Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi utrácejí čím dál víc za bydlení a energie, šetří na oblečení

Už druhý rok v řadě utrácí Češi víc za bydlení než za jídlo. Před dvaceti lety to přitom bylo naopak: přes třetinu výplaty jsme utratili za potraviny a na služby - zejména na bydlení, dopravu či účty - připadalo ani ne dvacet procent. Nyní se tak složením výdajů přibližujeme západoevropským zemím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

noorange

Velice rád nakupuji

vouchery na elektriku, zvláště ty vánoční jsou krásné..... Co to je za headblábol?

0/0
26.6.2011 12:18

navsteva bzdi na socialistu

Kazdy utraci za co se mu libi, co je na tom divneho

jen je potreba sjednotit DPH aby nektera spotreba nebyla danove zvyhodnovana narozdil od postreby jine. Je uplne jedno zda si v kramu kupite housku a salam a nebo ve vedlejsim kramu nove BMW, vsechno je to spotreba.

0/0
25.6.2011 9:05

Bennu

Re: Kazdy utraci za co se mu libi, co je na tom divneho

Jenze nakup jidla neodlozis, jako to muzes udelas s novym BMW. Rv

0/0
26.6.2011 12:52

_m-

Poněkud zavádějící titulek

zní tak, že češi si vybírají za co utrácet. Spíš by tam mělo být - Bydlení a energie zdražují tak, že na oblečení nezbývá.

0/0
24.6.2011 22:15

Rubik1

Re: Poněkud zavádějící titulek

Děkuji, zrovna jsem to chtěl napsat. R^

0/0
24.6.2011 23:50

acvil

...Jak komu...

...nevím, jak Vám,ale mně zbývá nejen na oblečení... bydlení mám svoje, takže nezdražilo, po zateplení našeho domu jsou náklady na energii nižší zhruba o 20%, takže zbývá více peněz na ostatní věci...a nepotřebuji kupovat levné oblečení v Česku, když si mohu koupit kvalitní značkové v Rakousku nebo Německu...to ostatně dělám už asi 12 let...:-)

0/0
25.6.2011 19:01

MillhouseCapital

Přesně

Vynikající věda statistika.

Přesně toto napadne člověka, když vyleze na ulici a porozhlédne se kolem cože to mají Češi na sobě.

0/0
24.6.2011 16:50

svarak_z_krabicaku_reborned

Prima zprávy

Prostě chudneme. :-/

0/0
24.6.2011 16:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Prima zprávy

Kdo chce chudnout, chudne.

0/0
24.6.2011 16:39

vyvoraný vorvaň

Re: Prima zprávy

Tak to samozřejmě také neplatí ve 100% případů;-)

0/0
24.6.2011 16:41

Nahlas se ti směju 2

Re: Prima zprávy

Myslím, že člověka, který by nemohl ušetřit na nějakém svém (i ze svého pohledu) naprosto zbytečném výdaji, bychom hledali velmi dlouho.

0/0
24.6.2011 16:43

vyvoraný vorvaň

Re: Prima zprávy

I ten, co může ušetřit na zbytečném výdaji, může chudnout....

0/0
24.6.2011 16:47

Nahlas se ti směju 2

Re: Prima zprávy

Pokud může ušetřit, pak tedy chudne, protože chce chudnout.

0/0
24.6.2011 16:48

jrosa

Re: Prima zprávy

V tom případě chudnou všichni lidi na světě, protože každý může jistě ještě něco málo ušetřit. Koneckonců chodit po světě nahý není nic jiného, než se vrátit ke kořenům lidstva!!

0/0
24.6.2011 18:40

Nahlas se ti směju 2

Re: Prima zprávy

Ne, to z mnou napsaného neplyne.

0/0
25.6.2011 7:15

djrhedy

Re: Prima zprávy

;-D Nahlas se Ti směju, vylez někdy mezi lidi do reality všedního života.

0/0
24.6.2011 19:26

Nahlas se ti směju 2

Re: Prima zprávy

Co je pro tebe realita všedního života?

0/0
25.6.2011 7:15

Rubik1

Re: Prima zprávy

Skoro každý třeba může ušetřit za el. energii, když si vymění na záchodě žárovku za úsporku. Jenže ne každý chce šetřit ať to stojí co to stojí.

0/0
24.6.2011 23:53

JiPot

pisalci

to je zase clanek na urovni znalosti statistiky prvni tridy zakladni skoly. A jeste jsou pod nim podepsani dva autori, tohle asi nepochopim. Aspon ten zdroj tam dejte, kdyz uz dezinterpretujete data, protoze takhle to vypada, ze jste si vsechno vycucali z prstu.

