Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ceny se v květnu zvedly o půl procenta. Zdražilo pečivo i banány

Za nákup zaplatili lidé v květnu průměrně o 0,5 procenta více než v dubnu. Nejvíce zdražily potraviny a nealkoholické nápoje. Většímu zdražení bránilo zlevnění některého zboží, například kosmetiky nebo ledniček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roby

i lokomotivy trošku zlevnily

"Většímu zdražení bránilo zlevnění některého zboží, například kosmetiky nebo ledniček."

0/0
10.6.2011 10:47

J i ř í

Vy žertujete!

Všude kolem sebe pozoruji víceprocentní zdražení - v restauracích, v obchodech s potravinami, ve službách, ale i třeba v prodejnách čaje ... A vy napíšete "půl procenta". Kde žijete?

0/0
9.6.2011 11:46

LukassssP

Re: Vy žertujete!

Dobrý;-D Co takhle si nejdřív zjistit co to je za údaj a jak se počítá, než tady začnete mlít nesmysly ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
9.6.2011 12:20

J i ř í

Re: Vy žertujete!

Jenom pět smajlíků? To je slabý! Jinak máte pravdu, ve skutečnosti přece všechno kolem nás zlevňuje (17 smajlíků).

0/0
9.6.2011 12:49

LukassssP

Re: Vy žertujete!

Ve skutečnosti nám všem rostou mzdy, že :-) Nebo na Vás snad zapoměli? Kdepak se asi stala chyba? Snad si nemyslíte, že se zdražování jednou navždy zastaví?!? PS: kolik chcete smajliků?

0/0
9.6.2011 12:54

loupeživý baron

Re: Vy žertujete!

Charakteristikou zdravé ekonomiky je tendence k poklesu cen. Jde o důsledek růstu kapitálové vybavenosti a tím růstu produktivity. V této ekonomice množství produkovaných statků roste rychleji než množství peněz (které je v podstatě konstantní), dochází tedy k růstu kupní síly peněžní jednoty.

Na vašem místě bych tedy k tématům, ve kterých mírně řečeno tápu, přistupoval s pokorou.

0/0
9.6.2011 13:06

LukassssP

Re: Vy žertujete!

Nápodobně. Předpokládám, že už jste někdy slyšel o nějakém případu dlouhodobě zdravé ekonomiky, kde alespoň po několik let klesaly ceny R^

0/0
9.6.2011 13:44

loupeživý baron

Re: Vy žertujete!

Zase ten rozšířený logický klam. Argumentum ad populum v bledě modrém zas a znova. Zůstává pro mě záhadou, jestli tento způsob "argumentace" dneska učí na školách nebo zde neustále diskutuju s jednou a to samou osobou pod různými nicky ;-D

Zdravou ekonomikou není ta, kde se stát násilím zmocní prostředku směny a ovlivňuje jeho množství dle svých potřeb. V posledních 100 letech tuto ekonomiku tedy na světe zřejmě nenajdeme. Ale historie státních podvodů s měnou sahá přinejmenším do dob Římské říše.

Vaše argumentace je tedy ve smyslu mrzáků v lazaretu, kteří dle toho, že nikdo z jejich známých nemá více než 1 nohu a 7 prstů, usuzují, že jsou zcela zdraví, normální a nic jiného ani není možné...

0/0
9.6.2011 14:11

Generál Ugarte - inmortal

Re: Vy žertujete!

USA před rokem 1913?

0/0
9.6.2011 14:26

loupeživý baron

Re: Vy žertujete!

Empirické příklady mohou být sporné a dají se překroutit a naroubovat dle libosti a účelu. Pokud ten člověk není ochoten či schopen uznat tvrzení v logicko-teoretické rovině, tak je to marné.

0/0
9.6.2011 14:59

roby

Re: Vy žertujete!

po roce 1948 u nás

0/0
10.6.2011 10:49

Generál Ugarte - inmortal

Re: Vy žertujete!

Znáte to o házení perel sviním? :-/

0/0
9.6.2011 14:28

novakjara

Koruna posiluje,

zlevnily i elektrárenské turbíny!

