Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministři odmítli návrh ČSSD více zdanit příjmy nad 100 tisíc korun

Nečasova vláda odmítla konkurenční návrh změny daní, který v parlamentu předložili sociální demokraté. Chtějí, aby byly více, konkrétně třiceti procenty, zdaněny měsíční příjmy nad 100 tisíc korun. "Je to v rozporu s programovým prohlášením vlády," řekl ministr spravedlnosti a šéf Legislativní rady vlády Jiří Pospíšil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mstuc

No jo, bohatým DÁVAT,

na úkor chudých, to je hlavní motto modré politiky.

0/0
5.6.2011 7:04

Tonyxxxx

!

Mno nejsem velký fanoušek progresivních daní, spíš jsem proti tomu, jelikož člověk odvede stejnou část jako ostatní. Ale v dnešní době kdy vláda opravdu vše zdražuje, aby více vydělávala, by spíš měla zavést progresivní daň (ulevit trochu lidem, kteří takzvaně přežívají a trochu zatížit bohatší lidi), ale ne zas o tolik (jako na 30% při 100 000,-- je podle mě velice přehnané, trestat lidi za to čím chtěj bejt a kolik vydělávat). Když už nějaký dvě sazby, tak bych je dal rozdílem 5-7% to mi zas nepřipadá přehnané a bohatším lidem to taky nějak extra neublíží, ale rozhodně bych nedával víc.

0/0
3.6.2011 22:23

parlost18

Pozor, pozor, pozor!!!!

Nějak se tu množí příspěvky, že každý, ze kterých plyne, že si mnozí představují, že každý, kdo má nízký plat je flákač a neschopný atd. atd. Jsem sice pravičák, ale s tímto tvrzením ZÁSADNĚ nesouhlasím. Mnozí chudí dřou od nevidím do nevidím za pár šupů. Proč? Prostě jsou třeba už starší, nemají dostatečné sebevědomí něco podniknout nebo prostě dělají ve špatném oboru. Např. zdravotní sestry nemají moc dobrý plat a kolikrát mají neuvěřitelné množství přesčasů. Vysokoškolští pedagogové a doktorandi, nemají-li bokovky, jsou na tom také mizerně (a to jsou většinou chytří lidé). Taky nesouhlasím s tvrzením, že méně konkurenceschopným bychom měli pohrdat jako flákači. Je rozdíl mezi flákačem a člověkem, který se sice snaží být přínosem, ale příroda mu toho moc nenadělila (má prostě větší omezení). Samozřejmě, flinkové mezi chudými jsou a je jich dost. Ale mezi těmi vydělávajícími je také spousta takových, kteří svůj úspěch postavili na lžích a zneužíváním všeho, co se zneužít dá.

0/0
2.6.2011 22:34

pavel.n

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

dělám ve fabrice , kde cca 400 lidí má v turnusových ( 12-ti hodinových ) směnách 9200 hrubého - běžte se jich zeptat , proč to dělají - věřte mi , že nikdo není flákač a každý je rád že má alespoň tuhle práci.....

0/0
3.6.2011 4:15

parlost18

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

A proč bych se jich měl ptát já? 8-o

0/0
3.6.2011 12:21

ivošek z gmailu

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

Na tohle prostě reagovat musím. Prvotní otázkou je, kdo je vlastně chudý, ale to je tak subjektivní hranice a pro každého jiná, že to tady nerozřešíme. Poté tam směšujete flákače a neschopné. Na definici flákače se asi shodneme, ale ten kdo je neschopný má vždy možnost učinit se schopnějším, pokud k tomu není i flákač. Vyšší věk nehraje roli, vidím to na sobě i na svém okolí, pokud nemají dost sebevědomí něco podniknout je ovšem opět jejich chyba - i na tom se dá zapracovat (viz opět já) a pokud dělají ve špatném oboru, tak prostě ten obor změní stejně jako jsem to před lety udělal já. Zdravotní sestry to opravdu jednoduché nemají, ale zase si to často delají samy - každý štěstí svého strůjcem. O pedagozích, kteří nemají bokovky si nelze nezeptat proč je tedy nemají? Většina pedagogů, teré jsem poznal si přivydělává, přičemž jejich zaměstnání tomu díky více času i nahrává. Prostě kdo chce, tak na sobě pracuje a dokáže vydělat - ale musí tomu věnovat nějakou energii i čas.

0/0
3.6.2011 6:32

SuperSocka.

