Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express chce i na trať do Vídně nebo Českých Budějovic

Na trať mezi Prahou a Ostravou vyjedou nedotované vlaky Leo Express příští rok v prosinci. Majitel společnosti Leoš Novotný už ale chystá provoz i na dalších tratích: z Prahy do Českých Budějovic nebo do Ústí nad Labem či z Ostravy do Vídně. I tyto spoje mohou existovat bez státních příspěvků, tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jablkon

Viden?

Tak to jsem docela zvedav. Konkurovat komfortem a jizdni dobou bezesporu lze - vlakem je to sice strasne daleko ale souprava 'na miru' to bez potizi pod 4 hodiny zvladne. Ono by to ostatne zvladlo i klasicke EC, ktere na to sice podle radu ma 4,5 hodiny ale kdyz odectu 10minutove planovane stani v Breclavi, vsechna ta neplanovana zpusobena tim, ze vlak realne jede vyrazne rychleji nez se pise v radu (kdyz jsem v zime jezdil ECcky tahanymi Taurusy, tak opravdu nebyl potiz prijet do Breclavi, Trebove i Prahy v 10minutovem predstihu) a skrtne se zastavka ve Trebove ktera je jen ulitbou odborarum CD...

Autobus sice stoji pod 20 EUR, ale trva to asi 5 hodin. Autem se to asi da stihnout za neco malo pres 3, ale asi nejsem sam, koho nebavi slalom a brzda-plyn na D1.

Spis se bojim, ze neni dostatecna poptavka. Ackoliv EC Viden - Praha mivaji tak 4 vagony 2. tridy, nikdy nebyvaji moc plne. A tahat lidi jen na castech trati, to uz je kompromis poctu zastavek s jizdni dobou

0/0
9.6.2011 21:22

dodo125

Re: Viden?

Jsem zvědav, konkurence je prospěšná a pro železniční dopravu mám určitou úchylku z mládí... Jízdní doba je z větší části dána propustností tratě a grafikonem, ale co bude nejduležitější, je cena. Mnohdy se vyplatí více cestovat automobilem, než-li vlakem.... (jako milovník železnice jsem pokrytec, ale je to tak. Jízdenka mnohdy je dražší než benzín)

0/0
9.6.2011 23:04

Jablkon

Re: Viden?

ja se mezi vlakem a autem nerozhoduju ani tak podle ceny, jako spis podle toho, nakolik se daji predpokladat problemy na silnici a nakolik auto tam, kam jedu, potrebuju. takze v zime, kdyz pak 'doma' jedu maximalne autobusem na lyze, radsi jedu vlakem, v lete, kdyz potrebuju byt i v cili mobilni, spis autem. pro vlak vyrazne hovori to, ze dobu jizdy neprotahuji 'pauzy na kafe' a ze clovek ty 4 hodiny muze delat neco jineho nez ridit.

Viden - Praha vychazi skutecne cenove velmi podobne at uz pojedete vlakem (pokud mate inKartu a umite si koupit nejvhodnejsi jizdenku), autobusem nebo v pripade auta budete pocitat jen naftu (pro cesty po Rakousku jsou pocty uplne jine - vlak stoji podobne penize jako auto vcetne amortizace a veskerych dalsich nakladu, autobus na delsich relacich neexistuje - vzdy jezdi jen na nejblizsi nadrazi).

s tou propustnosti trati bych to tak tragicky nevidel - myslim, ze vetsina ceskych trati neni natolik pretizena, aby neslo dostat 'rychlou stopu'

0/0
10.6.2011 0:33

Jablkon

Re: Viden?

jinak o prospesnosti konkurence samozrejme neni pochyb. nakonec nutno uznat, ze konkurence soukromniku vetsinou vyrazne zlepsi standard sluzeb i v pripade, ze to soukromnik po case vzda a opet jezdi jen C(SA)D. viz treba situace v Jablonci nad Nisou - i kdyz zeleznice Liberec - Tanvald provozovana soukromniky byla jen kratkou epizodkou, pote, co se vratila do rukou CD, nabizi prinejmensim vyrazne lepsi jizdi rad nez C(S)D predtim. obdobne autobusy Jablonec - Praha: i kdyz ma na lince uz zase monopol mistni CSAD a ceny jsou obdobne jako kdysi, autobusy i jizdni rad jsou na nesrovnatelne lepsi urovni, nez predtim, nez se 'soukromnik o neco pokusil'. a jak muze jasat nestranny cestujici na autobusove lince Liberec - Praha, to asi vsichni dobre vime

0/0
10.6.2011 0:39

tarten

Re: Viden?

