Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé v životopisech lžou, tvrdí manažeři

Většina firem podezřívá zaměstnance, že si přibarvují své životopisy. Uvádějí v nich lepší znalost cizího jazyka nebo pracovní zařazení v současné či minulé práci. O zveličování je přesvědčeno 70 procent českých manažerů, v zahraničí je průměr podobný, vyplývá z průzkumu společnosti Robert Half International v 11 zemích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JCage.

To je svanda, samotni manazeri

jsou totiz nejvetsi lhari ;-D

0/0
14.6.2011 15:33

mstuc

No, tak zrovna od manažerů to sedí.

Vždyť právě manažeři v ČR jsou hlavní, co nepracují, to je jejich hlavní činnost s parazitováním na opravdové práíci druhých.!!!!!!!!

0/0
10.6.2011 7:14

bitkar

ja nikdy nelhal

a kvuli tomu jsem dycky hledal praci relativne dlouho :D

0/0
9.6.2011 12:53

sunka007

Re: ja nikdy nelhal

Se nediv, kdyz neznas pravidla hry. DO CV a pohovoru se uvadi co chce slyset personalista, ale musim o tom aspon neco vedet.

0/0
9.6.2011 15:47

Gemars E. Rommel

Re: ja nikdy nelhal

Pak nemají lidi být, jací jsou.Rv

0/0
9.6.2011 17:56

samlos

lžou

Nedávno jsem se zasmál nad inzerátem, hledajícím pracovníka na třídičku odpadu. Mezi požadavky byl čistý trestní rejstřík a anglický jazyk.

Těžko mohou personalisté očekávat pravdu, když požadují 25letého vysokoškoláka s desetiletou praxí.

Ostatně ve svých slibech lžou mnohem víc.  I když u nich to není lež, ale hezká píseň pro lapaného ptáčka.

0/0
9.6.2011 12:24

andilek10

.........

Můj kamarád pracoval již 22 firmách za 17 let praxe.  20 firem zkrachovalo. Několikrát se mu stalo , že nastoupil do firmy a ta do 6 měsíců zbankrotovala.  Nedávno mi to vyprávěl. Dával mi rady. Když houfně utíkají zaměstnaci z firmy , je to divné. Buď to je firma před krachem nebo šef je divný.  Pokud si šefové najednou všichni koupí luxusní auta, je to divné, nejspíš společnost stojí před krachem a majitelé jí třeba prodali. ..............

0/0
9.6.2011 11:47

vhelsing

At si to manageri klidne mysli....ja si zase myslim o vice..

nez 70% ceskych managerech,ze stoji za starou belu...Vetsina z nich nezvlada people management a jejich "americky" pristup s krivym usmevem, to v cloveku vyvolava spise travici obtize,nez pohodu a klid v praci....

V mezinarodnich firmach to hlavne stejne funguje tak,ze clovek,kterej je levej,tak mu daji vyssi pozici,aby toho vic nepos.... a pak to taky tak vypada.

Pani/damy manageri/managerky se maji jeste hodne co ucit,aby se timto titulem mohli/mohly opravdu castovat. (a to nemyslim jen people management, ale i project management)

Na druhou stranu tady vznika novy druh managera...Office manager - v realite je to normalni sekretarka....takze pokud se braly informace i z teto vetve manageru,tak se vysledku uz vubec nedivim;-D;-D

0/0
9.6.2011 11:35

Bad Ass

Hihihi

Ako oni mne tak ja im.

Žiadna firma si nedokázala získať moju loajalitu. Píšem do CV pravdu, čo sa nedá tvrdiť

o tom čo sú personalisti schopní nasľubovať, len aby nemuseli pridať peniaze.

Mne je na prd 5 druhov benefitov, keď mi ani hypo nedajú.

0/0
9.6.2011 10:57

sunka007

Re: Hihihi

Tak to jsi asi kratce po skole, nebo nemas moc kvalifikovanou praci. U seniornich pozic si reknes co pozadujes a bud ti firma vyhovi nebo ne. Pokud firma licituje o mzde, aniz by dala konkretni nabidka, nema cenu dale o praci usilovat - takova firma dobre nefunguje

0/0
9.6.2011 15:56

Carlos Tévez

Jak to, že jstebyl v té firmě jen pár měsíců.

