Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kalouskův náměstek: státní dluh kvůli europanice zatím nezdražuje

Eurozóna prožívá kvůli dluhovým problémům svých členů drama. Investoři jsou nervózní, nakolik se potíže přelijí do celé Evropy. Náměstka ministra financí Tomáše Zídka však tragické scénáře vývoje ekonomiky zatím neděsí. Podle něj je skutečný stav evropského hospodářství lepší, než se odhadovalo před rokem. Ani český státní dluh se zatím neprodražuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HrubesaMares

je treba udrzet nastoleny trend

takze kazdy rok zvysime DPH  o 3%

0/0
18.7.2011 15:56

Karotak

Zvyšení DPH přinese jen nižší výběr

čím se bude zvyšovat DPH, tím více budu nakupovat v zahraničí (což znamená nižší výběr na DPH ... ;-D)

0/0
18.7.2011 9:02

odborářský papaláš na golfu

Re: Zvyšení DPH přinese jen nižší výběr

A když ti Bohoušek Dluhbotka v roce 2003 zvýšil dph o 65 miliard ročně, tak jsi taky začal tím víc nakupovat v zahraničí? Zajímavé, že tehdy to bylo opatření na stabilůizaci rozpočtu, kdyžto současné zvýšení výběru o mizerných 20 miliard je rozvratných. ;-D

0/0
18.7.2011 9:40

Cenda22

Re: Zvyšení DPH přinese jen nižší výběr

můžeš mi říct, o čem to meleš?

http://www.berne.cz/danova-teorie/vyvoj-sazeb-dph-v-cr/

0/0
18.7.2011 11:17

jesterkasploutvema

Re: Zvyšení DPH přinese jen nižší výběr

Soudruhu, v roce 2003 došlo k převodu téměř všech položek ze snížené do zvýšené sazby (služby, elektřina, telefony, ubytování,.....).

0/0
18.7.2011 12:35

HrubesaMares

Re: Zvyšení DPH přinese jen nižší výběr

vsech ne - to bude az pristi rok...

0/0
18.7.2011 15:56

jesterkasploutvema

Re: Zvyšení DPH přinese jen nižší výběr

Vaše rozhodování o nákupu je vedeno výši DPH? ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.7.2011 12:33

HrubesaMares

Re: Zvyšení DPH přinese jen nižší výběr

ano. Od pristiho roku jezdim nakupovat za hranice...

0/0
18.7.2011 15:58

kočkavlázních

Řecko

když vstupovalo do eurozóny tak falšovalo údaje o své zadluženosti. A co ostatní, Portugalsko,Itálie. Ti taky švindlovali?

0/0
18.7.2011 8:21

odborářský papaláš na golfu

Re: Řecko

Ne tam se jenom kymácí hypereurosocialismus, stejně jako ve Španělsku.

0/0
18.7.2011 9:41

yalma

zatím....zatím ?

Kdy to tedy začne ?

0/0
18.7.2011 8:11

petrph

a jednom co se rozjedou

Soukromé penzijní fondy, tak si bude moc Kalousek od nich půjčovat na 4%ta  na 30 let :-)

0/0
18.7.2011 7:44

Gróf

Problém nastane, když krachnou banky. A ony krachnou.

Mají nalité v řeckých, španělských a italských dluhopisech prachy, které nikdy nedostanou zpět. Poté přestane být financován průmysl, zahraniční obchod atd. Řetězová reakce, dominový efekt, říkejme tomu různě ...

0/0
17.7.2011 20:54

Eglund

Re: Problém nastane, když krachnou banky. A ony krachnou.

a co když nekrachnou? Co když do nich stejně jako v USA napumpují vlády miliardy eur? Euro bude devalvovat, a co se stane pak?

0/0
17.7.2011 20:57

Gróf

Re: Problém nastane, když krachnou banky. A ony krachnou.

