Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poradci už před více než rokem uhodli, kdo získá obří IT zakázku

Chcete-li vyhrát jackpot v loterii, zeptejte se na vítězná čísla poradců z oblasti informačních technologií. Jsou totiž jasnozřiví. Jak jinak si vysvětlit, že před více než rokem a půl přesně předpověděli, kdo v jejich branži vyhraje stamilionové tendry na ministerstvu vnitra a Českém statistickém úřadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Píítr

a co na to naše vláda se slibem o boji proto korupci

No a teď uvidíme co na to Nečas, Kalhousek a Jon, teď mají možnost ukázat zda bojují proti korupci nebo ne!!!

A ukáží koho máme příště volit???

0/0
25.7.2011 11:53

čtenář 1

A teď to chce tip,

kdo vyhraje zakázku na tzv. sociální karty. 4 mld. ročně, to už je paklík!!!

0/0
24.7.2011 21:45

pražskej vidlák

To jsou chytří poradci!!!

Pak že berou love zadara....

0/0
24.7.2011 20:25

david1

Nejprve se ptejte

kdo psal zadávací dokumentaci, pak se teprve můžete divit, kdo to vyhrál?

Dneska je obchodní tah být už u zadávačky a vhodným parametrem omezit konkurenci. Ti na ministerstvu to nepoznají a klidně to podpoří, dokonce i obhájí. Není proti tomu obrany, ajťáci ministerstev nemají v tomto případě žádné slovo.

0/0
24.7.2011 12:04

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Nejprve se ptejte

ajtaci nemaj nikde slovo... tady mas produkt a starej se, at to funguje...

0/0
24.7.2011 20:04

mukr

Re: Nejprve se ptejte

Vetsinou se IT stara jen o infrastrukturu a zakladni DBA tasky. Spravu custom aplikaci vetsinou dela dodavatelska firma.

0/0
24.7.2011 21:19

;-)

černá díra na pěníze

Elektronizace státní správy už spolkla stovky miliard a výsledky jsou takřka nulové. Cena těchto zakázek je velmi těžko vyčíslitelná a jsou vzhledem k specifickým požadavkům snadno manipulovatelné. Na ministerstvech často složí jako penězovody pro přelívání veřejných financí do kapes spřátelených společností.

0/0
24.7.2011 12:01

honzinulanek2

Re: černá díra na pěníze

stovky miliard? ehm

0/0
24.7.2011 12:05

miguels

Řádově

Zakázka je řádově předražená, to je jasné.Rv;-O

0/0
24.7.2011 11:06

libl3

Nalevo či napravo, všichni jen vymýšlejí jak vysát erár.

0/0
24.7.2011 10:35

mam.kvalitni.nazory.2

2 mld je jenom zacatek.

2 mld bude stat dodavaka a pak se budou platit tezke miliony mesicne za provoz a za spravu. A jelikoz SW firmy z rpicnipu za nic neruci, tak si nauctuji kazdou zmenu a kazdy bug, ktery se v applikacich objevi.

PROSTE TUNEL. Nastesti mensi tunel nez scitani lidu.

0/0
24.7.2011 8:43

sunka007

Re: 2 mld je jenom zacatek.

1) garance je vec dohody obou stran, pokud je pozadovana delsi bue to mit dopad na cenu

2) vy pracujete zadarmo? Realizace zmeny stoji cas lidi, ktere je treba zaplatit. Pokud nekdo nevi co chce tak musi zmenu zaplatit

0/0
24.7.2011 10:28

Polární_Punťa

Re: 2 mld je jenom zacatek.

nezlobte se na mě ale anlýza je jednoznačně na straně dodavatele sw. Pokud si není schopen zjistit co uživatel vlastně chce dělá sw vlastně jen pro svou potřebu.RvRv

0/0
24.7.2011 11:00

marpech

Re: 2 mld je jenom zacatek.

Vy jste vážně Punťa :-) Opravdu si myslíte, že dodavatel, má ještě provádět analýzu, zda zákazník nemá náhodou jiné potřeby, než jsou jeho požadavky? ;-DR^

0/0
24.7.2011 19:35

mukr

Re: 2 mld je jenom zacatek.

Presne tak. Co je psano, to je dano. Dalsi funkce za extra turbo love.

