Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Korupce je pro české byznysmeny normální. S výdaji na úplatky počítají

Míra korupce je v Česku na alarmující úrovni. Čtyři z pěti byznysmenů ji v obchodní branži považují za rozšířený jev a pouze každý sedmý člen vedení firem si myslí, že management nesleví ze svých etických zásad, pokud půjde o splnění cílů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young, který prezentovala na úterním Fóru Zlaté koruny zaměřeném na dopady korupce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bugsy_Siegel

Neber úplatky, neber úplatky

nebo se z toho zblázníš

0/0
16.6.2011 9:16

mstuc

A je to tu, vlády po r.89 a většina jich byla modrých

prosadili hlavně to, že korupce a úplatky jsou legální. Ono už stačí, že existuje přímo takové zaměstnání , které to má v popisu práce, tedy LOBISTA.!!!!!!!!

+1/0
16.6.2011 7:21

Sladek

Takze Cizci jsou zkorumpovani a Polaci uprimni?

Nejak me to nestymuje, alespon po mych zkusenostech s psonky.;-D

0/0
16.6.2011 0:07

Kopakopa

Je "úžasné" slyšet,

jak "neviditelná ruka trhu" funguje díky úplatkářství...

A jak vidět, "podnikatelům" všeho druhu vyhovuje si zakázku koupit, díky tomu ji mohou paradoxně také daleko více předražit, než by tomu bylo bez "výběrových" řízení...

Korupční systém prosazený a zavedený ODS vydrží dlouho, protože konec konců všem vlastně vyhovuje, když vyšší ceny neplatí ani podnikatelé, ani firmy, ale ve skutečnosti zase a pouze běžní občané tohoto státu...

0/0
15.6.2011 23:01

Rézina

A to bylo keců o morálce komunistů

zlatý komunisti, kam se hrabou ze dnešní pravdoláskovou mafií.

+2/0
15.6.2011 19:20

Sladek

Re: A to bylo keců o morálce komunistů

"Zlaty komunisti" muze rict pouze najivni nebo slepy clovek.Rv

0/0
16.6.2011 0:04

mstuc

Re: A to bylo keců o morálce komunistů

především to může říct soudný člověk, který není zatížen nějakým ko mplexem, jako ti, kteří při vědomí co se děje stále mají pro-modré řeči

+2/0
16.6.2011 7:23

Sladek

Re: A to bylo keců o morálce komunistů

Co se dnes deje v CR je primym obrazem a vysledkem ceskych lidi, kteri si dnes sami vladnou.  Holt takova je dnes ceska spolecnost a otazka je kdy byla za poslednich 100 let lepsi?  Ten komentar o komunistech stale plati, tam neni zadny kompromis.

0/0
16.6.2011 22:39

grey003

Korupce přece je součástí svobodného trhu i jeho pařátu.

Korupce je součástí lidského boje o přežití, součástí fungujícícho svobodného trhu i viditelné ruky (pařátu) trhu a tak se divím, že to snad vůbec "někoho " pobuřuje. Vždyť to s náboženskou morálkou souvisí pouze zprostředkovaně (mohou se přece vyzpovídat, tak jako i při krádežích, atd. atd.) a obchodní morálce to neodporuje, právě naopak. Naříkat si mohou jenom ti neschopní, neúspěšní, kteří z nejrůznějších důvodů, nejčastěji z lakomosti, tento nástroj nepoužívají nebo ze zbabělosti nechtějí používat. Začtěte se do antických děl a zjistíte, že to není, opravdu, nic nového pod sluncem. ;-)

0/0
15.6.2011 18:00

Lev---z_Rožmitálu

Re: Korupce přece je součástí svobodného trhu i jeho pařátu.

to vyřeší až zrušení peněz

0/0
15.6.2011 19:38

Hanae

Praxe ze soukromé firmy

Jakmile byl zaměstnanec přistižen, že přijal peníze nebo hodnotný dar od dodavatele, byl na hodinu propuštěn, někdy se už nedostal sám ani do kanceláře nebo do sítě.

Ale pokud šlo o získání státní zakázky, tam se na hodnotu požitků pro státní úředníky moc nehledělo.

0/0
15.6.2011 16:11

MrEx

Re: Praxe ze soukromé firmy

Ono ohledně přijímání úplatků od dodavatelů v dosti firmách panuje status quo - zaměstnanec pak nežádá zvýšení platu, který se musí tvrdě zdaňovat... takhle je to bez daní a spokojené bývají často všechny tři strany...

0/0
15.6.2011 17:01

Hanae

Re: Praxe ze soukromé firmy

Pokud majitelé firmy akceptují riziko, že nakupují předraženou věc od nekompetentního dodavatele, což je přesně produkt uplácení ....8-o

0/0
15.6.2011 17:23

MrEx

Re: Praxe ze soukromé firmy

Praxe je taková, že jsou vpodstatě všichni dodavatelé ochotní "podpořit" svůj produkt, vyjde to tudíž na stejno... A o tom to je.

