Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ty parchante, dostal řidič-stávkokaz SMS. Protest v Ostravě přitvrzuje

Atmosféra stávky ostravských dopraváků pořádně houstne. Někteří řidiči, kteří se ke stávce nepřipojili, tvrdí, že dostávají výhrůžné SMS a je jim často velmi vulgárně spíláno. Odboráři obvinění odmítají a naopak říkají, že stávkující řidiči čelí obrovskému tlaku a výhrůžkám. Stávka bude pokračovat i zítra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sincos

Jako v dřívějších dobách

Soudruzi odboráři se chovají, jako v minulých dobách, pokud má někdo jiný názor, než oni, je jejich nepřítel a kdyby to slo, vsadili by ho do želez. Ubohé. Zdržovat ostatní lidi, kteří s DPO nemají nic společného a co normálně pracují, přecházením přechodu u Magistrátu je na facku. Odboráři by jim měli zaplatit ušlý čas. Ještě maličkost - pilot letadla má vzdělání a něco umí.... Jezdit tam a zpět s autobusem se časem naučí i třeba šimpanz - s nadsázkou.;-D

+1/0
7.6.2011 10:26

algon

Re: Jako v dřívějších dobách

Na rozdíl od minulosti si mohou najít lépe placené, méně náročné a odpovědné povolání např. pilot letadla. Je to úděl malých a neúspěšných, pořád se porovnávat s každým kdo to dotáhl dál, nebo má víc. Diskuze na toto téma probíhají denně v hostincích nižších cenových kategorií, kam odboráři rádi zavítají. Ti co se mají lépe většinou ještě pracují, nebo se učí. Historie komunismu a fašismu má kořeny v zaplivaných putikách. Politickou kariéru začal Tonda Zápotocký s harmonikou v Kladenských hospodách, stejně jako Adolf Hitler v Norimberských pivnicích.

0/0
18.6.2011 12:49

papazian

Stávkující jsou hrdinové dnešní doby!

Měl by se o nich natočit film! Nebo ještě lépe seriál.

0/0
6.6.2011 11:52

TigerM

Re: Stávkující jsou hrdinové dnešní doby!

ono by to spis vypadalo, ze je to z drivejsi doby, takze by se to ujalo jen v poradu pro pametniky...

0/0
7.6.2011 17:37

do100a

přirovnat se k pilotovi ?

krapet úlet :oD

0/0
6.6.2011 6:57

zadluzenicz

pro stávkující povinně označená kombinéza i v jejich volnu

Každý stávkující by se měl ze zákona nějak viditelně označit i ve svém volnu: aby mu mohli postižení jeho stávkou také odmítnout své služby: nenakoupil by si, popelnice by mu nikdo neodvezl, voda by netekla a když, tak jen studená, elektřinu by nedostával. Třeba by si pak uvědomil, že on není jediný pupek světa a sám je závislý na spolehlivosti jiných.

U pracovníků veřejných služeb toto platí dvojnásob. Konkrétně řidičům autobusů nic nebrání jít dělat k soukromníkovi, když myslí, že tam je lépe.

0/0
5.6.2011 15:47

roby

Re: pro stávkující povinně označená kombinéza i v jejich volnu

myslím, že moc nechápete o co zde jde.

0/0
5.6.2011 20:30

danny47

Ostravská radnice....

Já měl dojem, že Ostravě vládnou z radnice  oranžoví -  vždyť ty přece volyčům slibovali jak bojují o "jejich" platy, jistoty atd....

Nebo že by to byly jen sliby, soudruzi ?

0/0
5.6.2011 8:59

roby

Re: Ostravská radnice....

volyčům? Toto může napsat jen dost velký ......

0/0
5.6.2011 20:31

Nemesiss

Re: Ostravská radnice....

...ale to je přece správně...voličům ti vládnoucí v Ostravě nic slíbit nemohli, na jejich sliby skočili skutečně jen "volyči"...:-)

0/0
5.6.2011 20:48

Pepa55

předseda odborů

On doporučuje vzít si nemocenskou? To je ono. Zneužít, co se dá, a když nedá, tak stávka. Vyhodit je všechny. !!

