Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti ČSA varují: Když někdo dostane výpověď, začneme protestovat

Piloti ČSA budují bariéru, která je má uchránit před propouštěním. Spočívá v prohlášení, že když někdo z nich dostane výpověď, začnou ostatní protestovat. O postoji pilotů informoval šéf jejich sdružení CZALPA Filip Gaspar. Pilotům vadí, že se jich ČSA plánuje zbavit ve větším měřítku, než jak schválila vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pilot Čkalov

Klídek, ČSA se pomalu tlačí do kolen, aby to pak mohl někdo

z kmotrů koupit za pár šupů.Doufám, že tam ještě po panu pres.Lašákovi ( co šéfoval za ODSácké správní rady), zůstalo alespoň  to fitko a golfový trenažér za několik mega. Když už se  zbavili těch lukrativních filialék, které dotovaly ostat.provoz! Viz.např. Catering a Duty fre!

0/0
30.7.2011 14:34

anders22

stacilo

by zrusit nesmyslnou diskriminaci, kdy kazdy pilot CSA musi umet cesky jazyk a bylo by po problemu.

0/0
27.7.2011 12:49

on_z

Re: stacilo

V ČSA takové omezení neexistuje, ve firmě pracovalo několik zahraničních pilotů kteří neuměli česky. V současné době většina odešla za lepšími podmínkami do zahraničí.

0/0
27.7.2011 13:49

anders22

Re: stacilo

ok, to je pro me novinka

0/0
27.7.2011 18:56

pilot Čkalov

Re: stacilo

Hm., tak to jsem na ně  moc nenarazil.Krom několika Slováků nebo  českých emigrantů s cizí stát.příslušností.

0/0
30.7.2011 14:27

slatin

Pokud budou firmy řídit političtí oblíbenci

půjde to do kopru ..Podívejte se ,kolik ministrů má  vzdělání podobné řízenému rezortu,nebo šéfové  státních firem....Dneska slovo manažer znamená,že tento maník umí vše a kdekoliv.Podívejte se na kariéry Parkanové, Vondry,atd.......

0/0
27.7.2011 8:29

HONZA666

PROČ TOLIK ROZRUCHU!?

Nechápu, proč se část diskuse točí pouze kolem výše platu. Mě osobně je jedno zda berou 20, nebo 500 tisíc. Jde přeci o to, zda si na to firma vydělá, nebo ne. Pokud bude firma korunu ve zisku, ať jim platí třeba těch 500 tis., ale pokud je na pokraji krachu (bez podpory státu a přerozdělování v rámci ČESKÉHO AEROH. - prodej budov za nehorázné částky a následný symbolický nájem pro vlastníka), tak propouštění a snižování platů je asi normální. Nutno podotknout, že to samé by mělo platit u managementu.

0/0
27.7.2011 7:59

Jigssaw

zprivatizovat

Proč proboha stát vůbec vlastní aerolinku každý rok to ztrácí peníze a akorát to doplácíme z daní.

0/0
27.7.2011 0:10

ondrej80

Re: zprivatizovat

Umite si predstavit, kolik je v takove aerolince dobre placenych trafik?

0/0
27.7.2011 8:47

Vážný

Dobrá obrana

Pokud budou mít odbory dobrého právníka, tak díky naprosté nepružnosti plánování směn v ZP (což navíc nezměníte u starých smluv) vyhrajou. Navíc judikatura je dost nalevo.

Pokud někoho vyhodíte pro nadbytečnost a zaměstnanci dosvědčí, že nadbytečný nebyl (jeho místo nebylo zrušeno), nebo že byl propuštěn nikoli pro přespočetnost, ale pro dodržování předpisů, tak mu doplatíte mzdu až do rozhodnutí soudu (za nicnedělání).

Navíc vám může začít po firmě běhat inspektorát práce a ten má za každou pracovněprávní prkotinu statisícové i milionové pokuty.

