Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura má v Česku první vagony: ojeté z Rakouska

Společnost RegioJet je o další krok blíže ke spuštění pravidelných vlaků. V Česku už má dvanáct osobních vozů po rakouských drahách. První cestující mají svézt v září.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Live_in_the_death

A neměl tak náhodou nakupovat nové soupravy

kampak se tyto nové vozy poděly? Na místo toho má ojeté lokomotivy Škoda a vyřazované vagony od rakouských drah.

0/0
7.6.2011 9:16

nesnašimlobisty

fajně

Konečně dobrá zpráva a milé ČD víte co mi můžete ..............................

0/0
7.6.2011 6:19

petr4770

Re: fajně

Ono to nebude tak horké:-PNavíc bude jen na jedné trati,kterou já a statisíce lidí máme trošku z ruky,takže já na ČD neplivu...ani nemám proč:-)

0/0
7.6.2011 9:58

PepaK

Re: fajně

Zajímavé, když Jančura koupí 12 ojetých vagonů, tak to je naprostá spása. Když to samé udělaly ČD (ale koupily jich několikanásobně víc), tak to je fuj. ;-D

0/0
7.6.2011 12:55

wrah

Údržba

Tak hlavně ať je také pravidelně udržuje a myje. Žvýkačka na sedačce není chyba provozovatele, ale dvacet let zašlá špína v chodbičce, nebo patrně nikdy neumytý záchod jsou. Ostatně polovina vagonů ČD vypadá, že byla umyta zvenčí, když naposledy pršelo.Přitom by to při hodinové odstávce v depu zvládli dva manici s hadicí a košťaty.

0/0
6.6.2011 22:40

Mychal.B.

Re: Údržba

Copak dva maníci s hadicí a košťaty, v Brně - Horních Heršpicích mají ČD vysokokapacitní myčku vozů. Alespoň tím machrovali, když byla zprovozněná. No, asi se bojí, aby ji neopotřebovali... ;-D

0/0
6.6.2011 23:06

martas38

Re: Údržba

Ta myčka jede na 3 směny. Jezdím denně kolem.

0/0
6.6.2011 23:10

Bery

Re: Údržba

Ono by to chtelo vice mycek v republice... alespon jednu v kazdem kraji. Pak by byl znat nejaky efekt.

0/0
6.6.2011 23:35

jakub7

Re: Údržba

V republice samozrejme vice vlakovych mycek je..

0/0
9.6.2011 3:13

Bery

Re: Údržba

Umyti vozu zvenci, dva manici za hodinu nezvladnou ani pokud ma souprava jen 5 vozu. ;-)

0/0
6.6.2011 23:42

qvido31

Se Vám nestačím...

Divid všem!To co se rakušákum a jinéjm nehodí do krámu,tak Vy tady se rozplýváte nadšením!Běžte s tím do někam!!RvRvRv

0/0
6.6.2011 21:41

martas38

Re: Se Vám nestačím...

Tak ono je pane rozdíl koupit za 50 milionů jeden vagón nový, nebo za 30 milionů deset ojetých, zvláště když je ten ojetý modernější a v 3x lepším stavu než stávající průměr.

0/0
6.6.2011 22:10

zachumlanek

Konecne!!!

Jen, ať je víc sokromých dopravců a monopol ČD skončí. Jezdím vlakem do práce každý den a je to něco hrozného. V zimě netopí, teď  v tomhle horkém počasí zase ano. Zpoždění každý den, přípoje nečekají. Nádražáci nepříjemní, neochotní. Všude špína.

0/0
6.6.2011 17:32

kladnyhrdina

Re: Konecne!!!

Ještě nám napište, kde jezdíte.

0/0
6.6.2011 18:27

Mychal.B.

Re: Konecne!!!

Popisovaný stav odpovídá realitě kdekoliv mimo koridorovou trať a někdy i tam :-P

0/0
6.6.2011 23:08

Bery

Re: Konecne!!!

Ja ten problem tedy nepocituju a taky jezdim temer denne.

0/0
6.6.2011 23:37

petr4770

Re: Konecne!!!

No tak to nevím já mezi Plzní a Klatovy problémy nevidím....;-)

0/0
7.6.2011 10:00

v r

Re: Konecne!!!

úroveň kultury cestování s ČD je přímo úměrná tomu, co se těmi vlaky vozí...

0/0
6.6.2011 19:42

Leinad

Re: Konecne!!!

Jojo, zejména netekoucí voda na WC, vykolejení soupravy, (ne)hlášení zpoždění (zvuky z repráků jsou slyšet info na displeji je vidět, ale jsou to nepravdy), otevřené dveře za jízdy, nastavení topení(centrál ve vagonu bez kupé) je vina vandalů. :-/

Na to, že nějaký znuděný puberťák vezme sprej a počmárá pár vagónů, si já nestěžuji.

