Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MMF schválil půjčku 26 miliard eur pro zadlužené Portugalsko

Mezinárodní měnový fond schválil úvěr 26 miliard eur (asi 636 miliard Kč) pro Portugalsko. Půjčka je součástí dohodnuté pomoci od fondu a Evropské unie v celkovém objemu 78 miliard eur. Peníze mají Portugalsku pomoci vyřešit ekonomické a dluhové problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Knedlor

ddsdf

dddsdsdf

0/0
23.5.2011 12:39

Knedlor

Re: ddsdf

muj

0/0
23.5.2011 12:58

Knedlor

dd

dddsd

0/0
23.5.2011 12:34

Knedlor

test

mtest

0/0
23.5.2011 12:33

josefl

A kolik

Z toho zaplatíme my? Mám dojem, že DPH Kalousek zvedl málo.

0/0
22.5.2011 22:45

Knedlor

Re: A kolik

test

0/0
23.5.2011 13:00

JanictooN

... ?

To je super. Asi si vezmu pořádný úvěr a pořádně to roztočím, no a pak to zatáhnou sousedi, vždyť jsme přece z jedné vesnice.

0/0
22.5.2011 17:48

dobro

Re: ... ?

Jenom musíš mít sousedy, teří mají tak "inteligentní" hlavu rodiny, která se ti za ten úvěr zaručí.:-/

0/0
22.5.2011 18:07

josefl

Re: ... ?

Jasně. N2co za cibuli, něco za křen, něco zaplatíme, něco zapřem.

0/0
22.5.2011 22:51

Benjout

jo čecháčci...

chtěli jste do EU tak plaťte. Bylo svobodné referendum bylo. Uvěřili jste lžím politiků, uvěřili. Zase jste se zachvoali jako ovce. stejně jako před válkou, jako po válce jako po revoluci. jako při každých volbach, kdy se neumíte sesrotit a společně nezvolit jinou partaj než tu, kterou vidíte na billboardech. A pak když vám nějaký SOCDEM řekne v Unii se budete mít dobře, tak jdete a zvolíte to. Nezlobte se na Portugalce a Řeky, že jim pučujeme (nebo ručíme), ani na EU že jim pučuje vaše prachy, ani na naše politiky, že na to přistoupí. ALE NA SEBE ZA TO ŽE SEBOU NECHÁTE MANIPULOVAT A NIKDY SE TĚM NAHOŘE NEVZEPŘETE!!! Opravdu se stydím za to, že jsem součástí tohoto nejhoršího, nejubožejšího, nejpoddajnějšího a nejzbabělejšího národa v celé Evropě, ČESKA!!!

0/0
22.5.2011 15:51

certik_bertik

Re: jo čecháčci...

no jo takové věci vy Mongolové řešit nemusíte;-D

0/0
22.5.2011 17:44

dobro

Re: jo čecháčci...

Přestěhuj se na Slovensko nebo do USA. Garantuji ti, že za několik let budeš hrdý na to,že jsi ČECH. Výkřiky typu stydím se za to, že jsem Čech spíše o nedosatečném rozhledu a mindráku z vlastní malosti. Nadáváš všem slušným Čechům, kteří se chovají a volí celou dobu jako ty. A někteří se snaží i něco dělat. Bojovat alespoň pomocí argumentů. Je to stejně směšné jako to, že na západě se stávají největšími vlastenci a radikálními odpůrci přistěhovalectví právě druhé generace přistěhovalců, aby se od nových přistěhovalců distancovala a myslí si, že je tím většinové etnikum vezme mezi sebe. A mimochodem Češi, žijící v zahraničí jsou hrdí na to, že jsou Češi protože nakonec zjistí, že náš národ se má v čím chlubit, a tamní obyvatelstvo je na tom v mnoha ohledech mnohem hůř. Jediné co nám chybí je, nedostatečné PR národa a slabá národní hrdost lidí žijících v Česku. A tyto nedostatky prohlubují vykřičením vlastních mindráků právě lidi, jako jste vy!!!!

