Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Věk odchodu do penze poroste k 70 letům. Stávka odborů to neodvrátila

Dnešní třicátníci půjdou do penze, až jim bude 66 let a více. Mladší ještě později. Vládní poslanci přehlasovali veto Senátu a schválili první část důchodové reformy. Zvyšovat se bude nejen věk odchodu do penze, ale mírně si polepší lidé, kteří měli před penzí vyšší příjmy. To politikům nařídil Ústavní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Schara

Je to bolestivé,ale je to třeba

Mně je například 25 a už jsem ani nepočítala s nějakým státním důchodem, a proto je tato varianta pro mne milým překvapením, že na stará kolena dostanu alespoň nějaké to "bolestné", Co mně ale štve jsou naši neviditelní spoluobčané, kteří hned po dokočení speciální školy (někdy ani to ne) dostanou různé formy důchodů a tudíž jsou od narození do své smrti živeni státem = odvodem i mých peněz. Mně nevadí, že se musí připlácet za to a to, protože chápu že nic není zadarmo, ale vadí mi, že si musím připlácet + přispívat "sociálně slabým/nepřizpůsobivým" + hradit i za ně takové druhy poplatků neb oni si to díky své finanční situaci nemohou dovolit. Tohle by se mělo řešit, protože tady je velký odtok státních  peněz, který kdyby se zredukoval, bylo by na důchody, zdravotnictví (nehledě na to, že by nebyla taková nasranost národa a ubylo by tzv. rasismu, z kterého nás obviňuje OSN a kdoví kdo jěště) atd.

0/0
23.6.2011 8:53

ptakPB

kecy, kecy kecy Drábku

to je zatím vše, co jste dokázali. Už se těším, až mne 70 letý šofér s alzheimerem poveze v autobuse, či poleze na střechu jako pokrývač. Dnes není práce pro llidi ve věku od 45 let, pokud vystudovaní něchtějí dělat pomocné práce, nad 50 už jse odepsán úplně, a tak se těším na to zaměstnávání starců. Při systému výpočtu důchodu, je všem jasné o co jde. Nalejte lidem čistého vína a řekněte, ty vybrané peníze na sociálním - tedy důchodovém potřebujeme utratit jinde a né nacpat do důchodců - dnes je saldo cca 30 mld ovšem nikdo nedodá, že důchoďáky mají také vnitro, armáda a bachaři, které jsou naopak v miliardových přebytcích, takže čisté saldo je někde kolem 8 - 10 mld a je ještě dlouhodobě udržitelné (cca 30 let). Ovšem je nutné snížit lidem výpočtové základy a odpracované roky, to je celá vaše reforma.

0/0
22.6.2011 21:38

Chytry.Levicak

je mi skoro 30....

dělám manuální práci svářeče. nevím,jak na tom budu před 70 rokem věku...asi mě budou vzít do státjní správy,kde to není tak namáhavé

0/0
22.6.2011 18:40

mirek103

řecký model

No a nebo půjdem do důchodu v 60 a na důchody si půjčíme a milé děti a vnoučata pokakejte se z toho.

0/0
22.6.2011 17:55

jsem z Marsu

Kdy teda půjdu du důchodu?

Je mi 27 let, zatím nemám děti. Plánuji 2 děti, třetí dle možností. Dle starých norem bych šla do důchodu v 65 letech. A teď půjdu v 70?! 8-o

0/0
22.6.2011 17:38

Gamehoror

Re: Kdy teda půjdu du důchodu?

neboj, nepudeš do důchodu :-) muži se u nás dožívají 72 let, na severu čech kolem ustí, Teplice, Most se dožívají 70 let, Ty se vůbec něakým důchodem nerozptyluj a netrap :-)

0/0
22.6.2011 20:08

stanoo

neo

http://www.neo2011.cz/

0/0
22.6.2011 14:24

sajlor

Hlavne, ze tupe hlavy vykrikovali, ze stavkujici jsou lůza..

jejich mozkova kapacita jim neumoznila pochopit, ze slo o to, ze vlada nas vsechny tresta za jeji neschopnost a zlodejiny. Ridic busu neudelal statni dluh ani neprozral penize na důchod ani nazavinil mild.ztraty pri statnich zakazkach atd.!!!!!!