0/0
26.7.2011 22:53

blebleson

Pokud je pilotů na trhu nedostatek a ČSA by neměla šanci

sehnat náhradu za stávající piloty, tak piloti jistě dosávnou svých požadavků. Pokud je ale pilotů na trhu práce dostatek a letecké společnosti mají nadbytečné kapacity i zaměstnance, které hodlají propouštět, tak se obávám, že piloti mají smůlu.:-P

0/0
26.7.2011 22:40

Pavel1978

Piloti nejsou doktoři

a po uvolněných kapacitách by okamžitě skočila konkurence...........bůhví, jestli to ti odboráři nedělají na popud konkurence a nechtějí tu firmu položit schválně, vždyť jde o velké prachy..........:-/

0/0
26.7.2011 22:22

Klement z Prahy

350 pilotů na těch pět letadel, které mají jen v pronájmu?

100 propustit hned a následně ty, kteří budou brzdit provoz.

0/0
26.7.2011 21:49

taktaktak

Pracáky

Pracáky jsou pro všechny s výjimkou našich politiků,Ti maji odstupné a platy,které nikomu nevadí.

0/0
26.7.2011 21:25

Theuniversal1

Suma sumarum

Takze to jsme meli nespokojene lekare-myslim,ze opravnene.Dale jsou to cetnici,vojaci,hasici a ucitele,drahy(urcite jsem nekoho vynechal)na stupnici nastvanosti 1-10 je to cista 10tka.No poslední jsou osvc-ka a nyni i csa.Kalousku potlesk,vic lidi uz jsi nas.t nemohl.Domnivam se,ze uz ti zvoni umiracekB-)

0/0
26.7.2011 21:09

jerymaker

Není to tak dávno, počítam cca 2 roky,

co piloti v době krize stávkovali za vyšší platy. Teď budou mít kulový a půjdou na pracák.

0/0
26.7.2011 21:06

Theuniversal1

Re: Není to tak dávno, počítam cca 2 roky,

Myslim si,ze to dopadne jinak a Calous a spol. utrou :-P

0/0
26.7.2011 21:11

velky bratr

Vypsat prijimaci rizeni a vyhodit vsechny.

Oni zjevne nechteji pracovat podle potreby a dostat zaplaceno podle prace. Tak co s nimi, na pracak!

0/0
26.7.2011 21:00

yaack

zpocenej Gaspar na Nově

Tak pan hlásná odborová trouba pilotů Gaspar byl dnes v televizi zpocenej jak prase před porážkou. Tak uvidíme, jak to celé dopadne. Zřejmě si odboráři začínají uvědomovat, že tentokrát poprvé jejich vydírání nezabere, protože firma už je tak v haj--, že maji jen dvě volby: část nechat vypadnout a zachovat práci aspoň pro zbytek a nebo zlikvidovat všechno. Letiště už je v situaci, kdy pád ČSA vydejchá, sice mu padnou tržby a rok bude v prd__, ale pak to zaplní jiní a bude klid. ČSA pijavice státního rozpočtu by tak konečně mohla zmizet ze světla zemského. Odboráři (především ti pilotní) si tuto firmu v minulosti prožrali, a teď na to dojedou. Líto mi jich není. Spíš těch ostatních, co na to dojedou s nimi.

0/0
26.7.2011 20:32

oracle29

Re: zpocenej Gaspar na Nově

Pan Gaspar je opravdu mimořádný - na to kolik mu je a zastupuje piloty a jakým způsobem. Tady je na místě porovnávat s tím co by snima provedl management normální soukromé firmy - jenže oni jsou si dobře vědomi toho co si mohou dovolit a že ve státní jim toho dost projde!! Bobužel také a naše peníze.Rv

0/0
26.7.2011 22:01

1888

Ja prestal litat

pred patnacti lety a nijak mi to neschazi. Do terminalu chodim na prochazku kdyz prsi. Akorat mi vadi ze terminal 1 nema venku strisku. Terminal 2 je ale v pohode. Akorat to tam dost smrdi. Je tam ale i v zime teploucko.

0/0
26.7.2011 19:51

oracle29

plat přes 350 tisíc se pilotům asi těžko opouští

viz zpráva konzultační firmy http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

ČSA ovládaji odbory bych řekl.... :-/

0/0
26.7.2011 19:10

1888

Re: plat přes 350 tisíc se pilotům asi těžko opouští

Piloti maji ohromnou kliku ze neberou 700 tisic. To by se odpoustelo jeste hur. Za starejch casu se na letisti dost kradlo. Kontejnery na jidlo se vozily umejvat do Pankracky veznice. Vezni do nich ale mocili a to se zakaznikum nelibilo.

