Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýto se na silnice nižších tříd patrně rozšiřovat nebude

Dopravci se na placení mýta na silnicích nižších tříd připravovat nemusí. Ministerstvo dopravy totiž pravděpodobně uloží plány exministra Víta Bárty, které hodlaly od roku 2013 zpoplatnit ujeté kilometry na silnicích nižších tříd, k ledu. Kamiony tak budou nadále jezdit po okresních silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

A proč mýto?????

Stačíá dát na "okresky" zákaz vjezdu náklaďáků (s výjimkou "cíle") a psotavit tam "četníka"....!!

0/0
30.6.2011 22:56

luban12

Pokud se nenajde rozumné řešení,

tak budou silnice stále poškozené.Určitě by bylo možno omezit jízdu těžkých aut zákazovými značkami.Výjimka pro vjezd těžkých vozidel by ale musela být řešena rychle,na počkání a eventuálně kontrolována policií.Jezdím poměrně dost  a naposledy jsem viděl vážení náklaďáků přede dvěma roky.Proč nedají vážení na silnicích soukromé firmě? Stačily by přejezdové vážící prahy,které řidič ani nezaregistruje a kamera by zaznamenala RZ. U nás je asi lepší opravovat škody,než škodám předcházet.

0/0
30.6.2011 15:34

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

zas tak hrozné to není

byl jsem nedávno v Německu celý měsíc a jezdil jsem i po okreskách  a   řeknu vám, že i tam jsou silnice v hrozném stavu.

0/0
29.6.2011 12:51

mazlikuzlik

Díry zakonzervujeme

A bude teda někdo se silnicemi nižších tříd něco dělat? Já bych klidně i tu tisícovku ročně oželel, kdyby se stav těchto komunikací aspoň trochu zlepšil...

Vždyť tam člověk kličkuje mezi dírama a mnohdy se dostává do zcela neřešitelných situací a ten výmol prostě vymete... Pořád se mi zdá, že servis a pokles ceny vozu je citelnější položka než nějaký ten roční poplatek.

0/0
29.6.2011 12:12

Mira ze Zlína

Je to populismus

Tohle všechno je jen populismus přiživovaný médii. Ono je dokázáno, že mýtné objíždí jen nedelé 4% nákladních vozů, všechen zbytek má v dané lokalitě buď cíl a nebo sídlo. Velmi často vidím ve zprávách kamion s komentářem o objíždění dálnice a podobně a přitom se stačí podivat na jméno firmy v záběru, zadat do vyhledávače a během 20 vteřin vím, že o kousek dál má auto svoje parkoviště. já bydlín v kraji, kde ještě před dvěma lety byl jediný kilometr dálnice - no to je pak jasné, že se všechny kamiony na tenhle úsek nevejdou a musí jezdit jinudy, firmy co živí své zaměstanace nestojí jen u dálnic, v každě dědině je firma kterou je potřeba zásobovat a to bez kamionů - ikdyž se vám to nelíbí - už nikdy nepůjde.

Mýtné mělo být prodělečné, nakapsoval by se jen kapsh - Bárta to jasně řekl. kamionů by stejně neubylo, protože materiál do výroby dojet tak jako tak musí, jen se zdraží doprava a výrobky. ty miliardy nerostou na stromech, ty zaplatíme my - zákazníci co si kupujem výrobky.

0/0
29.6.2011 11:42

zeitgeist

Re: Je to populismus

Naprosto souhlasim. Je to nesmysl...pro dopravce se absolutně nevyplatí jezdit po silnicích II a III třídy. Je to naprosto nesmyslná kampan proti podnikání v nákladní silniční dopravě. Zvyšovat mýto se může třeba o 1000% a kdo to zaplatí? Nakonec my všichni(další nepřímá daň a odčerpávání peněz od ovčanů). Jediný kdo by na tom vydělal je firma, která by opět velice draze stavěla a provozovalo mýtný systém.

A jak pomoci obcím a městům přes které jezdí nákladní auta, postavit konečně funkční dálniční sít, která je standardní v evropě.

