Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Den daňové svobody je tu: Češi přestávají vydělávat na stát

Dnešním dnem končí období, kdy Češi pomyslně odvádějí všechny své výdělky státu. Od nynějška je mohou začít sypat do vlastní kasičky. Podle výpočtu společnosti Patria Finance právě na pondělí 20. června vychází den daňové svobody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

(š)moula

..

SVOBODU!!!!Svobodu[>-] Svobodu?

Peníze?PenízeEU PENÍZE!!!!!!

0/0
20.6.2011 19:13

ODSCSSD 5

no to plati ale tak pro zamestnance jenom

jsou tady lide, kteri maji danove prazdniny od 1.2. tak.. ze

0/0
20.6.2011 18:56

Thyronx1

Kakaja anarchia..

Den danove svobody jsme v USA oslavovali uz v dubnu! Jak to prijde?

0/0
20.6.2011 15:12

Darask

Re: Kakaja anarchia..

Copak USA, Den nezávislosti a Santa, den otců a demogracie

0/0
20.6.2011 17:20

wertzu

Jó tak dneska,že je ten den daňové svobody?

Tak to ne holoubkové,já potřebuji ještě nějakou tu miliardu a tak vám to zkrouhnu.Platit budete jak mourovatí ještě měsíc.Váš Mirek Kalousek.;-D

0/0
20.6.2011 14:59

Pepan A2

Supééér, teď už začneme vydělávat na

dépéháčko a spotřební daně.R^

+1/0
20.6.2011 14:55

FiS95

Re: Supééér, teď už začneme vydělávat na

R^R^R^

0/0
20.6.2011 16:53

Benito Juarez II.

Re: Supééér, teď už začneme vydělávat na

To už je v tom samozřejmě zahrnuté.

0/0
20.6.2011 20:34

vidocqcz

hm

A to přesně až ... do zítra :-)

+1/0
20.6.2011 14:51

Bad Ass

120 aj niečo tísic

Nečasovia, Kalouskovia a iné požierače peňazí - NEMÁTE ZA ČO !

0/0
20.6.2011 14:47

Zelenej Raul

Nepřesné...

Čeští politici měli takový den hned 1. ledna....

+1/0
20.6.2011 14:19

Generál Ugarte - inmortal

VIdím, že soudruh madqwert tady pranýřuje

třídního nepřítele, který nestydatě vykořisťuje sám sebe a a okrádá se o nadhodnotu.

http://tarheelred.files.wordpress.com/2010/06/greed.jpg

0/0
20.6.2011 13:41

vilda570

jak kdo

V průměru ano, ale někdo má tento den již 1.1. a někdo až v září, dle toho jestli pracuje a nebo vyžírá stát.

0/0
20.6.2011 13:17

orwelg

abrakadabra

to jsou kouzla, jakpa se to počítá. Asi to, že všichni, kdo pracují mají o 1200,- Kč větší daň, kompenzuje větší počet nezaměstnaných a také podnikatelů ve ztrátě. To jsou mi věci? Den daňové svobody i pro ty co dně vůbec neplatí8-o

0/0
20.6.2011 12:54

coast

Škoda že

není první republika.Za pana ministra Rašína to bylo 25 února.;-D;-D;-D

0/0
20.6.2011 12:09

TigerM

Re: Škoda že

mno, ale zaved tehdejsi socialni system a lidi te ukamenujou...;-D

0/0
20.6.2011 12:33

orwelg

Re: Škoda že

můj praděda v době krize fáral jen dvakrát týdně, v rámci sociálního opatření. I ta mzda za dvy dny stačila na uživení celé rodiny - prababička byla v domácnosti - bez sociálních dávek. Jo takový sociální systém by opravdu nebyl k zahození. Hlady umírali jen ti co nechtěli vzít žádnou práci.

+1/0
20.6.2011 12:50

mira7788

Re: Škoda že

to neni pravda. ted lzes.

0/0
20.6.2011 13:05

agent_A54

Mno já myslím, že ten pán není zas až tak daleko od pravdy

uvědomte si tehdejší úroveň technologii a efektivity práce... Jeden zírá, jak ti chlapi dokázali uživit tehdejší početné rodiny...

0/0
20.6.2011 13:14

orwelg

Re: Škoda že

ať sem trajcem - čistá pravda

Já nevím jakou máte představu o krizi ve  třicátých letech, ale ti chlapy co neměli práci se neflákali doma u videa nebo v hospodě u automatů. Podle vyprávění v té době vznikalo hodně družstevních domků. Byly přívětivé ceny stavebního materiálu a lidé ve volnu stavěli svépomocí. Kdo pracoval, ten se špatně neměl.