No nevím s tou přestávkou coby úlitbou pro odboráře, ten přestup cestujících a výměna českých/rakouských čet svůj smysl má. Nevím, jestli by se to podařilo paštikářovi vyjednat s Rakušákama na nulu, možná ano, možná ne.

Jinak zkrátit jízdní dobu EC Praha - Brno o čtvrthodinu oproti letošku určitě ano (i ČD jistě zrychlí, už budou mít s čím), o půlhodinu těžko, ale o půlhodinu Praha - Vídeň bych také viděl celkem reálně. Vata pro zpoždění musí ale být, jinak to budou hrozně nespolehlivé spoje!

0/0
10.6.2011 11:10

Jablkon

Re: Viden?

Prestup v Trebove? Pro koho? Pro pak lidi z couraku od Zabreha ci Lanskrouna? Ja si proste myslim, ze to smysl spis nema. Vzdyt tam stavi i jen kazde druhe EC mezi Prahou a Breclavi (stavi budto v Koline nebo v Trebove, coz dela bordel v jizdnim radu). A protoze velka cast lidi v Trebove podle me ma nejaky vztah k C(S)D (i kdyby to nebyla primo rezijka), se soukromym narusitelem stejne spis nepojedou.

.

Vymena personalu na hranici je podle me hlavne otazka legislativy. Nevim, jestli v soucasnosti cesky strojvedouci muze pokracovat dal do Rakous. Ale myslim ze se zrovna nedavno legislativa ponekud uvolnila. Stevardky urcite menit nebudou, kdyz ten vylet za hranice, obratka a zpet se da stihnout (skoro) za 2 hodiny.

.

Viden - Pha pod 4 hodiny 100%ne lze, jak rikam, v zime se mi vickrat stalo, ze na tom spoji s jizdni dobou cca. 4:30 vydal soucet stani ve stanicich pres pul hodiny

0/0
10.6.2011 16:33

tarten

Re: Viden?

Jaký přestup v Třebové?

0/0
10.6.2011 21:48

tarten

Re: Viden?

Součet stání: Že se to tak párkrát povedlo samozřejmě ještě automaticky neznamená, že se tam dá napálit všude 0 a dát to do jízdního řádu bez rezervy. Jindy se to zas o hodně nepovede. Ale s novými vlaky by to pravděpodobně(!) na ty 4h skrouhnout šlo, pokud bychom ale u Novotného tolerovali podobně malé % "plnění jízdního řádu" jako letos u mezinárodní dopravy ČD.

0/0
10.6.2011 21:54

Jablkon

Re: Viden?

ja nerek, ze se ten jizdni rad hned musi o pulhodinu zkratit. ja jen rikam, ze jizdni doba pod 4 hodiny je technicky realizovatelna (maximalni tratova rychlost + technicke parametry souprav).

proc CD jezdi tak rychle jen nekdy muze byt zpusobeno mnoha faktory: 1) strojvedouci vedome nejede na maximum, kdyz vi, ze ma velky predstih, 2) v JR se pocita s tim, ze ne vzdy bude k dispozici optimalni souprava, 3) na trati je rezervovan nejaky cas a nelze ho predbehnout, protoze na trati neni misto, 4) trat je pretizena a prostor pro jizdu maximalni rychlosti nelze vubec garantovat... patrne to bude kombinace vice techto faktoru.

jelikoz konkurence bude mit naprosto jasno cim bude jezdit a nepotrebuje vatu proste kvuli nejistote, jaky srot zrovna pojede, lze podle me jizdni dobu srazit vyrazne. jasne, nejaka vata byt musi, 10% je ale na zeleznici jiste prehnanych

0/0
15.6.2011 0:00

Jablkon

Re: Viden?

