Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V šestnácti vymyslel web na školní zápisky, teď za něj získal 4 miliony

V šestnácti letech si Jakub Rož chtěl ulehčit práci se školními zápisky a vytvořil systém pro jejich ukládání na internet. Po roce a půl jeho službu Školní sešit.cz využívá přes 15 tisíc lidí. Firma BlackLex mu za patnáctiprocentní podíl zaplatila čtyři miliony korun. Rož se svým projektem míří do amerického Silicon Valley.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marcus33cz

Nevěřte všemu, co čtete

Myslíte si, že by byla jakákoliv firma ochotná zaplatit 4 miliony za 15% podíl v projektu, který je naprosto dokonale kopírovatelný? Podobnou aplikaci lze vyvinout ne za desetinu, ale za setinu ceny.

Co tedy brání fondu vytvořit kopii? Nebo nabídnout reálnou částku? Logicky nic. Zbývá tedy další otázka: proč by to někdo kupoval za 4 miliony (a nereálně ocenil projekt na 32 milionů!)? Protože to ve skutečnosti NEKOUPÍ, vykrade know-how, nápady, programátorskou sílu a nakonec ještě donutí původního majitele, aby to od nich KOUPIL ZPÁTKY.

Nesmysly? Ne, oni nenabídnou skutečné peníze; jen jejich "know-how" v "milionové hodnotě". Stačí trochu prozkoumat historii Centralway (článek "Jak investuje Centralway na českém internetu"). Za Centralway stojí stejné osoby jako za Blacklex, asi bylo třeba změnit jméno.

Autor Jakub Rož podle mě nevěděl, do čeho šel. Cílem této investice není pomoci autorovi nebo projekt rozvíjet. Cílem je projekt předraženě prodat někomu dostatečně blbému.

0/0
16.6.2011 23:16

stefi_ul

Re: Nevěřte všemu, co čtete

ja bych to nechal na nich...

Pamatuju jisteho Patrika Zandla... taky tak zacinal a jakou hodnotu ma ted seznam?? Miliardy. A vyhledavace tu byly i pred seznamem a stejne se to chytlo. A ze jich bylo. Infoseek a jemu podobne...

Jinak doby pripojovani na bbsky a textovy rezimy, to byla bomba.

V praci sme meli na spojeni do internetu 29.9kbps modemy Courier Sportster. Naprosto skvely a spolehlivy.

Mam je ve skladu jeste ted na policce a kdyz pro neco jdu, tak se na ne s nostalgii kouknu. Doted se nam od ty doby zvysil stav pocitacu z 15ti na zhruba 240 ve trech budovach. No a linku mame 100mbps. To je trosku jina kavicka :-) Ale doba to byla fakt pekna. Nebyli sme na tom netu tak zavisly jak ted. ;-);-)

0/0
17.6.2011 11:16

vaclav74

Re: Nevěřte všemu, co čtete

...a nemenoval se ten Zandl nahodou Lukacovic?

0/0
18.6.2011 4:49

cenzore_zdar

mno nas rocnik informatiky

mel vlastni portal, kde jsme kazdej prilozili ruku k dilu a do dneska z neho cerpaji 100vky studentu. To povazuji za mnohem vetsi uspech nez 4mega od nejaky firmy, ktera je v baliku a rekla si "zkusime ho koupit a uvidime"R^ 4 mega jsou cca 2 roky zaplaceneho vyvoje "levnych" programatoru. Takze nic moc....

0/0
16.6.2011 18:37

stefi_ul

Re: mno nas rocnik informatiky

kazdej vidi smysl v necem jinym.

Nekdo ma 4M nekdo ne... Nekdo ty 4M videla za 20let prace, nekdo za "par" hodin premejsleni.

Kazdy ma ty moznosti, jak mozek donutit vydelat nejakou skvaru.

0/0
17.6.2011 11:05

kaksikymmenta

Dobrý nápad.

Ale co absolutně odsuzuju, je podmíněná registrace na tom příšerném "fakebooku"! Jinak proti němu nic nemám a přeju mnoho zdaru i nadále. :-)

0/0
16.6.2011 15:42

alkhazali

Re: Dobrý nápad.

presne. nechapu. "Pro pouziti skolniho sesitu musite byt zaregistrovan na facebooku". Proc diskriminace lidi, kteri nechteji mit s facebookovou demenci nic spolecneho? :-/

0/0
17.6.2011 7:03

kaksikymmenta

Re: Dobrý nápad.

