Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy kvůli horku zpomalily vlaky, někde je nahradily autobusy

Kvůli vysokým teplotám zavedla Správa železniční dopravní cesty na 139 tratích režim snížení rychlosti nebo zvýšený dohled nad kvalitou upevnění kolejnic. Snížení rychlosti mezi Brnem a Přerovem si ve středu vyžádalo nahrazení šesti rychlíků autobusovou dopravou, řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FANDA KNEDLÍK

Auta stojí....vlaky jedou

.... ale rychlostí chůze...  je to OSTUDA !  ČD Rv

0/0
13.7.2011 17:20

Bery

Re: Auta stojí....vlaky jedou

ČD nikoliv... problém je na straně SŽDC.

0/0
13.7.2011 17:38

FANDA KNEDLÍK

Re: Auta stojí....vlaky jedou

ano, technicky ano, ale v podstatě to je jeden dominantní provozovatel služby - jízdy vlakem. Tedy ČD by se měly starat, aby vlaky nejezdily krokem. Je to ostuda!

0/0
13.7.2011 18:01

Bery

Re: Auta stojí....vlaky jedou

Tento problem by postihnul vsechny dopravce... (napr. i v nakladni doprave). Otazka je, zda lze po SZDC vymahat nejake odskodneni... predpokladam, ze stale jeste ne, protoze jinak by doslo asi rychle k naprave...

0/0
13.7.2011 18:13

aldik7

Re: Auta stojí....vlaky jedou

proč ČD? ČD jsou jen dopravce jako kterýkoli jiný v téhme zemi, třeba Viamont nebo Regiojet (ten teda až od září.. prý)

o koleje se stará SŽDC!

to je jako kdyby si chtěl aby si Student Agency opravila dálnici protože jezdí pomalu po ní;-D

0/0
13.7.2011 19:37

[eT]

Prý horka :-/

- jen důsledek 'péče' o kolejový svršek...

0/0
13.7.2011 17:00

Alcatraz

Problem, reseni

"V horku hrozí špatně uchycené kolejnice vybočením." a podle obrazku na to drahy nasly i perfektni reseni. Cloveku je hned veselo, kdyz vidi jak to u nas skvele funguje.

0/0
13.7.2011 16:04

Rambo-x

No jo ČD

Když je zima vlaky nejezdí,když je teplo vlaky nejezdí,když je příjemně tak jsou problémy na trati............ČD-čekej dál:-P

Taky se možná není čemu divit,vlaky starý 50 let,který mají najeto miliony kilometrů,koleje z Rakousko-Uherska a ještě k tomu vedení co si cpe peníze do kapes místo aby to použili k renovaci

Za Rakousko-Uherska vlaky jezdily spolehlivě,za první republiky taky,za fašounů taky,za komárů taky.........až teď ve slavné demokracii přijde parta nenažraných strejců a dráhy jdou do ***

0/0
13.7.2011 16:02

machacek27

Stav

Co si budeme povídat, chce to rekonstrukci jak železnice tak silnice už životností přesahují...stejně se to bude muset jednou udělat...;-)

+1/0
13.7.2011 15:58

Bery

Re: Stav

Rekonstrukci to chce, ale to stoji penize a ty nejsou... takze by to chtelo nejdrive rekonstrukci v politice, protoze pokud to pujde s korupci timto tempem dal, tak jednou nebude ani na zasadnejsi veci nez je zeleznice a silnice.

0/0
13.7.2011 16:16

JBetak

Re: Stav

Informace v článku nejsou ovšem úplně přesné, vybočování kolejnic v horku nemusí nutně souviset s jejich špatným upevněním nebo zanedbáním údržby. Dochází k němu odedávna, v podstatě od dob, kdy se kolejnice začaly svařovat, a to i u kolejí právě vybudovaných, pokud nebyla dodržena správná technologie. Může se to stát i na právě položeném koridoru.

0/0
13.7.2011 19:40

Czechoslovakia_1

vyvařování kolejí

Ukazuje se, že dilatační spáry mezi kolejnicemi měli cosi do sebe. :-/

0/0
13.7.2011 15:53

Zirkon

Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Kdysi  chodil po trati každodenně  pochůzkář s  velikým klíčem a kontroloval a dotahoval průběžně šrouby ( přesněji matky), které drží kolejnice  na podkladnici a  pražcích.  Pochopil jsem, že  přechytralí a  přeplacení  manažeři ČD tuto  funkci zrušili  nebo přestali kontrolovat, jestli se  pochůzkáři neflákají.

