Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda kazí drahám nákup nových vlaků, rozhodne antimonopolní úřad

Českým drahám se velmi rychle vzdaluje šance na to, že nakoupí za zhruba pět miliard 16 luxusních jednotek Railjet od společnosti Siemens z opce rakouských státních železnic. Na poslední chvíli se proti tomuto nákupu postavila Škoda Transportation, která dosud získala v tuzemsku nejvíce drážních zakázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chrobalivy

POtřebujeme to zrovna od austriáků?

já bych to nekupoval....[>-]

0/0
3.7.2011 17:38

Leinad

Re: POtřebujeme to zrovna od austriáků?

Kupoval by jste pravé české Pendolino od ČKD?

0/0
4.7.2011 16:53

Leinad

Re: POtřebujeme to zrovna od austriáků?

*byste.

0/0
4.7.2011 16:54

kaksikymmenta

Re: POtřebujeme to zrovna od austriáků?

A proč by ne?? ČKD je světoznámá značka, lokomotivy a tramvaje z Kolbenky jezdí téměř po celém světě. Ovšem, co se týká poslední tramvaje RT6N1, objektivně přiznám, že to nebylo zrovna ono. Ale každá firma má svoje slabé chvíle. Horší je, že je to položilo a ČKD tak, jak ji známe, už vlastně neexistuje, což je škoda. Rozhodně bych ale českou značku nezatracoval.

0/0
5.7.2011 12:18

Leinad

Re: POtřebujeme to zrovna od austriáků?

Narážím na to, že "pravé české pendolino" (680) není 100% z českých továren, takže hlášky o zvyšování zaměstnanosti a přínosu DPH do státního rozpočtu jsou trošku nadsazené.

Jinak s vámi souhlasím, ČKD měla svého času i pěkné tramvaje a vlaky. I prototyp vagonu metra (R1) byl trošku zajímavý.

0/0
5.7.2011 19:30

Naked and petrified

Re: POtřebujeme to zrovna od austriáků?

Tak? A proc ne, kdyz budou kvalitni a vyhodne? Uz jen za ty obstrukce at jde Skoda od valu (pokud vas napadne argument ceskou firmou: zjistete si, komu patri)

0/0
6.7.2011 20:25

ZZZZZZZZ

Rakusaci

Kdyby nezabavovali obrazy a lokomotivy tak bych byl mozna i na jejich strane...

0/0
2.7.2011 9:56

Bery

Re: Rakusaci

Obrazy nezabavuji... ;-)

"Rakouský soud zrušil exekuci na česká umělecká díla zadržená ve Vídni kvůli kauze Diag Human."

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/obrazy-kvuli-kauze-diag-human-nemuzeme-zabavit-rozhodl-rakousky-soud-1ef-/domaci.aspx?c=A110701_144157_domaci_cem

0/0
2.7.2011 13:10

Naked and petrified

Re: Rakusaci

No ze nam toho Siemens nezabavoval... Bezte si stezovat ke kejkliri Stavovi.

0/0
6.7.2011 20:26

calypsol

skoda

Proboha jen ne Skoda!!!  Jestli hodlaji nakonec na ceske koleje prosadit takovy zprasek, jaky se jim povedl u tramvaji v podobe tehle hruzy Skoda 14T tak potes panbuh http://praha.idnes.cz/Clanek.aspx?c=A090118_141036_praha_jan . Uz jsem se projel v mnoha tramvajich  u nas i v zahranici, ale tak spatne navrzenou tramvaj jakou je slavna Skoda s designem "porsche" jsme jeste nejel. Je jasne ze lide kteri ji navrhli v tramvaji v zivote nesedeli. To neni tramvaj, to je pomsta!! A ted se desim ze podobnou nehoraznost se budou snazit protlacit i Ceskym draham;-(

+1/0
2.7.2011 0:20

Jakopo

Re: skoda

Souhlasím, vždy si hodně rozmýšlím, zda nastoupit do této  tramvaje, ve které se nedá ani sednout, ani stoupnout, ani z ni vystoupit.

0/0
2.7.2011 0:51

tarten

Re: skoda

Máte pravdu, to poruchové pojízdné železářství s děsným interiérem 14T je na pěst. To 15T je mnohem lepší. Nejlépe by udělali kdyby tou 15T nenahrazovali T3, ale 14T, :-D ale to si asi nikdo netroufne.

0/0
4.7.2011 12:18

Naked and petrified

Re: skoda

Zajimave je, ze v ceskych nizkopodlaznich tramvajich a trolejbusech porad musi byt ta vysoka mista, takove hrby...kdyz Nemci umi nizkopodlazni tramvaje se souvislou podlahou (celou nizko)...