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

Hloupé pravicové řeči, asi se projevuje ten věk .... Obecná otázka by zněla - chceme pedagogy, kteří musí mít bokovky, aby měli trochu slušný životní standart? Bokovky třena na úkor přípravy do školy a dalšího sebevzdělávání? Chceme třeba berní úředníky s bokovkami, aby působily jako černí daňoví poradci proti fiskálním zájmům státu? Měli by to dělat, protože to svědčí o jejich šikovnosti a práci na sobě a zvýšení svého příjmu, nebo by to dělat neměli, protože oficiálně ani nesmí a měli by odcházet jinam? A na jejich místa pak kdo? A ten bude snad v jiné situaci? Atd., atd....

0/0
3.6.2011 10:08

parlost18

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

Já že směšuju flákače a neschopné? Pokud vím, tak ten příspěvek jsem zčásti psal právě proto, abych je odlišil. Samozřejmě, že každý na sobě může pracovat - i o tom můj přispěvek je. Ale tvrdím, že když má někdo IQ 85, tak asi těžko můžeme očekávat, že se stane projektovým manažerem i IT prográmatorem. Tvrdým fakterm prostě je, že dnes peníze leží v oborech náročných na mozkovou kapacitu nebo na schopnosti budovat a zapojovat se do sociálních sítí. Můžete namítnout, že každý se může vzděláavat. Každý se může učit jednat s lidmi. Ovšem některým lidem to opravdu nebylo naděleno. Navíc  je zřejmé, že ne každý může pracovat v lukrativním oboru. Změnit obor - rada nad zlato, ale faktem je, že ne vždy to je lehké. Někdo třeba má předpoklady a dělá výborně zrovna obor, ač je potřebný, peníze v něm nejsou. školství je toho dokladem - tam peníze nejsou a kvalita je pochybná. Soukromí odborníci pak na tom vydělávají tím, že kvalitu doplňují vlastními kurzy, za které si účtují desetitisíce.

0/0
3.6.2011 12:41

parlost18

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

Nyní k těm učitelům. Mám zkušenosti s výukou na vysoké škole. Setkal jsem se se dvěma typy lidí. Ti, kteří makali na výuce a jejich výuka byla fakt kvalitní. Ti toho kolem ovšem moc nestíhali. Pak byli tací, kteří si odpřednášeli, ale jinak byly prakticky mimo budovu a jeli si vlastní kšefty. Studenti si sice na ně stěžovali, ale jelikož byly doc, tak se nad tím přivíraly oči. Tím chci říci, že pokud chce být někdo dobrý kantor, musí se neustále vzdělávat, praocovat na sobě (nejen co se týká odbornosti, ale také sledovat nejnovější tredny v přednášení a vedení seminářů - to dělá fakt málokdo, neustále aktualizovat prezentace, pokud možno mít i kontakty ve firmách, vést DP, BP apod.). Vedle toho se nedá dělat kvalitně další zaměstnání, protože v soukromém sektoru budou většinou vyžadovat storprocentní přístup.

0/0
3.6.2011 13:18

Cenda22

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

typicky omezený pohled. Já, já, Franta s Katkou od vedle a dál se nevidí. Globálně, někdo prostě ty "obyčejné" práce, jako je prodavačka, uklízečka, zedník, obsluha a oprava strojů apod. dělat musí. Buďme idealisté a budeme předpokládat, že každý je schopen na sobě zapracovat, aby se dostal na vyšší post v podniku, mohl začít ÚSPĚŠNĚ podnikat, nebo změnil obor s náročnější profesí. Je snad trh nafukovací, aby najednou tolik kvalifikovaných pracovníků pojmul? A kdo bude dělat ony předchozí práce? Jak by to dopadlo je nasnadě, slovy klasika "Nu, i skladních ve šroubárně si může přečísti Vergilia v originále! Tak si vás píši, budete docházet každou středu, Mlho..." Mimochodem, existuje určitě řada lidí, kteří na sobě jsou schopni zapracovat, dodělat si vzdělání, něco se naučit. Je jim to k dobru ... ale jen málo jich dosáhne skutečně kvalitních vědomostí. Obzvlášť mám rád dálkaře a studenty univerzit Oničem, i když píli a snahu jim upřít nelze.

