Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dotace na dostavbu D8 možná půjde na opravy D1, říká ministerstvo

Pokud se úsek dálnice D8 přes České středohoří nezačne stavět do poloviny příštího roku, využije ministerstvo dopravy dotace od EU zřejmě na opravy D1. Dálnice by se sice dostavěla ze státních peněz, hrozilo by však, že by se část změnila na rychlostní silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mmmm1

Proč jste ni smazali příspěvek o tom

že Patrik je orgán...

0/0
11.7.2011 12:15

mfric

Re: Proč jste ni smazali příspěvek o tom

Patrik je ................................................. a navíc mě ještě nervuje. ;-)

0/0
11.7.2011 19:00

mfric

Ekologie - to je věc panečku.

Dálnice je zásah do krajiny. A fotovoltaické elektrárny ne? Větrníky na vrcholcích Krušných hor jsou také "krásné"? Vždycky se jedná jen o prachy.Ať už jdou všichni ti rádobyekologové do prdeháje - nevěřím jim ani slovo.

Německo ruší jaderné a uhelné elektrárny. Diktaturu proletariátu nahrazuje diktatura ekoteroristů. Evropa mi připomíná Titanic. Loď jde pomalu ke dnu, ale na palubě se hraje a tančí.

NO FUTURE FOR YOU AND ME.;-O

0/0
11.7.2011 10:08

mmmm1

Kdyby šlo ekologům o životní prostředí, tak

D8 už musela stát včera..... jak asi na ekologii působí neustálé opravy přilehlých náhradních komunikací, které jsou totálně vháji... Kamion se zdržuje minimálně o hodinu více mezi Prahou a ÚL... cesta ÚL -Lovosice se dělala za cca 15-20 miniut teď neni výjimka 60min.  to musí být strašně ekologické....to, že úředníci maj bordel v papírech.... to jsou jen obštrukce ---jde o výpalné...

+1/0
11.7.2011 7:08

mlada_fronta

Možná dost zvláštní, ale v pozadí je tzv. "brněnský komplex"

Typický scénář obstrukce stavby dopravní infrastruktury:

---

1. občanské sdružení z Brna vyrejpe z rozsáhlé dokumentace k dopravní stavbě několik formálních a bezvýznamných nedostatků a chyb, kterým se při takovém objemu přípravných prací nelze reálně vyhnout

2. ekologický právní servis z Brna nalezne způsob, jak celou dopravní stavbu právně napadnout, s použitím shora uvedených nedostatků

3. po řadě odvolání nejvyšší správní soud z Brna vydá rozhodnutí v neprospěch dopravní stavby

+1/0
10.7.2011 23:39

prying

Re: Možná dost zvláštní, ale v pozadí je tzv. "brněnský komplex"

Brnu totiž nejvíce záleží na ekologii v okolí D8. Řekl bych, že nikam dál to na dálnici u nás už nemají.:-) Docela by mě zajímalo, jestli na MD ještě dělá ten panáček, co si ho tam Bárta vytáhl a myslel, že ho tak uplatí.

0/0
11.7.2011 0:28

mlada_fronta

Re: Možná dost zvláštní, ale v pozadí je tzv. "brněnský komplex"

Myslíte soudruha Patrika z občanského sdružení z Brna? Tak teď z hlavy nevím, jestli je ještě honorovaným poradcem na MD ... ale řekl bych, že už asi moc ne.

0/0
11.7.2011 1:23

prying

Re: Možná dost zvláštní, ale v pozadí je tzv. "brněnský komplex"

Jj, přesně toho.

0/0
11.7.2011 8:58

Petr K_.

Re: Možná dost zvláštní, ale v pozadí je tzv. "brněnský komplex"

To je typická neschopnost úředníků z ŘSD a ministerstva při přípravě.

Kdyby nenaflákali chyby v projektové dokumentaci, neměli by problém.

Zajímavé že i státy jako Rakousko kde je ekoteroristických pomatenců mnohem více s tím problém nemají. To akorát u nás úředníci zvorají co se dá a pak se vymlouvají na ekologická sdružení. Kdyby úředníci udělali svoji práci pořádně nebylo by co napadat. Jenže to by jsme toho chtěli po lemplech zašitých ve státní správě přiliš.

0/0
11.7.2011 4:21

Kwak Kwakovič

Když dotace použijeme na něco jiného - nebudem je pak muset vracet? A jestli ano - kde na to Kalousek vezme?

0/0
10.7.2011 23:22

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re:

..............kde na to Kalousek vezme?

Koukni se do svý prkenice.

0/0
11.7.2011 8:41

jbubik

osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

docela rád, když nemá na stavbu peníze, žaloby se hodí......dost mne překvapuje, že lidem ve Velemíně ještě nevytekly nervy a nezablokovali silnici .......a na celý den........

