Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravcům se nelíbí přípravy na rozšíření mýta, zvažují blokády silnic

Silniční dopravci uvažují o zablokování silnic. Nelíbí se jim způsob, jakým ministerstvo dopravy připravuje rozšíření mýta na silnice nižších tříd. Úředníci podle nich jednají za zavřenými dveřmi a nereagují na argumenty, že je plánované rozšíření systému neefektivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

A co se podívat k sousedům.....(do Evropy)

Stačí na začátek obce (resp. na sjezd z dálnice k ní) dát značku zakazující vjezd tranzitní dopravy (resp. vjezd náklaďáků s výjimkou "cíle nebo počátku").... Ale to by asi bylo řešení, které by pomohlo skoro všem, takže je nepřípustné.

0/0
23.5.2011 18:09

Novotnéhodítě

Re: A co se podívat k sousedům.....(do Evropy)

Tam se koukáme dvacet let.Bohužel se zavřenýma očima.Dopravce chápu,protože jezdit po něčem co silnice připomíná je těžké nejen pro ně.

0/0
24.5.2011 6:30

everlast1

Re: A co se podívat k sousedům.....(do Evropy)

U nás dali panelové zátarasy přes, které se vyhne jen osobák a je po problému.

0/0
24.5.2011 9:33

texas2

Re: A co se podívat k sousedům.....(do Evropy)

U sousedů na západě mají hustou dálniční síť a tak se městům mohou vyhnout téměř vždy (pokud nemsěřují konkrétně do daného města), avšak u nás v kotlině tomu tak není a dlouho nebude...

0/0
24.5.2011 12:01

danny47

Proč od-orní journalisté nenapíšou

že malé nákladní automobily a AUTOBUSY (tj. ty do 12,5 tun) platí ale stejné sazby jako velké .... Rozlišení je JEN podle počtu náprav, ne podle hmotnosti.

0/0
23.5.2011 18:07

ičmeka už potřetí smazali

nechápu, proč kvůli svýmu problému chtějí omezit druhé

a nechápu, kvůli čemu budou stávkovat? drtivá většina dopravců začala jezdit za vyšší ceny..aut je zatraceně málo a firmy rády připlatěj. :-/

0/0
23.5.2011 14:00

zrušený3x

vážení dopravci

Protestovat můžete, dálnice blokovat můžete, ale to je tak vše. Uvědomte si, že politici tohohle banánistánu potřebují další prachy na zvýšení svého blahobytu. Takže se bude co??? Bude se zdražovat. ;-D

0/0
23.5.2011 13:59

LOLmaster

Re: vážení dopravci

Trapáku

0/0
23.5.2011 21:15

ODSCSSD 5

Ja dopravce celkem chapu... ALE

ono kdyby jezdili po dalnici a ne pres vesnice, kde je jeste zakaz vjezdu Kamionu, tak verim ze se to myto zavadet nebude.

0/0
23.5.2011 13:20

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Ja dopravce celkem chapu... ALE

Žádný rozumný řidič vám do zákazu nevjede. Riziko otáčení se před mostem v havarijním stavu a následné mnohakilimotrové zajížďky je poměrně velké. A pokuta je taky vysoká.

0/0
23.5.2011 13:28

ODSCSSD 5

Re: Ja dopravce celkem chapu... ALE

rozumny mozna ne.... bydlim ve vesnici kousicek od dalnice .... i kdyz mame znacku zakaz nakladnim vozidlum, bezne tam projede deset kamionu za hodinu....

0/0
23.5.2011 13:31

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Ja dopravce celkem chapu... ALE

V takovém případě to jsou řidiči, co tuto cestu znají a vědí že tam nestávají příslušníci. Zavolejte nebo napiště na "svoje" oddělení DP a požádejte je o zásah.

0/0
23.5.2011 13:40

ODSCSSD 5

Re: Ja dopravce celkem chapu... ALE

;-D mi jsme radi, ze jsm vubec docilili toho, aby se policajti mestsky jednou za tyden projeli po nasi vesnici.

ano tu cestu znaji, drive se tudy jezdilo, kdyz nebyla dalnice.

policajty jsem videl za x let dvakrat tam stat... a nakladaky nechali projizdet bez povsimnuti.

