Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unie řeší, co s Itálií. Zemi hrozí řecká cesta

Lídři Evropské unie se v pondělí sešli v Bruselu k jednání o finanční situaci Itálie. Ta se povážlivě zhoršuje. Investoři se od minulého týdne zbavují italských státních dluhopisů v obavě z řeckého scénáře a Unie zvažuje, že kvůli tomu zdvojnásobí záchranný fond pro pomoc státům eurozóny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

666999666

To sem blázen nevládla tam pravice?

;-D;-D;-D;-D Berluscony, je superpravičák ;-)

+1/0
17.7.2011 10:46

Sorensen

Re: To sem blázen nevládla tam pravice?

Ano, ale může za to Paroubek :-):-):-):-)

0/0
17.7.2011 21:11

vymrzovac2

Itálie má dostatečný majetek, který může prodat,...

...aby splatila své dluhy. Stejně jako má dostatečný majetek Řecko!  Tak prostě prodají své historické sbírky a památky, podobně, jako by majetek musel prodat každý z nás, kdybychom si nabrali půjčky, a nemohli je potom splácet...........V čem je problém ?????;-)

0/0
17.7.2011 9:12

bumm

Jedeme z kopečka....

Řecká cesta hrozí i nám. 20 let se tu produkuje dluh. Od roku 1990 nebyl jeden vyrovnaný rozpočet. Třetina rozpočtu mizí v pochybných tendrech. Nakonec se zase oškube střední stav.

0/0
16.7.2011 19:35

danieel

Zajimavost

Dle cisel z http://www.verejnydluh.cz/ bude CR na tom podobne (dluh = 120% HDP) za 27 let pri soucasnem tempu

0/0
14.7.2011 17:48

truthspeaker

komici

Musím se smát, jak "euroskeptici" v ekonomických problémech některých zemí, znamých notorických zadlužovačů, vidí krach projektu EU, bijou se v prsa a řvou "Já to říkal".

Asi mají tak krátkou paměť, že nepamatují lirové bankovky v hodnotě 10.000, za které bylo tak pár rohlíků, nebo pravidelnou devalvaci drachmy, kterou řecko provádělo každých pár let.

Ovšem jak tohle souvisí s EU?

0/0
14.7.2011 16:35

Králík Roger

Re: komici

To, co jste právě uvedl je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ argument proti společné měně. Mohla by existovat, pokud by část Eurozóny v čele s Německem subvencovala obrovskými částkami jih Eurozóny. Na tom nic nemění fakt, že Německo by snadno získalo potřebné peníze, pokud by skoncovalo s enormně nákladnými zelenými nesmysly.

0/0
14.7.2011 21:31

jejda to jsem ja

A Itálie taky falšovala ..........

finanční zprávy, jako Řecko? A nebo tam mají taky ty vysoký důchody a definitývu pro státní zaměstnance? A jestli oni nejsou taky takový lenoši jako řeci? A nebo se nám tady někdo snaží podstrčit něco, co je jinak? Že by italové rozhazovali? Možná by to chtělo Mirka K. do čela EU a nebo rovnou MMF či světové banky..............;-D;-D

0/0
14.7.2011 0:04

Bugsy_Siegel

Re: A Itálie taky falšovala ..........

Kalousek ví, jak dostat zemi z krize, mel by se o svoje recepty podelit s celou Evropou;-D

0/0
14.7.2011 13:20

Marhoul

Re: A Itálie taky falšovala ..........

Nechapu, proc je tam ten smajlik....

0/0
15.7.2011 11:03

Sorensen

Re: A Itálie taky falšovala ..........

Mirku, nech toho!

0/0
17.7.2011 21:13

barb.udo

Re: A Itálie taky falšovala ..........

... největší lenoši ovšem budou Japonci ...

... mají dluh dvakrát takový, co Italové ...

0/0
17.7.2011 21:28

ODSakEda

Není problém v EU ani společné měně- €uru, a devalvovat lze!

Není problém volný pohyb osob ani zboží dokonce ani jednotná měna, tedy být součástí EU prostoru, ale spíše společná peněženka či ještě přesněji - bezhlavá pomoc i lenochům a neschopům žijícím na dluh, což jsou hlavně politici a státní aparáty a jejich zaměstnaci (nekrachuje Recko ani Itálie jako celek, jak zobecnují media..., ale jen státní kasa! živnostník v Recku i Talošce, na turismu nebo exportem své výroby kasíruje stále € a tedy jestli pohne kostrou má to co já nebo pracant v Německu:-)

 Namísto pomoci jen a pouze při živelných pohromách!!! Ne jindy. A devalvovat i když maj € a ne národní měnu, samozřejmě politici mohou - devalvovat cenu práce a důchodů a rent státním vysloužilcům!!!!!!!! Devavací národní měny totiž znehodnotí úspory a zisk všem i pilným soukromníkům a soukr. firmám, takto jsou tito eurem chráněni. ALe paušální pomocí se dluh přenáší na všechny členy EU a devalvuje se jim hodnota € vůči světu!!!... :-(

0/0
13.7.2011 19:55

Králík Roger

Re: Není problém v EU ani společné měně- €uru, a devalvovat lze!

