Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici D3 je už dvacet let. Měří ale jen patnáct kilometrů

Přesně před 20 lety se Jihočeši dočkali první části dálnice D3. Těsně před prázdninami v roce 1991 byl otevřen 3,5 kilometru dlouhý obchvat Tábora - jako úsek dálnice z Prahy do Českých Budějovic. Za dva roky se protáhne do Veselí nad Lužnicí. Další výstavba je ale vzdálená, chybí peníze i vůle politiků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

politicky nekorektní trolejbus

problémem D3 nejsou ani tak peníze...

.ale její trasování na samém začátku v Praze a ve Středních Čechách.

D3, tak jak byla namalována do map by totiž procházela Posázavím.

Jako Brňákovi by mi to mohlo být jedno, ale Posázaví rozříznuté dálnicí si neumim představit.

Zničilo by se tak svým způsobem unikátní území, ke kterému mám z mládí vztah a dálnici přes něj prostě nechci. Posázaví je mekka českého trempingu, rozsáhlé rekreační území ( kde mají chaty především tisíce pražanů) kam lidé z poloviny Čech jezdí hledat klid, romantiku starých trempských časů a fantastické výhledy na kaňon "Zlaté " řeky - Sázavy.

Netvrdím, že D3 je zbytečná, minimálně z Tábora do Budějic má svůj smysl, ale dokud se nevyřeší její vedení severně ku Praze, tak ji nemá smysl stavět. Varianta rozšířit stávající silnici přes Benešov je bohužel nerealizovatelná jednak kvůli zámku Konopiště, v jehož těsné blízkosti by tato dálnice procházela, ale především, kvůli nemožnosti zaústit dálnici do stávající - již dnes přetížené - D1.ta by se musela

0/0
2.7.2011 23:49

politicky nekorektní trolejbus

Re: problémem D3 nejsou ani tak peníze...

(pokr) rozšířit v úseku Praha - Mirošovice na 2krát šest pruhů, na což není místo.

Alespon trochu přijatelná varianta, západní, (kdy by dálnice procházela pouze západním okrajem Posázaví a obešla by se bez série drahých estakád, vysokých mostů a dlouhých tunelů ), která by se napojovala buď na Pražský okruh s západním obchvatem srdce Pozásaví, nebo až dálniční křižovatkou na Plzeňské dálnici by byla o dost delší a mnoho řidičů by nadále jezdilo po staré Strakonické přímo. Návrh vést dálnici přes Posázaví několika dlouhými raženými tunely je sci-fi.

Takže postavit D3 z Tábora na hranice tak, aby severně od Tábor mohla pokračovat všemi směry a snad někdy v budoucnu přijdeme na vhodné řešení. nebo se ukáže, že dálnice přes Posázaví není potřeba a D3 bude začínat v Táboře....

( podotýkám, že auto mám a v zásadě proti dálnicím nejsem. ovšem dálnice přes Posázaví je stejná - a možná ještě větší) prasárna, jako D8 přes Český ráj)

0/0
3.7.2011 0:01

jezek

Re: problémem D3 nejsou ani tak peníze...

D8 přes Český ráj ? To seš dost vedle...

0/0
3.7.2011 20:56

politicky nekorektní trolejbus

Re: problémem D3 nejsou ani tak peníze...

O.K. , chybička se vloudila.

Každopádně,chybějící úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem má vést přes České Středohoří, což je dokonce Chráněná Krajinná oblast.

Přitom zmíněná trasa se dala řešit přestavbou a napřímením současné silnice I-30 a krátkým tunelem pod Krásným Březnem s jižním portálem mezi Střekovem a Kojeticemi. Trasa by byla dokonce kratší, než současná stopa dálnice a kromě tunelu ( o délce 2-4 km, podle místa jižního portálu) by bylo potřeba jen pár mostů přes Labe a trať ČD. Do Teplic by potom nevedla dálnice, ale jenom přivaděč.

Dnes už je tato varianta samozřejmě nerealizovatelná, již postavených 20 km dálnice z Řehlovic by se muselo odepsat,což je ekonomický nesmysl ( cca 5 miliard).

Proto je potřeba velmi pečlivě zvážit trasování D3 severně od Tábora, aby Posázaví bylo co nejméně zasaženo a nedošlo k tomu, že nějakou variantu, jenž se ukáže jako lepší již nebude možno realizovat.A možná se ten úsek jako zbytečný nakonec nepostaví vůbec

0/0
4.7.2011 19:52

vl.martin

Re: problémem D3 nejsou ani tak peníze...