Konečně jsem zase narazil na někoho, kdo "xichtknihu" nemusí. Nechápu, co na tom lidi vidí. A je mi líto, že to díky tomu nemůžu vyzkoušet.

0/0
17.6.2011 8:25

kovalsky

Re: Dobrý nápad.

¨jeste k tomu to nebezi na opere...

0/0
17.6.2011 7:36

kaksikymmenta

Re: Dobrý nápad.

Taky máte Operu?? Nějak už mě to netrápí, Facebook stejně nemám...

0/0
17.6.2011 8:26

vaclav74

Re: Dobrý nápad.

...to me taky zarazilo....proc proboha ??? je snad FB dalsi potencionalni investor?

0/0
18.6.2011 4:41

medick

top hlod desetileti...

takze prednasky, ktere studentum ucitel prednasi (z 90% z ucebnice, ze skript nebo z netu) si student ulozi kam jinam - na net... a nasdili to ostatnim, aby vsichni meli vsechno stejne, duplicitne az kvadruplicitne? a za to je nekdo ochoten platit? wow.

0/0
16.6.2011 13:01

celoush

Re: top hlod desetileti...

Vydělávat se má, pokud jsem dobře pochopil, na přeprodeji poznámek. Takže například tak, že ty si koupíš poznámky od studenta z předchozího ročníku. Část peněz za to si vezme skolnisesit.

0/0
16.6.2011 15:38

pavlik05

ristekpa

R^

0/0
15.6.2011 22:24

tejuz

Dobrá práce

V 16 rozjel něco co mu později hodilo 4 míče, jsem skoro od deset let starší a něco takovýho jsem neokázal ani náhodou. Respekt.

0/0
15.6.2011 19:16

cenzore_zdar

Re: Dobrá práce

Protoze bud si za A nic neurobil nebo za B firma v baliku si te proste nevsimla.

0/0
16.6.2011 18:39

vozova.hradba

pred deviti lety

Podobne jsme sdileli sesity uz pred dlouhymi deviti roky - socialni site jeste nebyly, webova uloziste taky ne. Na zacatku byla mail group s informacemi o zkouskach a testech, pak pribyly scany poznamek.

Skoda jen, ze ten boom podobnych share/cloud systemu byl az pozdeji, mohli jsme neco podobneho udelat uz davno :)

http://web.archive.org/web/20050202180720/http://poznamky.wz.cz/

0/0
15.6.2011 13:11

celoush

Re: pred deviti lety

ono jde taky o monetizaci.

0/0
16.6.2011 15:35

iceman.

.

R^

0/0
14.6.2011 22:27

tnx

Tleskám, ale pochybuji

Myslím, že Microsoft One Note, který je součástí Office, nabízí v podstatě totéž. V poslední verzi i ukládání na live drive. Ale držím pěsti.

0/0
14.6.2011 15:11

daffy.d

Re: Tleskám, ale pochybuji

Ovšem One Note není zdarma, ani za žádný výhodný měsíční paušál. Je jen součástí placených verzí Office a ne ke všem počítačům se dodává jako OEM.

0/0
16.6.2011 14:10

tnx

Re: Tleskám, ale pochybuji

To je pravda, ale nemyslím si, že někdo dá 4 mega do projektu jen proto, že se mu to líbí. Pokud je to skutečný investor, tak očekává návratnost investicí.

0/0
16.6.2011 14:11

duff_

Návratnost investice

Nevím, jak se s rozmachem internetu změnily postupy ve školství, ale já jsem k skeptický k většímu finančnímu úspěchu. Poznámky byly většinou specifické a odpovídaly výuce v dané třídě. Teď to zkouším a ani se nelze přihlásit. Pořád to něco dokola načítá. Asi to maj rozbitý.

0/0
14.6.2011 11:33

CyberVic

..jen tak dal...

