Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA od začátku srpna zastaví linku mezi Prahou a Bratislavou

České aerolinie od 1. srpna pozastaví linku mezi Prahou a Bratislavou. Podle ČSA ztratila ekonomický smysl poté, co společnost nedávno zavedla několik přímých linek z Bratislavy do evropských metropolí. Letecké spojení mezi oběma městy 29. října 1923 bylo historicky prvním letem ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fidina

velké mínus státu

To je velké mínus státu, že se ČSA "dočasně" zbavuje další destinace. Mě pohoršila i ta Dubaj, Manchaster, Toronto, New York s Deltou apod. ... pač ostatní aerolinky na to jen čekaj, aby mohli zaujmout místo na opuštěném trhu. Z těch našich aerolinek opravdu nic nezbude a to je velká škoda, "prodávat" vzdušný prostor lowcostům.Rv

0/0
12.7.2011 12:52

vítek z prčice

to je dobře

Jednak - se započtením dopravy z letiště a na letiště to vyjde po dálnici skoro nastejno. ale hlavně - Slovensko nepředstavuje pro ČR nijak významného partnera, "čechoslovakismus" je, naštěstí, mrtev. Maďarsko  a Polsko jsou sousedé daleko významnější. :-)

0/0
10.7.2011 14:45

assur-ubalit

Re: to je dobře

;-D;-D s madarskem mame dokonce nejdelsi hranici ne??8-o

0/0
10.7.2011 15:16

Zůstaň nad věcí, baby

Re: to je dobře

Expert na mezinárodní ekonomii právě promluvil.

0/0
10.7.2011 15:34

Truestory

Re: to je dobře

Nemáš pravdu, naši nejvýznamější sousedé jsou : Brazílie, Čína, Madagaskar, Severní Korea a Pobřeží Slonoviny.

0/0
10.7.2011 18:40

brezinka1

Re: to je dobře

;-D

0/0
10.7.2011 18:43

oracle29

Platy přes 350 tisíc jim dlouho nevydrží

viz http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0 

:-/

0/0
10.7.2011 12:43

Mulder77

Před měsícem jsem chtěl letět

Zpáteční letenka stála 13 tisíc. Hahaha.

0/0
10.7.2011 11:36

vítek z prčice

Re: Před měsícem jsem chtěl letět

Co že ? Je to pravda? Když už Ti chybí halušky, dej si je v Praze. Co v Prešpurku, je tak a to ještě díky Čechům, na úrovni krajského města. A na Dunajj jsou Budapešť a Vídeň. !!

0/0
10.7.2011 14:49

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Před měsícem jsem chtěl letět

:D té pálka.

0/0
10.7.2011 15:35

poemcz

Re: Před měsícem jsem chtěl letět

fakt? 8-o za to se lítá do NY a zpět

0/0
10.7.2011 18:45

Narkotrafikante

Co je tohle za aerolinky??

Ty uz litaj jen do Ruska a pro rusy. Zadny trosku rozumny clovek s nima smer zapadni Evropa nepoleti. Hlavne az se letiste nedivy, ze ma oproti Vidni a pod pokles cestujicich.

0/0
10.7.2011 0:42

Posel z Liptákova II.

Re: Co je tohle za aerolinky??

ČSA se zaměřují na východ a je to dobře. Proč by se zaměřovaly na západ, kde je konkurencí přesycený trh a ČSA tam nemají šanci uspět?

0/0
10.7.2011 10:27

lojzicekodvedle

Re: Co je tohle za aerolinky??

bylo by dobre,kdyby ten vychod CSA protahly vice smer AsieR^

0/0
10.7.2011 11:05

hrcprcsalala2

Re: Co je tohle za aerolinky??

Na to jim ale chybí dálková letadla... :-/

0/0
10.7.2011 15:19

lojzicekodvedle

Re: Co je tohle za aerolinky??

Bohuzel jim chybi,kdyby letadla letala Z Prahy do Asie dejme tomu s jednim kratkym mezipristanim a za rozumnou cenu.Myslim, ze by se zakaznici nasli.

0/0
10.7.2011 18:32

hujersehlasi

Re: Co je tohle za aerolinky??

Coz ale neudelaji... Viz lety do AUH s cenou JIZ OD 14.000,- Kc... To je tak nehorazne smesny, kdyz jim na te lince fakticky konkuruji Emirates s A330, proc bych mel chtit sest hodin v A319 se servisem CSA, kdyz levnejc muzu mit EK...? Je to trapny, smesny... Navazna sit Etihad taky neni buhvico, prakticky tam neni jedina zajimava destinace, oproti Emirates.. Me proste prijde ze posledni dva roky se nekdo snazi CSA potopit co to jde, aby se pak prodaly levnejc, nebo co, protoze za tyhle veci se normalne rozdavaji vypovedi na hodinu, v kazdy slusny firme...