SA se svymi busy na hranicich nestavi a nic nemeni, tak nevim, proc by to mel delat nekdo s vlaky, pokud mu to primo nenarizuji predpisy. Podle me by neco takoveho, pokud by se to muselo, bylo pro pastiky prilisna komplikace a klidne i duvod, proc mezinarodni spojeni vubec neprovozovat.

.

U CD to smysl ma, jelikoz vlaky pres rozkopanou Viden pokracuji do Wiener Neustadtu a cela trasa Breclav - WN - Breclav tak trva nejakych 5 hodin. Prvni faze rekonstrukce Wien Südbahnhof bude brzy dokoncena a pokud se Leo obrati tam, muze to fakt stihnout tesne nad 2 hodiny.

0/0
10.6.2011 16:37

tarten

Re: Viden?

Busy nejsou vlak, jak už snad i ten jančura pochopil. Ale možná by se podařil najít nějaký způsob jak nezastavovat právě při vhodné spolupráci s tím WestBahnem. Pokud tedy Novotnému bude jedno, že nebude mít v Břeclavi eventuelní přípoje směr Zlín, Bratislava a Novomlýnsko.

0/0
10.6.2011 22:00

Jablkon

Re: Viden?

podle me jsou 3 hlavni duvody, proc se v Breclavi meni ceta: 1) legislativa 2) zvyky na evropskych statnich zeleznicich 3) delka pobytu soupravy v zahranici.

Leoska se z toho tyka jen 1), pritom pokud vim, evropska legislativa byla pred nedavnem ponekud uvolnena (dosud snad na koleje v kazdem state EU vubec nesmel zahranicni dopravce, v dusledku cehoz napr. polsky vlak od Jelenie Gory na tech asi 7km od hranice do Korenova oficialne provozuje Viamont a i pri ceste 2 stanice pres hranici na vas prijde dvakrat pruvodci) a i kdyby nebyla, soukromnik si to bezpochyby zaridi tak, aby se s ÖBB apod. vubec nemusel dohadovat - i kdyby to znamenalo zalozit si GmbH krome CR i v Rakousku a dat obsluze vlaku ceskou i rakouskou pracovni smlouvu.

V Breclavi klidne zastavit muzou, ale nemusi na 10 minut a nemusi mit pres 10 minut vaty pro Breclav - Wien.

Btw. proc tato trat muze byt zajimava i pri nizsi vytizenosti: viz cena jizdenky Wien - Pha koupena v Rakousku vs. napr. Praha - Cesky Tesin...

0/0
15.6.2011 0:08

donotcrosss

300 km/h

podle mě kdyby ty vlaky jezdili 300km/h tak by je využívalo více lidí než dnes. Auta by se nechávala na záchytných parkovištích a dál by se se jelo prostě vlakem. Škoda, že už to tak není.. :-(

0/0
9.6.2011 13:15

aldik7

Re: 300 km/h

kdyby stát celé dlouhé roky neinvestoval miliardy do dálnic, ale radši do železnice, tak to tu teoreticky už mohlo být;-)

a nebo kdyby aspon ty dálnice nebyli tak šíleně předražené:-P

0/0
9.6.2011 14:35

Roman36a

Re: 300 km/h

No to by byla věc inženýre. Sice by se celá řada lidí, ani zboží nedostala tam kam potřebuje, ale milovník mašinek by byl spokojenej.:-)

0/0
9.6.2011 14:50

aldik7

Re: 300 km/h

proč nedostala? železnice je určená taky pro dopravu, jak zboží tak i lidí;-) ale to ti asi ještě nedošlo, žé?;-D

0/0
9.6.2011 15:00

Roman36a

Re: 300 km/h

Jistě. To i říční doprava. Takže. Přijedu v Plzni k rampě do skladu, naložím kamion, za hodinku jsem na Zličíně, vyložím část, za další hodinu na Černém Mostě, vyložím druhou část a zbytek odvezu do Hradce.... A ty mi chytrolíne napiš jak bych něco takovýho udělal pomocí železnice.