Cha, tak to zde již přece bylo. V historii se vždy jednalo o snižování obsahu drahého kovu v mincích. Ovšem i v moderní historii - zdvořile připomínám jen v posledním půlstoletí situace, kdy např. italská lira či polský zlotý škrtaly tři nuly. Podobných krachů měn bylo mnoho, z nejznámějších pak ještě Argentina, Bolívie, Rusko, vzpomeňme také odmítaný maďarský forint.

0/0
17.7.2011 22:15

newcoast

Re: Problém nastane, když krachnou banky. A ony krachnou.

Ten pán mluví o něčem jiném.Obsluha státních dluhopisů ČR pomocí peněz občanů ČR zatím funguje prostřednictvím zvyšování daní.

0/0
17.7.2011 21:31

Gróf

Re: Problém nastane, když krachnou banky. A ony krachnou.

Ty problémy spolu přece úzce souvisí, viz např. populární magické mnohoúhelníky z makroekonomie. Klíčový problém spočívá v nesplatitelnosti onoho českého (i řeckého) megadluhu. Kalouskovo navržené zvýšení DPH jen podlomí hospodářský růst Česka. Kalousek se ocitl dávno za Lafferovým bodem, a ocitl se v zakázané zóně zdanění.  Důsledek je ten, že lidé si opět budou chovat králíky a pěstovat zeleninu svépomocí, a také si navzájem budou občansky vypomáhat, v tzv. šedé ekonomice. Většina občanů bude ve velkém nakupovat levně v zahraničí. Kalousek ty daně prostě neuvidí, a jen poškodí zahraničně-obchodní bilanci.

0/0
17.7.2011 22:10

jbroz50

Re: Problém nastane, když krachnou banky. A ony krachnou.

Opravdu by mě zajímalo, jak bude většina lidí pěstovat králíky (třeba v paneláku ve vaně?), nebo bude nakupovat v zahraničí. Vždyť zajet si pro pět housek třeba z Pardubic do Rakouska, to se přece vyplatí, ne?

Slyšel jsem už hodně blbostí, tahle je největší. Pro průmyslové zboží se může vyplatit tam zajet - ovšem je jednoduší nakoupit přes internet a nechat si to poslat domů - a to už většina gramotných dělá. Pro potraviny se to vyplatí maximálně pár lidem (tak jedné statisícině), kteří tam jezdí za prací ev. bydlí přímo na hranicích. Ovšem ne se Slovenskem, to má 19% daně na potraviny už dávno. A kupodivu se u nich trh s potravinami nijak nezhroutil - nikdo to ani nepoznal.

0/0
18.7.2011 11:11

Cenda22

Re: Problém nastane, když krachnou banky. A ony krachnou.

jestli propad o 30%ˇnikdo nepoznal, tak jsou Slováci slepí. Ale spíš bych řekl, že je tady někdo blbej a nemá informace. Do Němec se běžně jezdí i dnes z měst 50km od hranic, protože to vyjde levněji - nebo na stejno, podle nákupu - ale potraviny jsou kvalitnější. Vyšší DPH tuhle turistiku jen přiživí. A když už tam budou, nabere se plná nádrž.

Stejně tak vyšší DPH zákonitě vliv na obrat mít bude i v tuzemsku, poptávka je na ceně silně závislá.

Čekaly se reformy, ale jak vidno, to je moc práce. Takže se dělaj radši hovadiny a čeká se, jak to dopadne. A protože se nevybírá tolik, jak se naivně předpokládalo, tak se zase zdražuje a zase bude nižší výběr. Za to černý trh s potravinami bude mít pré.

