Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice stávka připraví o 302 milionů, vymáhat z odborů je nemůžou

Čtvrteční stávka bude pro železnici dražší, než by byl pondělní kolaps. Státní dopravci přijdou o 302 milionů korun, navíc nebudou moci vystavit účet na tuto částku odborům. S novým odhadem přišlo ministerstvo dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin0669

Proč se to nedá vymáhat

jsou snad smlouvy a jejich neplnění je důvodem k vymáhání ne?

pochopil bych živelnou pohromu, ale stávka je dílem lidí a na těch se to vymáhat dá ... nebo co tomu brání?

0/0
14.6.2011 20:05

Bery

Re: Proč se to nedá vymáhat

Protoze stavka neni proti zamestnavateli a ten ji tedy nemuze ovlivnit. Takze z pohledu zamestnavatele se postupuje obdobne jako by slo o tu zivelnou pohromu. Alespon tak jsem to pochopil...

0/0
16.6.2011 7:56

nettwor vs. darth.v

Proti

tomu co nás stála agentura "Pro modro" to jsou drobné

+1/0
14.6.2011 19:44

Bery

Re: Proti

R^

0/0
16.6.2011 6:34

e-mann

tak o to min dostanou na mzdy...

0/0
14.6.2011 16:59

stanoo

stávka

proč všichni píší jen o odborech? dochází někomu, že s nimi souhlasí i neodboráři? já v odborech nejsem a přesto jim držim palceR^ Lidi jen remcaj na vládu, ale odvahu nikdo nemá a když to udělaji odbory, tak jsou ti špatní.

0/0
14.6.2011 12:54

Bery

Re: stávka

Protoze nekteri, jak vidi slovo odbory, tak vypnou mozek a vidi rude. ;-D A cilem je takove jedince postvat proti. Nic neobvykleho. Podobna praxe se v politice praktikuje po staleti. ;-)

BTW: taky nejsem v odborech a se stavkou souhlasim. Ne ani tak proto, ze bych souhlasil s navrhy odboru (ty zatim neznam ani ramcove), ale predevsim proto, ze nesouhlasim s vladni podobou navrhovanych reforem a s jejich nasilnym zpusobem prosazeni.

0/0
14.6.2011 16:00

Ing_Zababa

Re: stávka

No pokud za násilné prosazování považujete využití nadpoloviční většiny hlasů v Parlamentu vzešlého z demokratických voleb, tak teda potěš. Co je tedy podle vás nenásilné prosazování?

0/0
14.6.2011 17:05

Bery

Re: stávka

Mno, tak tim bych se v dnesni dobe jiz vubec neohanel. Podpora tech, na kterych zalezi nejvice, tedy volicu je uplne jinde...

A co je nenasilne ? Je potreba to lidem vysvetlit a pomoci skutecnych argumentu presvedcit, ze reformy jsou smysluplne a potrebne. Dokud obyvatelstvo neprijme reformy za sve, tak to bude stale problem. Jenze to nelze dokud bude problem korupce na dennim poradku, protoze pak si kazdy normalne uvazujici obcan rekne, proc mam platit vic, kdyz to mizi v nenavratnu ? Takze prvoradym ukolem melo byt vyreseni problemu s korupci. Na to se melo venovat 100% nasazeni. Az po uspesnem splneni tohoto ukolu se mohlo zacit s pripravou reforem... Vetsina lidi jiz neni slepa. ;-)

BTW: korupce se u nas stale rozrusta a je predevsim v politice a verejne sprave. Proto se to taky neresi. Uz jsme se propadli na uroven Botswany. To povazuji skutecne za alarmujici.

