Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další válka letiště s taxikáři: za vjezdy k terminálu se bude platit

Letiště Praha výrazně ztíží podnikání taxikářům a majitelům konkurenčních parkovišť v okolí. Na krátkodobá parkoviště budou smět zajíždět od 1. června zdarma jen dvakrát denně na 15 minut, poté už budou muset platit. Dopravci už kvůli tomu mluví o možných protestních blokádách parkovišť.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Regi01

Jednoduché

není pravda že na letišti se pohybují "stokorunoví taxikáři".Naopak pan Kvasnička a Skála se tímto "genialním"tahem chce zbavit levnější konkurence.AAA a 1.1.1. jezdí za 28 kč km proto si mnoho zákazníků raději zavolá konkurenci která je odveze do centra místo za cca 550 kč za cca 350 kč.Tím pádem "banáni" (žluté taxi) přicházejí o zakázky.Žádnej taxikář který dostane zakázku z letiště do centra jí nebude chtít jet,jelikož by z těch 350 kč stovku odevzdal letišti.Nepočitam benzin a amortizaci.Další věcí kterou chce letiště zlikvidovat jsou levnější parkingy kolem letiště.Když si spočítate že např GO parking přitavuje na letiště odvoz cca 30 krát denně krát 100 kč ...jsou to jednoduché počty.

0/0
30.5.2011 6:01

Regi01

Re: Jednoduché

Mimochodem díky parkingum už dnes na letišti auto nikdo nenechává a letiště přichází o miliony.Nalhávat lidem že lidí se placení nedotkne je lež jak věž.Dotkne a velmi citelně.Nakonec chci jen podotknout že nakecat lidem že je to kvuli stokorunovým taxikářum je to nejednodušší co lze udělat.Správa letišt bude za ty hodné a taxikáři za tu nejhorší sebranku.Mimochodem mé zkušenosti s taxikáři z parkoviště jsou vesměs pozitivní.Když přiletím ,zajdu na parkoviště a optám se za kolik mě vezme do centra a teměř vždy se domluvím na levnější variantě,což u taxikářů přímo před halou nehrozí.Není nic jednoduššího si to vyzkoušet až přiletíte z dovolené.Dotaz Vás nic stát nebude.

0/0
30.5.2011 6:01

vencac

Trochu od lajka

1. komu patří prostory? že by taxikářům já mám pocit, že ne pak tedy ať platí jako mourovatí.

2. taxi není jediná varianta proto bych chápal kdyby město přialo mhd na tyto linky. Prostě ať se taxikáři snaží odolat této konkurenci.

3. V podstatě všechno podnikání v ČR není podnikáním jako takovým, ale spíše okrádáním nic neznalého člověka. za svůj život jsem ve svém oboru už zažil hodně předražených nabýdek pro zákazníky, kterým pan podnkatel prodával nábytek kvality číny za peníze originál sheratonu.

  V podstatě za tento stav můžeme poděkovat demagogickým teoriím, o nutnosti snižování nákladů a zvyšování zisků. Přitom Finsko a jeho přístu k telekomunikacím jasně ukázal, že nejdůležitější jsou investice a inovace.

0/0
29.5.2011 19:39

sumpi

Re: Trochu od lajka

Celá tahle diskuze se točí okolo parkování,on už ten název článku je zavádějící, Letiště Praha chce ale!! zpoplatnit už jen vjezd k terminálům byť tam vezete kohokoliv a to se netýká jen taxíků ale všech.!!!

Představa že pojedu nam dovolenou na  letiště MHD s manželkou a dvěma dětmi a množstvým kufrů je celkem praštěná. Nechápu proč někdo na Letiště bude moct bez omezení a ostatní budou muset platit?

0/0
29.5.2011 21:26

Equites Caesaris

před měsícem jsem si bral taxika z letiště

dolů na kulaťák na metro ......... když v autě zjistil kam chci jet tak začalo něco co jsem nezažil.

hulvát prvního zrna, ccc jen na kulaták jo??? proč mi lezete do auta to nebudu mít žádné ryto atd. dole mi to spočítal na 353 Kč dal jsem mu 400 Kč a čekal jsem na vrácení to se mě zeptal za kolik to necháme a já říkám za 353 Kč jak je na účtence ........... víc vytočeného člověka jsem nezažil ........... Praha má nejlepší vizitku v ČR zloděje a zmetky hned na letišti

0/0
28.5.2011 19:57

Tom Hagen

Re: před měsícem jsem si bral taxika z letiště

Měl´s ho hned na místě utlouct, bylo by o jednoho (píp) míň .... ;-O

0/0
29.5.2011 7:44

Linde CZ

Nepozna se taxik spis podle napisu TAXI...