0/0
29.6.2011 11:57

Rikitin

Poplatky na silnicích I. II. a III. třídy

To myslí i  pro osobní auta ?? Nejsou kapánek na hlavu ?? Ve Francii např. je před obcí TRANZIT zakázán. Já zapoměl, že naši policajti nemůžou být všude. Ve Francii si to hlídají. Český bordel kde se člověk podívá. Ale aby platili tranzitující kamiony jen po dálnici, aby zahraniční turisté platili, nebo byla možnost vybrat peníze za ošetření v nemocnici atd. to jde nějak mimo.proč asi? České ovečky to všechno zaplatí.

0/0
29.6.2011 10:56

MaverikOne

Podivnosti

Banda korupčníků kolem KAPSCH je zpět. Mohl být tendr na logičtější hybridní systém, bez omezení působnosti a platnosti, teď budou ukrutně drahé brány od rakušáků. Proč mi pořád připadá, že on ten Bárta opravdu někomu vadil. Nový pan ministr nejprve vrátí kšefty SKANSKA, EUROVIA apod. pak kšefty KAPSCH a tak dále.... prostě jedeme ve starých kolejích, hlavně že je to nestraník...

+1/0
29.6.2011 10:51

vymrzovac2

Máme snad krátkou paměť ????

Nemluvilo se před lety, před zavedením silniční daně o tom, že vybrané peníze budou určeny na obnovu silnic ???   Zavedením mýta na těchto silnicích by se potom muselo jednat o dvojí zpoplatnění........:-/

0/0
29.6.2011 10:47

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: Máme snad krátkou paměť ????

Blázníš? Z čeho by se kradlo? Vlády zavádějí pořád nové daně a zvyšují stávající a stejně jim to nestačí. Ale co, český volič zvolí znovu ty stejné zmetky nebo účelové mediální produkty na jedno použití, takže proč by to mělo být jinak.

0/0
29.6.2011 10:53

vymrzovac2

Re: Máme snad krátkou paměť ????

tak,tak. Až já budu ve vládě, tak navrhnu, aby všichni museli povinně pracovat, přitom nebudou dostávat žádnou mzdu, a ještě budou povinni platit daně !   Jen tak a ne jinak se dá dohnat stínová ekonomika našich občanů !!!;-D

0/0
29.6.2011 11:14

Bery

Re: Máme snad krátkou paměť ????

Silnicni dan na to zdaleka nestaci. Tedy mozna by stacila, kdyby se nekradlo... ;-D

0/0
29.6.2011 11:13

cenzorovo lepší já

Ono to zase tak složité není,

jen chtít... Zpoplatnění silnic nižších tříd je už teď možné přes satelitní sledování pohybu vozidel a žádné nesmyslně drahé mýtné brány by se stavět nemusely... Jenže mýtné brány jsou obrovský kšeft... a dopravci se samozřejmě brání zvyšování svých nákladů... Takže budou těžkou nákladní dopravou definitivně zdevastovány okresky a banda tupců na ministerstvu se tomu bude divit... ;-O

0/0
29.6.2011 10:21

LOLmaster

Re: Ono to zase tak složité není,

Jestli myslíš navigační systém Galileo, tak ten by vyšel ještě dráž.

0/0
29.6.2011 10:53

tomas__marny

Re: Ono to zase tak složité není,

Ono to bohužel složité je, především administrativně.. Protože potom by se musel zaregistrovat v podstatě každý náklaďák, i když jezdí jen z družstva na pole, popelář, který poskakuje celý den ve městě, apod. Mnoho malých podnikatelů má jedno auto, kterým jezdí . Ve výsledku bude spousta poplatníků s minimální platbou. Budou muset vzniknat nová "kontaktní" místa s úředníky, kde Franta půjde zaplatit pár korun měsíčně za to, že převezl cihly na stavbu souseda. On je pořádný rozdíl, jestli jedna firma s padesáti kamióny najede měsíčně tisíce kilometrů po dálnici a dostanou jednu fakturu, nebo tisíce "Frantů" ujednou měsíčně pár kilometrů.

0/0
29.6.2011 15:53

bebíčko

Mýto se na silnice nižších tříd patrně rozšiřovat nebude

Stát přijde o peníze a lidé v malých obcích o zdraví.

+1/0
29.6.2011 9:54

SSJS

....

Háček je podle Lidových novin v tom, že za testování hybridního mýta už inkasovala firma Kapsch 300 milionů korun.

A vo, vo tom to je... testovat, a nakonec to raději nespustit.

0/0
29.6.2011 9:51







Najdete na iDNES.cz