0/0
14.6.2011 17:41

martin0669

Re: stávka

proč to organizují odbory a ne opozice? proč se opozice za odbory schovává?

proč stávka, která je vlastně demonstrací ... proč se odbory pletou do politiky - nemají na to žádný mandát!

jsou volby (odbory v nich nemají ani hlas!) a ty dopadly, tak jak dopadly

0/0
14.6.2011 20:10

Bery

Re: stávka

1) Ano, opozice tuto situaci pro sebe vyuziva... Tedy opozice... zviditelnuje se jen CSSD. Na druhou stranu je fakt, ze stavku mohla podporit jakakoliv strana, tedy treba i TOP09. ;-D

2) u nas evidentne na obdobne situace nejsme jeste pripraveni a stale se jen necemu divime... stavky v zahranici provazeji demonstrace zcela bezne. ;-)

3) v odborech jsou ale lidi, kteri jsou volici mnoha stran - to nema s politikou mnoho spolecneho

0/0
16.6.2011 8:05

raicafu

To se železničářům vyplatí-))

Stav železnice je v zoufalém stavu a svojí podporou stávky ještě více kredit u lidí ztratí. Jedná se o jeden z nejméně fungujících podniků a ještě se ženou do stávky. Zdá se mi, že železničáři ztratili zdravý rozum. :-(. Komu svým diletanským postojem prospějí? Uškodí pouze sami sobě:-).

+1/0
14.6.2011 9:41

p555

Re: To se železničářům vyplatí-))

toto ztratu bych jim rozpustil v snizenych platech...

0/0
14.6.2011 12:50

Bery

Re: To se železničářům vyplatí-))

Ale komplet za celou tuto ztratu muze nase vlada. Kdyby byla stavka v pondeli, mohla byt ztrata mnohem nizsi. Ale predevsim... Proc tedy nejednali drive, kdyz ted stejne budou ? Pak by ke ztrate nedoslo. A to vedeli predem moc dobre. ;-)

0/0
14.6.2011 12:55

Bery

Re: To se železničářům vyplatí-))

BTW: i ted by slo jeste ztrate zabranit, ale jedine odstoupenim vlady. Odbory by nemeli proti komu stavkovat, coz by logicky znamenalo i konec stavky. ;-)

0/0
14.6.2011 12:57

mk551

Re: To se železničářům vyplatí-))

A konec zastupitelské demokracie, ovšem. Nemám o ní zvláštní mínění, ale to, co nastane, když odbory vyhrají, to mě skutečně děsí.

0/0
14.6.2011 14:34

Bery

Re: To se železničářům vyplatí-))

Ale houby... doslo by jen na nove rozdani karet a k tomu stejne dojde i bez odboru. Nevidel bych to tak cerne...

0/0
14.6.2011 15:40

Hanyz01Reloaded

asi takhle

vlakem už bohužel nejezdím (po zkušenostech s úrovní českých vlaků), MHD jen minimálně (do centra Prahy, tak jednou za měsíc), takže pro mě za mě, stávkujte si jak chcete (souhlasím s právem odborářů na stávku, ale nesouhlasím s důvody). Chraň vás ale pánbu, jestli začnete blokovat silnice.

0/0
14.6.2011 9:22

Walker-W3

Až budou drahy a další doprava v soukromých rukou

stávky  určitě nebudou. A co tak kdyby odboráři museli někdy i pracovat ?

0/0
14.6.2011 9:17

Walker-W3

Stávkující je potřeba propustitt ze zaměstnání !

Navíc by podniky měli dát k náhradě stávkujícím  všechny dokázané ztráty.  Jen doufám,že vláda neustoupí ani o piď z plánovaných reforem.

0/0
14.6.2011 9:14

senil

Re: Stávkující je potřeba propustitt ze zaměstnání !

To je fundovaný názor R^ Všechny propustit ať to krachne a dělat už nebude nikdo, ekonomiku potáhnou nemakančekové kteří řídí všechno od stoluR^..... no jo,ale koho budou řídit

0/0
14.6.2011 9:23

vymrzovac2

no, já kdybych nepřišel do práce...

......"protože stávkuju"...., tak bych dostal na hodinu výpověď;-D   A vo tom to je !  Ať daj nejmíň polovině lidí výpověď, a bude po stávkování.  Kontroluje vůbec někdo, jestli si ti státní zaměstnanci vzali na tu stávku dovolenou ? Nebo jim dráhy platí autobusy do Práglu, aby si tam mohli v pracovní době nakoupit ?8-o

0/0
14.6.2011 8:53

milla

Kalousek nás zachrání

Zatímco  televize  i  noviny jsou  plné  Kalouskových a Nečasových obav  o  dobro  národa  -  zatím  ještě neříkají  "našeho  lidu" jako tuhle pan  primátor Svoboda, který  několikrát  vykřikl "mí  pražané". To  teprve přijde . Náš lid a mí  pražané = co je tvoje  to je moje.

