Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda lobbuje u českých drah, aby nedaly přednost Siemensu

Pětimiliardová investice Českých drah do nákupu nových souprav pro dálkové vlaky Railjet od Siemensu se nelíbí českému výrobci vlaků Škoda Transportation. Podle informací MF DNES se snaží zástupci Škody zvrátit plány ČD na nákup přímo u vedení firmy a například i na vysokých školách, které dělají posudky na nákup souprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schima

Nepochopim

Proc CD nejednaly drive o uprave novych vozu jez Skoda nasazuje, nebo rovnou o vyvoji novych souprav

0/0
6.6.2011 11:17

aldik7

huš škodovko

tentokrát táhni pryč :-P;-D

0/0
3.6.2011 18:43

pskoda

S tou rychlostí to asi nesedí

Trať Dresden - Berlin se modernizuje, to jo. Ale pochybuju, že by DB kvůli tomu požadovali vozy s rychlostí 230 km/h. To by pak prakticky skončily přímé spoje Praha - Berlin, protože takhle rychle jezdí jen ICE, které u nás nemají schválení. Podle mě DB požadují vozy s rychlostí 200 km/h.

0/0
3.6.2011 13:01

tarten

Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Také mi to tak přišlo, tedy na rok 2014. Ale ať je to jak chce, 160 km/h je teď už nedostatečná a konkurence neschopná rychlost. Navíc, za Drážďany je také Lipsko, kam se 200 km/h jezdí už dnes.

0/0
3.6.2011 14:37

kladnyhrdina

Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Vlaky, které pokračují z Berlína směr Hamburk jedou po trati zrekonstruované pro 230 km/h. Takových tratí bude - i když pomalu - přibývat.

0/0
3.6.2011 17:29

vantju

Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Je to sice pravda, ale vlaky EC z Prahy/Budapešti/Villachu/Vídně/Brna stejně jezdí stále 200km/h a v taktu s některými ICE.

0/0
3.6.2011 20:01

jachym2

Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Musíš myslet do budoucna - ty vlaky se nekupují na pět let... A pokud se koupí teď mašiny, které jsou na hranici použitelnosti co se týče parametrů, tak za deset let to nebude stačit...

0/0
3.6.2011 17:09

tarten

Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Ne vždy se příliš "myslet do budoucna" vyplatí.

Na ceně Pendolinech se pochopitelně podepsalo i to, že jsou konstrukčně na rychlost 230 km/h, a ne na 200 km/h, na kterou mají papíry. Za několik let se možná(!) na trať s 200km/h dostanou, ale víc? To je tedy hodně vzdálená budoucnost, kdoví, jestli není dokonce vzdálenější, než životnost Pendolina. Přinejmenším než morální životnost coby vlaku na elitní výkony...

0/0
3.6.2011 18:44

syn.temp

Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Ano, zatím to tak je. Ale znáte opravdu plány DB pro blízkou budoucnost?

Ale hlavně a především - ty 671 sice nejsou špatné, v nouzi by posloužily i na vnitro rychlíky (ačkoliv jejich interiér je na dálkovku poněkud méně vhodný, což však kompenzují bonusy jako nový vnitřek a klima), ale o zajíždění do Německa (i Rakouska) si můžou nechat jen zdát - nezvládají tamní soustavu 15kV/16,7Hz a tahat je tam lokomotivou rozhodně nikdo nebude...

Prostě toto je nesrovnatelné, RailJet je víceméně nejmodernější souprava (netrakční jednotka) pro dálkovou dopravu, vhodná i pro mezinárodní nasazení ve všech sousedních státech. 671 je relatině moderní dvoupatrová jednotka vhodná především pro hustý příměstský provoz, která může zajíždět tak maximálně na Slovensko.

A mimochodem - za 5 miliard by jich bylo 20ks, ovšem pokud bysme je chtěli porovnat kapacitně s RailJetem tak se musí spojit po dvou, čili 10 souprav... i tady 16 RailJetů vede.