Asi je to porad takove Cek mejd, na kolene, oblecena neoblecena...nebo nekde udelaji uprostred interieru prasackou ocelovou sachtu na kabely...proc nejsou ve stene, kdyz jinde to zjevne jde?

0/0
6.7.2011 20:28

karelsantora

Vlaky je možno koupit do konce září

:-)R^

0/0
1.7.2011 17:14

Bery

Re: Vlaky je možno koupit do konce září

To by byla dobra zprava. Kde se to pise ?

0/0
1.7.2011 17:41

karelsantora

Re: Vlaky je možno koupit do konce září

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/drahy-dostaly-druhou-sanci-opce-na-railjety-trva-az-do-konce-zari-678135

Na E15.czR^

0/0
1.7.2011 17:51

Bery

Re: Vlaky je možno koupit do konce září

Parada. Tak doufam, ze to vyjde. 

Dekuji.

0/0
1.7.2011 18:59

Rodnok

Re: Vlaky je možno koupit do konce září

R^

0/0
1.7.2011 22:16

tarten

Re: Vlaky je možno koupit do konce září

Super. Taky mě to potěšilo. A směrem ke Škodovce pobavilo.

0/0
4.7.2011 12:19

pteryx

Už vrátli Škodovce Rakušáci tu lokomotivu?

Oni nás mají moc rádi, proto nám nabízejí levně vlakové soupravy, čistě náhodou v okamžiku kdy má Škodovka vyvinutou srovnatelnou mašinu. Je třeba se bránit dumpingu.

0/0
1.7.2011 13:39

Rodnok

Re: Už vrátli Škodovce Rakušáci tu lokomotivu?

Ta škodovácká mašina bude právě tyhle vlaky táhnout, ty hlavo...

+1/0
1.7.2011 13:51

bousche

Re: Už vrátli Škodovce Rakušáci tu lokomotivu?

co do toho tahate lokomotivy, CD chce koupit vlakovou soupravu, kterou navic budou tahat stejne predrazene skodovacke lokomotivy

0/0
3.7.2011 13:42

tarten

Re: Už vrátli Škodovce Rakušáci tu lokomotivu?

Jenže legrační na tom je, že Škodovka chce ČD bránit v nákupu vagonových jednotek, které rychlost té lokomotivy využijí, a chce jim místo toho vnucovat své regionální šunky, které ve využití té rychlosti zabraňují... :-D

+1/0
4.7.2011 12:22

tarten

Re: Už vrátli Škodovce Rakušáci tu lokomotivu?

A vy si nastudujte, co je to dumping. O nic takového tu nejde. Prostě se náklady na projekt, certifikaci atd. rozpustí ve více kusech velkosérie.

0/0
4.7.2011 12:23

Naked and petrified

Re: Už vrátli Škodovce Rakušáci tu lokomotivu?

A proc kupovat neco "srovnatelneho" (jinymi slovy nejspis levnejsiho a menecenneho, kazdopadne neco JINEHO), kdyz mi jako kupci lepsi prijde Siemensi model?

0/0
6.7.2011 20:30

nickless

Mi se to nezdá

Raději ať se to stopne. To zas je něco, že je to hrozně výhodné a musí se to koupit hned a pak se za měsíc objeví, že to zas tak výhodné nebylo. Zákon se nesmí obcházet kvůli tomu, že je něco výhodné. Pro mě je taky výhodné třeba nezaplatit v restauraci.

Jestli je to tak výhodné, tak ať si to zvítězí ve výberovém řízení. Jinak jsem k těm výhodným nákupům z Rakouska skeptický, např. po Pandurech apod. A myslím si, že by se měl podporovat domácí průmysl. Zakázka za 5 miliard přinese taky pěkný balík do rozpočtu jen na DPH, na odvodech z platů apod. Samozřejmě ale musí být nejlevnější (což zaručeně bude, pokud se pohlídá, aby z toho nešlo nějakému politikovi kapesné. Nemůže být dražší než rakouská výroba.)

0/0
1.7.2011 11:45

tarten

Re: Mi se to nezdá

O žádné obcházení zákona nejde. Naopak. Kromě toho daň z toho obchodu bude česká pobočka Siemensu platit bezpochyby tady, zatímco neexistuje žádný český výrobce, který by byl schopen vyrobit něco podobného.

0/0
1.7.2011 11:59

tarten

Re: Mi se to nezdá

"Nemůže být dražší než rakouská výroba."