0/0
18.7.2011 11:26

libynn

do pekla vedou obě cesty

zadlužování, i zvyšování daní a zdražování všeho! Neřeší totiž podstatu! A tou je tato zkostnatělá forma kapitalismu! Jako angličané přišli o nadvládu na moři, protože nebyli schopni reagovat na nové trendy, díky páprdům, co to tam měli pod palcem, tak i ti dnešní vepři nejsou schopni změnit svoje postupy, protože jsou zdegenerovaní pomalu už, jako minulá šlechta, jen trochu jinak. Ti, co by svět změnit mohli, nemůžou, protože pracují pro zkostnatělé "páprdy" a ti o změnu budou stát až ve chvíli, kdy světla začnou pohasínat i na horní palubě! Do té doby budem jen nechápat a nevěřícně kroutit hlavounad tím, cože to ti naši "demokrati" vyvádějí:-/

0/0
17.7.2011 20:20

dudlop

Re: do pekla vedou obě cesty

R^R^R^R^

0/0
17.7.2011 21:01

ppetr1

Tomas Zidka

si zrejme neuvedomuje,ze nustale zvysovani dani bere lidem kupni silu !!;-O

toto je dosti smrtici pro kazdou ekonomiku.

 kam chcete natahnout ty dane na 100%?? vitejte v komunismu - uz nam do toho moc nechybi

70% uz je primo desivych a diku dluhum se bude muste zacit razantne setrit v cele EU a USA,takze to bude opet pokles na DPH - vitejte v dluhove spirale.

0/0
17.7.2011 19:59

chmod_5777

Moc pekny zvasty - jak radio jerevan

dluhopisy v korunach maji logicky MENSI riziko nesplaceni (a kurzovy riziko taky odpada pro 75% drzitelu)

dluhopis v korunach maji logicky VETSI realnou urokovou miru, nez dluhopisy v eurech.

.

Je to tim, ze koruna dlouhodobe posiluje vuci euru i dolaru. Takze kazda splatka je delana v cim dal silnejsi mene. A vzhledem k situaci us a eu si koruna oslabovat nebude. Leda ze by se pablbek dostal zpatky k moci a vydal se reckou cestou.

Takze shrnuto celej clanek je jak zprava reckych statistiku komentovana radiem jerevan. A to srovnani s nemeckem je nesmysl, protoze urokovy diferencial je potreba zapocist, aby to falsovani statistiky nevypadalo az prilis arogantne.

0/0
17.7.2011 19:18

jirha

Re: Moc pekny zvasty - jak radio jerevan

No ale ona koruna již týden oslabuje takže vše je naopak ne?

0/0
17.7.2011 19:49

lrkfa1

Proto Kalousek odpustil podnikatelům pokuty za 31 miliard!

+2/0
17.7.2011 18:33

adua

Re: Proto Kalousek odpustil podnikatelům pokuty za 31 miliard!

A proto  je potřeba zvýšit DPH na 19 %. Poněvadž stát nemá žádnou vizi, může dojít k dalšímu zvyšování daní ještě jich je  dost. Daň z nemovitosti, daň darovací, daň dědická, daň spotřební atd. Máme super pracující vládu, která vede náš stát k prosperitě. ;-D

0/0
17.7.2011 18:41

MiKos112

Re: Proto Kalousek odpustil podnikatelům pokuty za 31 miliard!

zaplať pánbůch :-)

0/0
17.7.2011 18:50

jesterkasploutvema

Re: Proto Kalousek odpustil podnikatelům pokuty za 31 miliard!

On by MK ministrem financi od roku 2002? Povidejte, prehanejte!

0/0
18.7.2011 12:36

svobodnik Halik

Kalousek je chorý člověk

+3/0
17.7.2011 18:15

hlava.dvacetdva

Kapitán

k pasažérům: zachovejte klid, náš Titanic má vodotěsné přepážky, je nepotopitelný. A za minutu řve na prvního důstojníka k..rva jak to že nejsou ty pos..ný přepážky zavřený;-D

0/0
17.7.2011 18:00

kenzo

Tak víme, na čem jsme. Poskok Bruselu promluvil!