0/0
5.6.2011 22:48

syn.temp

Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Jinak 671 už tu mohly rok či dva jezdit v příměstské Brna a Plzně, ale protože Praha je na ss 3kV kde stačí 471 tak se zatím nic jiného nekupuje (a ani se o jiném nemluví)... takže skóre zatím 83:0 = ostuda!

0/0
5.6.2011 22:52

kladnyhrdina

úžasní tuzemští výrobci

Výrobci kolejových vozidel v tuzemsku mají slavnou tradici a neslavnou současnost plnou divných obchodů, poruchových vozidel a špatného servisu. Ale ceny mají špičkové!

S podporou tuzemských výrobců máme skvělou zkušenost: Pendolino. Výroba zadána pro tento typ vozidla nekompetentnímu ČKD Praha, pravda, se zahraničními nositeli naklápěcí technologie. ČKD skáslo miliardu a zkrachovalo (připravený tunel?) Zahraniční partner byl ochoten dluh ČKD převzít, ale zahrnul ho do ceny - jen ho opticky uklidil. Řekne-li dnes někdo, že Pendolina byla předražená, pak to bylo právě jen o tu jednu miliardu, co ukradla poskomunistická mafie v ČKD. Pendolina jsou dnes nejspolehlivější vozidla ČD. A tu kampaň, že Pendolina jsou nespolihlivá a tuzemská vozidla spolehlivá pouštěl přes PR agentury do médií - hádejte kdo!!!

S tuzemskými výrobci na věčné časy! :-(

0/0
3.6.2011 12:30

Bennu

Re: úžasní tuzemští výrobci

Jsou to solidni penezovody. Treba tramvaje pro Prahu. Hure vybavene, drazsi a bez servisu v cene. Ale lide se muzou byt v prsa, ze to zustava v CR.

0/0
3.6.2011 14:55

tarten

Re: úžasní tuzemští výrobci

K ceně "českých" Pendolin doplním, že polská PKP Intercity právě kupuje dvacítku "polských" Pendolin BEZ naklápění za 665 mil. €, tedy 33,25 € za kus, podle dnešního kurzu nějakých 813 mil. Kč za kus. To "česká" pendolina byla levnější, natož kdyby se nezapočítala ta miliarda "utopená" v ČKD, a tuplem, když se pro přepočet použije tehdejší kurz €. To ta "česká" vyjdou dokonce na polovinu "polských". Ať se s tím každý vyrovná jak umí.

0/0
3.6.2011 14:58

kladnyhrdina

Škoda (railjetů)

Už to vidím, jak to škodovácké machinace zablokují. Škoda odpovídající vozidla NEUMÍ a nemá v nabídce. Patrové jednotky jsou vysoce poruchové a představují komfortní řešení v příměstské dopravě pro lidi, zvyklé na žabotlamy. Jěště tak páteční Třinec místo kopřiváků. Na vlacích vyšší kvality by byla vhodnější, komfortnější a rychlejší i kvalitní ojetá vozidla ze zahraničí, než tyto maringotky.

Škoda/Appian group je pohrobkem Grossovy privatizace a klientelismus je jim vlastní. Bohužel, původně kvalitní práce škodováckého vývoje a výroby je pošpiněna metodami managementu a spolehlivost vozidel trpí používáním pochybných komponent (Ukrajina apod.).

0/0
3.6.2011 11:48

tarten

Re: Škoda (railjetů)

No no, zas tak špatné ty CityElefanty nejsou. Ale přímo světová špička to není, to je jasné.

0/0
3.6.2011 14:38

kladnyhrdina

Re: Škoda (railjetů)

Ale jóó, elefanty jsou svými parametry a komfortem skvělé tam, kde jezdí.  Ale jsou mimořádně nespolehlivé a výrobce není schopen na ně dodávat v rozumných lhůtách náhradní díly. A to ani v záruce. Žádnou citelnou penalizaci nelze uplatnit, protože smlouvy sestavovali vy č. uran kov é. S tramvajemi pro DP odhaduju podobný scénář.