+2/0
22.6.2011 14:13

mirek103

Re: Hlavne, ze tupe hlavy vykrikovali, ze stavkujici jsou lůza..

nenchci nikoho hanět, ale je vám jasné že kdyby jsme šli do důchodu v 60 tak bude 2/5 národa v důchodu a ti zbylí na ně budou pracovat? Mě se tky nelíbí že půjdu do důchodu v 68,5 letech, ale snažím se to řešit spoření a pasivním příjmem abych mohl jít do důchodu kolem 60.

0/0
22.6.2011 17:53

ender

Drábek do dolů.

Běžte pane ministře dělat do dolů a nevydržíte ani jeden den.Dostanete výpověd pro naprostou neschopnost pomalost.Oni by vás asi stejně nevzali do pracovního poměru,protože už jste starý a nepotřebný.;-D

0/0
22.6.2011 12:54

MiroTR

Re: Drábek do dolů.

A kolik horníků dělá dnes do šedesáti ?

0/0
22.6.2011 13:02

sajlor

Re: Drábek do dolů.

Otazka je, kolik jich oslavi ve zdravi 55...

0/0
22.6.2011 14:22

e-mann

je to v poradku, ze posunuji vek odchodu do duchodu

nejsou penize na financovani tech duchodu...protoze stat umoznil bezmezny pristup zlodejum(oficialne supermanazeri) k uctum statu. Oni si vlastne statni firmy zprivatizovali(a.s.), aby meli neomezeny pristup k vysi odmen. Vlada by mela vydat zavazne tabulkove tarify a beda tomu, kdo by prekrocil cerpani penez byt jen o jednu korunu...a zpet k duchodum...to se pak nevyplati nejake duchodove pripojisteni, ani jakekoliv sporeni pod dohledem statu...to pak vyzniva, ze to je k nicemu...jednak se toho nedozije a bude tim zase financovat nejake prazske vyzirky...

0/0
22.6.2011 11:39

vasek109

Kdo ty lidi zaměstná???

Lidé po padesátce mají už nyní problém najít práci. Jak si ji najdou ti starší a udrží až do sedmdesáti? Když budou mít štěstí, budou moci pracovat za almužnu na nějaké podřadné pozici. Takže posledních 15 let si příliš nevydělají a z toho se jim pak vypočítá ta závratná častka tj. měsíční důchod. Jediná útěcha je, že by se toho nemuseli dožít. Reforma, která opět není pro obyčejné, pracující lidi.

+2/0
22.6.2011 10:35

Edd

Re: Kdo ty lidi zaměstná???

Ja si myslim, ze tito "vzboureni diskutujici" jsou nejak mimo.

Damy a panove, volyci a volyne, v DEMOKRATICKYCH VOLBACH jste dali sve hlasy temto stranam,  tomuto parlamentu a teto vlade. Oni vladnou VE VASEM SMYSLU. Tak o co vam jde?  Naprosto to nechapu.

Takze - sami jste si to zavinili, sami si to vypijete. Co jste si uvarili, to si snite.

A po dalsich volbach bude presne to same. :-)

Vazeni volici - tak o co vam vlastne jde? ;-D

0/0
22.6.2011 11:22

on3.

Re: Kdo ty lidi zaměstná???

1. nyni vladnou ti, jez zvolila mensina

2. trochu si predvolebni sliby poupravili k obrazu svemu

0/0
22.6.2011 17:08

oskie98

Re: Kdo ty lidi zaměstná???

"Dnešní třicátníci půjdou do penze, až jim bude 66 let a více." -> To znamena, ze tito tricatnici pujdou do penze za 36 let. Vubec nevime, co bude za 20, 30 let. Mezitim se nekolikrat zmeni vlada a vsechno bude jinak (lepe nebo jeste hure). Tak proc se rozcilovat. Nemame nalehavejsi problemy k reseni? ;-)

+2/0
22.6.2011 11:39

heerer

reformy

nemám problém s tím že se dělají reformy, ale proč se někdo intenzivně nezabívá "korupcí" špatným nákupem a podobně. Vždyt tím by si strana získala nespočet voličů!!