Nikde  se tu  ale neobjevuje informace o  tom, že  dnes  Ústavní  soud jedná  o  výherních  terminálech, které  na  svém  území  obce nechtějí, ale  ministerstvo  našeho  otce vlasti  Kalouska tvrdí, že  na  něco  takového  nemají  právo  a  že  si  bude  tyto  automaty dávat kam  se mu  zlíbí. To je  totiž  ta  správná  činnost pro  "jeho  lid",  sociální  dávky a hry.  Pak  se  "můj  lid" přestane  starat o  blbosti jako  jsou  odbory a prodělečné  reformy, na kterých na  rozdíl  od  "lidu" dobře vydělají penzijní  fondy a  nemocniční  mafie. Vyjádřil  se někde Kalousek  o  tom, jak  vůbec chce  řešit  Diag  Human??????Ne, má  jiné  starosti, jasně.

+1/0
14.6.2011 8:50

komentator-1

Re: Kalousek nás zachrání

chápu, že nemáte Kalouska rád, není divu. Nicméně videoterminály jsou zákonem špatně podchyceny a obce skutečně nemají právo vydávat povolení (či zákazy) k jejich provozu tak, jako to mohou dělat u "normálních" automatů. Co se týče Diag Human, co by tam měl Kalousek dělat? Je to kauza ministerstva zdravotnictví, spravedlnosti a zahraničí. Kalouskovi to spadne až ve chvíli, kdy po něm budou chtít 10mld na zaplacení, do té doby je záležitost mimo jeho kompetence.

Zkuste najít věci, za které Kalousek může, nedá to zas tolik práce...

0/0
14.6.2011 8:54

Hanyz01Reloaded

Re: Kalousek nás zachrání

Nechci řešit Kalouska, ale s tím zákonem o automatech nemáte pravdu, je problém ve dvojím výkladu definice loterijního terminálu a videoterminálu - obce logicky tvrdí, že je to jedno a to samé (a tedy se na to vztahují pravomoce obcí), kdežto ministerstvo nevím proč tvrdí opak - bohužel dle praxe ministerstva (co obec zakáže, ministerstvo jako video terminál povolí) to vypadá, že korupce je na tom ministerstvu - v drtivé většině případů si totiž zastupitelé obce už dnes nedovolí takové svinstvo povolovat, protože by je místní lidi vypráskali. Další otázka je, proč už dávno nefunguje systém časově omezených licencí k provozování podobných záležitostí - pokud by tam byl nepořádek, stížnosti, umožňovali by hrát mladším, šup, obec odebere licenci a může to zavřít, nebo se přestěhovat jinam (pokud ho jinde s takovým renomé budou chtít).

+1/0
14.6.2011 9:18

Bery

Re: Kalousek nás zachrání

R^

0/0
14.6.2011 12:46

Bery

Re: Kalousek nás zachrání

Jasne, na Kalouska by se toho naslo hromady. Nicmene k veci. Jak dlouho se vi, ze jsou videoterminaly zakonem spadne podchyceny ? Proc se to tedy dosud neresilo ? Je v tom umysl ? ;-O

0/0
14.6.2011 12:51

10 nových životů 11-20

A co takhle...

Železnice připravila daňové poplatníky o desítky miliard korun. Vymáhat z ČD je nemůžou.

0/0
14.6.2011 8:27

kolos.veliky

A řešení je jasné

Urychlená privatizace Českých drah je správnou cestou, jak zajistit efektivní a kvalitní služby veřejnosti. Dnešní železničáři již dávno nejsou tou výstavní prvorepublikovou modrou armádou. I když se za to ta ušmudlaná sestava považuje.

0/0
14.6.2011 8:09

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: A řešení je jasné

40 let špíny nevyčistíš ze dne na den, zejména, jestliže je zažraná hluboko v mozkových závitech odborových předáků, kteří pak masírují "obyčejné" prosté železničáře

0/0
14.6.2011 8:15

kolos.veliky

Ještě by měli připočítat

ztráty zákazníků železnice. Čekám totiž nějakou náhradu. A když nemůžou škodu vymáhat, měli by alespoň na hodinu propustit viníky. Ať si to potom Ty řadové ovečky vyřídí se svými nepropustitelnými odborářskými šéfy. Na drahách totiž nebudou chybět profi odboráři, ale řadoví železničáři.