EuroCityElefant na dálkovém vlaku je zlý sen. Už v době zavádění pendolin do provozu se současně s pomluvami vypouštěly balónky, že na trať do Ostravy by škodovka dodala "mnohem lepší" upravené Elefanty. Děkuji nebesům za Pendolina.

0/0
3.6.2011 16:06

tarten

Re: Škoda (railjetů)

Tak s tímhle ovšem souhlas! :-)

0/0
3.6.2011 18:38

pa4vel

RailJet

Já pevně doufám, že se nákup těchto jednotek povede, je to toiž opravdu neobyčejná nabídka v poměru kvalita/cena. Byl by to nejvýhodnější obchod ČD za posledních několik dekád.

0/0
3.6.2011 10:29

tarten

Re: RailJet

Souhlas! Jsou jistě i lepší vlaky, ale cena, kvalita i rychlost dodávky tu hovoří jasně.

0/0
3.6.2011 10:34

tarten

EuroCity ve variandě CityElefantu??

Tak to doufám ne! My rozhodně nemáme žádný důvod pro EuroCity jít do patrových jednotek s množstvím schodů a se stropem sotva 2m! Nízký strop u příměstského provozu nevadí, ale u několikahodinových jízd by mohl působit kloustrofobicky. Nemáme problémy s přecpáním železnice jako Švýcaři. Tam je cestujících takové množství, že se do dlouhých jednopodlažních vlaků nevejdou, a ještě delší vlaky se nevejdou na nástupiště a vůbec na koleje.

A pokud by někdy v budoucnu ano, tak než něco ála CityElefant, je mnohem sympatičtější (a také levnější!) Stadler KISS: http://www.stadlerrail.com/fr/medias/2010/09/22/stadler-presents-the-kiss

Na EuroCity se v žádném případě nehodí vlak, který není průchozí do jídelního vozu bez věčného šplhání do mezipatra a dolů na každém rozhraní vozů.

0/0
3.6.2011 10:26

falda

Snaha plzeňské Škody jít za každou cenu svou vlastní cestou

je sympatická, ale v dnešní době bohužel neúčinná. To, nebo něco podobného, co Škoda po 15 letech vývoje předá do zkušebního provozu v pár prototypech, ve světě dávno jezdí a je již překonáváno. I soupravy RailJet s lokomotivami Taurus jsou v Rakousku v běžném provozu. Dvoupatrový CityElefant ze Škodovky je sice slušná jednotka pro příměstskou dopravu, ale nahrazovat jí, byť po úpravách, naklápěcí pendolina, byť ne zcela využitá, by opravdu zavánělo diletantstvím. Stačí porovnat výšky obou souprav, k tomu ještě přičíst aktivní naklápění pendolina, u něhož se skříň vozidla naklání dovnitř projížděného oblouku, a uvážit odstředivé síly při průjezdu obou vozidel obloukem. Patrně by taková náhrada byla velkým krokem zpět, dvoupatrové soupravy v úsecích s oblouky by neumožňovaly zdaleka takovou rychlost jako pendolino. Že ve Francii jezdí dvoupodlažní TGV a ve Švýcarsku rychlé dvoupodlažní soupravy IC? Ano, ale po tratích zcela jiných parametrů, se kterými ty naše nelze vůbec porovnávat!

0/0
3.6.2011 8:53

tarten

Re: Snaha plzeňské Škody jít za každou cenu svou vlastní cestou

Možná by dvoupodlažní jednotky v obloucích neumožňovaly ani takovou rychlost, jako jednopodlažní bez naklápění. Takové co bude možná mít ke konci 2012 "paštikář" Novotný. Navíc v době, kdy se i v ČR reálně uvažuje na zrychlení některých úseků tratí na 200 km/h, a ucelené jednotky, jednotlivé vagony a víceméně i lokomotivy na 200 km/h už ČD má, se nejeví na špičkové výkony vhodné najednou kupovat vlaky 160 km/h.

