Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruzyně je nejlepším letištěm světa. Díky ceníku pro aerolinky

Státní Letiště Praha se může letos chlubit cenou pro nejlepší letiště na světě. Udělení Eagle Award ale neznamená, že je nejpohodlnějším a nejpříjemnějším terminálem na světě pro cestující. Ruzyni, kde za šálek espresa dáte i 110 korun, ocenily samy aerolinky za to, jak k nim letiště se svými poplatky přistupuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cleopatra

relativne malo pasazeru pres Ruzyni

Ruzyne ma mnohem mensi provoz v porovnani s jinymi evropskymi velkomesty a odbaveni je rychle.

0/0
10.6.2011 16:12

Sladek

Ruzyne?

;-D;-D;-D

0/0
8.6.2011 1:28

coast

Ruzyně

kdyby upravila ceny jídla druchu dolu tak začíná být docela pohodový letiště jak ji ubyli ty tři milony zákazníků.Na T2 je teď neuvěřitelné prázdno.

0/0
7.6.2011 9:35

fortina

obchody

na letisti zaviraji skutecne brzy a take rano pozde oteviraji.v RIME je otevreno vse brzo rano,kdy zaviraji nevim,ale doprava do  a z mesta neni zrovna jednoducha.

0/0
6.6.2011 22:47

coast

Re: obchody

Fiumicino to bych radši nechal na pokoji.Když maj kluci italský den tak vám dvakrat změní bránu a to i těsně před odletem.Fiu - centrum Roma 40euros státním taxikem.

0/0
7.6.2011 9:37

captain cook

Re: obchody

lepsi je Leonardo Express, prime vlakove spojeni letiste Fiu - stred mesta, Termini (rimske hl. nadrazi). Spojeni jede kazdych 30 minut, bez zastavky, trva 31 minut a jizdenka stoji 14 Euro.

0/0
9.6.2011 10:30

Divam se na Vas a zasnu

Zalezi na kriteriich

Mne tam jiz 2x vykradli kufr. Zamestnanci si asi rikaji, kdyz krade management, proc bychom nekradli i my?

0/0
6.6.2011 19:32

sudovec

Re: Zalezi na kriteriich

Ale zákazníkem letiště jsou aerolinky a nájemci prostor, ne pasažéři...

A v tomto ocenění jde o spokojenost zákazníků z řad Aerolinek.

0/0
6.6.2011 20:01

kladivar2

Ruzyně je nejlepším letištěm světa

;-D;-D;-D

Co takhle napsat  "Ruzyne je pro aerolinky nejvyhodnejsi na svete."

Asi zacnu zbirat tyhle bombasticky nadpisy mistnich skrabalku. Posledni dobou to je nejak v mode

+1/0
6.6.2011 19:05

dan1

Tak nevím nevím

Čtu diskusi a tak nevím, kdybych na Ruzyni nebyl, tak bych si myslel, že "chváliči" lítají z úplně jiného letiště než "haniči". Na druhé straně - ocenění je mimo jiné za vstřícné ceny pro aerolinky. Ale co je to naplat cestujícím, kteří když chtějí přežít čas v transferu, tak jsou nuceni buď pít vodu z pítka, nebo dvě decky koly za 90,-Kč. Na druhou stranu je ze statistik patrné, že Ruzyni - narozdíl od okolní Vídně, Mnichova či i Katowic - počet cestujících klesá. Takže pro počet letících cestujících jsou ty ceny vstřícné pro aerolinky zcela jedno, protože občané z ČR stále častěji létají z jiného letiště než z Ruzyně. Takže cenu si mohou manageři přibít na zeď a otevřít sekty, ale obyčejní lidé budou častějí a častějí létat odjinud, a mimo jiné i pro ty ceny za jídlo a pití v odbavovacím prostoru EU

+3/0
6.6.2011 18:03

homer1295

Super vtip !

Letám často z Vídně, Praze se vyhýbám z mnoha důvodů.

(Do hokny valím šalinó).

0/0
6.6.2011 17:00

hinny

Re: Super vtip !

no to víš od tý doby co do Brunu létají tak akorát vrány tak vám nic jiného nezbývá. Kdo by tam pro těch pár Brňáků vypravoval celý letadlo  ;-D

0/0
6.6.2011 17:20

pteryx

gratulace

Je to moc pěkné, že něco funguje a že je to "u nás", v Praze.  Pražské letiště jsem navštívil několikrát, a bylo to celkem v pohodě. To ocenění za profesionalitu mu přeju.

0/0
6.6.2011 16:51

Petronaska

!!!