Právě naopak, podobný vlak od "českého" (nebo kyperského) výrobce by s největší provděpodobností dražší byl, protože by musel být znovu draho a dlouho vyvíjen a testován. Zatímco tady se ČD přiživí na obří zakázce s velikou množstvní cenou - šlo dohromady celkem o cca 500 vozů (článků jednotky) - jedna z největších zakázek v Evropě. Přitom velká část dílů by opět musela být dodávána ze zahraničí - zas za vyšší cenu, než si dokázal vyjednat Siemens.

0/0
1.7.2011 12:05

Rodnok

Re: Mi se to nezdá

Jednak je česká výroba ve Škodovce pěkně drahá :-) a druhak ČD při svých malých zakázkách (je to jen 16 vlaků) nemůže dosáhnout tak nízké ceny.

0/0
1.7.2011 13:01

Leinad

Re: Mi se to nezdá

Proč by nemohly? ;-D

Já si také kupuji jedno auto nebo jeden mobil, a přesto neplatím vývoj a testování. ČD potřebují mít svůj vlastní typ, který nemá nikdo jiný (kromě Rakušanů).

0/0
4.7.2011 16:58

tarten

Re: Mi se to nezdá

1) Jenže vy ten typ "chcete" z nějakého záhadného důvodu ne od továrny co ho vyrábí (Siemens), ale od té, co ho (zatím) nevyrábí (Škoda). Proč? To se samozřejmě musí prodražit.

2) Vlaky nejsou auta. Vyrábějí se v mnohem menších sériích už jen proto, že se do nich vejde mnohem víc lidí. A železniční doprava ještě není ani zdaleka technicky tak sjednocená jako silniční. Představte si třeba, že v každé zemi by se u benzínek směl čepovat vždy jen jeden druh benzínu, a bylo by jich mnohem víc druhů než dnes. Navíc by ve skoro každé zemi byla povinně jiná krabička pro mýtné brány a pro zabezpečovač, který by vás automaticky zastavoval na červenou a přibržďoval při nedodržení bezpečné vzdálenosti za jiným vozidlem. A muselo by to být pečlivě ocertifikované.

0/0
6.7.2011 0:39

Naked and petrified

Re: Mi se to nezdá

* a přesto neplatím vývoj a testování.

To je usmevne... A kdo si myslis, ze to plati?

A myslis, ze kdyz tech mobilu nakoupis 50000, nebude ta cena jina...???

0/0
6.7.2011 20:32

Dán

Demagogie

"...Škoda podle informací MF DNES argumentuje například tím, že nákup vozů na rychlost až 230 kilometrů v

hodině je pro dráhy zbytečný. V Česku je totiž maximální rychlost na

kolejích 160 kilometrů v hodině..."

Přátelé, je tohle argument? Proč zhoršovat technické podmínky, navíc, je-li cena výhodná? A životnost jednotek je 20 let (v našich poměrech jistě více), bude za 20 let max.traťová rychlost stále 160km/h? Role plzeňské Škodovky je skutečně jen věci brzdit a prodražovat...

ADD.: Bombardier jim tu lokomotivu určitě v Rakousku nezapečetil, aby něco kopíroval, nýbrž že je plzeňská Škodovka jistě v něčem podrazila, v něčem z předchozích smluv.

0/0
30.6.2011 19:24

tarten

Re: Demagogie

Jistěže to není argument. I kdybychom se nedívali za hranice, kde už i v relativní blízkosti naší republiky vznikají úseky, kde se jezdí rychleji, tak i u nás se za několik málo let bude v některých úsecích jezdit víc než 160 km/h. A během životnosti těchto vlaků toho bude pochopitelně přibývat.

A úplná perla je, že podle tohohle jejich "argumentu" vlastně ČD nikdy neměly chtít jejich vlastní lokomotivy 380, které jsou je na 200 km/h. A s tou to má přeci jezdit. Přijde mi, že Škodovka je v naprosté křeči a už neví, jaký nesmysl by do médií hodila.

0/0
1.7.2011 11:56

marmus

Tunelar Roman a jeho nefer metody.

Majitel Skody Transportation M.Roman udela cokoli , nestiti se vubec niceho ve svem zajmu .

0/0
30.6.2011 18:56

Martinigue

České dráhy mají se Škodou

nějakou smlouvu, že jim může kecat do jejích nákupů??

0/0
30.6.2011 13:17

marmus

politicka prostitutka M Roman

majitel Skody ma uplacene politiky , tak si vyskakuje

0/0
30.6.2011 18:58

Chrobalivy

Re: politicka prostitutka M Roman

R^,českým dělníkům platit nchce,ale kazit druhým kšefty a hrabat pod sebe to jj

0/0
3.7.2011 17:36

tarten

Re: politicka prostitutka M Roman

Českým dělníkům by nejlépe prospělo, kdyby nepřiměl pražskou továrnu Siemensu k likvidaci.