...nez podle SPZ? :-)

0/0
28.5.2011 10:56

Marfeuz

Re: Nepozna se taxik spis podle napisu TAXI...

Kopni se do hlavy... Jak budes kontrolovat jestli na danem miste taxik zastavi 2x za den podle napisu TAXI?

0/0
28.5.2011 11:43

Linde CZ

Re: Nepozna se taxik spis podle napisu TAXI...

A proc tam ma taxi zastavovat zrovna dvakrat? Neni snad problem udelat prijezd pouze pro vykladani pasazeru, tam at si zastavi kolikrat chteji a na nabirani je proste nepustit. Kopni se do hlavy sam, to opatreni ma za cil akorat eliminovat alternativy, at skrz dopravu nebo skrz parkovani. Taxiky jsou zasterka.

0/0
28.5.2011 12:07

Jan Uruba

Re: Nepozna se taxik spis podle napisu TAXI...

Kopni se do hlavy ještě jednou.... To tam bude stát policajt a kontrolovat, že lidi z auta jenom vystupujou?

0/0
28.5.2011 19:19

KdysiBedlam

Re: Nepozna se taxik spis podle napisu TAXI...

Vy se ukopete k smrti......;-D

0/0
29.5.2011 7:22

dan1

Český přístup

Tento nápad je asi další v řadě směřující k likvidaci letišť v ČR. Počet přepravovaných zákazníků v Ruzyni klesá, Ostrava a Brno, to ani nestojí za počítání. Jsem ze severu Moravy a většinou lítám - světe div se - z polských Katowic. Poláci už dávno pochopili, jak nalákat zákazníky, low-cost dopravce a jejich letový plán za den je takový, co z Ostravy lítá za půl měsíce. Tak to čeští "manageři" dopracovali s českou leteckou dopravou - prostě ji pohřbili pod zem. A druhá věc - nechápu ceny na Ruzyni, to jsou opravdu pálky, tam jsem si ze zásady nic nekoupil, nebudu podporovat zloděje a vydřiduchy s jejich super podnikáním. Potřebovali by zkrachovat!!

0/0
28.5.2011 9:46

beachside

Re: Český přístup

R^

0/0
28.5.2011 11:40

markii

Mozna ....

by bylo lepsi kdyby magistrat pochopil ze na letiste uz davno melo jezdit metro , za a by ubylo preplneneho parkoviste a za b , byla by to urcita volba pro cestujici , nekdo by jel taxikem a nekdo metrem , nebo vlastni dopravou a nemuselo by letiste delat takova opatreni na nacitani SPZ a zvysovani jiz tak draheho parkovani

0/0
28.5.2011 8:09

Jen Aby

Re: Mozna ....

naprostý souhlas ... jestli metro nebo povrchová kolejová rychlodráha, jako je to např. v Paříži, to je jedno, ale něco, kam kdokoli, kdo přijede do Prahy přes leitště, bude vědět, že se za odpovídající peníz kulturně, bezpečně a rychle dostane do centra

0/0
28.5.2011 9:08

Dusan321

Re: Mozna ....

Prazske letiste ma jednu z nejlepsich a pro turisty nejpristupnejsich pripojeni do mesta MHD vubec, takze v tomhle se nema vubec co stydet. Nelze to srovnavat s Parizi, kde je CDG 25km od centra. U nas to pohodlne zmaknout autobusy.

0/0
28.5.2011 16:00

rory2k

Re: Mozna ....

"Prazske letiste ma jednu z nejlepsich a pro turisty nejpristupnejsich pripojeni do mesta MHD vubec"

Cha cha...dovolte, abych se zasmál.Jestli máte ny mysli věčně přeplněnou linku 119 z konečné metra A Dejvická, nebo neméně ve švech praskající linku 100 ze Zličína, tak se tudy někdy projeďte hlavně v letní sezóně, kdy v obu případech 20 min. stojíte na jedné noze a ještě ne na své až na konečnou.Asi potom změníte názor.

