Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německá Lufthansa začne pravidelně létat s biopalivem

Německá letecká společnost Lufthansa začne od příštího týdne využívat biopalivo pro lety na pravidelné vnitrostátní lince mezi Hamburkem a Frankfurtem nad Mohanem. Lufthansa chtěla biopaliva začít pravidelně používat už letos v dubnu, nedostala však příslušná povolení. Získala je až před několika dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stanislav Lhota

Neni to vubec ekologicke!

Pobyvam v Indonesii, kde se v poslednich nekolika malo letech kaci obrovske plochy destnych pralesu, vysouseji raseliniste a zabira (doslova krade) zemedelska puda, ne ktere mistni obyvatele pestuji potraviny (ktere se pak museji dovazet a jejich cena roste). To vsechno kvuli pestovani olejnych palem. Evropska Unie je tretim nejvetsim oddberatelem palmoveho oleje! A to zatim prevazne jen pro potravinarsky a kosmeticky prumysl, protoze s biopalivy se jeste poradne nezacalo. Neustle opakuju jednu vec - jeste nikdy v historii nebyl pumerny Cech tolik zodpovedny za niceni tropickych destnych pralesu jako ted, kvuli nakupu palmoveho oleje.

0/0
19.7.2011 2:56

lolek77

Docela by mě zajímalo kolik letů by mohla Lufthansa

realizovat na roční produkci celého českého zemědělství. A také jak je to se spalinami řepkového oleje. Že by byl výsledným produktem ozón, když to údajně neprodukuje CO2?

0/0
9.7.2011 13:38

jerey

Lufthansa zacina letat s biopalivem,

ja prestavam letat s Lufthansou. Ne ze by si toho vubec vsimli , ale jiste se pridaji i dalsi lide :-)

0/0
9.7.2011 2:38

ippokorny

Fajn, tedy Luthansou nelítat

každý ví, že bisvinstvo tuhne. Překvapilo mě, že mě ho nedoporučili při koupi ani na mazání řetězu pily Stihl. Tedy do německých letadel ano, to německé pily ani na mazání ne. P.P:

0/0
8.7.2011 20:56

wrah

Re: Fajn, tedy Luthansou nelítat

Ano, tuhne a degraduje. Po řekněme měsíci dvou. Proto ho vám (ani mě) nedoporučili do pily, používané několikrát za rok. A právě proto nevadí, když se nalije do nádrže letadla, létajícího čtyřikrát deně. Tam totiž k žádné degradaci nestihne dojít. Ostatně, ten nápad není špatný. Pokud by například obří tankery (které mají spotřebu klidně několik tun paliva na kilometr) přešly z mazutu na slunečnicový, tak by to byla neskutečná úspora napříplad oxidů síry a dusíku.

0/0
8.7.2011 21:56

ippokorny

Re: Fajn, tedy Luthansou nelítat

Nedoporučili mě ho proto, že nechtějí mít problémy se zárukou, když třeba někdo používá tu pilu málo, jak říkáte. Ale i letadla se odstavují, jedno letadlo stálo, mouchy si udělali v měřiči rychlosti hnízdo a letadlo spadlo. Tedy se musí hlídat, zda letadlo není z nějakých důvodů déle odstavené, třeba jako měl Fischer odstavená tetadla kvůli krachu snad rok. Tedy bio vyžaduje zvýšenou opatrnost, u letadla to vadí více než u lodi, ta nepadá.. P.P:

0/0
9.7.2011 9:01

děteněkam

Utkvělá zelená představa.

Je mi jich líto.

0/0
8.7.2011 18:51

**v

Dalsi radoby ekologikcy krok

Vubec nechapu, proc se vubec tyhle nesmysly delaji. Jde jen a jen o penize firem, ktere se ekologii jen ohani, ale s ekologii to nema nic spolecneho. Totalni vysmech normalnim lidem...

+1/0
8.7.2011 16:41

kvak.nořič V

a kolik se spotrebuje nafty na litr toho biosajrajtu?

0/0
8.7.2011 16:25

wrah

Re: a kolik se spotrebuje nafty na litr toho biosajrajtu?

Na osazení a sklizení jednoho hektaru řepky to je cca 100 litrů. Což se dá kompenzovat, pokud sám traktor a kombajn jedou na bio. Ovšem jak daleko se potom sklizené zrno veze, kolik dalších tisíc km se veze vylisovaný olej a jak daleko je ona fabrika od letiště, to je jiná otázka. Samotné zpracování rostlinného oleje na palivo je stejné a stejně náročné, jako ropy. Vše se zahřeje a prožene patřičnými reaktory a katalyzátory.

0/0
8.7.2011 20:26

duhaCZek

Palivo

Kolik asi Neste Oil vydalo mimo oficiální jednáni ? ;-D Ono dovážet palivo z Finska a ne od domácích dodavatelů (a neříkejte že v Německu nikdo není), tak to už je něco.

Ať žije ekologie, při které je víc exhalací při dopravě než těch co se ušetří při spotřebě Rv

0/0
8.7.2011 15:33

beachside

když vidím,

co mi vyvádí auto /Honda 2.2I-Cdti/ na naftu s přísadou bio,tak Lufthansou už nikdy.

0/0
8.7.2011 15:22

43656e7a6f72206a652070696361

Re: když vidím,

Lidi, proč ty krámy kupujete, když tomu vadí 5% biosložky?

Dobrý auto sežere jakoukoliv hořlavou mastnotu, kterou dokáže čerpadlo propasírovat skrz filtr, rozkousat a nacpat tryskama do spalovacího prostoru. ;-D

0/0
8.7.2011 15:32

Marcus Porcius Cato Censorius

Re: když vidím,

No jo, ale traktor by silnici měl používat pro cestu na pole.  ;-D

0/0
8.7.2011 19:03

wrah

Re: když vidím,

A turbína je ještě máně vybíravá. Stačí cokoliv, co při hořený vydává dostatek spalin. Je jedno, jestli je to na bázi oleje, lihu, acetonu.. Jen při použití nestandartního paliva může mít nižší výkon, hůře se ovládat a třeba chtít častější údržbu. Což má právě zkoumat tento projekt.

0/0
8.7.2011 20:44

43656e7a6f72206a652070696361

Tak to mi asi restauratéři zdražej použitej fritovací olej

:-/;-D

0/0
8.7.2011 15:20







Najdete na iDNES.cz