Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy potvrdily zájem koupit za pět miliard špičkové rychlíky Railjet

Dráhy zveřejnily v informačním systému o veřejných zakázkách záměr koupit 16 nových rychlíkových souprav Railjet za necelých pět miliard. Chtějí je získat bez tendru od rakouských drah ÖBB. Argumentují velmi výhodnou cenou. Konkurence má nyní 14 dní na to, aby se odvolala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

najbrt

Doufam, pokud jim to vyjde, ze tomu nedaji nater "najbrt", mnohem libivejsi jsou barvy pendolina... :-P

0/0
17.6.2011 19:23

xxxx.p9

railjety pří pomici s konkurencí

jen mě nadchlo, že RailJety mají pomoci podle článku při boji s konkurencí. Ale jak se teď ukázolo na lince PH - OV jezdit nejspíše nebudou. „Soupravy zvané Railjet (model Siemens Viaggio) dráhy plánují nasadit

na mezinárodních spojích koncem příštího roku. Pomohly by jim v boji s

nastupující konkurencí, společností Student Agency a vlaky LeoExpress, které by

měly rovněž vyjet na konci příštího roku.“Ale stále věřím, že část ze 16 kusů třeba 8 na této lince jezdit bude.:-):-(:-/

0/0
15.6.2011 22:49

sksiol

Re: railjety pří pomici s konkurencí

a co treba spoje z PH do ziliny, kosic a tak, to nejsou mezinarodni spoje

0/0
16.6.2011 22:16

kladnyhrdina

jeden den stávky = jeden Railjet

Včera jsem tu psal, že za jeden den stávky je vyčíslená škoda 302 mil. Kč jenom na železnici. Jedna souprava stojí 300 mil. Kč. Takže jeden den stávkovat znamená hodit jeden Railjet do Macochy.!!

Pak jsem vyjádřil svůj názor na pracovitost a inteligenci odborářů. Nějaký odborářský papaláš to asi nabonzoval a už to tu není - bez jakéhokoli upozornění admina.;-€

Lidskost proti sobectví odborových papalášů! A myslím to upřímně!;-D

0/0
15.6.2011 9:45

karolínka

Re: jeden den stávky = jeden Railjet

R^R^R^

0/0
15.6.2011 12:47

pteryx

Je to dumping

Rozumné státy vč. Rakouska podporují svoje výrobce. Zabavení lokomotivy Škodovce při homologaci v Rakousku do všeho krásně zapadá. Je to past.

0/0
14.6.2011 23:21

Jablkon

Re: Je to dumping

past? coze? jaka? v RailJetech snad leda v tom, ze CD zbrkle, byt levne, nakoupi nevhodne soupravy...

.

nevim, nejak z toho nevidim, proc by Skodovka mela vehementne protestovat, proste mi vychazi, ze CD budou potrebovat vic 380ek... od Skodovky...

0/0
14.6.2011 23:38

Bery

Re: Je to dumping

V cem je RailJet nevhodny ?

0/0
16.6.2011 6:36

Qesospi Cobigan

Jééé, tady se někdo snaží navodit, že funguje konkurence

Blbost, konkurence nikdy nefungovala. Funguje jen "těžko dopadnutelná ruka trhu". Dráhy by to koupili tak jako tak.:-P

0/0
14.6.2011 20:28

martin0669

A proč se to kupuje

to jako ČD má nedostatek vlaků a přebytek cestujících ... co vídám vlak, tak mašinu o dvou vagónech a deseti cestujících

k čemu vyhodit z rozpočtu (kdo jiný to zaplatí za ČD) takový prachy

0/0
14.6.2011 19:10

Grimkin

Re: A proč se to kupuje

Jel jsi někdy ECéčkem? Tohle kupují pro mezinárodní rychlíky, takže to pojede třeba z Německa až.... kdo ví kam.

Nějaká dvě "okresní" města to spojovat nebude.

Jak najednou ČD dokáží / chtějí nakupovat moderní vozy, když už se tu pomalu objevuje konkurence... jinak by do toho nešly, stačily by jim Pendolina...

