Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nakupují poslední hlučné Regionovy. Za evropské peníze

Miliardové investice Českých drah do hlučných žluto-zelených vlaků Regionova definitivně končí. Se šumperskou společností Pars nova patřící pod Škoda Transportation podepsaly poslední kontrakt na 11 jednotek Regionova za 280 milionů korun. Další regionovy už dráhy nechtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marmus

zlodej Roman z CEZu vytenuluje , co se da

za podpory jim zkorumpovanych politiku z penez CEZ . M. Roman je majitelem Skody Transportation a brutalne tuneluje Ceske drahy , Dopravni podniky Prahy , Plzne ..... kam dodava za miliardy srot ......

0/0
2.7.2011 17:54

bebíčko

Dráhy nakupují poslední hlučné Regionovy. Za evropské peníze

Úžasný článek.Kam pro ty informace iDNES chodí.?Nestačím se divit.

0/0
2.7.2011 2:41

certik_bertik

ta

hlučnost se dá odstranit výměnou převodovky

0/0
1.7.2011 0:17

bebíčko

Re: ta

;-D

0/0
2.7.2011 2:38

tarten

Re: ta

No a kolik melounů navíc by to stálo, nyní už od Škodovkového impéria?

Nene, nejúčinnější odstranění hluku je výměna celé RegioNovy za něco stejně drahého (se započítáním životnosti) ale mnohem lepšího! Třeba něco z toho, co už ČD kupují od fy Stadler nebo PESA.

Méně účinný způsob jak dostat hluk na snesitelnou úroveň je určitá úprava podlahy, která je v téhle sérii už dávno v projektu a u starších sérií se dělá dodatečně. To vám ale iDnes samozřejmě zapře.

0/0
4.7.2011 12:12

Bery

Re: ta

Stadler RS1 (ve verzi pro liberecko) ma vsak pouze 71 mist a to z nich je jeste asi 20 sklopnych, tedy neplnohodnotnych sedadel. Takze tam kde jezdi jedna plna Regionova (pripadne tridilna verze), tak uz musi byt 2x RS1. S tim je potreba v kalkulaci pocitat. Ale jinak souhlas.

0/0
4.7.2011 13:31

certik_bertik

Re: ta

zase tak moc by to nestálo, musel by se vyměnit jen ten převodový mechanismus. Při výrobě vyššího poču kusů by to byla celkem levná záležitost

0/0
4.7.2011 14:23

Sidonie_11

Mně by spíš vadilo, že...

umístění sedaček nějak nebere v potaz okna - že sedačky nejsou jako ve starých motorácích, ale klidně umístěné v půli okna. :-P

0/0
30.6.2011 20:33

marmus

dalsi tunel M.Romana z ĆEZu

kteremu Skoda Transportation patri , stejny podvod jako s tramvajemi pro Dopravni podnik Praha , stejna kvalita , velka cena , zmanipulovana soutez

0/0
30.6.2011 18:50

petr4770

Re: dalsi tunel M.Romana z ĆEZu

Tak pozor Ferdo...Regionovy dělal PARS ještě předtím než ho koupila Škoda...to jen pro pořádek;-)

0/0
30.6.2011 19:25

petr4770

Re: dalsi tunel M.Romana z ĆEZu

a ještě jedna věc,jak víš o podvodu?Jenom něco meleš vid...tak bacha na obvinování...;-)A zajímalo by mě dle čeho porovnáváš kvalitu tramvaje 15T ForCity...s T3?;-D

0/0
30.6.2011 19:27

wrah

Re: dalsi tunel M.Romana z ĆEZu

Š15t není špatná tramvaj, jen to chtělo trošičku rozumnější pérování a klimatizaci. Oproti Š14 Porsche design je uvnitř mnohem lépe rozložena, lépe průchozí, lépe se sedí atd. Jen mi přijde, že obě tramvaje někdo posuzoval akorát z firemního Superbu, jedoucího vedle ní. Jinak by dotyčnému muselo dojít, že na půlce kolejiště v praze šíleně hází (což by odstranily tlumiče, zvyšující výšku o řekněme 2-3 cm) a že v létě se v nich nedá dýchat. Již při teplotě 25C se nedá na polovině sedaček, na kterou zrovna praží slunce sedět. Vyřešila by to kovová folie za pár tisíc kč na celou tramvaj. Tuplem u té Š15 je to neskutečně markantní u zadního vozu, těch posledních 5 míst k sezení (a řekněme dalších 5 k stání) je za slunečného dne prakticky nevyužitelných.

