Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vysoké odstupné mám od Žaludy, říká bývalý manažer Českých drah

České dráhy se začínají čím dál více zamotávat do svých prohlášení, že vysoké odstupné nejvýše postaveným manažerům vymyslel předchůdce Petra Žaludy na postu generálního ředitele Josef Bazala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlada0091

ano měl

Přesně tak by to mělo být. Stát je nejhorší hospodář. Navíc, kdo si nevšim, je to prostě byznys. Stát v rukou lidí, kteří mají vysoké ekonomické vzdělání ( ne to koupené), byla by to nádhera.

0/0
29.6.2011 8:31

dlz25

"Manažeři" ČD

Kdyby "manažeři" ČD byli odměňováni podle skutečných pracovních výkonů, tak by ještě museli platit za to, že vůbec můžou pro ČD pracovat. Bohužel ČD zatím nemají žádné skutečné manažery. Dále mi přijde divné, že to nevadí ani ministerstvu, když tu máme vládu rozpočtové odpovědnosti, a když skoro každý den posloucháme, že se prostě musí šetřit.

A vůbec největší překvapení pro voliče této vlády je informace, že Radim Jančura si měsíčně vyplácí "pouze" 160 000 Kč. Když to porovnám s platem Žaludy, nějakých 400 000 (možná i trochu víc), tak je to na rezignaci ministra dopravy a vlastně i celé vlády, protože takhle se šetřit opravdu nedá.

0/0
27.6.2011 19:00

Lazar Mojsejevič Kaganovič

Re: "Manažeři" ČD

Tak Žaluda vede nepoměrně větší podnik než žlutý kašpárek Jančura.

Žaluda je velmi úspěšný ředitel. Řekl bych nejschopnější od roku 1948. Daří se mu lákat lidi do vlaků na trasách mezi velkými městy. Stoupají tržby z prodeje tuzemských i mezinárodních jízdenek. ČD se dostaly do černých čísel. Raketově se zlepšuje vozový park...

Nevím co by Žaluda měl víc dělat, aby se zavděčil každému brouku Pytlíkovi s vychozenými 5 třídami ZŠ, exhibujícímu na diskusích IDnesu.

0/0
27.6.2011 19:36

Vaclav Hanus

Re: "Manažeři" ČD

a ty jsi taky ubzerant? Stejne jako ten co mi neustale maze prispevky?

0/0
29.6.2011 9:30

proof

Nyní již chápu, proč je železnice tak drahá.

Před 10 a více léty jsem volil při dojíždění do zaměstnání raději vlak, byl levnější. V té době nespíš dostávali manageři ČD 50 tis.Kč měsíčně. Nyní se vyplatí místo dráhy použít vlastní vůz.

0/0
27.6.2011 17:36

aldik7

Re: Nyní již chápu, proč je železnice tak drahá.

v minulé době všichni dostávali "menší" platy v porovnáním s dnešníma, akorát že to porovnání trochu kulhá, protože všechno bylo za jiné ceny...;-) takže jeslti nějaký manažer dostával 50tis v minulé době, tak to mohl  být luxusní plat..;-D

0/0
28.6.2011 22:05

Vlada0091

...

No můj názor je ten, že i dálníce atd. má stavět a spravovat soukr. sektor. Postavit dálnice a vybírat poplatky za používání. Starat se o údržbu atd. Dálnice opravdu nemusí vést do každé vesnice.

0/0
27.6.2011 14:40

aldik7

Re: ...

další "chytrák":-P a neměl by se soukromý sektor starat i o veškeré zdravotnoctví, školy... senát, parlament, úřady... ?;-D

0/0
28.6.2011 22:06

Vlada0091

Rozprodat

Rozložit a po částech rozprodat soukromému sektoru. Už ani korunu ze státního rozpočtu. Je to trapný. Každej rok ztráty v miliardách, ale aspoň vedení se má dobře. Vlakem nejezdim, nepotřebuju ho a nechci ho dotovat. To je problém téhle ekonomiky. Kde jsou dotace, nemůže být rovná soutěž. Je to parazitování na ostatních formách přepravy. Normální je nedotovat!!!!!

0/0
27.6.2011 14:27

Adalbert Kolínský

Re: Rozprodat

To máš těžké.

Já zase nechci dotovat výstavbu silnic a čuchat smrady z aut.

0/0
27.6.2011 14:34

pivovarský chasník

Re: Rozprodat

Železniční dopravu podporuje v různé výši a formě většina států na světě. Že by to všechny dělaly špatně?