0/0
22.6.2011 9:58

Upir_Spike

Re: reformy

Protože by šli proti sobě...a pro ně je prioritní si nahrabat...to je jediné logické vysvětlení bohužel[>-]Rv

+1/0
22.6.2011 10:08

Píítr

první vlada co něco dělá

Nemohu si pomoci, ale je to dle mne první vlada, která se snaží něco dělat. Když byla u moci CSSD tak Bohuš taky sliboval reformy, ba byla to jeho priorita číslo jedna. Ale bohužel se na vše vys....... Vím, že to bolí, ale bude hůř..

+3/0
22.6.2011 9:24

on3.

Re: první vlada co něco dělá

dela nebo podela? :-)

+1/0
22.6.2011 9:27

graifer5

Re: první vlada co něco dělá

http://www.novinky.cz/domaci/236935-vlada-najme-agentury-aby-lidem-vysvetlily-reformy.html?ref=zpravy-dne  ;-D;-D

0/0
22.6.2011 9:30

ephemeroptera

Re: první vlada co něco dělá

Snaha je pěkná věc, ale ono se to taky musí umět, nebo tam musí být alespoň dobrý úmysl ... u této vlady nevidím ani jedno...

0/0
22.6.2011 9:30

matkoslav1

Re: první vlada co něco dělá

Ano, zvyšuje všechny daně - přímé i nepřímé. Zvyšuje spoluúčast ve zdravotnictví ale přitom zvyšuje i zdravotní pojištění. Kam ty peníze tečou? Do dělání nových trafik či odpouštění penále a pokut pro kamarádíčky?

0/0
22.6.2011 9:36

Tonda Brno

Re: první vlada co něco dělá

Tak to je pěkný průšvih a přitom levice stále tvrdí, že zdravotnictví je zdarma.

0/0
22.6.2011 10:27

Upir_Spike

Re: první vlada co něco dělá

dobře jste podlehl manipulaci...tato vláda zvyšuje daně jak může...sekera je i tak 2x vyšší než za Bohuše a 6x vyšší než za Zemana, ale stejně to oslavujete...Je zajímavé, že příznivci této vlády jsou tak hladoví po rekordech...Nejvyšší nejrůznější daně a poplatky a suverénně nejvyšší schodek...a jsou šťastní

0/0
22.6.2011 10:07

Tonda Brno

Re: první vlada co něco dělá

Tak tyto bláboly ti bude věřit jen nějaký trouba. Předvěď tedy pár čísel a zdroj.

0/0
22.6.2011 10:25

lucietka

Jak se zabezpečit

No opravdu by mě zajímalo, jak to se mnou bude za 45let, kdy budu moci konečně odejít do důchodu. Jak se mám zabezpečit, když Pracuji v Praze, hypotéku mě jako jedné osobě nedají,protože tu jsou byty drahý jak prase, takže platim nájem. I kdyby dali zbylo by mi jen tak tak na přežití k další výplatě. Byt bych splatila za těch 40let, takže bych si nepolepšila, ale rovnou šla do důchodu, kde třeba nedostanu žádnou podporu. Jak si má člověk sakra dávat něco na důchod, když nebere x tisícové platy? Pokud člověk nedědí, nebo mu rodiče nekoupí byt či nědělá ve vládě či velko národních podnicích a pere špinavý prachy, tak.....

Je to prostě všechno v prdeli. Keep smilling! !!

0/0
22.6.2011 9:17

Šestá z pěti

Re: Jak se zabezpečit

Za 45 let se můžete naučit cokoliv si budete přát a můžete vydělávat 2-3x tolik, než máte dnes. PROČ musíte mít hned zrovna hypotéku? Co jste za profesi, že nájem malého bytu je pro vás drahý? Víte, proč lidé v cizině na začátku kariéry sdílejí bydlení s více lidmi? 8-o

0/0
22.6.2011 9:21

graifer5

Re: Jak se zabezpečit

Přestaňte už s tím! Že náhodou máte štěstí a daří se Vám tak to neznamená,že to štěstí bude mít každej! P.S I na Vás může dojít!

0/0
22.6.2011 9:22

Šestá z pěti

Re: Jak se zabezpečit

Jaké štěstí? Vůbec mne neznáte, netušíte, čím jsem prošla, co jsem musela překonat, že jsem byla i nezaměstnaná a musela se s tím sama vyrovnat! TO není o štěstí, všechno je jen o snaze a vůli hledat řešení!