0/0
5.6.2011 7:35

danny47

Re: předseda odborů

Typický soudruh odborář... !!

0/0
5.6.2011 8:57

zadluzenicz

Re: předseda odborů

navádí k trestnému činu. Holt odboráři jsou nadlidi a běžné zákony pro ně neplatí.

0/0
5.6.2011 15:49

Petronaska

Re: předseda odborů

A k jakému?

0/0
5.6.2011 21:00

kocy

Měl dostat pár facek, SMS je na nic.

Držím dopravákům palce. Ať se nedají.

0/0
4.6.2011 7:21

TigerM

Re: Měl dostat pár facek, SMS je na nic.

...zatim jeste zijeme ve svobodne zemi, jestlize je spokojeny nebo s odbory nesouhlasi, je to jeho pravo a nikdo mu nemuze branit v praci...

...nikdo nemuze z odboru narizovat dovolenou, to muze jen zamestnavatel v opravnenych pripadech, natoz nekoho nabadat k podvodu, tj. posilat ho na nemocenskou, kterou platime vsichni, kdyz neni nemocny a ani vyhrozovat...

...at si vybojuji vyssi platy, na stavku ma kazdy pravo, a je dost na hrane se zakonem chovani pri stavce ve stylu blokovani tak jak to zname treba nebo z Francie, protoze tim muzete nekomu zpusobit skodu a omezovat ho v osobni svobode coz je porusenim zakl. listiny prav a svobod...

Podle čl. 41 odst. 1 Listiny se práva na stávku lze domáhat pouze v mezích zákonů, které toto právo provádějí.

Vrchni soud 98' - opravnena stavka:...zejména zda byly vyčerpány všechny možnosti smírného vyřízení věci... ...zda vyhlášení stávky bylo projednáno se zaměstnanci a jak velká k celkovému počtu zaměstnanců byla podpora stávky...

0/0
5.6.2011 3:28

TigerM

tvl

Předseda odborů Ivo Protivínský zastrašování pracujících řidičů odmítl. "Naopak, vždy odboráře vyzýváme, aby se vyhnuli konfrontaci. Žádná vejce ani kamení, také ne výhrůžky. Samozřejmě se mohou objevit ojedinělé případy, ale naprosto to odmítáme. Pokud tito lidé nechtějí stávkovat kvůli penězům, mohou třeba zůstat na nemocenské nebo si vzít dovolenou," uvedl.

No tak tohle mluvi za vse, ... kazdy ma pravo stavkovat, ale nikdo nebude nekomu zakazovat pracovat, natoz ho nabadat aby sel na nemocenskou...Rv

0/0
3.6.2011 22:55

LURY1972

Re: tvl

Presne, kdo nestavkuje s nami, stavkuje proti nam. Kazdy, ale opravdu kazdy ma pravo mit vlastni nazor a podle toho se i chovat. Jestli mu jeho plat staci, tak nestavkuje. Komu ne, stavkuje. Nejhorsi jsou ti, co se jako ovce prizpusobuji davu. A s tim se pak dobre manipuluje. Nikoho neodsuzuju za to, co dela, pokud to mysli vazne a neporusuje tim zakony. Jsme svobodni lide a takhle bychom se k sobe meli chovat [>-]

0/0
4.6.2011 7:05

TigerM

Re: tvl

Ten problem je v tom, ze kdyz chci pracovat a nesouhlasim se stavkou, nemuze mi v tom nikdo branit!!!

Me proste pripada, ze odbory tu zijou stale v socializmu a vubec nechapou, ze jejich zajmem je aby se meli zamestnanci dobre, ale aby se meli dobre musi se mit firma dobre, aby se firma mela dobre, musi byt konkurenceschopna... DP je castecne hrazena z verejnych penez a tak co pisu spise plati pro ciste soukromou firmu, ale podstata je stejna...

Co me prekvapilo, tak ten radni nebo kdo - clen CSSD odjel do Prahy a s odbory to nijak nehlo, kdyby to byl radni za ODS, urcite by minimalne rvali do kamer co si to dovoluje...