0/0
23.5.2011 13:47

danny47

Re: Ja dopravce celkem chapu... ALE

Jelikož značka není zeď a nikdo jiný její plnění nekontroluje, tak to prostě tak je... Stačilo by, abi si tam "hluchavky" párkrát stouply, vybrali po pár tisícovkách a hned tam budete mít klid

0/0
23.5.2011 18:10

matkoslav1

?

Tak mě napadá jedna otázka - je vůbec někdo spokojen s tím, co přináší tato vláda? Zaměstnanci ne, zaměstnavatelé ne, penzijní fondy ne, ekonomové ne, dopravci ne...

0/0
23.5.2011 12:55

pomocný učitel Václav Poustka

Re: ?

Pár zmatených a nejistých jedinců se nejspíš najde, nicméně i jejich řady řídnou.

0/0
23.5.2011 13:04

ODSCSSD 5

Re: ?

par lidi se urcite najde.....

0/0
23.5.2011 13:24

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

Re: ?

to mýto na silnice nižších tříd které se používají jako alternativa (kvůli úspoře za mýto) nebo jsou paralelní s dálnicí bych klidně dal, v tom nevidím nic špatného

0/0
23.5.2011 13:31

LOLmaster

Re: ?

Ty co sou spokojený tak sou sticha, kdyby vládli socani, hádat se tu bude druhá strana jak se rozhazuje s penězma, nikde se nešetří..........

0/0
23.5.2011 21:20

tmf

proč prostestují?

stejně to neplatí, zaplatím to já, Tonda, Franta, ta pěkná slečna z rána, prostě koncový spotřebitel, to je jen šikovně zabalená daň které občanstvo ještě tleská neb si myslí, že bojuje proti zlým kamionům.

0/0
23.5.2011 12:55

109e

Re: proč prostestují?

Koncovému spotřebiteli je buřt, jestli má mlíko z Hamburku nebo z vedlejšího města. Člověku, který ztratil v místní mlékárně práci to buřt není. Zastavení nepotřebného převážení sem a tam rozhodně nemusí znamenat zdražení.

0/0
23.5.2011 21:34

The Law in the Czech republic

na vlaky

Ať ty těžkotonážní krámy, které devastují silnice posadí na vlaky

0/0
23.5.2011 12:47

MrViki

Re: na vlaky

Proč neřeknete i to "B"?

0/0
23.5.2011 12:55

Tvůj Vůdce

Re: na vlaky

To by z kapitalistickyho hlediska neslo. Pokud by drahy mely monopol na dalkovou prepravu, zvedla by ceny a to poradne.

0/0
23.5.2011 13:15

Live_in_the_death

Nejlepší vtip je v tom

že náklady na mýtný systém budou ve stejné výši jako navýšení tržeb při rozšíření mýta, takže zisk státu nulový!! Jen všechno bude díky tomu dražší

0/0
23.5.2011 12:16

wolf80

Re: Nejlepší vtip je v tom

To je blbost, kdyby od zacatku nechal stat budovat satelitni system, pak by se v podstate platilo jen za palubni jednotky a ty by mohly byt az od urcite vahy vozidla. Pod tuto vahu by se platil jen nejaky nizky pausal, podobne jako ted povinne ruceni.

0/0
23.5.2011 12:21

wolf80

Re: Nejlepší vtip je v tom

Ten pausal by mohl byt zahrnut v nem. :)

0/0
23.5.2011 12:21

Live_in_the_death

Re: Nejlepší vtip je v tom

no asi o tom víte velké kulové. Ten váš paušál se už dávno platí a jmenuje se to Silniční daň. Jinak dávno bylo jasné, že systém Kapsch je jen jeden velký tunel a to z toho důvodu, že EU vyvinula systém Galileo, který byl vyvíjen i kvůli tomu, aby se zavedl jednotný mýtný systém pro celou EU, proto také systém Kapsch se splácí do roku 2015, protože od tohoto roku by se mělo přestupovat na systém Galileo a díky tomu naše republika ztratila několik miliard. Vy si myslíte, že náklady na systém jsou jen nákupy gps modulů? :-)

0/0
23.5.2011 12:25

danny47

Re: Nejlepší vtip je v tom

Satalitní systém založený na europském systému Galileo, například, že... ;-D ;-D ;-D To bysme toho měli vybráno....

