Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy pracovníky svážet nebudou. Kdo při stávce nepřijde, nedostane plat

České firmy neplánují, že by při pondělní stávce v dopravě svážely do práce své zaměstnance. Na druhou stranu většinou také tvrdí, že budou fungovat jako jindy. Pokud ale nepojedou vlaky, autobusy a veřejná doprava, řada lidí nejspíš zůstane doma. Zákoník práce na takové případy pamatuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_lu

...

jako vždy: lidé ze soukromého sektoru, kteří tento stát živí do práce prostě musí a dostanou se do ní, protože jsou za ní rádi... lidem ze státního se v práci nic moc stát nemůže (můžou vyhrožovat i hromadným odchodem), takže zůstanou případně doma a omezí služby (pošta)... velká legrace tohle... možná bychom to mohli jednou obrátit - soukromý sektor by mohl protestovat proti přezaměstnanosti ve státní správě a její produktivitě/neefektivitě práce...

0/0
13.6.2011 10:49

papazian

Re: ...

Sám víte,  že tlacháte nesmysly!

0/0
14.6.2011 10:59

verua

Trochu nešťastné..

Plno lidí u nás v práci dostalo v pátek dovolenou na pondělí - na dnešek.. stávka není. Fakt, komplikace kam se podíváš, protože ti mimopražští si musí vzít tedy dovolenou i ve čtvrtek.. Rv

0/0
13.6.2011 6:21

1255

Ušlou mzdu těch, kteří se kvůli blokádě nemohou dostat včas

do zaměstnání by měly zaplati odborové svazy, které stávku (blokádu) vyvolaly.

0/0
12.6.2011 10:52

petrph

aby se zase Kalousek neradoval

Když firmy někomu za ten den nedají plat, tak taky za něj za ten den neodvedou daně a důchodové a zdravotní pojištění. Pokud by se to týkalo velké masy lidí  (dejme tomu v součtu Praha plus Brno plus lidi z celé ČR co dojíždějí vlakem),tak to erár patřičně ucítí...:-(

0/0
11.6.2011 13:02

akademik Richard

Re: aby se zase Kalousek neradoval

a bude to chtit po odborech zaplatit R^

0/0
12.6.2011 0:04

pamětník vlastních blbostí

Re: aby se zase Kalousek neradoval

Jste trochu mimo. Pokud bude mít zaměstnanec dovolenou tak samozřejmě že zaměstnavatel odvádí sociální i zdravotní pojištění i za tento den. Neodvádí jenom pokud měl náhradní volno. Ale v tomto případě sociální a zdravotní odvádí zaměstnanec sám z vlastní kapsy.

0/0
13.6.2011 8:33

Elik.7

..

dle ústavy má každý nárok na stávku. Ale asi preferujete totalitu.

Chápu, že se vám to nelíbí, ale až tu bude článek "havarovaný autobus řídil 70letý řidič", budete tu nadávat úplně stejně.

0/0
11.6.2011 12:42

qwe25

Re: ..

sakra nutí ho někdo dělat to zaměstnání do 70? Baletka taky ví, že nebude tančit do 70. Tak se s tím smiřte, že se budete muset vzdělávat a přestaňte držkovat

0/0
11.6.2011 20:44

Krak

Re: ..

Zkusil ses zamyslet nad tím, co ty masy vzdělaných lidí budou dělat? ;-D

0/0
12.6.2011 12:11

apokar

Re: ..

Osobně souhlasím. Ano, právo na stávku je. Je ale ještě stávkou plánované zablokování klíčových silnic balíky slámy, pomalu jedoucími traktory či něčím jiným? Soudím, že toto už se stávkou nemá nic společného. A to mi na celé té akci opravdu hodně vadí.

0/0
12.6.2011 10:03

JP007

Re: ..

Až na to, že právo na stávku není právem politickým, ale hospodářským. No a důvody této stávky jsou rize politické - se zaměstnavatelem, kterému stávkující a priori škodí, nemají nic společného. Takže skoro bych řekl, že takováto stávka je nezákonná - proč? Protože to není stávka kde by právo na ni bylo zaručeno zákonem. Ano, o jiném názoru Ústavního soudu vím - ten netvrdí, že by taková stávka výslovně dovolena byla, ale konstatuje, že údajně není zakázána. Podle mě se mýlí, ale co si myslím já není vůbec podstatné...

0/0
12.6.2011 11:56

Andrea Šretrová

...

No vsak alespon clovek udela neco pro zdravi ;-), v pondeli pujdu pesky, mam to cca 8 km, mozna si na to i zvyknu, a budu chodit stale :-).

Ano, chapu, ze mam stesti, ze to mam jen 8 km...

0/0
11.6.2011 9:57

filin

Re: ...