0/0
3.6.2011 15:40

Cenda22

Re: Pozor, pozor, pozor!!!!

nicméně, abych ti nekřivdil, v určitém směru máš pravdu - vyšší kvalifikace pracovních sil v některých oborech, v kombinaci s přiměřeně placenou "hodinou", může vytvářet pracovní místa a do určité míry ovlivní i výši platu, ve větší míře může ovlivnit nabídku na trhu práce díky kvalitním výrobkům producenta a vyšší poptávkou ze strany investorů výroby v ČR. Ale základem je vzdělání, resp. systém školství, který není a nikdy nebyl prioritou této vlády, ani těch několika předchozích.

0/0
3.6.2011 15:52

parlost18

...

Pane Sobotko, nevím o žádné reformní vládě, kterou by si lidé přáli, jakmile zjistí, že se reformy dotknou i jich. Jako argument vzhledem k povaze lidí je to k ničemu.  Na druhé straně mírně progresivní zdanění, které by bylo od 100 000 Kč mi nepřipadá zase tak špatný nápad. S tím bych souhlasil, protože když má někdo plat nad sto tisíc, tak vyšší daň nebude až tak demotivující z hlediska toho pracovníka a rozhodně mu to nesníží životní standard (ale zas by to nesměla být sazba 50 % či podobná šílenost).

0/0
2.6.2011 22:23

tomtom

Re: ...

Je desive, jak lide s klidem  urcuji, co ostatni pociti nebo ne, a co je pro ne snesitelne. Sahneme-li na sravenky, vypadata to jakoby 1000000 melo umrit hladem, zatimco okrouhnot 100k plat, to je brnkacka. Jak muzou lidi vedet,

v jake je druhy clovek situaci? Muz platit nakladnou lecbu, studium deti v zahranici,.., cokoliv. Ale my hned vime, ze on se ma jak prase v zite, a vsechno snese. Z ciziho krev netece, ze ano.

0/0
3.6.2011 11:45

parlost18

Re: ...

Nesmyslný příspěvek. Za prvé, ti s vysokým platem mají to štěstí, že si tu nákladnou léčbu můžou platit. Za druhé, děti na studiích v zahraničí je sice krásné. Ale vykládejte to někomu, kdo dře ve dne v noci, aby své děti udržel alespoň na české vysoké škole.

Ano, mohu tvrdit, že člověk s platem nad 100 tis. je na tom lépe než člověk s platem 10 tis. Alespoň po hmotné stránce. Důchovní se zde řešit ani nedá.

0/0
3.6.2011 13:22

jajajajenomjaja

Re: ...

R^

0/0
4.6.2011 16:33

doktor_chocholousek

Re: ...

nevim co vám připadá šílené na tom, když se částka nad 100 tisíc zdaní 50% . To je ještě mírné. Já bych nasadil 70% daň z částky nad 100 tisíc. A pokud se to někomu, kdo takový plat má nelíbí, může jít dělat za 12 tisíc hrubého, jako 1/2 lidí v ČR ( zapomeňte na nesmysly jako je průměrná mzda )

0/0
3.6.2011 11:55

tomtom

Re: ...

Asi zapominate, ze dnes uz na hranicich nemame ostnate draty

0/0
3.6.2011 12:05

parlost18

Re: ...

Naprosto ubohé. Proč bych měl TRESTAT někoho jen za to, že si dokáže

vydělat více peněz. To už není solidarita, ale prachobyčejná závist a

trest za úspěch. Víte, i při rovné dani ten s vysokým platem odvede na

daních mnohonásobně více než člověk, který má nízky plat.  Zeptal bych se váš: Kde podle vás bere společnost právo vzít někomu 70 % z jeho platu (v tomto případě nad 100 tis.), které si vydělal vlastní prací a vlastním know-how?????

Znám vlastnosti průměru - nebojte se, že bych toto sem tahal.

0/0
3.6.2011 13:28

jajajajenomjaja

Re: ...

moooc vtipne. No jo, zavist lidi, kteri nikdy nic nemeli a nikdy mit nebudou.

0/0
4.6.2011 16:36

u nás v kocourkově

Všichni by měli brát stejně ....

ovčani by pak byli spokojení a neměli by důvod si zvidět ....;-)

0/0
2.6.2011 20:10

Linde CZ

Jooo, jak jde o ostatni, to litaji desitky procent..

...ale zkuste po nich chtit, aby zaplatili aspon beznou dan za rezijku nebo stravenku. To by zase byla republika vzhuru nohama ;-D

0/0
2.6.2011 19:26

hinny

Jako vždy mne líná socanská verbež akorát nas...

