Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němci chtějí vyškrtnout Labe z důležitých cest, ohrozí to stavbu jezů

Dlouholetý spor českých rejdařů a ekologů o stavbu dalších jezů na Labi dostal nový rozměr. Německý parlament nyní projednává reformu německé vodní dopravy a zvažuje, že Labe vyřadí ze svých důležitých vodních tras. České zastánce jezů to zaskočilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vetchý stařík

LABE

podél Labe z Děčína do Bad Schandau jezdím dost často a nějak jsem si nevšiml, že by bylo nesplavné. Nákladních lodí jezdí dost. Ale asi mají kluci budovatelský v labském plánu plavbu lodí zámořských....... Rv

0/0
8.6.2011 4:32

sockopankac

Re: LABE

pokud vim tak se to má stavět někde v Loubí a ta nesplavná část je za tyršovim mostem v tom oblouku tam se to zanaší a je tam malo vody  ;-(

0/0
8.6.2011 17:19

prazakm

Re: LABE

Ty jsi dobrej vtipálek. zkus se někdy projet v létě parníkem do Hřenska. Předloni většinou nejezdil, loni cca. 1 měsíc.

0/0
8.6.2011 19:10

Kecal1

To nevadí,

hlavně, že potečou peníze - kdysi byl odhad kolem 7 mld Kč, dnes to bude trochu víc, v průběhu realizace dojde k projektovým úpravám a příslušným navýšením. Pak ještě něco na údržbu,.... To půjde. "Rejdaři", pokud se dá tak dá nazvat pár provozovatelů několika málo lodí, možná už v tu dobu zmizí úplně.

0/0
7.6.2011 16:43

dantencl

labská komise

Volná plavba po Labi je tuším výdobytek po dělení Rakouska-Uherska, zakotvený ve Versailleské smlouvě a hlídaný labskou komisí. Němci mají uloženo starat se o vodní cestu a pronajmout nám flák přístavu v Hamburku.  Nemyslím si, že je mezinárodní smlouvou určena minimální plavební hloubka splnitelná jen výstavbou přehrad, takže Německo nemá povinnost stavět přehrady, ale na druhé straně se přestat starat o splavnost Labe by bylo porušením mezinárodních dohod, bez ohledu na objem provozu.

0/0
7.6.2011 15:01

majkl1

Řekněme to jinak.

Němci mají bohatou strukturu plavebních cest a kanálů napojenou na evropskou vodní síť. Komodit vhodných pro lodní dopravu do Čech mají málo a co je jim do našich problémů či plánů.

Za C.K. Rakouska objem překládky v ústeckém přístavu překonal největší přístav monarchie - Terst. Zejména po druhé světové válce pak mezinárodní lodní nákladní doprava na Labi dospěla ke dnešnímu, málem nulovému stavu.

0/0
7.6.2011 12:56

Upload

Ježíííš Marjááá

8-o co teď budeme dělat? Provize už sou rozdaný a teď tohle!!;-€

0/0
7.6.2011 12:19

Pro patria VII.

Re: Ježíííš Marjááá

Konkrétně ty se po zvonění budeš věnovat výtvarné výchově.

0/0
7.6.2011 12:22

villík

Jen abysme neklábosili o ničem.

Komu může vadit jez s komorou a s cestou pro ryby :

Vizualizace zde:

http://www.decin.cz/wp-content/uploads/2011/05/jez_loubi_studie.jpg

0/0
7.6.2011 11:38

Pro patria VII.

Re: Jen abysme neklábosili o ničem.

Lepší by byla nějaká vizualizace z úrovně břehu.

0/0
7.6.2011 11:58

Pro patria VII.

eko-vyžírkové

Práci a schizofrenii eko-vyžírků je vidět třeba v CHKO a NP. Z jedné strany chtějí co nejvíce peněz na svůj provoz a zdruhé strany vyhlašují nejrůznější zóny kam člověk nesmí. Ono se tam bádá a zkoumá, ale nikdo neví na čem a o čem. Svého času (možná tam ještě je) byl "soudruh" , který čárkoval počet ryb, jednoročně z toho udělal zápis a vyinkasoval peníze z MŽP.

