Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nizozemské státní dráhy se zajímají o provozování českých rychlíků

Plánované otevírání tuzemské železniční dálkové dopravy začíná lákat čím dál více zahraničních dopravců. Svůj zájem o účast v soutěžích na desetiletý dotovaný provoz rychlíků ve vybraných částech republiky potvrdila další společnost: Abellio CZ, za kterou stojí nizozemská obdoba Českých drah: státní akciová společnost Nederlandse Spoorwegen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rodnok

je dnes ještě nějaký důvod

rychlíky dotovat?

0/0
18.7.2011 11:36

tarten

Re: je dnes ještě nějaký důvod

Zeptejte se Jančury, proč bez dotací nechce jezdit nikde jinde než Praha - Ostrava, a ani tady ne rychlíky, jen expresy.:-P

0/0
19.7.2011 23:29

znovuzrozený

Poznámka!

Vážení, opravdu si myslíte, že s novým dopravcem stoupne kvalita?! Hloupost jako hora. Vzhledem k tomu, že pracuji jako strojvedoucí na ČD, moc dobře také vím, že už nyní probíhá mezi námi průzkum, kdo by chtěl přestoupit k výherci VŘ. Ale podmínka pro dopravce je, že převezme za zůstatkovou hodnotu lokomotivy, ale i vozy. Teď mi řekněte, kdo by po takovym kšeftu neskočil?!R^;-);-D

0/0
17.7.2011 20:10

tarten

Re: Poznámka!

Takhle ta podmínka nezní.

0/0
19.7.2011 23:30

PIsa.lek

Re: Poznámka!

Tím, že tady budeš takto bezostyšně lhát, kredit svého chlebodárce rozhodně nezvýšíš.

0/0
4.8.2011 18:21

jyyyj

Už aby Jančura a GDOKOLIV jiný rozehnal ta chlapecká koryta

Už aby se Dušek konečně mohl svobodně ohnout pro tužku....

0/0
17.7.2011 16:12

cznlde

vlaky a privatizace v holandsku

posledni dobou jsem jela holandskym vlakem nekolikrat. Dokonce je i prvnich 60 km privatizovanych. Jizdenku si kupuju jednu v automatu. Plati cely den a muzu jet cim chcu za stejne penize vcetne rychliku (teda krome ICE nebo TGV). Jak si to vyresi statni drahy s tim privatizovanym kouskem netusim. I kdyz v mem pripade by to zas az tak slozite byt nemelo, protoze to poznaji podle prodane jizdenky. Jak to ale resi u studujici omladiny, ktera ma permanentku na veskerou verejnou dopravu automaticky zdarma nevim.

0/0
17.7.2011 14:44

Skřejpek Urfus

Re: vlaky a privatizace v holandsku

no tak to je kec jako noha.. v holandsku jsou slevy pro studenty omezene jen na urcite casove useky v roce.....

.... navic.... kdyby tady fungovaly vlaky tak jako tam, tedy cca co 30 min intercity na obe strany, neni snad co resit

0/0
4.8.2011 14:18

ZZZZZZZZ

Napady

1. pokud clovek zacne premyslet o kolejich jako kdyby to byly silnice, tak mu dojde ze jako neni problem v soukromych autobusovych dopravcich tak nebude problem ani  v soukromych zeleznicnich dopravcich

2. stejne kazdy vlak ma pruvodciho tak verim ze soukromi dopravci vyresi prodej jizdenek u pruvodciho (bez prirazky)

0/0
17.7.2011 11:22

jachym2

Re: Napady

Já bych ty mladé tak nepodceňoval. Dnes už je to asi trochu jiná úroveň, než když ty si byl mladý nadšený revolucionář a studoval VUML.

0/0
17.7.2011 19:34

tarten

Re: Napady

Jenže vlak není autobus. Už jen ta stonásobá počáteční investice, ne každý má pod postelí v krabici od bot miliardy.

0/0
19.7.2011 23:32

chose01

Při mé znalosti českých drah bych - netvrdím že jsem železni

čář, si myslím že ČD se měli dávno prodat jako totálně neefektivní podnik do soukroma, a nebo ho celý zrušit a pustit tam konečně totální konkurenční prostředí v podobně soukromých firem. Až do toho bude moci promluvit trh (konečný zákazník) a nikoliv železničářsko-odborářská loby bude lidem využívající služeb ČD lépe.;-€

0/0
17.7.2011 9:01

qvido31

A co prázdniny...

