Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSSD navrhuje progresivní zdanění a daň 30 procent pro velké firmy

Majetková přiznání, progresivní zdanění či 30procentní daň z příjmu pro velké firmy. Takové jsou recepty sociální demokracie v daňové politice. Opoziční strana je ve středu představila ve svém reformním návrhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pat.ton

Pochopil jsem to dobře?

ČSSD zdaní ČEZ aby nemuseli vyplácet dividendy ostatním akcionářům.

Nechají sazbu DPH zavedenou pravicí. ( Sníží ji, ale jen když to půjde. Samozřejmě to nepůjde! )

Zavedou progresívní zdanění, ale neřeknou komu a jak.

Bravo.

0/0
30.6.2011 12:13

Divam se na Vas a zasnu

Chlapici z Vychodu

Jenze to nikdy v Cesku nemuze projit, protoze to by bylo jako v civilizovanych zemich. Cech je jiny. Cesky pohled je prakticky totozny se slovenskym, ruskym, ukrajinskym atd., az po Mongolsko. To je ceska struktura dani, nikoliv nejake Rakousko, Svycarsko, USA nebo VB.

0/0
30.6.2011 10:00

komentator-1

zdanit více velké firmy povede k jedinému:

tyto firmy vyvedou své zisky mimo ČR, protože zejména pro ty velké to není žádný problém a žádná legislativa tomu nemůže zabránit!

+2/0
30.6.2011 8:37

Opričnik2

Jen tak pro info pro zastánce progrese:

pokud celá šaráda podle propočtů ČSSD má přinést do rozpočtu navíc 1,5 miliardy ročně, tak to znamená že řeší zhruba 1% problémů z rozpočtem za ničím nepodloženého předpokladu, že nezpůsobí pokled asktivity dotčených subjektů, nebo alespoň administrativní přesun jejich aktivity a daňových základů mimo dosah hrabivých oranžových prace, který naopak z rozpočtu 15 miliard odčerpá.Rv

+3/0
30.6.2011 8:29

Tonda Brno

Férovější daně?

Co si představují pod férovějšími daněmi? To jako, že by všichni platili stejně? To asi sotva. Podívejme se na dnešní stav. Jsou 3 zaměstnanci A s měs. platem 12 000,- B s 2násobným platem 25 000,- a C se 4násobným platem 50 000,- A teď přibližně odvedené daně podle dnešního stavu: A 0,-, B 20 000,- a C 65 000,-. Nějak mi to neodpovídá tomu poměru platů, ale beru to.

Při tzv. férovějších daních podle socanů by C platil aspoň 100 000,- a B možná 30 000,-

To jsou divné představy o férovosti!!

0/0
30.6.2011 8:21

bee027

mno to je mi zase orange objev

:-) soudruzi si asi nevsimli, ze od posledne, kdy tady radili, se situace ve svete dramaticky zmenila...

hlavni vec v tom navrhu ale neni videt, ze sice hypoteticky na papire by  mohli par mld navic vybrat, ale se svymi volici REALNE prozerou 10x vice ;-D

0/0
30.6.2011 8:04

venoch

Matematika

Uz na skole nas ucili, ze 20% ekonomickych subjektu vyrobi 80% prijmu....a tady vidime, ze vselidovym hlasovanim, tedy onemi 80% demokraticky zvolenych pritahneme uzdu onem 20% obyvatel, firem, soukromnikum, abychom nakrmili tech 80% zbyvajicich....jaky asi bude vysledek teto matematiky?  Myslite, ze vysledek bude kladny? Myslite si, ze firmy, lide, podnikatele ....jsou jen tupe stroje bez pudu sebezachovy, ze chovani bude stejne za jinych ekonomickych podminek? To je ale hruby omyl. Obavam se, ze 80% populace zaplace nad vysledkem.

0/0
30.6.2011 7:36

Tonda Brno

Všimněte si,

že to DPH za potraviny a léky by vrátili na původní stav, ale jen pokud to dovolí fin. situace. Takže by to nevrátili.