Příroda má úžasnou absorbční schopnost:

Třeba ten slavný drobnokvět roste na starých výsypkách z děčínských přístavů, škeble v Ploučnici jsou tam navzdory tomu, že se jedná o umělé koryto z 17-18.století atd.. atd...

0/0
7.6.2011 10:42

rafol

Re: eko-vyžírkové

R^

0/0
7.6.2011 10:54

otas

Re: eko-vyžírkové

0/0
7.6.2011 13:00

To Maso

Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Pár set metrů pod Masarykovými zdymadly? Tady něco nesedí...:-/

0/0
7.6.2011 10:42

Pro patria VII.

Re: Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Myslím, že se plánoval ve Velkém Březně, ale přesně to nevím. Musel bych zapátrat.

0/0
7.6.2011 10:43

To Maso

Re: Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Já zase slyšel o Březně Malém. :-)

0/0
7.6.2011 10:44

Pro patria VII.

Re: Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Máš pravdu je/bylo to Malé Březno, pl.km. 82.

0/0
7.6.2011 10:49

drsny_zasveceny

Re: Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Ano, skutečně se má/měl stavět v Krásňáku.

0/0
7.6.2011 10:50

To Maso

Re: Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Obávám se, že tam to byla jiná "zeď"...;-)

0/0
7.6.2011 10:55

drsny_zasveceny

Re: Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Teď na to koukám. Ale před Dejmalem se tam s ním počítalo, ne? Prý kvůli dokům v Olšinkách a přístávům na druhém břehu. Aspoň tak jsem to slyšel já.

0/0
7.6.2011 11:06

Pro patria VII.

Re: Jez ve čtvrti Krásné Březno?

Tuším, že to měl být projekt nějaké zdi, která by oddělila plavební dráhu od ekologicky cenných břehů.

0/0
7.6.2011 12:21

jezdci apokalypsy

Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

jsem kdy kde viděl.

Stavět tam jez by bylo zvěrstvo. Rv

0/0
7.6.2011 10:42

Pro patria VII.

Re: Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

Ta oblast je nádherná, ale začíná to od silnice do Hřenska a železnice na druhé straně a výš.

0/0
7.6.2011 10:46

jezdci apokalypsy

Re: Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

Nějak nechápu smysl tvého příspěvku.

Ano. Po jednom břehu Labe vede silnice a po tom druhé železnice. Levý břeh je oblíbenou turistickou destinací.

0/0
7.6.2011 10:47

Pro patria VII.

Re: Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

Ten smysl je ten, že v tom slavném malebném údolí vede transevropský železniční koridor a silnice z Děčína na Drážďany. Ta malebnost je daná celkovým panoramatem. Pokud si projdeš dole břehy Labe najdeš pet-flašky, igelitky a jiný odpad z DC a ÚL, na březích roste taková ta neprostupná smetištní směska. O úseku DC - ÚL snad ani nemá cenu mluvit, zejména když podél vede na nábřeží E 442.

0/0
7.6.2011 10:54

jezdci apokalypsy

Re: Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

O potřebnosti železnice (vede tam normální koridor, nikoliv "transevropský" koridor), silnice asi není debata. O potřebnosti jezů pro lodě jejichž náklad může jet po železnici však ano.

Že jsou Češi neskutečná prasata a vyhazují PET lahve a jiný odpad do vody a Labe je při povodni vyplaví na břeh je věc druhá.

0/0
7.6.2011 10:58

Pro patria VII.

Re: Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

Viděl si někdy spojení Berlín - Praha - Vídeň, kudypak to asi vede ? Přes Karlovy Vary, že ?

0/0
7.6.2011 11:02

jezdci apokalypsy

Re: Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

Již v tuto chvíli je rychlejší jet Berlín - Vídeň přes Norimberk (nikoliv podle jízdního řádu). Navíc tam jezdí lepší vlaky s minimálním zpoždění a je přeci jen menší pravděpodobnost okradení.

Přímé EC vlaky Berlín - Vídeň, případně Berlín - Budapešť jsou v 99% využívány jen v úseku Berlín - Praha a následně pak Praha - Vídeň/Budapešť.

Transevropský koridor vede z Ruska přes Polsko do Německa. Z Balkánu pak přes Rakousko opět do Německa. Čr se díky zaostalé železniční infrastruktuře vyhýbá.