0/0
9.6.2011 11:24

LukassssP

Re: Koruna posiluje,

Však to je dobře. To znamená levnější nové elektrárny a vyšší zisk ČEZu. Pro nás co máme jejich akcie tak následně vyšší dividendy. Takže další dobrá zpráva;-)

0/0
9.6.2011 12:22

roby

Re: Koruna posiluje,

ještě se vám nedoneslo, že Kalous zavádí nově zdanění akcií?

0/0
10.6.2011 10:50

JBrix

JAK vydělat více peněz!

Kdyby tak lidi více přemýšleli nad tím, jak vydělat více peněz a neřešili neustále ty ceny a to, že se všechno zdražuje! PROBLÉMEM je jen to, že vyděláváte málo, tak řešte problém a ne následky! 8-o8-o8-o

0/0
9.6.2011 11:20

graifer5

Re: JAK vydělat více peněz!

Všichni budou vydělávat víc tak se víc zdraží a pořád dokola truhlíku!;-D

0/0
9.6.2011 11:28

JBrix

Re: JAK vydělat více peněz!

Nesmysl! Když budou všichni více vydělávat, tak jim JEN nebudou vadit ty EU ceny, co zde máme a nebudou počítat, kolik stojí rohlík, neboť ten určitě 10 Kč stát nebude 8-o

0/0
9.6.2011 11:33

Bery

Re: JAK vydělat více peněz!

Jo, pak je potreba resit jak vydelavat v jedne praci ten EU plat, aby bylo na ty EU ceny. Ale resit to hromadnou migraci do jinych statu EU, kdyz jsme soucasti EU je nesmysl. Otazkou tedy je, jestli u nas existuje takove reseni pro 80% obyvatelstva ? ;-)

0/0
9.6.2011 11:51

JBrix

Re: JAK vydělat více peněz!

Nikdo z nás nemůže být spasitel, aby se staral o celý národ! Každý se ale může postarat o sebe! 8-o

0/0
9.6.2011 11:53

Bery

Re: JAK vydělat více peněz!

Starat se o narod a dobry chod statu je nejspis ulohou vlady... a nejak se jim to nedari. ;-)

0/0
9.6.2011 17:36

LukassssP

Re: JAK vydělat více peněz!

Proč všichni, stačí když budete vydělávat víc Vy nebo já  ;-D;-D;-D

0/0
9.6.2011 12:24

wotomtoje.

Re: JAK vydělat více peněz!

A vy si myslíte že lidi, kteří vydělávají více peněz, tak neřeší ceny? ;-)

Naopak, většinou čím bohatší jsou lidé, tím více koukaj po cenách!

0/0
9.6.2011 11:57

JBrix

Re: JAK vydělat více peněz!

Tak jistě, že po cenách kouká každý, ale já a ani žena třeba nekoukáme na ceny potravin. Vůbec nevím, kolik co stojí, jen z článku vím, že rohlík asi 1-2 Kč. Zbytek opravdu nevím. Buď mám peníze a jdu nakupovat nebo mám kartu a jdu nakupovat ;-D

-

Základ je, aby každý kupoval jen to, co potřebuje a nevyhazoval peníze za hlouposti, jak to dělá většina lidí v obchodech, co naletí na nějaké slevy a "akce" ;-D

0/0
9.6.2011 12:03

JBrix

Re: JAK vydělat více peněz!

Pořád je ale lepší se soustředit na vydělávání peněz, než škudlení někde v obchodě a přemýšlení, jestli si ten rohlík můžu dovolit! 8-o

0/0
9.6.2011 12:04

wotomtoje.

Re: JAK vydělat více peněz!

S tím vyhazováním peněz za hlouposti naprostej souhlas. Osobně ve slevách a v akcích (myslím potraviny) kupuju pouze věci které bych stejně koupil a jenom ty s delší trvanlivostí.