Prostě to není optimální volba, pokud nechci užít pregnantnějšího výrazu...

0/0
3.6.2011 10:33

general_Pinochet

...Škoda škodí...

I díky praktikám této firmy, odborům na železnici a nastrčeným kapsám na ČD se tyto soupravy nevyrábějí v Praze.

Railjety se měly vyrábět v Siemensu na Zličíně, konstrukční dokumentace už byla na stole a začala se zpracovávat výrobní. Ale fabrika (nejmodernější ve střední Evropě) se zavřela, i když původně měla být uzavřena ta vídeňská, a my tu nadále jezdíme ve vlacích ze 60. a 70. let a vrcholem modernosti jsou ojeté rakouské vozy z let 80. Elefant je tak na úrovni světové výroby z roku 1990 a Regioznovy nemá cenu ani komentovat.

0/0
3.6.2011 8:19

duchodkyne

Re: ...Škoda škodí...

Ještě tě to nepřestalo bavit? Konstrukce zdraví do technologie ;-)

0/0
3.6.2011 9:26

general_Pinochet

Re: ...Škoda škodí...

Nepřestalo a nepřestane;-)

0/0
3.6.2011 9:50

duchodkyne

Re: ...Škoda škodí...

Co Mlýn? Nezavřeli už?

0/0
3.6.2011 9:57

general_Pinochet

Re: ...Škoda škodí...

Tento měsíc je ještě otevřen a v úterý čeká na nás;-)

0/0
3.6.2011 10:03

duchodkyne

Re: ...Škoda škodí...

Tentokrát mi to bohužel nevychází. Tak si to užijte a uvidíme se příště R^

0/0
3.6.2011 10:07

tarten

Re: ...Škoda škodí...

Věčná škoda.

0/0
3.6.2011 10:36

kobraa

City elefant

Podle meho nazoru predelat City elefant na dalkovou dopravu, je jako kdyby Skoda auto chtela udelat z Jetiho traktor.

0/0
3.6.2011 8:03

wolf80

Skoda

Vsak ono neuskodi, kdyz bude mit Skodovka konkurenci. Prospeje to jak kvalite jejich vyrobku, tak neumerne vysoke cene. Vydela na tom cestujici, dopravce a snad i vyrobce, ktery se bude musit snazit o vetsi konkurence schopnost svych nabidek a treba uspeje i za hranicemi. :)

0/0
3.6.2011 7:41

proost

Re: Skoda

Problém je, že tu konkurenci má Škodovka už dávno a ta konkurence má vlaky jednoznačně lepší a dokonce mnohdy přitom i levnější - minimálně pokud počítáme LCC a zohledníme spolehlivost provozuschopnost. Unás ale tyhle argumenty jaksi neplatí. Když je jedním z hlavních kritérií pro výběr lokomotivy průměr kola, který má jedině Škodovka ten správný, předepsaný tendrem, tak co si o tom myslet? A podobně j to u jiných zakázek. Vymyslí se naprosto nesmyslný parametr, kvůli kterému je možno další zájemnce vyředit a hopla - zakázka je doma. Neměl bych nic proti technikům ze Škodovky, i tam jsou jistě chytří lidé, ale jejich obchodní politika ve spojení s otevřenými kapsami lidí kteří rozhodují je deklasuje na úroveň, kterou zde nejde nahlas pojmenovat.

0/0
3.6.2011 7:57

tarten

Re: Skoda

Tak tak. Pokud mě paměť neklame, tak i ta RegioNova je z tohohle správného pohledu DRAŽŠÍ než moderní vlaky!