0/0
30.6.2011 7:29

mike_kr

Re: Všimněte si,

Jejich sliby nejsou zasazeny do realneho ekonomickeho ramce. :)

0/0
30.6.2011 8:30

Karel moudrý

daňoví mágové

Nejlepší by bylo: 100% daně pro všechny ( nebo zrušit peníze vůbec),  a pak podle vzoru ( 2 varianty):

1. Severní Koreje:  přídělový systém na všechno - samozřejmě dle klíče určovaného funkcionáři ČSSD v čele se Zaorálkem

2 Kambodže: vyvraždit inteligenci a zbytek populace nahnat na primitivní středověké zemědělství.

A poté všude zavládne sociálno.

+1/0
30.6.2011 7:02

venoch

Re: daňoví mágové

No konecne nekdo, kdo to s nama mysli dobre

0/0
30.6.2011 7:25

JAR-47

hm

to je teda moudro...a co takhle dan 100%  nebylo by to jednodušší ?

0/0
30.6.2011 6:37

prolhaní novinári

Re: hm

Ano, daň 100% bude mít lůza a 0% "úspěšní", které přece není možné trestat, že...? ;-D

0/0
30.6.2011 7:20

Opričnik2

Úspěch je potřeba řádně potrestat

A sice tak exemplárně, aby se příště neopakoval. :-)

+1/0
30.6.2011 5:31

JAR-47

Re: Úspěch je potřeba řádně potrestat

R^

0/0
30.6.2011 6:37

prolhaní novinári

Re: Úspěch je potřeba řádně potrestat

Daň je trest? Od kdy? Ve světě je celkem obvyklé, že více příjmové skupiny platí víc. Ono to má logiku v tom, že na chudákovi si toho stejně moc stát nevezme. Je sice pěkné nikoho netrestat, ale peníze lze vzít jen tomu kdo je má, to je bohužel zákon, který platí bez ohledu na ideologii. Ale jinak si obecně myslím, že za daně, které státu dostáváme jako občané opravdu mizerné služby. Stát se stále jen vrtá v tom jak přerozdělovat místo toho aby se snažil zajistit vnitřní a vnější bezpečnost a rovná práva a příležitosti všem občanům.

0/0
30.6.2011 7:18

venoch

Re: Úspěch je potřeba řádně potrestat

A u nas to neni obvykle, ze viceprijmova skupina plati vic?8-o. Co jste mel z matematiky? Kolik je treba 20% z 10 000 Kc? Rekl bych ze 2 tisice. A kolik je 20% ze 100 000? rekl bych ze 20 tisic, takze ten co zaplati napriklad dan 20 tisic plati stejne jako ten co plati 2 tisice? Tedy 2000 = 20 000? To jste chtel naznacit?

0/0
30.6.2011 7:29

Dlakodlak

Re: Úspěch je potřeba řádně potrestat

Souhlas! Proč by někdo, kdo si poctivě vydělá víc, by měl víc nacpat státu? Ten kdo si vydělá nepoctivě nebude platit daň žádnou ať bude 5 anebo 50%.

0/0
30.6.2011 11:53

Opričnik2

Re: Úspěch je potřeba řádně potrestat

No jo , další následovník velkého počtáře a superministra financí Dluhouška Sobotky - ten taky neumí procenta jako ty, co ostatně čekat od právníka že jo? ;-D

0/0
30.6.2011 8:23

Censors will be assimilated999

Soudruzi v CSSD se teda moc nevyznamenali..

Clovek by rekl, ze ti mladi prijdou s necim inteligentnejsim, ale chyba lavky. Velke firmy budou platit 30% dane? Ktere velke firmy ma na mysli? Vzdyt uz Zeman udelal z CR montovnu zahranicnich firem a ty dani zisky pochopitelne mimo CR uz davno. Skoda uz patri VW, tak zbyva jenom CEZ a par dalsich, ale ty toho moc nezdani. Progresivni zdaneni je rozumne, v UK maji max 40% coz by se klidne mohlo praktikovat i v CR. Samozrejme to plati lide jako Rooney a podobne, kteri maji statisice liber tydne.

Jedina cesta jak zvysit vyber dani je podpora remeslniku, jako za prvni republiky. Ti nejsou zavisli na tom, jestli v Nemecku je krize, nebo ne, protoze remeslniky snad potrebuje clovek bez ohledu na krizi. Proste a jasne jim umoznit podnikat, jak to tenkrat planoval Tlusty. Samozrejme jim poskytnout nejake rozumne podminky, jako treba nizsi dane do zacatku a moznost cerpat dotace. Pochopitelne tim ale narazime na korupcni zed(dej baksic nebo mas smulu), ale nekde se zacit musi..