Všechny evropská velkoměsta mají spojení na své mezinárodní letiště kolejovou dopravou(ať už metro, nebo v případě Berlína S-Bahn).Jenom Praha je v tomto směru ostudnou vyjímkou a musí kvůli tomu řešit problémy s taxíky z/na letiště...snad už se to brzo změní...zatímRv

0/0
28.5.2011 20:38

inosh

Problem je v neschopnosti magistratu

Dobre rano! Dovolte mi, prosim, abych se take vyjadril. Jsem ridic taxisluzby v Praze (ne letistni) a musim rict, ze je tady pekny bordel. Praha si neumi poradit se skupinkou nekolika zlodeju, kteri poskozuji mesto, cizince a taky ostatni taxikare. Kolikrat vidim udiv, kdyz vezu cizince po centru do dvou set a v zapeti se dozvim, ze z Hl.n. do Rytirske platili 980,- CZK. Takovy turista uz si taxika tezko zastavi, protoze se obava, ze se jedna o 'beznou cenu'.

Misto tvrdeho boje proti temto zlodejum (a mesto musi moc dobre vedet, kde se tito 'kolegove' nachazi), uplatnuje magistrat tvrdou represivni politiku vuci vsem taxikarum.

Ukazkou jest priklad z letiste. Problem je v tom, ze skupinka zlodeju zacala stat na terminalu 2 - odlety, ale diky mezeram v zakone s nimi ( a s jejich cenami) nemohla radnice nic delat, tak aby vykazala cinnost, naridila MP kontroly ostatnich taxiku (vetsinou dispecinkovych), kteri si tezko dovoli jet za jinou, nez dispecinkem danou sazbu.

0/0
28.5.2011 5:37

inosh

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Mestaci udelovali pokuty za spatne vyplnene knihy prestavek ridicum, kteri se zakaznikem prijeli za 19 kc/ km, zatimco 'borci', kteri jezdi za 50-100 kc/km se jim za zady smaly pod vousy, protoze prisli na zpusob, jak obejit regulovanou cenu.

Mam pocit, ze spousta diskutujicich situaci na letisti nezna a spousta z nich evidentne taxi nevyuziva. Ti, kdo v Praze pravidelne jezdi taxikem (zvlaste pres dispecink), vi, ze u beznych vozu taxi k predrazeni nedochazi. A co se letiste tyce, kdyz cestujici vystoupi z terminalu, narazi na oficialni vozy taxi AAA, pripadne 111, ktere by mely poskytovat sluzby za fer ceny a na urcite urovni (nevim, nemohu posoudit, ale verim, ze si letiste a spravce mista tyto ridice ohlida). Muze se ale stat, ze z nejakeho duvodu (jizda na fakturu, chcete sveho taxikare, nechcete jet s AAA...) volate jinou sluzbu. Ta se na letiste dostane, ale ne bezprostredne pred terminal a zakaznik si Vas najde na kratkodobem stani.

0/0
28.5.2011 5:48

inosh

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Problem je v tom, ze pokud by taxikar od dispecinku dostal treti zakazku z/na letiste (nepravdepodobne, ale ne nemozne), zaplati 100 Kc, coz pri cene do centra 350-450 Kc neni zanedbatelne (zakaznikovi to pochopitelne uctovat nemuzu). Nehlede na to, ze Vas zakaznik nekdy hleda dele, nez 15 min a musite udelat 'kolecko.'Na T1 ani T2 by nikdo nemel nabizet sluzby tzv. 'na cekacku', od toho je tam oficialni taxisluzba, faktem ale je, ze neni nejlevnejsi a zakaznik by mel mit moznost objednat levnejsi vuz, ktery by nemel mit omezenou moznost zakaznika nalozit.

0/0
28.5.2011 6:15

inosh

Re: 12Problem je v neschopnosti magistratu

A vezmu-li v potaz, ze se na me usmeje stesti a behem 24 hodin se mi podari odvezt 3-4 zakazniky na letiste (skoro nemozne, vetsinou se na let.dostanu jednou za dva dny), nerozumim tomu, proc mam byt perzekuaovan jen proto, ze si urednici neumi poradit se skupinkou zlodeju.Prahu miluju, prace me nesmirne bavi, rizeni je moje vasen, rad poznavam nove lidi, mluvim 3 cizimi jazyky a v drocce jsem se diky styku s cizinci zdokonalil ve vsech, ale bohuzel budu muset skoncit. Mesto haze klacky pod nohy vsem, misto toho, aby resili tech 100 - 200 zlodeju. A faktem je, ze po trech letech, po ktere s taxikem jezdim, spadla trzba o 40%, zatimco naklady mirne vzrostly.