Z nějakého mně neznámého důvodu mám Ruzyni docela rád, považuji ji za poměrně moderní letiště. Samozřejmě se nemůže rovnat Kuala Lumpur, Singapuru, Soulu, ale mně to zas tak neva. Je fakt, že balená voda stojí nekřesťanské peníze, o dvoudeckové cole za 90 Kč ani nemluvě (vyfotil jsem si ceník, jinak by mi snad nikdo nevěřil, já letěl před 14 dny, koupil si ji (vodu) v tranzitním prostoru, no, co jsem měl dělat, ale pak jsem si všimnul, že jsou u WC pítka. Spojení z centra? Zažil jsem horší, ale i perfektní, jako třebas Brusel, kam jede z Midi vlak asi 15 minut, nebo třebas v Kuala Lumpur rychlovlak za 28 minut. Ještě bych moc chtěl zkusit Shanghai a ten maglev, ale to je úplně jiná třída... Praha prostě není nic oslňujícího, ale ani nic zlého, lepší průměr.

0/0
6.6.2011 16:51

Perfect.Luke

Re: !!!

Maglev? To je trosku parada. Byl jsem v Shanghai minulý měsíc a opravdu za to těch 40 RMB one-way (100 Kč) stojí... Jede to 431 km/h a moje video z iPhonu je skutečně nečitelné...

0/0
6.6.2011 18:11

certik_bertik

vždyť

je kousek odtud malý market, tak proč nechodíte tam?

0/0
6.6.2011 16:19

Lex Luttor vladce Australie

Re: vždyť

Market? A co tam performovat? Shoppingovat? ja si radsi zajdu do samosky.

0/0
6.6.2011 16:37

peanutka

Re: vždyť

Hm, a tu balenou vodu si asi můžete hodně donést na letiště

0/0
6.6.2011 16:39

bodG

Doprava

Vzhledem k místním žvanilům mi nezbývá než poznamenat to, že dopravní spojení z Ruzyně do centra je luxusní a za pár korun. Jen ti co nikde neletěli nechápou, že většina letišť u velkejch evropskejch měst je pěkně z ruky a člověk musí zaplatit obligatorních mnoho Eur za dopravu, protože tam jaksi a prostě vždy nejezdí low costová MHD..

0/0
6.6.2011 15:58

Thyronx1

Re: Doprava

navstevuji rocne hodne letist po celem svete.. Hromadna doprava na Ruzyni je horor. Obchvat okolo Prahy je jeste vetsi horor, ceny na terminalech dalsi horor. Dat za Prazdroj sracky zvane 150 i 200Kc je ponekud prehnane. Jiste pekne zpola opustene budovy jsou na urovni, nicmene v noci nekoupite k jidlu doslova nic. Smenarna na Ruzyni je tou nejdrazsi v cele republice.  V mnoha mestech USA jedete hromadnou dopravou do center mest zcela zdarma.

Taxiky nepredrazene a jeste se dobre pobavite. V odletech na cas je Ruzyn odstrasujici priklad. Casto se mi stava ze na posledni chvili pred startem se snazi letistni sprava najit v letounu zavazadla ktera do neho nepatri. Restrikce na zavazadla a netolefrantnost u prekazek na Ruzyni (buzerace) je na[prosto vsedni jev. Jen ja a Buh vime, ze na Ruzni uz nikdy nebudu ani mezipristavat. Let s CSA odpovida charteru vcetne letounu. Letam temer vyhradne s Deltou, KLM, AA, Southwest, a z evropskych pripada v uvahu snad jen Lufthansa.

0/0
6.6.2011 16:09

silversurfer

Re: Doprava

..tak zrovna Deltu bych jako vzor kvality , potazmo letadel , vubec nebral...;-)

0/0
6.6.2011 16:11

captain cook

Re: Doprava

americke aerolinky nemaji ve svete dobrou povest co se sluzeb tyce. V oficialnim mezinarodnim hodnoceni SKYTRAX nedosahla ani jedna americka aerolinjka ctyrhvezdickoveho statusu, natoz petihvezdickoveho! Mezi 4 hvezdickovymi je nekolik kvalitnich evropskych aerolinek jako Air France, British Airways, Austrian, Swiss, Finnair, Air Berlin a Lufthansa. Ve srovnani s nimi jsou Delta, AA, Southwest, KLM a CSA trihvezdickove.Viz linky