Vážený pane, Vaše "úvahy" o napřímení silnice první třídy č. 30 v údolí Labe a vedení tunely pod krásňákem s tím, že tunel vlastně bude začínat na protejším břehu Labe, ukazují, jak dobře znáte místní poměry. V této utopistické variantě to prostě a jednoduše možné není.

Ať je rozestavěná dálnice D8 vedena Českým středohořím nebo ne, stávající I/30 je vedena tím stejným CHKO!!

0/0
7.7.2011 12:26

briza

Re: problémem D3 nejsou ani tak peníze...

Ja rikaji zli jazykove. ... problem trasy ve Stredoceskem kraji je ve skutecnosti sporem Prazaku o to komu z nich ta dalnice zkazi okoli jejch chalupy. :-/

0/0
3.7.2011 10:31

politicky nekorektní trolejbus

Re: problémem D3 nejsou ani tak peníze...

V zásadě máte pravdu, ale představa dálnice přes samé srdce Posázaví a vysokého šikmého mostu přes kaňon Sázavy (doplněného dlouhými estakádami, hlubokými zářezy a sérií tunelů) je nepřijatelná pro mnoho lidí v republice, nejen pro Pražáky/Středočechy. Přitom potřebné mosty, estakády a tunely na trase činí tento kus dálnice velmi nákladným na výstavbu a delší trasa ( ať už východně, nebo západně )by nakonec vyšla možná i levněji.

Otázkou je, jestli je tenhle úsek dálnice vlastně potřeba, ono to dopadne tak, že dálnice D3 bude hodně dlouho začínat u Mezna a třeba se zjistí, že její pokračování do Prahy je zbytečné, nebo, že se dá udělat jinudy.

Kdyby se podařilo nějak vyřešit zkapacitnění D1 v úseku Praha-Mirošovice, bylo by nejlepší přestavět na dálnici současnou silnici E55 přes Benešov , i za cenu východního obchvatu Benešova, nebo tunelu ( zámek Konopiště)

0/0
4.7.2011 20:15

CART09

Re: problémem D3 nejsou ani tak peníze...

Ale dálnice už přes Posázaví přece vede, betonový most přes Sázavu už existuje, a ačkoliv tam nevypadá nijak nádherně, tak si nějak nedovedu představit dopravu bez D1...

0/0
7.7.2011 12:50

HrubesaMares

zbyva se jen zeptat

co dela Ministerstvo dopravy se vsema tema prachama kazdy rok? Zatim se proflaklo akorat Toskansko a sem tam nejaky ten vecirek...

0/0
1.7.2011 10:19

Milenius

Ta už byla slibovaná na rok 2005

Moc dobře si pamatuju předvolební slib Zemana, který sliboval, že ta dálnice bude v roce 2005 stát celá. Ale tak to je to u nás se vším. ;-O8-o:-)

0/0
1.7.2011 8:55

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: Ta už byla slibovaná na rok 2005

Já si zase pamatuju, jak ji Klaus v r. 97 úplně zrušil.

0/0
1.7.2011 9:53

Scarlett from Scottland

pro mě osobně

je tato dálnice zbytečná, ale přála bych si, aby už z Budějc vypadly projíždějící turiské k hranicím a kamiony.....

0/0
1.7.2011 8:07

kuny

Re: pro mě osobně

Ty jsi z Budějovic? ... A nevyužíváš silnici na Tábor (sever I3) a na Velešín (jih I3)? ... Protože vzhledem k dopravním intenzitám tahle dálnice není zbytečná jak pro obyvatele Budějovice, tak potencielně pro část ekonomiky celé ČR. Je nepochybně důležitější než například R48, spolu s dostavbou D8 (ústecká) a R1 (okruh kolem Prahy) vytvoří z mezinárodního hlediska velmi důležitý severojižní tah přes ČR...

