Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy pošlou příští rok pendolino i do Žiliny

České dráhy nasadí od příštího jízdního řádu s velkou pravděpodobností pendolina i na některé spoje do Žiliny. Po Bratislavě tak budou druhým slovenským městem, kam bude vlajková loď Českých drah zajíždět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tyraelid

Spanele a italove nasazuji 3x rychlejsi vlaky? Zajakou cenu?

Vse berou na dluh, drahy zadluzene tak ze to nikdy nezaplati, ceny jizdneho vubec nereflektuji cenu a naklady na vlaky. Tady vsichni nadavali kdyz si CD chteli vzit uver par miliard. Vse v techto zemich s moderni zeleznici ( s vyjimkou Nemecka a Svycarska) jde na ukor gigantickeho dluhu, ktery kazdou zemi drive ci pozdeji uplne potopi. Vcera byl snizen rating Italie o 3 stupne, vyhled negativni a tim vystrelily uroky dluhopisu na rekordni vyse. Pak ty moderni vlaky odstavi a nebou s nimi stejne jezdit. Tak budte trochu objektivni.

0/0
25.5.2011 12:02

tarten

Re: Spanele a italove nasazuji 3x rychlejsi vlaky? Zajakou cenu?

Objektivní buďte vy. Není žádný důvod moderní vlaky odstavovat, protože vydělávají. Odstavením by se jen zastavilo postupné splácení investice do těch vlaků i do infrastruktury.

0/0
25.5.2011 14:19

Lev-_-z_-Rožmitálu

hlavně ho neposílejte do rakouska

nebo už se nevrátí:-P

0/0
24.5.2011 14:11

certik_bertik

Re: hlavně ho neposílejte do rakouska

myslíš že by ho bombardírovali?;-D

0/0
24.5.2011 17:05

Uphillman

Re: hlavně ho neposílejte do rakouska

Asi myslí akci firmy Diag Human, která se snaží zabavit český majetek v rakousku...konkrétně nějaké obrazy či co.

0/0
24.5.2011 22:03

tarten

Re: hlavně ho neposílejte do rakouska

Myslím, že to dost dobře nejde, pendolino není přímým vlastnictvím státu, ale ČD a.s. Kromě toho do Rakouska jezdí majetek ČD stále.

0/0
25.5.2011 14:21

pavlina.n

A není to díky konkurence ČD?

Nebude to trochu taky tím, že na stejné nebo obdobné trati má začít jezdit i konkurence Českých drah? Navíc si pamatuji, že rychlíky, IC, EC jedoucí právě od Žiliny měly nejen zpoždění, ale vagóny byly díky cestujícím v docela špatném stavu. Je mi jasné, že pendolinem nebude jezdit kdekdo, ale opravdu jsem zvědavá, jak to dopadne.....

0/0
24.5.2011 12:57

sparťanský virtuos

Re: A není to díky konkurence ČD?

Konkurence na té trati měla jezdit už před několika lety.

0/0
24.5.2011 13:02

tarten

Re: A není to díky konkurence ČD?

Prodloužení do Žiliny je logickým krokem, pokud někdo chce zvětšit kilometrový proběh Pendolin a vylepšit tak jeho ekonomiku.

Mizerné vlaky do Žiliny - nebyly to často naopak mizerné vlaky ZE Žiliny?;-) Já být ČD, tak je sem nepouštím. Stejně jako Němci k sobě nepouští vlaky ČD, které nesplňují zase jejich standardy.

0/0
25.5.2011 14:25

miropiro

Re: A není to díky konkurence ČD?

A co některé vlaky EC - třeba EC 176 „Johannes Brahms“ - to jsou české vozy a dokonce pak zajišťují spojení mezi Hamburgem a Berlínem na vnitro IC. Hmmm?

0/0
31.5.2011 23:23

PALO1975

trať Mosty-Čadca-Žilina

Nuž, v úseku Žilina-Kysucké Nové Mesto-Krásno nad Kysucou trať už zrekonštruovaná je. teraz sa hľadá vhodná varianta pre úsek Krásno n./K-Čadca. Či sa pôjde po starej trase plnej zákrut, alebo sa za Krásnom postaví tunel, ktorý vyústi až púred zastávkou Čadca-mesto a potom smerom na stanicu Čadca.ˇUsek Čadca-št.hr.už zrekonštruovaný je . Druhou vecou bude, čo vymyslia na ministerstve v Bratislave, kde chcú pomstu za to, že sa im neopodarilo zrušiť lokálky Čadca-Makov a Čadca-Skalité/*Serafínov-Zwardoń/PL(sú veľmi využívané a preto argument o nevy&užití neprešiel+ boli petície)-a ich odpoveďou bolo, že asi zrušia zastavovanie rýchlikov,EX,IC,EC v celo úseku ZA-CA.:-/

0/0
24.5.2011 12:51

semelik

mě by spíš zajímalo, kam by poslali Pendolino cestující

0/0
24.5.2011 12:34

D.Brux

Pindulíno.

Pindulíno

není

líno.

0/0
24.5.2011 11:47

SSLEEP

milé dráhy

spíš naučte Slováky a Maďary aby vlaky EC jezdily od Slovenska bez spoždění, protože je úplně normální, když vlak jedoucí ze Slovenska má 30-40 min spoždění a zajímavé je ze EC, které jedou z Rakouska mají max. 5 min.