+1/0
24.6.2011 13:25

dilinak

Může mi někdo vysvětlit, proč v Praze

20 let po sametovce jsou stále rozdíly v nájmu. Např. čistý nájem u  bytu 50m od městské části je asi 4-5000kč, od přímého majitele asi 7-8000kč, ale od magistrátu pouhých 3000kč, protože svoje novostavby(které se prodávají normálně za 3-4 míče) pronajímá za tzv. "věcně usměrněné nájemné" a nezohledňuje zda nájemce vydělává 8000kč nebo 80 000kč. Čecháčkov jak řemenRv tak vstříc výhodným hypotékám!!

0/0
24.6.2011 13:19

Nahlas se ti směju 2

Re: Může mi někdo vysvětlit, proč v Praze

Protože socani.

0/0
24.6.2011 13:21

dilinak

Re: Může mi někdo vysvětlit, proč v Praze

blbost, všechno je to stejná rudá banda;-€

0/0
24.6.2011 13:27

jrosa

Re: Může mi někdo vysvětlit, proč v Praze

Vstříc výhodným hypotékám, i kdyby měly být nevýhodné;-D

0/0
24.6.2011 18:41

ODSCSSD 5

ten nadpis zni

jak kdyby lidi meli na vyber

0/0
24.6.2011 12:32

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Ale to lidé pochopitelně mají...

0/0
24.6.2011 12:39

killian

Re: ten nadpis zni

tak z neoliberálního hlediska lidé na výběr mají, například žít pod mostem, nebo si pronajmout byt 20 m2 nebo žít na ubytovně. Otázkou je, která z těchto možností je realizovatelná

0/0
24.6.2011 13:06

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Ta, kterou jsi nejmenoval a která je správná: zapracovat na sobě, zvýšit si kvalifikaci, dělat svou práci lépe, najít si jinou práci... Prostě zvýšit si příjem.

Ano, je to dlouhodobá záležitost a vyžaduje to mít kontrolu nad sebou a svým životem - a to je pro velký počet lidí kámen úrazu.

0/0
24.6.2011 13:08

killian

Re: ten nadpis zni

Tak já nejsem z těch, kdo by tohle neprováděl. V těch maloměstech je to ale komplikovanější, navíc lidé jsou ještě navyklí ze socialismu

0/0
24.6.2011 13:13

TVK

Re: ten nadpis zni

A proto j to na těch maloměstech jednodušší ... jednooký mezi slepými králem. Žádná větší konkurence a každý trošku schopný se směje ...  Ano, asi vydělávám tak o třetinu míň než mí kolegové v Praze, ale naprosto v klídku od osmi do tří, protože za mne firma nikoho nemá a ani nemůže sehnat ....

0/0
25.6.2011 0:32

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

R^R^R^

Přesně tak.

0/0
25.6.2011 7:17

WIFI

Re: ten nadpis zni

to jsem nevěděl, že když budem všichni (v extrémním případě) manažeři a obchodní zástupci, všemocná ruka trhu zajistí a poručí ekonomice, že všichni budem mít práci a brát nadprůměrný plat. Kdo bude dělat ostatní profese ? Práce manažera se ostatní nenají. Kdo tedy bude dělat v potravinářství např. nebo výroba energií ?

+3/0
24.6.2011 13:13

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Asi jsi se ukliknul. Nic z toho, o čem píšeš, jsem já neuváděl. Jinými slovy, tvůj předpoklad z prvního souvětí nijak nenavazuje na cokoliv, co jsem napsal.

0/0
24.6.2011 13:15

vyvoraný vorvaň

Re: ten nadpis zni

No částečně to navazuje, protože pokud by každý k tomu přistoupil, tak jak popisujete za 1. kdo by dělal "nelukrativní" činnosti a za 2. i ty činnosti, kterou jsou dnes finančně zajímavé, by se rázem staly nezajímavými;-)

+1/0
24.6.2011 15:35

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Jedna a ta samá činnost dělaná dvěma různými lidmi může jednomu nést velmi slušné peníze a druhému velmi mrzké peníze. Tedy není to jen oborem a druhem činnosti, ale i něčím jiným, co popisuju výše.

.

A omlouvám se, ale opravdu nevidím žádnou souvislost mezi mým "dělat práci dobře, zvyšovat si kvalifikaci, případně najít jinou práci" a "když budeme všichni manažeři a obchodní zástupci". O manažerech a obch. zástupcích jsem nenapsal ani čárku...

0/0
24.6.2011 15:43

vyvoraný vorvaň

Re: ten nadpis zni

Možná nerozumím té první větě, to myslíte, že např. pro jednu pokladní v HM s 10.000Kč netto to je slušný peníz a pro druhou velmi mrzký? O tom silně pochybuju....

0/0
24.6.2011 15:49

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Ne, to tím nemyslím...

Myslím tím to, že průbojnější z těch dvou pokladních třeba ví, co je nutné udělat pro to, aby se stala z pokladní např. prodavačkou ve vedlejším butiku, kde by si pohodlnější prací vydělala dvojnásobek.

