Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé si udělali z e-shopů bezplatné půjčovny sezonního zboží

Lidé se naučili využívat zákonné úpravy, podle které zboží zakoupené na internetu mohou i po vybalení do čtrnácti dnů vrátit. Po prázdninách se tak obchodníkům vrací navigace, fotoaparáty ale i stany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

macacek

tenhle článek je dnešním hitem na slovensku

dali mu úderný název, přeložili do slovenštiny, je to nejčtenější článek dne na portálu sme.sk a pod ním se rozjela velmi bojovná diskuse.... stojí za podívání...

0/0
18.7.2011 14:55

Beefeeter

Vych...ytralost

Asi před čtyřmi lety mi kamarád vyprávěl, jaký je přístup obchodníka k zákazníkovi v USA - že zákazník má "nějakou" lhůtu na vrácení zboží bez udání důvodu, a že to tam není problém, atd. Ale že je to tam sice možné, ale lidi (zákazníci) to využívají tak nějak v rozumné míře. Valil jsem docela oči. Zavést to u nás, tak to tady všecko zkrachuje, bo si z toho lidi udělají půjčovnu (jsme si říkali).

A hele :D Je to tady, a reakce veřejnosti je přesně taková, jaká se dala očekávat. To se nikdo nestydí, ani nepřipadá jak... někdo.. když to po týdnu veselého užívání vrací s tím, že si to třeba rozmyslel?

0/0
8.7.2011 16:14

wairau

Re: Vych...ytralost

Bohuzel. Kdysi davno jsem byl v americe, a tam byla specialita cechu chodit si kupovat veci do Walmartu, kde meli na vraceni tusim tri mesice. Treba si typek koupil tenisovou raketu, tri mesice s ni pinkal a tesne pred vyprsenim lhuty ji sel vratit. Jeden muj tehdy kamarad, davno uz dikybohu neni kamaradem, mi na moji zadost o pujceni videokamery na vylet rekl, ze se boji, aby se s ni neco nestalo a abych si sel kameru "pujcit" do Walmartu. Rekl doslova "pujcit". K zbliti.

0/0
9.7.2011 1:05

Olds

Vraceči stanů musí být hodně čistotní a opatrní.

Hlavně ten stan bych chtěl vidět, jak ho někdo po týdnu používání vrací bez známek opotřebení.

0/0
8.7.2011 13:06

Vsetín 1

Dobře jim tak

Dobře jim tak těm e-shopům. ;-D Pracují s marží 1 - 2 % a likvidují kamenné obchody. Tam si to takoví zákazníci prohlédnou v reálu, zjistí informace a objednají přes internet. Vrcholem pak je, že prodejce nazvou zloději, že to mají drahé. ;-(

0/0
8.7.2011 10:12

ruraren

Re: Dobře jim tak

Ale ale, mám kamenný obchod i e-shop a mám v obou stejnou cenu. Je fakt, že nemám sklad v garáži nebo v bytě, ale v tom obchodě. A co mám vystaveno na e-shopu, to mám i v reálu. Neházet prosím do jednoho pytle :-)

0/0
8.7.2011 12:19

Benjout

díky za návod

dá se přes e-shop koupit Aston Martin, chtěl bych si to jednou zkusit ;-D

0/0
7.7.2011 10:20

Xeco

Stejny jak ve spanel

No ve Spanelsku je to stejny a ne jen u nakupovani pres internet normalne i v obchode takze na svadbu nadherny sacko no a po vikendu ho zase vratit no proc ne kgyz to de? Takze vsude sou lidi vycurani ale jak sem psal jen hlupak bude kupovat neco co potrebuje jen na jeden den nebo vikend

0/0
5.7.2011 17:09

mrosol

Nestojí náhodou v zákoně

že zboží se dá vrátit do 14 dní jen v původním neporušeném obale. Tedy zákazník si může doručené zboži prohlédnout zhruba stejně, jako v regálu obchodu. Jakmile ho rozbalí, může vracet jen s udáním důbodu, tedy chyby nefunkčnost atd. Připadá mi, že si obchodníci snaží prosadit nějaký nový zákon, tak si připravují živnou půdu.

0/0
4.7.2011 9:50

mmkk

Re: Nestojí náhodou v zákoně

Podle platneho zakona, muze zakaznik zbozi rozbalit a vyzkouset. pokud zjisti, ze mu nevyhovuje (z jakehokoliv duvodu), muze je vratit a dostane zpet penize v plne vysi. Podminkou je, aby produkt byl kompletni, se vsim prislusenstvim a nenesl znamky opotrebeni. Bohuzel je to tak a lide to zneuzivaji.