0/0
11.7.2011 0:45

Chamestekurel

pane bože

ted budem jezdit nesmyslně několik hodin ve vlaku!!

0/0
9.7.2011 18:53

naroznej

Re: pane bože

Auto Praha-Bratislava je tak max 3 hodiny. Letadlem to může vyjít nastejno . Ta linka měla svůj význam pouze pro tranzitní cestující.

0/0
9.7.2011 19:13

1000101111000010

Re: pane bože

Tohle může napsat jedině člověk, který to nikdy nezkusil.

0/0
9.7.2011 21:46

naroznej

Re: pane bože

Já to zkouším zcela běžně a není s tím problém. Nějakých 350 km po dálnici za 3 hodiny se dá i se ŠKODOU 120 L

0/0
10.7.2011 7:59

KdysiBedlam

Re: pane bože

Se Skodou 120 L to zvladnes, ale musis to pocitat od najeti na dalnic a sjeti z dalnice a nesmi se to nikde zpomalit, jinak to nenadzenes. A napr. se Skodou 105 bys to neudelal, ani kdyby ses rozkrajel! :-)

0/0
10.7.2011 11:42

vítek z prčice

Re: pane bože

Je to přesně 320 km po D1 a D2 a přesně touhle Škodovkou to trvá, bez delší zastávky ovšem, právě ty 3 hodiny. Za normální dopravní situace ovšem a ta je pravda na D1 málokdy.

0/0
10.7.2011 14:51

hrcprcsalala2

Re: pane bože

To je ale plk. Rv Autem je to MINIMÁLNĚ 3 hodiny (při dodržování předpisů), a to jen a pouze bez jakéhokoliv problému na cestě. To se ale podaří málokdy.

0/0
9.7.2011 21:49

naroznej

Re: pane bože

To se podaří s pravděpodobností 80%. Jezdím tam dost pravidelně.

0/0
10.7.2011 8:01

Posel z Liptákova II.

Re: pane bože

Autem je to drahý a nepohodlný Rv

0/0
10.7.2011 10:24

drevak_patlak

Re: pane bože

Lehce přes 4 hodiny (Pendolinem méně) y centra do centra, to ve výsledku není o moc pomalejší než tím letadlem (se započítáním 1 hodiny na letišti a cesty tam).

0/0
9.7.2011 22:04

AntiPolicajt1

A hlavné mesto Sk

aj s jeho najvačším medzinárodným letiskom na Slovensku bude zase na lopatkách :D

0/0
9.7.2011 14:04

vítek z prčice

Re: A hlavné mesto Sk

Létejte z Vídně, letisko nepotrebujete. :-)

0/0
10.7.2011 14:52

MFD to hraje s náma

Má ještě cenu udržovat ČSA?

Zrušení linek do USA (jediné pravdu výdělečné), teď i do Blavy, prodej všech letadel a následně jejich okamžitý zpětný nákup na leasing, aby se zalepil rozpočet, a jen dluhy dluhy dluhy.

-

Jaký má tahle firma ještě smysl? Snad kromě posledních pár prémií pro manažerstvo.

0/0
9.7.2011 12:54

marwal

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

zrušení linek do USA došlo nejspíš proto, že tam létá dostatek "aliančních" spojů, do Blavy je důvod logický - zavedly přímé linky, tak kdo by lítal s přestupem přes Phu? Nákup na leasing je v tom (i v jiných odvětvích) naprosto běžná věc u velkých firem. Ale samozřejmě není důvod se bránit privatizaci. Fcí státu přeci jenom není podnikat... :-)

0/0
9.7.2011 13:06

MFD to hraje s náma

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Jenže: Spoje do Ameriky létaly plné a jako jediné ČSA opravdu vydělávaly.

A s tím nákupem na leasing jste mě nepochopil. Šlo o to, že ČSA prodaly celou svou flotilu a okamžitě koupily TY STEJNÉ stroje na splátky. Letadla tím pádem vůbec neopustila Ruzyni, jen se teď musí od začátku splácet. Sice se následně mohlo slavně psát "Aerolinky po iks letech poprvé bez dluhu", ale znamenalo to úplnou ztrátu vlastních letadel a brutální zadlužení do budoucna.

0/0
9.7.2011 14:12

Cocik

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Mohu se zeptat na zdroj zpravy o tom, ze spoje CSA do USA vydelavaly? Z toho, co vim ja, tam posledni leta provozu linky moc prilezitosti k vydelku nebylo, zejmena kvuli tomu, ze to litali starou 310kou.

