovky spojů denně nejsou nutné, ono by možná stačila jedna trať/linka v kraji v jiných rukou.

A i kdyby, tak proč je smlouva na celých 10 let a ne na míň? Kde vzali hejtmani jistotu, že i za 9 let bude situace stejná?

0/0
20.5.2011 21:18

109e

Re: kde na to vzít?

Stovky spojů nejsou nutné ? To snad blbě vidím ! Vždyť desítky spojů má jedna jediná trať. Co má jedna náhrada s tím, že pokrytec Kalousek chtěl obecně sebrat 2,5 miliardy?

Proč na deset let ? No to není složité. Půjdeš do provozu na jeden rok, když lokomotiva nebo souprava stojí desítky i stovky milionů ?

0/0
20.5.2011 21:30

Leinad

Re: kde na to vzít?

Chtěl jsem říct "není nutné, aby soukromník dostal všechny spoje." Je to nedokonalé přirovnání, ale viz situaci v/u Prahy s autobusovými dopravci a ROPIDem - taky existují firmy, které mají třeba jednu linku, pár spojů denně, přesto jsou placené/zadané(obec/kraj -> ROPID -> různé firmy). Tedy argument, že Jančura ani Leoexpress nemají stovky vlaků a strojvedoucích, neznamená, že by neměli jezdit.

0/0
20.5.2011 22:18

Bery

Re: kde na to vzít?

Ono 10-15 let je obvykla delka i v jinych statech EU. Na kratsi dobu se dopravci nezaplati investice do vozoveho parku a znamena to tedy pro dopravce ztratu.

0/0
20.5.2011 21:51

pluhar

ach jo

Brát peníze na vlaky lidem jenesmysl... v prvé řadě by se měla uksromnit vládaa různé vládní výlety....

0/0
20.5.2011 16:04

sajlor

Tak to ma byt...

sebrat cast penez na vlaky a napr.takovej Kocab si lita po republice na jednani letadlem.

+1/0
20.5.2011 15:24

minio

Ne že bych schvaloval krácení dotací na vlaky...

...ale je vůbec nějaké rozhodnutí, které tahle vláda vyprodukovala a vydrželo v původní podobě alespoň tři neděle? Sebereme dotace - no tak ne, tak sebereme jenom něco; zvedneme DPH - no tak ne, tak ho zvedneme míň atd...

+1/0
20.5.2011 14:55

109e

Re: Ne že bych schvaloval krácení dotací na vlaky...

V jedné věci má ale tato vláda jasno: LOUPIT ! Tam zatím nic neměnila. Pouze prostředky musí získat z dopravní obslužnosti, zdravotnictví, důchodů, kultury ....

+1/0
20.5.2011 15:32

Bery

Re: Ne že bych schvaloval krácení dotací na vlaky...

R^

0/0
20.5.2011 18:08

Sharkee okraden cenz0ry

Re: Ne že bych schvaloval krácení dotací na vlaky...

tady se jedná o loupeže krajů, které dávájí 10leté kontrakty ČD bez VŘ

blijete si do vlastní kapsy soudruhu odboráři z ČD

0/0
20.5.2011 19:28

109e

Re: Ne že bych schvaloval krácení dotací na vlaky...

Odpovím ti, přestože stavíš urážku místo argumentu. I kdyby proběhlo jakékoli VŘ, bylo by to pro kočku. Koukni do jízdního řádu, kolik jede spojů denně. To by Jančura s namalovanými vlaky těžko odjezdil. Pohádky si vymysli jiné, tato věc je příliš jasná.

0/0
20.5.2011 19:56

lutrysek

kdyby v krajich vladla ODS

tak jim nesebere ani korunu

0/0
20.5.2011 14:01

Neonym

Re: kdyby v krajich vladla ODS

Kdyby v krajích vládla ODS, tak by se neutrácely miliony za jízdné zdarma a podobné nesmysly, že?