0/0
9.6.2011 15:08

aldik7

Re: 300 km/h

úplně stejně, akorát že je potřeba aby byli koleje všude, kam jedeš;-)

0/0
9.6.2011 15:09

Roman36a

Re: 300 km/h

No to je geniální myšlenka.... Koleje do každého domu.

0/0
9.6.2011 15:12

aldik7

Re: 300 km/h

úplně od každého zas ne, neviděl si na čt24 tu reklamu na čd cargo? že zboží se vozí v kontejnerech a v případě, že v cílové stanici nejsou koleje, tak se to na překladišti přeloží na kamion a část nákladu jede dál po cestě:-)

0/0
9.6.2011 15:14

Roman36a

Re: 300 km/h

No to je nápad. Takže budu potřebovat minimálně dva kamiony, dva řidiče a ještě vlak.

0/0
9.6.2011 15:21

aldik7

Re: 300 km/h

ale vlaky jsou rozhodnější ekologičtější než kamiony, neuvíznou v zácpě jako auta, neničí cesty když jsou přetížené...

0/0
9.6.2011 15:22

Roman36a

Re: 300 km/h

S tim souhlasim. Jenže když potřebuju přepravit zboží z Hamburgu do Prahy. Né z Plzně. Tam to rozhodně ekologičtější není. Nehledě na to že sehnat kamion který bude ochotný vést kontejner pět km po Plzni a druhý který bude popojíždět po Praze bude hodně velký a hlavně drahý problém. Navíc já potřebuju vyložit jen část nákladu. To se dělá na nádraží hodně blbě.

0/0
9.6.2011 15:26

aldik7

Re: 300 km/h

proč na nádražích? na to jsou speciální terminály, ty velké plechové krabice se nepřekládají na běžných nádražích;-)

0/0
9.6.2011 15:40

Bery

Re: 300 km/h

Akorat ze k tem terminalum u nas obvykle nevedou koleje... ackoliv ten terminal casto stoji jen par metru od trati. ;-(

0/0
9.6.2011 15:47

aldik7

Re: 300 km/h

chm, myslím vlakový terminál určený k překladu zboží mezi vlakem a kamionem, takže tam koleje vést musí ;-)

0/0
9.6.2011 17:04

Roman36a

Re: 300 km/h

Ono je úplně jedno jak se to nazve. Já se tam zkrátka nemůžu hrabat v kontejneru a odebrat část zboží, to naložit do něčeho jiného....

0/0
9.6.2011 15:59

aldik7

Re: 300 km/h

nemůžeš se hrabat v kontejneru, ale na ten kamion se naloží celý kontejner a převeze se tam, kde to má jet.. přeprava vlakem je spíš pro velké zásilky;-)

0/0
9.6.2011 17:06

Roman36a

Re: 300 km/h

Pro velké zásilky a na dlouhé úseky. Vždyť jsem to psal. Jenže kolik takových kamionů tady jezdí. Největším problémem jsou pochopitelně lokální.

0/0
9.6.2011 17:10

tarten

Re: 300 km/h

No tak přinejmenším ty kamiony s uhlím by se měly zase zahnat na železnici. Nebo takové kamiony, co třeba ze Znojemska jedou plné okurek do velkoskladu na druhém konci republiky.

0/0
10.6.2011 11:25

tarten

Re: 300 km/h

Zatímco když se jede kamionem, tak kamion ani řidiče asi nepotřebujete, že. A počítá se ne počet, ale čas a km. Složitost "přestupu" by se pochopitelně efektivněji nechala na "kombinovaném dopravci", nikoli na přepravci. Už se to koneckonců takto rozvíjí.

0/0
10.6.2011 11:19

tarten

Re: 300 km/h

Ale kdepak. Copak kamiony také jezdí dům od domu? Úplně by stačilo, kdyby už nákladní dopravci dokázali nabídnout rozumnější podmínky co do spolehlivosti a přestaly se tudíž houfně rušit železniční vlečky.

0/0
10.6.2011 11:16

109e

Re: 300 km/h

A jak se dostávalo zboží dříve ?

