Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vymýšlí vlaky, aby nepřišla o pětimiliardovou zakázku

Škoda Transportation začala neobvyklým způsobem bojovat proti tomu, aby zakázku Českých drah na šestnáct vysokorychlostních souprav získal Siemens. V podnětu pro antimonopolní úřad uvedla, že může dodat soupravy, které umějí jezdit až 200kilometrovou rychlostí, daleko levněji. Takové vlaky jsou ale jen na papíře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bery

:-)

Aby se Skodovce nestalo, ze jim CD vrati ty novy lokomotivy rady 380, protoze s nima se pocita k Railjetu, ze ;-).

A duvod k vraceni se vzdy najde...

0/0
25.7.2011 11:03

třetí milenka doktora Krysy

Když už vyhazujeme miliardy za blbosti všude možně

nechme výrobu vlaků doma. Proč živit Siemens

0/0
25.7.2011 8:59

Bery

Re: Když už vyhazujeme miliardy za blbosti všude možně

Proc ? Treba proto, ze Skoda nema neco takoveho zatim ani ve vyvoji!! 

A misto toho se nam snazi podstrcit regionalni soupravu u ktere ted najednou prohodi podvozky pro rychlost 200 km/h (papirove, tedy bez zaruky a otestovani). A to nemluvim o tom, ze ta jejich papirova studie by musela byt schvalena i pro nasazeni v zahranici. ;-)

0/0
25.7.2011 18:01

0608

Re: Když už vyhazujeme miliardy za blbosti všude možně

Naprostý souhlas. Osobně si myslím, že Škodovce jde hlavně o to, aby nová 109e správně spolupracovala s railjety. Což si myslím, že by to měli brát jako výzvu navíc by se zvýšila i prestiž Škody v zahraničí a zvýšit si tak schopnost prosadit se i na západních trzích.

0/0
24.9.2011 18:32

Bery

Re: Když už vyhazujeme miliardy za blbosti všude možně

Spoluprace 109e a railjetu je prozatim ve hvezdach...

0/0
25.9.2011 21:07

syn.temp

Re: Když už vyhazujeme miliardy za blbosti všude možně

Ano, a budeme to mít pozdě, blbě ale zato draho, jako minule... výborně. Doufám že jezdíte v automobilu Škoda případně Tatra, domácí spotřebiče máte od firmy Eta...

0/0
31.8.2011 12:16

shr3k

By mě zajímalo

jak by chtěli zajistit, aby tímhle dvoupodlažním labyrintem schodů projel vozík s občerstvením...

0/0
25.7.2011 8:48

syn.temp

Re: By mě zajímalo

Jednoduše - namalovali něco jednopodlažního... papír snese všechno. O zbytek se postarají právníci...

0/0
31.8.2011 12:17

fouly

Vlaky

jen na papíře, hehe, to je možné jen v této zemi!

0/0
24.7.2011 21:21

TigerM

Ve skode se zacina pracovat?

skoda vymysli, ... no mozna by se ve skode mohli zamyslet a zacit pracovat (vymyslet) driv nez jim ujede vlak a po ceskych kolejich bude vic souprav od Staedlera, Siemense, Pesy, atd...

0/0
24.7.2011 17:57

macacek

smutne na tom je

ze pro nas danove poplatniky je to celkem jedno, kdo to vyhraje.... bud tu predrazenou zakazku odrbe siemens nebo skoda..... ale kazdopadne jsem za skodovku :-)

0/0
24.7.2011 15:49

TigerM

Re: smutne na tom je

...v tomhle pripade jsem za Siemens a CD, protoze za tu cenu uz to nikdy nesezenou, ty soupravy jsou v mnozstevni sleve a CD uz levnejsi nikdy nesezenou...

