Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zabavená lokomotiva není zapečetěná, Škoda má strach ze špionáže

Lokomotiva Škoda 109E, kterou ve čtvrtek v Rakousku zabavila konkurenční společnost Bombardier, stále není zapečetěná. Společnost Škoda Transportation upozorňuje, že tak má kdokoliv přístup k její technice. Lokomotiva v sousední zemi podstupovala schvalovací testy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rxueloenz

Zloději

Rakušáci nám kradou lokomotivy, obrazy zapujcene do galerie... Co nam vemou priste? Jizni Sudety? Uz je na case, aby sme jim tam za trest vyvezli trochu vyhorelyho uranu z Temelina...

0/0
2.6.2011 19:54

lucky_24

Dobře jim tak

to jsou ty boží mlýny co melou pomalu a jistě - za úplatky a výsostné postavení u ČD.

0/0
24.5.2011 21:15

HeyHall

Konkurencni boj

Je to proste ten samej pripad, jako kdyz u nas chodi exekutori a kvuli nezaplacenym 5kKc vam zabavej barak. Skodovka si podle myho proste nepripoustela, ze se to muze stat. A testovat tam proste museli..... viz. moje prispevky nize...

0/0
23.5.2011 12:40

DaliborX

Re: Konkurencni boj

Určitě to šlo právně ošetřit. Na co tam mají právníky? Když už nic jiného založím si akciovku s akciemi na doručitele (když už jsou povoleny snad jen u nás), mašinu ji "prodám" a v cizině testuje naprosto neznámá firma, kterou nikdo nemůže žalovat..

0/0
23.5.2011 15:53

zrušený3x

Tak proč jste si ji nechali zabavit amatéři.

Je jasné, že pokud jste objevili něco převratného, Bombardiér už to má zkpopírované. Zatímco vy se budete soudit a koukat, Bombardiér to bude vyrábět. ;-D

0/0
23.5.2011 12:34

xs123

Nový šéf je tuším

mladý ambiciózní soustružník.

0/0
23.5.2011 9:50

snaduzdost

Zabavená lokomotiva není zapečetěná, Škoda má strach ze špio

A co na to příslušné orgány EU. Už jste si stěžovali?

0/0
23.5.2011 9:40

zrušený3x

Re: Zabavená lokomotiva není zapečetěná, Škoda má strach ze špio

to je fór měsíce. ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2011 12:34

xs123

Poslední technologie ze Škoda Transportation

jsou lokomotivy, lepené lepidlem místo svařované.....

0/0
23.5.2011 9:35

tarten

Re: Poslední technologie ze Škoda Transportation

To víte, lepidlo, to není jen Kanagom nebo Bílá lepicí pasta.

0/0
23.5.2011 12:51

xs123

Re: Poslední technologie ze Škoda Transportation

Jasně. Není jak lepená plechová lokomotiva , samozřejmě speciálem. S pevností  10x nižší než má bodový svar. Kdybych si něco podobného dovolila řícíi svým bývalým kolegům z praxe, tak se za břicho popadají ještě teď a mně se budete tady všichni smát, že jsme bhloupá ženská. Ale že se o totéž pokoušejí specialisté z Transportation, tak to hned berete za bůhvíco. Zajímalo by mně, jakým způsobem vznikne vazba nezi organickým lepidlem a atomy železa. Holt si "podají ručičky, že jo".

0/0
23.5.2011 13:02

TigerM

Re: Poslední technologie ze Škoda Transportation

...to by jste se divila co vsechno se dnes da lepit a jakou to ma pevnost, ... a jak si spolu ty slozky kovu a jinych materialu vzajemne rucickama leptaji...

0/0
23.5.2011 14:54

xs123

To je zase blbost

Jednat technologie Škoda Transportation je v některých případech mírně komická a jednak osobně znám několik lidí, kteří mají přístup k technologii, dokonce tam mají otevřené dveře, ale nejsou zaměstnanci Škody a nemají podepsáno nic, co by se týkalo mlčenlivosti, a přímo se podílejí na onom "výzkumu". Ti to mohou vynést i s chlupama, kdyby bylo co. Ony totiž ty ruské lokomotivy do západní Evropy z bezpečnostních důvodů nesmí.