A že znám ceny třeba rohlíků? To už je tak, když chodím okolo, mám takovou zvláštní vlastnost, že si to pamatuju. :-)

0/0
9.6.2011 12:11

roby

Re: JAK vydělat více peněz!

reklamní plakát E.ONu nabízí obzvlášť výhodný nákup automatických praček pro své zákazníky. Když si nabízený typ pračky dáte do Goglu tak zjistíte, že se tato pračka dá jinde koupit ještě levněji.  Je to prostě jen akce zmíněné firmy a internetového prodejce Kasa,  já na bráchu, brácha na mě

0/0
10.6.2011 11:04

Lenoch netáhlo.

1960 rohlík 30 haléřů.

1985, rohlík 30,-haléřů. To je tak, když výsledky lidské práce schlamstne pár neukojitelných nenažranců.

0/0
9.6.2011 10:41

lolek77

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

1960 - můj plat 650 Kčs, 1985 - 1950 Kčs, 2010 - 27000 Kč a rohlík za 2 Kč. ;-)

0/0
9.6.2011 10:45

momoko

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

R^

0/0
9.6.2011 10:48

graifer5

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

To jsi pracoval jako batole né!;-D;-D;-D

0/0
9.6.2011 11:29

roby

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

v šedesátých létech byl průměrný plat 1 300 Kčs, na sklonku osmdesátých let 3 160 Kčs. Takže jste byl hluboce podhodnocen, mohlo to být třeba tím, že jste toho moc neuměl.

0/0
10.6.2011 10:59

LukassssP

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

To má asi stejnou vypovídací hodnotu, jako když řeknete že rohlík třeba v Mongolsku stojí v přepočtu 1 Kč. Je to hodně nebo málo trumpeto?!? Co to takhle vztáhnout alespoň k příjmům tehdy a teď?;-D

0/0
9.6.2011 10:48

JBrix

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Můj plat v roce 89 - 2.500 Kč, můj plat v 2011 - 100.000 Kč měsíčně a včil mudrujte, rudý mozku! 8-o

0/0
9.6.2011 11:17

graifer5

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

kdo se tady chlubí ,že bere hodně většinou  má minimální mzdu a tady si léčí mindrák!;-D

0/0
9.6.2011 11:31

JBrix

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Já se nepotřebuji chlubit, uvádím jen fakta. ALE věřit mi nemusíte, je to váš problém!

A to jsem tu částku ještě snížil, aby se někomu něco nestalo ;-D;-D;-D

0/0
9.6.2011 11:35

J i ř í

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Domníval jsem se, že lidé se stotisícovými příjmy mají jiné starosti než psát sem do diskuze.

0/0
9.6.2011 11:47

JBrix

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Peníze se vydělávají samy a jelikož čekám na nějaké emaily, tak se chodím do takových diskuzí jen pobavit. Není přece problém mít na PC otevřených více oken, že? PROBLÉM spíš vidím v tom, že lidi jako vy se tady vykecávají místo toho, aby pracovali a měli právě těch více peněz a nemuseli řešit cenu rohlíků 8-o

-

Jo, až budu vydělávat měsíčně 1-2 miliony, tak budu nejspíše na jachtě a tady mě neuvidíte, to slibuji ;-D

0/0
9.6.2011 11:51

wotomtoje.

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Koukám, že už čekáte na mejly skoro hodinu! ;-)

0/0
9.6.2011 12:02

JBrix

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Ne, celé dopoledne je takové mejlovaté, ale můžu si to dovolit ve své soukromé firmě ;-D

-

Pořád lepší než vy, který si v pracovní době chatujete na webu místo práce, že? Co tomu říká váš zaměstnavatel?Nebo jste již zasloužilý důchodce? ;-D

0/0
9.6.2011 12:08

wotomtoje.

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Sám píšete, že mejlujete ve své soukromé firmě, tak proč proč mě posuzujete jako flákače, který okrádá svého zaměstnavatele?

0/0
9.6.2011 12:11

JBrix

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

No tak z 90% mám pravdu, že? ;-D

0/0
9.6.2011 12:39

wotomtoje.

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

Máte takové zaměstnance a dle toho posuzujete? ;-)

0/0
9.6.2011 12:53

Viper1

Re: 1960 rohlík 30 haléřů.

To jste se domníval chybně.