Klukovi fandim... i kdyby za cely zivot nedokazal nic vic, nez tenhle 15% EXIT za 4M ceskych kacek, dokazal by vic, nez vetsima zdejsich prispevovatelu.. A myslim, ze ma na daleko vic... Drzim Ti palce, at se dari...R^

0/0
14.6.2011 11:23

ab54321

Jak už bylo napsáno, takových webů jsou mraky

Většina ale nabízí už zpracovaný otázky k ZK a ne nějaký škrabopisy z přednášek. Problém je, že studenti maj hluboko do kapsy, tak že předtava nějakýcho placení je úsměvná. Na tom pohoří každej podobnej projekt.

0/0
14.6.2011 9:33

MartulkaK

Re: Jak už bylo napsáno, takových webů jsou mraky

To je pravda neznám VŠ, která by takový web neměla občas tam jsou navíc i aktuální otázky a písemky:-), ale tak možná na středních to tak normální není, jen mně přijde, že firma která investovala 4 mega do něčeho takovýho musí být totální blázen s neznalostí trhu a cílenou finanční gramotností studentů a střední to tedy taky nechápu.

0/0
14.6.2011 22:54

Jircalius

Re: Jak už bylo napsáno, takových webů jsou mraky

Viděl bych to, že pro ně to jsou jen drobný a prostě to zkusili...

0/0
15.6.2011 22:47

Jesuslives

VSE

No tak server vseborec.cz je uz provarenej nejenom mezi studenty zizkovske Ekonomky... a podobne neformalni informacni systemy maji i ostatni univerzity... takze to zas tak originalni neni...

0/0
13.6.2011 12:42

Jircalius

Re: VSE

Originální to není vůbec, je docela vtipný jak to prezentujou jako unikát na světě. Jenom unás v česku je takových serverů spousta. Například ten "borec" nebo třeba Matros.cz nebo Vysokeskoly.cz. Vždyť je toho plnej internet... Co už...

0/0
13.6.2011 15:39

DanC

Re: VSE

Tak tak. Proto všichni tvůrci "vseborce" apod. mají investora a dostali za 15% podíl 4M. Je toho prostě plný internet. :-P

0/0
13.6.2011 19:00

mgns

Re: VSE

Pravda, vytvořit funkční obchodní model je něco jiného, než vystavit pár textů na svém blogu. Někdy je to dílem náhody. Osobně si  myslím, že to s těmi platbami nebude tak horké. Největší vopruz na placení jsou různé registrace. Možná nějaký SMS platební system nebo něco obdobného - rychlého a neobtěžujícího.

0/0
13.6.2011 22:08

ab54321

Re: VSE

Takových investorů už pohořelo na větších blbostech. Tohle je PR článek oznamující, že odedneška je tu jeden jedinej web, kam by měli všichni studenti chodit a zapomenout na všechny ostatní. Článek má vzbudit pocit solidnosti (7 lidí, 4 miliony od investora). Nechápu co na tom stojí 4 miliony? Náklady na podbnej web jsou při trochu šikovnosti maximálně pár tisíc.

0/0
14.6.2011 9:40

Jircalius

Re: VSE

Ačkoliv souhlasím téměř se vším, tak ty 4 mega mají svůj důvod. Propracovanej systém už něco stojí (řádově stovky tisíc vývoje), pak je tomu potřeba dělat promotion (např. zaplacení novináře iDnes ;-D - nadsázka), něco bude stát i ten provoz (i když hosting je z toho částka minimální). Za řádově stovky tisíc až milion se to dá posunout dost dál. A to zřejmě bude ten rozdíl do budoucna mezi ostatníma systémama. Za ty prachy si ten borec najme(zaměstná) lidi, co mu to budou v podstatě dělat (experti) atd. Ale ta potřebná částka rozhodně není v řádu tisíců...

0/0
15.6.2011 22:46

Naked and petrified

Re: VSE

Investoru, kteri se spalili, uz bylo... Toho je taky plny internet! :)

0/0
14.6.2011 13:26

Jircalius

Re: VSE

Já jsem ale nikdy neřekl, že ten borec si to šikovně nezařídil, proti tomu žádná. Má to samozřejmě trošku jinak, taky míří trošku na jinej segment - kterej je širší a má větší potenciál (možná) např. v té americe. Jenom jsem se prostě ohradil proti tomu "jednosměrně" zaměřenému článku a prezentování něčeho, co to není. Od toho jsou to noviny, aby daly objektivní pohled na situaci, dle mého názoru. Takhle to opravdu vypadá spíš jako zaplacenej novinář nebo rovnou podstrčenej článek. Ale to už je na jinou diskuzi...

