Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po nových dálnicích jezdí méně aut než po silnicích nižších tříd

Drahé dálnice za miliardy nejsou zdaleka tak vytížené jako "podřadné" silnice prvních, druhých a třetích tříd. Podle rok trvajícího sčítání dopravy na českých silnicích projede po některých až jednou tolik aut. ŘSD se ale brání, že se intenzita provozu na dálnicích zvýší, až budou dokončeny navazující úseky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourek25

Státe ( kraje ) opravte silnice I. II. A III třdy ať..

mají kamiony kde jezdit  . Jen jsem zvědav kudy budou kamiony jezdit až se zavede mýtné ( dálniční poplatky) na silnice  I a II. třídy. Asi začnou jezdit po polních cestách . Alespoň se budou cítit jako v Rusku.;-D

0/0
1.6.2011 15:41

Pete24

Kamiony jezdí jinudy protože máme nejdražší naftu

ve střední Evropě.

Po dálnici od Humpolce do Vyškova bych nutil jezdit jednou denně ve škodovce všechny ministry dopravy za uplynulých 30 let. Je to naprosté utrpení, doslova fyzicky trpíte jako váš vůz.

Průzkum který stál 100 milionů - to bych ministra který to dovolil rovnou popravil. To nemá cenu už vůbec nic jiného.

A pak se rychle odstěhoval z Česka.

0/0
1.6.2011 14:31

Tom Hagen

Re: Kamiony jezdí jinudy protože máme nejdražší naftu

V tom případě je třeba cenu nafty ještě zvednout. Trojí pozitivní účinek:

1) Kamiony budou jezdit jinudy (to by byla BOMBA)

2) Více měďáků v hladové kase

3) Konečně by se přestaly znevýhodňovat benzinové motory, které nejsou takovou ekologickou zátěží

0/0
4.6.2011 9:16

you.can

jestli vám litr za známku přijde hodně, tak

se modlete aby sem nepřišel systém míta, který je obvyklý ve většině evropských zemí, za jeden průjezd po D1 mezi Prahou a Brnem by ste tak zaplatili třeba 300,- jako za stejný úsek ve Francii

0/0
31.5.2011 22:32

Caretaker

Re: jestli vám litr za známku přijde hodně, tak

Tak jestli příjde Tvoje míto, tak se nebojím, horší by to bylo s mýtem. Ale proč ne 300,- Kč jako za stejný úsek ve Francii, když tomu budou odpovídat platy jako ve Francii. Najdi si srovnání kamionových poplatků za transit ČR a třeba Rakouskem. Pak srovnávej těch 300,- Kč.

0/0
1.6.2011 10:02

Wranow

ANI JÁ TAM NEJEZDÍM

Důvod je prostý. Dálnice jsou samá oprava a výluka. Provoz je pomalý a za tuto službu mám ještě platit známku? Když jedu po státní, tak jsem na místě daleko dřív a bez přehřátého auta.Rv

0/0
31.5.2011 10:59

lopenik III - duveryhodny ctenar

x

no ono tech dalnic asi neni zase tolik, aby se jezdilo hlavne po  nich, ze...? ;-D

0/0
30.5.2011 19:41

Stenlej

Ostuda

Za největší ostudu tohoto státu považuji dálniční úsek Brno- Vyškov.Rv

0/0
30.5.2011 14:36

tarten

Je zohledněna změna metodiky?

ŘSD: "Nákladní vozidla s přívěsy a tahače s návěsy se na rozdíl od předchozích výsledků CSD počítají za jedno vozidlo. Pro zdůraznění této změny bylo upraveno označení kategorií vozidel. Při využívání výsledků CSD 2010 v praxi je třeba výše uvedená upřesnění metodiky CSD zohlednit."

"Ubylo především kamionů" - zohledníl to pan novinář?