0/0
4.7.2011 10:10

mrosol

Re: Nestojí náhodou v zákoně

A nemáte prosím odkaz, kde se to píše? V občanském zákoníku, podle kterého se většinou nakupuje, se uvádí pouze v § 53 ods. 7 - kupující má nárok na odstoupení od smlouvy. Odstoupením nemá nárok na uhrazení nákladů na dopravu ke kupujícímu ani zpět k prodávajícímu. Zákoník se o stavu vraceného zboží vůbec nezmiňuje, ale očekávám pokud se ruší smlouva, vrací se zboží ve zcela původním stavu. Většina internetových obchodů také zdůrazňuje, že se to týká i neporušenosti obalů a ochranných fólií. Moje zkušenost je spíš taková, že obchodník se na porušení obalu vymlouvá i když jen rozlepíte průhlednou lepenku. Tak mě překvapuje, kde ti lidé nakupují, že jim to prochází.

0/0
4.7.2011 16:10

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: Nestojí náhodou v zákoně

ČOI i soukromá firma Sdružení na ochranu spotřebitelů jasně řekli, že obal není součástí výrobku a v tom je ten problém.

0/0
8.7.2011 12:44

blebleson

Re: Nestojí náhodou v zákoně

Pokud vím, tak obchodník má právo požadovat po zákazníkovi zaplacení výdajů, které má s tím, aby výrobek uvedl do původního stavu - např. nové zabalení, uvedení do továrního nastavení, atd.....

0/0
5.7.2011 13:45

pakostič

a pořád se jede...

Po prázdninách se tak obchodníkům vrací navigace, fotoaparáty ale i stany.

"Zhruba tři až pět procent sezonního zboží se nám přes léto vrací. Nejčastěji jsou to fotoaparáty, kamery a autonavigace," uvádí marketingový ředitel největšího českého internetového obchodu Alza.cz Jan Samko.

A co s tímto zboží ALZA dělá? Inu prodá je znovu, za plnou cenu dalším zákazníkům. Dávejte si na ni pozor

+3/0
3.7.2011 16:02

sunka007

Re: a pořád se jede...

Ja bych si daval spis pozor na blby, co pisi nesmysly. Kdo zna Alzu vi ze prodava pouzite zbozi jiz takto oznacene, tezko by obhajila plnou cenu pokud by zbozi nemelo puvodni baleni.

0/0
3.7.2011 17:34

Hroznej puberťák

Re: a pořád se jede...

U Alzy jsou to ty nepatrně zlevněné věci s popisem "rozbaleno". Za úplně plnou cenu a neoznačené to není.

0/0
3.7.2011 18:41

roby

Re: a pořád se jede...

kdybych neměl osobní zkušenost s Alzou, nepsal bych to. Nesnažte se mě chlapci přesvědčovat. A kdo měl někdy tu čest s Alzou jednat, tak ten ví, jak to umí, fuj. Izde se jistě najde několik najmutých pisálků, kteří ji budou obhajovat, soudný čtenář se jí jednoduše vyhne

0/0
3.7.2011 22:30

JardaM

Re: a pořád se jede...

a odkud my víme, že nejste z konkurenční firmy. Já jsem v Alze nakupoval mnohokrát s osobním odběrem v Ostravě a i notebook jsem si takto pořídil v průběhu několika hodin. Nikdy jsem s nimi neměl problém.

0/0
8.7.2011 13:12

MaverikOne

Re: a pořád se jede...

Naprosto souhlasím, mám stejnou zkušenost. Pozor na ně, objednáte si stejné zboží, normálně nové, ale oni vám pošlou to použité. A na emaily potom odpovídají typem, no a co... pokud se vám to nelíbí tak nám to pošlete zpátky. Mám osobní zkušenost.

0/0
4.7.2011 6:30

Hroznej puberťák

Inspirace

Až budu něco kupovat, napíšu nejprv do éšopu, kolik mi daj slevu za to, že jim to takhle nevrátím ;-D

0/0
3.7.2011 14:21

Rubik1

Re: Inspirace

Za slib nic nedostanete. Kolik lidí myslíte že dodržuje sliby?8-o

0/0
3.7.2011 17:29

Hroznej puberťák

Re: Inspirace

Tak nic, no, budu si to holt muset koupit za plnou ;-D Jinak jak se říká - slibem nezarmoutíš...