0/0
28.5.2011 6:18

inosh

Re: 12Problem je v neschopnosti magistratu

Taxiku je moc, magistrat nereguluje pocet, ani stari vozu a ja pri trzbe 50 000 za 250 hodin mesicne nedonesu ani 20 tis. cisteho (leas, udrzba, pojistky, nafta, dispecink, zdrav+soc, dane, koncese= 33 000). A nikdo mi nezaplati dovolenou a v pripade nemoci pravidelne platby musite platit. Nestezuji si, praci jsem si vybral a je moje volba v ni (ne)pokracovat. Jen jsem chtel osvetlit praci tuctoveho taxikare. Ne jen tech par vyvolenych jedincu, ktere nikdo z centra a lukrativnich mist neni s jejich cenami, chovanim a starymi popelniky schopen vypudit.

0/0
28.5.2011 6:33

inosh

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Perlicka na zaver: Kontrola magistratu - 3 figuranti, ktere jsem odvezl za cenu, ktera odpovida regulaci, nejkratsi trasa, vytisknuty ucet i kopie, nasledna kontrola dokladu: ze 17 dokladu a dalsich povinnych veci mi chybel ve voze jeden (nasledne dolozen), nyni me ceka tucna pokuta v radu tisicu. Na otazku, proc me urednik dusi, kdyz jsem nepredrazil a ''jen'' mi chybi v aute car papiru a nekontroluje tu haldu zlodeju (misto dispecinkoveho taxiku ve 3 roky starem voze), mi bylo receno, ze jim uz zabavili koncesi, tudiz jezdi na cerno a diky tomu jim sankce nehrozi. Respektive hrozi, ale ''jen'' za nedovolene podnikani. Ale oni pokuty stejne neplati, vzit jim uz nemaji urady co (bez majetku, bez koncese, bez licence), takze uz je nechavaji byt, protoze na ne nemuzou... Tolik podnikani v taxisluzbe a pristup uradu...Pekny den.

0/0
28.5.2011 6:34

Kilián Nedory asi po třinácté...

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

díky za celkem podrobný a podle mne  i celkem důvěryhodný info R^

0/0
28.5.2011 8:22

rychtar

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Tak jsem vse procetl. Mate v Praze pekny bordel. Tohle se dit v Parizi, tak zablokujeme mesto, aby se magistrat vzpamatoval. Naposledy jsme takto zablokovali velkou Pariz pred tremi lety. 17000 taxiku se zastavilo na tri hodiny na vsech magistralach, prijezdovych dalnicich atd. Pariz byla totalne zablokovana a magistrat se vzpamatoval a vse bylo uvedeno do spravneho smeru. Tady vsichni jezdime za regulovane tarify, kontrolovane policejni prefekturou, neni moznost delat jakekoli slevy, proste pocitadlo urcuje cenu. Tarify se negocijuji kazdy rok mezi odbory a policejni prefekturou. Jakykoli taxik vlastnici parizskou licenci muze na trech parizskych letistich nakladat a na vsech ostatnich stanicich kdekoli v meste a na druhou stranu, nesmi odmitnout jakykoli course, at se vyplati ci ne. Proste je na tobe rada, beres klienta. Je to tu takto zabehnute.

0/0
28.5.2011 13:52

rychtar

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Taxikar pracujici sam na sebe (vlastnici licenci ktera stoji ted kolem 210 tisic euros) si tu dela kolem 4 tisic mesicne po zaplaceni vsech nakladu, zamestnanci taxikarskych firem jedou tak 1600 - 2000 plus dyzka.

0/0
28.5.2011 13:52

Dusan321

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

V Parizi mne asijsky taxikar natahnul skoro o sto procent a obecne tamni taxikari jsou dost hrozna sebranka. Ale uz se nedivim, pokud davaji lide 1600 - 2000EUR, tak je jasne ze nikdo jiny nez pristehovalci a podobna verbez to dela nebude. 1600EUR v predrazene Parizi je ekvivalent tak 15.000Kc v Praze.

0/0
28.5.2011 16:06

rychtar

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Kolik si platil odkud kam? O ktere hodine jsi to jel? Hned ti povim, jestli te natahl a nebo ne.

0/0
28.5.2011 16:14

BMBMBM

Re: 12Problem je v neschopnosti magistratu

Doporucim zmenit dispecink, ja e na letiste podivǎ bezne 2-4x za sichtu, kdyz se jo dari i o neco vickrat.