0/0
20.5.2011 14:35

Harry Kmotter

Re: kdyby v krajich vladla ODS

Jasně

Pražská ODS přišla před komunálními volbami s dalším překvapivým tahem. Po výměně některých lídrů na kandidátkách chce tentokrát jízdné zdarma pro děti do patnácti let.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/ods-chce-pro-deti-do-15-let-jizdne-v-praze-zdarma-populismus-rika-opozice-13u-/Praha-zpravy.aspx?c=A100923_161707_praha-zpravy_ab

0/0
20.5.2011 14:40

V.Poustka

Re: kdyby v krajich vladla ODS

pokud si to Praha může dovolit ze svého rozpočtu, tak proč ne?

0/0
20.5.2011 16:54

adam72

Re: kdyby v krajich vladla ODS

Proč protože na ten Praždký rozpočet se "uskromňuje" zbytek státu. Máme tu silně průmyslová města, která třeba jen na spotřební dani vydělávají desitky miliard korun (např. Kralupy, Litvínov) a nevidí z toho jedinou korunu. Celkový ekonomický efekt center průmyslu (jakéhokoliv) jen těžko vyčíslit. Ale do Prahy lijeme pod různými vykonstruovanými zámíňkami namelé peníze a celková bilance je pořád velmi špatná. To musíme dále uvážit, že do "pražských výnosů" jsou neoprávněně započteny příjmy, které tam nezvnikají nebo vznikají jen z části (ČEZ, banky, telefonní operátoři apod.). Samotný systém přerozdělování je velmi pochybný. Zdá se, že děláme to samé co řekové - posčítáme si to tak aby se nám to líbilo. Na skutečnost nehledíme. Ano a nejvíc mě fascinuje tohle jízdně pro děti a důchodce zdarma. To přece není vůbec nečím ospravedlnitelné.

0/0
20.5.2011 17:27

pluhar

Re: kdyby v krajich vladla ODS

No nevím která strana přišla s naprosto nekoncepčním návrhem - jízdným zdarma pro děti a nejbohatší vrstvu obyvatelstva - důchodce. Je to naprostá hovadina, která je asi tak 5x větší volovina nežli Drátovo jízdné zdarma.

0/0
20.5.2011 16:05

naroznej

Rozumný kompromis

Kraje mají kde škrtat a nikoho to bolet nebude.

Současný rozsah nabídky absolutně neodpovídá poptávce.

0/0
20.5.2011 13:58

109e

Re: Rozumný kompromis

Tak to by jsi se hodil do současné vlády, tedy s tím škrtáním. Co takhle upravit jízdní řád dle poptávky ?

0/0
20.5.2011 14:00

naroznej

Re: Rozumný kompromis

Pokud upravíme součastný jízdní řád dle poptávky , budeme muset zrušit tak třetinu spojů. A to nejen na regionální úrovni , ale i na dálkové.

0/0
20.5.2011 14:01

109e

Re: Rozumný kompromis

Tak to máš křišťálovou kouli a kocoura. Docela závidím tu jistotu.

0/0
20.5.2011 14:27

Leinad

Částečný souhlas

Krajům, které mají smlouvu (s ČD) bez konkurzu, nedávat nic. Krajům, kde luxusní dotované vlaky vozí vzduch s horní lhotky do dolní lhotky, zatímco dotované busy jezdí v žádaných úsecích a plné, omezit dotace. Krajům, kde jsou nesmysly jako bus vezoucí vzduch, odjíždějící minutu před příjezdem vlaku, omezit dotace.

Jinak obecně by na dopravní obslužnost mohlo jít více.

0/0
20.5.2011 13:49

109e

Re: Částečný souhlas

To tady máme zase jednoho odborníka. Na tomto příspěvku je jasně vidět, že tě nezajímá, jak se lidi z regionu dostanou za prací, doktorem a kulturou. .... "odjíždějící minutu před příjezdem vlaku, omezit dotace....." Nebylo by poněkud smysluplnější upravit jítzdní řád ? Jsi sobec.

0/0
20.5.2011 13:58

naroznej

Re: Částečný souhlas

Klíčové spojení pro přepravu do práce , škol či k lékaři nikdo rušit nebude ani nemusí.

Ale co třeba víkendy ? odpovídá množství spojení poptávce ??

Co provozování tratí , kde je úspěch 15 cestujících ve vlaku ? Nebylo by smysluplnější trať zlikvidovat a lidi přepravit busem ?