Proboha proč by někdo kdo si dokáže vydělat plat !!! 100k měsíčně měl platit nějakým oranžovým netáhlům příspěvek na jejich stavební spoření ? Zubatá plěš by si měla v první řadě dodanit poslanecké náhrady náhradu, které byly nedaněné, a které on defraudoval na ryze soukromé účely.

0/0
2.6.2011 18:48

JaJaMilan

Re: Jako vždy mne líná socanská verbež akorát nas...

Podívejte se jak je to jinde, kde nejsou oranžová netáhla. Asi jste někde něco slyšel a berete to jako fakt.

0/0
2.6.2011 20:27

20/40

Re: Jako vždy mne líná socanská verbež akorát nas...

Jenze tam "jinde" maji delsi historii (castecne)trzniho hospodarsvi a tudiz maji nejakou pracovni moralku a hrdost.

Tady si lidi vezmou kradeny penize (od statu) a vubec jim to neprijde alespon zvlastni, ne-li nemoralni.

0/0
3.6.2011 0:04

Sir-Filip

Jen daňte, daňte úspěch!!!!dál, dál a dál...

až už nezbudou vůbec ti, kteří pracují....protože nemají motivaci, seberte jim všechno, vždyť jsou bohatí, co na tom, že zaměstnávají lidi...seberte jim to!!! a zdaňte všechno, ještě jste nezdanili vstávání, usínání apd... ....!!!!!!(myšleno ironicky)!;-O

0/0
2.6.2011 16:57

NewDorianGray

No, byla s váma legrace, ale zjistil jsem,

že mi nezvoní zvonek. Protože nejsem odborář, nepůjdu demonstrovat, aby nějak vláda zařídila, aby zase fungoval, ale půjdu to opravit. Se mějte. ;-)

0/0
2.6.2011 16:13

pletiplot

Re: No, byla s váma legrace, ale zjistil jsem,

Šel jsem si ho zkusit a taky mi nezvoní. Ale opravovat půjdu až o víkendu.

0/0
3.6.2011 8:54

graifer5

Tady

na diskuzi asi tří! Alespoň to o sobě tvrdí,že berou miliony!;-D

0/0
2.6.2011 16:13

ODSakEda

Re: Tady

Neberou, umí vydělat!!! Prachy berou a za nic ouřadové a vrcholní politici;-€

0/0
2.6.2011 16:14

JBrix

Re: Tady

TAK kolik bereš ty, graifer, když tady tak mudruješ a kolik odvádíš státu? Se neboj, je to anonymní diskuze, tak něco plácni, ať vidíme, jak si vedeš ;-D

0/0
2.6.2011 16:14

graifer5

Re: Tady

Miliardu.;-D

0/0
2.6.2011 16:16

ODSakEda

Re: Tady

... Já kupříkladu neberu, ale umím vydělat a to od 20.000 - 40.000 měsíčně jak se daří nebo nedaří, ale když začla krize, taky třeby jen 10.000, ale moje režije je cca 20.000, čili jsem byl nějakou dobu vě ztrátě!!! A po delší době s emůžu jít pást, ale "blbej" zaměstnanec je hájenej a má zplacený i když forma prodělává i svátky... A ještě záviděj mnozí. odboráři by zase rádi podíl na zisku podniku, ale co při ztrátě, ne té by se ale podílet nechtěli že?!...;-D;-€

0/0
2.6.2011 16:21

JBrix

Re: Tady

R^ Přesně tak! Socani vidí jen nějaké zisky, ale o nákladech každého podnikatele už nemluví.

0/0
2.6.2011 16:25

ivošek z gmailu

Re: Tady

R^ Přesně tak, oni nevidí ta rizika, oni nevidí ten čas a energii, kterou do toho člověk musí vložit, oni nevidí fakt, že nemám placenou dovolenou (resp., že na dovolené jsem nebyl ani nepamatuju), nevidí, že když onemocním, tak nedostanu ani korunu atd. ... každý si to může jít zkusit dělat, nikdo jim v tom nebrání ...

0/0
2.6.2011 16:28

Pohodomil

Re: Tady

Jak to, že nebrání??? Ty nevíš, co dovede lenost, neschopnost nebo blbost!!!??? ;-D

0/0
2.6.2011 16:34

ivošek z gmailu

Re: Tady

Dobrá, nikdo JINÝ jim v tom nebrání ;-)

0/0
2.6.2011 16:37

on3.