0/0
14.6.2011 8:06

sajlor

At se pochlubi, kolik za rok rozkrade stat

na statnich zakazkach. Pak tady můzou vykrikovat nejaka cisla. Jen tak mimochodem, tato ztrata odpovida 10 rocnich platů clenů vedeni...

0/0
14.6.2011 7:54

bakules

Re: At se pochlubi, kolik za rok rozkrade stat

správně asi 10 platů železničních odborových předáků

0/0
14.6.2011 8:01

sajlor

Re: At se pochlubi, kolik za rok rozkrade stat

Jedna se predevsim o platy clenů predstavenstva a dozorci rady. Kdyby si necetl jen Blesk a nesledoval zpravy na Nove, nemel by si takove negramotne prispevky.

Jinak v podstate je mi uplne sumak, kolik kdo ma, ale důlezite je, co za ty penize dokaze vytvorit.

56.rada super star udajne uz skoncila, tak si ted můzes v klidu precist neco o hospodareni naseho statu napr.v oblasti dopravy, armady, zdravotnictvi atd.

Pak mozna pochopis, proc nektere obcany drazdi, kdyz maji doplacet na zlodejiny, ktere se leta prehlizeji a způsoboji navic obrovske ztraty v mld. kc.

0/0
14.6.2011 8:16

bakules

připustím-li že v případě Promopra byla tato předražena

0 100% pak je škoda 250mil.Odborově sdružení lemplové jen na železnici okradou tuto republiku 0 300mil.A pak to na ulicích huláká o zlodějinách;-D

0/0
14.6.2011 7:47

Své dukáty věnuji na chudé psy

Zajímavý článek

Pondělní glosy 13.6., druhá třetina článku - jak jsem zablokoval odborového předáka 

http://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=new

0/0
14.6.2011 7:39

RAA

jedno řešení je

raději mít jisté peníze a nestávkovat. Jednoduché;-)

0/0
14.6.2011 7:23

mstuc

No vida, to je roční plat jednoho člověka

v představenstvu.Stačí mu to nedat, stejně je to nesmyslně vysoká odměna za nic a dráhy o nic nepřijdou.!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
14.6.2011 7:09

Satan 16 2

Re: No vida, to je roční plat jednoho člověka

o kterého člověka se jedná? A dá se toto číslo doložit?

0/0
14.6.2011 7:22

Satan 16 2

No snad by to nepřímo šlo

Prostě se nebudou vyplácet žádné nenárokové složky mzdy včetně benefitů, dokud se toto nesplatí. Pak se zase železnice může vrátit k původnímu systému odměňování.

0/0
14.6.2011 6:56

Rene.Zach

Kdo chce stávkovat, měl by napřed pořádně pracovat.

Teprve potom může stávkovat aby bylo poznat že stávkuje, protože jinak si to musí napsat na transparent a postavit se na silnici abychom se dozvěděli kdy stávkují a kdy se tak jenom poflakují.

0/0
14.6.2011 5:47

petrph

Re: Kdo chce stávkovat, měl by napřed pořádně pracovat.

Bohužel služby ČD se v posledních letech natolik zlepšily, že se cestující  ve většině případů tak do 3-4 hodin  svého spoje dočká-i třeba proto že už jede další. Tudíž, v případě 24 hodinové stávky je reálný předpoklad, že si výpadku několika spojů za sebou  všimne,a začne uvažovat o tom, že sněhová kalamita je v červnu nepravděpodobná, tudíž by za tím mohlo být něco jiného...:-)

+1/0
14.6.2011 7:50

Rene.Zach

Arogantní personál Českých drah je taky radost.

Tak doufejme že jak půjdou blokovat ty silnice někdo jim dá přes hubu protože oni si to opravdu zaslouží.

0/0
14.6.2011 5:44

Rene.Zach

Zkrachujte co nejdříve.