0/0
7.6.2011 0:23

danny47

Jančurovy nejluxusnější...

vozy se sedmi (nebo kolika) třídami, které budou všechny na vyšší úrovni než ČD... 8-o 8-o 8-o  Nějak o tom chlopci z jeho tiskového média taktně pomlčují... ;-)

0/0
6.6.2011 16:43

tarten

Pochvala Janu Sůrovi

Ještě musím pochválit autora. Velmi mě překvapil vyváženým článkem postaveným na informaci, ne na fandění nebo plivání.

0/0
6.6.2011 16:41

kladnyhrdina

Re: Pochvala Janu Sůrovi

Pan Sůra už naštěstí píše jako profesionální novinářR^. V minulosti jsem nad jeho články přemýšlel, zda je to PR nebo má nevyřízené osobní účty s ČD.

0/0
6.6.2011 18:24

certik_bertik

ten

žlutý komik stejně narazí až zjistí co stojí údržba kolejových vozidel

0/0
6.6.2011 16:17

tarten

Re: ten

To je na tom právě to zajímavé. Narazí nebo nenarazí? Toť otázka.

0/0
6.6.2011 16:23

certik_bertik

Re: ten

všichni narazí

0/0
6.6.2011 16:23

tarten

Re: ten

?

0/0
6.6.2011 16:26

certik_bertik

Re: ten

nikdo na tom zatím moc netrhnul

0/0
6.6.2011 16:27

tarten

Re: ten

No tak na Ostravu možná ne, tedy o ČD se dá jen spekulovat. Jinak jsem ale neslyšel, že by si JHMD, KŽC Doprava, VogtlandBahn, Arriva nějak moc stěžovaly...

0/0
6.6.2011 16:32

kladnyhrdina

Jančura: od lží k činům

Konstatuji, že kroky RJ z poslední doby jsou rozumné a racionální a výběr vozidel vhodný. Hlavně jsem rád, že už omezil své amatérské sentence i marketingové lživé pomluvy o železnici a laciné machrování na účet naší okopané a poplivané služky ČD. Bude mít šance si to všechno vyzkoušet. Už teď je mu jasné, že provozovat železniční dopravu je ekonomicky, technicky, organizačně i legislativně mnohem těžší, než prodávat letenky a provozovat stádo autobusů. Dokud byl jako brouk pytlík, tak jsem si přál, aby mu v reálném provozu pořádně sklaplo. Teď už je normální, takže mu držím palce a určitě se svezu:-)

0/0
6.6.2011 15:55

7650

Alespoň něco

Ne, že bych se chtěl Jančury zastávat, sliby byly opravdu těžko uskutečnitelné v dnešních ekonomických podmínkách, na druhé straně raději pojedu v repasovaných rakouských vagonech než v těch ČD ne SD, to je katastrofa, hlavně 2. třída. Žaluda pořád něco slibuje, ale dodnes nemají ani EC a IC stejné vagony ať již s vnitřním vybavením nebo vnějším designem. Ty vraky lokomotiv co stojí podél tratí, zejména v uzlech jako je Česká Třebová apod jsou hrozné, nechápu proč už dávno neskončily v kovošrotu. Minulý týden jsem jel vlakem do Prahy a po dosednutí na sedadlo jsem se v klasickém kupé ve 2. třídě posadil skoro až na zem. O záchodech ani nemluvím. Takže raději 100x repasovaným vagonem z Rakouska než tou hrůzou od ČD a je mi jedno jestli firmu vlastní Jančura nebo stát.

0/0
6.6.2011 15:48

tarten

Re: Alespoň něco

Zřejmě vám uniklo, že v České Třebové se právě sbírají lokomotivy pro šrot. Kam myslíte, že se poslední době vydávají třeba pražské žabotlamy?

0/0
6.6.2011 16:08

sent_items

nevím, ale proč mám pocit, jako by tu diskutovali a pomlouvali lidé, kteří dělají tímto službu ČD? :-)

0/0
6.6.2011 15:47

Santa1

Re: Já

To víte, úspěch byznysu ČD závisí na kvalitním PR, proto si nás ČD vydržují.

0/0
6.6.2011 16:02

tarten

Re: Já

:-D :-D :-D :-D

Tak to jo. Na rozdíl od Jančury by se na TOHLE nezmohly ČD asi nikdy. :-D

0/0
6.6.2011 16:10

hasil.lokotka

Re: Já

Vážený pane, nechci se nikoho zastávat,

ale ČD se na to zmohli a těchle vozů koupili

rovnou 30.