0/0
30.5.2011 13:06

zrušený3x

Chacháááá

Stále dokola se potvrzuje, že zdražováním všeho stát jen utře. Ale všumělové v poltice budou stále trvat na svém. Takže "ostravská" dálnice je úplně prázdná, jelikož nemůže sloužit jako městský okruh, protože naši úžasní politici ne a ne ustoupit od zpoplatnění. Takže dálnice je prádzná a osobně pochybuji o tom, že po ní projede za 24 hodin 12 tisíc aut. Tak možná tisícovka. Ale město je totálně ucpané. Huráááá politici, vy brzy objevíte hranaté kolo.

0/0
29.5.2011 7:50

lamickax

Re: Chacháááá

Kdyz existuje dost blbcu, kteri si mysli, ze usetri na dalnicni znamce tim, ze budou stat denne v kolone ve meste a ve vysledku propali vic penez nez jizdou po dalnici, tak je to tezky no.

0/0
29.5.2011 13:32

niko7

Re: Chacháááá

Omyl, nepočítali prahu, ale ČR. pro našince co jede párkrát do roka a po dálnici by jel tak 20 - 30 za rok se dálniční známka opravdu nevyplatí. A pro nákladáky, které si musí pořídit přísroj a platit každý kilometr to platí podobně. Projde li dědinu stojí jej to méně, jen to déle rvá, ale mzdy jsou tak malé, že se to vyplatí. :-)

0/0
29.5.2011 22:55

HrubesaMares

Re: Chacháááá

Navic kdyz odectu D1, ktera se da za dalnici povazovat jenom stezi, tak se dalnicni znamka fakt nevyplati. Tech par kousku vzajemne nenavazujicich dalnic, z nich i tu nejdelsi prejedes za necele dve hodiny? Kdyz to porovnam s Rakouskem - kvalita a delka dalnic vs. cena - mam dojem, ze se mne tu nekdo snazi okrast :-/ O Nemecku nemluve...Rv

0/0
30.5.2011 10:20

tarten

Re: Chacháááá

Za rychlostní silnici, na kterých je v ČR dálniční známka také povinná, se i ten starší úsek D1 da počítat v pohodě.

0/0
30.5.2011 13:18

;-)

Mediální štvanice?

Tehle článek mi příjde opravdu štvavý. ŘSD má nepochybně velké mezery v zadávání veřejných zakázek, kontrole kvality, uplatňování reklamací, ......ale tahle kritika mi příjde dost demagogickým překrucováním.

0/0
29.5.2011 6:51

vidocqcz

hm

Zní to divně, ale je přeci jen lepší jet přes díry a hrboly v 90tce, než 130 po dálnici :-)

0/0
28.5.2011 20:40

vlasta78

dálnice od nikud nikam

Dálnice jsou v ČR stavěny velice divně.... prioritou měli být dálnice okolo Prahy a pak přes Plzeň do SRN (jako jediná hotova), místo silnice na Písek a na Tábor měla být upřednostněna jen jedna, to samé na sever Čech (netřeba stavět na Most, Ústí a ani jedna není hotova) a pak jen k Hradci Králové. Z Brna na Vídeň, na Bratislavu (hotova) a pak přes Olomouc na Ostravu měla být rovněž hotova a ne stavět 2 skoro vedle sebe. To mělo být dostavěno před 5 lety, zeptejte se bývalého ministra financí, předsedy vlády a současného prezidenta, proč tomu tak není...

Dál by se stavelo dle potřeby, aby se propojila i ČR, třeba K. Vary - Chomutov - Most - Ústí, H. Králové - Olomouc, Brno - Zlín RvRvRv

0/0
28.5.2011 12:52

mKoukol

Re: dálnice od nikud nikam

To je český unikát – stavět dvě dálnice stejným směrem vedle sebe. Typický příklad R46 (Vyškov-Olomouc) a D1 (Vyškov-Lipník). Stejně tak třeba D11 (Pardubice-Hradec) a R37 (Pardubice-Hradec).

0/0
28.5.2011 13:15

Franta-z-Masny

Re: dálnice od nikud nikam

viděl jsi někdy mapu ČR? Víš kde leží HK a PU?