0/0
14.6.2011 19:25

martin0669

Re: A proč se to kupuje

noo, vlakem jsem nejel už pár let ... je to pomalejší, dražší a bus bývá blíž

Pendolina byla špatná ... aspoň ze začátku poruchová ... uvidíme jak bude tohle vypadat - pokud jim to vyjde

0/0
14.6.2011 19:58

Grimkin

Re: A proč se to kupuje

Jak kde, mně zase při cestování vyhovuje vlak, autobusem by to bylo složitější, tohle je přímá cesta, z Brna do Nymburka a zpět, takže do Kolína přes Českou Třebovou, po koridoru. Do Prahy nebo Brna a dalších měst zase spousta lidí do školy a práce denně dojíždí vlakem - je to pro ně lepší, když bydlí přímo na trati, spojení z menších nebo i větších měst do Prahy a Brna bývají plná.

Ale ty lokálky na lokálních tratích, co spojují menší města a vesnice na trati - tak tam opravdu někdy stačí i jeden vagon.

Před lety jsem zažil, že stát si objednal u ČD více mezinárodních rychlíků, EC, IC nebo jak se jmenují, ale ČD neměly dost vozů, takže daly méně vagonů, než bylo dříve zvykem, já šel ke konci nástupiště, kde nebývaly tolik natřískané vagony... no a on vlak skončil už o kus dříve, musel jsem se vracet na střed nástupiště, to jsem koukal 8-o, co se to děje...

0/0
14.6.2011 21:37

tarten

Re: A proč se to kupuje

Pendolina se už dávno vyhrabala z dětských nemocí a jsou velmi spolehlivá. Nicméně drahý ten jejich provoz je pořád.

0/0
15.6.2011 9:01

petr4770

Re: A proč se to kupuje

Prosím a kde to jezdí?Já jezdím plnými vlaky tak z 70% minimálně...

0/0
14.6.2011 20:01

martin0669

Re: A proč se to kupuje

Neratovice - Praha/Brandýs (snad krom školních vlaků)

0/0
14.6.2011 20:07

Jablkon

Re: A proč se to kupuje

nedostatek KVALITNICH vozu CD bezesporu ma.

.

jen mi neni jasne, kde chteji uzit 16 SEDMIvozovych jednotech - tak dlouha souprava se hodi snad tak na trat do Ostravy, kde jich tolik urcite potreba neni... a to je jeste v poslednich letech s otaznikem. mozna jeste na EC Viden - Praha - Hamburg se to uzije... ale stejne...

0/0
14.6.2011 23:41

tarten

Re: A proč se to kupuje

Sedmivozová souprava není zas až tak velká, aby se nevyužila. Zvlášť když svojí vyšší kvalitou a rychlostí zas přiláká pár dalších cestujících.

0/0
15.6.2011 8:59

Bery

Re: A proč se to kupuje

To tedy nevim.... ja vcera udelal chybu, ze jsem si poridil jizdenku do jednicky a nekoupil mistenku, protoze jsem pocital, ze v jednicce bude volno... a i tam to bylo "na stojaka".

0/0
16.6.2011 7:45

mezera

jak bez lokomotiv?

To je divné, cena je bez lokomotiv ... Ale pendolíno je souprava a toto jsou jen vagony? Na obrázku je lokomotiva nebo ne? To jako před to dáme další lokomotivu? Tomu nerozumím ...

Pod pojmem špičkové rychlíky si tedy máme představit vagony, je to tak? EU

0/0
14.6.2011 14:21

Hekynen druhý

Re: jak bez lokomotiv?

Už je to tady v diskusi několikrát popsáno... To na obrázku je jen ŘÍDÍCÍ vůz, lokomotiva se připojí na druhý konec soupravy. Lokomotiva pak, dle směru, buď soupravu táhne (fíra je ve stroji) anebo tlačí (fíra je v řídícím vozu a stroj ovládá "dálkově").

0/0
14.6.2011 16:45

Grimkin

Re: jak bez lokomotiv?

R^

0/0
14.6.2011 19:23

TigerM

Re: jak bez lokomotiv?

jo, tzv. push-pull, ...

0/0
14.6.2011 21:59

Sean_

Re: jak bez lokomotiv?

pick up? :D

0/0
14.6.2011 23:07

fsp

Když jede "popředu"

a mašina ji tlačí, jsou strojvůdci na obou stanovištích nebo všechno ovládá ten v soupravě ?

0/0
14.6.2011 13:23

kladnyhrdina

Re: Když jede "popředu"

Vždy je jen vpředu. V rakousku jezdí ve špičkách i dva railjety spojené, lokomotivy jsou uprostřed a řídící vozy na obou stranách. Řídí to vždy jen jeden strojvedoucí, jinak by to nemělo smysl. Chová se to jako ucelená souprava, kde jsou nějaké "motory" je cestujícím v podstatě jedno. Lokomotiva se kvůli údržbě snadno vymění, souprava se běžně v provozu nerozpojuje, má veškeré systémy propojené a řízené společným SW.