0/0
4.7.2011 12:26

Leinad

Re: České dráhy mají se Škodou

ČD je státní firma, která dostává od států i od krajů nemalé finanční částky.

Pokud je Škoda přesvědčená, že umí nabídnout stejné(lepší) zboží levněji, má právo ozvat se před antimonopolním úřadem či před voliči. Kam jdou peníze určené na "základní dopravní obslužnost" a dotace může voliče zajímat. I uzavření smlouvy bez výběru je zajímavé.

0/0
4.7.2011 17:03

Bery

Re: České dráhy mají se Škodou

Pokud Skoda neco takoveho ma, tak proc to davno nekde neprezentuje ? To je trochu podivna obchodni politika...

Jinak tyto soupravy maji jit na spoje kategorie EC a tam nejdou vubec zadne dotace od kraju a pokud se nepletu, tak uz ani od statu.

0/0
8.7.2011 8:19

Leinad

Re: České dráhy mají se Škodou

Já neříkám, že Škoda má(je schopná vyrobit) něco lepšího, také bych se dost divil. Ale pokud Siemens má něco o hodně lepšího, než Škoda, tak ať se účastní konkurzu nebo aspoň ať nevyhlašuje brzkou deadline na podpis smlouvy. Myslím si, že by teď Siemens měl nyní nechat ČD chvíli času na to, aby se rozhodly, zda se připojí nebo ne. Je faktem, že celkem věřím rakušanům a jejich konkurzu, ale opravdu by ČD ve vlastním konkurzu poptávaly totéž?

A na rychlíky sice jde čím dál tím míň peněz (Praha-Ostrava skoro úplně bez dotací,...) ale zatím něco jo.

0/0
8.7.2011 10:32

Bery

Re: České dráhy mají se Škodou

Tu opci nenabizi Siemens, ale Rakouske drahy. A neni moc pravdepodobne, ze by si rakusani sami pro sebe vybrali spatne. Termin byl snad prodlouzen do konce zari. Jinak v pripadnem konkurzu by byla poptavka od CD na klasicke EC vozy, protoze Railjet, ktery je o kategorii vyse, by byl cenove absolutne nedostupny. Jen diky teto opci vychazi levneji, nez normalni vozy.

Zatim dotace na EC jsou, ale to plati pokud se nepletu jen do konce tohoto roku. Od pristiho roku maji byt vsechny EC bez dotaci. Do konce roku je vsak dost nepravdepodobne, ze by se povedlo tyto nove soupravy nasadit.

0/0
8.7.2011 17:03

dolch

Jo a jinak

RailJet bych nekupoval, to bude nějaký podvod. Copak to má nějakou trysku? O tom silně pochybuji.

0/0
30.6.2011 1:09

tfujpm

Re: Jo a jinak

no pokud potrebujes trysku, tak si kup trysku

vlakovy dopravce pouziva vlaky, tak si chce koupit vlak

0/0
30.6.2011 16:22

marmus

hlavni uplatkar v CR Roman, majitel Skody Transport.

zase uraduje

0/0
30.6.2011 19:06

dolch

Tady je to samý tendr

ale ty přece Škoda nedělá. Tendry vyrábí většinou Brietfeld a Daněk ve Slaném. Škoda dělá jenom lokomotivy.

0/0
30.6.2011 0:36

basbas007

A co zákon o státních zakázkách a proč VV např. neprotestují

Důvod, že vyprší nějaká opce není určitě důvod proč obcházet zákon o státních zakázkách. Pokud by totiž takováto výmluva platila a byla uznána, pak vlastně žádný zákon o státních zakázkách není potřeba. Stačí pouhá domluva (rozumněj úplatek) a není co řešit. Teď se vždy najde nějaký "trouba", kterému se to nelíbí ;-D Místo toho, aby se domluvil se zadavatelem na úplatku, že bude "držet hubu a krok", když ...

No nepřípomíná Vám všem to dnešní realitu ?

0/0
29.6.2011 20:40

jural

Re: A co zákon o státních zakázkách a proč VV např. neprotestují

Jaka statni zakazka? To kupuje nejaky urad?

CD je dopravce a je to a.s.

0/0
30.6.2011 10:00

net.Xtreme V.

Re: A co zákon o státních zakázkách a proč VV např. neprotestují

A kdo vlastní akcie?

0/0
30.6.2011 10:20







Najdete na iDNES.cz