0/0
30.6.2011 2:06

mal1

jak z toho ven

jak z toho ven, 1/at zvýší dan bohatým 2%- 5%. 2/at zvýší dan DPH jen 1%,,,3/at zrušej výsluhy policistům,hasičům,vojákům,,4/at sníží důchody starobní vdoský o 4%,,5/at Klasovi,Havlovi zruší rentu 50000kč měsíčně at Klausovi snížej mzdu o 40%,,6/at zrušej rozhodčí soudy doložky,7/at zrušej pracovní agentůry..8/at s daní zlatý padáky 98% jak v Madarsku,,9/at udělaj jednu zdravotní pojištovnu např.všeobecnou pojištovnu,,10/at udělaj zákon takovej kdo chce platit daně danovích rájích tak nesmí v ČR podnikat,,11/at zvýší důchodoví pojištění o 2%,,12//at zrušej senát,   A KDYŽ SE TO VŠECHNO UDĚLA HNED BUDE NA DŮCHODY NA ZDRAVOTNICTVÍ NA DLUHY ATD..

+1/0
30.6.2011 1:13

Tonda Brno

Re: jak z toho ven

A tobě by měli zaplatit nějaké kurzy češtiny.

0/0
30.6.2011 8:25

Dlakodlak

Re: jak z toho ven

...ať přestanou platit sociální dávky a podpory těm, co nechtěj a nebudou makat...Mimochodem, kdo je podle Vás ten bohatý? Opozice neustále poukazuje na to, že pravice tvoří rozdíly mezi sociálními skupinami. Není to pravda. Naopak levé strany neustále prstem ukazují a tvrdí "ten vydělá moc, to je boháč, oberme ho...", namísto toho, aby se snažili motivovat k práci. A nezapomeňte, že ti bohatí, kteří mají firmy se zaměstnanci, dávají spoustě lidí práci, platí jim mzdu, odvádí za ně nemalé částky do státního rozpočtu.

+1/0
30.6.2011 11:57

roba21

Výsledek?

Ještě více společností se sídlem v zahraničí a ještě menší daňové výnosy. Tuhle jednoduchou logiku by snad mohli pochopit i u oranžových.

0/0
30.6.2011 0:02

4drmzejkebuoraP

Ano, ukrást schopným, úspěšným a pracovitým,

abychom zase mohli uplatit naše líné, neschopné a hloupé voličstvo ...

0/0
29.6.2011 23:36

Jan Gutbayer

Je mi zle

Tahle populistická strana pro pivní závistivce povede tuto zemi akorát ke zhoubě... kdo bude schopný a něco bude umět, tak ztratí veškerou motivaci... a půjde jinam... a pivní závistivec zhebne hlady. Milí rudí soudruzi... progresi lze vidět i v tom, že 19 % z 15 000 Kč je podstatně menší částka než 19 % z 200 000 Kč. Brali bychom to takto aritmeticky, tak člověk, který vydělá 200 000 Kč měsíčně, odevzdá na dani 38 000 Kč. Což je částka, kterou člověk, vydělávající 15 000 Kč neodevzdá ani za rok... když bude jen hodně těch, kteří odevzdají 19 % z 15 000 Kč a nikdo takový, který odevzdá 19 % z 200 000 Kč, jaký bude náš stát? Chudý. A stejně je to s firmami, akorát do tolika nul neumí český pivopepík počítat. A na co nebude, když se velké firmy demotivují a nebudou platit? Na důchody. Na sociálku. Na přídavky. Na nic... zkuste si jednou nedat po práci zrzavé mozkové analgetikum a ten šedej prejt použijte.. a přestaňte závidět...

+2/0
29.6.2011 22:58

4drmzejkebuoraP

Re: Je mi zle

R^R^

0/0
29.6.2011 23:34

Nesvobodny_CZ

Re: Je mi zle

Ona i v tomhle je navíc skutečná progrese, protože musíte započíst nezdanitelný základ. Což znamená, že skutečné procento roste s rostoucím příjmem. A jinak samozřejmě souhlasím s vámi. Je to šaškárna. Jednak budou velký firmy danit jinde a tady zbyde už úplný lejno a když ne, tak kdo asi ty náklady na vyšší zdanění za energie, telekomunikační a bankovní poplatky těm firmám asi tak zaplatí? To ať se rovnou klidně zvýší DPH, vyjde to na stejno s tím, že se firmy nikam stěhovat nebudou, tudíž neubyde pracovních míst a tudíž se nezvýší sociální výdaje státu, který klidně nakonec můžou bejt vyšší, než výnos na daních způsobenej tím zdaněním. Jenže vysvětlete tohle davu...