0/0
24.6.2011 15:56

vyvoraný vorvaň

Re: ten nadpis zni

Tak to chápu.

0/0
24.6.2011 16:02

djrhedy

Re: ten nadpis zni

Nabouchnout si třeba majitele butiku? Nebo jak jste to myslel s tou průbojností? Nic proti snaze zlepšovat se, ale máte asi trochu zkreslené představy o tom, kolik se bere v takovém běžném butiku mimo Prahu a zkreslenou představu o životě a práci máte asi vůbec. Protože cesta není vedena pouze úspěchy, možná byste se měl setkat s lidmi, kteří se rekvalifikovali nebo se snažili najít práci nebo sami zkoušeli podnikat, tak byste se dozvěděl, jak je to někdy těžké a někdy ponižující a jak to často nevede k úspěchu a někdy vede i ke krachu a dluhům! Ty vaše teoretické bláboly si schovejte na salónní diskuze o tom, jak zrovna vám se to povedlo. Rv

0/0
24.6.2011 19:33

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Jojo, nabouchnout majitele butiku... Přesně tohle je to přízemní myšlení, které je vlastní většině tohoto národa... Nepřemýšlet nad tím, jak něčeho dosáhnout pílí a usilovnou prací, ale jak co kde získat nějakou levárnou...

Jistě, že cesta životem je lemována neúspěchy a pochopitelně i já jsem si je užil. Ale to je dobře. Neúspěch je právě tím motorem úspěchu. Je to zkušenost, poučení, šance dělat věci líp. Jen člověk nesmí být posera a nesmí se nechat nějakým tím neúspěchem znechutit a zahořknout, aby pak psal tak, jak píšeš ty...

0/0
25.6.2011 7:14

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Resp. abych se úplně držel toho, na co ses ptal, tak jeden truhlář dře jako OSVČ bídu s nouzí, zatímco druhý truhlář má perfektně fungující a vydělávající firmu.

0/0
24.6.2011 16:02

Obludni_K

Re: ten nadpis zni

To bývá i tím, že ten první je poctivý a nedává "kapesné" a proto se egionální zakázky jako z udělání vždycky přiklepnou někomu jinému... Nicméně problém stále trvá, kdybychom všichni obsadili lukrativní špičkově placené posty, kdo by na nás dělal? Gastarbajtři? To je hodně naivní pohled...

0/0
24.6.2011 16:15

vyvoraný vorvaň

Re: ten nadpis zni

Problém je, když se řeší vše v ideální rovině, která je na hony vzdálená realitě. Tato diskuse je toho zářným příkladem....

0/0
24.6.2011 16:19

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Jistě, vlivů může být mnoho. Já věřím tomu, že poctivě odvedená práce si cestu k úspěchu najde. Ve svém životě se tím řídím a jednoznačně se mi to vyplácí.

O obsazení lukrativních lukrativních špičkově placených postech všemi tu nikdo nepsal, to je jen hloupá demagogie.

0/0
24.6.2011 16:25

djrhedy

Re: ten nadpis zni

Hloupá demagogie je, když podle sebe soudíte zbytek světa. Je to podobné, jako kdyby (a teď to přeženu) výherce jackpotu v loterii ostatním říkal: vidíte a takhle se můžete mít všichni, když to budete dělat jako já. Že Vám se to vyplácí rozhodně neznamená, že to platí univerzálně.

0/0
24.6.2011 20:07

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Nikoho nesoudím a už vůbec ne zbytek světa podle sebe. Čti pozorněji.

.

A že se vyplácí dělat svou práci poctivě a důsledně, o tom jsem přesvědčen. Ale jsme v ČR, takže chápu tvůj postoj, který je tu tak běžný: flákání se a vymýšlení, kde co obejít a jak co vošulit, jen aby se nemuselo poctivě pracovat...

0/0
25.6.2011 7:20

killian

Re: ten nadpis zni

takže Ty chceš říct, že někdo dělá popeláře, protože se obětuje pro společnost ? ;-D

0/0
24.6.2011 13:17

vyvoraný vorvaň

Re: ten nadpis zni

To určitě říct nechtěl, ale na druhou stranu, pokud budou všichni na sobě pracovat, studovat..., kdo takovou činnost bude vykonávat?;-)

0/0
24.6.2011 15:47

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Ten, kdo na sobě pracovat nechce. Takových se najde vždycky dost.

0/0
24.6.2011 15:58

vyvoraný vorvaň

Re: ten nadpis zni

Ano, to jsem měl na mysli, proto ta poučka "pracujte na sobě" nemůže platit automaticky ve 100% případů;-)

0/0
24.6.2011 16:05

Nahlas se ti směju 2

Re: ten nadpis zni

Vždyť to ani nikdo netvrdí.

0/0
24.6.2011 16:06







Najdete na iDNES.cz