0/0
22.5.2011 18:01

guang

Re: jo čecháčci...

Bože můj! Zřejmě i něco takového má volební právo... Pak to nemá vypadat tak, jak to teď vypadá...:-/

0/0
22.5.2011 21:53

josefl

Re: jo čecháčci...

Ale to referendum bylo o něčem zcela jiném. Tohle všechno vzniká díky Lisabonské smlouvě, kdy staré státy EU zjistili, že se zadělává na problém a že ho samy neutáhnou. Proto o Lisabonské smlouvě už žádné referendum nebylo. A pokud se pamatuji, tak na problémy s financemi upozorňovala jen jedna politická strana a to Strana Svobodných Občanů. A ta Lisabonská smlouva  to se povedlo, ta symbolika.

0/0
22.5.2011 22:50

skrbling

Češi se jen zaručí za 7,7 miliardy korun.

Hmm, v každé učebnici bankovnictví se student dočte, že z hlediska rizika není mezi úvěrem a zárukou vůbec žádný rozdíl. O tom, že každému soudnému člověku musí být jasné, že Portugalci ty peníze nikdy nesplatí ani nemluvě. Bože, kdy už se ten socialistický spolek zvaný EU rozpadne?

0/0
22.5.2011 13:29

barb.udo

Re: Češi se jen zaručí za 7,7 miliardy korun.

... a co kdo Portugalcům půjčuje?

... bankéři, hehe ...

0/0
22.5.2011 14:03

pivovarský chasník

Re: Češi se jen zaručí za 7,7 miliardy korun.

Prostě ČR tímto krokem bude v blízké budoucnosti donucena vyhodit 7,7 mld Kč. Lékem by mohl být pád na úroveň Portugalska. Na té už se dluhy opravdu neplatí.

0/0
22.5.2011 14:28

Lajtnant

pomoc z dluhů = další dluhy

To snad ani ti tiskoví mluvčí, kteří vypouštějí tyhle zprávy, už nemůžou myslet vážně. Z dluhů si pomáhají dalšími dluhy? Komu kdy pomohlo od dluhů, že se ještě více zadlužil? To je jen oddalování nevyhnutelného bankrotu, který přijde později, ale bude o to bolestnější. A odboráři k tomu budou demonstrovat proti rozpočtovým škrtům 8-o

0/0
21.5.2011 23:36

certik_bertik

hmm

oni jsou aspoň civilizovaní

0/0
21.5.2011 13:30

energetik22

A 260 miliard pro Španělsko a 850 Itálie a ....?

Jednoduše to skončí, až budou mít německé a francouzské banky zpět své tamní úvěry a pak se to nechá vyhnít....

0/0
21.5.2011 12:40

Lev-_-z_-Rožmitálu

Re: A 260 miliard pro Španělsko a 850 Itálie a ....?

ty dluhy a půjčky jsou jen čísla

v podstatě půjčijí sami sobě a nechávají je proběhnout přes určité země aby se celý podvod nezhroutil

0/0
21.5.2011 16:20

energetik22

Itálie má sníženou známku na A+,dnes 22.5.

Vypadá to na dominový efekt....pčedběhne Španělsko? A bude na to vůbec unie mít, aby to "sanovala" ?

0/0
22.5.2011 10:47

Čojo Čagas

PIGS Čtyřtakt

Kdy dojde na poslední písmenko dusícího se motoru - Španělsko?

Na pomoc Španělsku už ale MMF ani EU nebude mít síly a to bude nejspíš konec jednotné měny.

A nikdo stejně dluh nesplatí

0/0
21.5.2011 11:26

energetik22

Splatí, ti DONUCENÍ věřitelé,třeba Čr.......