0/0
29.6.2011 23:50

vencac

Tak jsem se zasmál nad ubohostí nadávajících rádoby in

pravicových názorů a jdu spát. psát na této diskusi něco o skutečném daňovém zatížení je házení perel svi...

0/0
29.6.2011 22:51

p_n_2

Tak jako se bavím na "reformami" Kalouska, tak tohle

je ze stejného soudku. Fakt jedni lepší než druzí. Stejně se nakonec zase nějak domluví, aby nikdo nebyl škodný a odrbou se zase jen lidi. Jo a věta "pokud to rozpočtová situace dovolí".... to je asi něco jako staré známé "sliby nebyly zasazeny do reálného rámce" ;-D

Jinak soudruhu Sobotko, co udělají velké firmy, když jim takto zvýšíte daň? Zkuste nad tím popřemýšlet... určitě ji budou nadšeně platit a ještě se snažit o co největší zisky a investice v naší krásné banánové republice.

0/0
29.6.2011 22:15

bk89322

Re: Tak jako se bavím na "reformami" Kalouska, tak tohle

Tech 21% IMHO neni moc a ta sfera tech 30% tady zustane a bude to platit, jelikoz se telekomunikacni sluzby v CR nedaji poskytovat napr. z Monaka, podobne je to s bankovnictvim a energetikou.

0/0
29.6.2011 23:58

lycman

Re: Tak jako se bavím na "reformami" Kalouska, tak tohle

Nesmysl, Telefonica O2 je španělská  a Vy voláte v ČR. Je to jen o papírech, kde se odvádí daň.

0/0
30.6.2011 7:27

VentreSaintGris_X7

Ten článek by se mohl klidně omezit na tuto větu:

".....Sociální demokracie také slibuje, že vrátí sazbu DPH na původní úroveň u knih, novin, potravin a léků. Jen ale v případě, že to umožní rozpočtová situace.". Prostě jak již jednou Bohouš předvedl a zdůvodnil výrrokem "naše předvolební sliby neodrážely současnou ekonomickou relitu", jak poředvedl Fico na Slovensku, kde samozřejmě veškeré reformy předchozí pravicové vlády ponechal(mnohem sociálně drastičtější než plánované u nás), hlavně toho co nejvíce nakecat, on se třeba nějaký duchem slabý volič, co navíc závidí sousedovi kozu, chytne...

0/0
29.6.2011 21:53

navsteva bzdi na socialistu

Tak uz je to tady, ekonomicke ukazatale

davaji nizsi odhady ekonomickeho rustu nejen letos, ale i v dalsich letech. Kalousek prirpavuje skrty dalsich az 50 mld. Kc. A do toho prichazi extremisticka cSSd s napady na zvysovani dani. ;-D

Tahle partaj komiku a ekonomickych zabednencu je zcela mimo nejen realitu ekonomickych zakonistosti, ale i bezneho ekonomickeho zivota v teto zemi.

0/0
29.6.2011 21:34

thomaes

Re: Tak uz je to tady, ekonomicke ukazatale

Dobrý den, to není parta komiků. Oni dobře vědí co dělají. Potřebují nabrat voličské hlasy. Tak jim slibují to, co čtou z průzkumů veřejného mínění. Ekonomický expert Mládek je v odborných kruzích znám jako ekonomický populista.

+1/0
29.6.2011 22:41

Hynek Vilém Jarmila reloaded

zavést progresivní zdanění? a co máme teď?

Naopak by měli všichni platit rovnou daň, včetně lidí s platy pod 10tis. Kč. Také pojistné by měli platit všichni stejné, ne podle výše platu. 2200 zdravotní, 4000 důchodové ... pak by se zvedla cena práce ... protože současné nízká platová úroveň okrádá nejvíce ty nejchudší. Právě tím, že je socialisté nenechávají danit, platit nízké pojistné ... v důsledku toho pak tihle lidé mají i nízké důchody a chybí peníze na zdravotních účtech. A stát by konečně za svoje pojištěnce měl platit to, co by měl, ne třetinu jako dneska.