Dostanou ti privátní provozovatelé drážní dopravy také daňové úlevy?!Vždyť budou dělat dle vyjádření diskutujících velmi záslužnou činnost pro stát,to by měli dostat i větší dotace,slevy za použití dopravní cesty a tak.Vždyť to ovčan zaplatí,zvednemu mu DPH:-P:-P

0/0
17.7.2011 7:57

dudlop

To bude stát za prd..

trasa Pha-ostrava, nádraží třeba v Olomouci. Hlášení rozhlasu: "na druhé nástupiště přijede soukromý spoj XX, cestující bez jízdenky nenastupujte.. Za půl hodiny přijede spoj ČD..v 14.45 příjezd Leo expresu-zákazníci ČD a jiných soukromých společností-nenastupujte. Nejedná se o spoj ČD.." GulášRv[>-]

0/0
16.7.2011 21:58

p_n_2

Re: To bude stát za prd..

No a? Pořád lepší než monopol jedné firmy. Jestli je někdo nesvéprávný a neumí si koupit jízdenku, jeho problém. Nebo snad se dneska nedá koupit lístek ve vlaku?

0/0
16.7.2011 22:30

dudlop

Re: To bude stát za prd..

Koupit ve vlaku lze-ovšem s přirážkou.. Nesvéprávný...-důchodci, nebo přijdete narychlo na nádraží a v tom spěchu omylem vlezete do "cizího"...

0/0
16.7.2011 22:35

aldik7

Re: To bude stát za prd..

ale já si nechci v každém vlaku nebo nádraží kupovat pro každého dorpavce jinou jízdenku jak osel:-P já chci aby to bylo pořád jako ted, koupím si jednu jízdenku až do cílové stanice a jedu na tu jednu jízdenku!! nebo si koupím síťovou jízdenku, třeba SONE+ a jedu kam chci v rámci její platnosti!!

proto taky nemám rád busy, nechci si v každém busu kupovat nový lístek a ještě hledat drobné:-P

+3/0
17.7.2011 0:14

Bery

Re: To bude stát za prd..

Presne moje rec. ;-)

0/0
17.7.2011 0:47

Mik8

Re: To bude stát za prd..

Nesmysl. Žádná taková hlášení nebudou, cestující pozná rozdíl jen podle toho, že za ČD přijedou všem dobře známé vraky vhodné pro dobytek a ostatní dopravci nabídnou konfortní přepravu pro lidi na úrovni 21 století.

0/0
16.7.2011 22:51

PetrTomášPavel

Re: To bude stát za prd..

Mě udivuje, jak si někteří myslí, že při životnosti železničních vozidel, která je nějakých 40-50 let, budou někteří dopravci jezdit pouze novými vozy. Naivky.

Mrkněte se na Jančuru. "Nejmodernější vlaky v Evropě" jsou v jeho podání třicet let staré vozy z Rakouska. A přitom to jsou pěkné vozy.

+1/0
16.7.2011 23:34

TigerM

Re: To bude stát za prd..

to mate pravdu, ale vsichni vime jak je to mysleno,... postavte vedle sebe 30 let stary rakousky vuz a 30 let stary vychodonemecky kozenkac...

0/0
16.7.2011 23:48

aldik7

Re: To bude stát za prd..

když budou oba po nájezdů baníkovců nebo jiných individuí (a že jich bohužel jezdí vlakem dost), tak rozdíl stejně nepoznáte ;-D

+1/0
17.7.2011 0:15

tarten

Re: To bude stát za prd..

Je jasné, jak je to myšleno. Prostě dopravce, co bude mít několik rakouských 30 let starých vagonů a několik nových rumunských, bude mít image vždycky lepší, než ten, kdo bude mít stovky nových vagonů od Siemense ale k tomu stovky starých koženkových. Nebo ne?

