Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škoda lobbuje u českých drah, aby nedaly přednost Siemensu

Pětimiliardová investice Českých drah do nákupu nových souprav pro dálkové vlaky Railjet od Siemensu se nelíbí českému výrobci vlaků Škoda Transportation. Podle informací MF DNES se snaží zástupci Škody zvrátit plány ČD na nákup přímo u vedení firmy a například i na vysokých školách, které dělají posudky na nákup souprav.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

schima

6. 6. 2011 11:17
Nepochopim

Proc CD nejednaly drive o uprave novych vozu jez Skoda nasazuje, nebo rovnou o vyvoji novych souprav

0 0
možnosti

aldik7

3. 6. 2011 18:43
huš škodovko

tentokrát táhni pryč :-P;-D

0 0
možnosti

pskoda

3. 6. 2011 13:01
S tou rychlostí to asi nesedí

Trať Dresden - Berlin se modernizuje, to jo. Ale pochybuju, že by DB kvůli tomu požadovali vozy s rychlostí 230 km/h. To by pak prakticky skončily přímé spoje Praha - Berlin, protože takhle rychle jezdí jen ICE, které u nás nemají schválení. Podle mě DB požadují vozy s rychlostí 200 km/h.

0 0
možnosti

tarten

3. 6. 2011 14:37
Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Také mi to tak přišlo, tedy na rok 2014. Ale ať je to jak chce, 160 km/h je teď už nedostatečná a konkurence neschopná rychlost. Navíc, za Drážďany je také Lipsko, kam se 200 km/h jezdí už dnes.

0 0
možnosti

kladnyhrdina

3. 6. 2011 12:30
úžasní tuzemští výrobci

Výrobci kolejových vozidel v tuzemsku mají slavnou tradici a neslavnou současnost plnou divných obchodů, poruchových vozidel a špatného servisu. Ale ceny mají špičkové!

S podporou tuzemských výrobců máme skvělou zkušenost: Pendolino. Výroba zadána pro tento typ vozidla nekompetentnímu ČKD Praha, pravda, se zahraničními nositeli naklápěcí technologie. ČKD skáslo miliardu a zkrachovalo (připravený tunel?) Zahraniční partner byl ochoten dluh ČKD převzít, ale zahrnul ho do ceny - jen ho opticky uklidil. Řekne-li dnes někdo, že Pendolina byla předražená, pak to bylo právě jen o tu jednu miliardu, co ukradla poskomunistická mafie v ČKD. Pendolina jsou dnes nejspolehlivější vozidla ČD. A tu kampaň, že Pendolina jsou nespolihlivá a tuzemská vozidla spolehlivá pouštěl přes PR agentury do médií - hádejte kdo!!!

S tuzemskými výrobci na věčné časy! :-(

0 0
možnosti

Bennu

3. 6. 2011 14:55
Re: úžasní tuzemští výrobci

Jsou to solidni penezovody. Treba tramvaje pro Prahu. Hure vybavene, drazsi a bez servisu v cene. Ale lide se muzou byt v prsa, ze to zustava v CR.

0 0
možnosti

kladnyhrdina

3. 6. 2011 11:48
Škoda (railjetů)

Už to vidím, jak to škodovácké machinace zablokují. Škoda odpovídající vozidla NEUMÍ a nemá v nabídce. Patrové jednotky jsou vysoce poruchové a představují komfortní řešení v příměstské dopravě pro lidi, zvyklé na žabotlamy. Jěště tak páteční Třinec místo kopřiváků. Na vlacích vyšší kvality by byla vhodnější, komfortnější a rychlejší i kvalitní ojetá vozidla ze zahraničí, než tyto maringotky.

Škoda/Appian group je pohrobkem Grossovy privatizace a klientelismus je jim vlastní. Bohužel, původně kvalitní práce škodováckého vývoje a výroby je pošpiněna metodami managementu a spolehlivost vozidel trpí používáním pochybných komponent (Ukrajina apod.).

0 0
možnosti

tarten

3. 6. 2011 14:38
Re: Škoda (railjetů)

No no, zas tak špatné ty CityElefanty nejsou. Ale přímo světová špička to není, to je jasné.

0 0
možnosti

pa4vel

3. 6. 2011 10:29
RailJet

Já pevně doufám, že se nákup těchto jednotek povede, je to toiž opravdu neobyčejná nabídka v poměru kvalita/cena. Byl by to nejvýhodnější obchod ČD za posledních několik dekád.