0/0
20.6.2011 13:26

oneill

Re: Škoda že

Ceny jsou příznivé i dnes. Za půl mega jde postavit barák pro čtyři lidi. A zabere to zlomek práce a času proti první republice. Problém je byrokracie, která komplikuje stavbu svépomocí a zdražuje pozemky.

0/0
20.6.2011 14:50

MiroTR

Re: Škoda že

Každopádně drtivá většina těch, co měli práci uživila rodinu.  Žena byla v domácnosti a starala se o děti.

0/0
20.6.2011 14:41

legionar

Ked to pocujem,

vzdy ma napadne, ze v tento den:

1. Obcania prestavaju robit na stat.

2. Niektori prestavaju robit uplne.

3. Niektori este ani nezacali robit.

4. A dost velka cast ani len neplanuje zacat robit.

+2/0
20.6.2011 11:32

Zálohovaný obal 10

Re: Ked to pocujem,

Ten bod 3 se mi líbí.Takových je asi nejvíc.;-)

0/0
20.6.2011 11:57

coast

Re: Ked to pocujem,

To je soustava plánovitého řízení, která kolovala v hospodách okolo roku 1972.Pak následovalo: kdo nic nedělá nic nezkazí.Kdo něco skazí bude povýšen.Kdo je povýšen bude odměněn. atd.Výborně Slovensko.:-)

0/0
20.6.2011 12:12

Lavra

Chyba

To, že je den daňové svobody nejdříve v Jižní Koreji je nesmysl... Ve státech jako je Kuvajt a některé další ropné státy se daně v podstatě vůbec neplatí, takže je tento den je ještě dřív...

0/0
20.6.2011 11:29

Rodnok

Re: Chyba

V Somálsku taky ne ;-D. Oni ale mysleli ze zemí OECD.

0/0
20.6.2011 11:53

Lavra

Re: Chyba

Ok, tak to beru... Ale Kuvajt bych se Somálskem fakt nesrovnával, v Kuvajtu jsou platy na úrovni Západní Evropy či USA :-)

0/0
20.6.2011 12:00

TigerM

Nesrovnavejte nesrovnatelne...

vsichni co se ohanite OSVC, tak nezapomente, ze OSVC zas tolik od statu necerpa a to co mu zbyde po zdaneni si dava nekdy na dovolenou, na nemoc, na investice, nikdo vam neda benefity, proti kterym ted tak zamestnanci protestuji... ne kazdy je pojistovak, ucetni, ale taky instalater, klempir, atd., obcas vam nekdo nezaplati a to musite vykryt, a kazdej zlomenej vrtak musite koupit, a krom sveho remesla musite jeste byt obchodnikem a ucetnim...

tim chci rici, ze nemuzete uplne srovnat zdaneni osvc a zamestnancu, kde vetsinu starosti prebira firma, ktera ma mnohem vetsi moznosti jak optimalizovat dane a kde z dani se jeste plati nezamestnani...

pak si z tech odvodu vypoctete nemocenskou a duchod pro OSVC, a co statni politika zamestnanosti?

No a pak si vezmete, ze je to prumer, prumer mezi managery, delniky a dalsimi profesemi, pomer mezi temi co jsou kuraci, jezdi kazdy den autem, vysedavaji v hospode nebo v barech a na druhe strane tech, co jezdi verejnou dopravou, nekouri, atd.

0/0
20.6.2011 11:23

molok

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

problémem ČR je že obrovská část OSVČ pracuje prakticky jako zaměstnanec a pokladna na to doplácí ... opravdový živnostníci to beru, že to mají těžší souhlasím s nižším zdaněním ale asi ne až v takovém poměru jako je fakt, že 3mil zaměstnanců zaplatí na zdravotním cca180mld za rok a 1mil OSVČ cca15mld. To je ccas 4x více na jedno zaměstnance. Proč by měli zaměstnanci platit živnostníkům lékařskou péči?

0/0
20.6.2011 11:29

TigerM

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

K posledni otazce, ... zamestnanci byvaji take casteji nemocni nez zivnostnici, ale jinak mate pravdu, u zdravotniho pojisteni je dost nepomer, ... bral bych, kdyby zamestnanci meli moznost platit nemocenskou dobrovolne stejne jako OSVC...

U ZP je to otazkou jak to nastavit, protoze se plati z vydelku, u zamestnancu to take neni z celeho vydelku, ale jen z vyplaty tzv. superhrube a jak jsem uvedl, OSVC tolik nemarodi jako zamestnanci, ... ale nepomer tam je, u soukromeho a dobrovolneho by to bylo jednoduche, ale to je tu uplne nerealne...