Jinak co se tyce trzba vs. hodiny s tim souhlas, je to cimdaltim zoufalejsi.

Magistrat neresi smluvni prepravu, neresi cerny taxiky, neresi pocet aut, umi jen regulovat cenu, kzera je od roku 2007 stale stejna, jen nafta je skoro o 8 kc na litru drazsi, a to neresim dalsi veci.

0/0
28.5.2011 14:04

inosh

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

*smalI pod vousy

Pardon, preklep.

0/0
28.5.2011 6:35

fredie_b

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Tak už ses vybrečel? Já ty tvoje bláboly shrnu: chyba je opravdu v Magistrátu.Ale chyba jediná a tou chybou je REGULACE CEN. To mluví za vše.Tečka.

0/0
28.5.2011 8:08

inosh

Re: Problem je v neschopnosti magistratu

Nemyslim, ze je problem v regulaci. Ta je vsude ve svete a v NYC mate dokonce povinnost vybrat si z mestem dane nabidky vozu. O Londyne ani nemluvim. Chapu, ze je nefer, ze stara felda pojede za stejnych 28kc/km, jako kolega se superbem. Spis je je nekde chyba, ze ta felda dostane evidencni cislo a muze po prazskych ulicich vesele drandit a nabirat zakazniky. Na druhou stranu kdyz sedam do drocky, mel bych (zvlast jako turista) mit predstavu o cene prepravy ve meste a ne byt na konci jizdy prekvapen, kolik mi tam nejaky dobrak ''natocil''. Jsem liberal a jsem obecne proti regulaci a dalsi pravdou je, ze maximalni cena za km uz dlouho nereflektovala zvysovani cen PHM, pripadne prijatelne zvyseni platu taxikare. Ale (bohuzel) vuz taxi neni supermarket, kde by zakaznik mohl zkoumat cenu. Proste mavne a jede. Cena 28 kc/km je maximalni a nizsi cenu muze nabidnout kdokoli (a dat si treba reklamu na kapotu) a pokud se to nekomu nevyplati, nikdo Vas nenuti praci ridice taxisluzby nadale vykonavat. A fakt je, ze pri vyse zminenych trzbach se to opravdu nevyplati. Ale myslite, ze zvyseni sazeb by prineslo vyssi trzby, kdyz se vetsina dispecinku v poslednich letech snazila za ucelem ziskani novych zakazniku cenu naopak srazet?

0/0
28.5.2011 8:49

Taxi-letiště,krádež,zlo

protitaxiletiště...

Taxikařina je unavna prace a tak dale... takových ´plaček´ musí být a máte ´chlapi´ určitě spoustu společného.. ta Vaše práce je ale dřina...  jen ´závidět´..  nemusí člověk ani pár let pracovat na letišti a přesvědčí se,co jste za slušný  živnostníky,či zaměstance.. pha6 jen tak dál... kluci taxi z letiště,supermarkety mají na akci ubrousky...

0/0
28.5.2011 3:26

Atheist10

hmm

Tak ja nevim. Kdyz jedu nekoho vyzvedavat na letiste (nebo nekdo me), prijedu v klidu driv, zaparkuji v garazich, na letisti si dam kavu, prectu si noviny a v pohode pockam az projde odbavenim. ;-)

0/0
28.5.2011 2:40

-hp-

Re: hmm

Kolik stoji takovy pobyt v garazich?

0/0
28.5.2011 3:32

Atheist10

Re: hmm

50 Kc/hod ;-)

0/0
28.5.2011 3:36

Invandrare

aha

takže když jsem na rodiče čekal tim stylem, že jsem na parkovišti chvilku počkal, pak si udělal kolečko, vzal nový lístek, .... To už teď jako nepůjde?

0/0
28.5.2011 1:33

Kilián Nedory asi po třinácté...