V jedne raouske firme odbory prosadili snizeni platu pred rokem, aby se firma nedostala do problemu a nemusela propoustet v takove mire, dovedete si neco takoveho predstavit u nas? Dovedete si predstavit, ze by u nas odbory zastupovali zamestnance a ne svoje politicke ambice?

Nechapu, proc u nas nejsou odbory apoliticke...

0/0
5.6.2011 3:03

Stenlej

Kokodák

Co je to za ychtyly?Máme náročnější než piloti-plat jak uklízečky. Kde chlastali?;-D

0/0
3.6.2011 14:06

KarelV

Djó, Ostrava je region razovity...

... a jak je vidět, tak i solidarny... ;-) ... Držím palce! R^

0/0
3.6.2011 13:27

kocy

Re: Djó, Ostrava je region razovity...

R^

0/0
4.6.2011 7:27

marzena

srovnání

s pilotem letadla mne pobavilo.. ;-D

0/0
3.6.2011 13:07

novakjara

Re: srovnání

... a plat maj jako uklizečky a nadřou se víc než horníci a....

0/0
3.6.2011 13:14

ADix

Re: srovnání

a jezdí jak prasata a nejsou zdvořilí a chovají se k cestujícím povýšeně a arogantně a ...

0/0
3.6.2011 15:00

mno

Re: srovnání

A já zapoměl na to že cestující jsou vždy milí, usměvavý příjemní a slušní.Proto na konečné vyhazuju papirky nastrkané mezi sedačky, zbírám zelí a okurek z hamburgrů,plechovky...a občas za ty milé cestující vytírám zvratky jelikož ten hodný cestující se poblije v autobuse a nemá dost hrdosti přijít a omluvit se, nebo přijít za včas že mu je na blití...a já nedělám o své 15minutové pauze nic jineho než vytírám celý autobus, bo těm slušným cestujícím  to nevadí a rozšlapou blitky po celém autobuse...přičemž za úklid autobusu nedostávají řidiči DPO ani korunu... A to nepočítám, že já o pauze chodím s fixem a čmarám po celém autobuse uvnitř...ale pozor jak někoho nachytám, v tu chvíli jsem arogantní a sprostý, protože chovat se ve voze jako prase je vlastně normální...Neříkám že jsou takový všichni...A taky bezdomvci, lidi přijdou že smrdí , tak já ho v zastávce vyhodím a v tu chvíli jsem necita a hajzl.Vsadím se že zrovna vy jste jeden z těch absolutně nejslušnějších,kéž by vás bylo víc.

0/0
4.6.2011 21:39

TigerM

Re: srovnání

Mate pravdu, ... lidi jsou prasata a je to tezky... jenze zastupujete spolecnost, ktere i vy svym pristupem delate image, a tento obraz ve spolecnosti si pak firma nese s sebou, a mezi temi prasaty jsou jeste i ostatni lide, kteri ocekavaji kvalitni sluzbu, cistotu ve voze a ridice, co je ochotny a "prijemny" na cestujici... tohle nesouvisi s platem, jako spise ve vztazich mezi zamestnavatelem a zamestnancem...

0/0
8.6.2011 12:27

kocy

Re: srovnání

R^

0/0
4.6.2011 7:18

jajajajajajajajajajajajajajajaja

Re: srovnání

Na vysvětlenou:Autobusák nemá autopilota takže po celou dobu jízdy musí být 100% soustředěn,autobusák neodpovídá za lidi na nebi hlídaném obrovským počtem přístrojů a lidí,ale odpovídá za lidské životy v džungli plné arogantních hovad (Trpišovský,blb co vytlačil malou Mazdu z dálnice a podobná managerská telata,zfetovaní cizinci na dálnici v protisměru atd..)zvané silniční provoz sám a taky se musí spoléhat jen sám na sebe,autobusák nemá letušku takže při sebobraně při setkání s blbem(což je minimálně 10x denně),většinou podpatoflák co si léčí midrák a myslí si že když si zaplatil 15 kč,- za lístek tak je velitel vozu,s ním jedná sám a většinou jako chlap toho primitiva pošle někam a pak je toho plnej net atd....:-/[>-]