0/0
1.7.2011 8:25

Scarlett from Scottland

Re: pro mě osobně

ano, já jsem z Budějovic. Chápu, že pro mnoho lidí by byla přínosem, píšu, že pro mě osobně je zbytečná. Trasu na Tábor jsem využila párkrát a to jen donuceně pracovně :) a na Velešín občas. Ale MNĚ osobně to stačí takto, pokud to jde, snažím se projíždět jinudy, než hlavními tahy. Nikam nutně nespěchám a opravdu raději využiji v klidu vedlejší trasy a pokoukám :-) dálnice využívám většinou jen v zahraničí, ale i tam okrajově. Prostě dávám já i partner přednost klidnému cestování vedlejšími trasami, ale je fakt, že mi necestujeme většinou ve stylu se co nejrychleji z bodu A dostat do bodu B :-)

0/0
1.7.2011 9:17

mamina2

Re: pro mě osobně

Tak rpo mě je taky zbytečná dálnice na Rozvadov a přesto nepochgybuju o tom, že je tam správně.

0/0
1.7.2011 9:21

Scarlett from Scottland

Re: pro mě osobně

no taky nikde nepíšu, že s tou dálnicí nesouhlasím, viz. úvod vlákna. Mělo by to spoustu výhod a přínosů a pro mě osobně uvolnění města a vedlejších tras.

0/0
1.7.2011 9:38

kuny

Re: pro mě osobně

No já jsem také z Budějovic, na přínos té dálnice koukám komplexně, takže bych ji chtěl celou (a to i přes to, že po I3 moc nejezdím). Obchvat Budějovic je potom nutnost, která by Budějovicům konečně ulevila a hlavně by od sebe oddělila městskou a tranzitní dopravu. Jistě to znáš situaci na Strakonické, Pražské  a na Dlouhé louce. To jsou tahy, které potřebují nutně úlevu a ne přidělávat další semafory (Sconto).

0/0
1.7.2011 10:04

Scarlett from Scottland

Re: pro mě osobně

jasně že znám :-/ ale ono odpoledne stojí prakticky skoro celé město. Sady, Rudolfovská (viadukt), Dlouhá louka, Strakonická není tak hrozná, když už otevřeli oba pruhy (při stavbě Sconta jen jeden pruh, to bylo hrozný)...atd. Co se týče semaforu u Sconta, tak to mi hlava nebere. Tři semafory dost zhusta za sebou, nehledě na to čekám karamboly, protože pokud pojedete od vltavy po strakonický, tak ten semafor u Sconta je za zatáčkou 8-o a zároveň povolená 70, takže tam se pěkně nalítne a šup, buď se narazí do kolony aut nebo se přinejměnším bude prudce haltovat Rv

0/0
1.7.2011 10:19

paja.butcher

Re: pro mě osobně

No to je Budějckej přístup, komunisti nám postavili čtyřproudovky, tak my na nich teď postavíme světla (bauhaus, Sconto) i když by šlo napojit ty obchoďáky i na stávající křižovatky a kruháče.

Prostě v Budějcích sedící dopravní inženýr to je jantar.

0/0
1.7.2011 10:44

Scarlett from Scottland

Re: pro mě osobně

musím souhlasit. Město zasekaný a přístup mi přijde takový - zasekat a ucpat ho ještě víc :-/ nehledě na to, že na další obchoďáky už snad ani nikdo už nemůže být zvědavej a pokud tam měli takovej volnej plac, mohli tak postavit alespoň něco kloudnýho :-/

0/0
1.7.2011 10:48

kuny

Re: pro mě osobně

Souhlas... A ještě dodám, že 4 mld. (nebo kolik to bylo) nám tady řeší lodní dopravu na Hlubokou. Přitom by ta tyto peníze mohla být půlka dálnice kolem ČB. Tohle už mi hlava vůbec nebere.

0/0
1.7.2011 11:01

kuny

Re: pro mě osobně

Přesně tak, souhlas! Místo nějaké racionalizace dopravy (plynulý průjezd bez zastavování) tak se přidávají jenom samé semafory a kruháče. Mimochodem, kruháč u Globusu a kruháč na okružní to jsou dvě velké tragédie. Ještě Když chci z města zajet ke Globusu, musím se z vnitřku kruháče přes proud aut nacpat do pravého pruhu ke Globusu - je to pěkně o držku. BTW. Všimli jste si toho vyhoblovaného pruhu a gumových stop vedoucích z města rovnou do křoví na kruháči?? Tam to musel nějaký připitý machýrek pěkně rozparádit :-)))))). No a ten kruháč mezi Okružní a výpadovkou na Třeboň to je také úplná tragédie. Má sice dva pruhy, ale ten vnitřní nelze prakticky využívat. Prostě sumasumárum podtrhuju, že dopravní koncepci v ČB má na starosti úplné jelito, ktré po městě jezdí tak maximálně na kole.