0/0
23.5.2011 18:11

fanda357

Ono to má ještě jeden aspekt,

že jakékoliv rozšíření mýta pro kamiony je jen krokem ke končenému stavu - mýto na všech cestách pro všechny vozidla (i osobáky) ....

0/0
23.5.2011 12:15

wolf80

Re: Ono to má ještě jeden aspekt,

Pokud bude mytne zohlednovat to, jak dane vozidlo opotrebovava vozovku, tzn to, ze prumerny nakladak ji znici tak jako 15000 osobaku, tak nemam nic proti. At kazdy plati za to, co skutecne pouziva, aspon se budou moci snizit dane, protoze ubyde vydaj v ceskem rozpoctu. :) Jinak u osobaku by to byly tak male castky, ze by to nahradil nejspis nejaky pausal ve vysi radove 100Kc. :) Soucasny stav, kdy mame drahe nove silnice a za rok v nich jsou koleje od kamionu, me stve. Zkracuje se tim jejich zivotnost a hlavne se zvysuje nehodovost a to i u aut, ktera to nezpusobuji (napr. osobaky v zime)...

0/0
23.5.2011 12:19

Live_in_the_death

Re: Ono to má ještě jeden aspekt,

no mýto v Evropských zemích se pohybuje okolo 1 koruny za km a obávám se, že u nás by to nebylo nižší. Už nyní platíme státu přibližně 125 korun na 100 km provozu vozidla.

0/0
23.5.2011 12:27

fanda357

Re: Ono to má ještě jeden aspekt,

nebude, kde žijete ... žádný paušál, to by nebylo mýto, mýto bude za ujetý kilometr a jen mýto ve výši 1 Kč za 1 km znamená pro průměrného českého řidiče ročně 10 000 Kč navíc .... (vedle dalších zrhuba 12 000 kč, které zaplatí na DPH a spotřební dani (10 000 km, spotřeba 7l, cena za 1l 35 kč).

0/0
23.5.2011 12:56

fanda357

Re: Ono to má ještě jeden aspekt,

koleje nejsou kvůli kamionům, ale kvůli nekvalitní výstavbě ... pamatuji si "opravenou" dálnici mezi Brnem a Olomoucí, kdy se udělali koleje po půl roce provozu .... a stavaři to sami přiznávají, že nestaví podle norem jak za socíku (aby po dálnicích mohly jezdit ruské Uraly (nebo jak se to jmenovalo)), protože nemusí a protože by to bylo drahé

0/0
23.5.2011 12:57

stopka.levici

Re: Ono to má ještě jeden aspekt,

Jsem pro, sníží se hustota provozu na silnicích, ubude závistivých řidičů:-)

0/0
23.5.2011 12:20

fanda357

Re: Ono to má ještě jeden aspekt,

Ehm - i jen mýto 1 Kč na kilometr - samozřejmě vedle dálniční známky, znamená pro průměrného českého řidiče 10 000 Kč ročně navíc, takže návštěva příbuzných vzdálených 300 km (což ani není přes celou republiku) vyjde na dalších 600 Kč ... k těm dalším zhruba 800 Kč , které se zaplatí na DPH a spotřební dani ve spotřebovaném benizínu (6 * 9 l * 35 Kč) ... opravdu nevidím důvod, abych za cestu dlouhou 600 km zaplatil státu na daních 1400 Kč (a to nemluvím o dálniční známce) ..

0/0
23.5.2011 12:52

luban12

Docela chápu dopravce,

že nechtějí platit takové mýtné,protože někdy na ty silnice mimo dálnici musí doručit náklad.Policie by měla občas udělat kontroly na silnicích nižších tříd,kde by bylo omezení hmotnosti a pokud by zjistila,že se řidič vyhýbá dálnici aby ušetřil,tak by zaplatil tolik,že by to vícekrát nezkoušel.Na silnice nižších tříd kamiony nepatří a omezení dopravními značkami by bylo možné řešení.Jednoduché a relativně levné  řešení by také bylo,vstoupit do jejich radiových frekvencí a hlásit falešné informace o silničních kontrolách.