0/0
26.7.2011 19:57

oracle29

Re: plat přes 350 tisíc se pilotům asi těžko opouští

O tom jak se tam kradlo a jak to tam vypadalo jsem od lidí co tam dělali taky slyšel.....;-)

0/0
26.7.2011 21:58

10 nových životů 11-20

Nebudou létat letadla ... nevykroutím si krk.

Taky dobře.

0/0
26.7.2011 19:05

coach89

Neuvěřitelný počet pilotů

Situace v ČSA je srovnatelná s přebujelým státním sektorem. Přes 9 pilotů na letadlo je šílené, konkurence je na polovině, tak nevím čemu se diví.

0/0
26.7.2011 18:10

Stoura

Re: Neuvěřitelný počet pilotů

Dopadnou stejně, jako když kdysi odbory prosadily, že topič bude i na dieselové lokomotivě.

0/0
26.7.2011 19:55

dampfer

A tak asi

ČSA MUSÍ létat kamkoli,, třeba i naprázdno!!--- aby páni piloti měli práci, tedy hlavně těch blbých 150.000,- Kč měsíčně

0/0
26.7.2011 17:36

ama2

Re: A tak asi

páni piloti si snížili o 40% plat už asi před rokem aby je nemuseli vyhazovat. Takže jim asi o těch tvými slovy blbých 150 000 asi tolik nejde, ne? Takže si těch tvejch 150 000 vyděl tak 2 a pak budeš možná mluvit pravdu. O situaci pilotů víš z médií a házíš tady nějaký nereálný částky! By mě zajimalo jestli by se ti líbilo kdyby tě vyhodili a ty by ses mohl živit stejnou profesí jedině v Asii, pže nikde jinde nemaj o piloty zájem!

0/0
26.7.2011 19:16

maarr

Re: A tak asi

Nelíbilo, to víš, že by se mi to nelíbilo. Ale děje se to běžně v jakémkoli jiném odvětví a práce se nehledá těžko. Třeba nikdo nechce jiné profese, já nevím např. zedníky, soustružníky, strojvedoucí....proč by zrovna piloti měli být výjimkou? Taky se mi to stalo a taky jsem si musel najít něco jiného, tak proč by se pilot nedokázal uživit? A jestli chce lítat, tak proč ne v Asii?

0/0
26.7.2011 19:39

maarr

Re: A tak asi

chybička se vloudila správně má být "...a práce se hledá těžko.." omlouvám se.

0/0
26.7.2011 19:40

1888

Re: A tak asi

To nemuzes takhle porovnavat. Takovej soustruznik kdyby mu sebrali 350k mesicne tak bude skakat jeste vic nez pilot. Takze muze byt vlastne rad ze tolik nebere.

0/0
26.7.2011 20:00

ondrej80

Re: A tak asi

Vzhledem k platu tady brecet, ze rok praci nesezenou, je smesne. Tata jako vojensky pilot letal za 30000 (Skk 1996) hrubeho a neremcal, protoze letani pro nej byl proste konicek. Kdyz jim padly naletane hodiny, tak to zabalil a zacal podnikat. Nikdo na svete nema zarucene, ze cely zivot bude vykonavat jednu profesi nebo na jednom miste. Rozhodne ne s takvym platem. Nikdo z nich se nestal pilotem z donuceni.

0/0
27.7.2011 8:59

blebleson

Re: A tak asi

To ale přece nikdy není problém  zaměstnavatele co bude nadbytečný zaměstnanec dělat po přijetí výpovědi. ČSA přece nejsou žádným sociálně-zaopatřovacím ústavem, nebo snad ano?8-o

0/0
26.7.2011 22:47

Toulavejboy

Dodržování přestávky na jídlo a odpočinek

Je mi jasné, že nemají lehkou práci. Stres při startu, autopilot během letu a stres při přistání. Zkrátka jako každé jiné povolání, kde berou desítky a desítky tisíc.