:-P

0/0
7.6.2011 11:09

Pro patria VII.

Re: Oblast mezi Děčínem a Bad Schandau je snad nejhezčí co

Co jsme si postavili, to máme. Poděkuj politikům. Teď se začíná oprašovat VRT.

0/0
7.6.2011 11:12

me2di

S nemeckym ekonacismem bude jeste problem

0/0
7.6.2011 10:33

Pro patria VII.

Re: S nemeckym ekonacismem bude jeste problem

Jj, začne to přes naše peněženky v účtech za elektřinu.

0/0
7.6.2011 10:35

jezdci apokalypsy

Tady je jasné stanovisko saské zemské vlády 2006:

Česká republika nemůže podle saského vicepremiéra a ministra hospodářství, dopravy a práce Thomase Jurka počítat s tím, že na německé straně budou pokračovat stavební práce na dalších úpravách splavnosti Labe, které by vyhovovaly plánům ministerstva dopravy na zajištění splavnosti této řeky v Česku. Česká republika chce kvůli zajištění splavnosti Labe po většinu roku postavit v Děčíně jez. Stavba za tři miliardy korun má začít v roce 2007. Debatuje se i o druhém jezu u Ústí nad Labem.

Jurk dnes při pracovní návštěvě Prahy o splavnosti hovořil s ministrem dopravy Milanem Šimonovským. "Poukázal jsem na to, že jak koaliční dohody saské vlády, tak i (saské) veřejné mínění si nepřeje žádnou výstavbu plavební cesty na Labi. Hlavní plavební systém budeme samozřejmě udržovat, na německé straně ale nebude žádná další výstavba," řekl novinářům Jurk, který české plány ohledně zajištění splavnosti Labe označil za problematické.

+1/0
7.6.2011 10:24

jezdci apokalypsy

Re: Tady je jasné stanovisko saské zemské vlády 2006:

Kontroverzní jez na Labi by se mohl začít stavět koncem roku 2007. Jediný jez, na kterém se po deseti letech sporů dohodlo ministerstvo dopravy s ministerstvem životního prostředí, má nahradit původně plánované dva jezy. Nyní navrhovaný jediný plavební stupeň v Děčíně má zaručit možnost plavby až do toto města s ponorem do 1,4 metru po větší část roku.

V současnosti není Labe na českém území splavné po většinu roku, především v létě. Protože Labská vodní cesta je v podstatě jedinou dopravní vodní cestou v zemi, nemá ČR po větší část roku možnost provozování vodní dopravy s větším ponorem. Na německé části Labe je přitom plavební hloubka 1,4 metru zaručena již nyní.

+1/0
7.6.2011 10:25

jezdci apokalypsy

Re: Tady je jasné stanovisko saské zemské vlády 2006:

Po zprovoznění jezu u Děčína by v roce 2010 mělo být možné nakládat v Děčíně zboží, které by dál po Labi mohlo na lodích putovat až do přístavu v Hamburku. Od zprovoznění jezu proto ministerstvo dopravy očekává oživení nákladní dopravy na železnici, která vede po pravém břehu Labe k překladišti v Děčíně. Kromě jezu v Děčíně by se již příští rok měl začít stavět plavební stupeň Přelouč na středním toku. Ten by měl prodloužit vodní dopravní cestu v současných parametrech do Pardubic. Proti stavbě českých jezů na Labi protestují čeští ekologové.

Zdroj: http://ihned.cz/2-18296940-001000_d-c0

+1/0
7.6.2011 10:25

jural

Re: Tady je jasné stanovisko saské zemské vlády 2006:

Co s tim ma co do cineni nejaky sasky urednicek? Nejsou k tomu nejake mezinarodni dohody?

0/0
7.6.2011 10:26

jezdci apokalypsy

Re: Tady je jasné stanovisko saské zemské vlády 2006:

Ježíši Kriste, to není žádný úředníček, ale lidmi zvolený reprezentant.

0/0
7.6.2011 10:27

drsny_zasveceny

Re: Tady je jasné stanovisko saské zemské vlády 2006:

Sasko má zhruba 4,2 milionu obyvatel, což je Česku mnohem blíž než celé Německo dohromady a odpovídá to zhruba Švýcarsku. Je svýcarský vicepremiér "nějaký úředníček"?