Mám dojem, že pokud by Řecko vyhlásilo platební neschopnost, taková katastrofa by to nebyla. Odskákaly by to samozřejmě banky, které Řecku půjčily. Možná že jde právě o to, přenést tento "špatný podnikatelský záměr bank" na daňového poplatníka!

0/0
14.7.2011 21:38

AA00_multinekulturní_2

Kde zas

OPRAVUJI : chrápal Kmenta ? Už zas spřádá nějaký odstřel politiků, že naše milá LžiDnes katastrofu evropského rozměru uvede až dnes, tedy se spožděním a úplně někde bokem ? Ale není v tom sama. ČT /neviděl jsem zprávy celé/ se zdály, že se také nezmínily. Chorvatská  HRT - krize v eurozóně Itálie + Španělsko, min 5minutová reportáž. BBC - hlavní zpráva dne, 15 min. komentář, + následná debata s ekonomem, o jak velký průšvih se to vlastně jedná. Bohužel drahá polovička přepla jinam, tak nevím(;-D) Na Slovensku šly aspoň titulky o tomto dění.

Už jsme zas papežštější než papež, naše mediokracie má hrůzu uvést jakoukoli negativní zprávu o Bruselistánu, dokud se to neproflákne natolik, že už to ví každý ?

0/0
13.7.2011 18:37

AA00_multinekulturní_2

kde zas

0/0
13.7.2011 18:29

Hlasoval jsem proti vstupu do EU

Čekám omluvu

My, kteří jsem již před léty říkali, že to jinak dopadnout nemůže, a kteří jsme se netajili tím, že hlasujeme proti vstupu do EU, jsme byli tehdy dost hnusným způsobem uráženi. Bylo nám spíláno do nacionalistů, do pohrobků Brežněva apod. Jsem zvědav, jestli se nám někdo dnes omluví.

0/0
13.7.2011 16:05

ODSakEda

Re: Čekám omluvu

Piš jen za sebe ty "my"... A není problém volný pohyb osob ani zboží dokonce ani jednotná měna, tedy být součástí EU prostoru, ale spíše společná peněženka či přesněji - bezhlavá pomoc i jen lenochům a neschopům žijícím na dluh, což jsou hlavně státní aparáty a jejich zaměstnaci (nekrachuje Recko ani Itálie jako celek, ale jen státní kasa, neb živnostník na turismu nebo exportem své výroby kasíruje € a tedy jestli pohne kostrou má to co já nebo Ty nebo pracant v Německu 

 Namísto pomoci jen a pouze při živelných pohromách!!! Ne jindy. A devalvovat i když maj € a ne národní měnu, samozřejmě politici mohou - devalvovat cenu práce a důchodů a rent státním vysloužilcům!!!!!!!! Devavací národní měny totiž znehodnotí úspory a zisk všem i pilným soukromníkům a soukr. firmám, takto jsou tito eurem chráněni. ALe paušální pomocí se dluh přenáší na všechny členy EU a devalvuje se jim hodnota € vůči světu!!!... :-(

0/0
13.7.2011 19:52

Slavomír 1966

Re: Čekám omluvu

Ale právě proto, že to takhle nebylo, jak ty píšeš, jsme jasně věděli, že to nemůže dopadnout jinak než krachem. ty píšeš, jak by EU fungovat měla. Ale my euroskeptici jsme uvažovali o takové Evropě, jako reálně byla. Prostě my euroskeptici jsme říkali, že EU zkrachuje. A ona skutečně krachuje. Takže jsme prostě měli pravdu. nadávali nám do bolševiků, pohrobků komunismu, do fašistů, do nacionalistů, do xenofobů. A ejhle: měli jsme pravdu.

0/0
13.7.2011 21:41

jejda to jsem ja

Re: Čekám omluvu

a já myslel, že komouši jsou ti s EU.............no toje teda binec ;-D;-D:-P

0/0
14.7.2011 0:06

truthspeaker

Re: Čekám omluvu

Vy si myslíte, že EU krachuje? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
14.7.2011 16:27

truthspeaker

A proti čemu zcela nesouvisejícímu jsi ještě hlasoval?

