Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Indické aerolinky IndiGo potvrdily rekordní zakázku na 180 airbusů

Tolik letadel si dosud nikdo neobjednal. Indická nízkonákladová společnost IndiGo potvrdila zakázku na 180 nových letadel Airbus v ceně 16 miliard dolarů, tedy zhruba 270 miliard Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CART09

Spotřeba bez ohledu na motory???

Já tedy nejsem zrovna technický typ, ale nezávisí spotřeba letadla kromě aerodynamiky z velké části právě na typu použitého motoru??;-D Jak tedy můžou tvrdit, že bude o 15% nižší, když neví, jaký motor tam bude?;-D

0/0
23.6.2011 9:03

FrantaKibyc

Re: Spotřeba bez ohledu na motory???

A co třeba váha letadla při dané kapacitě?

0/0
23.6.2011 13:41

CART09

Re: Spotřeba bez ohledu na motory???

ano, ale tyhle faktory budou stejné u každého typu použitého motoru.

Když použiju amatérské přirovnání k autu - když postavím nové auto, a nevím, co do toho dám za motor, znamená to automaticky že lehčí kastle = nižší spotřeba?

0/0
23.6.2011 13:44

FrantaKibyc

Re: Spotřeba bez ohledu na motory???

No jsem laik, ale jednak nepředpokládám, že by mezi těmi typy motorů byly zásadní rozdíly (jinak by se ten žravý asi moc neprodával), a za druhé, pokud je to NEO lehčí, tak samozřejmě při stejných motorech bude mít spotřebu proti původní verzi vždycky nižší. Jestli je to 15% pro každý typ motorů samozřejmě nevím, ale proč ne.

0/0
23.6.2011 13:52

CrayXLP

No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

A nikomu není divné, že nějaká "LOW COST" .. jen tak.. někde kdesi. vykutálí 10-16 Miliard dolarů?? (po slevě z ceníku).  tedy jen tak zběžně věci, co mě napadají:

a) mít 10 miliard USD, tak nezakládal aerolinky ale nechám si je a investuji BEZPECNE jinde

b) Jako Low Cost má přímo ve svém mottu levné letenky.. Pokud má 320neo seating capacity podobnou jako předchůdce cca 200-220, tak při 180 letadlech plných z 80% (tj. 176 lidí z 220) by musela letadla při zisku aspon 10 USD na hlavu, by každé z letadel muselo udělat cca 30-40.000 startů!!! za svou životnost

c) I kdyby létala pouze krátké vnitrostrátní lety, tak to je pořád 5 letů denně, každý den po dobu 20 let.. . nepočítaje v to amortizaci letadel, údržbu, náhradní díly, školení, přistávací poplatky atd..

to je zkrátka tak naprosto neskutečná kalkulace, že bych věřil pouze Emirates či Quantas, že oni by to utáhly.. ale aby LOW COST .. indický!! .. ZAPLATIL za největší dodávku letadel všech dob..?? cháááá

0/0
23.6.2011 0:37

Two-by-four

Re: No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

Indicky Low-cost do toho letadla jiste nacpe vic nez the 176 lidi.  Videls nekdy treba jejich vlaky ?  : -)

0/0
23.6.2011 2:48

CrayXLP

Re: No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

Jejich vlaky jsem na vlastní oči neviděl, ale pochybuji, že dostali místo max. verze s cca 220 sedadly .. třeba.. 400 na stojáka a ještě na křídlech :)

zminuji se dále o tom, že nemůžou čekat pokaždé 100% vyprodané letadlo. Bral jsem v úvahu pokaždé vyprodaných 80% míst, což je velmi velmi dobrý výsledek pro každou západní aerolinku. A z toho se odvíjí těch 176 cestujících.

0/0
23.6.2011 18:10

CART09

Re: No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

Taky je mi tak obrovská zakázka podezřelá, ale neznáme (nebo aspoň já ne) velikost té firmy, a takový Ryanair taky nakupuje velké počty letadel a utáhne je z malé marže... A u velké zakázky pochopitelně klesá cena za kus, takže velká firma by to utáhnout mohla...

0/0
23.6.2011 9:05

CrayXLP

Re: No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

To je možné, Ryan..  a také naprosto souhlasím s tím, že prakticky NIKDO nekupuje letadla za tzv. ceníkovou cenu, což je těch 16 mld USD, jak uvedla Idnes.

počítal jsem s tím, že dostanou tak velkou slevu (6 mld), že celkem a letadla zaplatí jen 10 mld. Nepočítaje v to inflaci a možné nějaké další finanční změny s ohledem na aktuální situace. 6 Mld z 16 Mld je téměř 38 procent a nevěřím, že by mohli reálně dostat ještě větší slevu. tedy nijak výrazně v řádu miliard. To by potom Airbus nic neprodal, kdyby byl tak předražený, že?

0/0
23.6.2011 18:13

briza

Re: No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

Jednak to, ze spolecnost je indicka neznamena, ze je svorcova. To jen "maly cesky clovek" se porad na tyhle staty diva skrze prsty (jak je tam bohatstvi ve spolecnosti rozdeleno je jina vec). Druha  vec je to, ze timto spolecnost podepisuje s Airbusem smlouvu o tom, ze od nich ta letadla koupi. Jinymi slovy rezervuje si vyrobni kapacitu na dodavku letadel, ktera nezacne hned a navic bude rozprostrena do nekolika let. Zrejme tam bude nejaka zaloha, ale letadla budou zaplacena az pred vlastnim dodanim kazdeho kusu. Takze pokud ta spolecnost rozumne roste je schopna to ufinancovat

0/0
23.6.2011 11:08

CrayXLP

Re: No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

Ano, asi je nenakoupí najednou a nebude to tedy tak děsivý nápor na jejich momentální cash flow. To však naprosto nic nemění na tom, že každé jednotlivé letadlo si musí vydělat na své náklady + přinést zisk. A je uplně jedno, zdali např. ted koupíte 50 letadel (začnete s nimi létat) a za 5 let si koupíte dalších 50 letadel. Těch prvních 50 bude mít plus minus stejnou životnost jako ta další várka, tzn. že se s nimi dá létat tak 20 let, a pak je lepší je vyměnit za novější modely.

stejně tak těch prvních 50 letadel musí udělat určitý počet přistání a vzletů, aby vydělala prachy. Takže, to, co popisujete vy, je pouze účetní rozlišení v čase a v žádném případě to nijak neovlivnuje to, že později nakoupená letadla vydělají více než ta první koupená

- samozřejmě za předpokladu v podstatě stejných (dojednaných) podmínek. Pokaždé to letadlo musí udělat tisíce letů, aby si na sebe vydělalo, čím později je koupíte, tím déle budete zase čekat, než ty lety "proletí".

0/0
23.6.2011 18:16

CrayXLP

Re: No tak z takové zakázky bych se opravdu neradoval..

a ještě k tomu "malém českému člověkovi.. společnost si klidně může být nejbohatší v celé Indii a na světě a stejně jim to BUDE NAPROSTO NA HOUBY! víte, jaká je chudoba v Indii? takže jako low-cost budou muset mít ceny letenek nastavené tak, aby na ně mělo více jak nějakých 5-10% obyvatel Indie a jsme tam, kde předtím - oni můžou levou zadní koupit letadla, ale nikdy se jim pak nezaplatí zpět, protože budou mít tak drahé letenky, že na ně prakticky nikdo mít nebude.

0/0
23.6.2011 18:19







Najdete na iDNES.cz