0/0
19.7.2011 23:37

TigerM

Re: To bude stát za prd..

uz dnes hlaseni rozhlasu je oznamovano, "vlak cilso 272 spolecnosti ceske drahy ve smeru..." gulas bude spise v tom, az si budou chtit soukromi dopravci otevrit na nadrazi vydejnu nebo cekarnu a ceske drahy a ceske drahy to nedovoli...

0/0
16.7.2011 23:52

aldik7

Re: To bude stát za prd..

a) proč by jim to nedovolili? zadarmo tam nebudou a  ČD by byli sami proti sobě kdyby si nechali uniknout příjmy

b) některá nádraží patří pod ČD a některá pod SŽDC

c) pokladnu možná, ale na čekárnu se soukromí dopravci na většině nádražích tak leda vyprdnou.. jde jim přece o co nejnižší náklady, ne? a čekárny by je zbytečně zatěžovali finančně;-D

d) EU by už drahám zatla tipec kdyby blokovali konkurenci;-)

0/0
17.7.2011 0:12

dudlop

Re: To bude stát za prd..

A kde je to oznamováno??? To jsem nikdy neslyšel. Ano-vlak ten a ten, odjezd.. ale o názvu společnosti nic:-/

0/0
17.7.2011 0:54

TigerM

Re: To bude stát za prd..

Praha - hl. nadrazi

0/0
17.7.2011 1:47

pytlas

Re: To bude stát za prd..

Oznamují to všude tam, kde staví i vlaky jiných, např. zahraničních společností.

0/0
17.7.2011 10:53

tarten

Re: To bude stát za prd..

Těžko, "dovolily" to už dávno. Zajděte si v Praze na hlavák.;-)

0/0
19.7.2011 23:27

notordluhousek

holandanum se vyplati mit statni drahu

co vic, ta je schopna se sirit do sveta. jak se to ma k pouckam ze vsechno se musi privatizovat protoze statni nefunguje ?

0/0
16.7.2011 19:34

JaJaMilan

Re: holandanum se vyplati mit statni drahu

Zde dává 3 palce nahoru. R^ R^ R^ Mě to také trápí ty kecy o státním a soukromém sektoru. Stát může dělat podstatně víc než soukromá firma.

0/0
16.7.2011 21:18

CART09

Re: holandanum se vyplati mit statni drahu

A Vy víte, kolik NS dostávají nebo nedostávají dotací? Já tedy ne...

Tak jako tak holandský železniční systém považuji z pohledu cestujícího za jeden z nejlepších v Evropě, a pokud by aspoň zavanul jeho náznak, bude to oproti ČD nebe a dudy...

0/0
16.7.2011 21:51

PoetaBezRymu

Nejsem proti

Čim větší konkurence, tím lepší služby a paralelně i větší spokojenost konečného zákazníka. EU

+1/0
16.7.2011 16:02

aldik7

Re: Nejsem proti

no tím bych si nebyl tak jistý, ale taky platí, že čím větší konkurence = tím větší bordel nejen v tarifech, viz.třeba Polsko a můž příspěvek níže:-)

0/0
16.7.2011 16:51

p_n_2

Re: Nejsem proti

Tak větší chaos v tarifech a slevách než u ČD, to už stejně nejde, ne?

0/0
16.7.2011 22:31

aldik7

Re: Nejsem proti

mluvte za sebe;-) já (a spousta dalších a nejsou to zaměstnanci drah) se v tarifu ČD v pohodě vyznají:-)

0/0
16.7.2011 22:38

tarten

Re: Nejsem proti

Naivko. Jde a velmi snadno.:-P

0/0
19.7.2011 23:40

prngrr

ČD a odbory do kytek

Jsem pro - ČD za moc nestojí a jejich odboráři jsou jen banda vyděračů

0/0
16.7.2011 15:10

macacek

je to slozity

kdyz tu budou jezdit vlaky, oholi nas cesi o prachy.... kdyz se to proda nekomu, bude nas zase holit nekdo jinej.... ten zahranicni investor cenu o neco snizi... ale stejne to pro nej bude zlatej dul, kdyz vi, jak to funguje u nas na drahach...  ale jak z toho ven? jedine dosazenim managementu, kterej mysli na spolecnost a ne na sebe (viz ty zlaty padaky).... ale takovej neexistuje... bohuzel jsme v cechach a s timhle vzdy budeme druhoradi obcani eu a jen pro smich.... myslim, ze nikdy se to nezmeni a jen tu marnime zivoty.... v zemi, kde vitezi ne chytrejsi, pracovitejsi apod. ale ten kdi je vic vycuranej a zadna praktika mu neni cizi....