Hlasoval si i proti módě velkejch brejlí? Asi jsi jediný, který nechápe rozdíl mezi EU a eurozónou, a ještě se tím chlubí.

0/0
14.7.2011 16:26

certik_bertik

Re: Čekám omluvu

jestli chcete  omluvu tak se omlouvám slovy "Odpal"

0/0
15.7.2011 9:00

Ctitel Giuseppe Verdiho

.

Z hlediska naší země dost symbolické: EU umírá v době, kdy umírá i její nekritický hlasatel Václav Havel. Je to v podstatě už potřetí v dějinách: Václav IV: se snažil udržet situaci, která se zhroutila v podstatě současně s jeho smrtí. Františel Josef I. také zemřel v době, kdy jeho říše stála na pokraji rozpadu a nyní Václav Havel také umírá v době, kdy se hroutí to, co on tak nekriticky obhajoval.

0/0
13.7.2011 16:00

AA00_multinekulturní_2

Re: .

R^R^R^Dobrý postřeh. Vždyť také tento politický směr už dost drahnou dobu nazývám eurohavloušstvím. (multi-kulti+Bilderberg+mucimuci EU)

0/0
13.7.2011 18:40

jejda to jsem ja

Re: .

no ono by bylo docelá příjemné, kdyby nám do všeho EU nekafrala. Však taky oni těžko pochopí naše zákony a politiky;-D;-D;-D

0/0
14.7.2011 0:09

bx777desta

nutno uznat ze v tomhle

mel mistr klaus pravdu at remcame jak remcame

0/0
13.7.2011 15:35

Hulu

Pořád nechápu, jaký je v tom nalívání peněz problém ...

vždyť jsou to  stejně jem mraky nul zapsané v bankovních počítačích ... stačí jich přece pár dalších připsat

0/0
13.7.2011 15:01

AA00_multinekulturní_2

Re: Pořád nechápu, jaký je v tom nalívání peněz problém ...

nebo DELETE...;-D

0/0
13.7.2011 18:40

janettka

Utopická společná Evropa

Je hodně věcí, kde s panem prezidentem nesouhlasím, ale jistě si všichni vzpomenout, jak ho napadali za jeho euroskepticismus. A dnes se ukazuje, že měl ve spoustě věcí pravdu. Bylo vytvořeno něco, co mělo za úkol jen se pokusit konkurovat ekonomice USA a jakmile tzv. rozvinuté evropské země vyčerpaly trhy, které si vytvořily připojením nových zemí - ejhle je zle. Ono se totiž nedá donekonečna růst na úkor někoho, jednou se prostě každý ekonomicky subjekt dostane na vrchol a jak dlouhá byla cesta nahoru, o to rychlejší je sešup dolů. Mám takový neblahý dojem, že budeme u nás dělat úspory, abychom mohli dotovat tu skvělou rozvinutou Evropu. A buďme rádi, že máme svoji měnu a ne Euro, tohle povede jen k jeho poklesu. Vlastní měnou se dá operovat a usměrňovat ekonomiku, takhle by nám to usměrnilo Německo, Francie. Velká Británie ví, proč si drží libru.

0/0
13.7.2011 14:26

sdasdgk

Re: Utopická společná Evropa

Jenze Klaus nebyl negativni vuci EU kvuli tomu, ze predvidal krachy techto zemi atd. Tam jde o neco jineho.

0/0
13.7.2011 21:43

SvatyAntonin

Unie

Tady je vidět, kdo se na všem obohacuje - jen ti nejbohatší a banky. místo toho, aby byly dluhopisy prodejné pro občany a za solidní úrok převyšující inflaci, banky drobné střadatele jen okrádají na poplatcích a z jejich vkladů pak mnohonásobně rozmnožují svůj majetek- jde prakticky o bezúročné financování jejich aktivit.

0/0
13.7.2011 13:53

The_Real_Koudelka

Mám pocit,

že kromě Irska jsou problémové země ty, kde se ztrácí neuvěřitelné finance ve fotbale.

0/0
13.7.2011 9:18

Madqwert-volič ČSNS

To se vyřeší!

EU už důrazně požádala Libyi o připojení, dalším členem se může stát třeba Venezuela (a stejně jako u Libye - půjdeš do EU po dobrém nebo po zlém). A evropská ropa pak nějaké peníze pro pomoc přinese...

0/0
12.7.2011 18:47

AA00_multinekulturní_2

Re: To se vyřeší!

Prototypem procesu tímto stylem byl Keltský Tygr...;-(

0/0
13.7.2011 18:42

Clar

Čím to

že krachují jižní země, vyjma Irska? Že by to bylo životním přístupem zvaným maňána?