Nechtěl bych však být v letadle ve chvíli, kdy si piloti vyberou pauzu na jídlo a odpočinek. Takhle někde nad Atlantikem najednou tma, ticho a pomalu se zrychlující klesání letadla, které nikdo nepilotuje. Z patřičné letové hladiny by to mohlo vyjít a před dopadnutím na hladinu, by mohli piloti zase začít plnit své povinnosti a vybrat pád letadla a nasměrovat jej na cílové letiště. Že cestující prožijí stresující půlhodinku? Maximálně po nich budou aerolinky chtít náhradu za znečištěné sedačky.

Jinak jenom doufám, že věta o plnění povinností se opravdu týká jen toho dřívějšího příchodu do práce, jídla a dvaceti po jídle.

Přeji všem mnoho šťastných kilometrů se spokojenými piloty.

0/0
26.7.2011 17:23

MiroTR

Re: Dodržování přestávky na jídlo a odpočinek

Pauza na jídlo (a dokonce i na zdřímnutí) je zcela běžná i u pilotů.  Jednak tam jsou dva a pokud není nějaký problém, řídí autopilot. ;-)

0/0
26.7.2011 17:29

nosded

nenahraditelní piloti?

Vedení společnosti by si mělo zavzpomínat na rok 1981. To byla za prezidenta Reagana velká stávka leteckých dispečerů v USA. A jak to dopadlo?  2 třetiny stávkujících vyhodili a zčásti je nahradili vojáci a nové přijali. Chvíli byly problémy a pak šel život dál. Když to šlo v zemi kde byl podstatně věší provoz proč by to nešlo u nás? Nějak se to vydírání profesních skupin musí utnout

0/0
26.7.2011 16:55

happyna17

...

Ať je vyhážou, pilotů co shání v Evropě práci je dost a takhle nebrblaj :-/

0/0
26.7.2011 16:51

H0PE1@seznam.cz

Dobrá firma.

Když si tohle zaměstnanci dovolej;-D

0/0
26.7.2011 16:32

e-mann

koukam, ze by bylo na case cele to slavne CSA rozprasit

a byl by klid...je videt, ze statni firma nema dobrou konkurencni pozici...od ruznych, radoby manageru, az po takoveto piloty, co jen doji statni firmu..

0/0
26.7.2011 16:16

Petr K_.

Tím líp tak ať je vyhodí všechny

Mohli by je vyhodit všechny, do měsíce by měli najaté nové piloty, ať mi nikdo neříká že by se nenašlo dost poláků, maďarů a čských pilotů s licencí, co by to za ty peníze nedělali.

0/0
26.7.2011 16:13

wolowizard

Kucí nejdřív stávkovali za vyšší platy....

...a teď se diví, že si je ČSA nemůže dovolit.

0/0
26.7.2011 16:07

rha

Quantas

piloti Quantas si udelali za ty leta taky odbory ..dneska je nikdo nemuze vyhodit nebo snizit plat. kvuli toho jsou drahsi o dost nez ostatni spolecnosti v australii. ale kupodivu je lidi porad pouzivaji. Ta sama spolecnost si potom otevrela novou levnejsi spolecnost at jim neutikaji zakaznici. A to nevim jestli CSA muze :)

0/0
26.7.2011 16:07

Cocik

Re: Quantas

Co je to Quantas?

0/0
26.7.2011 16:09

tnx

Re: Quantas

Asi mysli Qantas.

0/0
26.7.2011 16:22

Agrippa

Re: Quantas

:-D

(no jo, tak tohle je nikdy nekončící..)

0/0
26.7.2011 23:25

Agrippa

Re: Quantas

A kromě toho Quantasu..co je to drahší?

0/0
26.7.2011 23:27

Agrippa

Re: Quantas

Safra..."ať jim neutikaji zákazníci"? Asi se myslelo "aby jim neutikali," že?

0/0
26.7.2011 23:29

kunta_kinte - padly u Bydzova

Jsem si vzpomel

na nejake ty Italske aerolinky, kde se odbory tak urputne branili propusteni snad 1/3 zamestnancu, az byli odejiti uplne vsichni.:-P

0/0
26.7.2011 15:58

Linde CZ

Re: Jsem si vzpomel

Pripomina mi to Siemens Mobile, kde bylo tak tezke nekoho propustit, ze pak Siemens radej celou divizi prodal Cinanum, kteri s timtez problem nemeli :-)

0/0
26.7.2011 16:04







Najdete na iDNES.cz