0/0
4.6.2011 19:28

novakjara

Jindy vehementní podpora stávek

od strany pro obyčejné lidi zde jaksi chybí, když se stávkuje proti "jejich" radnici a jejich papalášům.;-D

+1/0
3.6.2011 11:38

Nemesiss

Re: Jindy vehementní podpora stávek

R^R^R^

0/0
5.6.2011 20:50

Lupulin

fraška...

odboráři zase předvádí svou naprostou zbytečnost, hloupost a smyšlenou nadřazenost.....

0/0
3.6.2011 11:11

kolos.veliky

Re: fraška...

a hulvátství a sprostotu. Umí jen opruzovat a slušným lidem otravovat život.

0/0
3.6.2011 13:25

Ove_support

PODPORUJU STÁVKU

Problém malého, českého člověka je v tom, že dokáže jenom brečet u piva v hospodě, ale skutek utek......

A když toho má někdo plné zuby a jde stávkovat, tak místo podpory sklidí urážky, a kritiku za nerozvážnost.....

Teď troška počtů - několikrát jsem zaslechnul, že zvýšení o 1,5% bude činit zvýšení u konkrétních osob o cca 150 CZK, selským rozumem spočítáno 1% = 100 CZK, tedy 100% = 10.000 CZK. Takže by mě zajímalo, kde jste přišli na těch 20 tis. hrubého. Jistě spočítat průměr a ohánět se takto vysokou částkou je hezký trik, ale ten přeci nic neříká o příjmech těch co stávkují....

Pokud to snad někdo nepochopil, pak věřte, že průměrná mzda v ČR je přes 23 tis. takže se vlastně všichni máme dobře.....(co na tom, že na ni nedosáhne 80% pracujících).

Jen pro úplnost dodávám, že nejsem stávkující ani zaměstnanec DPO!!!! Přesto stávkující podporuju a přeju jim hodně štěstí v jejich boji za lepší život.....

0/0
3.6.2011 11:02

Ermanio

Re: PODPORUJU STÁVKU

taky podporuji stávku ... nejhorší je, že většina lidí bude v hospodě říkat, jak se má špatně, ale když už někdo vyjde do ulic a chce více, tak ho zkritizují, co dělá..... prostě za prachy se musí bít ;)

0/0
3.6.2011 11:16

PIsa.lek

Re: PODPORUJU STÁVKU

> průměrná mzda v ČR je přes 23 tis. takže se vlastně všichni máme dobře.....(co na tom, že na ni nedosáhne 80% pracujících).

Holt budeš muset požádat parlament, aby změnil matematické zákony, podle kterých se průměrná mzda počítá - ona holt právě na základě těchto matematických zákonů prostě na průměr MZDY nemůže dosáhnout padesát procent lidí (na průměrnou mzdu nelze aplikovat Gausovu křivku).

0/0
3.6.2011 11:23

pedr64

Re: PODPORUJU STÁVKU

řidička tramvaje uvedla v TV 18 tisíc čistýho, to je dost přes 20 hrubýho

0/0
3.6.2011 12:27

Blablador

Re: PODPORUJU STÁVKU

naprosto souhlasím, doufám že by jsi se nezlobil, kdybych ti kvůli své mzdě trošku znepříjemnil život.. Nic tím sice nevyřeším, ale je to tak odborářskéRv

0/0
3.6.2011 16:38

Horle

pan předseda odborů vyzývá k podvodu

Pokud tito lidé nechtějí stávkovat kvůli penězům, mohou třeba zůstat na nemocenské Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ty-parchante-dostal-ridic-stavkokaz-sms-protest-v-ostrave-pritvrzuje-1zu-/eko-doprava.aspx?c=A110602_135947_ostrava-zpravy_jog

"kdo nechce stávkovat kvůli penězům, ať jde na nemocenskou". No výborně, tak to máme navádění k trestnému činu podvodu. Prosím novináře, který má nahrávku, ať jde podat trestní oznámení. Ty pozvolna přecházející odboráře blokující průjezd MHD by měli rozzuření cestující inzultovat. Odbory jsou svinstvo.

