Diskuze
Boj o lepší vlaky pro ČD pokračuje, Škoda se obrátila na antimonopolní úřad
Děkujeme za pochopení.
Neonym
Doufám, že siemens podá námitku
že nikdo nepotřebuje tak široké dveře, jako má škoda 7ev
tarten
Re: Doufám, že siemens podá námitku
A že ČD nepotřebují od Škodovky lokomotivy na 200 km/h, když nepotřebují vlaky na 200 km/h.
sunka007
pikle
Musim rici ze cely pripad se mi nezda. CD moc dobre vi ze jako statni firma musi delat vyberova rizeni. Nabidka z Rakouska tu je snad vice nez 1/2 roku, takze je otazkou proc CD nevypsaly vyberove rizeni na vlaky s pozadovanymi parametry a maximalni cenou co nabizi Siemens. Nechce se mi verit ze v CD jsou takovi pitomci, spis to vidim jako ucel, aby pak kamosi ze Skody mohli ziskat nejake penize za stazeni zaloby.
tarten
Re: pikle
Už několikrát bylo vysvětleno, že ČD tu postupovaly podle zákona. I v těhle novinách. Proto Škodovka neutočí na případný nezákonný postup, ale snaží se zpochybňovat splnění podmínek, kdy zákonný je. Proto se snaží prosadit, že ty vagony "nepotřebují tak kvalitní", ne že to bez tendru nejde.
papazian
Doufám, že ČD koupí vlaky od Siemens!
Arogantní Škoda by měla být potrestána! Zaspala dobu a nyní kope okole sebe jako když se tonoucí stébla chytá.
tarten
Re: Doufám, že ČD koupí vlaky od Siemens!
Trh netrestá aroganci, ale nechopnost.
falda
S posledním odstavcem článku nutno souhlasit,
plzeňská Škoda skutečně za posledních nejméně 20 (spíše 30) let nepřišla s téměř ničím novým. Nová lokomotiva 109E je určitě skvělá, ale měli s ní přijít nejméně o 5 let dříve. Teď to od nich těžko kdo koupí, když skoro všude okolo dávno jezdí stovky přinejmenším srovnatelných lokomotiv. A ty dráhy (Česko, Polsko, Slovensko, Maďarsko, ...), které srovnatelné lokomotivy dosud nemají nebo jich mají nedostatek, se opět, pokud tedy budou mít potřebné finance, spíše asi poohlédnou po osvědčených typech od Siemesu apod. než po prototypech ze Škodovky. Kde jsou ty časy, kdy tato fabrika vyráběla na svou dobu skutečně špičkové elektrické (a před nimi samozřejmě parní) lokomotivy, ať už pro nás, nebo na vývoz, byť hlavně do SSSR! Většina jich dosud jezdí a ještě asi dlouho jezdit bude. Teď se Škodovka nezmůže kromě pár rekonstrukcí pro Rusko, pár tramvají a pár trolejbudů po léta téměř na nic, ale o to více kolem sebe kope jako splašená kobyla!
werr
Re: S posledním odstavcem článku nutno souhlasit,
Byl bych v soudech trochu opatrny. Posledni dobra seriove vyrabena lokomotiva pro C(S)D bylo Eso ale pak jeste byl prototyp asynchronu 85e (CD 169) a 4ks nakladni 93e (CD 184) vyrobene asi pred 15ti lety, ktere dodnes jezdi pro nejake doly. Nerikam, ze slo o spickove stroje ale byly to velmi dobre stroje. Pak myslim, ze taky ze jeste pred 10ti lety byly na Ukrajinu dodavany lokomotivy 82e, jejichz konstrukce byla modernizovana. Esus je taky z dilen Skody a nerikam, ze je to vyrborny vlak ale spatny neni.
Navic konkurence pro 109e prisla teprve nedavno v podobne Vectronu od Siemense. Otazka je jestli zakaznici potrebuji to co ma 109e konkurenci navic (prisnejsi normy TSI, vetsinou vyssi vykon). Podle informaci, ktere ze Skody mam tak 109 Skoda nabizi pri jednanich se zakazniky za cenu nizsi nez Siemens Tauruse. Navic 109 zatim v testech jede na vybornou.
Nicmene soucasne kroky Skody ohledne vagonu podle me musi mit jine pozadi nez je verejne prezentovano...