http://www.airlinequality.com/StarRanking/5star.htm

http://www.airlinequality.com/StarRanking/4star.htm

http://www.airlinequality.com/StarRanking/3star.htm

0/0
9.6.2011 10:55

hinny

Re: Doprava

létáte s Deltou a stežujete si na kvalitu ČSA ? tak to jste fakt případ ;-D

0/0
6.6.2011 16:11

hinny

Re: Doprava

nedá mi to kolikrát do roka že to vlastně lítáte ? na hlaváku jste Aerport expressem za 35 minut, na metru A nebo B jeětě dříve. Pokud chcete komfort tak TAXI za cca 500 Kč do centra. Poraďte kde v US je doprava do centra zadarmo ? Třeba na JFK bych vaši radu ocenil ;-D Vykládka kufrů před odletem je většino zapříčněna nějakým pakem co nepřišel včas na gate protože někde lemtal to drahé pivo;-D restrikce na bagáž je záležitostí převravce nikoliv letiště ! atd

0/0
6.6.2011 16:16

flajboj82

Re: Doprava

Tak to ste mě velmi pobavil...Tihle Češi chovající se jak spolek rozmazlených turistů vědí kulový...Delta je naprsoto strašná...KLM jsou za zenitem...Jediná Lufthansa si drží díky pověsti Němců svůj standard...Letiště v Praze je hezký. Doprava do města velmi v pohodě...Metro v Praze společně s Tokie asi nejčistější na světě...Takže kecálku si hoňte brka nad tím jak lítáte...musíte si uvědomit, že létání není dnes už jen pro úzkou skupinu lidí jako před rokem 1989, tak se už nemusíte chlubit...Rv

0/0
6.6.2011 16:23

blekotasek

Re: Doprava

Doporučuju podívat se naůř. do wikipedie na metro v Moskvě. Víte že některé stanice v moskevském metru jsou v seznamu kulturních památek Unesco? Stanice vykládané mramorem! Tak u nás nevypadají ani banky..

0/0
6.6.2011 17:52

Spalovač_šancí

Re: Doprava

A jak to souvisí s čistotou metra :-)?

0/0
6.6.2011 18:16

E_T

Re: Doprava

KLM se musim zastat...nejsou vubec spatny a na dalkovym letu maji velmi dobry "in-flight entertainment" (jak je to cesky?:-)

0/0
6.6.2011 19:48

anncz

Re: Doprava

filmy dube :-)

0/0
6.6.2011 23:17

cernobila_televize

Re: Doprava

thyronxi, jeste mi povez odkud je KLM...kdyz tak vsechno znas, jeste jsi zapomel Emirates, Singapore atd., tedy pokud litas do Asie..

0/0
6.6.2011 16:24

silversurfer

Re: Doprava

ano, velmi luxusni, stat na Evropsky v autobusu, ktery nema ani klima.....luxus je pro mne treba stanstead nebo GTW , kde si zajdu z terminalu rovnou k vlaku....to, ze jsou " z ruky" je celkem pochopitelne, vzhledem k mnozstvi prepravenych lidi....na druhou stranu, az bude na Ruzyn spojeni vlakem, co necim podobnym tak to bude parad.....o sluzbach na letisti a souvisejicich cenach je zbytecne vubec mluvit....

0/0
6.6.2011 16:09

peanutka

Re: Doprava

Mně se líbí, jak všichni remcají, ale nikdo neví o tom, že z hlaváku jezdí autobus přímo, bez zastávky, na letiště.

0/0
6.6.2011 16:36

hinny

Re: Doprava

staví na kulaťáku :-)

0/0
6.6.2011 17:07

captain cook

Re: Doprava

o Hlavaku nevim, ale vim, ze jezdi autobus na letiste z Namesti Republiky.

0/0
9.6.2011 10:59

Rebby

Ja ziram...

Mam pocit, ze nekteri z diskutujicich nejsou schopni rozlisit pojmy. Cena piva je, nezlobte se na me, naprosto irelevantni, pokud cestuji. Chapu, ze jsme narod pivaru, ale zacnete prosim myslet: Na letiste opravdu nejdete kvuli pivu. Je to jen misto, odkud potrebujete odletet. Zajima me znaceni letiste, rychlost security, rychlost checkinu, moznost fastTracku, moznost navstivit rozumne vybaveny salonek pri cekani na spoj, zpozdeni zavinena letistem (pretizene gaty, Francouzska specialitka) apod.

Drouho veci je, ze letiste nemuze za to, ze najemci kramku prodavaji tocene pivo za 135 Kc. To nejsou obchody provozovane letistem. Je to otazka nabidky a poptavky. Stejne tak to nezajima dopravce.