0/0
24.7.2011 21:21

Honza25

Re: 2 mld je jenom zacatek.

Hehe, rika ti neco treba SRS - software requirement specification? Nevim, v jake delas firme ty, ale normalni je dodat praci na zaklade pozadavku, za pozadovany cas a penize..

0/0
25.7.2011 12:19

petronias1

IT megafirmy

Všechny ty 4 firmy z toho výstřižku jsou jen pijavice, nic víc. Firmy si od nich nechají udělat nějakou IT implementaci, v prvotní fázi si u nich konzultanti podávají dvéře, doslova houfy konzultantů, "...všechno je možný, všechno jde, to není problém...". Od deadline, kdy daný systém má v dané firmě reálně běžet, zůstanou na pranýřování tak 1-2 lidi, zbytek už konzultuje jinde... A najednou je problém všechno... Hlavně že už je zaplaceno. A uživateli, užívej si to... Já bych je vypráskal hned na začátku.

0/0
24.7.2011 8:28

Boshinken

Re: IT megafirmy

Kdyz mate spatne smlouvy s dodavatelem, tak si nestezujjte.

0/0
24.7.2011 11:34

mukr

Re: IT megafirmy

Ano, ano. Presne. Ale tyhle firmy jsou dost tragicke.

0/0
24.7.2011 21:23

ladamm

no tak je na čase

ten cár papíru někde ztratil ... [>-]

0/0
24.7.2011 8:01

lakar

Tak jak myslíš...

Možná, že je práce oněch profesí důležitější než práce Pražáků, o tom žádná (i v Praze podobní odbornici jsou...). O významu práce lékařů nepochybuji, u učitelů bych trošku polemizoval, to mi významnější přijdou i právníci, mně ale štve, že na Pražáky každý (skoro každý, abych nepřeháněl) nadává, ale všichni (skoro všichni, abys mi nemusel psát o výjimkách) se snaží přestěhovat do Prahy. Já naopak jsem rád, že za 9 let (pokud mi to strana a vláda  opět neposune) půjdu žít na venkov a byt tady přenechám potomkům... Hezký víkend, i když počasí v tuto chvíli tady v Praze nicmoc...

0/0
24.7.2011 6:49

Marfeuzz

Re: Tak jak myslíš...

Že by se každý chtěl přestehovat do Prahy celkem pochybuju, spise naopak... A o ucitelych polemizuj, ale jsou jednou z nejdulezitejsich skupin lidi v systemu a říct, že pravnici jsou vyznamejsi, te docela odhaduje, že seš hloupej Pražák.

0/0
24.7.2011 8:24

mam.kvalitni.nazory.2

Re: Tak jak myslíš...

ucitele jsou nejdulezitejsi profesi, mnohem dulezitejsi nez lekari. To souhlasim.

Bohuzel je to jenom teorie. V praxi jde o dulezite poslani, ale vykonavaji ho diplomovani nezkuseni imbecilove.

0/0
24.7.2011 8:44

Marfeuzz

Re: Tak jak myslíš...

To ano, o tom zadna, ale rict, ze pravnik je dulezitejsi nez ucitel (klidne spatny ucitel) je blbost... pravnici jsou jen paraziti spolecnosti...

0/0
24.7.2011 9:21

pečlivý čtenář

To je manipulace jako řemen

Jsem sice levičák a jsem tedy za špínu na pravici rád, ovšem ne za tu vymyšlenou. Frajer natipoval 10-15 lístků, postupně je u různých notářů nechal ověřit a teď vytáhne ten, který sedí. Hotovo finíto, dle této diskuze to zafungovalo téměř dokonale.

Pravděpodobnost, že by si nějaký notář po roce a půl na toto vzpomněl a ze svého archivu vyhrabal jiný notářsky ověřený tip je zcela mizivá a i kdyby, stane se tomuhle novináři i celé MF dnes houbelec.

Potřebujeme tiskový zákon jako sůl.

0/0
24.7.2011 2:34

marpech

Re: To je manipulace jako řemen

A teď mezi námi, opravdu věříte, že jde o čistě vysoutěžené zakázky?;-)R^ Na elektronizaci státní správy si nabalilo kapsy mnoho lidí z levice i pravice...