+2/0
24.7.2011 18:00

Bery

Re: smutne na tom je

R^

0/0
25.7.2011 11:09

dodo125

tržní cena

Zapojme diktát trhu. V současné době Škoda tvrdí antimonopolnímu úřadu, že podobný výrobek se dá vyrobit a dodat daleko levněji. (cena je stlačena finančně velmi výhodnou nabídkou - akcí, od siemensu. Akční nabidka je časově vázaná. Asociace: Lidl nabízí Gothaj za výjímečnou cenu aX (akční cena), Tesco se obrátí na regulační úřad, že cena je příliš vysoká, neb oni dokoážou prodávat Gothaj za cenu aX-1, aby úřad zasáhl a zákazníci ho nekoupili byť je drahý) Antimonopolní úřad rozhodne, že se od siemesu se nic kupovat nebude, ať dráhy vyhlásí regulérní výběrové řízení. ČD vyhlásí reg. výb. říz. (akční nabídka pomine) do soutěže se přihlásí většina výrobců nabízející své produkty za ceny blízké X (tržní ceně), škoda nabídne výrobek za X-1 a nad připomínka, že slibovali cenu aX-1 se upřímně zasměje, že tenkrát byla jiná situace na trhu.... Buď ať ten výrobek okamžitě nabídnou ČD za tuto cenu, nebo mlčí! Ne, že budou za pomoci státní regulace ohýbat trh!

0/0
23.7.2011 16:59

mpixel

Re: tržní cena

no to je ale zcestné srovnání. Pokud by jsme měli říci srovnatelnou terminologii, tak ten gothaj nekupují zákazníci, ale nákupčí, které ho pro zákazníky kupují a kteří se ani zákazníků neptají na to který gothaj by rádi.

0/0
23.7.2011 22:13

mpixel

Re: tržní cena

A nevíc se zde nejedná o Gothai za 5 korun, ale o miliardy které nakonec chudák zákazník, který si ani nemohl vybrat a třeba by i rád počkal, musí zaplatit.

0/0
23.7.2011 22:15

tarten

Re: tržní cena

Jenže zákazník čekat nechce, naopak řve, že už chce pořádný výrobek a ne ten paskvil, co už je tak starý a špatný, že ho zahraniční obchody už po mnoha stížnostech bojkotují...

+1/0
25.7.2011 0:44

Petr Tenzor

Proboha

Ale soupravy od Siemensu umějí jezdit rychlostí 230

kilometrů v hodině. Takový požadavek je podle Škody zbytečný, což hodlá

doložit "nezávislými posudky"

Tak už jen snad posudek na to, že se Země otáčí kolem Slunce. Že je rychlost 230 km/h v této době a v tomto prostoru zbytečná, ví i malé dítě. Myslel jsem, že se ČD už poučily na tom italském naklápěcím krámu zastaralé konstrukce. Na koridorech se jezdí max. 160 km/h a velmi opatrně se uvažuje o zrychlení na 200 km/h na některých úsecích, což jen tak brzy nebude, pokud vůbec někdy. Nad tuto rychlost už je nutné mít VRT, kde nebudou jezdit dnešní soupravy, ale něco o 2 generace mladšího s cestovní rychlosti 300+.

Na druhou stranu je směšné, když se Škoda ohání vlaky na papíře. Lokomotivu 380 nedokázali udělat ani v termínu ani levnější než Siemens i přes veškerou podporu státu a protěžování od ČD.

0/0
23.7.2011 15:31

mpixel

Re: Proboha

na tu rychlost totiž nejsou koleje a zabezpečovací zařízení. Ne že by ta rychlost nebyla potřebná.

0/0
23.7.2011 22:09

Untermensch von ODS

Re: Proboha

Železná opona padla před 21 lety.

Vlaky ČD se pohybují např. v Rakousku a především v Německu kde 200 km/h jezdí.

0/0
24.7.2011 6:48

Petr Tenzor

Re: Proboha

V Rakousku ani Německu žádné vlaky ČD 200 km/h nejezdí.

0/0
24.7.2011 15:42

tarten

Re: Proboha

Nemohu souhlasit zdaleka se vším.

Vy asi nevíte, že ČD a.s. vlastní několik desítek vynikajících vagonů od Siemense pro 200 km/h, ale u nás moc nejezdí, protože musí za hranicemi do roztrhání těla vyrovnávat výkony jiných EuroCity, tvořených zahraničními soupravami a lokomotivami. Co nevyrovnají, musí ČD do zahraničí vyrovnat v eurech. Protože těch slušných vagonů nemáme dost, aby pokryly tyhle EuroCity - a to měly udělat právě RailJety.

www.vagonweb.cz/popisy/CD_osobni_vozy.php#S97

Kam by se naše RailJety báječně hodily je například EC Vindobona, která jede až do Hamburku právě po trati, kde se ta vysoká rychlost využije.