Závidím Ti, že to mš jen 8 kilometrů. Možná by mi mohl někdo poradit, jak se dostanu pěšky  z Bohnic na Skalku. Odhaduji, že by se mělo vyjít asi tak kolem 2. hodiny ráno, ale otázkou zůstává, kudy vlastně jít......

0/0
11.6.2011 11:26

JP007

Re: ...

Kdybys to chtěl opačným směrem, radilo by se snáz...;-)

0/0
12.6.2011 11:57

pletiplot

Re: ...

Koukni se do mapy, je to docela daleko, ale jestli mas kolo, mel bys to mit za hodinu.

0/0
13.6.2011 8:43

lomba01

Re: ...

Jezdim na kole z Holesovic do Hostivare na kole. Je to necelych 22 km. Trochu si sice zajizdim, ale s vyjimkou 2 km po silnici, je to cele na cyklostezce. Casove to ale vychazi dost podobne. Pocitam, ze pro Vas by to bylo delsi o max. 5 km.

0/0
13.6.2011 12:14

1255

Re: ...

Ale jiní to mají třeba padesát přes celou Prahu.

0/0
12.6.2011 10:54

arisman

hehe

Firmy pracovníky svážet nebudou. Kdo při stávce nepřijde, nedostane plat

najlepsi sposob ako doviest ku strajku aj tych, ktori to nechceli. :)

0/0
11.6.2011 9:13

1255

Re: hehe

Ne, požadovat úhradu ušlé mzdy na odborových svazech, které stávku vyvolaly.

0/0
12.6.2011 10:55

whitemagic

náš ředitel

jako šéf firmičky ty co pujdou v pondělí do práce (je nás celkem 18) svezu do práce autem a pak zas hodím domů.Ti co jdou stávkovat můžou ale mají dovču nebo náhradní volno.U nás táhneme za jeden provaz a těmhle dobytkům ve vládě opravdu nejde říct jinak že by měli vypadnout!!!!

0/0
11.6.2011 9:01

hejhulapp

Re: náš ředitel

tak táhněte

+1/0
11.6.2011 9:13

1255

Re: náš ředitel

Otázka je, jak dlouho budete stát na zablokovaných silnicích. Nebo si uděláte poradu v autě?

0/0
12.6.2011 10:55

ramsveyker

Stávka je i o tom...

...že nikdo soudný nechce mít sedmdesátileté řidíče vlaků a autobusů (i když se někdy najdou železní dědci). Nadšeně vládě přizvukují jen "mediální gerily" nebo "užiteční idi0ti".

0/0
11.6.2011 8:05

hejhulapp

Re: Stávka je i o tom...

Kdo má jiný názor je idiot, ještě nějaké podobné heslo?

0/0
11.6.2011 9:15

Gonzales_sx1

Re: Stávka je i o tom...

no u Tebe to heslo nahodou sedi. ;-D

0/0
11.6.2011 9:46

sasky04

Stát vs. soukromníci

Poměrně zajímavý jev je, že do stávky se přihlásili zaměstnanci firem ovládaných státem (ČD a MHD), zatímco soukromí dopravci na to dlabou. Čím to bude? :-P

0/0
11.6.2011 7:57

Don_Alex

Re: Stát vs. soukromníci

hmma ty chceš aby třeba tvoje děti vozil do školy nějaký sedmdesátiletý dědula? já teda ne, zorvna tak se mi nelíbí, že se v našem státě "šetří" jednotky miliard na občanech, které ale ve finále budou znamenat zpomalení ekonomiky a další škrty a přitom ten samý stát rozhazuje desítky miliard za nesmysly a to ti taky nevadí jo?

0/0
11.6.2011 8:47

mstuc

To je ono,

bohatí stávku nepotřebují, manažeři a majitelé firem budou postihovat slušné lidi, kteří se kvuli stávce nedostanou do práce.Přitom stávka je hlavně kvuli slušným, poctivým a pracovitým lidem, protože reformy, které dělá tahle vláda je namířena proti nim ku prospěchu bohatých. A to je hlavní snaha modrých vlád v ČR. ,,Chudým brát a bohatým dávat" ,což před časem potvrdila i pravdivá kampaň ODS MÍNUS.!!!!!!!!

+1/0
11.6.2011 7:18

landier

Re: To je ono,

prestante tu placat naivni hlouposti ... berte v potaz taky nazory jinych ... ja napriklad bohaty nejsem, ale jsem pracujici a do te prace se dostat proste potrebuju, protoze jaksi neplacene volno mi na tom mem "blahobytu" rozhodne nijak neprida ... jaky vyznam ma pro me tahle stavka? zmeni neco? -> nulovy, primo zaporny!

+3/0
11.6.2011 7:42

sasky04

Re: To je ono,

Kdo ještě věří na rozdělení české politické scény na jednotlivé strany je trouba. V PSP se všichni poplácávají po ramenou nehledě na to, jakou barvu zrovna mají a do médií pouze hrají divadlo.