0/0
24.7.2011 19:38

pečlivý čtenář

Re: To je manipulace jako řemen

Jistě, každá taková zakázka budí (oprávněné) podezření. A zejména u mimořádně korupčních vlád posledních let. Ale do tohodle vrtal i Antimonopolní úřad, takže prostor byl menší než bývá obvykle. Navíc "odborníků" na IT máme v republice každou hospodu, už to samo o sobě komplikuje očividné znevýhodňování a upřednostňování.

Ovšem to co předvedl tento "novinář" je prachsprostá manipulace. Takhle by totiž snadno zdiskreditoval i čistou zakázku.

0/0
24.7.2011 23:51

Divam se na Vas a zasnu

Cech porazi Roma rozdilem dvou radu

A Cech opet potvrzuje svoje moralni hodnoty. A Rom kouka, jak ho ten nabilo natreny Honza predebehl.

0/0
24.7.2011 0:45

prngr2

Re: Cech porazi Roma rozdilem dvou radu

Naznačuješ sice hezky, ano, kradou i bílí, ale prostě platí, že běžní Češi vytvoří více hodnot než rozkradou (někde se ty daně vyberou), ale cikáni rozkradou a dostanou na dáfkách více než vytvoří Rv

0/0
24.7.2011 1:43

manas1008

Re: Cech porazi Roma rozdilem dvou radu

Ono to neni takovy problem spotrebovat vice nez vytvori, kdyz jimi vytvorena hodnota = 0 (slovy NULA)

0/0
25.7.2011 11:26

taktaktak

Vždyť o nic

Vždyť o nic nejde!Kalousek zvedne DPH na 19 % a vše bude v pořádku,ptotože to vše platí daňový poplatník a máme přeci na to šamana,který zkouší a nic se neděje tak co si lidi zoufáte.Mistr světa to vyřeší sjednocením daně!!!!!!!!!!!!!!

0/0
23.7.2011 21:23

Upir_Spike

Re: Vždyť o nic

jojo zvyšování daní je jediná cesta jak řešit pochybné státní zakázky...jak by vám tu řekli zastánci koalice...copak chcete Řecko?? ;-D

0/0
24.7.2011 2:59

evevlo

Toz

Viste, on je problem v tom, ze lide co si tu zakazku koupi na tom nevidii nic spatneho a prijde jim to zcela normalni.

0/0
23.7.2011 20:43

Jen jeden? Po druhé anihilaci.

tohle

ale už bez radikální změny nepůjde, je to stejné jak v 89

0/0
23.7.2011 20:11

yan007

Re: tohle

souhlas.... fakt nechutné...

0/0
23.7.2011 22:00

zeto

Re: tohle

Je to mnohem horší.;-(

0/0
23.7.2011 22:42

mam.kvalitni.nazory.2

Re: tohle

R^

0/0
24.7.2011 8:45

jirha

Je to jednoduch¨á odpověď

kvalifikační podmínky se dopředu udělají tak že mohou vyhovět pouze firmy kterým je nabídka směrována.

0/0
23.7.2011 19:16

certik_bertik

celý

e-government je především nesmysl a vyhazování peněz

0/0
23.7.2011 18:51

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: celý

Dovolim si nesouhlasit - egon, kdyby mel hlavu a patu, by smysl rozhodne mel, ale tenhle paskvil, co se rozjel, je jeden z nejvetsich tunelu v dejinach CR bez naprosteho uzitku.

0/0
23.7.2011 19:46

certik_bertik

Re: celý

e-government funguje tak, že pokud vůbec počítač funguje (což není zdaleka pravidlem) tak musíte formulář odeslat ještě papírově. Takže všichni úředníci zůstanou navíc je třeba zaměstnat hafo nových administrátorů a nakoupit techniku za stamiliony

0/0
23.7.2011 19:57

jhk2

Re: celý

pet let vyuzivam elektronicky podpis a jako podnikatel jsem za tu dobu na urad neposlal jediny papir. vse se resilo elektronicky

0/0
23.7.2011 20:33

certik_bertik

Re: celý

tak to jste asi výjimka

0/0
23.7.2011 20:55

Marfeuzz

Re: celý

V tom pripade jsem take vyjimka a znam dalsi lidi.