0/0
9.6.2011 15:50

AAA2

Re: 300 km/h

Touzis se vracet k zivotnim standardum 19. stoleti? Ale se vsim vsudy...

0/0
9.6.2011 16:02

109e

Re: 300 km/h

Ne, klidně ti připomenu západní Evropu.

0/0
9.6.2011 20:13

Roman36a

Re: 300 km/h

Dřív se to takhle vozilo. Jenže to byla doba kdy prodejci i zákazníkovi bylo úplně jedno jestli bude mít novou televizi za tejden, nebo za měsíc. Pokud jí chtěl, musel si počkat. A taky bylo jedno kolik se na tom podílelo lidí. Za další firmy, ale i obchody, měly obrovské sklady. To dneska není. Jede se na doraz, někde dokonce na hodiny. I sortiment se poněkud rozšířil.

0/0
9.6.2011 16:04

certik_bertik

Re: 300 km/h

na takovou rychlost u nás nejsou tratě stavěné

0/0
9.6.2011 15:35

Roman36a

Re: 300 km/h

A nikdy nebudou, protože na stávajících tratích je to blbost a nové není kam šoupnout.

0/0
9.6.2011 15:37

tarten

Re: 300 km/h

Já také předpokládám, že budou spíš na 350 než na 300. :-D Ale je kam je šoupnout, to je stejné jako s dálnicemi. Jde o financování, ne o prostor.

0/0
10.6.2011 11:29

danny47

Re: 300 km/h

No 300 km/h při našich vzdálenostech..... Jak dlouho by ten vlak těch 300 jel, nerž by musel zase brzdit ? ?

0/0
13.6.2011 22:30

aldik7

chm

a proč to nezačali konkurovat drahám o pár let dřív jak  to bylo potřeba? proč až ted jak seČD snaží a modernizují vozvý park, nádraží... bohužel to není tak rychlé, jak si někteří kecalisti představují;-)

0/0
9.6.2011 12:39

Roman36a

Re: chm

Protože to nešlo. :-)

0/0
9.6.2011 14:31

aldik7

Re: chm

a proč to nešlo? Jančura tady povídal pohádky o vlacích už před pár lety a trvalo mu to dost dlouho než vyjel (teda teprve vyjede, v září), před Jančurou tady byl minimálně další jeden vlakový projekt a taky z něho sešlo...:-P

0/0
9.6.2011 14:34

Roman36a

Re: chm

Třeba kvůli dotacím pro ČD, třeba kvůli upředňostňování ČD a tak by se dalo pokračovat.

0/0
9.6.2011 14:51

aldik7

Re: chm

ČD mají dotace pořád, ono by to šlo, stačilo by chtít;-) a ne jen plivat na ČD, ale nic nedělat:-P ...

0/0
9.6.2011 15:01

Roman36a

Re: chm

Seš si vážně jistej že si něco nepil? Tobě vadí že konkurence nepřišla dřív, ale až v okamžiku kdy se ČD mění k lepšímu.... Vždyť snad to je stav se kterým by si měl být spokojený, ne? Když mohli (podle tebe) vydělávat tak nechtěli no a teď už přece skvěle fungující ČD nemůžou ohrozit. :-)

0/0
9.6.2011 15:11

aldik7

Re: chm

ne, nic jsem nepil;-)

Ano, proč konkurence nepřišla dřív, jak předchozí vedení ČD prakticky vůbec neinvestovalo do modernizací? a konkurence přišla až ted, jak ČD modernizují?:-)

0/0
9.6.2011 15:13

Roman36a

Re: chm

Tak do toho když kdo začně s jakým podnikám a proč je tobě s prominutím prd. Ještli se ti to nelíbí, tak s nimi nejezdi. To je ale asi tak všechno co můžeš udělat.

0/0
9.6.2011 15:23

aldik7

Re: chm

to máš možná pravdu, ale nadávat na ČD, že je něco špatně umí každý, ale udělat to lépe, to už ne;-)

0/0
9.6.2011 15:38

Roman36a

Re: chm

Jasně. Takže pokud sám nejsem politik, tak na politiky nadávat nemůžu.

0/0
9.6.2011 16:06







Najdete na iDNES.cz