0/0
11.6.2011 7:52

Rudý přízrak lucha la libertad

porad tomu nerozumim

zase tady vsichni rvou, jak je to desiva situace, ze se jeden den nedostanou do prace. Tohle vypada, ze ridic MHD je absolutne nejdulezitejsi zamestnani v teto republice a pak by jeho plat mel byt vetsi nez plat reditele banky, nebot kdyby teoreticky stavkovali reditele bank, tak to nikoho zajimat nebude - tedy to povolani asi neni tak dulezite jako ridic.

---

P.S. Ta stavka se mi take nelibi, ale asi jsem jeden z mala kdo neni na MHD zavislej, nicmene ty reakce tady opravdu nenaznacuji nic jineho nez to, ze ridici jsou platove silne podhodnoceni, proste idealni je, kdyz je zamestnanec tak moc motivovany k praci, ze ho vubec stavkovat nenapadne a to se evidentne v tomto pripade nedeje. !!!

+1/0
11.6.2011 3:54

velky bratr

Nahradit skody

At si stavkuji a pak nesou odpovednost! Pokud k tomu opravdu dojde, necht kazdy postizeny obcan a firma podaji trestni oznameni a zaloby. No a odborari at si to hezky zaplati - at vedi, kolik ta jejich sranda stala...

0/0
11.6.2011 0:47

vyvoraný vorvaň

Re: Nahradit skody

Tato sranda přijde každého zaměstnance rozhodně méně než to, pokud projdou deformy v naplánované podobě;-)

0/0
11.6.2011 2:06

kiv

Re: Nahradit skody

A to chceš státní bankrot?? Jak daleko si myslíš , že jsme od něj daleko?  Já ti to pošeptám: 3-5 let ...:-/

0/0
11.6.2011 6:26

mstuc

Re: Nahradit skody

díka ODS a jejím vládám v ČR blízko, to je taky jeden z důvodů stávky.!!!!

0/0
11.6.2011 7:19

landier

Re: Nahradit skody

kdyz to chcete brat kategoricky, kdy nastal nejvetsi obrat z kladneho/vyrovnaneho statniho rozpoctu, za ktere vlady to bylo? napovim vam, ods v ni nebyla ... ale tohle nema stejne smysl ... hezky den

0/0
11.6.2011 7:52

arisman

Re: Nahradit skody

stany bankrot sa nevyhne nikomu v EU

skor ci neskor je to tu. Cesko zasiahne tiez, bez ohladu na vasu vlastnu ekonomicku a hospodarsku politiku. Zial.

0/0
11.6.2011 9:16

sandvinik

hloupí odboráři

takže hloupí odboráři nepochopili že udělají problémy jen tem chudým

0/0
11.6.2011 0:05

velky bratr

Re: hloupí odboráři

Ti, co vyrazi na vylet s kapesnym, ti to opravdu nechapu. No a ti ostatni to delaji proto, ze si to uvedomuji velmi dobre.

0/0
11.6.2011 0:49

ohnoo

Oranžoví odboráři

Všechny oranžovo-rude odboráře patří na hodinu propustit a uvolnit tak místo těm co by i v tak ,,strašné'''' situaci rádi pracovali, ale bohužel musí počkam až jim stávkou připraví lepší život.

0/0
11.6.2011 0:04

Boffinek

Procházka

Někdo si hold užije staré dobré cestování.

0/0
10.6.2011 23:35

Manchester United

nemate kolo, ze tu tak brecite?

0/0
10.6.2011 23:06

terezav

Re: nemate kolo, ze tu tak brecite?

ne, kolo nemám, je drahé

0/0
11.6.2011 0:53

vyvoraný vorvaň

Re: nemate kolo, ze tu tak brecite?

Tak pokud jste v takové situaci, tak právě Vy byste tuto stávku měl podporovat.

0/0
11.6.2011 2:09

landier

Re: nemate kolo, ze tu tak brecite?

ta stavka mi to kolo zaplati? jak?

0/0
11.6.2011 7:45

Hufo

co na náchodsku plašej?

tam jim nikdo silnice neucpe. problém bude spíš zvládnout tranzit přes prahu, když se podívám jak ji objet, tak ráno i odpoledne musím najet zhruba o 50-60 km víc, což mi nikdo nezaplatí. a to neřeším že některý objízdný trasy budou taky na pytel.

0/0
10.6.2011 23:05

shevek

No...

...ať jim zaplatí platy vyděrači z odborů ;) ;) ;) ;) Povinně liskat všechny, co tam zítra budou protestovat ;)

0/0
10.6.2011 23:03

Elik.7

Re: No...

členové odboru nedostávají plat za to, že jsou v odborech....

0/0
11.6.2011 12:37

bezdukátů

Re: No...

ale vedení je placené z vašich příspěvků, a ne málo

0/0
11.6.2011 14:53







Najdete na iDNES.cz