0/0
15.6.2011 22:39

jenyknovak

Proč zrovna iPad???

A souhlasím s Mr.Kef... Dnes bez internetu ani ránu a v hlavě vymeteno.

0/0
13.6.2011 12:33

RomanL

Re: Proč zrovna iPad???

... ale o těch Mr.Kef nepíše... ;-)

0/0
16.6.2011 9:03

Mr.Kef

temná budoucnost

Jojo, se všemi elektronickými a počítačovými legracemi nebude problém vystudovat a dosáhnout úžasného vzdělání (na papíře nebo v pédéefku?)

Otázkou je, co zbude v hlavě, jak ježišmarja přežiju bez připojení k internetu a dovedu si poradit s holýma rukama a hlavou?

Po kontaktu s dnešními absolventy a studenty je můj pocit čím dál skeptičtější.

Počítačový machři, ale sociální inteligence, kolektivní spolupráce a tvořivost je bídná.

0/0
12.6.2011 14:52

chmod_5777

Re: temná budoucnost

A proc by si asi tak mel poradit s holyma rukama a hlavou? Negramotu kteri budou delat neplacenou praci je na svete dost (cca 4 miliardy). S nimi o praci opravdu soutezit nehodlam. Muzou si ju nechat vsecku.

0/0
13.6.2011 17:27

DanC

Re: temná budoucnost

Krásný příklad mladého "vzdělaného" osla, který si přijde pro "placenou" práci a ve 40 zjistí, že už mu ta nezaměstnanost a mamánkovství celkem vyhovuje.

Že neumí česky ani v psaném textu mu nevadí, kdo mu za tu "jeho placenou" práci upeče chleba, postaví honosnou vilu, vyrobí auto, ho nezajímá.

A tak teda jo, dobře mu tak ;-D

0/0
13.6.2011 18:34

chdmo_5777_

Re: temná budoucnost

krasny priklad intose, co uz si nenecha srat na hlavu.

krasny priklad intose, co zjistil, ze kdyz bude chodit do posilka, lidi se k nemu budou chovat lip, nez kdyz nastuduje teorii superstrun.

.

A ted k veci ty plebejce :po traktoristovi taky nikdo nechce, aby umel pracovat s pocitacem. Po fotbalistovi a podobnejch volech nechce dokonce nikdo aby se umeli vyjadrovat. Ti nemusi umet nic. Staci kopat co micudy a maj mega rocne a pekny baby k tomu. A nikoho nesere, ze za 10 let budou odvareni a nebudou mit ani maturitu. Takze budou REALNE nepouzitelni. Zato se tu spekuluje, co bude delat intos pokud nastane katastrofa (p. 0,00000000000000001 % a pocitace prestanou existovat). Co by - nauci se pouzivat scoty (c s hackem).

Takze nejak nechapu, proc musi byt intosi vsestrani. Asi naka obsese radoby "plebejcu" ze elita nesmi mit jediny kaz. Stejny v politice - politik musibyt bez skraloupu - pak ale zbydou jen pokrytci. Dochazi znaky, takze: (a) prace bude vzdy (b) pro intose platy lip vzdy;P

0/0
14.6.2011 4:36

zaknaktel

Re: temná budoucnost

Tak jestli Vy jste zastupce te "elity" o niz hovorite, ceka nas temna,velmi temna budoucnost.

0/0
14.6.2011 10:37

Ikoptak

Re: temná budoucnost

No doporučuji dohodnout si exkurzi do "JZD" kde mají moderní traktory a další příslušenství k nim. Myslím že budete vědět akorát tak na co je volant, sedačka a dveře. Ostaní už je moderní technika mylím tím výpočetní. Včetně dotykových diplejů a pod. Takže pro traktoristu znalost ovládání PC je pomalu nutností a bude víc a víc.

0/0
14.6.2011 11:59

chmod_5777__

Re: temná budoucnost

Ikoptak) traktor jsem ridil poprve v 7. Pokud predpokladas, ze zrovna s pocitacem by meli absolventi dnesnich VS mit problem pri ovladani traktoru...