Já vám nabízím smlouvu na 6 měsícu se zkušební dobou 3 měsíce. Když má někdo takovou nabídku od zaměstnavatele tak se nemůže dívit pokud již má člověk sehnané nahradní zaměstnání a nespoléha se jen na případné prodloužení smlouvy. Zajímavé, že toto zaměstnavatelům Vadí, že není člověk delší dobu u jedne firmě, ale téměř každy Vám nabídne podmínky tak ať se Vás může případně kdykoli zbavit.Rv

0/0
9.6.2011 10:32

pepe1212

praca v nadnarodnej firme,

dynamicky kolektiv, nadstardantne financne ohodnotenie,moznost rastu. podobne nezmysly o sebe pisu tesco aj mekac. takze je to vyrovnane.

0/0
9.6.2011 8:54

_m-

Re: praca v nadnarodnej firme,

...MLADÝ DYNAMICKÝ KOLEKTIV...;-)

0/0
9.6.2011 10:19

anžto

Re: praca v nadnarodnej firme,

:-)R^

0/0
9.6.2011 10:37

dino_na_idnes

Re: praca v nadnarodnej firme,

A co se Vám na tom nezdá? Kolektiv rozhodně dynamický je, díky vysoké fluktuaci nespokojených nováčků se tým pořád mění.

Nadstandardní finanční ohodnocení též získáte, musíte si ale uvědomit, že jde o nadnárodní firmy s pobočkami v chudších zemích, než je ta naše, stačí tedy za standard prohlásit tu nechudší z nich.

A možnost růstu? No, tak ta je u mladších uchazečů zajištěna jejich biologií (a v tom, aby si jen tak drze rostli, jim firma skutečně nebrání), v jiné rovině je pak růst ve smyslu rozvíjení svých znalostí zajištěn třeba změnou dodavatelů či rozšířením nabídky jejich produktů, takže roste počet názvů zboží, jež do toho regálu doplňujete.

Díky těmto okolnostem považuji takový inzerát za zcela pravdivý, že si do něj někdo promítá nějaká svá osobní očekávání, to je jeho problém. :-P

0/0
9.6.2011 12:12

graifer5

Takže

vlastně lžou všichni!;-D;-D Jak typické pro tuto banánovou republiku!

0/0
9.6.2011 8:45

nesnašimlobisty

a co zaměstnavatel

ten nelže prý stabilní práce, benefity a vysoké ohodnoceni když tam člověk přijde tak plat malý a práce není, jo kázat vodu a pít víno jak prosté

0/0
9.6.2011 6:03

komentator-1

Re: a co zaměstnavatel

zaměstnavatel nabízí práci, vy sílu. Pokud se nabídka nesejde s poptávkou, tak se holt neuzavře pracovní smlouva. To, že je plat pro Vás malý, neznamená, že pro jiného není dostatečný. Až budete (pokud k tomu někdy dojde) zaměstnance přijímat, leccos třeba pochopíte.

0/0
9.6.2011 8:07

sunka007

Re: a co zaměstnavatel

Ja jsem jako majitel firmy a zamestnanec pochopil, ze stat si u zamestancu bere cca 1/2 jejich platu formou dani. Takze zaver je, ze v CR nejsou male platy, jenom stat velmi rad prerozdeluji. Bohuzel ty penize co stat vybere nejsou nikde moc videt.

0/0
9.6.2011 10:20

Carlos Tévez

Re: a co zaměstnavatel

Tak ono jde spíše otom, že někdy je to opojení a firma není tak na výši aby se dalo dosáhnout na slíbenou mzdu. Neplatí to samozdřejmě vždy.

0/0
9.6.2011 10:35

vhelsing

Re: a co zaměstnavatel

Ono je to tezky..no...kazdy by chtel mit dneska solidni plat...a ve vetsine firem dnes plati, co si clovek nevydupe na zacatku,tak to nikdy neuvidi....

Je dost malo firem,ktery opravdu zamestnancum dorovnava treba inflaci a podobne..je to tezke, chapu..ale je to tak..

Navic u nas je celkem nerovnomerna nabidka trhu s pracovni silou...mame tunu ekonomu,lidi vzdelanych v socialni sfere a podobne...ale opravdu technickych specialistu ci podobnych slozitejsich oboru, to by se clovek uhledal....

Dale hodne vysokoskolaku si mysli,ze vse zvladne a realita je trochu jina a pak brblaji,ze delaji cvicene opicky...

Je tam takovych faktoru...az to hezky neni...ale kazdy chce mit poradnej plat...to je to spolecny... ;-D;-D

0/0
9.6.2011 11:45

Jablkon

souhlas, nesouhlas...

je fakt, ze z pozice uchazece je obcas proste potreba svou kvalifikaci trochu vylepsit, kdyz jde o to projit prvnim sitem a dostat se k osobnimu pohovoru. je pak uz na prislusnem manazerovi nebo personalistovi, aby dokazal zjistit, jak moc pribarvene to bylo - specialne overeni jazykove vybavenosti je to nejmensi.