0/0
10.7.2011 22:26

prying

Re: osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

Super, myslíš, že blokáda pomůže? Stát by prostě měl přitvrdit.

0/0
10.7.2011 23:21

mmmm1

Re: osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

Ano zablokovat to ve Velemíně a Ve Vaňově na celý den, pak týden a pak měsíc ....abyste poznali co to je když Vám stojí kamion se zapnutým  chlazením pod oknem celou noc... v Praze i V Brně ...no a nebo by se kamioňáci naučili jezdit jinudy..což by bylo nejlepší.... přijeď se podívat na silnice v UL.... vypadá to jak na kolejích 30cm rigol...nemusíš držet ani volant..;-D

0/0
11.7.2011 7:02

prying

Re: osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

Není to kontraproduktivní? Pak ty kamiony budou stát pod okny týden,měsíc atd.... Jinak trochu to tam znám a vím, že jiná trasa bohužel neexistuje. Takže jediná možnost je přjmout nějaký totalitní zákon typu vyvlastňování a stavbu urychleně postavit. přes blokády to ale neklapne.

0/0
11.7.2011 9:02

stroup

Re: osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

třeba tenhle?

zákon č.184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě, v §3 uvádí, že "Vyvlastnění je přípustné jen pro účel vyvlastnění stanovený zvláštním zákonem a jen jestliže veřejný zájem na dosažení tohoto účelu převažuje nad zachováním dosavadních práv vyvlastňovaného."

0/0
11.7.2011 9:27

prying

Re: osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

Nevím, možná.

0/0
11.7.2011 10:21

mmmm1

Re: osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

to není kontraproduktivní:   je potřeba dát jasně najevo, že už těch 16km musej dostavit.....a navíc dát najevo, že neni možné rozestavět 5 dálnic a žádnou nedokončit... je potřeba dát najevo, že i stát musí umět plánovat... je potřeba si uvědomit, že je nutrné to dostavět i na dluh hned, protože náklady na konzervaci a zdraví občanů v přilehlém prostředí budou ještě větší...atd. .... ale inteligentům na ministerstvech to nevysvětlíš.... oni radši zaplatí odbornou studii a x milionů....na tohle stačí: selský rozum....

0/0
11.7.2011 12:12

prying

Re: osobně myslím, že stát je za tu zablokovanou D8

Tak jinak. Myslíš, že nějakýho joudu v Chomutově nebo Praze zajímá, že tam budou stát tisíce řidičů. ;-) Dokud za podobné stavby neponese nikdo osobní odpovědnost, tak to prostě fungovat nebude.

0/0
12.7.2011 9:23

tommy008

Staci pohled na mapu ...

... a hned musi byt kazdemu jasny ze nejdulezitejsi je dodelat R35. Dojde ke zklidneni na D1 a jeji opravy budou vyrazne jednodussi.

0/0
10.7.2011 21:58

jbubik

Re: Staci pohled na mapu ...

i tam bojují dvě ekologistické party proti silnici....

0/0
10.7.2011 22:26

prying

Re: Staci pohled na mapu ...

Ano, R35 je taky velmi důležitá, ale nemyslím, že je důležitější. Ani vlastně nevím, který úsek bys chtěl dodělávat. Jednoznačně bych preferoval D8.

0/0
10.7.2011 23:26

Jan9002

Re: Staci pohled na mapu ...

Jsem z Ostravy, do Ústí jezdím tak jednou za 4 roky a preferoval bych D8. Jednak se tam blbě jezdí a za druhé je to nebetyčná ostuda. Samozřejmě že R35 je hned na druhém místě. Zkrátila by mi cestu do Práglu minimálně o 50 km.

0/0
11.7.2011 8:21

fredie_b

Ani jsem ten článek nečetl, jen se zeptám,

0/0
10.7.2011 20:52

fredie_b

Re: Ani jsem ten článek nečetl, jen se zeptám,

kde jsou ty miliardy vybrané na mýtném ? ?

0/0
10.7.2011 20:52

V.Poustka

Re: Ani jsem ten článek nečetl, jen se zeptám,

v Rakousku říkal Šimonovský

0/0
10.7.2011 22:17

cenzorovo lepší já

Výsledek ,,práce"

ekoteroristů se dostavil... , D8 bude mít smůlu a s ní i spousta lidí, kterým mohla zásadním způsobem zlepšit život... Nakopat zeleným pomatencům řitní svěrače je málo...! ;-O

0/0
10.7.2011 20:31

stroup

Re: Výsledek ,,práce"

opět se zeptám.. není vina spíše na úřednících kteří nepostupovali tak jak měli (jak prokázal soud), tudíž nemělo by se nadávat spíš na ně?