"DPH není nutné razantněji zvyšovat primárně kvůli obsluze

státního dluhu Česka, ale kvůli potřebě dodržet fiskální směřování,

které jsme přislíbili v rámci konvergenčního programu (proces

přistoupení k euru)." - Tak doufám, že státu se jeho předpoklady o daňových příjmech nenaplní a aspoň víme, kdo na ministerstvech ČR pracuje - podržtašky bruselského soc.-bankrotářského EUropolitbyra! A že je na tom upadající soc-bankrotářská Evropa dobře? Tak to rozhodně není tak jednozačné!! Největší světový investor: Česko je na tom lépe než premianti ratingových agentur:

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-svet/c1-52260530-nejvetsi-svetovy-investor-spis-nez-cesko-zbankrotuji-britanie-a-francie

+3/0
17.7.2011 16:58

uss__topeka

Re: Tak víme, na čem jsme. Poskok Bruselu promluvil!

za tohle proreknuti ho Necas s Kalousem nepochvali :)...

0/0
17.7.2011 17:12

lopenik III - duveryhodny ctenar

co na to rict...?

ja vim svoje, milej zlatej... neverim vam ani slovo... ;-D

0/0
17.7.2011 16:40

Swiss Toni

Ale ve srovnani se svetem

ve srovnání se světem má Evropa velmi nízké celkové zadlužení, v průměru jako ČR, tedy na úrovni cca 40 procent," uvedl v pořadu Zídek. Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kalouskuv-namestek-statni-dluh-kvuli-europanice-zatim-nezdrazuje-1dk-/ekonomika.aspx?c=A110717_141603_ekonomika_spima

ma Evropa velmi nizke celkove zadluzeni, v prumeru jako CR, tedy na urovni cca 40%, uvedl v poradu Zidek. Tak nevim, ale pokud se clovek podiva na http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Public_debt_percent_gdp_world_map.PNG tak to nejak nesedi. Dokonce bych rek, ze Evropa je spolu se severni Amerikou a Japonskem nejzadluzenejsi oblast na svete.

0/0
17.7.2011 16:26

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Ale ve srovnani se svetem

Celková míra zadlužení je sice důležitý, leč nikoliv jediný faktor:

Japonsko má dlouhodobě dluh vyšší než 150 % HDP a nic se neděje, zatímco Lotyšsko zbankrotovalo při celkovém zadlužení ve výši 10 % HDP. Mnoho afrických států má sice zadlužení nižší, ale když se podíváme na výši úroků či stabilitu ekonomiky, stačí aby "zafoukal vítr" a země okamžitě zbankrotuje.

0/0
17.7.2011 16:33

Swiss Toni

Re: Ale ve srovnani se svetem

Vubec nezpochybnuju to, co pises, ovsem p. Zidek tvrdi, ze Evropa ma ve srovnani se svetem celkove nizkou miru zadluzeni. A to podle toho odkazu z Wikipedie neni pravda.

0/0
17.7.2011 16:41

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Ale ve srovnani se svetem

Ano, to není. Třeba měl na mysli vyspělé země, pak by to byla pravda, prootže Japonsko, Kanada a USA mají dluh vyšší než je průměr EU.

0/0
17.7.2011 16:47

Swiss Toni

Re: Ale ve srovnani se svetem

To je celkem jedno.Na me ovsem pusobil velmi neduveryhodne. Jak napriklad muze tvrdit, ze celkove zadluzeni Evropy je kolem 40%? Zadluzeni Italie je cca 120%, Nemecko, Francie a Britanie maji kolem 80%, Spanelsko cca 60%. Jak pak muze mit Evropa kolem 40?

0/0
17.7.2011 17:01

kenzo

Re: Ale ve srovnani se svetem

Dluhy k letošnímu roku: Řecko - 157% HDP, Itálie - 129% HDP, Irsko - 120,4%, Belgie - 100,7% HDP, Francie - 97,3% HDP, Německo - 87,3%, průměr exkluzivního klubu bankrotářů (EURozóna) - 95,6% HDP, Británie - 88,5% HDP.