0/0
23.5.2011 9:33

HeyHall

Re: To je zase blbost

Ono totiz jde spis o to, aby Skodofka nestihla homlogaci ty lokomotivy a tim padem se s ni nebude moci zucastnit tendru pro Deutsche Bahn. Bomardier se tak zbavi potencialni hrozby (ta masina ma byt hodne dobra) a po uzavreni prihlasek do tendru (jedna se pry min. o 300ks lokomotiv) s to najednou pujde rychle vyresit...

0/0
23.5.2011 12:20

HeyHall

Re: To je zase blbost

Vlastne to ani nebude muset byt do uzavreni prihlasek do tendru. Staci, aby dostali tu homologaci pozde... Kseft je kseft ... a co kdyby frickove nahodou chteli koupit tu Skodofku, ze...?

0/0
23.5.2011 12:25

Šimpy

To je snad jasné,

že je stroj zabaven proto,aby se druhá strana sporu přesvědčila o skutečně použité technologii.Ve sporu jde o spoustu peněz a tak se kanadská firma potřebuje podívat,jestli bylo při konstrukci lokomotivy skutečně využito její know-how a má tedy šanci spor vyhrát,protože dosud není žaloba založena na přesvědčivých důkazech,což ostatně zástupce firmy Bombier neochotně připustil.Ale i v případě,že kanadská strana zjistí,že žalobu podala neoprávněně,protože použitá technologie není její,už samotné zdokumentování konstrukčního řešení lokomotivy jí výrazně pomůže při sestavování argumentace pro soudní jednání tak,aby z procesu vytěžila maximum,případně aby i prohra tolik nebolela na finančních náhradách.A v neposlední řadě pak není problém některé prvky využít naopak ve svých výrobcích.A zde se velmi divím výrobci,že pustí v této situaci,kdy o soudním sporu přece ví,svůj výrobek do zahraničí.Zabavení stroje se přece dalo lehce předvídat.Tak se spíš ptám,kdo na tom má zájem od nás?A za kolik?

0/0
23.5.2011 9:25

DaliborX

Re: To je snad jasné,

Když se ta zpráva poprvé objevila, napsal jsem v diskusi, že je to chyba vedení podniku. Byl jsem okamžitě sepsut, prý zabavení nemohl nikdo tušit, testování v Rakousku bylo naprosto nutné. No je to jejich lokomotiva, jejich problém. Já být akcionářem Škodovky, žádal bych potrestání a vyhazov vedení firmy.

0/0
23.5.2011 11:41

tarten

Re: To je snad jasné,

Testování v Rakousku samozřejmě JE nutné, když tam má ta lokomotiva už brzy pravidelně jezdit.

0/0
23.5.2011 12:37

xs123

Re: To je snad jasné,

Docela bych tomu i věřila, že vedení jaksi nemá jasno o právních věcech.

0/0
23.5.2011 13:26

peanutka

...

Kam ten svět spěje... Merklová se nechala slyšet, že do 10-ti let zavřou jaderné elektrárny, Rakušáci nám kradou technologie... Nechtěly by ty dva národy ždímat peníze ze sebe navzájem a ne z nás?

0/0
23.5.2011 9:08

Rhino

Od té doby,

co přestal odliv mozků do zahraničí, tak soudruzi z poslední spolkové země zvané Rakousko nejsou schopni nic vymyslet. Hlavně, že berou elektřinu z Temelína a pak blokují hraniční přechody. Zvláštní "národ".8-o

0/0
23.5.2011 8:57

bull004@seznam.cz

Re: Od té doby,

No národ. V blízkosti mešity si nesmí zazpívat, ve vídeňských školách se kvůli malým arabáčům nesmí vařit z vepřového masa a nejčastější jméno v porodnicích je Muhamad. Kde máte ty Rakušáky? Ti se maximálně krčí někde na horách.