0/0
10.7.2011 20:39

lukas-koudy

Re: Výsledek ,,práce"

Prijed do usti a vysvetlime ti to, jak se ti libi pomysleni na betonove botky a vylet do labe? a vem sebou ekology, dame vsechny na most a z obou stran buldozery....

0/0
10.7.2011 22:41

tokumara

Re: Výsledek ,,práce"

Vem si prasek, tohle neni normalni.

0/0
11.7.2011 0:30

prying

Re: Výsledek ,,práce"

V některých případech ekoteroristé napadli již vydaná povolení. Jeden z důvodů byl, že v úseku jsou vzrostlé stromy. Stromy, které tam v době vydání povolení nebyly. Myslíš, že jim jde skutečně o přírodu nebo jen o obstrukce?

0/0
10.7.2011 23:19

stroup

Re: Výsledek ,,práce"

pokud jsem to pochopil tak o přírodu.. o kterou bojují obstrukcemi ke kterým jim náš stát dává možnost, a které si o své vyvolání vysloveně říkají chybami úřadů, ale já se o d8 nezajímám takřka vůbec, jen mě překvapuje že si všichni stěžují na "ekology" i když soud již několikrát jasně řekl že chyboval stát, potažmo jeho úředníci. Stát má dostatečné páky prosadit svou, jen to musí dělat podle práva což se v tomto případě zjevně nestalo. Je mi líto lidí žijcím na hlavním tahu a chápu urgentní potřebu dálnice (nejen té D8) ale zároveň zastávám názor že člověk má mít v rámci zákonem daných hranicích možnost a právo vyjádřit svůj nesouhlas. Tak se děje a nechci se dožít doby kdy tohle právo mít nebudu...

A ještě k příspěvku nad tím vaším, nikde jsem nenapsal že jsem proti dálnicím, a hle mám jiný názor což je důvod mi zalít nohy do betonu a utopit.. a vyhrožovat shazováním z mostu zrovna v Ústí je docela nechutné a zavání buď absolutní neznalostí dějin nebo opravdu velkou hloupostí..

0/0
10.7.2011 23:51

prying

Re: Výsledek ,,práce"

Šlo o to, že bylo vydáno platné povolení. Než se začalo stavět, tak na určitém místě vyrostly stromy. Zájmové skupiny využily toho, že na takovém místě (kde jsou stromy) by nemělo být vydáno povolení. A to pak bylo uznáno jako chyba úředníků. Ti však původně rozhodli správně. Pouze eko... využili toho, že stát nezačal stavět přesně v daném okamžiku. Což je podle mě jednoznačně obstrukce. Chybou státu je tak pouze laxní přístup k svěřenému majetku. Je zajímavé i to, že jedním z oblíbených ekologických argumentů při výstavbě dálnic, je tzv zásah do krajiny. Tento argument jsem ale nikdy nezaznamenal při výstavbě fotovoltaických elektr. Takže to mě opět přivádí k myšlence, že obstruovat výstavbu dálnic se vyplatí a to hlavně ekonomicky.

0/0
11.7.2011 0:22

stroup

Re: Výsledek ,,práce"

Ale ani já nezpochybňuji že jde o obstrukce, já říkám že stát ( jeho úředníci ) dělají tolik chyb že je to jeho vina. o vémi uváděném případě nevím vůbec nic (jak jsem psal o D8 se nezajímám) ale z informací co jste mi dal je to opět jasné.. Úřad rozhodl, vydal platné povolení ale stavba nebyla zahájena, a nebyla zahájena tak dlouho až na daném místě vyrostly vzrostlé stromy (a takový růst není záležitost jednoho, dvou roků)... to že toho využila nějaká organizace by se nastalo nebýt na straně státu chyba již na začátku.

Musíme si uvědomit že obtrukce jsou legální prostředek boje používaný nejen ekoorganizacemi, je to jev který známe hlavně z nejvyšších pater politiky (V.Klaus a Lisabonská smlouva, opozice v parlamentu..) a mají na něj právo. Pokud se mi něco nelíbí budu proti tomu podnikat všechny možné kroky. A můžu vás ujistit že s tím mám vlastní zkušenosti, jen jsem stál na opačné straně (obstrukcemi byla způsobena nemalá škoda mě) přesto za právem na jejich použití trvám.

0/0
11.7.2011 7:37

prying

Re: Výsledek ,,práce"

Já vím, že obstrukce je legální a používají je všechny strany, když se octnou v opozici. A ani v tomto případě je nepovažuji za zcela korektní. Prostě bych použil pomůcku "vyšší zájem" a nechal dálnici dostavit.

0/0
11.7.2011 9:08

stroup

Re: Výsledek ,,práce"

pokud existuje zákonná možnost použít něco ve smyslu " vyššího zájmu" nechť ji stát použije.., hlavně ať to udělá v souladu s naším právem, aby to nevypadalo jako doteď.