Mmj debata byla, jestli je potreba aby dnesni intosi meli kurzy preziti a byt schopni odchytit/podojit divokou kozu. Dekuji tedy za souhlasne stanovisko, ze dnes je to o kompech a ne rozkrapane prevodovce. Opravdu me potesilo aktualni info (nase JZD zprivatizovali a pak me tam uz nepustili)...

.

.

zaknaktel) ano ceka. Neco jinyho nez sakrasmy by nebylo? Ja neskatulkuju lidi a nepozaduju po fotbalove reprezentaci doktorat z termodynamiky. Umi cutat do mice, fajn, at si cutaj. Ale proc plati jiny pravidla pro intose, no? Protoze si na ne kazdej troufne. Protoze hajit sam sebe neni dost intosky - intosi bojujou za jiny a nejvysim imperativem intose je "nastav druhou tvar". Cutalista proste remcaly posle do prdele a rekne  "tak si to pojdte delat, kdyz ste tak chytry" (v pripade, ze zapas podela - jinak si nikdo nedovoli hvezdicku urazit)....

0/0
14.6.2011 22:44

nika004

Já bych měla takový dotaz ohledně facebooku. Je prosím možné

být na facebooku aniž by mi psali lidé, které neznám a v životě jsem je neviděla a přesto se chtějí stát mými přáteli?Přijde mi to trošku úsměvně úchylné. Dík.

0/0
12.6.2011 10:51

Deka de Ntni

Re: Já bych měla takový dotaz ohledně facebooku. Je prosím možné

ano je to mozne, ale to bys musela trosku pohnout rozumem a zmenit si nastaveni, ale to je na tebe asi moc...;-)

0/0
12.6.2011 13:33

katrok1

Re: Já bych měla takový dotaz ohledně facebooku. Je prosím možné

;-DR^

0/0
13.6.2011 10:50

enpassant

Poznámky nebo souvislý text

Moc nerozumím, v čem je výhoda. Samotné pořizování poznámek elektronicky je problém, protože poznámky musím dělat rychle, různě škrtat, dělat špiky, dokreslovat drobnosti. To jde blbě jak na PC, tak na mobilech a jiných různých phonech a při psaní vzorců si to už vůbec v takové rychlosti nedovedu představit.  Kromě toho sdílení poznámek je velmi ošemetná věc, něboť to jsou jen mé poznámky, napsal jsem je tal, abych si pro sebe fixovat některé momenty z přednášky, podtrhl, kde vidím souvislosti apod. Jen zřídka jsme si poznámky vyměňovali právě z tohoto důvodu a když už jsme to tak dělali, tak mezi úzkou skupinou lidí, která znala svůj styl. Jinou kategorií je zpracování a sdílení souvislého, redakčně upraveného textu přednášky, ale to předpokládám je v současné době k dipozici od vyučujícího.

0/0
12.6.2011 10:50

nuda2

Re: Poznámky nebo souvislý text

ja takhle vystudoval vysokou skolu ... mel jsem pocit, ze mi to nedava tolik kolik jsem chtel, tak jsme pri skole pracoval na polovicni uvazek a vsechny poznamky na zkousky byli neci ... je pravda,ze museli byt minimalne od dvou lidi aby se z nich dalo ucit, ale slo to ... Casto to byli take scany v .pdf . Ve sve podstate na kolejich fungovalo davno neco podobneho primitivniho - proste vymezeny prostor, kde bylo trideni oboru, semestru, predmetu a kdo chtel a neco nekde ziskal, tak dal k dispozici ...

Tenhle program je celkem vychytany a fandim mu.

0/0
13.6.2011 7:31

Jesuslives

Re: Poznámky nebo souvislý text

Mam zkušenost, že psaní si poznámek ve Wordu je mnohem mnohem rychlejší (včetně vkládání různých komentářů, "škrtání" a podobně), než ručně na papír. A pokud přednášející nechrlí jeden vzorec za druhým (v takovém případě většinou účast na přednášce postrádá přidanou hodnotu a stačí si pořídit příslušnou učebnici), tak při troče cviku se dají vkládat i vzorce. Všechno je to mnohem přehlednější než v sešitě. Na přednášku bez notebooku už ani nechodím...

0/0
13.6.2011 12:45







Najdete na iDNES.cz