0/0
30.6.2011 20:55

homerjsimpson

Hlučné

já osobně poslouchám MP3 a je mi to jedno, Hlavně, že tam jsou lepší sedačky. Jo a na záchodě jsme byl taky a nemám s ním problém. Ale asi pro starší to moc není.

0/0
30.6.2011 16:30

Leinad

Re: Hlučné

Já si vevnitř na hluk zvyknu, ale i tak je zajímavé, že to dělá více hluku, než původní 810. Kdybych bydlel u trati, asi by mi to vadilo.

Záchod není to tom, zda je člověk starší/mladší, ale jak moc umí látku ze základní školy (čtení piktogramů, mačkání tlačítek)

0/0
30.6.2011 17:35

marmus

Zlodej Roman

znici snad uplne vse

0/0
30.6.2011 18:52

falda

Není to tak dávno,

co se na tyto vozy pěla jen samá chvála. A nyní jsou najednou hlučné a nevyhovující. Samozřejmě, jsou hlučné, ale toho si všichni ti pisálci všimli až po takové době? Bystrost našich novinářů je doopravdy šokující. A nebo většina z těch, kdo o těch vozech zasvěceně psali, v nich nikdy neseděla. A podobně je to patrně se všemi zprávami...

0/0
30.6.2011 13:49

Posel z Liptákova II.

Úplně vyhozené peníze

zvýšení komfortu pro cestující je minimální (za zmínku stojí jen nízkopodlažní úprava, která je na českých lokálních tratích stejně k ničemu... Jenom touto úpravou zmršili design původních tzv. "kufrů"

0/0
30.6.2011 12:31

sociokulturně znevýhodněný

Re: Úplně vyhozené peníze

Já s vámi nesouhlasím. Až na ten příšerný kravál není Regionova tak špatná. Za to, že tak hází, mohou často neudržované trati. Jezdíme s ní často, i s kočárkem. Bohužel je otázka, jak dlouho vydrží, také je pravdou, že jich nemuselo být tolik, radši se měla nakoupit nová vozidla se čtyřmi nápravami.

+1/0
30.6.2011 12:53

lucky_24

Re: Úplně vyhozené peníze

Pokud pojedete po stejných kolejích z Karlových Varů do Sokolova Regionovou a nebo u konkurence s RegioSprinterem, tak je tam velký rozdíl jak v úrovni hluku, tak v tom házení. Takže to tím vlakem je. A RegioSprinter je jen malý obyčejný motoráček, který si troufnu zařadit a přirovnat k Regionově. Cena porovnat moc nejde, nový RS asi bude mít delší životnost a je to komplet nový vlak, zatímco Regionova ne. Ovšem oba tyto vlaky mají stejný neduh, nemají klimatizaci.

0/0
30.6.2011 13:30

sociokulturně znevýhodněný

Re: Úplně vyhozené peníze

Klimatizace je u nás vyloženě potřeba jen pár dní v roce, takže to nemá smysl, stačí proudění vzduchu od okna. (Něco jiného je samozřejmě MHD, tam to tolik foukat nemůže.)

Čtyřnápravový motorák se se špatnou tratí vyrovná lépe, to je jasné. Na koridoru by ten rozdíl nebyl takový.

0/0
30.6.2011 13:41

Petrasek

Re: Úplně vyhozené peníze

Presne tak zalezi hlavne na podvozku. Napriklad ve svycarsku maji osobni vlaky kola vyrobene z novych materialu a diky tomu nejsou skoro vubec slyset. Maji tam na to dokonce normu. Jednou jel po trati vlak a byl hlucny. Bylo mi receno, ze to je vlak z italie, ktery nema kola z novych materialu a je proto tak hlucny. Rozdil to byl vcelku velky. Takze ne vse je o trati.

0/0
30.6.2011 15:52

Hagrid23

:)

Mě se ty vlaky nelíbí.. mají méně míst na sezení. Jediné co je fine je, že je to nízkoprahové pro maminky s kočárkama a má to stahovací okna. Jinak je to hluččné. Podle mě rekonstrukce starých motoráčků o nová okna (stahovací) + výměna sedadel by stála méně a efekt stejný.

0/0
30.6.2011 12:28

lolek77

Méně míst snad nevadí, když

ty vlaky jezdí většinou poloprázdné. Ale za ty miliardy tam mohli nacpat trochu minerální vaty na odhlučnění.;-€

0/0
30.6.2011 12:51

pagani

Na kratke vzdalenosti

je relativne dostacujici.A tady v EU u nas Na konci sveta jen tak lepsi nebude.

Zajimave je ze i 30let stare vlaky z Rakouska maji slusnejsi parametry.jo a ta hlucnost je priserna.

0/0
30.6.2011 12:02

Já to nebyl, já to nebil!