0/0
3.6.2011 10:38

syn.temp

Re: Skoda

Souhlas. K těm "zajímavě" voleným požadovaným parametrům přidám poslední na jednopatrové el. jednotky (které ještě nejezdí ani v prototypu, ale už jsou přihlášené do výběrového řízení které je šité jednoznačně přesně na ně) - šířka dveří (dvoukřídlých předsuvných) je požadována ještě vyšší než dvoupatrový Elefant - jak jeden kolega diskutující trefně poznamenal "požadujou dveře kterejma by projel Daewoo Matiz"...

Prostě vždycky se najde nějaký požadovaný parametr který jaksi čirou náhodou splňuje široko daleko jen Škoda... Fakt bych chtěl vidět ty lidi co tvoří technické podmínky do zadání soutěže. Ti lidé jen tak pouhým perem už citelně předvybírají co se vlastně má kupovat (a to nejen principielně, ale i prakticky konkrétního výrobce). Měli bysme si na ně pořádně posvítit, jako první by bylo potřeba aby byli pod tou zadávací dokumentací VŘ podepsaní...

0/0
5.6.2011 23:20

doktor_chocholousek

proč nenazýváte věci pravými jmény ?

Lobbuje ??? Co to je ? Žádný lobbing neexistuje. I malé dítě ví že lobbing = korupce na profesionální úrovni. Takže je zaděláno na další aféru ( po všech těch Gripenech, Pandůrech, atd. )

0/0
3.6.2011 6:20

Bob-an

Re: proč nenazýváte věci pravými jmény ?

Lobbying není korupce..... je to regulerni nastroj prosazovani zajmu firem u statni spravy (lide maji volby, firmy se musi snazit samy) a je v zasade i prospesny - muze napr upozornit na veci, ktere politiku nedochazeji a mohly by mit spatny vliv na ekonomiku ..... pokud se ovsem zvrhne do uplaceni, je to pochopitelne spatne

0/0
3.6.2011 11:22

doktor_chocholousek

Re: proč nenazýváte věci pravými jmény ?

Lobbing je korupce. Prosazování zájmu firem u státní správy vždy provází obálky. Otázkou je, jak je který úředník drahý. Kdyby mělo jít o upozorňování na věci, které politikům nedochází, pak by musel upozorňovat nezávislý erudovaný odborník a ne zástupce firmy. A neznám případ lobbingu, kde by se neuplácelo. Takže říkejte si co chcete, ale lobbing JE profesionální KORUPCE ! A v česku je to národní  folklor. Proč myslíte že se u nás každý politik drží  koryta ? Ne kvůli prosazování zájmů voličů, ale kvůli úplatkům od lobbistů.

0/0
3.6.2011 11:43

ZZZZZZZZ

...se vyrábějí ve Vídni

Super sance oplatit Rakusakum zabaveni lokomotivy a obrazu - kdyz se to vyrabi v Rakousku tak by mely Ceske drahy tim spise nakoupit u nas...

0/0
3.6.2011 6:04

proost

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

A co by jako mněly nakoupit u nás? Vlaky od Škodovky, které jsou dražší než od konkurence? Které mají větší provozní náklady a jsou méně spolehlivé? Nebo snad proto, že je to "český výrobce"? Co je na Škodovce českého? Proč nechce zprůhlednit vlastnickou strukturu? Pro mně jsou to šmejdi, kteří nedovedou nic jiného než rozdávat rány pod pás, podplácet, intrikovat a hrát nefér. A podle mého názoru reakce Bombardieru je prostě odpovědí za špinavou hru Škodovky na ČD. Prostě měli možnost jim vrátit podraz, tak jim ho vrátili.

0/0
3.6.2011 7:50

ZZZZZZZZ

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Jeste jste zapomel ze Rakusani pomahaji podvodnikovi (bilemu koni) Stavovi krast

0/0
3.6.2011 8:04

Vanguard

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Jak to souvisí s tématem?