0/0
1.7.2011 10:59

paja.butcher

Re: pro mě osobně

Já bych naopak řekl, že kruhák u Globusu je jeden z nejlepších co znám. Ten vnitřní průjezdný pruh bez přednosti (jako je to v Táboře) je vynikající.

Naopak na Okružní tam se hladá a hledá. Přitom dvoupruhových kruháků je v republice plno, ale funguje asi tak jeden co znám - ten nejstarší, Kulaťák v Praze :-) Tam to funguje dobře. Ale jinak mi přijde že se všichni vnitřního pruhu bojí a tím ztrácí smysl. Ostatně ten paskvil v Litvínovicích (zácpotvořič) byl původně taky 2 pruhovej a pak ho přemalovali.

0/0
1.7.2011 19:22

f0rr35t

Re: pro mě osobně

Kruháče jsou celkově v ČR dost špatně využívány. Buď kruháč "zazdí" projektant (příliš malý průměr, příliš mnoho kruháčů na průjezdním tahu...), nebo jeho výhody "zazdí" chování řidičů. Mě vždycky může klepnout pepka, když popojíždím 500 metrů v koloně na kruháč (na trase Mirošovice - ČB častý jev na několika místech) a vidím, jak lidi dávají "přednost" autu, které je o dva vjezdy dál. Když se to na kruháči umí, tak to odsejpá, ale většina lidí u nás kruháče absolutně nechápe.

0/0
2.7.2011 20:00

politicky nekorektní trolejbus

Re: pro mě osobně

Tak pražský Kulaťák zas tak moc nefunguje, problémem jsou ty tramvajový koleje přes něj, které dělaJÍ klasickou T křižovatku.Tram má zároveň přednost, takže dost často jsou na kruháku kolony

0/0
3.7.2011 0:12

kuny

Re: pro mě osobně

Problém kruháku u Globusu je v podstatě stejný jako u většiny kruháků tohoto typu - má moc malý poloměr. kdo chce jet ke Globusu z města se poměrně těžce zařazuje přes proud aut od Písku směrem na jih. Často se to tam různě špuntuje a způsobuje to kolizní situace. Kruháč v Litvínovicích je nebetyčně pitomý, pamatuju ho rověž jako dvoupruh, to jsem nepochopil vůbec. Jeho základní problém je opět tragicky malý poloměr, ještě je koncipován jako most přes potok a to už je naprostá debilita.... A ten velký poloměr je přesně to, co dělá z vícepruhového kruháče v Praze na Dejvicích funčkní křižovatku.

0/0
7.7.2011 12:39

f0rr35t

Re: pro mě osobně

R^ Tím semaforem mě teda pěkně n*****. Kvůli nějakému dodrbanému obchoďáku bude další brzda na už tak dost zasekané silnici. Navíc v zatáčce, takže počítám, že po pár nehodách sníží rychlost na 50 ;-€ Mít teď po ruce toho, kdo toto vymyslel...

0/0
2.7.2011 19:52

briza

Re: pro mě osobně

JA, JA, JA tudy nejezdim a proto je zbytecna. Nicmene bych byla rada aby se vyresit MUJ problem v Budejovicich.

Rv (blijici smajlik podstranen)

0/0
3.7.2011 10:29

Scarlett from Scottland

Re: pro mě osobně

Víte, než něco napíšete, tak se vůbec zamyslete nad obsahem věty nebo by vám případně pomohlo si pročíst vlákno. Já vám ale napovím. Když napíšu, že pro mě osobně je něco zbytečné, tak to neznamená, že s tím nesouhlasím. Překvapení co? Jo pro mě osobně je zbytečná, ale na druhou stranu vidím její výhody. Takže asi tak. Příště víc myslete nebo pořádně čtěte. (blijící smajlík).

0/0
6.7.2011 9:05

mak1_re

Z čeho žijou

ekofašos ? A jak vlastně žijou - nemaj auta, perou na valše, svítěj svíčkama a topěj biomasou ??