Santa1
Škodovka má v zásadě pravdu
Nákup nevychází ze skutečné potřeby, respektive tu potřebu nikdo přesně nedefinoval. Obecný argument, že potřebujeme rychlé vlaky pro provoz v zahraničí se tady používal už při nákupu Pendolin a jak to dopadlo víme. Rakouské i německé dráhy mají svých kvalitních vlaků nadbytek, rozhodně tam nečekají na naše Railjety. Pokud by České dráhy takové výkony v zahraničí neměly předem smluvně dohodnuté, vůbec bych to nebral jako argument a než na našich kolejích budou tyhle vlaky plně využitelné, budou už dávno na odpis.
falda
Re: Škodovka má v zásadě pravdu
Kvalita našich tratí je věc jedna a potřeba rychlé obnovy vozového parku věc druhá. To, že se již ve světě dávno nevyrábějí vozy pro rychlost 140 km/h (která je u nás v podstatě limitní a to ještě jen na zlomku sítě), není vina výrobců, ale našich tratí. To snad ale ještě neznamená, že tu stále musí jezdit 40 nebo 50 let staré vozy. Návrh Škodovky dodávat pro rychlíkovou dopravu dvoupodlažní jednotky považuji při stavu našich tratí za amatérský - vyšší vozy by jistě musely mít v mnoha úsecích sníženou rychlost. Pokud se dvoupodlažní vozy někde používají v rychlé, popřípadě i vysokorychlostní dopravě (Francie, Švýcarsko), pak na tratích zcela jiných parametrů, jimž se ty naše ani zdaleka nepřibližují. Nehledě k tomu, že Škodova také dodávala v 70. letech, tedy v době, kdy ještě měla jméno a chrlila jednu lokomotivu za druhou, lokomotivy pro rychlost 160 km/h, která je u nich téměř nevyužita v podstatě dodnes.
Karboxyl
Irelevantní
Předpokládám, že tu stížnost ÚOHS pro svojí naprostou irelevantnost smete ze stolu. Hra ŠT je až příliš průhledná a bijící do očí.
Nehledě na to, že v současnosti opravdu žádný srovnatelný produkt nemá.
Santa1
Re: Irelevantní
Bez ohledu na hru, kterou ST rozehrála, zkuste se zamyslet nad podstatou toho, co říkají. Vychází tenhle narychlo připravený ad hoc nákup ze skutečných potřeb ČD?
Bob-an
Patrovy vlak na IC je fakt ulet
nemam slov.... nehlede na to ze jsou az podezrele moc jisti ze by potencialni budouci tendr vyhrali :-D
tarten
Re: Patrovy vlak na IC je fakt ulet
Není to až takový úlet jak se zdá na první dojem. Ale musel by to být úplně jiný vlak než CityElefant, a ne v ČR, kde patrový prostě není potřeba a jeho nevýhody nic nevyváží.
p_n_2
Být ČD, tak už od Škodovky nekoupím ani kolečko.
Ač je na ČD nehorázný nepořádek, tak co má nějaký dodavatel co mluvit svému zákazníkovi do toho, kde a jak nakupuje? Toto mi udělat nějaký dodavatel, tak ho prostě odstřihnu a má smůlu.
44maggi
Privatizace
ČD zprivatizovat co nejdřív...
Momentálně je tento státní podnik v katastrofálním stavu a když už se konečně rýsuje šance na zlepšení, musí se ohlížet na jakési zákony o veřejných zakázkách
werr
Re: Privatizace
Videl jste nekdy jak jsou zahackovni dodavatele u spolecnosti jako O2, TMobile, Skoda auto a podobnych velkych spolecnosti? Jednou pry Jancura rekl, ze se mu Skoda 109E libi (me taky) a pokud ST prijde s rozumnou nabidkou tak mozna nejake taky koupi. Sice je to asi jen JPP ale chci tim naznacit, ze je mozna, ze privatizovane CD i ciste privatni spolecnost pana Jancury muze mit dvorniho dodavatele ST apod. Nakup lokomotiv si asi majitele ohlidaji, aby nebyli oskubani vlastnimi zamestnanci (manazery) ale v malych nenapadnych vecech mohou utikat velike penize.
9fešák9
ŠT
Od ŠT je to potěšilé a hlavně neskutečně hloupé. Vzhledem k dosavadnímu praktickému monopolu, si tímto dětinským chováním můžou vytrucovat pouze značné rozpaky a odpor cestující veřejnosti. Pánové ze ŠT, pokrok nezastavíte ani na ČD. Pochopte to dříve, než budete plakat nad výsledky. A ty přijdou.
a8nn
Re: ŠT
Cestující veřejnost vlaky nekupuje, tu může mít ŠT u příslušné části těla.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!