0/0
16.7.2011 15:07

jural

Re: je to slozity

no, kdyz se to proda cizincum, tak si Cesi mezi sebou nebudou nic zavidet. Ale budou mit holou rit.

0/0
16.7.2011 15:12

macacek

Re: je to slozity

no a pak se budou ty tezky prachy hazet tem zahranicnim, kteri si "zalobuji".... muzeme rici podmaznou... na nic tenhle stat....  jaky lidi, takovej stat....

0/0
16.7.2011 15:14

aldik7

no

at si to zkusí, ale hlavně by měl tenhle stát si včas ohlídat aby si cestující nemusel v každém vlaku zcela zbytečně kupovat nový lístek (proto taky nemám rád busy, každý dopravce má vlastní jízdenky a vzájemně si uznávají prd), dále aby bylo stále zajištěno navazování spojů.. aby i vlaky tůzných dopravců na sebe čekali v případě zpoždění jako je tomu vlaků ČD (autobusy si klidně ujedou a řídíči se vám ještě vysmějou) ... a ještě další věci by se našli které by si měl stát ošéfovat

a taky nechápu, jak může být proboha soukromý dopravce levnější, když ty slibované vlaky stojí obrovské peníze! .. a co nádraží? provoz nádražních budov taky není zrovna levný? a nebo to se hromadně začnou nádraží zavírat a bude jako u busů- jen skleněné přístřešky? no toho se dožít nechci...

0/0
16.7.2011 14:56

prngrr

Re: no

prakticky každý soukromý subjekt je levnější než státní

nádraží s dotovaným vlakem nesouvisí

0/0
16.7.2011 15:12

aldik7

Re: no

Joo? i s novými vlaky za stovky milionů?;-) ahaa, takže ČD se o  nádraží musí starat a soukromník najednou nee? no to je teda nevyvážené :-P

0/0
16.7.2011 15:18

notordluhousek

Re: no

ano napriklad statni holanska firma nabizi po celem svete levnejsi a lepsi nez soukrome firmy, viz clanek. cimpak to bude ? dogmata jsou totiz blbost

0/0
16.7.2011 19:36

TigerM

Re: no

a rika vam neco integrovana doprava, treba Ostravsko nebo cely jihomoravsky kraj... vsechno jde, jenom se musi chtit... kdyz se nechce, jako treba ve stredoceskem kraji, tak tu budov vzajemne neakceptovatelne tarify prazske ID a stredoceske ID + dalsi dopravci...

0/0
16.7.2011 23:56

aldik7

Re: no

samozřejmě, že říká (taky že jsem z Ostravy;-D), ale to není pravidlem, že to tak bude fungovat na celostátní úrovni jak dejmetomu každý kraj bude mít jiného železničního dopravce a rychlíky, IC, EC budou rozkouskovány každý mezi jinou firmu...:-P

a v tomhle státě bych se nedivil už ničemu....

0/0
16.7.2011 23:59

TigerM

Re: no

...ja taky, ale u dalkovych spoju mi nevadi, ze je to jina spolecnost, takze u vlaku to bude podobne, ...

0/0
17.7.2011 0:03

aldik7

Re: no

radši bych šel cestou aby do drah vstoupil silný partner, ale stát by měl v drahách stále podíl.. no dobře, tak pár tratí by se mohlo vysoutěžit, ale on jeden velký dopravce má i své výhody... aspon není chaos :))

0/0
17.7.2011 0:09

TigerM

Re: no

Oni CD dlouho zustanou velkym dopravcem, ale vlastne nechapu, proc by se jizdenky nemohli kupovat na vsechny spoje u jedne pokladny, vsak si to mezi sebou dopravci mohou vyrovnat... taky jezdim na jednu jizdenku vice dopravci...

0/0
17.7.2011 1:50







Najdete na iDNES.cz