0/0
20.5.2011 14:00

109e

Re: Částečný souhlas

Tady je potřeba docela rozlišovat. Trasu od trasy. Navíc bus každému nevyhovuje, nedá se s plynulostí jízdy a pohodlím porovnat. Aby bylo jasno- prosím, nesrovnávat moderní bus se starým motorákem. Co se týče víkendu, tam je provoz redukován a je mnoho lidí, kteří cestují nejen do práce.

Diskuse je ale o něčem úplně jiném. Kalousek vlak nikdy ani neviděl. Jde mu o mstu, umírající kobyla nejvíce kope.

0/0
20.5.2011 14:32

109e

Re: Částečný souhlas

Doufám, že současná vláda je v roli umírající kobyly, jinak už by se opravdu nedalo ničemu věřit.

0/0
20.5.2011 14:35

Neonym

Re: Částečný souhlas

Tak máme srovnávat například s "moderním" motorákem Regionova?

0/0
20.5.2011 14:37

109e

Re: Částečný souhlas

Regionova je finanční kompromis, není dokonalá, je to však jasný posun.

0/0
20.5.2011 14:40

Leinad

Re: Částečný souhlas

Ale jo, zajímá mě to. Kraje, kde jsou smysluplné jízdní řády(s návazností spojů, proklady mezi linkami, vduchovoziče nahradit minibusy...), bych podporoval. Akorát tvorba JŘ je podle mě úkolem kraje, když to kraj neudělá, tak neplatit(a vysvětlovat voličům), když kraj má pěkný JŘ, tak platit.

0/0
20.5.2011 14:06

neandrtálec

Preference nám jdou dolu

Musíme s tím něco udělat.

:-)

Jinak bychom museli jít pracovat. A kam ?

:-)

0/0
20.5.2011 12:33

Satan 16 2

To je špatně

Hašek se opět ukazuje jako pravý socialista. My vám všechno slíbíme, ale zaplatit to musí někdo jiný. My to přece platit nebudeme, od práce tady nejsme

0/0
20.5.2011 12:30

Cenzurovany_bogan

Re: To je špatně

No nevím - mě z toho jasně plyne že smlouvy se plnit nemusí a to u Kalouska zjevně není poprvé

0/0
20.5.2011 12:44

Satan 16 2

Re: To je špatně

Moc mě zajímá ta smlouva mezi státem a kraji. Vždyť ani socani neříkají, že nějaká taková smlouva existuje.

0/0
20.5.2011 13:24

109e

Re: To je špatně

Neříkají? Ve vaší hospodě ?

0/0
20.5.2011 13:37

Bertan

Doufám, že oranžády nezešílí

a nezruší některé ty trati ze zadní do přední Lhoty. Vlaky jsou sice drahé, ale jejich zásadní výhodou oproti autobusům je fakt, že jezdí denně. Neumím si představit, jak bych se o víkendu přepravoval se svým pejskem po Českém ráji, kdyby Drátovi ruplo v kouli a zrušil některé spoje, místo jízdného zadara pro puberťáky, kteří s tím stejně jezdí jen na dýzy a průvodčímu vykládají v pátek odpoledne, že jedou na doučování....

0/0
20.5.2011 12:28

109e

Re: Doufám, že oranžády nezešílí

Podle jakého klíče tvrdíš, že jsou vlaky drahé ?

0/0
20.5.2011 13:38

Leinad

Re: Doufám, že oranžády nezešílí

Autobus je při menším počtu cestujících levnější, také umí jezdit denně. A pes do autobusu lze vyřešit přepsáním předpisů, někteří dopravci běžně berou psy.

Jinak souhlasím s tím, že pokud nejsou prachy, tak bych rušil jízdné zdarma.

0/0
20.5.2011 13:54

Bery

Re: Doufám, že oranžády nezešílí

Copak pes, ale jeden cestujici s kocarkem a dalsi dva s jizdnim kolem... a uz je v autobuse problem.

0/0
20.5.2011 18:08

Leinad

Re: Doufám, že oranžády nezešílí

A co cyklobus? ;-D

0/0
20.5.2011 21:03

Bery

Re: Doufám, že oranžády nezešílí

V pravidelne regionalni doprave ? ;-)

0/0
20.5.2011 22:12







Najdete na iDNES.cz