Udělejte místo pro Student Agency. České dráhy jsou skanzen socialismu. Vlakem často nejezdím ale kdykoliv jsem jel vlakem, měl jsem dojem že jsou permanentně ve stávce. Vyházet ten ansámbl a vyměnit personál. Každou chvíli nějaký malér, špinavé vagony, drahá doprava, zpoždění, tak co tedy vlastně chcete, když socialismus skončil, tedy alespoň formálně.

Měli by se za svoji práci stydět a nikoli stávkovat, jenže co čekat od ajznpoňáckého lempla Českých drah? Vlakem jezdí jen zoufalec.

0/0
14.6.2011 5:38

109e

Re: Zkrachujte co nejdříve.

Student agency funguje na silnici, na kolejích zatím píše pouze pohádky. Nasliboval vlaky s několika třídami a nyní dává do kupy 9 lokomotiv a hlásí  termín vyjetí jeden za druhým. Slibje zcela nesplnitelnou věc-dochvilnost vaků. Naprosto jiný dojem dělá Leoexpress-neslibuje, nekydá na nikohu špínu a připravuje se. Uvidíme. Nic z toho však nezpůsobí krach ČD.

Hážete obecnou kritiku bez konkrétních údajů. Pochopitelně, že při takovém počtu spojů nelze dodržet stoprocentní službu.

0/0
14.6.2011 7:30

petrph

Re: Zkrachujte co nejdříve.

Teď právě má SA příležitost. Železničáři stávkují, tratě budou prázdné, tudíž by mohly nasadit ty svoje a alespoň na hlavních tazích dopravu nahradit. A ani nemusí nakupovat svoje vlastní vlaky, těch budu tát v depech ČD mraky.Takže by stačilo posadit do nich svoje již dávno vyškolené mašinfýry,a vyjet....:-) Blbost, že jo....

0/0
14.6.2011 7:55

Rene.Zach

Re: Zkrachujte co nejdříve.

Vlakem jezdí jen zoufalec. Naproti tomu Žluté autobusy SA, to nemá chybu.

0/0
14.6.2011 8:02

p555

Re: Zkrachujte co nejdříve.

jednoznacne davam na delsi vzdalenosti prednost vlakum - na hlavniich tratich josu pohodlne a ciste a uz je bezne, ze i na vedlejsich je toaletni papir, rucniky  a ciste WC...

jezdit autobusem na trasu delsi nez hodinu je pro zoufalce...

0/0
14.6.2011 12:55

akaša

Minulý a nový režim

Od roku 1993 rozkradeno 9 x 900 miliard.Ztráty na duchovnu čechů  se nedají vyčíslit.Úpadek za minulého režimu a údajné demokracie po roce 1989  je totální devastace.Jedni a ti samí pokračují už není rozdílu.Sebranka vládne a v dnešní době je ochraňují peníze.

0/0
14.6.2011 5:14

mysak61

Re: Minulý a nový režim

Naprosto souhlasím,kdo tady v tom kocourkově, v té Českozlodějské republice má žít ? Odejít do ciziny a být do smrti cizincem a nemít vlast ?Chtěl bych,aby v této zemi byl pořádek a právo,ale toho se asi nedožiju.Lidé,kteří škodí se jen smějí a normální člověk je proti nim bezbranný.Soudy no comment.Hodnoty,na které kladou důraz Ti,co mají moc a peníze jsou velmi pokřivené a ovlivňují přes média celou společnost a ta tyto hodnoty akceptuje..Jen se kolem sebe podívejte ! Lepší člověk je ten co má peníze,moc,postavení,popř s tím související titul,majetek a hodně majetku a ne ten,který se např .stará o potřebné,nemocné,je slušný,nikoho neobtěžuje svým chováním,nekrade a není bohatý.O těchto lidech moc neuslyšíte.Ti co mají moc a majetek jsou vážení,ale jak k němu mnozí přišli ?Na to se tato společnost neptá,natož,aby ho takovým odebrala.Řekl bych,že by mi nevadilo,kdyby jsme šli jednou doprava,nebo jednou doleva,ale kdybych měl alespoň pocit,že jdeme dopředu.

0/0
14.6.2011 6:19







Najdete na iDNES.cz