.

je taky fakt, ze pozadavky zamestnavatelu jsou mnohdy prehnane a kandidat, ktery by vsechny splnil, proste neexistuje. to ale samo o sobe preci neni duvod v CV bezuzdne lhat - zamestnavatel s tim stejne nejspis pocita a proste si vybere to nejlepsi co bude mit k dispozici.

.

a jinak teda tim, ze Nemci a Rakusaci daji predevsim na vzdelani, si nejsem vubec jisty. nejake zkusenosti v tomto oboru mam a myslim ze stejne nakonec jde predevsim o to, presvedcit o svem potencialu pro danou praci, at uz je podlozeny skolou nebo praxi

0/0
9.6.2011 0:20

vhelsing

Re: souhlas, nesouhlas...

Venku je normalni mit v inzeratu

Diplom ze skoly , ci odpovidajici dolozenou praxi...berou to jako jedno a to same...

U tech pozic a profesi,kde to jde...treba IT, obchod a podobne.

Navic...nejaky diplom z vejsky si clovek muze strcit za klobouk,pokud za nim je uchazec s mezinarodne uznavanymi certifikaty.... :)

0/0
9.6.2011 11:38

Ubaram

manažeři

Ono při požadavcích manažerů se není co divit. Oni zase lžou v tom že umějí řídit lidi, nebo že se ve firmě vyplácí prémie...

0/0
9.6.2011 0:04

Hroznej puberťák

Manažeři taky lžou

... tak je to aspoň fifty-fifty :-P

0/0
8.6.2011 21:43

Carlos Tévez

Re: Manažeři taky lžou

R^, škodaža, že v životopise nelžu.;-(

0/0
9.6.2011 10:36

lopenik III - duveryhodny ctenar

no...

prekvapko, co? vsichni lzou... ;-D

0/0
8.6.2011 20:21

bez_tolerance_hlouposti

Re: no...

G. House

Ale take jsem se tim od jiste doby ridil R^

0/0
8.6.2011 20:23

bez_tolerance_hlouposti

ani ne tak lze

jako ze se spis hodne prehani a nadhodnocuje. Kazdej trouba co umi zapnout pocitac a otevrit fejsbuk (R), se povazuje ze Windows administratora se zkusenostni v oblasti networking :-)

Ale jeste horsi zkusenost mam s rusy, rumuny ci bulhary. Ti maji na vsechno certifikace, ale kdyz jim clovek da par zakladnich technickych otazek, ktere museli pri testech zodpovedet, netusi o cem je rec.

0/0
8.6.2011 20:09

Carlos Tévez

Re: ani ne tak lze

natom asi nebude nic špatného to, jen jejich stát dělá pro jejich potporu maximum pro uplatnění na trhu práce. Roznhodující je stejně praxe.

0/0
9.6.2011 10:38

jmhad

každý soudí

podle sebe:-P

0/0
8.6.2011 19:37

Chytry.Levicak

to jsou staré známé věci

idnes.cz opět objevuje ameriku :-(

0/0
8.6.2011 18:09

J.F.Dragunov

"podle sebe soudím tebe".

Manažeři jsou také jenom zaměstnanci firem.

0/0
8.6.2011 17:37

milpok

Dělají to jako politici.

Většina z nich si také upravuje životopis, zvláště dobu, která se týká minulého režimu.:-)

0/0
8.6.2011 17:02

sunka007

je to hra

Je to oboustranne. Firmy maji casto nesmyslne pozadavky a kandidati vedi ze personalisti si s overovanim referenci ci znalosti moc prace nedaji. Kdo ma aspon trochu prehled tak casem pozna, ktera CV jsou vylepsovana.

Me proslo na pohovorech uz hodne lidi (nase personalistka je technicky nepolibena, tudiz musim pri hledani novych dusi udelat jeji praci) a zkusenost je takova ze 70% lidi nesplnuje kriteria pro danou pozici jiz podel CV. Zbytek si pozvete na pohovor a na nem zjistite co ti lide realne umi, cca 50% lidi se odhali jako odborne nepouzitelni. Takze ve finale je pouzitelnych 15% kandidatu, z toho u 2/3 se domluvite na pracovnich podminkach.

+1/0
8.6.2011 16:36

bez_tolerance_hlouposti

Re: je to hra

R^

0/0
8.6.2011 20:10

andilek10

Re: je to hra

Nejhorší situace je na státních orgánech. Jak může ředitel zoologické dělat najednou ombucmana pro dopravu.  To je jako kdyby sestřička v nemocnici měla jít dělat do uranových dolů.