Regionovy jsou dobrý. Alespoň člověk nezapomene,

jaké kostitřasy se za bolševika pohybovaly po česko-moravsko-slezsko- slovenských kolejích ;-)

0/0
30.6.2011 11:58

Petr K_.

Re: Regionovy jsou dobrý. Alespoň člověk nezapomene,

Co za bolševika, to je srovnatelné s želeničními zážitky za Rakouska-Uherska.

I když ono se toho od dob mocnářství na drahách příliš nezměnilo.

0/0
30.6.2011 12:29

BaronOfHell

Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

hlučnost. Hloupost lidí, kteří vstoupí na záchod a myslí si, že záchod sám pozná a zamkne je zarážející. Přijde mi, ale že hluk není až tak hrozný od motory, ale při vyšších rychlostech celý vlak tak nějak rezonuje. Škoda, jinak je to dobrý vlak.

0/0
30.6.2011 11:53

Zmuda, zelený mozek

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

Stačí implementovaná primitivní logika: pokud zavírám dveře vnitřním prvkem, zároveň dveře zamknu (Hypernova na to musí mít prvky dva).

0/0
30.6.2011 11:57

Gizmo.cz

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

Stejně i u City Elefantu...

ale co čekat, Škoda jako Škoda

0/0
30.6.2011 12:03

tarten

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

Není to tak jednoduché, ještě by ten vnitřní prvek musel být nedosažitelný zvenku - proti "vtipálkům". A to není tak snadné, pak by ho cestující pravděpodobně vůbec nenašel. Přijde mi to jako celkem málo řešitelný problém (bez pomoci průvodčího).

0/0
30.6.2011 12:07

Bery

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

Jestli to nebude tim, ze ty dvere se zaviraji automaticky... takze se pak dalsim tlacitkem musi zamknout.

0/0
30.6.2011 13:11

Xladi

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

Tak samozřejmě je to lepší než kdyby to jezdilo nezrenovované ale ten podvozek je konstrukčně 60 let starý a dnes to prostě nestačí regionova se mi líbí zvenku i zevnitř ale ten hluk je docela velký a taky je dost velké mínus že do renovace nezahrnuli klimatizační jednotky tím by se komfort dost zvýšil, ale to co je ve vyspělých zemí standartem je u nás asi nadstandart.

0/0
30.6.2011 12:10

sociokulturně znevýhodněný

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

Motorák řady 810 byl omyl od samého začátku. Přitom už tu jezdily mnohem starší motoráky, kde se cestovalo daleko pohodlněji. Holt komouši ...

0/0
30.6.2011 12:56

tarten

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

810 byla vymyšlená nouzovka pro pár nejmenších lokálek. Neschopnost komančské ekonomiky se projevila v tom, že: 1) nebyla pak nahrazena tím, cím měla být, 2) zaplevelily se tím prakticky všechny regionální tratě, na které to ani nebylo konstruované. A nechalo se to tak.

0/0
30.6.2011 16:35

JBetak

Re: Tak regionova má jediný problém a to je zmiňovaná

Tak jest. Původní záměr byl vyrobit jich 250 (pro celou federaci). Nakonec jich bylo 670.

0/0
1.7.2011 6:44

pagani

Rozdil

Je taky asi v tom jestli je vyhodnejsi 30let stara souprava ze zapadu

oproti soucasnym neekonomickym a nemodernim a nemajice

vice moznosti mezi kterymi volit

nebo pro nekoho lukrativnejsi korupce s tim spojena.

0/0
30.6.2011 11:48

tarten

Re: Rozdil

Než tyhlety rekokrámy je mnohem lepší nový vláček ze západu nebo z Polska, který vyjde po započítání životnosti na STEJNÉ peníze.

0/0
30.6.2011 11:50

r_e_c

Je to nesmysl!!

To co se píše v článku je nesmysl!!. Jezdím regionovou každý den do práce a jsem s tím spokojen. Hlavně, že už nejezdí ty příšerné umakarto-koženkové motoráky. Hluk je jednoznačně nižší než byl u starých souprav (uvnitř i venku). A komfort odpovídající příměstské soupravě. Souhlasím s tím, že to není 21. století, ale když uvážím, že jsme ještě před pár lety jezdili 40. let starým šuntem, je to výrazný posun dopředu. Asi bylo potřeba vyrobit nějaký argument, proč je ČD nebudou kupovat - to je u nás už takový kolorit. Prostě raději nakoupíme 30 let staré vagóny z Rakouska;-€.

+2/0
30.6.2011 11:20

špekovatej

Re: Je to nesmysl!!

Jezdíš pořád 40 let starým křápem, akorát má nový lak.