-

Možná to ale lidi, jako vy, nikdy nepochopí 8-o

+4/0
22.6.2011 9:26

alčawirth

Re: Jak se zabezpečit

Domnívám se že z místními hlupáky se nedá diskutovat ;-D Pokud někdo nepochopí že životní úroveň je o vlastní píli , pracovitosti, vzdělání a podobně a domnívá se že to je o štěstí tak to opravdu....no coment ;-)

+1/0
22.6.2011 9:29

graifer5

Re: Jak se zabezpečit

Já si na peníze nestěžuji a vím ,že mám štěstí,že jsem takovou pracovní pozici našel!:-P

0/0
22.6.2011 9:33

tomajdan

Re: Jak se zabezpečit

Vazeni, nejde ani o stesti, ani o pili. Jde o to, ze ne vsichni lide jsou stejni.Nekteri jsou schopnejsi, nekteri mene. Ti schopnejsi to vetsinou zvladnou, kdyz nemaji smulu, ti mene schopni, to maji tezke. Vyspela spolecnost se pozna podle toho, ze i ty mene schopne nenecha padnout na dno. (prece jen uz neni stredovek a heslo silnejsi prezije plati treba v  afhganistanu a podobnych zemich). O to jde. Proste je spousta lidi kteri vydelavaji 12tis. a lepsi to mit nikdy nebudou. Ti si na duchod tezko nasteri. A kdyz rikate - jdi delat neco lepsiho - kdo by podle Vas delal ty prace za 12tis ? kdo by Vam prodaval treba zradlo v supermarketu ? I tito lide maji svoji dulezitou roli. Ale to zabedneci opojeni svou vlastni chytrosti nikdy nepochopi.

+3/0
22.6.2011 10:06

Cenda22

Re: Jak se zabezpečit

bohužel, nelze než souhlasit. Mj., čest Šestce, její píli a pracovitosti, ale maximálně mě vytáčí to, co se dnes se vzděláním děje. Studovat dálkově kdejakou cypovinu chodí i ten, který s obtížema udělal před deseti lety maturitu a myslí si, že je génius. Ano, dá to spoustu práce a dělat další školu při zaměstnání je výkon (no, někdy), ale KVALITA a množství vědomostí ani zpola nedosahují denního studia na normálních (ČVUT, VŠE, VUT, Karlák ...) školách. Takže ve finále bude republika plná blbců s tituly a makat nebude chtít nikdo - přesně jak píše Tomajdan. Podporuji zvýšení dovedností a znalostí pro konkrétní zaměstnání, ale výsledkem je pouze kvalitněji odvedená práce a díky tomu zajištění odbytu kvalitnějších produktů, i přes vyšší cenu. Nemůžeme všichni sedět na postech.

+1/0
22.6.2011 10:35

graifer5

Re: Jak se zabezpečit

Ale,že jste asociálka to doufám nepopřete!;-D

0/0
22.6.2011 9:32

alčawirth

Re: Jak se zabezpečit

Je mi tě líto, musíš mít opravdu těžký život ...a těch komplexů ;-D;-D

0/0
22.6.2011 9:33

graifer5

Re: Jak se zabezpečit

Takl zrovna od tebe tu lítost opravdu,ale opravdu nepotřebuji!;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
22.6.2011 9:36

Šestá z pěti

Re: Jak se zabezpečit

Tak konkrétně, kolik jste dal za minulý rok na charitu vy? Já přes 200 tisíc. Tak a teď mudrujte, kdo je tady asociál a kdo tady jen teoreticky žvatlá o uklízečkách, které musí pracovat do 70ti let ;-D

0/0
22.6.2011 9:37

graifer5

Re: Jak se zabezpečit

Tak jestli jste dala tak klobouk dolů a za tu asociálku se omlouvám!:-) P.S co máte proti uklízečkám?

0/0
22.6.2011 9:39

Šestá z pěti

Re: Jak se zabezpečit

Nemám nic proti uklízečkám, jen že se tady pokoušíte spasit celý svět a nechápete, že to prostě nejde! Kolik lidí má problémy v ČR, kolik lidí umírá hladem po celém světě, kolik lidí má jen pár dolarů na den? To všechno chcete řešit? Vězte, že to nejde nijak globálně a už vůbec ne pomocí nějakého sociálního státu!