Re: Tady

no jak se tak koukam, tak radej zustanu zamestnancem :-)

0/0
2.6.2011 16:48

parlost18

Re: Tady

No, ale zase na druhou stranu, který podnikatel přidá zaměstnancům, když se firmě daří???? Zaměstnanec je možná více chráněn, ale také má mnohdy o dost menší přijmy. Podnikatel může vydělávat slušné prachy, ale jde do většího rizika.

0/0
2.6.2011 22:27

ivošek z gmailu

Re: Tady

Co já jsem zažil ve většině zaměstnání u podnikatelů, tak plat zaměstnance je postaven motivačně - minimální základ, ale k tomu velice zajímavá procenta ze zisku firmy. Takze každý zaměstnanec je osobně zainteresován na tom, aby firma vydělávala.

0/0
3.6.2011 5:25

parlost18

Re: Tady

jj, s tím se dá částečně souhlasit. Bohužel někdy jsou motivační systémy nastaveny dost nešťastně tak, že zaměsnanec se chová neeticky (zvláště u prodejců), nekooperuje s ostatními zaměstnanci (čistě konkurenční prostředí, konkurence je věc dobrá, ale někdy se zapomíná, že firma konkuruje jiným firmám a ne vnitřně, firma vznikla hlavně kvůli kooperace a proto, aby minimalizovla transakční náklady). Také jsem zažil firmu, která to udělala přesně tak, jak tvrdíte, ale normy nastavila tak vysoké, že se jen málokdo dostal za to minimum (tupý podnikatel, který si neuvědomoval, že vysoká fluktuace mu přináší mnohem větší náklady než kdyby udělal normy trochu realističnější). Mě osobně se líbí model rozdělení mzdy na tři části: 1) pevná mzda (zajistí zaměstnanci počit bezpečí), 2) pohyblivá závislá od výkonu jednotlivce (motivace k vlastnímu výdělku); 3) část odvislá od toho, jak se firmě daří (motivace ke spolupráci + podílení se na úspěších i neúspěších firmy).

0/0
3.6.2011 12:31

Rudla01

Docela by mě zajímalo, kolik takových lidí v ČR vlastně je

0/0
2.6.2011 16:12

sunka007

Re: Docela by mě zajímalo, kolik takových lidí v ČR vlastně je

Co se podivat na stranky CSU, tam jsou tyto udaje dostupne.

0/0
2.6.2011 16:20

MirdaCB

Zdaňte Dalíkovi

ten jeho půlmiliardový příjem z nákupu Pandurů. Vsadím se že tu mzdu nezdanil.

0/0
2.6.2011 16:08

NewDorianGray

Re: Zdaňte Dalíkovi

Pokud mu ho prokážeš, beze všeho. Můžeš ho i zavřít, až bude černej. Ale důkazem není "vždyť je to každýmu jasný".

0/0
2.6.2011 16:10

JBrix

Re: Zdaňte Dalíkovi

Přesně R^ Každej druhej tady má plno keců, jak všichni kradou, jak podnikatelé podvádí, jak OSVČ odvádí minimální daně a okrádají stát, ale NIKDO není schopen dodat jediný důkaz! Holt generace jednodušších lidí, co se baví čtením bulváru, toho není schopna. ;-D

0/0
2.6.2011 16:13

graifer5

Re: Zdaňte Dalíkovi

Ano nikdo tady nepodvádí,nekrade a všichni jsou čistí jako slobvo boží!;-D;-D;-D

0/0
2.6.2011 16:15

sunka007

Re: Zdaňte Dalíkovi

Pokud neni zalobce neni soudce. A bez dukazu nemuze byt nikdo odsouzen. Cemu na tom nerozumis?

0/0
2.6.2011 16:19

graifer5

Re: Zdaňte Dalíkovi

Když je tu justični mafie tak těžko bude nějakej žalobce,že?;-D

0/0
2.6.2011 16:24

ivošek z gmailu

Re: Zdaňte Dalíkovi

Je mnohem pohodlnější závidět a svádět svůj neuspěch na druhé, než pohnout zadkem a začít sám něco dělat ...

0/0
2.6.2011 16:18

graifer5

Re: Zdaňte Dalíkovi

Třeba krást,že?;-D

0/0
2.6.2011 16:19







Najdete na iDNES.cz