EC 173 Vindobona: Hamburg-Altona - Berlin - Praha - Wien - Villach.

+1/0
24.7.2011 20:34

Bery

Re: Proboha

R^

0/0
25.7.2011 11:07

Untermensch von ODS

Re: Proboha

Nesmíš bezhlavě věřit všemu co ti IDnes a TV NOva nakuká.

Jedná se o vlaky 178/179, 176/177, 378/379, 74/75, 71/70.

0/0
25.7.2011 5:31

Untermensch von ODS

Re: Proboha

Mimochodem.

Souprava EC 176 (Berlín - Hamburk) přechází na vnitrostátní IC Hamburk - Drážďany a Drážďany Berlín.

Až pak se vydává na Berlín - Praha - Vídeň.

Ale to ti v periodiku kydajícím hnůj na ČD nenapíšou.

Tj. nejedná se o jednotlivé vagony, ale 6 ucelených souprav.

0/0
25.7.2011 5:39

Untermensch von ODS

Re: Proboha

Oprava: EC 176 (Brno - Hamburk). Je ráno.....

0/0
25.7.2011 5:40

kurzepa.j

Jen at valci

co chcete, jen at valci. jen at udela levny, rychly kvalitni vlak. hlavne aby CD si to radne ohlidaly smlouvou aby to pak neplatil zakaznik zbytecne moc

0/0
23.7.2011 10:18

pravicový zloděj

TAKY mám s tím problém.Mám pocit, že Škoda nechce, aby se do

republiky dostalo něco výrazně lepšího, v čem se jezdí na západ od nás.

+1/0
21.7.2011 0:22

Bery

Re: TAKY mám s tím problém.Mám pocit, že Škoda nechce, aby se do

Presne... byla by pak nastavena latka hodne vysoko a toho se Skoda boji.

0/0
25.7.2011 11:08

r.o.p.a.k

K cemu 200

Proc zrovna 200 km/h.

Touto rychlosti se neda jezdit ani na korydorech, ktere se nyni s velkou slavou buduji

0/0
20.7.2011 10:57

Xladi

Re: K cemu 200

Jo ale s těmito soupravami se počítá na zahraniční spoje kde se přes 200km/h jezdí a byl by problém kdyby tam jezdily soupravy s nižší maximální rychlostí(zdržovaly by)

+4/0
20.7.2011 15:53

Petr Tenzor

Re: K cemu 200

Pokud si myslíte, že nás Němci pustí dál než kousek za hranice, zvlášť poté, co Siemens přijde o zakázku, tak jste neskutečně naivní.

0/0
23.7.2011 15:34

Untermensch von ODS

Re: K cemu 200

Je dobré bavit se o věcech, kterým alespoň trochu rozumím.

Vlaky ČD po SRN normálně jezdí.

0/0
24.7.2011 6:49

Petr Tenzor

Re: K cemu 200

Které vlaky ČD jezdí po Německu na tratích kde je 250 km/h?

Pokud myslíte vagóny, tak jednotlivé vagóny opravdu nejsou vlaky. Lokomotiva je v takovém případě německá.

Jak říkáte: Je dobré bavit se o věcech, kterým alespoň trochu rozumím.

0/0
24.7.2011 15:45

tarten

Re: K cemu 200

Když někdo dobře ví, že v předchozím příspěvku nemáte pravdu, protože vagony ČD hluboko v Německu samozřejmě jezdí,  tak najednou začnete psát o nějakých nesmyslných 250 km/h? Hm hm...

0/0
24.7.2011 20:40

Untermensch von ODS

Re: K cemu 200

Jedná se o vlaky 178/179, 176/177, 378/379, 74/75, 71/70.

0/0
25.7.2011 5:32

Rodnok

Re: K cemu 200

navíc i u nás budou tratě na 200 celkem brzy a vlaky se kupují na desítky let dopředu.