0/0
3.6.2011 9:52

ZZZZZZZZ

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Rakusaci kradou = nepodporovat je (jak je jasne upozorneno - vlaky se vyrabeji v Rakousku, tudiz zlodeje nepodporovat, koupit jinde, idealne doma.

0/0
3.6.2011 10:41

tarten

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Přestaňte kupovat rakouské výrobky a nás s tím tady neotravujte.

0/0
3.6.2011 15:07

ZZZZZZZZ

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Vam to tady nepatri, soudruhu, takze drzte laskave usta a krok

0/0
3.6.2011 15:09

syn.temp

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Kdybyste raději navrhl aby se nekupovaly Rakouské Pandury, to by bylo jiné kafe! Jednak mají několik reálných alternativ, druhak bysme se bez nich přecejen líp obešli (aspoň nějakou dobu) než bez dobrých vlaků...

A RailJet, ač Rakouský, je fakt třída. Škoda nic srovnatelného nemá ani na konstrukčním prkně... Fakt je že Škodovka je jednoznačně aktivní v oboru jednotek, převážně příměstských. Nicméně to nemění nic na tom že v kategorii RailJetu nemá nic...

0/0
5.6.2011 23:26

ZZZZZZZZ

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Pandury - ano spravna pripominka, dalsi vyje bavka Rakusana s nasi zemi. Za spoluprace uplacenych zlodeju Topolanek, Paroubek - nevim kdo vsechno.  Ale stejna vina jde i na Rakusaky a podle me dodavka vojenskeho materialu ktera okradla tuhle zemi tak nehoraznym zpusobem MUSELA byt s vedomim minimalne Rakouske rozvedky. Takze dalsi duvod BOJKOTOVAT Rakouske nazisty (ano, Rakusaci jsou a byli daleko vetsi nazisti, nez Nemci, koneckoncu Hitler BYL RAKUSAK). Pokud Skodovka nedela vyrobek co je zapotrebi urcite by se nasel nekdo jiny mimo Rakusaku.

0/0
6.6.2011 5:09

tarten

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Někdo prostě nechápe, že rakouské soudy rozhodují také podle práva, a je mu milejší český loupežnický kapitalismus se svým právem-neprávem, kdy je velký dlužník v převaze nad věřitelem. V zahraničí prostě smlouvy i dluhy platí.

0/0
3.6.2011 10:42

ZZZZZZZZ

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Ale v techto pripadech Rakouske soudy rohzodovali bud na zaklade dezinformaci nebo byly uplacene. Zkuste si neco o kauze Diag human precist. A k te lokomotive - zadrzet neco bezduvodne kvuli dluhu ktery jeste nevznikl a co ma 100-krat mensi hodnotu nez zabavena vec vypovida samo o sobe. Samozrejme ani ja ani vy s tim nic neudelame, ale na rozdil od vas nejsem onuce co si s ni kazdy muze vytrit zadnici. Dovolim si aspon premyslet a ne automaticky jako vy predpokladat ze "Cech = vinnen",

0/0
3.6.2011 11:23

tarten

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Zkuste si zjistit o kauze škodováckých lokomotiv naopak vy a nepoužívat automaticky rovnici "měnící se nevyjasněný vlastník z Kypru, tedy z Čech = nevinnen" nebo "nic o tom nevím kromě PR Škodovky = Rakouské soudy vydávají předběžná opatření bezdůvodně".

0/0
3.6.2011 15:05

ZZZZZZZZ

Re: ...se vyrábějí ve Vídni

Pro vas spis plati rovnice "Mluvim z cesty = nikdo me nerozumi co jsem tim chtel vlastne rici".

Muzete zkusit Rakusak lezt do zadnice jeste vic, treba vam jeste par silinku zoldu daji...

0/0
3.6.2011 15:11







Najdete na iDNES.cz