0/0
15.6.2011 18:39

pivicko007

Ohledně úředníků

Nejvyšší korupční prostředí je hlavně u těch úředníků (ať už státní správa nebo veřejná správa), kteří mají určité "rozhodovací" pravomoci ve svěřených věcech - např. pošťačku za přepážkou (to je také úředník) asi nikdo uplácet nebude! Leda by chtěl svůj dopis oslat rychleji ;-D

0/0
15.6.2011 16:10

MrEx

Re: Ohledně úředníků

Neomezoval bych to na úředníky. V soukromém sektoru to není jiné - kdo může rozhodovat o nějakých penězích, ten bere...

0/0
15.6.2011 17:03

Sharkee okraden cenz0ry

úplatky nedáváme ani nebereme

neživí nás žádné veřejné zakázky

0/0
15.6.2011 14:19

Pohodomil

Re: úplatky nedáváme ani nebereme

Asi tak. Úřednická klika je za většinou kourupce.

0/0
15.6.2011 15:00

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: úplatky nedáváme ani nebereme

R^

0/0
15.6.2011 15:18

BajnyPhoenix

Ano balkanske mysleni ma mnoho Cechu

Tuhle jsem rozhodoval o zakazce na odpadky ( obrat v radu miliard) a dva cca 50.leti panove prisli mimo zaznam s procenty za zakazku. Tak jsem je vyhodil a oni misto toho,aby zpytovali svedomi se strasne divili co se cilim,ze je to normalni a bezne a nechapali,ze nechci mesicne prijem ,ktery se rovnal memu rocnimu oficialnimu ;-€

Co na tom,ze to byl uplatek:-/

0/0
15.6.2011 13:50

agent_A54

Jo. Je to v myšlení lidí.

že nemají v hlavě kontrolky pro to, co je již nefér... R^

0/0
15.6.2011 14:09

libl3

Češi, přestaňte si nalhávat!

Patříte a balkán, nikoli do Evropy.;-D

+1/0
15.6.2011 13:45

jamava

Re: Češi, přestaňte si nalhávat!

Balkán je v evropě, koukni na mapu;-D

0/0
15.6.2011 14:12

wotomtoje.

Re: Češi, přestaňte si nalhávat!

Dokonce i kousek Turecka! ;-)

0/0
15.6.2011 14:45

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Češi, přestaňte si nalhávat!

ano, Severní Porýní je v podstatě ve středu Evropy ;-)

0/0
15.6.2011 15:21

Petr PATRYK

haha

To opravdu nekdo veri tomu, ze se NEVI, jak to udelat, aby se neuplacelo? To se vi uz tisice let, jenom zadna vlada nechce konec uplaceni zrovna u sebe, tak se poradaji seminare, diskuze, novelizuje se a vesele se dal uplaci.

0/0
15.6.2011 13:27

nexus99

Chceš státní zakázku? Tak zaplať víc než ostatní.

Kdepak asi začít s problémem korupce? U úplatného úředníka nebo u toho kdo chce získat práci pro sebe a své zaměstnance?

0/0
15.6.2011 12:27

Dark5

Re: Chceš státní zakázku? Tak zaplať víc než ostatní.

Problem je u tech uredniku. Ale ono se to tahne celou statni spravou od vlady pocinaje, policii konce.

Chybi taktez plna hmotna a trestni odpovednost uredniku. Udelas cachry se zakazkou, tak uz ve statni sfere nezauradujes a jeste budes muset odskodnit poskozene firmy v soutezi. U vetsich veci navic jeste basa.

Jestlize 10% lidi ma plat nad 30 tisic, tak kde se berou ty drahy auta, domy a luxusni prezentace? Z sede ekonomiky uplatku.

0/0
15.6.2011 12:53

dave79

Re: Chceš státní zakázku? Tak zaplať víc než ostatní.

problém asi nebude jen u státních zakázek, takže to není jen problém úředníků, nicméně právě u státních zakázek to stojí peníze nás všechny

0/0
15.6.2011 13:08

Glock Mark XVI

Uplácíte, protože musíte???

Až doteď jsem si myslel, že každý člověm "musí" jen 2 věci - umřít a občas zaplatit daně. Vše ostatní je věcí volby.

0/0
15.6.2011 11:31

agent_A54

Re: Uplácíte, protože musíte???

R^skvěle. Patrně jste jeden z mála mých čestných a přímých spoluobčanů! Máte můj upřímný obdiv.

0/0
15.6.2011 14:12

10 nových životů 11-20

Re: Uplácíte, protože musíte???

No, já ještě musím každé ráno ... a v tom volbu nemám, rozhoduje příroda.

0/0
15.6.2011 15:52







Najdete na iDNES.cz