0/0
9.6.2011 11:50

Pravda bolí

A zaměstnavatelé nelžou?!!!!

Office manager - rozuměj sekretářka, která nikomu nešéfuje

Asistent marketingu - následně z toho vyleze operátor call centra

nebo "nadstandartní platové ohodnocení" - pak člověku nabídnou 17 tis. hrubýho;-D

Zaměstanavatelé a zaměstnanci si nemají co vyčítat...

+2/0
8.6.2011 16:35

defi

Re: A zaměstnavatelé nelžou?!!!!

R^

0/0
8.6.2011 17:02

femmefatalegia

Re: A zaměstnavatelé nelžou?!!!!

další perlička, se kterou jsem se setkala, byla podpora v dalším vzdělávání ... :D;-D

0/0
8.6.2011 19:41

bez_tolerance_hlouposti

Re: A zaměstnavatelé nelžou?!!!!

a jeste je fajn kdyz ti nabizeji jako bonus 5 dnu dovolene navic, coz jak jsem tenkrat zjistil musi ze zakona ;-DR^

0/0
8.6.2011 20:17

komentator-1

Re: A zaměstnavatelé nelžou?!!!!

proč by vám měl zaměstnavatel nabízet ze zákona o 5 dní víc oproti zákonnému nároku? Z takových chytráků se potom rekrutují skutečně "elitní" uchazeči. Už jsem měl tu pochybnou povinnost celou řadu podobných od VŘ vyhodit :-(

0/0
9.6.2011 8:05

wewerak

Re: A zaměstnavatelé nelžou?!!!!

změň si nick, z tebe hloupost přímo odkapává, z čehož plyne, že jsi netolerantní sám k sobě, čili si to hoď

0/0
9.6.2011 16:21

jazzomil

Ti manažeři

ovšem neuvádí, že nároky na většinu pracovních pozic jsou často neúměrné náplni práce. Na práci, kterou by v pohodě zvládl leckterý středoškolák je požadováno vysokoškolské vzdělání. Na tak obyčejnou pozici, jako je např. prodavač (v moderní hantýrce manžer styku se zákazníkem, nebo account manažer) je často požadováno úplné středoškolské vzdělání a znalost AJ a NJ.  Naopak zjistí-li manažer, při často zbytečně složitém konkurzu, že uchazeč o místo má větší znalosti v oboru, a lepší kvalifikaci, než on sám, není přijat z důvodu překvalifikovanosti. Naši High, Top a kdo ví jací ještě, manažeři by si měli dobře rozmyslet, co vlastně chtějí. Dobré místo je dnes stejně možné sehnat jen přes známého.

+3/0
8.6.2011 15:41

Chytry.Levicak

Re: Ti manažeři

máme v naší zemi část nezaměstnaných vysokoškoláků,takže si

zaměstnavatelé řeknou proč je nedat na práci,kterou zvládne

středoškolák,když je vysokoškoláků x bez bez práce a mají si z čeho

vybírat...

0/0
8.6.2011 18:14

_m-

Re: Ti manažeři

Omyl.  Byla jsem bez práce 1/2 roku a brala bych tehdy cokoli - všude mi řekli, že jsem převzdělaná nebo tak něco a i když jsem byla ochotná podepsat papír, že budu pracovat za plat středoškoláka, tak mě nevzali. Nakonec mě vzali na pozici cvičené opice - bylo to sezení u počítače a kontrolování jednoho údaje, ale protože to byl počítač tak  chtěli 2 jazyky a VŠ.

Že jsem po několika týdnech s pomocí ajťáka svoji práci zregulovala na 1/2 hodiny týdně a začala sama od sebe dělat něco jiného byl potom úplně jiný příběh. Už tam nejsem několik let.

0/0
8.6.2011 18:34

Nahlas se ti směju 2

Re: Ti manažeři

1/2 roku doma? Proboha a proč - tys nechtěla pracovat?

A proč ses hlásila na místa, na která jsi byla překvalifikovaná? Proč jsi nenastoupila do práce odpovídající tvým schopnostem?

0/0
8.6.2011 19:45

bez_tolerance_hlouposti

Re: Ti manažeři

ty mas v ty palici asi dobre vybragrovano. ale spis si myslim, ze jen hloupe prudis. Rv

0/0
8.6.2011 20:21

Lev_-_-z-Rožmitálu

Re: Ti manažeři

to chce klid

to je místní brouk pytlík všude byl všechno zná odevšad má klíče a hlavně se všem směje;-DRv

0/0
8.6.2011 22:24

_m-

Re: Ti manažeři

Jo, to je prudič:-)

0/0
9.6.2011 10:20







Najdete na iDNES.cz