0/0
3.7.2011 19:51

RodoDendron0003

To znám jednoho, co ukradl propisku

a nevrátil ji.;-D;-D;-D

+1/0
3.7.2011 12:38

sunka007

Re: To znám jednoho, co ukradl propisku

Tobe to ale pali, kdyby ji vratil tak asi nebyla kradena

0/0
3.7.2011 17:36

roby

Re: To znám jednoho, co ukradl propisku

jaký prezident, takový národ. To si jistě svět uvědomuje.

0/0
3.7.2011 22:41

robinhud

Kdo si zaplatil tento článek?

Ať si někdo zkusí skloubit nákup zboží po internetu s odjezdem na dovolenou a poté zboží stihnout vrátit zpět prodejci.Pokud si vezmu nákupy které jsem realizoval a termíny dodání přislíbené eshopem se vždy lišili.V naprosté většině bych na dovolenou buď se zbožím neodjel a nebo pokud bych zboží objednal o hodně dříve tak bych zboží po návratu z dovolené nestihl vrátit.Pravda pokud někdo má eshop nebo jeho pobočku ve městě může si zboží vyzvednou osobně  to je jiná káva. Zboží si objednám dříve a vyzvedne si ho až těsně před odjezdem na dovolenou.

Tomuto zneužívání jde zabránit zkrácením lhůty pro vrácení zboží na 7 dní.Takže budeme jezdit na 6 denní dovolenou?

Na druhou stranu eshopy si o vracení zboží sami říkají. Minimální často zkreslený popis zboží. Například podívejte se na stránky Alzy.Vše je nadstandardní, dokonalé a skvělé i u zboží u kterého by mělo být napsáno technicky zastaralé překonané. Jenže oni na tomto zboží nejvíce vydělávají protože ho nakupují za likvidační ceny.

0/0
3.7.2011 10:19

i-vet

Re: Kdo si zaplatil tento článek?

pro vaše info - lhůta k vrácení se začíná počítat dnem následujícím jeho převzetí na poště nebo od doručující společnost. Takže máte 14 dní na vyzvednutí doručené zásilky. Ale je fakt, že 7-10 by klidně stačilo. Jak na vyzkoušení oblečení či bot, tak na vyzkoušení přístrojů. Víkend (kdy jezdí třeba děti dom ze škol) by se do lhůty vešel vždy.

jinak Alza už dávno není co bývala, je už notně drahá a služby i jednání na pobočkách humusovité. Doporučuji shop s krásným názvem Eva, sice nemá tak obsáhlý sortiment, ale mnohem výhodnější ceny i za dopravu. Minulý týden jsem si u nich koupila noťas, byl o víc jak 3 tis. levnější neŽ na Alze, za 3 dny prac. dny byl doma a v reálu hezčí než na fotce, popis detailní. Už jsem u nich nakupovala více (mobily, pračku...) a vše OK. Reklamace vyřízená skvěle i bez záručního listu, týden před koncem zákonné lhůty jsem odesílala porouchaný mobil (dali mi nový podle faktury). Fakt doporučuji!

0/0
3.7.2011 14:04

sunka007

Re: Kdo si zaplatil tento článek?

Tak jste pohanila Alzu a udelala reklamu na Eva. No ja ma mam zbozi od Alzy do par minut od objednavky pripraveno k vyzvednuti, reklamaci a vraceni zbozi jsem resil desitky a nikdy s tim nebyl problem. Prave kvuli servisu je pro Alza (zatim) prvni volbou. U Eva jsem jiz nakupovat, vse probehlo OK, ale siri sortimentu a servis jako Alza zatim nema.

0/0
3.7.2011 17:45

i-vet

Re: Kdo si zaplatil tento článek?

ooooooo, díky o upozornění, jsem nevěděla, že nemůžu popsat své zkušenosti a pocity z nákupu na netu8-o

0/0
3.7.2011 18:19

kublaj1

Re: Kdo si zaplatil tento článek?

Tomuto zneužívání jde zabránit tím, že se zkrátí lhůta pro bezplatné vracení do čtyř dnů. Po uplynutí této lhůty by  mohl zákazník zboží vrátit, třeba i za dalších 10 dnů, ale vrácená částka by se snížila o tzv. půjčovné ve výši 10 % z hodnoty ceny zboží.

0/0
15.7.2011 10:12

Všichni mi můžete

A sakra

odhalili mou taktiku. A to jsem si myslel, ze jsem jediny.

Zrovna zitra si jdu takhle "koupit" elektricky gril na pristi vikend R^

+3/0
3.7.2011 9:40

SMSMELODIE

Re: A sakra

A na to jsi hrdej? Podle mě je tohle spíše ubožáctví...