0/0
24.7.2011 8:27

2fast4u

Kazdopadne, tahle zeme, je pekne zku....a !

tak pravil klasik .... . Dnes uz jsem pouzil treti vulgaritu, ale predpokladam, ze stejne jako Mencik nebo treba Sverak umeli zasadit vulgarity na mista, kde to nepohorsovalo, jsem snad i ja trefil to mistecko, kde se to proste jinak neda rict.

0/0
23.7.2011 17:31

hnusil VI. - věčný bojovník

Neprekvapujici

Pohybuji se kolem IT a v podstate se jedna o neuveritelny kolotoc podvodu a superpredrazenych statnich zakazek a zakazek cerpajici penize z dotaci EU (EU skolam, vyzva 6,8,9 pro ORP a kraje atp), vetsinou podle predem rozehranych scenaru - napr. technologicka centra jsou pripravena pro Autocont, ERP pro Gordic, atd, mohl bych o tom napsat knihu. Konkretne porodukty Gordic, Marbes, Gepro, ICZ, VItaSW, Triada, OKsystem atd - vsechno nekvalitni reseni na hranici pouzitelnosti (nektere i za hranici pouzitelnosti, napr. Triada apod.), prodane i za vice nez desetinasobek realne hodnoty. 

A nejhorsi na tom je, ze zadne reseni vubec nepomaha efektivite statni spravy, ale presne naopak, slouzi jako dojna krava pro ceske amaterske IT firmy a neuveritelny korupcni kolotoc - napr. lide z komisi zpracovavaji zadosti o dotace, ktere pak sami hodnoti!!!

+8/0
23.7.2011 16:49

jirha

Re: Neprekvapujici

A čím to je?

Protože o věcech rozhodují lidé bez vztahu k provblematice navíc bez majetkové účasti.

0/0
23.7.2011 19:18

zeto

Re: Neprekvapujici

Nejen bez vztahu, ale především bez znalostí. Když jsem viděl, že VZP zaplatí za systém pro vymáhání pohledávek od OSVČ 120 mega, chtělo se mi zvracet. To je věc, kterou jsem já udělal pro (dnes již neexistující) ZP Garant Hospital za směšných 70 tisíc (před cca 16 lety). I kdyby to měl být systém řádově rozsáhlejší, nemůže být cena vyšší než 10 mega. Nebo ať nežeru 20, ale víc ani ň. 120 mega... šílené.

+1/0
23.7.2011 20:01

jirha

Re: Neprekvapujici

Vedoucí IT dávno nejsou oprávněni rozhodovat o zakázkách. Rozhodují o tom ekonomičtí akademici kteří vydafinují zcela nesmyslná zadání a chtějí řešení která mají 100 stránkové presentace a garance kde čeho.

Ve výběrovém řízení tak vítězí marketinogvě úspěšná presentace sebelepší soukromník není vůbec připuštěn k výběrovému řešení protožeon to prostě nemůže umět.

Já jsem expert na platební karty a přesto radím ve společnostech kde mě berou vážně a neberou vážně své experty které pro změnu najím moje vlastní firma aby poradili jí protože moje firma pro změnu nevěří mě.

Doma není nikdo prorokem ale přesto nevadí že dodávka je nefunkční protože ředitel může říct. No udělal jsem všechno pro to aby řešení bylo nejlepší vždyť má certifikaci do IBM, HP a stojí za ní přední ratingové agentury.

Není důležité jaká je funkčnost ale koho o ní přesvědčíš. nepřesvědčuješ odborníka nebo vlastníka ale přesvědčuješ úředníka kterému především jde o to abybyl sychrován v případě neúspěchu.

0/0
23.7.2011 20:54

Subo

Re: Neprekvapujici

Jop tak to persne je... firma nas s kolegou prave vylila a misto nas si poridila externi IT firmu, ktera je prijde  o dost draz v souctu a jeste k tomu je na prvni odborny pohled videt, ze to naprosto nebude stihat... Ale jak rekla financni reditelka, firmu spoluprace s odborniky posune uplne jinam... :-)

To nepochybne, odbornici co dochazi prebirat agendu jsou podstatne vetsi amateri nez my, ovsem maji schopneho obchodaka, ktery to nadherne odprezentoval a te pipine  vymyl hlavu... jeste, ze ji uz taky vyrazili a jde zaroven s nami :-))) Male zadostiucineni... :-)

0/0
24.7.2011 10:18







Najdete na iDNES.cz