Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus musel stáhnout svůj obří model z aerosalonu, poškodil si křídlo

Výrobce letadel Airbus musel stáhnout svůj obří model A380 z ukázkových letů na mezinárodním aerosalonu v Paříži. Stroj si totiž po kolizi na letišti Le Bourget poškodil špičku křídla. Airbus provází na aerosalonu smůla, kvůli technické závadě totiž nevzlétne ani jeho nový vojenský dopravní letoun A400M.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sincos

Odborář DPO

Určitě lépe by manévr s letadlem zvládl odborář p. Smítal z DPO, který prohlásil, že práce řidiče autobusu se dá náročností  přirovnat k práci pilota, nebo tak nějak... Já umřu smíchy....;-D;-D;-D

0/0
20.6.2011 20:58

krkavec běžné velikosti

...

Závozník Otík koukal po nějaké letušce...

0/0
20.6.2011 17:29

hajny.kuzma.kuzmic

No jo...

Pan redaktor je opět odborník a tupě doslovně přeloží vše co mu přijde na stůl,aniž by se obtěžoval zjistit technické detaily,ale to už je na iDnes zvykem

0/0
20.6.2011 15:58

norma37

pilot

Doufam, ze pilot , co manevroval, mel pojistku na blbost.

0/0
20.6.2011 14:39

bk89322

Re: pilot

Pujc si nekdy na letisti ultralight a zkus ho rucne zastrkat do hangaru, kde je malo mista. Budes mit s tema kridlama problemy (Budes se tam chodit divat.) a to jsou radove kratsi, nez ma A380. I zkuseni piloti s tim maji problemy.

Poskozeni tohoto typu jsou relativne casta. Ten konec kridla je u A380 od pilota okolo 40m a jeste tam pilot v podstate nevidi.

0/0
20.6.2011 18:18

Ghost47

Re: pilot

Zrovna u A380 vidí, na ocase má kameru. Každopádně v tomhle případě je to jedno, podle fotek to vypadá, že ten konec křídla urazili při přetahu (takže průser má ten, kdo je na tu pojížděčku poslal a možná i řidič tahače).

0/0
21.6.2011 13:14

NovoCZ

Super hláška - závada na převodovce

Asi tam někdo vrazil kvalt bez meziplynu, synchrony to nezvládly. Zkoušeli se rozletět na dvojku, ale nepovedlo se.

0/0
20.6.2011 14:03

MatuABC

Re: Super hláška - závada na převodovce

Turbovrtulove motory obsahuji prevodovku.

0/0
20.6.2011 14:25

NovoCZ

Re: Super hláška - závada na převodovce

Není to spíš reduktor?

0/0
20.6.2011 14:27

MatuABC

Re: Super hláška - závada na převodovce

Reduktor (v automobilech často též redukce) je označení pro převodovku, která snižuje otáčky například turbovrtulového motoru na otáčky určené pro práci vrtule nebo u automobilů určených pro jízdu v terénu.

Zdroj Wikipedia.

0/0
20.6.2011 14:28

NovoCZ

Re: Super hláška - závada na převodovce

Bejku, když chceš psát o letadlech, měl bys psát o letadlech. Jinak můžeš psát o výškovce jako o zadním malém křídle, o rotoru vrtulníku jako o vrtuli nahoře a tak podobně ...

0/0
20.6.2011 14:35

MatuABC

Re: Super hláška - závada na převodovce

No proste reduktor je oznaceni jednoho druhu prevodovky, takze chytry keci v tytulku si muzes nechat pro "odborniky".

0/0
20.6.2011 14:38

MatuABC

Re: Super hláška - závada na převodovce

* titulek, sem se nejak nechal unest

0/0
20.6.2011 14:39

NovoCZ

Re: Super hláška - závada na převodovce

Ale tos ani nemusel opravovat, ladí to do tvého celkového stylu. Mimochodem, ta hláška o převodovce vznikla z překladu, kdy překladatel netušil o čem píše. Já si nemyslím že bychom neznalost a zejména odfláknutou práci českých novinářů měli tak benevolentně přehlížet a už vůbec se ji zastávat. Ale asi na to máš jiný názor ...

0/0
20.6.2011 14:46

MatuABC

Re: Super hláška - závada na převodovce

Pán se zřejmě nikdy nepřepsal...

Narážel jsem na to, že si děláte srandu z pojmu převodovka. Sice se u nás běžně používá termín reduktor, to je pravda, ale na pojmu převodovka není nic špatného a určitě to není důvod si z autora utahovat (i když se jedná pravděpodobně pouze o překlad).