Myslím, že by bylo  dobré, místo odstavování vlaků poslat na koleje  manšaft,který by to  dotáhl.

To je tak složité ?

Zná někdo  aktuální situaci  a vysvětlí mně, proč to nejde ?

0/0
13.7.2011 15:27

Deloix

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

kdybych byl nezaměstnanej, tak bych s radostí dělal i toho dotahovače šroubů. člověk se projde na čerstvým vzduchu, dělá něco užitečnýho...

0/0
13.7.2011 15:38

Jan Ruzicka

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Otázka je, jestli zdravý rozum už dneska není podvracením státu.

+1/0
13.7.2011 15:39

499

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Platit podobné dělníky bylo moc drahé....

0/0
13.7.2011 15:48

Alcatraz

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

no ja nevim. Dat "nezamestnanemu" do ruky velkej klic na srouby u kolejnic a ukazat mu, kde jsou koleje mi neprijde zrovna jako dobrej napad. Z pohledu nezamestnaneho, jak uvadite, jiste ano. Ale z pohledu provozovatele zeleznic spise ne.

+1/0
13.7.2011 16:01

Bery

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Tak tito "nezamestnani" si ty koleje najdou i bez ukazani... ikdyz zajimavejsi jsou pro ne jine kovy nez zelezo. ;-D

0/0
13.7.2011 16:19

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Nejde to proto, že ČD žádné koleje nevlastní. Koleje patří Správě železniční dopravní cesty a ČD si ty koleje jen "pronajímá", podobně jako ostatní dopravci.

0/0
13.7.2011 15:42

499

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Tohle jsem nikdy nepochopil, v čem spočívá "výhoda" podobného řešení....

0/0
13.7.2011 15:49

Alcatraz

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

predevsim v jasnejsim oddeleni pravomoci/schopnosti porovnani a nemoznosti dumpingu. Mejme spolecnost, ktera vyrabi vyrobky, sama si je bali a zaroven vlastni transportni dopravu pro vyrobky a autobusovou pro zamestnance. Jako jeden podnik to funguje dobre jen do doby, dokud je to monopol. Jenze jeden podnik = jedno ucetnictvi = jeden majetek. Takovy podnik zacne volne autobusy/kamiony pouzivat v mimopodnikove doprave. V konkurencnim prostredi ma pak tendenci "zdrazit" vyrobky a "zlevnit dopravu na 0". Tim vyradi dopravce, kteri jen vozi. A pak nastavi ceny zase zpet nebo vyse, protoze nema konkurenci. A problem je, ze v jednom podniku je to nezjistitelne a stavalo se to moc casto. Takze celosvetove se prijima model, ze jedna firma dela jednu vec. Na jine casti vyroby je jina firma, i kdyz jsou spolu formalne spojene (dcerinne spolecnosti, koncerny). Ale kazda firma "jede" za sebe. Nemuze sebe poskozovat dodavanim jine firme za 0 (nebo pod naklady). To je zakazane a DOHLEDATELNE.

0/0
13.7.2011 16:17

Bery

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

V tom, ze to je ve finale drazsi... tedy z pohledu danoveho poplatnika.

0/0
13.7.2011 16:19

glumik

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

No jo, těm jsem vždycky záviděl, jak si tak v oranžových vestách chodili po kolejích, občas do toho praštili, udělalo to parádní ránu kov na kov a šli dál... Přišlo mi to v dětství strašně romantický..:-) Dnes se na to teda už dívám trošku jinak, ale jak psal kolega výše, než pracák, tak cokoli, a tohle na chvilku? Proč ne..

0/0
13.7.2011 15:51

wercza

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Pochůzkáře zrušili už před léty, to víš, kde by se vzaly peníze na jejich ohromné platy... Asi těch pár tisíc někomu nahoře chybělo k jeho odměnám. Ačkoliv... představit si pochůzkáře na koridoru, kde se jezdí 160... to by byla riziková záležitost :-)

+1/0
13.7.2011 15:48

dr.obeck

Re: Nebylo by lepší utáhnout ty šrouby !?

Nevim jestli je zrusili pred lety,ale loni jsem potkal dva na trase Turnov-Boleslav.

0/0
13.7.2011 22:54







Najdete na iDNES.cz