PS: Doporucuji, pokud na tom pivu trvate, koupit si ho na prazskem letisti v obchudcich s potravinami v plechovce. Vychazi mezi 35-80 korunami za 0.5l. Zalezi na obchodu a terminalu.

+1/0
6.6.2011 15:57

hinny

Re: Ja ziram...

přesně R^ ale s tím pivem předem koupáci moc nepochodí pokud jedou do řecka apod (T2) - jen ti co se chystají dál, ale ti to budou muset vyžahnout pred gate (T1) - třeba by to byl dobrý marketingový tah pro cestovky nebo přeprace jako Travell Servis dávat pivním bachorům z dolní horní pivní první pomoc v rámci letenky, ti by pak byli naprosto spokojení  ;-D

0/0
6.6.2011 16:06

peanutka

Re: Ja ziram...

Jasně, mně spíš vadí cena balené vody, po světě jsou na letištích alespoň pítka, u nás leda tak umyvadla na záchodě;-€. A nejhorší je to v noci, to tam nedostanete vůbec nic. Rv

0/0
6.6.2011 16:38

Rebby

Re: Ja ziram...

Nevim, jake mate naroky na balenou vodu, nicmene kupoval jsem si nekolikrate piti z automatu, ktere jsou jak na T1, tak na T2 (Coca Cola, maji tam i Bonaqu). Jinak, co se noci tyce, obchody zaviraji kolem 11, do 12 leti posledni komercni linky (BMI) a pak leti jeden, dva chartery. Od cca 02.00 Ruzyne neleta. Kvuli trem charterovym letum opravdu nestoji za to otevirat obchody, to je pochopitelne. A ano, na ceske pomery je 40 Kc za vodu z automatu moc. Nimene kdyz jsem naposledy koukal ve Frankfurtu, chteli za totozne baleni z automatu 3 eura.

PS: K tem pijitkum - zadne si, vyjma Barcelony, nevybavuji. Muzete dat priklad?

0/0
6.6.2011 16:48

hinny

Re: Ja ziram...

já myslel že v noci cestující nelétají akorát koupáci ;-D

0/0
6.6.2011 17:21

peanutka

Re: Ja ziram...

a to jako nejsou lidi???

0/0
6.6.2011 18:08

hinny

Re: Ja ziram...

ja mluvil o lidech ? snad o rozdílu mezi cestujícím a koupákem - normální cestující v čase od půlnoci do 6té ráno neodlétá - tahle doba je vyhrazena opravdu lowlowcost přepravě

0/0
6.6.2011 18:23

fortina

Re: Ja ziram...

cestovat pres den je ztrata casu.

0/0
6.6.2011 22:05

Rebby

Re: Ja ziram...

Vysvetlete to dopravcum... Staci se podivat na tabuli odletu... Existuji totiz hlukove normy. V noci se proste leta minimalne.

0/0
7.6.2011 0:21

ulkik

Re: Ja ziram...

pitka v Praze urcite jsou, tuhle jsem je pouzival.

0/0
6.6.2011 19:36

dunil_3

Damiku

kdy ti skončí pracovní doba, aby se tato diskuze vyčistila od PR balastu??

0/0
6.6.2011 15:49

Damik

Re: Damiku

Ještě musim po večeři přeblafnout Dvořáka a pak hned půjdu.

0/0
6.6.2011 15:56

maron

Re: Damiku

R^;-D

0/0
6.6.2011 15:58

p266

Hezké...

Ruzyni gratuluji za vynikající služby dopravcům (pro ně se přece letiště staví) a doufám v konkurenci Vodochod.

Nepopírám, že i pro cestující může být Ruzyně příjemné (za dopravu letiště nemůže, ceny uvnitř zase tak příšerné nejsou, záleží co potřebujete), ale rád bych si po Evropě zaletěl i levněji s Ryanairem. Jako většina občanů západní Evropy.

0/0
6.6.2011 15:43

sunka007

Re: Hezké...

Doufam ze Vodochody se nikdy nestanou letistem pro pravidelnou leteckou dopravu. Hlukova zatez je uz tak dnes na severu Prahy vysoka.

0/0
6.6.2011 15:48

p266

Re: Hezké...

To chápu. Vodochody nebo někde jinde. Klidně si dovedu představit i kombinaci vojenské základy a lowcostového letiště třeba v Čáslavi (jinde v EU je to celkem obvyklé, naše progresivní představitele by z toho ale trefil šlak).

Fakt je, že na oblast Čech je jedno mezinárodní letiště málo. Drážďany, Mnichov, Norimberk a Vídeň nebo Bratislava jsou příliš daleko.

0/0
6.6.2011 15:54







Najdete na iDNES.cz