Rozhodně se nedá porovnávat, že vrtule je to samé jako rotor u vrtulníku, ale reduktor je převodovka

0/0
20.6.2011 15:46

NovoCZ

Re: Super hláška - závada na převodovce

Berjku, nic ve zlým, ale podle toho jak to dost nesmyslně obhajuješ - ty jsi ten autor? Nebo jsi z redakce a dostals úkol to zamáznout? Usuzuju tak z toho, že ti vůbec neva že někdo odvádí mizernou práci a ještě to obhajuješ. To bys přece jen jako čtenář neudělal - jako pouhý čtenář bys měl zájem aby informace které si tady kupuješ (placeno tím že se ti zobrazují reklamy) byly kvalitní ...

0/0
20.6.2011 16:26

Two-by-four

Re: Super hláška - závada na převodovce

Tak na jeho obranu bych rek, ze noviny nejsou "technicky manual".  Takze pro ctenare, kteri nejsou letecti odbornici (a tech bude jiste vic, nez tech specialistu), oznaceni prevodovka je dostatecne presne.  Maji tak mozna dokonce i lepsi predstavu v cem byl problem, nez kdyby byl pouzit spravny technicky termin. 

Kdyby problem s redukci nazval napr. problem s palivovym systemem, pak bych chapal tve rozhorceni a opravdu by se jednalo o nekvalitni, ci primo spatne informace.

0/0
20.6.2011 17:17

MatuABC

Re: Super hláška - závada na převodovce

Podle me si z toho nesmyslne utahujes, ale debata je to zbytecna protoze jak psal diskutujici nize tak se treba muze jednat o prevodovku pomocneho systemu.

0/0
20.6.2011 18:06

varix

Re: Super hláška - závada na převodovce

V souvislosti s pohonem vrtule se používá výhradně termín reduktor. Redukční převodovka je zase spojena s náhonem automobilu.

Nicméně na proudovém i turbovrtulovém motoru lze najít převodovky. Označují se tak náhony od motoru k různým pomocným agregátům.

0/0
20.6.2011 14:58

KdysiBedlam

jj

Boeing do toho!! :-)

0/0
20.6.2011 13:02

legnaw

Re: jj

jasan...vlastnis 20% akcii?

0/0
20.6.2011 13:57

MatuABC

Re: jj

Vzhledem k tomu kolik dilu pro Airbusy se dela u nas, tak by jsme meli spis fandit Airbusu.

0/0
20.6.2011 14:23

AA00_multinekulturní_2

Re: jj

Tak schválně, kolik ?

0/0
20.6.2011 15:15

Teleke z Toloko

Re: jj

já vím jen o koších na odpad R^

0/0
20.6.2011 15:17

MatuABC

Re: jj

Jenom co vim ja: interiéry Driessen Aerospace Plzen a jedna firma v Brne, ta dela obrabene dily, pekne slozite, nemuzu si vzpomenout na jmeno. Pocitejte ze se jedna o obraty ve stovkach milionu rocne.

0/0
20.6.2011 15:53

swiss114-3

EU je v bankrotu a

ted jeste tohle...

0/0
20.6.2011 12:56

vransen

Re: EU je v bankrotu a

EU není v bankrotu, dokonce i přesto, že vy si to nakrásně přejete.

0/0
20.6.2011 13:31

Hlava dubová

Re: EU je v bankrotu a

tak cela EU asi ne, ale Recku se default, at uz se to nazyva jakkoliv vznesene, treba pomoc soukromych ivestoru Recku, nevyhne. Otazkou zustava, odkud se vsechny ty penize na pomoc Recku berou, kdyz jsou vsechny ekonomkiky deficitni, zacina to byt trochu virtualni realita, ve ktere se skutecne hraje o budoucnost cele eurozony....

0/0
20.6.2011 13:49

legnaw

Re: EU je v bankrotu a

jenomze to plati taky cesko....

0/0
20.6.2011 13:58

KdysiBedlam

Re: EU je v bankrotu a

Recko, Irsko,Spanelsko,Portugalsko, Italie...............

0/0
20.6.2011 13:58

vransen

Re: EU je v bankrotu a

AŽ bude Euro pod hranicí 1 USD, tak jak bylo při svém rozjezdu, začnu se znepokojovat. Do té doby je to pořád velmi silná a stabilní měna, jakkoliv se to místním nelíbí.

0/0
20.6.2011 14:02

Hlava dubová

Re: EU je v bankrotu a

kurz EUR/USD v tomto pripade nehraje vubec zadnou roli, naopak je pro Eurozonu silne euro znacnou pritezi..... navic USA jsou bohuzel taky v r*ti....

0/0
20.6.2011 15:00







Najdete na iDNES.cz