0/0
24.5.2011 11:28

pedr64

Re: milé dráhy

to bude tím, že se na Slovensku stavěl koridor, proto vlaky od Žiliny měly ta spoždění

0/0
24.5.2011 11:53

SSLEEP

Re: milé dráhy

zapomněl jsem dodat, že se jedná o vlaky jezdící ze směru Bratislava - Břeclav - Brno - Pardubice - Praha

0/0
24.5.2011 12:05

tato

Re: milé dráhy

Jo a nakonec to jede z Budapesti kde stavkuji kazdy tyden ;-DRv

0/0
24.5.2011 13:27

TigerM

Re: milé dráhy

neni to nahodou zpozdeni? To "s" me nejak taha oci a usi kdyz to vyslovuju...

0/0
25.5.2011 2:15

PIsa.lek

Re: milé dráhy

Sice tam samozřejmě patří "z", ale pokud opravdu vyslovuješ "ZPoždění", tak máš do spisovné výslovnostgi dost daleko - "p" je hláska neznělá, a proto se "z" před ním vyslovuje rovněž nezněle - tedy "spoždění".

0/0
30.5.2011 10:30

kublaj1

Mosty u Jablunkova

V Mostech se bude tunel stavět ještě asi i příští rok, zdržení kvůli propadu zeminy, pokud tu chtějí nasadit pendolino, tak za Jablunkovem nepojede rychleji než 120 km/h a na Slovensku po staré železnici ještě pomaleji do 80 až 100 km/h. Průměrná rychlost na úseku Jablunkov - Žilina určitě nebude přes 70 km/h. Nicméně je to aspoň něco, když už se nezvýší rychlost, tak aspoň kultura cestování na této trase. Zatímto v Itálii nasazují nové vozy AGV pro dosažení max. rychlosti 350 km/h, ve Španělsku Talgo vyrobil vůz pro max. rychlost 400 km/h, tak v ČR jezdíme dodnes max. 160 km/h a to ještě jenom někde a uvažujeme pouze o zvýšení na 200 km/h a to už bude jenom asi na pár kilometrech. Ale chlubit se budeme asi ještě stejně tak dlouho, jak se tu pořád vychvalují průměrná pendolína.

0/0
24.5.2011 11:15

Meggie_

Re: Mosty u Jablunkova

R^

0/0
24.5.2011 11:25

Larry Hagmann

Re: Mosty u Jablunkova

Pendolino je velka predrazena ( i co se tyce listku) reklamni bublina CD. Jel jsem s tim OV-PHA tento vikend,nikdy vice. 30 minut zpozdeni, porad jsem cekal, ze se to na tech 160 rozjede, ale snad nikde... Tezi to jen z toho, ze stavi jen OL,PCE... Priste jedu radeji IC skoro stejny cas za zlomek ceny...

0/0
24.5.2011 11:31

sparťanský virtuos

Re: Mosty u Jablunkova

Napiš kdy jste vyjížděli z OV. Ať si to zpožděníčko ověříme, ano? :-P

0/0
24.5.2011 11:35

Larry Hagmann

Re: Mosty u Jablunkova

21/05/2011 13,46

0/0
24.5.2011 11:44

sparťanský virtuos

Máš pravdu. Tak to jste dopadli ještě dobře:

Trať 270 | (Praha -) Česká Třebová - Přerov - Bohumín (a zpět)

Úsek: Moravičany - Lukavice na Moravě

Kraj: Olomoucký kraj

Počátek: 21.05.2011 14:05 Příčina: porucha zabezpečovacího zařízení

Plánovaný konec: 21.05.2011 18:00 Stav: probíhající

0/0
24.5.2011 11:58

Bob-an

Re: Mosty u Jablunkova

No ja jezdim pendolinm tak 4x do mesice ova-pha a spozdeni je vyjimecne a to tak do 10 minut, jinak casto prijedem jeste drive..... poradne spozdeni (100min) jsem zazil jen jednou kdyz nejaky manik skocil pod vlak, takze to pulhodinove spozdeni byla asi smula no....

0/0
24.5.2011 11:42

marzena

Re: Mosty u Jablunkova

CD pouzivam spis vyjimecne (parkrat do roka), ale za poslednich deset nepamatuju zpozdeni nad 10 minut, vetsina vlaku jela +/- 5 minut, coz je pro me naprosto dostatecna presnost. Takze jsi mel bud smulu nebo kecas :-P

0/0
24.5.2011 11:45

marzena

Re: Mosty u Jablunkova

za poslednich deset let :-)

0/0
24.5.2011 11:46

Larry Hagmann

Re: Mosty u Jablunkova

Nekecám, stálo se navíc i v zastávkách, kterými bychom měli jen prosvištět : Moravičany, Mohelnice...

0/0
24.5.2011 11:57

zemlo

Re: Mosty u Jablunkova

Pendolino je dobrý vlak a může jet i rychleji než 160km/hod.. To, že nejezdí rychleji je problém v samotné železnici, bohužel se u nás koridor stavěl na dost malou rychlost.

0/0
24.5.2011 13:09

PIsa.lek

Re: Mosty u Jablunkova

Ony se totiž koridory v podstatě "Nestavěly", jde o modernizaci původních tratí ve stopě z poloviny XIX. století, pouze velmi krátké úseky v některých místech byly o kousek posunuty, aby se mohla rychlost o něco zvýšit.

0/0
30.5.2011 10:34

sparťanský virtuos

Já si počkám na žlutý nejluxusnější vlak v Evropě co bude

mít 6 tříd. R^

0/0
24.5.2011 11:06

certik_bertik

Re: Já si počkám na žlutý nejluxusnější vlak v Evropě co bude

hahá, no ne nadarmo se říká že nejluxusnější cestování je prstem po mapě.

Doporučeno žlutým komikem;-)

0/0
24.5.2011 17:07







Najdete na iDNES.cz