0/0
9.7.2011 15:04

lojzicekodvedle

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

na USA letaly naprosto nevyhovujici stroje A 310,ktere mely extremni naklady na udrzbu a hlavne vekou spotrebu paliva a navic nizky komfort v letadle.Aby koupilo predstavenstvo rozumne dalkove stroje na to nebyly penizky.Manageri CSA to je jedna banda lemplu, ktery neuridi ani svoji starou,natoz CSA;-D.Kdyby do vedeni CSA dali deza ze Zizkova,tak si troufam tvrdit, ze ekonomicky vysledek CSA nebude o moc horsi.Vubec nechapu,jak takovy lidi,ktery privedou do miliardovych ztrat takovou spolecnost jeste neprisli o vsechen svuj majtek a nejsou zavreni v bani na pekne dlouho.Spise mi to prijde, ze manageri rizene firmu poslali do kytek,aby cena CSA byla 1 kc nebo zaporna pri pripadnem prodeji at uz komukoliv

0/0
9.7.2011 15:10

Feldkurat Katz

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

kdysi davno jsem jednou letel A310 CSA ze Singapuru......boze to byl opruz

0/0
9.7.2011 20:24

piErcE

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Ha ha :) ČSA sice měly občas letadla do USA plná. Ale i když byla plná, tak ta linka byla v mínusu. Jen tu pindáte nesmysly.

0/0
9.7.2011 17:26

piErcE

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

No... a viděl jste letový řád těch přímých linek (a taky kolik jich je)? :) Když se na ně podívate, tak dojdete k tomu, že zrušení linky PRG - BTS je uplně mimo...

0/0
9.7.2011 17:27

Kimko

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Také nevidím problém v privatizaci, pokud by to bylo výhodné...nicméně to nijak nesouvisí se zrušením linky do Bratislavy, což je naopak celkem logický krok.

Nicméně přesto se vždy objeví spousta chytrolínů, kteří na ČSA akorát házejí špínu. Přitom zavádění a rušení linek je úplně běžné u všech společností, neboť v dnešní době je nutno flexibilně reagovat na poptávku - důležité je, aby ty změny stály co nejméně, jinak ovšem flexibilita při zavádění a příp. rušení linek je velmi nutná...

0/0
9.7.2011 13:23

Severin

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Pres vsechny ty peripetie s vedenim CSA v minulosti, je CSA celkem slusnou aerolinkou ve srovnani s ostatnimi malymi aerolinkami v Evrope, i kdyz treba na takovy FINNAIR samozrejme nemaji, ja letel mezi Prahou a Kodani jak s CSA, tak s drahou SAS a service v kabine bylo u CSA daleko lepsi nez u SAS.

0/0
9.7.2011 13:43

Panda01

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Priste zkuste Cimber - Sterling, jsou levnejsi nez CSA i SAS.

0/0
9.7.2011 16:35

comair

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

,,Slusnou aerolinkou ,, ?? Takze slusnost aerolinky posuzujes podle servisu na plaubach letadel a potahu sedacek misto jejich skutecnych hospodarskych vysledku ? ;-DChlapce CSA jsou v takove r***, ze to co tu pises je opravdu usmevne. Servis opravdu nemaji spatny, ale jde o to co z toho maji ?? Jak je videt nic moc, protoze se jim zatim stale nedari nejak se vice odrazit od toho srabu v, kterem jsou. Doufejme, ze se jim to v budoucnu konecne podari.

0/0
9.7.2011 16:51

Severin

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Pro me je smerodatne pro slusnost aerolinky slusnost obslouzeni na palube a i pri check-in, kde SAS v Kodani je to nekdy o nervy. Ze maji CSA financni problémy vim, ale kdo je z mensich evropskych aerolinek nema? Snad krome vyse zmineneho FINNAIRu vsichni, i ten Cimber Air (Sterling) se zacina povazlive financne potacet (zrovna dnes o tom byla zprava v  danskych novinach).

0/0
9.7.2011 18:18

soc01

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

No jakožto pasažéra mě zajímá cena a servis, popřípadě termín letu. Zbytek je problém ČSA.

+1/0
9.7.2011 19:36

yaack

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Kvůli ČSA to smysl nemá, ale je tu ještě letiště. A letiště by pád ČSA bolel. Proto si ho vydržuje a bude se všemožně snažit, aby se co nejrychleji ČSA prodalo - nejlépe někomu, kdo jeho výpadek co nejrychleji zakryje a ještě navíc třeba přinese letišti větší výnosy, než jaké mu doručovalo ČSA.

0/0
9.7.2011 16:19

piErcE

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

No, linky do USA byly zrušeny zejména proto, že byly (těžce) ztrátové. Zpětný nákup na leasing taky neproběhl. Jen jejich zpětný pronájem. Trošku do obrazu...

0/0
9.7.2011 17:25

vítek z prčice

Re: Má ještě cenu udržovat ČSA?

Cenu nemá nic, všechno stojí za ....... a všechno je v ............ :-)

0/0
10.7.2011 14:53







Najdete na iDNES.cz