0/0
30.6.2011 11:26

tarten

Re: Je to nesmysl!!

Nejen lak, je toho tam nového mnohem víc. Ale základ je pořád starý, s tím se nic udělat ani nedá.

0/0
30.6.2011 11:51

Jan Sůra

Re: Je to nesmysl!!

Za cca milion korun se "umakarto-koženkové" motoráky přestavují do poměrně civilizované verze, která má víceméně stejnou životnost, jako Regionova za 25 milionů.

0/0
30.6.2011 11:27

Pravda stojí dukáty

Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

Ale pod kola. Drtivá většina lokálek, pro které jsou regionvy určeny jsou v takovém stavu, že na nich lítá cokoliv. Jel jsem tuhle německou VT 612 ,jinak v Německu určenou pro regionální expresy, z Liberce do Tanvaldu a toho vrzání, hrkání a skákání bylo beztak dost. Pak tím samým vláčkem jsem jel do Německa a ejhle z něj byl tichý a pohodlný vláček :-)

+3/0
30.6.2011 11:12

špekovatej

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

Nesmysl, když pojedeš trabantem po české rozbité silnici anebo po německé fajnové silnici tak hlučnost bude pořád tragická a změna minimální. Je to ve strojích, 90%, zbytek v komunikaci

0/0
30.6.2011 11:15

Pravda stojí dukáty

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

Je to o tom ten stroj postavit do těch podmínek. RN na koridoru nebo opravené trati opravdu není taková tragédie jako někde mezi Kotěhulkami a Horní Lhotou, kde naposledy opravovali trať za Heydricha...

0/0
30.6.2011 11:19

tarten

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

1) RegioNova na koridoru tragédie je také. Ale z jiného důvodu. Má mizernou trakci a zdržuje ostatní vlaky. Není možné kolem ní protáhnout tolik rychlíků, kolik kolem jiných modernějších regionálních vlaků.

2) Co myslíte tím "ten stroj postavit do těch podmínek"? Na lokálkách, kde předtím ten šrot 810 solo aspoň stíhal přípoje je těžší RegioNova nestíhá. Takž není divu, že mají některé lokálky tak mizernou ekonomiku, že se budou rušit. Kdyby tam jezdily jen solo reko jako např. 809 se stejným motorem co má RN, některé lokálky by patrně přežily snáze. RegioNova Trio v těch "svých podmínkách" trakčně selhala úplně.

0/0
30.6.2011 12:05

Pravda stojí dukáty

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

S tím nelze než souhlasit, je to o nasazení RN. RN na koridoru sama o sobě je neskutečná prasárna, to se musí uznat. Myslel jsem to tak, že je potřeba postavit stroj adekvátní špatně udržovaným lokálkám a tím byl a je 810/809. Lehký, malá kapacita na tratě kde jezdí pár dětí do školy,dělníci do fabriky a o víkendu houbaři na houby a celkem svižný. Bavili jsme se o hlučnosti a ta je u RN hodně závislá na svršku a na stoupání (15+ promile je pro ni tragédie a motor div nevyskočí ven). Na kvalitní trati dokáže jezdit celkem obstojně a vyřazuje aspoň šílené ropovody o pěti krabičkách.

0/0
30.6.2011 12:23

tarten

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

RegioNova se nehodí ani tam, kde jezdí šílené ropovody o 5 krabičkách. Tam už patří větší vlak. Regionovou se dá rozumně vytloukat nedostatek něčeho lepšího jen a pouze na lokálkách, které byl provoz postaven na dvojici 810+010  a nebyla úplně plná, na ničem jiném. Tam je RegioNova lepší, když už se musela pořídit. Ale nikde jinde, kde jezdí běžně něco menšího nebo většího, tam se RegioNova nehodí!

0/0
30.6.2011 18:28

kublaj1

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

Souhlas. Stav železničního svršku je hlavním důvodem hlučnosti. Ať už jede po opotřebovaných regionálních 50 let a více starých kolejích, po povolených šroubech a spojkách cokoliv, nikdy to nebude pohodlná jízda. Článek je tendenční.

0/0
30.6.2011 11:22

špekovatej

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

To je demagogie.  Když pojedeš v tráboši po rozbité silnici nebo v mercedesu kde se ti pojede lépe? Co bude pohodlnější a méně hlučné? Jasně, že medvěd. Vliv komunikace je mnohem menší než vlvi samotného stroje.

+1/0
30.6.2011 11:27

cetkaatretka

Re: Za hlučností je třeba se podívat ještě níž než na podvozek

silnice nejsou koleje

0/0
30.6.2011 11:48







Najdete na iDNES.cz