0/0
14.6.2011 15:00

Jablkon

Re: Když jede "popředu"

je to to samy jako treba v metru - je jen jeden strojvedouci a to na cele. kde jsou motory muze byt vsem vcelku ukradene. v metru ani nepoznate, kde ty motory jsou (jsou 'rozhazene' po cele souprave), u vlaku to hold casto videt je.

.

tento koncept je ostatne uz davno aplikovan i na ceske zeleznici - predevsim u souprav motorovych vozu, kdy napr. dvouvozova souprava (napr. Regionovy ale i dalsi) ma stanoviste strojvedouciho na obou koncich ale motor jen v jednom z vozu. obdobne je na tom i esus (cityelefant) - souprava se navenek jevi symetricky ale motor je jen na jednom z koncu.

.

RailJet ktery by mel dve masiny uprostred jsem jeste nevidel, spis bych rek, ze je obvykle 1 masina uprostred a 1 na jednom z koncu - proste 2 soupravy sprazene za sebe. jak to nakonec vypada stejne zavisi na tom, v jakem smeru se potkaji. jinak na ÖBB jde o zcela bezny koncept (ta masina + souprava vozu bez motoru a s ridicim vozem) - pouziva to prakticky vse krom 'symetrickych' mestskych souprav

0/0
14.6.2011 23:49

skromněřečeno

Škoda

Škoda škoda, myslím, že ŠKODOVKA se svým novým vlakem bombardier by mohla tento vlak zastát, nechápu proč Češi nenechávají peníze v republice, ale těžko soudit, třeba jsou ty vlaky opravdu výhodnější... Škoda se mohla díky tomu výrazně rozjet... to by bylo peněz mezi lidma, možná i méně nezaměstnanejch, ale asi je to opravdu tak výhodné, vždyť Rakousko blokuje škodovce homologizaci, celkem mi to zapadá do zatím světa bohatých lidí, jde o souvislosti, které si lidé neuvědomují a zatím stále cítí svatou pokoru k někomu v bentley, Ferrari, je otázkou jestli všichni tito úspěšní jsou tak moc úspěšní! 8-o

0/0
14.6.2011 9:35

Bob-an

Re: Škoda

No zrovna škodovky se nijak extra nezastával - zakázky jsou schopni sehnat povětšinou jen v ČR (a že jich rozhodně nebylo málo), mají zázračnou ziskovost na svých produktech (a přitom je nejsou nijak výrazně schopni uplatnit mimo ČR), a tak kvůli "preferenci" škody to u nás zabalil siemens, který taky mohl dát práci domácím lidem a přitom by ozdravil domácí trh konkurencí škodě...

0/0
14.6.2011 9:55

Trupman

Re: Škoda

Máte to celý nějaký domotaný ;-D

0/0
14.6.2011 13:21

kokrspanel

Re: Škoda

Se kterým že vlakem? Bombardier? To je, pane, úplně jiná firma zase...

0/0
14.6.2011 18:17

Jablkon

Re: Škoda

RailJety jsou jen vagony bez motoru, Skodovka k nim bude muset dodat masiny (380ky). Takze to pro ni asi zas tak spatny nebude

0/0
14.6.2011 23:51

nekdotomusidelat

.

Jen škoda, že Češi který měli závody jako jsou Škoda, ČKD kupujou nejakou shnilotinu od rakouských prasat.

0/0
14.6.2011 9:15

kladnyhrdina

Re: .

Komunistická mafie z ČKD vytunelovala z dráhy miliardu jako zálohu na Pendolina a peníze zmizely v inscenovaném konkurzu. Dnes v místě ČKD lokomotivka - kde se měla původně Pendolina vyrábět - stojí Sazka aréna jako symbol uzavřeného řetězce komunistických mafií.

Škoda Transportation je Appian group - Grossova upřímná oranžová privatizace. Nabízí ne úplně špatná vozidla, ovšem se špatným servisem a vysokou poruchovostí. Aby je mohli prodávat za výrazně předražené ceny proti cenám světovým, musí používat nestandardní obchodní metody. Proto je u nás Škoda v dopravních podnicích, na magistrátech i na dráze tak oblíbená.

Kvalitní a levná vozidla ze zahraničí do toho vnášejí alespoň trochu zdravé konkurence.

0/0
14.6.2011 9:38

r.o.p.a.k

Re: .