0/0
3.7.2011 10:17

Všichni mi můžete

Re: A sakra

...neblazni, vzdyt si delam prdell ;-)

0/0
3.7.2011 12:54

dědeček

Re: A sakra

Zlaté české ručičky a hlavně hlavička.R^;-D

0/0
3.7.2011 11:49

Petrik73

Re: A sakra

Klobásky za 39 Kč kilčo?

0/0
3.7.2011 12:36

Všichni mi můžete

Re: A sakra

Hmm, podrazili ;-O

0/0
3.7.2011 12:55

Hroznej puberťák

Re: A sakra

A když ty klobásky koupí po netu, taky je může za tejden vrátit :-P

0/0
3.7.2011 14:13

Jigssaw

Re: A sakra

No jo když se mu je podaří vylovit z mísy :D Ale to už by asi byly známky opotřebení.

0/0
6.7.2011 2:01

lakar

OK

Tohle  beru...

0/0
3.7.2011 8:25

maryfox

Nedávno přesně totéž psali

o luxusních obchodech, takže nesmysly ! Naopak, zkuste vrátit vadnou pračku, nebo jinou velkou věc. Balit, posílat, já to radši nechám opravit za svoje, protože oni vám opravu neuhradí a celkem je to nezajímá. Takže obchodníčci zase přehánějí, ušetří na těch slabších slušných. ;-(

0/0
3.7.2011 7:57

pissflapslover

kdo nekrade neni cech

hop, hop hop;-D

+1/0
3.7.2011 7:44

prolhaní novinári

Re: kdo nekrade neni cech

spíš hip-hop, ale tím se dostáváme na tenký led politické nekorektnosti ;-D

0/0
3.7.2011 19:44

tommybuu6

takže kde si to máme půjčovat?

u malých prodejců, nebo u Alza.cz a Mall.cz? ;-D

0/0
2.7.2011 23:32

tor11

vraceni zbozi

otazka je jestli 3 - 5% vraceneho zbozi je nejaka velka tragedie a o kolik se to lisi od zbytku roku. Jiste najde se spousta lidi co je vycuranych a zneuzivaji vseho co jde. Ale pak je urcite % co zbozi opravdu vraci protoze se spletlo ci objednalo neco co jim nevyhovuje (uz se mi osobne stalo oboje).  eshop zvlaste ten vetsi, ma celkem jednoduchou obranu, a to znovu zbozi takovemu vycuranku uz neprodat..   Vzhledem k tomu jak je rada shopu propojena mezi sebou, nebyl by az takovy problem ony vycuranky rychle vyeliminovat at si pak nakupuji kde chteji....

0/0
2.7.2011 23:11

HrubesaMares

2 poznamky k clanku

- reklamni clanky by mely byt viditelne oznaceny

- slevneny se pise se _S_ na zacatku, prosim

0/0
2.7.2011 22:15

Guitarus

Re: 2 poznamky k clanku

Dalsi grammar nazi, ktery ze sebe dela hlupaka... Ses tak chytrej, az ses blbej.

Zlevneny se samozrejme pise se Z, kdo neveri, at bezi do poradny UJC. http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#sleva

+3/0
2.7.2011 22:25

Fonon

Re: 2 poznamky k clanku

ale nepíše, hezky ses ztrapnil;-D

+1/0
3.7.2011 7:23

pakostič

Re: 2 poznamky k clanku

nikolikerověk, píše se zlevněny

0/0
3.7.2011 16:24

lisce

vláda je jasně jen špička ledovce

ne vždy platí přísloví, že ryba smrdí od hlavy...rozhlédněte se kolem sebe a přiznejte si, kolik malých i větších podvodů český lid kolem nás dokola již vytváří a používá: dohazování zakázek i na malých městech velmi šikovným způsobem svým kamarádům a přátelům buď za penízky nebo protislužby, vybírá se nejnižší a nereálná cena-následuje nekvalitní práce nebo navýšení ceny, totéž uvidíte v mnoha oborech- jen si to přiznat...

takže nahoře vláda je jen výlupek toho, co je dole

MNE NEJÍC ŠTVE TA BEZMOC NĚCO S TÍM UDĚLAT a přežít

+1/0
2.7.2011 20:51

wrah

Re: vláda je jasně jen špička ledovce

V mnoha oborech? Pardon, ale máte jediný, kde to tak neprobíhá? Vždyť i zakázku na údržbu veřejné zeleně dostane kamarád, který si na to najme ukrajince, namísto aby se rovnou najali ukčka.

+1/0
2.7.2011 21:06







Najdete na iDNES.cz