0/0
7.6.2011 10:33

antizelenka

nejsem zastánce jezů na Labi

ale když se němci staví na zadní, tak navrhuji postavit velkou přehradu a vodu zastavit ;-D

a když budou němci moc vyskakovat - pouštět jednou měsíčně "přílivovou vlnu"

0/0
7.6.2011 10:13

Pro patria VII.

Re: nejsem zastánce jezů na Labi

;-D

0/0
7.6.2011 10:16

jural

Re: nejsem zastánce jezů na Labi

Jo, jako aby mely konecne nejaky duvod odstavovat JE? Treba kvuli ceskemu tsunami?:-]]

0/0
7.6.2011 10:19

jural

Tady jde o neco jineho

Nemci proste v zadnem pripade nechteji ani naznak konkurence svemu kanalu Dunaj-Mohan-Ryn.

Splavne Labe by totiz do budoucna mohlo predstavovat jednu z casti kanalu Dunaj-Labe-Odra, coz by pro CR znamenalo nemaly prinos. Na ukor Nemcu. Samozrejme.

Skoda, ze se rozpadlo R-U. Uz by to tu i bylo. Ackoliv. Bylo by to tu jen v pripade , pokud by R-U neopustilo v druhe polovine 19. stoleti svou tradicni politiku zadrzovani Pruska, resp. Nemecka. Jakmile ji opustilo, znamenalo to automaticky jeho konec. K tragedii stredoveropskeho prostoru. Bohuzel.

0/0
7.6.2011 10:07

Pro patria VII.

Re: Tady jde o neco jineho

Ač jsem přívrženec jezů na Labi, tak projekt D-L-O považuji za megalomanský projekt mimo mísu. Jenom napojení Labe na Odru a Dunaj by si vyžádalo tuším že cca 15 plavebních stupňů.

0/0
7.6.2011 10:11

jural

Re: Tady jde o neco jineho

Prozatim by stacilo spojeni Dunaj - Odra. Tam to zas takova hruza neni.

0/0
7.6.2011 10:14

Pro patria VII.

Re: Tady jde o neco jineho

Technicky by to asi nebyl prublém, ale ekonomická mimo realitu. Navíc by bylo potřeba upravit ještě 70 km Odry v Polsku.

0/0
7.6.2011 10:16

antizelenka

Re: Tady jde o neco jineho

jo,jo megalomanský nesmysl, úplně mimo ekonomickou realitu

0/0
7.6.2011 10:14

jural

Re: Tady jde o neco jineho

To byl ale Dunaj-Mohan-Ryn taky. Panamsky pruplav jakbysmet.

0/0
7.6.2011 10:20

Pro patria VII.

Re: Tady jde o neco jineho

Taky argument. Faktem je, že na Labi u nás jsou lodě limitované cca 110 m (tj. něco kolem 1000 t nákladu). Rýn a Dunaj to je něco jiného.

0/0
7.6.2011 10:30

Milioi

Proč doprava po silnici

"Veškeré zboží by se pak prý muselo vozit po silnicích" A proč jako? Proč straší tím, že by se pak všechno muselo dopravovat po silnici. Nevede podél Labe náhodou jedna z hlavních železničních tratí? A když už se něco může dopravovat po řece, tak argument, že železnice není plně flexibilní co se týče cílů, moc neobstojí.

0/0
7.6.2011 9:51

Hynek Vilém Jarmila reloaded

jezy na Labi jsou zvěrstvo

Ať si rejdaři pořídí lodě s menším výtlakem, případně těch pár dní, kdy je sucho, prostě nejezdí. Lodní doprava je podnikání jako každé jiné a stát není povinen stavět podnikatelům další jezy, už jen kvůli ochraně přírody. BTW, na kolika velkých jezech jsou dneska rybí přechody? Co soudruzi? 8-o

+1/0
7.6.2011 9:47

villík

Že, jo? Ať si i autodopravci pořídí....

...náklaďáky jen do 3,5 tuny... a neničej´ silnice!

0/0
7.6.2011 9:51







Najdete na iDNES.cz