Ano komunisticka mafie prevlecena do sacku od ADAMA formo privatizacnich, restrukturalizacnich a jinych projrktu vykradla vse co se dalo. A ti chudaci ted budou mit male duchody. Musime se jim na ne slozit aby se jim v duchodu nesnizila zivotni uroven

0/0
14.6.2011 14:59

Jablkon

Re: .

no jo, v Rakousku jsou na statcich aspon ta prasata - v CR se ve statcich maximalne pestuje trava a na polich energie (budto ve forme repky nebo solarnich panelu)

0/0
14.6.2011 23:52

Saint Vitus from ABL

To kdyby vyšlo, tak se žlutý komik může jít klouzat.

:-P

0/0
14.6.2011 8:45

tarten

Re: To kdyby vyšlo, tak se žlutý komik může jít klouzat.

Ne zrovna klouzat, ale pokračovat v úsilí o dotace. Bude to určitě dost mít těžké s rychlejšími ČD RailJety i Novotného Leo Expressy. Inu, jeho stevardky se budou muset hodně snažit, aby si toho cestující nevšimli, no.

0/0
14.6.2011 9:49

Bob-an

Re: To kdyby vyšlo, tak se žlutý komik může jít klouzat.

Tak jeho výhoda zas bdue v tom, že jeho vozový park bude podstatně levnější.....

0/0
14.6.2011 9:58

kladnyhrdina

Re: To kdyby vyšlo, tak se žlutý komik může jít klouzat.

Starší vozidla a mladší stevardky - to vůbec není špatná strategie. :-)

0/0
14.6.2011 10:14

lucky_24

Re: To kdyby vyšlo, tak se žlutý komik může jít klouzat.

Určitě ne,předpokládám, že i RailJet bude povinně místenkový za příplatek, což znamená vyšší cenu. RegioJet nestáhne lidi ze SC, ale stáhne je z R/IC/EC. A je spousta lidí, co pojedou s RJ nebo LE jen proto, aby nejely s ČD.

0/0
14.6.2011 22:17

noky

je na tom zaujimavy prvok

ktory by som uplatnoval ako povinny.. ked sme uz v EU, tak aj skoro povinne spolocne EU tendre pre statne firmy .. po prve sa vysutazi dobra cena, po druhe je radovo mensia sanca na korupciu. Ale hlavne minimalne jeden zucastneny stat nesmie byt z byvaleho vychodneho bloku, kde je chapenie povinnosti statneho uradnika znacne pokryvene..

Myslim ze podobne doporucenie plati min. pre armady NATO, ale vo vychodnom bloku je to ako kus zbytocneho papiera..

0/0
14.6.2011 8:11

TigerM

Re: je na tom zaujimavy prvok

a co takhle soukrome zeleznice pusobici v celem EU regionu, ...

0/0
14.6.2011 22:02

poemcz

stávka

No a když nepůjdou do stávky tak mají cca 5 procent na ty vláčky vyděláno :P

0/0
14.6.2011 7:14

G-Los

Úsměvné

Neříká se náhodou, že dráhy jsou dlouhodobě ve ztrátě?

0/0
14.6.2011 7:14

tarten

Re: Úsměvné

To říkají jen ti, kteří nevědí, že i přes několikamiliardové investice do vlaků (nebo spíš kvůli nim) byly ČD už loni v mírném zisku, a letos to pravděpodobně dopadne stejně.

0/0
14.6.2011 9:52

Divam se na Vas a zasnu

Dobra volba

Obchod pro nemecky Siemens a rakouskou OBB plne podporuji. Zda je to pro Cechy vyhodne je vedlejsi, stejne na tom bude jezdit nejaky trouba za 800 Euro. Hlavne, ze to zajisti pracovni mista ve vyspele Evrope za 3.000 Euro.

0/0
14.6.2011 0:06

Carlos Tévez

já Vám to neDodám za 4 miliardy

ale zálohu 50% musím mít do konce týdne na účtu.;-D

0/0
13.6.2011 22:24

Astaroth

tendr

Proc by se mely kupovat s tendrem, kdyz je bude tahat lokomotiva elektricka, prip. dieselova? Pro nostalgicke jizdy se pripoji parni lokomotiva s tendrem vlastnim. To je taky napad kupovat moderni expres s tendrem...

0/0
13.6.2011 22:10

Hekynen druhý

Re: tendr

Já se s ním nebavím. Posledně mi poslal lokomotivu tendrem napřed a to se nedělá! :-P

0/0
13.6.2011 23:10







Najdete na iDNES.cz