Není spíše problém v různých Žaludech a absolutní absenci kontroly a zpětné vazby?  Kde není kontrola včetně odpovídajícího postihu, tam se sprostě krade. A Žaludové to dobře ví.

0/0
27.6.2011 17:22

Vlada0091

Re: Rozprodat

Všechny státy mají deficity rozpočtů, že by bylo něco špatně? Každej normální člověk ví, že příjmy a výdaje se musí rovnat. Dlouhodobě, to nejde ustát. Až na to tom budeme stejně jako Řecko, tak dráhy stejně půjdou do nabídky jako první. Třeba si je za 1 Euro někdo vezme. Lepší zbavit se jich hned.

0/0
27.6.2011 18:19

Lazar Mojsejevič Kaganovič

Re: Rozprodat

Můžu se zeptat, jako kdo by si dráhy koupil? ;-D;-D;-D

0/0
27.6.2011 19:37

Vlada0091

Re: Rozprodat

No když nikdo, tak likvidace! Na co držet ztátovej kolos. Nebo se Vám zdá normální vyhazovat peníze oknem?

0/0
27.6.2011 21:01

Lazar Mojsejevič Kaganovič

Re: Rozprodat

8-o8-o8-o

Ztrátové jsou prakticky všichni železniční dopravci v Evropě.

Kdyby všichni lidi jezdili jak imbecilové auty, tak se nikdo nikam nedostane, chápeš? Proto stát, kraje dotují dráhy.

0/0
27.6.2011 21:09

joyFX

ČD osobní přeprava za rok 2009 =

sekera 12,5 mld  !kdo z vás to má, pánové ?[>-]

0/0
27.6.2011 14:04

Adalbert Kolínský

Re: ČD osobní přeprava za rok 2009 =

A?

Je normální, že národní železniční dopravce je dotován státem.

Podívej se jak jsou dotovány DB. Jsou to násobky částky, které dostávají ČD na vlakokilometr.

0/0
27.6.2011 14:10

joyFX

ČD = stát ve státě

= ještě větší bo#del, než jme doufali

0/0
27.6.2011 14:03

Adalbert Kolínský

ČD nemají Dozorčí radu?

8-o

0/0
27.6.2011 13:55

expert77

jeden obrovský humus

státem spravovaná společnost, na kterou každý z nás ročně na daních zaplatí bezmála tři tisíce, která  je roky v  permanentním  propadu, s manažerskými platy a odměnámi jako v Microsoftu. Sazce ze zákona garantované zisky o kterých se každé společnosti může jen snít a je v pr ... , nezdaněné loterijní firmy, tunely zazděné na konci státními zastupiteli, farmaceutická loby, snové platy manažerů nemocnic a pojišťoven, správní rady státních  firem plné kámošů a příbuzných,  zbytečné hromady státních úředníků, nekonečné řetězy rozkrádaček které jsou dávno zametené a další v pohodě pokračují. Pár tisícovek vyvolených nenasytných saní  se donekonečna pakuje.V civilizovaném světě by ti zločinci už dávno přišli o majetek a bručeli v chládku.

Nerad bych byl zlým prorokem, ale podle mého máme nezadržitelně nakročeno zpátky k vládě komančů. Ještě že to mám za pár(65).

+1/0
27.6.2011 13:20

adua

Re: jeden obrovský humus

Naprostý souhlas.R^ Co se týká komoušů tam bych brala pouze zákon rozkrádání státního majetku, kterým byli velmi tvrdě trestaní rozkrádači resp. nově tuneláři.!!

0/0
27.6.2011 16:33

frnis

Žalud má asi ty kluky rád...

když je tak dobře platí...:-/

0/0
27.6.2011 13:16

Milovnik cdROMU

Re: Žalud má asi ty kluky rád...

O tom, žádná proto tam, své kluky dosadil a pěkně je namazal

0/0
27.6.2011 13:27

jurneff

Re: Žalud má asi ty kluky rád...

A promazal.......

0/0
27.6.2011 13:39

Fanthom007

Zalude ven!!!!

Co jineho by melo stat misto manazera statni firmy? Navic v dobe uspornych opatreni, na ktera maji ze vseho nejvic doplatit ti nejmene bohati, nez takovehle plytvani prostredky? ;-ORv

Obcane, zadejme okamzite odvolani celeho managementu CD!

Adresa ministerstva dopravy ČR: Telefon: +420 225 131 111, Fax: +420 225 131 184, E-mail: posta@mdcr.cz

0/0
27.6.2011 13:05

Adalbert Kolínský

Re: Zalude ven!!!!