Podívejme se třeba na příklad dálnice do Hradce Králové versus p. Havránková.. i když existuje proces vyvlastnění (a je leckde hojně využíván) i stát si byl vědom že v tomto jednání chyboval a případný spor by prohrál. přesto většina národa vidí chybu na straně p. Havránkové.. to samé je podle mého i případ D8. Osobně nemám nic proti samotné stavbě dálnic (kromě klasických námitek k ceně a kvalitě) ale zastávám názor že občan má mít možnost se v rámci zákona bránit (i obstrukcemi). Podle mě jde o jeden ze základů demokracie.. a nejde jen o dálnice.

0/0
11.7.2011 9:21

prying

Re: Výsledek ,,práce"

Já si také myslím, že celý problém vznikl i díky chybějící osobní zodpovědnosti. Můžeme se sice bavit, co a jak by měl řešit stát. Pokud ale někde na ministerstvu nebude sedět člověk, který má výstavbu jako konkrétní úkol, tak se nepohneme dál. Vždyť ani externí právní firmy najaté ministerstvy nemají žádný zájem o rychlé ukončení sporů.

0/0
11.7.2011 10:18

O.M.

Re: Výsledek ,,práce"

Běž někam ty ekoteroristo, jste s tím už trapný.

0/0
10.7.2011 20:45

galois

d8

kdy už se konečně začne myslet na lidi kteří  trpí tím že dálnice ještě není hotová a přestane se jednat s ekologickými organizacemi kterým jde stejně jen o peníze.

0/0
10.7.2011 20:25

luban12

Dostavba D8

Na dálnici D8 se pracuje,ale je zablokovaný úsek,kde se něco nelíbí ekologickým aktivistům.Připravují se soudy a tak by ten kdo prohraje měl zaplatit veškeré ztráty vzniklé jejich obstrukcemi.O zákonu "Veřejný zájem" se jen mluví,ale zatím ho nikdo nevyužil.Policie by se měla trochu zajímat o to,kdo ty ekologické aktivisty financuje.Je to pár otrhanců,kteří si z demonstrování a poškozování ostatních udělali živnost.

0/0
10.7.2011 20:23

stroup

Re: Dostavba D8

já teda o tom moc nevím, D8 je mi úplně putna.. ale pokud vím nerozhodl soud o tom že vina za zpomalení (zastavení) výstavby dálnice padá na hlavu řsd které při stavbě postupovalo protizákoně?

0/0
10.7.2011 20:29

flajboj82

:-(

;-O

0/0
10.7.2011 20:20

Pojd si placnout

Zloději

Je mi z toho smutno ;-(

Prokradou se takové miliardy, jež by se mohly dát na stavbu dálniční sítě, jež za západoevropskými zeměmi značně zaostává. A když už se peníze na dálnici přeci jen najdou, tak je dálnice předražená, nekvalitní a ještě se přitom napakuje nějaký kamarádíček ministerstva

+2/0
10.7.2011 19:51

prasák

proboha to snad není možné

Těch 8 miliard jako podíl EU je zhruba částka potřebná na dokončení D1 u přerova, což je plánovaná součást transevropského dálničního koridoru, která má zpoždění více než deset let. Tak ať už to ministerstvo přestane blokovat a konečně tento dávno připravený úsek dokončí. Pokud se nezačne v nejbližší době, tak přijde navíc vniveč mnoho práce při přípravě, jakož i stovky milionů na to vynaložených. EU by se mělo podívat na to, jak jsou využívány tyto peníze, když transevropský koridor stojí a nestaví se. Rv

0/0
10.7.2011 19:21

Posel z Liptákova II.

Re: proboha to snad není možné

pane, všechny české dálnice mají zpoždění už asi 70 let!

0/0
10.7.2011 19:46

totaknení

Re: proboha to snad není možné

jděte do zadku s nějakým převorem, či co. je Djedna důležitější než Dosm? není.

0/0
10.7.2011 21:12

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: proboha to snad není možné

V těchto dnech je nejdůležitější D3. Ono se to jezdí na jih přes Budějce, je to tu furt ucpaný, ale hlavně že D3 / R3 není podle ekoteroristů potřeba.

0/0
10.7.2011 21:32

prasák

Re: proboha to snad není možné

Nejdůležitější je D1 u přerova, D8 se stavět vůbec nemusí.

0/0
10.7.2011 22:15

jbubik

Re: proboha to snad není možné

no, D1 u Přerova lze dočasně nahradit starou čtyřproudovkou přes Prostějov. Což na D8 ani na D3 nejde.......

0/0
10.7.2011 22:29

prasák

Re: proboha to snad není možné

D1 u přerova nejde nahradit R46. To je jako D8 nahrazovat R10.

0/0
10.7.2011 23:20







Najdete na iDNES.cz