+2/0
20.7.2011 16:07

papullus

Re: K cemu 200

nevím, jakou rycholostí se dá jezdit v korydorech, to mě ani nezajímá , ale koridory se v současnosti rekonstruují na 160 km/h .

0/0
23.7.2011 13:46

tarten

Re: K cemu 200

Každý kdo plánuje nejen na zítra ale na nějakých 40 let dopředu se o takovéhle věci ale zajímat musí. Zvlášť když nemá tolik peněz, aby třeba za 5 let tyhle skoro nové vlaky musel posunout na nižší výkony než by jim patřily a snažil se narychlo kupovat to co měl od začátku - něco na 200 - 230 km/h ve standardu západoevropského EuroCity.

0/0
24.7.2011 21:08

macacek

Re: K cemu 200

ta rychlost 160 je stanovena tak, ze az dobuduji koridory z touhle rychlosti, zjisti se, ze potrebujeme koridory na 200.... a tak se opet zacne prestavovat.... velke zakazky pro velke stavebni firmy.... proto ta rychlost 160.... nezapomen, ze jsi v cechach a logika jde stranou

0/0
24.7.2011 15:54

tarten

Re: K cemu 200

Koridory byly plánované na tak nízkou rychlost (160 km/h a to zdaleka ne všude) právě proto, že teď už jako rychlý  levný flastr měly být už hotové a už se dávno měly stavět vysokorychlostní tratě.

0/0
24.7.2011 21:15

Kokodák

rýsuje se další malér, pak arbitráž

a Siemens zkasíruje oprávněně...trapné ČEZsko:-/RvRv

+1/0
19.7.2011 20:26

eric.bIade

Re: rýsuje se další malér, pak arbitráž

Siemens nemá žádnou smlouvu s ČD, takže nemá proč dávat podnět k arbitráži ;-D

+2/0
19.7.2011 23:57

jural

Re: rýsuje se další malér, pak arbitráž

Dejte si mokry hadr na celo.

Tim se nezastavam Skodovky, jen Vas upozornuji, ze domluva Siemensu s CD o prodlouzeni opce OBB na nakup railjetu je ciste ustni.

0/0
22.7.2011 14:58

lol

Dosť bolo Škody

Auta, vlaky, turbíny

strčte si do... vitríny

0/0
19.7.2011 17:47

petr4770

Re: Dosť bolo Škody

Škoda auto a Škoda transportation jsou dvě úplně odlišné firmy a každá s jiným majitelem ale hlavně že jsi něco napsal co?Rv

+1/0
19.7.2011 18:10

Rikitin

Re: Dosť bolo Škody

Nikdo ti nenutí kupovat výrobky označené logem Škoda.Čobole

0/0
20.7.2011 10:09

Bob-an

Railjet je na nic

Radeji by CD mely koupit vagony od Skody transportation. Je sice pravda ze ty vagony existuji jen v narychlo spíchnuté prezentaci, ale na druhou stranu budou mít nižší maximální rychlost, celková kvalita vagónů bude nepochybně nižší a jako třešničku na dortu k tomu ST přidá cenu, která bude nakonec vyšší než za Railjet.

Další nepochybnou výhodou ST je to že vagóny dodá (jestli vůbec) o několik let později, a to je dámy a pánové neodolatelná nabídka, nemyslíte?

+10/0
19.7.2011 12:33

syn.temp

Re: Railjet je na nic

A navíc se s těmi papírovými draky prakticky ani nedá rozumně bojovat - papír snese všechno, naslibují se hory doly, jak to bude lepší, levnější, atd. atd. a co si kdo na Škodivce vezme až se za pět let ukáže že "z objektivních důvodů" je to později, horší a dražší než se slibovalo, případně to nebude vůbec...

+1/0
19.7.2011 17:24

Leinad

Re: Railjet je na nic

Je zpoždění a zhoršení možné při správně nastavených penále a správné smlouvě?

Je zdražení možné, když můžu říct "nech si to, platit budu co je ve smlouvě nebo nic"?

0/0
19.7.2011 23:17







Najdete na iDNES.cz