Super.

Číslo na podatelnu MD si člověk jen tak neobstará. Díky. V

0/0
27.6.2011 13:53

Neznám špinavé peníze

1 vyhozený manažer

= uvolněné prostředky pro zaměstnání 15 lidí. Dojde k tomu, jen to chce čas. :-)

0/0
27.6.2011 13:01

::Radinn:

Re: 1 vyhozený manažer

tito manažeři se nevyhazují pro neschopnost, ale pro to že už si napakovali a zabespečili se finančně. odejiti byli pro to aby na jejich místo nastoupili další kamarádíčkové kteří se potřebují za pár měsíců napakovat Rv

0/0
27.6.2011 13:05

Bendeton

Tak takhle to je..

Za každých propuštěných 15 výpravčích si pořídíme 1 manažera.

A co dělají? Například vymyslí, jak ušetřit na nákupu nových moderních osobních jednotek a místo toho lidem zrenovují staré motoráky na Regionovy. Věčně poruchové, nikam to nevyjede když náhodou zaprší a napadne listí, hlučné. Tak to srovnejme. Renovace na Regionovu: 29mil, úplně nová jednotka nesrovnatelně lepších parametrů: 80mil... Až na to, že na nové jednotky by dráhy dostaly 50% dotaci EU, takže by vyšly na 40mil. O přínosu pro cestující ani nemluvě. A takhle se šetří.

A v současnosti mají další plán: Nákup nových motorových jednotek (na naftu), které budou převážně jezdit na elektrifikovaných tratích..

0/0
27.6.2011 13:01

kukuricevpoli

Ja to proste nechapu.

Nechapu, jak muze mit nekdo takove platy a nasledne odmeny, a padaky k tomu, kdyz vede podnik dlouhodobe ve ztrate.... kdyz pominu, ze to je podnik statni, z cehoz se cloveku dela daleko vice zle... To je furt kamos na kamose, musi se setrit, ale nikdo nesetri u sebe. Proste prodat a hotovo a pak at se kluci ukazou v soukromem sektoru. Zamestnavatele by se o takove managery jiste porvali...RvRv

0/0
27.6.2011 12:59

::Radinn:

Re: Ja to proste nechapu.

kolik podobných "manažerů" jsi potkal v soukromé sféře? Přijde na vysokej post ve státním podniku, stačí mu kolikrát pár měsíců napakuje miliony a odejde, v soukromém sektoru ho nepotkáš protože1) napakuje si ze státního do konce života, 2) je to neschopnej a nepoužitelnej člověk, "manažer" v soukromé sféře, kde jsou potřeba výsledky aby byly korunky Rv

0/0
27.6.2011 13:04

hňup

Re: Ja to proste nechapu.

ale nepovídej, voni na ty vejvary pro kámoše ta "lúza v odborech" vydělá, když je málo fiňárů, propustí se pár dělníků, trochu se jim "na rok" sníží plat, vo deset či dvacet procent, a jede se dál....

0/0
27.6.2011 13:14

Milovnik cdROMU

Jak to říci, v ce=é polulaci jich jsou 4%

ve vedení drah 34% tak bud jde o nevídanou statistickou anomálii nebo prostě Žaluda mazal své soukmenovce a ani nechci vědt jak se mu on revanžovali.

0/0
27.6.2011 12:59

chachar58

Až se někdo podívá na platy "soukromých"

zdravotních pojišťoven = managmentu = cca 300 - 500 000 pojištěnců, ale "jen do 200 zaměstnanců", tak některé už nebude třeba ani omývat studenou vodou..- ty to klepne na tvrdo.. Ty dráhy mají alespoň více klientů i zaměstnanců, navíc jim nemusíme povinně odvádět průhledně měsíčně, ale "pouze" v daních.. Pěkně hoši, pěkně.. :-)

+1/0
27.6.2011 12:57

Neznám špinavé peníze

Aby bylo pro manažery

je potřeba sebrat mašinfírům.:-)

0/0
27.6.2011 12:56

loogieboy

spravny hospodar?

Jak muzou mit manageri ceskych drah narok na odstupne, kdyz spravne nedelali ani vlastni praci? ;-€

0/0
27.6.2011 12:51

Fungy

Re: spravny hospodar?

oni pracujou8-o

0/0
27.6.2011 17:46

e-mann

koukam, ze si z toho udelali jejich podnik, ale za nase

penize...vlado spis?nebo bdis?