PS: ta dovolena - OSVC si na ni mozna vydela, Zamestnanec ji dostava ze zakona, kterou plati zamestnavatel a ten tyto penize vyplacene na dovolenou nedani... jsou nakladem na zamestnance... OSVC ji dani jako svuj prijem...

+1/0
20.6.2011 12:23

MiroTR

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

Zkuste se pozeptat u obvoďáka, jaký je poměr pacientů zaměstnanců a OSVČ.

0/0
20.6.2011 14:43

MUDr. madqwert

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

jak souvisi dovolena zamestnance, kterou plati zamestnavatel, s tim, ze zamestnanec plati mnohem vyssi dane statu nez OSVC? ty delas jako kdyby zamestnanci tu dovolenou platil stat z tech dani ;-D

0/0
20.6.2011 11:31

_profesor_

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

Tu dovolenou také nechápu. Zaměstnanec normálně bere plat a odvádí nehorázné peníze státu. Kdyby dovolenou neměl, zaměstnavatel mu platí pochopitelně vyšší plat, tedy de facto si sám zaměstnanec platí dovolenou (musí odvést tolik práce, aby se zaměstnavateli vyplatilo ji poskytnout).

0/0
20.6.2011 11:57

TigerM

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

mate pravdu, viz vyse moje reakce...

0/0
20.6.2011 12:25

antizelenka

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

a kdo si myslíš, že tu dovolenou OSVČ zaplatí ???

zaplatí si ji sám a ještě přijde o výdělek - to samé při nemocenské

0/0
20.6.2011 12:00

TigerM

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

dovolenou plati zamestnavatel, samozrejme, ...:-P

0/0
20.6.2011 12:01

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

Asi tak, že když má dovolenou zaměstnanec, dostane ji zaplacenou ale OSVČ příjde o výdělek a ještě platí daně

0/0
20.6.2011 12:05

michal II

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

Nech se zamestnat. To je asi jedine, co se da poratit, pokud to nepochopis.

0/0
20.6.2011 12:14

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

Co mám chápat?

0/0
20.6.2011 12:30

TigerM

Re: Nesrovnavejte nesrovnatelne...

...par OSVC rika, neni nad to se nechat dobre zamestnat, nekteri ale proste chteji svobodne pracovat a byt sami sebou nez poslouchat nekoho nad sebou a delat jen dilci prace...

Oboji ma svoje vyhody i nevyhody, problem je pouze u tzv. schwarzsystemu, ne ze bych ho chtel nejak zakazat, protoze firmy si stejne najdou jinou klicku jak to obejit, ale meli by na to byt pravidla, ktera takoveto OSVC nezvyhodni proti zamestnancum...

...firmy to vyuzivaji hlavne proto, ze usetri administrativni naklady, mohou jej okamzite propustit ze svych sluzeb... a OSVC usetri na danich, na pojisteni az tak ne, protoze zde jsou prijmy dane...

0/0
20.6.2011 12:32

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Teď ještě pár měsíců vydělávat na majitele továrny ...

... no a někdy v listopadu můžou Češi začít vydělávat konečně i na sebe :-)

0/0
20.6.2011 11:15

kolda501

Re: Teď ještě pár měsíců vydělávat na majitele továrny ...

....... když ti to vadí tak si začni vydělávat sám na sebe třeba hned,   určitě máš nějaký dobrý nápad a dostatek osobní invence.;-)

0/0
20.6.2011 11:21

PLSFS

Re: Teď ještě pár měsíců vydělávat na majitele továrny ...

Ja na zadneho majitele tovarny nevydelavam - ty ano? A proc to delas, jestli ti to vadi? 8-o

0/0
20.6.2011 11:31

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Teď ještě pár měsíců vydělávat na majitele továrny ...

Já také ne :-)

0/0
20.6.2011 11:45

Rhino

Kdy má

daňové prázdniny Řecko?

0/0
20.6.2011 11:13

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Kdy má

To asi velmi brzo, tam je zvykem daně neplatit.

0/0
20.6.2011 11:16

littleticket

pozorně se podívejte na ten obrázek

a tak nějak se zamyslete:-P

0/0
20.6.2011 10:58

kunta_kinte - konzument psu

Re: pozorně se podívejte na ten obrázek

jo, presne tohle se deje s penezi, ktere nam stat ukradne.:-P

0/0
20.6.2011 11:04

PLSFS

Re: pozorně se podívejte na ten obrázek

Myslis toho statniho urednika, utracejici penize, ktere nam sebral na danich? ;-)

0/0
20.6.2011 11:07







Najdete na iDNES.cz