0/0
23.5.2011 9:05

Rhino

Re: Od té doby,

národ je v uvozovkách, dřív tam byli češi, dnes arabáši...

0/0
23.5.2011 9:07

bull004@seznam.cz

To je jednoznačně na arbitráž

a započítal bych tam ušlý zisk, jako by to pak prodali půlce Evropy. Rakouský islámský emirát se jednoznačně podílí na špionáži a měl by zaplatit škodu. To že je u nich zaveden zkrácený proces šaríja, přece ty mochamedány neopravňuje takto jednat.

0/0
23.5.2011 8:51

petrph

předpokládám,

že rakouské úřady považují tvrzení  o železniční   technické novince z Česka za drzý  vtip. Přece si přečetli nedávno v novinách, ´že České dráhy kupují z Rakouska 20 let staré vagóny aby jimi zmodernizovaly svůj vozový park..

Takže si určitě říkají, že té stařičké české lokomotivě bude někde v rakouském depu líp, než jí budou muset odtlačit do šrotu....:-)

0/0
23.5.2011 8:49

stopka.levici

Re: předpokládám,

Trocha hrdosti by neškodila. Pak se nediv, že nás považují za národ lokajů a služek:-/

0/0
23.5.2011 8:53

petrph

Re: předpokládám,

a tu hrdost mám mít já a nebo ČD,které v Rakousku ty staré vagony pro naší železnici  kupují ??:-)

0/0
23.5.2011 9:14

stopka.levici

Marně vzpomínám,

co bychom mohli Rakousko-Uherským nostalgikům zabavit, ale nic mě nenapadá. :-)

0/0
23.5.2011 8:55

tarten

Re: Marně vzpomínám,

Rakouské Taury k nám jezdí denně, ale o ty nejde. Spor není s Rakouskem ale s Bombardierem. A jestli se nepletu, Bombardier zkouší nějaké lokomotivy na zkušebním okruhu u Velimi a prodává nějaké lokomotivy ČD Cargu.

0/0
23.5.2011 12:40

Ludek_III

Určitě je to špionáž

Rakušáci zkoumají jakým směrem se nemají ve vývoji lokomotiv vydávat. ;-)

0/0
23.5.2011 8:47

stopka.levici

Re: Určitě je to špionáž

Vzhledem k tomu, že jakýkoliv výzkum je v Rakousích z hlediska výsledků roven nule, pak je tvůj "příspěvek" blábol a ty jeho tvůrce:-)

0/0
23.5.2011 8:51

xs123

Re: Určitě je to špionáž

Jo, přesně.

0/0
23.5.2011 9:54

Tutek v.1.1

Jak je možný

že Rakušáci zabavili stroj když ještě jejich soudy nerozhodli, zda-li má Škoda něco platit Bomb. nebo Bomb Škodě?

Ti Rakušáci jsou neuvěřitelní

0/0
23.5.2011 7:30

Pšenda

Re: Jak je možný

No kdyz vezmu jak zdejsi novinari dokazi byt tendencni...

Treba existuje nejake predbezne opatreni...?

0/0
23.5.2011 7:36

Gonzales_sx1

Re: Jak je možný

Jelikoz soudy jeste nerozhodly,  terko muze byt vydan platebni prikaz a na jeho zaklade predbezne opatreni. Jen tezko si dovedu predstavit situaci, kdy si soud rekne: kdyz ten soud Bombardier vyhraje, co kdyz mu to Skodovka nezaplati. V tomto pripade nejde o spravedlnost, ale o to ukazat nam, ze oni jsou ti lepsi a my jsme pro ne neco jako senegalsky negr.

0/0
23.5.2011 8:37

Gonzales_sx1

Byli jsme pred Rakouskem,

budeme i po nem. :-)  

Soudruzi rakusane opet ukazali, za jak platne cleny EuroUhnije nas povazuji.