0/0
12.7.2011 16:32

[eT]

Re: Čím to

huh? vyjma Irska? Pokud vim vim, tak Irsko uz ma davno o 'pomoc' eu a mmf zazadano...

0/0
12.7.2011 18:40

jdobry

Re: Čím to

nepochopil. Irsko je v klubu krachujicih vyjmecne tim, ze jedine neni jizneni stat. Lepsi?

0/0
12.7.2011 22:52

AQT

Re: Čím to

A ty myslíš, že Německo, Francie a zejména Belgie nejsou zadlužené?! Ale na ně se samozřejmě bere jiný metr. Zjisti si zejména data týkající se zadlužení Belgie, třeba se budeš divit.

0/0
13.7.2011 7:56

jdobry

Re: Čím to

Co se tyka vyse dluhu vzhledem k HDP mate pravdu. Jeste hure je na tom treba japonsko (cca 200% HDP).

Dulezitejsi je ale schopnost dluhy platit.

0/0
13.7.2011 10:25

AQT

Re: Čím to

Důležité je posuzovat veřejný dluh komplexně. A pak, schopnost splácet dluhy závisí na rozpočtových příjmech  a potažmo růstu ekonomiky. A ten je ve jmenovaných zemích buď mizivý nebo žádný.

0/0
13.7.2011 11:42

[eT]

Re: Čím to

tak TED uz to chapu ;-)

0/0
13.7.2011 14:53

pete123

Re: Čím to

Do roku 2008 bylo Irsko v maximální pohodě. Zadlužení státu  klesalo (na rozdl od těch jižních, ale i nás). Problémem byla vyhlášená záruka irské vlády za bankovní sektor. To sousto bylo příliš silné a irskou ekonomiku to položilo. Zkrátka - ten příšerný deficit v Irsku  nevznikl permanentním prožíráním (dlouhodobým převisem výdajů nad příjmy).

0/0
13.7.2011 22:54

ivdo

Re: Čím to

Přežrali se jen někteří. Politici místo aby je za úmyslné poškozování nebo rizikové chování v bankovním sektoru pozavírali a nechali zaplatit škody tak poslali do kytek státní finance. Protože politici taky nemají a nechtějí mít odpovědnost. ;-O

0/0
14.7.2011 10:40

Milan Milhof

Za socialismu jsme se smáli, že na bankovkách bylo:

tyto peníze jsou kryty prací lidu (nebo tak nějak), protože jsme měli tak nějak zafixováno, že bankovky musejí být kryty zlatem. V trestuhodné naivitě dané socialistickou ekonomickou nevýchovou jsme nevěděli, resp. si nedovedli představit, že ani tyto kapitalistické peníze nejsou ničím kryté, že je to prostě produkt tiskáren a kapitalistický ekonomický systém už žádné peníze ve smyslu nějaká hodnota/zboží versus neprodukuje a žádná rovnováha nabídka-poptávka není nutná, ba je nežádoucí. Klasik Adam Smith se už tehdy musel obracet v hrobě... Od té doby praskla  internetová bublina, biotechnologická bublina a kdovícoještě vyvrcholilo to hypoteční bublinou v USA. Peníze jako směnný prostředek prostě neexistují a centrální banky (nestátní korporace!), které rozhodují kolik jich dají natisknout, nejsou vůbec vázány nutností nějaké vyvážené bilance. Ostatně bylo to nádherně vidět v době nedávní, kdy šašek Obama nechal dotisknout dalších pár tun chybějících dolarů...

0/0
12.7.2011 16:28

certik_bertik

Re: Za socialismu jsme se smáli, že na bankovkách bylo:

tak to jste to četl blbě, bylo tam napsáno že jsou kryté zlatom a ostatnými aktivami Československej státnej banky

0/0
12.7.2011 17:05

wiki5.5

Re: Za socialismu jsme se smáli, že na bankovkách bylo:

jenze kazdej vedel, ze jsou kryty houbelesem

0/0
13.7.2011 6:49

certik_bertik

Re: Za socialismu jsme se smáli, že na bankovkách bylo:

hmm a tenkrát v devadesátých letech Státní Banka prodávala tuny houbelesu?;-)

0/0
13.7.2011 9:02

wiki5.5

Re: Za socialismu jsme se smáli, že na bankovkách bylo:

jo, jmenovalo se to potisteny papir

0/0
13.7.2011 14:07

certik_bertik

Re: Za socialismu jsme se smáli, že na bankovkách bylo:

ne, byly to zlaté cihly, když jsme přešli z vázané (za minulého režimu) na volně směnitelný režim měny, najděte si to a neříkejte tady nesmysly

0/0
13.7.2011 14:19







Najdete na iDNES.cz