0/0
1.7.2011 7:58

Scarlett from Scottland

Re: Z čeho žijou

asi mají auta na plyn, perou v ekologických prášcích a svítěj usporkama. Ale i ty svíčky nejsou špatný nápad. Taky bych byla schopná si skoro vystačit na svícení svíčkama. Na vaření si přecijen raději zapnu sporák :-)

0/0
1.7.2011 10:25

paja.butcher

Re: Z čeho žijou

Kdyby bylo podle jejich plánů (jaádro pryč, uhlí pryč) tak by si mohli svítit opravdu leda svíčkama, ona úsporka sice málo žere, ale pořád potřebuju stabilní síť a stabilní síť z fotovoltaik a větrníků udělat nejde :-)

0/0
1.7.2011 10:45

mak1_re

Re: Z čeho žijou

no - z fotovoltaiky by si mohli svítit ve dne .....

0/0
1.7.2011 21:16

NTPT_PODRUHY_ZAKAZANY

Dálnice = Dál NIC...

:-)

0/0
1.7.2011 1:46

indnes

Nemali ste sa rozdelit !

Za federacie by ste ju uz mali davno postavenu. No, to vite, penezotoky na Slovensko....chybi.

0/0
30.6.2011 22:49

Kristova_noha

Re: Nemali ste sa rozdelit !

Jo. máš recht, měli bychom krásnou dálnici do Čiernej pri Čope...

0/0
30.6.2011 23:05

indnes

Re: Nemali ste sa rozdelit !

Mozno mas pravdu, aj k Ciernemu moru.;-D

0/0
30.6.2011 23:14

macarát

Re: Nemali ste sa rozdelit !

?Rozdělit se chtěli Slováci. Neznám nikoho ze svého okolí, kdo toužil po rozpadu Československa.

+1/0
1.7.2011 0:17

Scarlett from Scottland

Re: Nemali ste sa rozdelit !

já taky ne, ale dnes nelituji ;-D

+2/0
1.7.2011 8:08

indnes

Re: Nemali ste sa rozdelit !

Dakujem za slusnu diskusiu. Je vidno, ze po tych rokoch samostatnosti tak z jednej ako aj druhej strany kultura naroda stupla.

No a teraz k teme: Ja poznam aj takych co sa chceli rozdelit, aj takych, co nie. Dnes sa vsak na Slovensku najdete len par jedincov, ktori by tvrdili, ze to bola chyba. Aj ti to tvrdia viac menej z nostalgie.

No jo, zijeme za sve a stavime taky za sve. A je to tak spravne.

ekny den prajem !R^[>-];-D

0/0
1.7.2011 10:33

kuny

Re: Nemali ste sa rozdelit !

Jj, nebýt rozdělení, tak už jste nám tu všechno dávno postavili. Zhruba tak, jako u vás :-).

0/0
1.7.2011 8:27

ValesValpurt

Re: Nemali ste sa rozdelit !

vždyť nám to tu staví stejně, to víš, levná pracovní síla ze slovenska....

0/0
1.7.2011 9:44

odlisny

zas peníze

ale na zbraně miliardy vyhazují... polovina jde přitom do kasy politických stran a pár pijavic

0/0
30.6.2011 22:38

macarát

Zbytečné

Nestavět.. Mám v plánu se tam přestěhovat a poslední, co chci, je hluk z dálnice.

0/0
30.6.2011 21:29

pletiplot

Re: Zbytečné

NIMBY. To umí každý. Ale neboj, moc velky hluk tam nebude. Jezdí tam toho málo.

0/0
30.6.2011 22:11

macarát

Re: Zbytečné

A na tom chtít dálnici je něco extra, co člověk musí umět? Nebo čím se liší můj postoj od postoje toho, kdo dálnici chce?

0/0
1.7.2011 0:19

paja.butcher

Re: Zbytečné

zato hluk z I/3 je opravdu nižší a zvlášť ho ltumí ty protihlukové stěny všude :-D

0/0
1.7.2011 10:46

macarát

Re: Zbytečné

Hluk z I/3 by po vystavění dálnice zmizel? Fakt tomu věříš?

0/0
2.7.2011 16:02

Budweisboy

BudweiserBoy

Od roku 2000 sem si nekoupil dalnicni znamku, protoze za panelku ( D1) atd.. proste platit odmitam.

0/0
30.6.2011 20:57

mikunited

Re: BudweiserBoy

Co má panelka na D1 spoečného s Budějovicema?

0/0
1.7.2011 6:34







Najdete na iDNES.cz