0/0
28.5.2011 17:53

bulanek31

HK - PCE

On asi naráží na to, že z původní vysokokapacitní silnice I/37 se nesmyslnými megastavbami obchvatu a křižovatky u Opatovic stala regulérní rychlostní komunikace. Kdyby se rozšíření na 4 pruhy stavělo podle původních plánů, pak by vše bylo OK.

0/0
28.5.2011 18:34

mKoukol

Re: dálnice od nikud nikam

Při pohledu do mapy lze snadno zjistit, že od Pardubic směrem na Hradec vedou těsně vedle sebe dvě čtyřproudové silnice. Kdyby se D11 natáhla blíž k Pardubicím, mohla zároveň fungovat jako dálniční spojka mezi oběma městy…

0/0
28.5.2011 18:40

Franta-z-Masny

Re: dálnice od nikud nikam

to už by mohli rovnou udělat jednu národní dálnici, která by obkroužila všechny města v čr.

0/0
28.5.2011 18:59

mKoukol

Re: dálnice od nikud nikam

A co jiného dělají dálnice, než že spojují velká města mezi sebou?

0/0
28.5.2011 19:14

tarten

Re: dálnice od nikud nikam

To je možná ono. Ony je propojují. Franta-z-masny chtěl, aby je raději obkružovala.

0/0
30.5.2011 13:21

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: dálnice od nikud nikam

R^;-D

0/0
30.5.2011 19:44

mKoukol

Politika má přednost před logikou

Při výstavbě dálnic se bere v potaz hlavně politické hledisko. Proto se dálnice nestaví tam, kde by byly třeba, ale tam, kde to přinese nejvíce politických bodů. Stačí se podívat na mapu republiky a prostým selským rozumem je těžko pochopitelné, že východ a západ republiky je spojen jedinou (!) dálnicí D1. Není divu, že je tak přetížená. Stejně tak je těžko pochopitelné, že veškeré dálnice míří přímo do středu Prahy. Logicky to znamená, že veškerý tranzit musí Prahu ze všech směrů objíždět (po nedokončeném okruhu). Těžko uvěřitelná je také spletitá hustá síť dálnic na Moravě, zatímco jinde potřebné dálnice zcela chybí. Pokud chcete jet z Plzně do Ostravy, musíte nejprve jet na sever do Prahy, pak na jih do Brna, a poté zase na sever do Ostravy. V Česku síť dálnic prostě nedává smysl…

0/0
28.5.2011 12:48

expat47

Re: Politika má přednost před logikou

..........kdyby se stavěla dálnice podle Bati, šla by středem republiky............

0/0
29.5.2011 10:35

tarten

Re: Politika má přednost před logikou

Jó Baťova Silniční magistrála, co se k Praze nepřiblížila na méně než 40 km. To by byl teprve řev, že to vede odnikud nikam.:-P http://bsp40m.czechian.net/001ab.jpg

0/0
30.5.2011 13:13

Fungy

Re: Politika má přednost před logikou

je zajímavý, že na Slovesku se jí z dost velký části řídí... ono pod Tatrami toho moc na výběr ani není

0/0
1.6.2011 13:45

ca699546

Re: Politika má přednost před logikou

No východ a západ je spojen alespon tou jednou dálnicí kterou vám i přes její mizernou kvalitu a neustálé nehody celkem závidím. To u nás na jihu čech máme sice času na všechno dost ale zkuste si jet 30KM 45minut, a to nepočítám že je v daném úseku zácpa, která je tam v podstatě pořád :)

0/0
31.5.2011 15:42

Tom Hagen

Nevěřím

Nevěřím tomu, že jezdí méně aut než v roce 2005, to je podle mne nesmysl.   :-/

0/0
28.5.2011 10:34

pletiplot

Re: Nevěřím

Díky krizi ubyla jedna třetina kamionů. Tomu se nedivím.