Nebojte, zaplatíme to,jsme jen potravinová odpadková jáma,levná pracovní síla a plátci a udržovatelé životního standardu bohatých sousedů.....;-(

0/0
21.5.2011 12:42

_profesor_

Re: Splatí, ti DONUCENÍ věřitelé,třeba Čr.......

;-(R^

0/0
22.5.2011 12:04

JBrix

Češi se NEzaručili - žádám redakci o OPRAVU!

Žádám redakci o opravu této věty na konci článku: "Češi se jen zaručí za 7,7 miliardy korun." 8-o

Znám jen pár Čechů, co se zaručili a to je Kalousek, příp. celá vláda, která to schválila! Napiště to tedy prosím jmenovitě, KDO se zaručil, neboť neznám žádného občana, který by s touto zárukou souhlasil!

-

Současně žádám pana Kalouska, aby se zaručil on sám osobně a ručil za nesplacené dluhy Portugalska celým svým majetkem! 8-o

0/0
21.5.2011 9:50

Lev-_-z_-Rožmitálu

Re: Češi se NEzaručili - žádám redakci o OPRAVU!

copak? nelíbí se ti kapitalismus v praxi?

bez dluhů by nastal bankrot:-P

0/0
21.5.2011 10:55

Šestá z pěti

Re: Češi se NEzaručili - žádám redakci o OPRAVU!

Se pleteš, tohle NENÍ kapitalismus, to je evropský socialismus s podporou východních komunistů, kteří si hrají na pravici. No a co, že by nastal bankrot? Koho to zajímá? Vy to snad budete platit? ;-D

0/0
21.5.2011 11:00

Lev-_-z_-Rožmitálu

Re: Češi se NEzaručili - žádám redakci o OPRAVU!

žádný evropský s EU to prakticky nemá nic společného

to je bankovní komunismus

centrálně plánované bankovnictví kde peníze vznikají jako dluh

0/0
21.5.2011 16:18

jfb

Re: Češi se NEzaručili - žádám redakci o OPRAVU!

Bez bankrotu není kapitalismus! Je to krev kapitalismu! Prostě když někdo investuje, nebo podniká, buď zbohatne, nebo zchudne. Pokud jej nenecháme nabít hubu, tak se nepoučí a bude dělat ještě větší kraviny...

0/0
22.5.2011 21:51

certik_bertik

Re: Češi se NEzaručili - žádám redakci o OPRAVU!

hmm a odkud se vzal asi náš životní standart, snad si nemyslíš že se vzal díky naší genialitě

0/0
21.5.2011 20:27

novakjara

Na oplátku

dostaneme utečence z Afriky kteří tady budou pracovat a platit daně. A to se vyplatí!

0/0
21.5.2011 9:43

Tvůj Vůdce

Proč pořád píšete, že čechů se to netýká?

Vklad čechů propadne, až celá tahle sranda krachne! Záměrně nepíšu jestli, je to jen otázka času!

Zrušit MMF!!! ;-O

0/0
21.5.2011 9:35

energetik22

V MMF máme ubohých 50 miliard+ Kalousek se zaručil k tomu...

A o to hezky přijdeme.....

0/0
21.5.2011 12:44

Pavel Černík

důvod půjček

Nenašel by se někdo, kdo chápe ekonomiku lépe než já, aby mi vysvětlil proč se vlastně dělají tyhle "záchrané" půjčky? Každému přece musí být jasné že žádný z těchto států nemá šanci získat přebytkový rozpočet, aby bylo možné aspoň zaplatit úroky, nebo dokonce začít snižovat dluhy.

Všechny tyto půjčky podle mě jen zvyšují napětí na ekonomickém trhu, protože ty státy to nezachrání. Jen jim to dá dalších pár let života, než se zhroutí. A samozřejmě - když se zhroutí jeden stát, pravděpodobně jeho věřitelé přijdou o většinu financí, které investovali do jeho dluhopisů. Spousta věřitelů (včetně ČR) se také topí v dluzích a ztrátou investic může dojít k podkopání jejich ekonomické stability.