-

Jediná šance je, že každý se bude snažit být úspěšnější a bude více vydělávat a pak se může i podělit s ostatními, které takové schopnosti nebo nadání nemají. 8-o

0/0
22.6.2011 9:46

graifer5

Re: Jak se zabezpečit

No vidíte! Konečně jste na to přišla,že každej nemá nadání,schopnosti i to štěstí se prosadit! Ale to neznamená,že musí ve stáří trpět! Kolikrát je úklizečka potřebnější než nějakej tajtrdlík se 100 000 platem! A ,že takových tajtrdlíků je tady neurekom na tom se schodnem nebo ne?:-)

0/0
22.6.2011 9:56

Šestá z pěti

Re: Jak se zabezpečit

Já nemusím na nic přicházet, já to dobře vím! Nikdo ale ve stáří nebude trpět, kdo vám zase tohle nakukal? Stačí, když se sociální dávky a další peněžité dávky budou dávat jen těm potřebným a nebudou se vyhazovat nepřizpůsobilým!

-

Jinak uklízečka je sice potřebná profese, ale může ji dělat kdokoliv, jistě byste to i vy zvádl. Uklízečka by ale vaši nebo moji profesi mohla asi těžko vykonávat, že? ;-D

0/0
22.6.2011 10:09

graifer5

Re: Jak se zabezpečit

To těžko to máte pravdu! Ale pozici nějakýho tajtrlíka ze 100 000 platem by zvládla! Třeba by uměla zmáčknout alespoň dobře tlačítko při hlasování!;-D;-D

0/0
22.6.2011 10:30

tomajdan

Re: Jak se zabezpečit

Prave se obavam, ze zrovna lide jako Vy se s nikym delit nebudou. Spis od Vas uslysi - snaz se vic ! A jednoho dne az to i ti hloupi vyslysi, a budeme vsichni manageri, tak nastane raj..

0/0
22.6.2011 10:26

OrignalTrotl

Re: Jak se zabezpečit

Proč na charitu? Vážená paní já jsem charita. LOL

0/0
22.6.2011 9:40

Šestá z pěti

Re: Jak se zabezpečit

Jestli máte internet a čas na diskuze na webu, tak charita nejste. Charita jsou děti v dětském domově, které se snaží vydávat časopis, charita jsou zájmové kroužky dětí, co potřebují koupit vybavení nebo zaplatit nájem dětského domu, charita jsou děti, co potřebují peníze na náročnou operaci, charita jsou lidé bez domova, kteří potřebují pomoc k novému začátku, charita jsou postižení, kteří potřebují příspěvek na péči... ;-D

+1/0
22.6.2011 9:52

togu

Re: Jak se zabezpečit

Jó to se nedivím, když většina takových odloží děti do děcáku a většina jich je těch nepřispůsobivých.Ale jedna otázka,když děláte tu charitu-proč nejdříve nedonutíte rodiče těch dětí platit tolik, aby to stačilo,vždyť to jsou jejich děti!!!A stát jim je jen hlídá.Když budete mít někoho v domově důchodců,tak budete taky asi jim platit nějaký ten peníz,když jim nestačí důchod.A nikdo se nad tím nepozastavuje a proč by to nemělo fungovat i u dětí v děcákách.

0/0
22.6.2011 12:56

lucietka

Re: Jak se zabezpečit

Dělám obch.asistentku, plat 16-17tis, nájem 11tis. Zbyde mi 5tis..ehm, z toho si toho naspořim fakt ranec :D Jo a jinak máte pravdu, za x let bych mohla být někde jinde i s jiným platem, budu doufat, nic jinýho mi nezbyde

0/0
22.6.2011 9:26

Šestá z pěti

Re: Jak se zabezpečit

COŽE? nájem 11tis.? kde to bydlíte? Tak si nejprve sežeňte něco menšího a levnějšího! Známá bydlí na nábřeží v Praze a platí za 3+1 jen 13 tisíc nájem! Proč si nepořídíte jen garsonku, když vám nezbývá po výplatě ani na jídlo? 8-o

0/0
22.6.2011 9:28







Najdete na iDNES.cz