0/0
28.5.2011 12:58

tarten

Re: Nevěřím

Narozdíl od roku 2005 se návěsy na kamion a přívěsy za náklaďák už nepočítaly za samostatné vozidlo. Takže při stejném skutečném počtu kamionů by jich správně měli napočítat polovinu...

0/0
30.5.2011 13:16

patprom

Ova - Bohumin, kvalita prace

Je pravdou, ze tento NOVY kousek dalnice je jemne receno (zatim) nevyuzity. Ovsem neumim si predstavit, jak by vypadal, pokud by byl skutecne vyuzity. Mam na mysli kvalitu zhotoveni. Jedim slovem HRUZA! Cerna dira nasich penez. Proc stat neudela revizi? Asi bychom se hodne divili.

0/0
28.5.2011 9:45

terezav

jako prioritu bych viděla

rozšíření D1 - velmi rychle (myslím, že mýtné, dálniční známky a sliniční daň házejí celkem dost...) nevidím důvod spoření, když je tam provoz jak ve městě a ani třetí pruh, někde čtvrtý to ani nevyřeší.... druhá priorita by byla D4 komplet - Pha - ČB, protože cesta do ČB je také přetížená; no jo no, ale nesmělo by se krást, pak bysme měli silnice jako v Německu; bohužel, když si politici staví vily, tak jsou přetížené silnice i dálnice D1

0/0
28.5.2011 8:57

tarten

Re: jako prioritu bych viděla

Máte pravdu, že přistavění 3. nebo 4. pruhu k D1 by toho moc nevyřešilo, bohužel. Jediná rozumná možnost je vrátit znatelný objem dopravy na železnici. Nejdřív nákladní, a potom na moderní (=vysokorychlostní) osobní.

0/0
30.5.2011 13:25

jbubik

to je fakt otřesné......

z Prahy do Slaného jezdí víc lidí, než z Ostravy do Vrbic...... a to jsou i horší případy; například po již hotových kouskách draze budované čtyřproudé vysočanské radiál\y v Praze nejezdí vůbec nikdo......... ;-D

0/0
27.5.2011 15:44

tanik65

To je zase sesmolený nesmysl

0/0
27.5.2011 15:23

nevhodné?

Redaktor, který napíše "jednou tolik", je negramot.

0/0
27.5.2011 15:17

Ing_Zababa

Re: Redaktor, který napíše "jednou tolik", je negramot.

Proč myslíte? Z jazykovědného pohledu – a stejně tak i z pohledu uživatelů jazyka – je ale situace jasná, jakkoli se to technikům a matematikům i mnoha dalším nebude zdát. Spojení „jednou tolik“ je po celá staletí zažité a znamená „opakované množství původní hodnoty“, a z matematicko-technického pohledu tedy vlastně „dvakrát tolik“. „Dvakrát tolik“ pak znamená dvojnásobné množství původní hodnoty a tak dále. Jazykovědci tomuto jevu říkají „vyjádření totožnosti“, kde „jednou tolik“ vyjadřuje – jak píši výš – „dvakrát tolik“.

Máte-li pochybnosti, obraťte se na Ústav pro jazyk český CAV.

0/0
27.5.2011 16:26

nakej_nick

Re: Redaktor, který napíše "jednou tolik", je negramot.

Opakování - matka moudrosti? :-)

Cituji: „opakované množství původní hodnoty“, tak si přeberte, co je v textu článku ona původní hodnota...

Vaše teze platí jen pro porovnávání v čase. Obrat lze správně použít, pokud vyzní stejně i s doplněním vynechaného slova "ještě".

Tedy správně: Dnes jezdí po dálnici jednou tolik aut než v prvním roce po jejím dokončení. Snědl jednou tolik knedlíků, než mu matka naložila.

A špatně, neboť není dána původní hodnota: Po dálnici jezdí jednou tolik aut než po souběžné okresce. Snědl jednou tolik knedlíků než bratr.