0/0
27.6.2011 12:45

Lízal

Tohle je jen důsledek nepřijetí zákona o státní službě!

Pokud by byl přijat zákon o státní službě, byl by na principu jistoty zaměstnání s jistotou platu. Ovšem dle tabulek a nižší, než v soukromé sféře.8-o

Potom by nebylo možné, aby platy určoval nějaký ředitel a vymýšlely se konkurenční doložky a zlaté padáky.

Kdo je dnes vysoce postaveným manažerem ve státní firmě? Jen spřízněnec vládnoucí politické strany. A ti si rozdělují z cizího (rozuměj - z našeho, z našich daní!) co jim hrdlo ráčí a drzost dovolí ;-€

A to je ten pravý důvod, proč zákon o státní službě byl vždy smeten ze stolu a proč nyní, kdy státní zaměstnanci mají vesměs vyšší platy než u soukromníka, není již možné ho schválit. !!

0/0
27.6.2011 12:44

e-mann

Re: Tohle je jen důsledek nepřijetí zákona o státní službě!

to se statni sluzbou nema co spolecneho...to uz je rozkradani...stat tam ma vetsinu, tak si musi udelat poradek i tak....nekdo uz jim musi dat pres prsty....

0/0
27.6.2011 12:48

Lízal

Re: Tohle je jen důsledek nepřijetí zákona o státní službě!

Většina státu na podílu firmy nic neznamená. To je jako v ČEZu nebo jinde. Pravomoci mají ředitelé a představenstvo, dozorčí orgány nic nezmohou anebo ani nechtějí. Tak vznikají tyto odměny, zcela zákoně a proto je nelze soudně napadnout. Je to zlodějina za bílého dne, ale zcela dle našich demokratických zákonů.

Kdo dal Fejkovi konkurenční doložku, když jeho práce je zcela unikátní a v případě přechodu do jiného i obdobného zaměstnání nemůže nic "vykecat"?! Ředitel, jehož plat je rovněž astronomický, nehledě na další benefity, o kterých nevíme. Přečtěte si Hušákovy smlouvy na netu - tak to totiž dneska chodí...;-€

Pomůže jen zvláštní zákon...

0/0
27.6.2011 13:00

Rhino

Odboráři,

co takhle stávka za nižší platy vedení, aby "nižší" zaměstnanci nemuseli nadávat jen na vládu, co? Nebude stávka?:-P

0/0
27.6.2011 12:34

jirkas13

Ten pan Štáhlavský,

je nejhloupějším mluvčím vůbec. A že jich je!

0/0
27.6.2011 12:30

bože

!!!

....úplně jedno, od koho to má. Důležité je to, že je to zkrátka  možné;-D

0/0
27.6.2011 12:27

Šestá z pěti

A všechno to jsou lidi vychovaní za socialismu :-)

Je krásné, jak každý nadává na vládu a takových skrytých tunelářů si nikdo nevšímá. Přitom ten binec ve státě stále dokola dělá jen banda vychovaná komunisty za socialismu, která se neštítí ničeho a morálka je pro ně sprostým slovem!

-

KDY už lidí pochopí, že je to právě tou 40ti letou výchovou a vymýváním mozků komunisty, kteří dokázali zkazit několik generací dopředu? 8-o

+4/0
27.6.2011 12:26

Šestá z pěti

Re: A všechno to jsou lidi vychovaní za socialismu :-)

JAK psal někdo chytrý - zbavit se nánosu komunistické špíny bude trvat několik generací a jak tak koukám na fanatické mladé komunisty, tak to bude trvat opravdu dosti dlouho ;-D

0/0
27.6.2011 12:27

hňup

Re: A všechno to jsou lidi vychovaní za socialismu :-)

ale ty s tím matematiclým podpisem, voni komunisti zdevastovali i bankéře a šéfy fondů v usa ? to byli tedy šikulové, ti komunisti...škoda, že padli !

0/0
27.6.2011 13:18

alex2111

Práce

Hergot, a já chci jít na GŘ až vystuduju. Abych měl ještě kam jít. Ach jo :-(

0/0
27.6.2011 12:25

honza76

humbuk kvuli par tisicum

Golf v Dubaji neni zadarmo a to jeste musej chodit s igelitkama penez kdyz si kupujou letenky. Kdo z vas by to podstoupil? Mejte soudnost lidi...

0/0
27.6.2011 12:18

sousedova jitrnice

Re: humbuk kvuli par tisicum

i ty miliardy se skládají s korun !!

0/0
27.6.2011 12:19







Najdete na iDNES.cz