0/0
3.6.2011 10:12

Kahlan Amnell

DPO má ušlé zisky?

Nic jim nebrání stávkující pro nadbytečnost povyházet (samozřejmě až po stávce). Většina cestujících má stejně nakoupené měsíčníky a platí MHD, jestli s ní jezdí nebo ne.;-O

Vážím si "stávkokazů", kteří nenechali cestující na holičkách a ještě musí snášet agresi od svých primitivních kolegů.

0/0
3.6.2011 10:08

DISK

Re:

Vůbec nechci hájit odborářské pijavice, ale pletete si smluvní vztah mezi cetujícím a DPO a vztah odborářů ke svému zaměstnavateli. Ano, souvisí to, ale je problémem vedení DPO (resp. jeho akcionáře, tedy Města), jak plní své závazky.

 Z tohoto pohledu pak nepovažuji za žádné hrdiny ani ty, kteří řádně pracují, ani ty, kteří se podle podivných zákonů o kolektivním vyjednávání chodí vyřvat na přechody pro chodce.

0/0
3.6.2011 10:35

Opričnik

Se divím, že tak sociální radnice jako vedená ČSSD

nepřidá odborářům aspoň 30% ... nějakých 5%. No fuj!

0/0
3.6.2011 9:57

DISK

Re:

R^

0/0
3.6.2011 10:36

AntonínP

Je vidět, co jsou odbory zač

Včera se postavili nad zákona o provozu na pozemních komunikacích (přednost chodců před tramvajemi), a dnes předvádí odborářské "reformy" - nechce stávkovat - má být na nemocenské (zneužívání státních peněz) nebo si vzít dovolenou (nerespektování jejich modly Zákoníku práce - dovolenou si zaměstnanec neber, dovolenou nařizuje zaměstnavatel.).

0/0
3.6.2011 9:53

anžto

plat

ten pán co tvrdí, že uklízečka má kolem dvaceti hrubého asi spadl z višně:-P

0/0
3.6.2011 9:50

ADix

Re: plat

Uklízečka z ČEZu nebo Sazky nmožná jo ;-D

0/0
3.6.2011 10:02

anžto

Re: plat

ani ta:-)

0/0
3.6.2011 10:05

TigerM

Re: plat

treba tak plati uklizecku v Dome Odborovych Svazu...

0/0
8.6.2011 12:30

kolos.veliky

Re: plat

z višně ne. Absolvoval odborářské školení na ČMKOS.

0/0
3.6.2011 13:26

nadosah

S POCTIVOSTÍ NEJDÁL DOJDEŠ - PĚŠKY!!!!!!!!!!!!!!!!!!

V zimě byl smog, tak MHD bylo zdarma, aby auta nepřitěžovala ovzduší. Pravidelně si kupuji měsíčník, tak jsem přispěla zároveň s dotacemi města na ty kteří si jízdenku ze zásady nekupují. Stejně pochybuji, že by řidiči aut hromadně nechávali své vozy v garážích a cestovali MHD. Nyní město a DPO vlastně opět řeší smogovou situaci. Smogu je naopak málo a tak díky svým interním problémům a vzetím svých klientů jako rukojmí, omezili provoz a přispěli k tomu, že i sváteční řidiči vyjíždějí do ulic. Minulý týden jsem si poctivě koupila předplatné na čtvrt roku, které opět podražilo a přitom jej nyní nevyužívám a zneužívám kolegy automobilisty, kteří mě po cestě naloží a přemístí. Vlastně opět svými příspěvky na dopravu (protože pokud měsíčník nevyužívám tak to je příspěvek), podporuji celý systém, který je jako všechno poslední dobou, co jde ze společné kasy občanů a spravují to státní, nebo samosprávní instituce jen výsměchem. A podporují slogan - S POCTIVOSTÍ NEJDÁL DOJDEŠ - PĚŠKY!!!!!!!

0/0
3.6.2011 9:04







Najdete na iDNES.cz