0/0
27.5.2011 18:03

nakej_nick

Re: Redaktor, který napíše "jednou tolik", je negramot.

Nezbývá než souhlasit, jelikož napsal přesně opak toho, co (podle kontextu) chtěl.

Dálnice nejsou tak vytížené jako silnice. Podle sčítání projede po některých až jednou

tolik aut.

0/0
27.5.2011 18:24

mKoukol

Re: Redaktor, který napíše "jednou tolik", je negramot.

Jen pro upřesnění: výraz "jednou tolik" matematicky znamená 1+1=2, což je ekvivalentní výrazu "dvakrát tolik" (2*1=2). Obojí je tedy správné.

Něco jiného by bylo říci "jednou krát tolik" (neboli 1*1=1), což se také někdy používá, ale na rozdíl od výrazu "jednou tolik" už v nesprávném kontextu. Mimochodem, možná právě o nesprávném používání výrazu "jednou krát tolik" slyšeli šťouralové na hodině matematiky, a teď chtějí dělat chytrý a poučovat redaktora. Přitom jsou sami za hlupáky.

0/0
28.5.2011 12:16

tmf

no

kdo by jezdil u Bohumína, raději měli stavět třeba 35ku, to je tah, ale kdesi na východě utápět peníze.

0/0
27.5.2011 14:42

HuLarus

Re: no

Kdesi na východě je velké populační centrum s velkou nezaměstnaností, kterému pomůže pohodlné dálniční spojení s přístavy v Gdańsku a Gdyni a velkým populačním centrem na druhé straně hranice.

0/0
27.5.2011 14:47

tanik65

Re: no

Kdybys o tom něco věděl ty trumbero , ale ty si taková prázdná vydlabaná dyňka . Nejprve si o tom něco zjisti , poté pochopíš, že třeba se čeká na dokončení a napojení na dálnici z Polska , která se sice pomalu blíží , ale ještě to nějaký ten měsíc potvá , potom se totiž stane tato dálnice velice vytížená , jelikož se přesune částečně provoz , který je veden na Těšín a všechna auta , která dnes jezdí všemi možnými směry , kde se jen dá směr sever / Polsko  / jet a že jich je , to bys koukal:-/

0/0
27.5.2011 15:28

pletiplot

Re: no

Proč se tedy staví ta dálnice ve Slezsku už nyní, když bude potřeba až za tři roky? Nebo mají Poláci zpoždění proti plánu?

0/0
28.5.2011 13:02

HuLarus

Re: no

Poláci mají zpoždění, už to mělo stát. Stejně mají zpoždění u napojení na konec naší D11 (kde je u nás zpoždění taky). Nevidím na tom kousku u Bohumína nic divného nebo zbytečného.

0/0
28.5.2011 18:22

tarten

Re: no

Poláci se raději pustili do vysokorychlostní železnice.

0/0
30.5.2011 13:27

HuLarus

hustoty

Včera jsem do toho koukal, schválně kvůli tomu, kde je dálnice nejvíc potřeba. Z míst, co znám, je nejhorší zaručeně Litomyšl a Vysoké Mýto. Je tam větší provoz než na I/7 u Chomutova, kde se už staví R7. Taky je třeba zajímavé, že do Jičína je ze západu výrazně větší provoz po I/16 než po I/35 (bylo to tak už v roce 2005), a přesto všichni tlačí na Rko ve směru od Turnova. Přitom tomu naprosto neodpovídají intenzity dopravy (pod 7000 aut denně).

Další mizérie pod Táborem snad brzy bude vyřešená díky D3. Jinak do ČB je po I/4 stejná nebo i vyšší hustota než po I/3 a přesto se do I/4 v nejbližších 10 letech investovat nebude. Možná bude alespoň upgrade I/20 u Budějovic.

Taky moc nechápu, proč se nepostaví ty cca 2km na R35 na západě Olomouce, ušetřilo by to fůru paliva.

0/0
27.5.2011 12:59







Najdete na iDNES.cz