0/0
9.6.2011 12:10

vítek z prčice

zase lež jako věž

Půl procenta?? To nemůže vyjít ani jako jakýsi průměr (dá se konstruovat všelijak). Každý, kdo chodí nakupovat a trochu si pamatuje jednotlivé ceny, musel v poslední době (možná to nebyl právě květen) zaznamenat růst cen u většiny potravin o více než 10% ! A to ještě před zločinnou úpravou DPH.

 Například tuk Perla máslová dříve 29,90 Kč, pak 32,90 a nyní 34,90 - za pár měsíců nárůst na 117 %. Objevují se také menší balení (párky a j.) se zdánlivě nižší cenou, při přepočtu na váhu opět dražší. Původní ceny se objevují jen krátce jako tzv, akční.

Nemám chuť se na tom podílet, jezdím nakupovat jednou týdně do Německa. Nevyjde to dráž ani s benzinem (samozřejmě nejedu do Berlína). Jako spoptřebitel se jinak bránit nemohu a doufám, že Češi přijdou na to, že když se domluví dvě rodiny a udělají velký nákup mohou se na Kalouskovo řádění vykašlat. :-)

0/0
9.6.2011 10:02

wotomtoje.

Re: zase lež jako věž

Jedna značka zdraží, druhá zlevní a celkově to jde nahoru, tak jak píší. To je prostě statistika. Nesmíte se fixovat pořád na jednu značku nebo i na jeden výrobek. Toho právě využívají prodejci, že postupně výrobek zvyšují až ho lidi přestávají kupovat. Udělají jinej obal s jinou hmotností a jedou znova. Příkladem třeba RAMA máslová. Speciálně jí kupuju pro manželku, takže o ní mám přehled. Postupně jí zdražovali od nějakých 24,90 až na 32,90 (250 g) a teď se najednou objevila 400 gramová a stojí cca 35.

0/0
9.6.2011 10:13

LukassssP

další trouba

Proč by to byla lež jako věž? Jedná se o meziměsíční nárůst cen, a 0,5% meziměsíčně je už docela dost. Pokud by takhle rostly ceny každý měsíc, tak by to bylo 6% za rok!

Samotné potraviny tvoří pouze malou část spotřebitelského koše a i když jejich ceny vzrostou o  víc jak 10%, tak to s celkovou inflací zas až tak moc nepohne!;-)

0/0
9.6.2011 10:40

Bery

Re: další trouba

Samotne potraviny tvori pouze malou cast spotrebitelskeho kose dle CSU. U spotrebitelskeho kose matky samozivitelky, nebo duchodce mohou potraviny tvorit i 30-50% nakladu. Jak by pro tuto skupinu obyvatel vypadala mira inflace ? ;-)

0/0
9.6.2011 11:56

LukassssP

Re: další trouba

Další trumpeta ;-DMáte pravdu. A u bezdomovce, který žije někde pod mostem, budou náklady na potraviny (a alkohol) činnit 100% jeho příjmů. U pana Babiše to bude možná 0,000000001% jeho příjmu. Podle chytráků jako jste Vy by měl statistický úřad vypočítat inflaci, změnu reálného příjmu a další desítky makroekonomický veličin pro každého obyvatele ČR a pak mu ji poslat třeba poštou, ne? ;-D ;-D;-D;-D;-D

0/0
9.6.2011 12:14

Bery

Re: další trouba

Chjoo... a kolik je tu lidi s prijmem jako Babis? A utrati Babis veskery prijem za mesic, aby se to tedy s jeho prijmem melo srovnavat? Pokud vezmeme utratu obyvatelstva na osobu, tedy vcetne duchodcu a deti, tak potraviny rozhodne nejsou malou polozkou toho realneho spotrebniho kose. ;-)

Vypocitavat miru inflace pro jednotlivce je nesmysl (to si muze udelat kazdy sam), ale pro pocetne silne zastoupene skupiny obyvatelstva by to jiz smysl mit mohlo. Jenze kdyby se zverejnoval spotrebitelsky kos upraveny na obvykle potreby jednotlivych skupin obyvatel, napr. duchodcu, tak by se to politikum vubec nehodilo, ze ? ;-D

0/0
9.6.2011 17:34







Najdete na iDNES.cz