0 0
možnosti

tarten

3. 6. 2011 10:34
Re: RailJet

Souhlas! Jsou jistě i lepší vlaky, ale cena, kvalita i rychlost dodávky tu hovoří jasně.

0 0
možnosti

tarten

3. 6. 2011 10:26
EuroCity ve variandě CityElefantu??

Tak to doufám ne! My rozhodně nemáme žádný důvod pro EuroCity jít do patrových jednotek s množstvím schodů a se stropem sotva 2m! Nízký strop u příměstského provozu nevadí, ale u několikahodinových jízd by mohl působit kloustrofobicky. Nemáme problémy s přecpáním železnice jako Švýcaři. Tam je cestujících takové množství, že se do dlouhých jednopodlažních vlaků nevejdou, a ještě delší vlaky se nevejdou na nástupiště a vůbec na koleje.

A pokud by někdy v budoucnu ano, tak než něco ála CityElefant, je mnohem sympatičtější (a také levnější!) Stadler KISS: http://www.stadlerrail.com/fr/medias/2010/09/22/stadler-presents-the-kiss

Na EuroCity se v žádném případě nehodí vlak, který není průchozí do jídelního vozu bez věčného šplhání do mezipatra a dolů na každém rozhraní vozů.

0 0
možnosti

falda

3. 6. 2011 8:53
Snaha plzeňské Škody jít za každou cenu svou vlastní cestou

je sympatická, ale v dnešní době bohužel neúčinná. To, nebo něco podobného, co Škoda po 15 letech vývoje předá do zkušebního provozu v pár prototypech, ve světě dávno jezdí a je již překonáváno. I soupravy RailJet s lokomotivami Taurus jsou v Rakousku v běžném provozu. Dvoupatrový CityElefant ze Škodovky je sice slušná jednotka pro příměstskou dopravu, ale nahrazovat jí, byť po úpravách, naklápěcí pendolina, byť ne zcela využitá, by opravdu zavánělo diletantstvím. Stačí porovnat výšky obou souprav, k tomu ještě přičíst aktivní naklápění pendolina, u něhož se skříň vozidla naklání dovnitř projížděného oblouku, a uvážit odstředivé síly při průjezdu obou vozidel obloukem. Patrně by taková náhrada byla velkým krokem zpět, dvoupatrové soupravy v úsecích s oblouky by neumožňovaly zdaleka takovou rychlost jako pendolino. Že ve Francii jezdí dvoupodlažní TGV a ve Švýcarsku rychlé dvoupodlažní soupravy IC? Ano, ale po tratích zcela jiných parametrů, se kterými ty naše nelze vůbec porovnávat!

0 0
možnosti

tarten

3. 6. 2011 10:33
Re: Snaha plzeňské Škody jít za každou cenu svou vlastní cestou

Možná by dvoupodlažní jednotky v obloucích neumožňovaly ani takovou rychlost, jako jednopodlažní bez naklápění. Takové co bude možná mít ke konci 2012 "paštikář" Novotný. Navíc v době, kdy se i v ČR reálně uvažuje na zrychlení některých úseků tratí na 200 km/h, a ucelené jednotky, jednotlivé vagony a víceméně i lokomotivy na 200 km/h už ČD má, se nejeví na špičkové výkony vhodné najednou kupovat vlaky 160 km/h.

Prostě to není optimální volba, pokud nechci užít pregnantnějšího výrazu...

0 0
možnosti

general_Pinochet

3. 6. 2011 8:19
...Škoda škodí...

I díky praktikám této firmy, odborům na železnici a nastrčeným kapsám na ČD se tyto soupravy nevyrábějí v Praze.

Railjety se měly vyrábět v Siemensu na Zličíně, konstrukční dokumentace už byla na stole a začala se zpracovávat výrobní. Ale fabrika (nejmodernější ve střední Evropě) se zavřela, i když původně měla být uzavřena ta vídeňská, a my tu nadále jezdíme ve vlacích ze 60. a 70. let a vrcholem modernosti jsou ojeté rakouské vozy z let 80. Elefant je tak na úrovni světové výroby z roku 1990 a Regioznovy nemá cenu ani komentovat.

0 0
možnosti

duchodkyne

3. 6. 2011 9:26
Re: ...Škoda škodí...

Ještě tě to nepřestalo bavit? Konstrukce zdraví do technologie ;-)

0 0
možnosti

kobraa

3. 6. 2011 8:03
City elefant

Podle meho nazoru predelat City elefant na dalkovou dopravu, je jako kdyby Skoda auto chtela udelat z Jetiho traktor.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě

19. dubna 2024

Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...

Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně

19. dubna 2024  11:13

Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!