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi/c1-52261570-obeti-dluhove-krize-se-muze-stat-i-italie

+1/0
17.7.2011 17:23

kenzo

Re: Ale ve srovnani se svetem

P.S. Takže Zídek je dobrý zaměstnancem této vlády - je patřičně indoktrinován EUrosvazáctvím a lhát umí také velmi dobře. Nebo je jedním z těch neschopných, co si za peníze českého daňového poplatníka udělal z ministerstva lehkoživný útulek, ve prospěch bruselského EUropolitbyra a jeho soc.-bankrotářského pokroku.

0/0
17.7.2011 17:44

libynn

řekl to jasně

Je to o důvěře a nedůvěře investorů! Tady nezbývá, než ty naše vládní vepře pochválit.

0/0
17.7.2011 16:25

Ka Lu Sek von Zlo Děj

Toho chlapa zřít to je podraz na mě

já s Nečáskem říkáme že vyšší DPH půjde na důchody a on se tak blbě prokecne a práskne že lžeme. Zítra ho propustím

+1/0
17.7.2011 16:11

lolek77

Státní dluh je 1,4 bilonu kč náměstek to lakuje na růžovo

Zde nejsou započteny dluhy obecní a krajské (další neviditelné zadlužení státu), které nejsou zas tak zanedbatelné. Roční úrok jen toho vládního dluhu bez splátky jistiny (o tu se nikdo ani nepokouší) je 80 miliard korun. Celý úrok kryjeme výhradně dalšími půjčkami. Kdyby mě tak doma hospodařila žena dám jí pár facek. Úrok 4 % p.a. je v situaci, kdy měly stěžejní evropské státy inflaci pod 2% p.a. sice odpovídající, ale nikoliv zanedbatelný. Stačí si srovnat s úrokem, kterým Vám  Vaše úspory úročí Vaše banka. Kdybychom se stejným úrokem půjčili sami sobě byli bychom na tom podstatně lépe. (Kalousek o tom vážně uvažoval.) Kdo by ovšem půjčoval těm korupčním nedůvěryhodným zlodějům? Takže snaha obhajovat další dluhy jde napříč politickým spektrem. Dříve na to měla monopol ČSSD (dluhy se nevrací a smlouvy se nedodržují viz. Altner).

0/0
17.7.2011 16:05

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Státní dluh je 1,4 bilonu kč náměstek to lakuje na růžovo

Zajděte si do své banky a zeptejte se, jestli vám půjčí za méně než 4 % p.a. :-)

0/0
17.7.2011 16:25

MrViki

Re: Státní dluh je 1,4 bilonu kč náměstek to lakuje na růžovo

Unicredit, 2,5% p.a.

0/0
17.7.2011 17:57

navsteva bzdi na socialistu

No mozne se ted neprodrazuje

ale i tak vyhodit rocne pres 60 mld. Kc jen na urocich z dluhu je docela darda. Zvlast kdyz se pak hledaji skrty doslova po milionech. Ale je to dan za volbu cSSd a jejich 8 let nevladnuti a ekonomickeho diletantismu. Horsi bude az ten urok zacne skakat nahoru.

0/0
17.7.2011 16:02

Ion Tichy

Re: No mozne se ted neprodrazuje

A to začnne rychle...protože za vlády ČSSD ministrové financí byly možná diletanti, ale na Kalouska ani zdaleka neměli....to je diletant pár exceláns Rv

+2/0
17.7.2011 16:07

Upir_Spike

Re: No mozne se ted neprodrazuje

jojo ten kdo dělá roční dluh 40mld je diletant...a ten kdo dělá roční dluh 200mld je nejlepší ministr financí na světě R^

+3/0
17.7.2011 16:12

Harpa-gon

Re: No mozne se ted neprodrazuje

A co může dělat za zázraky, když jsou kolonky výdajů mandatorně nastaveny a když něco seškrtne je řev.

0/0
17.7.2011 16:15

RodoDendron0003

Re: No mozne se ted neprodrazuje

Odstoupit!!!!!!

0/0
17.7.2011 16:19







Najdete na iDNES.cz