0/0
29.6.2011 21:33

Opričnik2

Hele neslibovali levicoví hlasatelé, že veškeré potřebné

finance se získají zalepením děr a potlačením korupce? :-)

0/0
29.6.2011 21:20

navsteva bzdi na socialistu

Re: Hele neslibovali levicoví hlasatelé, že veškeré potřebné

;-D on je to totiz blud. Serizni odhady AI a dalsich hovori, ze zlepsenim zadavani verejnych zakazek lze usetrit cca 30-50 mld. rocne. A to je jako nic v porovnani s temi stamiliardami mandatornich vydaju, ktere jsou urceny k prozrani. A to uz vubec nemluve o tom, ze i kdyby to bylo tech 50 mld. tak smyslem by melo byt dat je do jinych investic a zakazek a nikoliv je nalit do prozirani. Proste je potreba skrat v prozirani = statni zamestnanci, verejny sektor, jejich platy, duchody, davky atd.

0/0
29.6.2011 21:37

Dalšínickvpekle8 aneb 1000 dukát

Super

A kolik přinese to progresivní zdanění ? Si ČSSD myslí že vysoce vydělávající budou čekat až je berňák přijde skásnout ?

0/0
29.6.2011 21:15

Opričnik2

Re: Super

Pššššt, to se nesmí říkat nahlas, jinak socky puknou vztekem.;-D

+1/0
29.6.2011 21:18

bk89322

Re: Super

Uz je vidim, jak se masivne stehuji na Slovensko, do Lotysska, ci do nejake africke zeme, napr. Somalska, jinde totiz maji progresivni zdaneni.

0/0
30.6.2011 0:19

Opričnik2

A těch 30% daní pro velké firmy spustí tak obrovský

růst HDP, že takový svět ještě nevilěl, že jo? ;-D

+2/0
29.6.2011 21:15

bijec5

Vyborne

tleskam CSSD, to jsou konecne prorustova opatreni, ktera jsou schopna stabilizovat verejne rozpocty a nastartovat ekonomiku. Jen bych doporucil tu progresi u dane z prijmu fyzickych osob trosku pritvrdit, nejvyssi pasmo by mohlo zacinat kolem 100 000 a sazba by mela byt alespon 40%R^[>-]R^

0/0
29.6.2011 21:09

kunta_kinte - padly u Bydzova

Re: Vyborne

;-D

0/0
29.6.2011 23:31

mixle_v_pixle

Jasně, zaveďte progresivní zdanění,

zvedněte daně firmám. To by v tom byl čert, aby naši voliči (netáhla a spol.) nedostali víc. Ach jo, kdybyste radši zastavili tu vaši nonstop zlodějinu.

+1/0
29.6.2011 20:47

bijec5

Re: Jasně, zaveďte progresivní zdanění,

Kdo uz 5. rokem otaci kohoutky statniho rozpoctu?;-)

0/0
29.6.2011 21:10

Opričnik2

Re: Jasně, zaveďte progresivní zdanění,

No jo, zase jeden socan po lobotomii, kterému už stihli z paměti vymýt vzpomínku na 1,5 roku koaliční úřednické vlády Topolánka a Paroubka pod vedením premiéra Fischera, že jo? ;-D

+1/0
29.6.2011 21:17

navsteva bzdi na socialistu

Zvysovani dani neresi problem

ze se tu prozere vic nez ekonomika vyprodukuje. Nez vyprodukuji lide. Nez vypodukuji ti co tu pracuji a tech je mene a mene.

Predevsim je potreba odstrihnout ty co zadne hodnoty neprinaseji a tech je neurekom.

0/0
29.6.2011 20:12

mbau

Re: Zvysovani dani neresi problem

myslíš ty spousty vládních úředníků a politiků?;-D;-D

0/0
29.6.2011 20:24

MUDr. madqwert

Re: Zvysovani dani neresi problem

je treba odstrihnout vyzirky typu fejk, hava, stava, drobil, dalik R^;-D

0/0
29.6.2011 20:25







Najdete na iDNES.cz