Osobně se opravdu bojím toho domino efektu, který nastane, až klekne řecká ekonomika. Pokud by se odehrával trochu horší scénář tak to může zasáhnout i USA a to by mohlo mít nedozírné následky pro celý svět nejen z ekonomického hlediska (co dělaj lidi bez peněz? berou do ruky zbraně)

0/0
21.5.2011 9:15

Hokki

Re: důvod půjček

Jako laik to vidím přesně tak. Myslím si dokonce, že to tak vidí i všichni ekonomové i politikové, ale nikdo nemá odvahu se s tím vykulit na plná usta na veřejnost. S tím slavným Eurem, potažmo celou EU měl jako jeden z mála tuto odvahu Klaus, a i když ho z tisíce dalších důvodů moc nemusím, v tomhle s ním souhlasím.

0/0
21.5.2011 9:23

Martindk

Re: důvod půjček

Problém je v provázanosti celého peněžního systému.

Centrální banky nakupovaly státní dluhopisy různých států jako super investici. Banky to stejné. Takže pokud necháš kleknout jeden stát, odnesou to i ty další, do toho plno lidí...

0/0
21.5.2011 9:36

Pavel Černík

Re: důvod půjček

Ano, to nevyvracím, ale můžeme si vybrat - klekne to teď a škody budou mít hodnotu XX, nebo to klekne za 10 let a škody budou YY , s tím že YY > XX ; To je každému jasné. Kdyby tyhle půjčky dávaly naději na opravdovou záchranu státu, tak nic nenamítám. Jenže ty půjčky jen oddalují nevyhnutelné a ještě více zhoršují výsledné dopady.

0/0
21.5.2011 10:08

Dino Dik

Re: důvod půjček

Peníze = dluh ... jestli jim půjčí 26 miliard, nikde nám nenapíšou kolik by mělo pak portugalsko vrátit a z čeho vrátit.

Zkusili jste si někdy zamyslet proč platíme úroky z těchto půjček, a komu jdou tyto úroky, kdo na tom všem vydělává?

0/0
21.5.2011 10:33

Hokki

JEN ručíme

Nejkrásnější je ten poslední odstaveček. Prý:  "Pro Čechy nebude pomoc Portugalcům spojena s žádnými přímými výdaji. Češi se jen zaručí za 7,7 miliardy korun." Všimněte si toho slovíčka "JEN". Ono je nám to předkládáno asi jako: Milí čecháčkové, radujte se z dotací EU, ze kterých Vám milý Brusel postavil tu silnici, tu kulturák, tu cyklostezku. To je hodná ta EU, což? Vás to přece nic nestojí! A z Řecka, Portugalska a dalších v řadě nemějte vůbec strach, to neplatíte, vy  JEN ručíte!

PS: opravdu si jeden jediný čtenář myslí, že co si Řecko, Portgalsko a další půjčí (a vesměs to zase prožerou), že to opravdu vrátí? Myslí ji jeden jediný, že naše JEN ručení nás opravdu nic nebude stát?!!!

0/0
21.5.2011 9:13

Knedlor

Re: JEN ručíme

test

0/0
23.5.2011 11:28

gejza_ml

...

To se nám to hoduje,když nám ostatní půjčují !;-D

0/0
21.5.2011 9:10

Zla Lopata

Proc proboha?

Proc se proboha zarucujeme za nejaky prachy pro zeme, ktery neumi hospodarit, kdyz nemame euro?

Je to jasny jak to dopadne... nakonec se ukaze, ze penize je potreba poslat dalsi, jinak to portugalci neustoji. Tj eurozona bude mit zase problem - bud posle vic penez, nebo o cast prvni pujcky co pujcila prijde.. a euro pujde postupne, nejdriv pomalu, pak rychle do kytek.

0/0
21.5.2011 9:04

kubiiiceek

Raději bez komentáře...

EU=RvRvRv

0/0
21.5.2011 9:02







Najdete na iDNES.cz