Re: aha

jo dělám přesně to samé...no tak holt zajedu do garáží

0/0
28.5.2011 8:23

Linde CZ

Re: aha

jo tak ty jsi ten co to tam ucpava ;-D

0/0
28.5.2011 10:57

rychtar

Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

V Parizske oblasti je 17000 taxiku a dle odboru delame v prumeru na den 400.000 jizd, pekne. Clovek, ktery se tu timto remeslem chce zivit musi udelat ctyrmesicni skolu (velka Pariz ma preci jen 11 milionu obyvatel a jen nemocnic tu je 215, vsechny treba znat) a na zaver slozit tri zkousky na policejni prefekture. Po slozeni zkousek dostane profesionalni kartu. Pak mate dve moznosti, bud makat pro nejakou firmu, coz je otrocina a nebo odkoupit vlastni taxikarskou licenci (v soucasne dobe stoji 210 tisic euros). Banky pujcuji bez problemu, jelikoz tu taxiky nekrachuji. Vsechny taxiky v Parizi maji stejne tarify ( at se jedna o Mercedes ci Octavii), kontrolovane taxi policii a je platna reglemantace, ktera je vyvesena na vsech stanicich taxiku.

0/0
27.5.2011 22:25

rychtar

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

Kontroly taxiku probihaji asi tak, ze nastoupi dvojice, rekne kam chce jet. Po prijezdu vytahnou prukaz policie, zkontroluji dokumenty a zaplati .... tu se nejezdi dokola, jelikoz v tom pripade je pokuta 1500 eur a pozastaveni profesionalni karty na tri mesice, to znamena tri mesice bez prace. Taxikari pracujicimu v miste zustane na konci mesice po zaplaceni vsech vydaju kolem 4.000 euros, coz je dvojnasobek prumerneho prijmu.

Jezdim tu jiz tricet let a az prijde doba duchodu, licenci prodam a na stara kolena budu mit vystarano. Duchod plus prachy z licence plus co mame stranou ..... uz se tesim na nas duchod mezi Prahou, Parizi a Saint Raphael .... snad zdravicko vydrzi ......

0/0
27.5.2011 22:26

Holnes

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

R^R^R^EU

0/0
27.5.2011 23:54

ZpravyPluscz

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

hmmm, tak to se ti trochu nepovedlo.jenom kecy a licence 210 000,- EUR ? tak to jsi asi spadnul na hlavu, nééé ?;-D

0/0
28.5.2011 0:05

Cocotus_________Interruptus

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

Zkus Google. Ta cena souhlasí. Např.: http://taxi.forumpro.fr/t7494-a-combien-est-la-plaque-bleu-taxi-parisien-en-ce-moment

0/0
28.5.2011 0:46

rychtar

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

Ale nespadl, napriklad taxikarska licence v Nice ted jede za 380 tisic a v Monaco za pul milionu euros, samozrejme .... ;-)

0/0
28.5.2011 1:32

-hp-

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

No jo, rychtari, jednotna sazba, ktera urcite neni premrstena, jako je sazba v praze - a to tu sazbu jeste nekteri (od Thorgesu az po xxx) nekolikanasobne predrazuji! V dobe, kdy se tu jezdilo za 16,-/km a cekacka byla 1,-/min., nastupni 15,-, tzn. cesta do Kobylis by prisla n 200,- az 250,- Kc si nekteri taxikari rekli za takovou jizdu 1.200,- (tzn. cca 100,-/km +/-)!

Nasi taxikari zapominaji, ze taxikarina nema byt treti nejlepsi zamestnani po manazerech a politicich, ale SLUZBA. A ani 22 let po skonceni jejich zlatych casu si to nedokazou uvedomit!

0/0
28.5.2011 1:15

rychtar

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

Ja na zacatku 80-tych let jezdil take v Praze, chapu co pises. Tarif  A 0,9 (vnitrni Pariz), Tarif b - 1,1 (okolni predmesti), tarif C 1,5 ( vzdalena predmesti). Tarify v euros v denni dobu.

0/0
28.5.2011 1:27

-hp-

Re: Taxikarina je uznavana prace, alespon tu v Parizi.

No vida, tarify skoro jako v Praze (blizi se k nim zespodu), ale rozdil, VELKY ROZDIL je v platech. Tam se odspodu blizime my a rozhodne ne tak tesne...... a to nasim radnim, zastupitelum .... a predevsim taxikarum unika.

0/0
28.5.2011 1:43

gter

Dobrý...

Kluci Bémoví......;-D;-D;-D

0/0
27.5.2011 22:21

Mitchell

Chjo.

Že se letiště brání před zlodějskými taxikáři, to docela chápu. Ale proč se to má týkat i aut, která dopravují cestující ze soukromých parkovišť nebo hotelů? Tady přece nejde o boj proti předraženým zlodějům, ale o boj předraženého zloděje proti slušným lidem.

0/0
27.5.2011 21:49







Najdete na iDNES.cz