0/0
23.5.2011 11:59

Výstřik do tmy IV.

Vsem zastancum myta

Budete mit drazsi housky!!!

0/0
23.5.2011 11:46

JK75

Re: Vsem zastancum myta

tak to mi vůbec nevadí. Rohlíky nejím :-P. A vůbec znáte pekárnu,která napeče kamión rohlíků????

0/0
23.5.2011 17:10

mikunited

Re: Vsem zastancum myta

Penam?!

0/0
24.5.2011 7:59

Kartony

Na okreskách by kamiony neměly jezdit

a tak by jim to nemělo vadit. O to jesli je to efektivní, nebo ne nerozhodují oni. Lidé, kteří bydlí u těchto silnic si stěžují a i když se tam nevybere žádné mýtné, bude to mít velký přínos. Na rozdíl od železnice automobilisti si nemusí silnice budovat a udržovat a tak ať alespoň platí. Železniční přeprava je dražší než kamionová jenom proto, že kamiony platí málo do státního rozpočtu.

0/0
23.5.2011 11:45

Henry Ford

Re: Na okreskách by kamiony neměly jezdit

Problém je že z toho vlaku to stejně musí složit na nákladní auto,aby to do té vesnice přivezli, takže to neřeší vůbec nic.

0/0
23.5.2011 11:50

stopka.levici

Re: Na okreskách by kamiony neměly jezdit

Rozvážet to mohou daleko menší obludy:-)

0/0
23.5.2011 11:52

Henry Ford

Re: Na okreskách by kamiony neměly jezdit

Jenže ty menší  to rozvažejí už teď a na ně to mýto bude taky platit. On žádný problém ve skutečnosti neexistuje. Jde jen o to podat správný důvod a naklonit si veřejnost a namastit si kapsu. Mýto na dálnicích za ty roky taky nezlepšilo jejich stav.

0/0
23.5.2011 11:56

stopka.levici

Re: Na okreskách by kamiony neměly jezdit

Mně mýto nevadí, mně vadí ty kamionový monstra s velmi nezodpovědnými "řidiči":-(

0/0
23.5.2011 11:58

Henry Ford

Re: Na okreskách by kamiony neměly jezdit

Mě mýto vadí. A hlavně u aut pod 12 tun. Hlavně to zdraží úplně všechno a nejvíc těm co nežíjí ve velkém městě a živí se výrobou skutečných věcí.

0/0
23.5.2011 12:04

skokánek

Re: Na okreskách by kamiony neměly jezdit

tak místo jednoho kamionu pojede 15 dodávek nebo 8 avií,je to tak lepší?

0/0
23.5.2011 12:04

fanda357

Re: Na okreskách by kamiony neměly jezdit

??? Dráhy si železnice taky neplatí ani si je nebudují ani neudržují, to má na starosti někdo jiný, než dráhy ... a auto-průmysl živí tento stát - to není jen mýto, ale i DPH a spotřební daň z nafty a benzínu, příjmy z daní a pojištění od lidí zaměstnaných v auto-průmyslu a navazujících. Dráhy jsou drahé, protože nemají konkurenci a na zákaznících jim moc nezáleží - hezky to bylo vidět, když ČD před lety stávkovali - soukromým auto-dopravcům (autobusy, kamiony) to trvalo jen pár dní a už znásobili dopravu, linky, spoje - ČD toho nejsou schopné, ani když ví dopředu ....

0/0
23.5.2011 11:52

stopka.levici

Zablokuje-li

jakýkoliv dopravce silnici, bude jeho kamion náležitě odměněn:-)

0/0
23.5.2011 11:38

fanda357

Mýto ekonomicky výhodné pro stát?

kde žijete, veškerý výnos z mýta jde Kapshi ... a půjde ještě několik desítek let .... ČR je ve světě raritou - zavádí mýto, na které ještě musí doplácet ....

0/0
23.5.2011 11:33







Najdete na iDNES.cz