0/0
23.5.2011 6:48

dávám tomuto nicku tak měsíc

Vláček kolejáček, Ťapka a bílý Damijánek...

Teď ještě kdo je kdo....

0/0
23.5.2011 6:35

10 nových životů 11-20

A ředitel ZOO, ten si neví rady???

0/0
23.5.2011 6:31

tarten

Re: A ředitel ZOO, ten si neví rady???

Ten s tím nemá nic společného. Ten současný ani ten předchozí.

0/0
23.5.2011 12:42

Danny_Kay

Je celkem jedno...

...jestli Skodovka nese svou cast viny nebo ne...stroj je prototyp a podle toho s nim melo byt zachazeno tzn. rozhodne zapecetit. Rakouska strana rozhodne nehraje fer...

0/0
23.5.2011 5:31

mosulsky machredz

oo

nemaj nasekat dluhy a pak házet ramenama že nic nedluží a najímat si kohorty právníků k ničemu. pak se diví, že někomu z tohohle banánistánu v Evropě něco zabaví Rv

.

pokud už vyvíjím mašinu pomalu za půl miliardy a vím, že hrozí potencionální spor s takovýma narcisama jako jsou rakušani o nějakou platbu, tak i kdybych si myslel, že jsem v právu, tak tu lokomotivu přece nepošlu za hranice rovnou do náruče těm vyplazeným rakouským jazykům Rv

0/0
23.5.2011 0:30

0608

Re: oo

Ta lokomotiva tam jet musela jelikož musí projít testy v Rakousku kde má získat homologaci aby mohla jezdit mezi Prahou a rakouskem bez nutnosti výměny lokomotiv.

0/0
23.5.2011 0:44

Ludek_III

A co na to

...nejvyšší pan železničář ?

0/0
22.5.2011 23:50

tarten

Re: A co na to

Nic. jemu ta lokomotiva nepatří, a nesrovnalosti o financích nebo know-how mezi výrobci ho naprosto zajímat nemusí. Projekt má už tak zpoždění, takže případných pár dní navíc už snad ani nepozná. Testy v Rakousku ho sice zajímají, ale ty v Německu také, možná i víc, rakouské bez německých nemají smysl. Nejvíc samozřejmě zkušební provoz v ČR.

0/0
23.5.2011 12:47

general_Pinochet

Skoda skodi

Zas takovej zazrak to nejni...Bombardier vyrabi 4systemovou masinu...a u DB nemaj sanci,museli by vyrabet neco v Nemecku...

0/0
22.5.2011 23:05

0608

Re: Skoda skodi

Příteli, právě jste odhalil, že o problému víte velké kulové, ten čtvrtý systém je totiž 1500 V. Vzhledem k tomu, že 109e zvládá bez problémů 3000 V, může vyjet na trať s 1500 V s polovičním výkonem (3600 Kw) stejně jako Vámi vzpomínaný Traxx.

0/0
23.5.2011 0:02

tarten

Re: Skoda skodi

Já mám dojem, že se trošku mýlíte. Na rozdíl od Traxxu to má zapojené tak, že na 1500 V může po drobné úpravě vyjet s plným výkonem, tedy pokud to trolej té železnice snese. A to by Bombardiera mohlo i zajímat.

0/0
23.5.2011 12:50

basniklidu

To je teda smutny pribeh.

0/0
22.5.2011 23:01

jirha

A co dělá naše armáda

Proč nestřeží tu lokomotivu?

K čemu vlastně tu armádu potřebujeme?

0/0
22.5.2011 22:55

macrosun

ani se nedivím že se autor nepodepisuje

A to jako že lokomotiva si přijede jen tak sama o sobě na blind tak do rakous, tam si ji soukromník  jen tak zničeho nic zabaví  to je jako i v EUrostupidě dneska možný ???

0/0
22.5.2011 22:52







Najdete na iDNES.cz