0/0
7.6.2011 16:00

PepaK

Ilustrační foto

Jen upřesním, že Jančura koupil 6 vozů kombinovaných 1/2 třída a 6 vozů druhé třídy. Oproti těm ojetinám 2. třídy, co koupily ČD mají ty Jančurovy dvojky ještě lámací dveře. Jeden z vozů pro Jančuru je dokonce lehce nabouraný, chybí mu okna, dveře a část interiéru. Vozy pro ČD momentálně stojí ve Velenicích a jde vidět, že pár jich je už také zmodernizovaných jako u Jančury (klima, zásuvky,...)

0/0
6.6.2011 15:28

jachym2

Snad se konečně začne zvyšovat

úroveň služeb nějakým rozumným tempem a ne tempem hlemýždím, jak tomu bylo posledních 20 let....

Na některých tratích musel být zákazník opravdu velkým fanouškem železnice se spoustou volného času - aby pravidelně bycl ochoten využívat tento způsob dopravy :-)

0/0
6.6.2011 15:26

Leinad

Re: Snad se konečně začne zvyšovat

Nezačne. Jiní dopravci, než ČD tu byli i v minulosti, ale kraje rádi uzavírají smlouvy bez konkurzů (a o "nutném konkurzu" za 10 let si nedělám iluze) a stát rád dotuje i ziskové rychlíkové spoje.

0/0
7.6.2011 0:50

michal.0.8

konečně konkurence

Přál bych si víc společností, které by konkurovali ČD.

0/0
6.6.2011 15:19

tarten

Re: konečně konkurence

Však ano. Tak nějak "okrajoví" už by tu byli - proklínaný Viamont, Veolia, svým způsobem JHMD, a také německá Arriva, Vogtlandbahn (nebo jaký mají teď kabát), jezdí sem i Rakušáci, a bohužel i příšerné slovenské soupravy, které se občas omylem vytáhnou, když někdo chce porovnávat kvalitu souprav ČD s chimérickým Jančurou. :-D (Ale jasně, ČD mají také tak příšerné, jen je tolik necpou na mezinárodku.)

0/0
6.6.2011 16:14

aldik7

chm

na ČD se nadávalo když oznámili, že kupují ojetiy z Rakouska a u Jančury je nějak klid.. to je zajímavé;-)

0/0
6.6.2011 15:06

aldik7

jéé

tak to jsou ty luxusní zcela nové vlaky co mají 6.tříd a kino? ;-);-D

0/0
6.6.2011 15:05

frisik

Foto

Pokud by nekoho zajimalo, soucasna podoba koupenych vozu:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_ABmz-3090-0.php,

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmz-2190-5.php#583

0/0
6.6.2011 14:59

Adalbert Kolínský

Re: Foto

Já jen, aby si je OBB nestáhly nazpět až jim Jančura nezaplatí.

0/0
6.6.2011 15:01

a8nn

Re: Foto

Ten druhý odkaz má být správně http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmz-2170-0.php

0/0
6.6.2011 23:08

Adalbert Kolínský

A opět kašpárek Jančura na IDnes:

Chtěl by pořídit pět souprav s kapacitou 210 až 250 míst, každou za zhruba tři sta milionů korun od švýcarského výrobce Stadler. "Do konce března budeme mít navržený design interiéru i exteriéru," tvrdí Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/zlute-vlaky-jedou-do-kraju-s-nabidkou-komfortnejsiho-cestovani-psh-/eko-doprava.aspx?c=A090128_210511_eko-doprava_zra

;-D;-D;-D

0/0
6.6.2011 14:54

krueger

Re: A opět kašpárek Jančura na IDnes:

no a? On je Jancura dobry podnikatel a spocital si, ze tahle nabidka je proste lepsi. Nove vlaky koupi, az si na ne vydela.

0/0
6.6.2011 16:16

tarten

Re: A opět kašpárek Jančura na IDnes:

Blbost, bere úvěry od bank nebo leasingy, jako všichni. Nic jiného než jít do rizika mu nezbývá. A jak si to a ono umí na železnici spočítat, o tom bylo řečeno už dost.

0/0
6.6.2011 16:25

Hoppix2

Re: A opět kašpárek Jančura na IDnes:

Mě spíše překvapila následující citaci pana Jančury:

"podívejme se na to jinak - my letos chceme dosáhnout obratu pět miliard korun, dráhy vyberou od cestujících okolo šesti miliard."

To jakože chce na jedné s osmi soupravami denně stejný obrat, jako mají ČD v rámci celé republiky?

0/0
6.6.2011 18:05

tarten

Re: A opět kašpárek Jančura na IDnes:

To spíš jen tehdá ukazoval, že neví která na dráze bije, a jaký je tedy rozdíl v potřebném majetku na dráze a v prodeji letenek, no.

0/0
6.6.2011 19:00







Najdete na iDNES.cz